*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

nita: Hyvä että ultrassa oli kaikki hyvin! =) Ja teillä on sit varmaan tyttö tulossa kun ei vilauttele, siveyden sipuli :D Oot nyt 19. viikolla, btw.

Perfekta: Tuo sun veljes kuulostaa pikkusen, sanosinko "erikoiselta" ihmiseltä... :whistle: Mulla ei varmasti järki riittäis! Onkos tämä sama veli kun hajotti teiän pojan uima-altaan eikä suostu korvaamaan?
 
emmamamma: niin voi olla joo :D osaa sentään käyttäytyä :D
Siks vaan sitä viikkoa kysyin kun se ultraaja sanoi että oot "vasta" 18+4 etkä vielä viikolla 19 että sulla alkaa se vasta maanantaina. Eli mulle jäi epäselväks tarkottiko se että oon nyt viikolla 18 vai 19 kun koko aika sanoi että ei välttämättä ensisynnyttäjä tunne vielä viikolla 18 liikkeitä :eek: Joten sain sellaisen kuvan että hän ajatteli että oon nyt viikola 18 ja maanantaina alkaa viikko 19. Menin sitten vähän sekasin..
On vähän sekavasti selitetty , toivottavasti tajusit? :)
Ite oon koko ajan ollu sitä mieltä että viikolla 19 tässä mennään!
 
Hellurei piiitkästä aikaa.
Muutto ja valmistuminen ym. aiheuttaneet vähän katkoja koneen tiimoille ja nettiyhteys pelaa melko huoností vielä. Pahoinvoinnit taisi loppua 15.viikolla ja nyt kovasti odottelen ensi viikon rakenneultraa. Ja pientä masun kasvua havaittavissa mutta pikemminkin kasvanu perse ja naama. Liikkeistä en ole varma mutta muutamana iltana tuntunut niin määrätietoinen hento potkaisu navan alapuolella että eiköhän se sitä ole ;) Sydänääniä ikävä.....viime neuvola n.kk sitten tuntuu että siitä on ikuisuus. No, maanantaina pääsee sinnekin.
Päivänjatkoja toivotellaan 19.viikolta ( :eek: )
 
emmamma: niin voi olla, selitti vaan aika sekavasti :| no mutta nyt ollaan taas viisaampia ja pääasia et ite tietää ees jotenki mis mennään :D
Ihmettelin vaan et voiko olla niin et vielä pari kolme viikkoa että vois tuntea ekat liikkeet? kaikkihan voi tietty olla mahdollista mut eikö ensisynnyttäjä yleensä tunne n 20 viikon paikkeilla?
ja vielä jos mulla on se istukka" hyvässä" paikassa...
Ootko muuten mille viikolla ajatellut varata sen 4d:n ? Mulla se on viikolla 23.
jotenki tuntuu että hirveen varhasessa vaiheessa mutta kaipa se hyvä on kun siellä sanoivat..
 
ja 160 löi :heart: Minä taas katsos aloin mielessäni miettimään jo kaikenlaisia kauhuskenaarioita tän tiputtelun takia (mikä nyt vähäisempää) ja soitin neuvolaan :ashamed: En pystynyt olemaan...ja hyvä kun menin. Nyt on taas levollinen mieli kun tietää,että kaikki ok.

Mulla tuli ihan kauhee ajatus mieleen...esitän sen nyt teillekin. Eli kumpi olisi pahempaa: Kuulla,että vauva on vammainen vai se,että sydän ei enää lyö? :| Musta ehkä se,että sikiö olisi kuollut. Olisi vaikea ymmärtää miksi terve vauva kuolisi kohtuun. Vammaisen elämän jatkosta pystyy itse päättämään jos näin karkeasti voi sanoa. Eli olisi omassa hallinnassa päätös toisin kuin siinä tapauksessa,että sikiö olisi kuollut... Sori tällaset kyssärit ja mietteet...eli juuri tämän takia menin ääniä kuunteleen :eek:

Mutta valoisampaa päivän jatkoa teille :D

LilliM+rv16+2
 
LilliM: Mulla oli eilen ihan samanlainen olo; en kestänyt enää epätietoisuutta, kun ei vielä tunne niitä liikkeitä ja on ollut vuotoa yms. ongelmia, niin oli pakko käydä neuvolassa kuunteluttamassa! (Ei oo muuten nyt kahteen päivään tullut vuotoa..!)

Mäkin mietin just tota samaa, että kumpi olis kauheempaa, kait sitä nyt kun joutuu epäilemään koko ajan, että kaikki on kunnossa, niin ajatukset laukkaa.. kait se olis tosiaan kauheempaa ettei niitä ääniä kuulis.. Tässä vaiheessa se vammaisuus selviää vasta synnytyksessä, kun np oli kunnossa..

Mulla oli eilen sydänäänet 148, ja samalla viikolla mennään LilliM:n kanssa. Miten se nyt olikaan, oliko poikavauvoilla nopeampi syke vai päinvastoin??

Ulappa rv 16+0
 
Rehunteko alkaa olla lopuillaan ja onneksi ilmat viileni niin on jaksanut tehdä töitä. Pitkiksi on päivät venyneet, joten liikkeitä en ole huomannut juuri lainkaan. Kuitenkin sellainen outo tuntemus tulee välillä, että aivan kuin painaisi virtsarakkoa ihan älyttömästi, todella tuskainen olo aika ajoin. Sitten kun menee vessaan, niin ei olekaan hätä. Se on sellaista vihlovan kivun ja paineen tuntua. Eikä tarvitse tehdä mitään raskasta työtä. En tiedä, onko muilla tällaisia tuntemuksia tässä vaiheessa. Ajattelin, että sitten ihan viimeisillään vauva painaa rakkoa, mutta minulla se tunne on jo nyt. Johtuisiko työstä, kun joutuu paljon kyykkimään, niin vauva asettuisi jotenkin alemmas. En tiedä, enkä tietenkään muistanut kysyä neuvolassa. Seuraava käynti on vasta heinäkuun puolivälissä. Masun kasvua odotellaan yhä. Vanhat farkut vähän kiristää, mutta menee silti jalkaan. Alkaa kohta huolestuttaa, että saanko mini-ihmisen.

Viikuna ja nuppu 19+2 (mies risti nupuksi vaikkei tiedetä onko tyttö vai poika)
 
viikuna:mulla on ihan samanlaisia tuntemuksia aina välillä, mut eiköhän tuo kuulu asiaan, vaikka inhottavalta tuntuukin ;)

nita1: hieno homma, että ultrassa oli kaikki hyvin! :D

Kävin tänään töissä viemässä lääkärintodistuksen ja kerroin samalla et lääkäri kiels kaikki raskaat työt. Pomot tokas vaan siihen että ei täällä sit taida olla mitään hommia mitä voisit tehdä. Great! Onko kukaan teistä, joilla on jo lapsia, joutunut aiemmissa raskauksissa hakemaan sitä erityisäitiysavustusta? Katoin Kelan sivuilta siitä ja hirveesti joutuis kai ainakin papereita hankkimaan eri tahoilta, jos sille joutuu :/ No, maanantaina on neuvola ja otan asian puheeks, jos vaikka pääsis ihan sen neuvolalääkärin juttusille...

Nyt alan ettimään pyykinpesukonetta... :whistle:

H82 17+5
 
iltaa.

on se hyvä että kävin siel lekuris eilen.kipiämmältä vain tuntuu.ei muutaku panadolia huuleen ja sillä pitäs pärjätä. :/
kävin muuten myös tänään viemässä saikkulapun ja tuntilapun samalla,pomo ei puhunu mitää.otti laput ja lähti kävelee.että sainpa sitte niitten vihat niskoille.tommone persepaikka tuo on,ihan sama kuka ja minkätakia jää saikulle ni suututaan. mitäs eivät piä sen verran paljo työntekijöitä et on vara pyytää joku tilalle jos joku sairastuu. ottaa nii päähän tuo paikka et voisin jäädä vaikka kokonaan pois jos vain rahatilanne sallis.mutta pakko kitua sinne elokuun loppuun. katotaan ni ne alkaa taas laittaa mulle vain jotai 30 tuntia viikolle,niiku välillä ovat tehneet ku ovat jostai herneen nenuusa saaneet. :kieh:

anteeksi kun valitan mutta ottaa niin päähän!

masu tuntuu päivä päivältä isommalta,ihana kun jo näyttääkin raskaana olevalta,ihan kunnolla!työkaveriki joka oli kuukauden pois töistä, ni sano mulle vaikka mul oli löysät työvaatteet päällä, että nyt susta jo huomaaki et oot raskaana :) en tiiä oonko mä jotenki outo,mut mä nautin ihan älytön siitä et "saan esitellä masuani" :D
ja jos joku tulee liian lähelle masua,esim töissä ni tekis mieli ärähtää et mee kauemmas mun vauvasta :LOL:

no joo tämmöstä täällä, huomenna joudunki netti pimentoon viikoksi.muutetaan huomenna ja netti yhteys ei vielä toimi sielä.ja sit sunnuntaina lähetäänki sinne reissuun ja loppuviikosta takasi.jospa se sit jo toimis nettiki, pääsis lukee sivukaupalla teijän kirjotuksia! :)

miiku 17+3
 
emmamma : Juup ihan sama veli, miulla on siis yksi veli ja 2 siskoa, joista toinen asuu täällä lähellä samoin kuin veli, 20 vuotta vanhempi sisko asuu vantaalla....siis veljelle ois kelvannu varmaan mutta kun se sen akka on sellainen "nirppanokka", mikään ei kelpaa, kaikki oltava uutta yms...ja sit ihmetellään miksi siellä ei käydä :headwall: :headwall: mut jatkan kohta, mies alkaa asentaa pojalle kodaa koneelle
 
nii joo sannalle piti vielä sanoa että mää ainaki tykkään lukea pitkiäki tekstejä täällä, että mua ei ainakaa nää sun romaanit haittaa :D ja sitä paitsi tulee sitä ite kelläki aina joskus runoiltua oikein urakalla :D
 
Rakenneultra takana, kaikki vaikutti hyvältä. Kuviakin sain, mutta parempiakin olisi voinut olla. Yksi kuva on pippelistä, lääkäri nyt näytti sen, kun kromosomien mukaan oli poika, että varma tieto oli jo valmiina, ei tarvinnut arvuutella. Yhtäkkiä sanoi että tossa on sitten pippeli, ja hyvin kyllä erotti maallikkokin, kun jalat ylhäällä ja sukukalleudet kellui keskellä. Tuumas sitten että otetaan siitä isukille kuva. Eipä siitä kuvasta sitten muuta erotakkaan kuin sen pippelin, jotenkin hämärä muuten.
Ihme työnantajia olemassa, kun noin suuttuvat sairaslomista... Minuakin kyllä vähän jännittää mennä kertomaan pomolle tästä raskaudesta, kun meillä on naisilla joku vauvabuumi menossa siellä työpaikalla. Oli eräskin saanut vähän kummallisia kommentteja, ihan oli pomo ollut häkellyksissään. Kuten: niinkö on käynyt, ihanko te tarkoituksella... tossa iässä... (nainen n. 30 v.!!!) Mitähän se sanoo, kun minä, 45 v. sinne marssin kertomaan miten meille on "käynyt", ja ihan tarkoituksella... Työkaveri sanoi nauraen, että ne varmasti rupeaa palkkaamaan 50-vuotiaita sinne töihin kun muuten on näitä äitiyslomia alvariinsa. Minä tuumasin että mun ilmoituksen jälkeen varmaan korottaa 60-vuoteen, että saavat edes eläkeikään saakka työntekijän pitää ilman äippälomia. Mutta silloin voi olla jo muut "vaivat", joten tuskinpa sekään auttais.
Että ainahan jotakin on, on minkä ikäinen tahansa.
Minä ainakin saan tyytyväisen tuurajan tilalle työhöni. Hän tekee tilapäistöitä tarvittaessa, saattaa olla 1-4 päivää viikossa, ja nyt sitten joka päivä ainakin vuoden. Se kun jätti sen viihteellä juoksevan äijänsä menemään ja osti sitten jonkun talon jota varojensa mukaan pikkuhiljaa remppaa. Kuitenkin on 2 pientä lasta, joten varmaan vähän säännöllisemmät tulot ovat tervetulleita. Edellinen tuuraaja kun aina vaan valitti jotain kun ei ihan ollut mieleinen työ. Kiva kun sitten löytyi joku joka sitten tykkää.
Alamme tässä kaikki olemaan suunnilleen puolessa välissä tätä raskautta... Äkkiä on aika mennyt, minullakin ihan jännätessä. Kai sitä on henkisesti jossakin 10 rv. vasta, kun on hermoillut. Nythän tuo on hyvä olla, jospa uskaltaisi ihan täysin rinnoin olla raskaana. Eikä huolestaa, kun kerran kaikki on ok. Verenpaine vähän turhan korkealla, mutta eiköhän sekin pysy aisoissa, kun tarkkailee ja onhan se lääkitys keksitty...
Halusihan se lääkäri tänään, että varaan ajan tonne rv 35 tai 36 kontrolliin, just ton verenpaineen ja ikäni vuoksi. Ja tietysti aikaisemminkin mennä jos on tarvetta. Tämä sairaala kun on tuolla n. 45 km päässä, neuvolalääkärihän on sitten elokuussa jossakin vaiheessa.
No nyt pyykin ripustukseen tässä oli mun tilannetiedotukseni tällä kertaa, ensi keskiviikkona onkin sitten neuvola.
Terv. Pömppöli ja Ilmari-poika 19 + 2 (vastasi muuten viikkoja 19 + 5)
 
NITA, mulla on vasta 19+3 kun menen sinne ultraan. siellä taas sanottiin (kuulemma, kaveri kertoi) et viikot 18-28 olis hyvät 4 D:hen. Ja ku meillä ei saa erikseen rakenneultraa niin halusinki vähän aiemmin sinne. Olis jo maanantai!!!!

No ekaks on esikon 2 päiväiset synttärikekkerit, joten eiköhän se aika hurista. Tein meksikolaisen voileipäkakun ja ai että ku tekis mieli ottaa pala... :p
 
Ihan kadena kattelen noita teijän masukuvia,ite näytän vasta turvonneelta.Siinä mielessä ois hyvä,et masu tulis esiin ni eivät rannalla kattos vaan,et kylläpä akka on turvonnu. B)
Mulla ei oikeestaan oo mitään kipuja,joskus on nivuset semmoset "puutuneen" oloset.Siinä mielessä onnekkaassa asemassa.Ei sen puoleen eipä niitä juurikaan esikoisenkaan aikaan ollu.Välillä on vaan yli herkkis olo...
Uus viikkoki humpsahti alkaa,kohta puoliväli,välillä vieläki käy mielessä,et entä jos menee kesken.Onneks on alkanu noi aatokset vähenemään.

Vimpula ja hormoonihiiri 18+1
 
Huomenta,näin sitä taas kuuden jälkee herättiin..ärsyttävää ku ei osaa nukkua. Ja selkäänki sattuu niin että aamu piti alottaa panadolilla :/

tänään muutto.mä en aio kantaa yhtään mitään muuta ku meijän kissat,mikäli saan ne etes ahdettua samaan kuljetuskoppaan :D
no ok,ehkä jotai pientä,mutta lääkäri kielsi kaikki nostelut joten kovin isoja ei ei kärsi kannella.

ukko tuli illalla kotia,taas tuttuun tapaan ärisi ensin jotain,kun ni pahalla päällä aina ku menee ni myöhään et pääsee kotia.mutta sitten se muisti meijän pikkuisen ja tarkisti heti kuinkas on masu viikon aikana kasvanu ja jutteli ja pussaili masua. on se niin söpöä. :heart:
vauveli oli ehtiny jo iltajumpat jumpata,ni ei voinu mieskää tunnostella niitä potkuja,joko tuntis.vaan eiköhän sitä nyt 2vkon aikana ku mieski on lomalla ni vauva ehi jumpata monet kerrat :D

mitenhän mä pärjään viikon ilman teitä??? :p

noooh..jospa siellä sukulaisissa ois konetta että pääsis lukee kuulumiset :D

miiku 17+4

mietin muuten että onkohan mun istukka vielä vaihtanu paikkaa sen np-ultran jälkee ku siellä sanottii et ois eessä,ja että voi kyllä nousta ylemmäs vielä ku kasvaa.ku mä kuitenkin tunnen nuo liikkeet jo ihan hyvin.
 
miikulle kivaa muuttopäivää! (onko semmosta! :eek: ) :D Ja yritä nyt viettää loma ilman meitä, vaikka se vaikeeta onkin :saint:

Sanna: Sulla on kaunis masu =)

Tänne ei kuulu yhtään mitään... B)

emmamma & alma-iita 20+1 :heart:
 
LILLIMENNINKÄINEN: kyllä se varmasti olisi niin että pahempi olisi jos vauvan sydän lakkaisia lyömästä :'(
mullakin kaikennäköisiä mietteitä ollut vaikka raskaus on mennyt "normaalisti" eteenpäin mutta eiköhän niitä kaikilla ole kun on asioita mihin me ei voida mitenkään vaikuttaa :ashamed:

ULAPPA: mäkään en nyt muista miten päin ne sykkäät meni
:) tai voiko niihin edes uskoa?

Musta välillä tuntuu että vatsa on kuin pallo ja välillä taas että ei huomaa ollenkaan :D turvotustahan voi osa olla vaikka tuo kohtu onkin kasvanut. Ultraaja tais eilen sanoa että suunilleen tossa navan kohdalla on kohdun korkein kohta mulla nyt..
En oo vielä mammafarkkuja joutunut pitämään ja tossa tuli mieleen että nyt kun ne on hyvät niin mahtuukohan ne ees enään talvella? varmaan sitten joutuu ostamaan isommat :D

On mullaki tuota samaa välillä että tuntuu kauhea pissahätä ja vihlaisee mutta sitten ei välttämättä kuitenkaan oikein mitään tuu kun vessaan menee :eek:

VILJONKKA: sulle sitten tehdään se rakenneultra siinä samassa? Oon jostain kyllä kuullut että sen 4d:n voi tehdä missä vaiheessa raskautta vaan mutta parhaiten on juuri ne viikot 20-30 mutta sekin kai vaihtelee aika paljon siitä lääkäriasemasta mihin menee.
Paljos sulla tulee maksamaan se? etkös säkin dvd:n mukaan saa? :)
Nyt kun tuo eilinen rakenneultra on takana niin nyt voikin ootella sitten sitä 12.7 olevaa 4d:tä =)
ja mulla on siinä saman viikon maanantaina vasta seuraava neuvolakin..

Mulla on onneksi nuo ajatukset että jos menee kesken tai vastavaa menneet pikkuhiljaa ohi mutta kyllä sitä vielä aina sillon tällön miettii että jos kaikki ei ookkaan kunnossa jne..
Eniten mua häiritsee nyt kun ei liikkeitä tunnu, varmasti neuvolassakin kysyvät sitten että tuntuuko jo niin täytyy vaan sanoa että eipä juuri (jos ei silloin jo tunnu) mutta ultrassa sanottiin että voi mennä vielä viikkoja.
Ainakin se pikkuinen availi siellä suutaan ja tunki sormia suuhun :D
eli kyllä liikettä oli :heart:
Jotenkin tuntui vaan että siellä np:ssä liikkui ja meni ympäri paljon enemmän mutta eihän sillä enään NIIN paljon tilaa ole siellä kuin silloin :)

Joku tuossa sanoi että ois voinut parempiakin kuvia saada niin sama täällä; aika monta kuvaa tuli mutta parempia ne olivat viimeksi. kyllä se vauvan profiilin niistä kuitenkin erottaa :)

Toivottavasti sieltä 4d:stä sais sitten hyvää materiaalia :)

vois varmaan syömään kohta lähtee..alkaa nälkä olemaan :wave:
 
Emmamma Kiitos =)

Tappelin taas ton lapsen isän kanssa, kun se ei suostu palauttaa avaimia eikä hakee kamojaan. huomenna lupas tulla niin saa luvan kantaa kamansa helvettiin tai ainakin antaa avaimet tai mä vaihdan lukot. sillä on ollu myös mun nimissä puh.liittymä ja äsken suljin sen, kun jätkällä tähän mennessä laskuks tullu yli 200e ja mullehan sekin maksettavaks jää kun mun liittymä. Se on sellanen narsisti p.aska, joka ajattelee vaan itseensä.. Noh, onneks mä olen saanu vähän asioita järjestykseen.

Että sellasta.en nyt kiukultani pysty muuta kirjoittaa...

Sanna ja Nipsu 17+3
 
Ihana lueskella teidän ultrakokemuksia ja että käikki on hyvin. Mä täällä kovasti mietin, että pitäskö varata se rakenneultra tai 4d, kun tosiaan muuten näen pikkusen vasta synnytyksessä ja viimeksi siis näin rv 12... Mutta rahaa kun ei oikein ole ja en meinannut raskautta keskeyttää jokatapauksessa, niin en sitten tiedä...
Mulla oli neuvola viimeksi toukokuussa ja seuraava on heinäkuun lopussa, että pari kuukautta siinäkin väliä. Kyllä mua kyrsii tää Jyväskylän säätölinja!!! :kieh:
no, muuten tänne kuuluu hyvää. Omat housut mahtuu aamuisin jalkaan, mutta iltapäivällä jo puristaa, että saa nähä miten käy. Mistään en ole eikein kohtuu hintaisia vaatteita löytänyt. Yli 30 euroa housut tuurissakin, kun tänään käytiin. No onneksi tarvitsen kunnon vaatteet vasta elokuussa, kun uusi työni alkaa. Vanhassahan voi käydä vähän nuhjuisemmisakin :LOL:
Pissalla joudun ramppaamaan vähän väliä, että pitää liikenteesäkin miettiä aina seuraavan vessan sijainti.
Onneksi mulla on nyt 3 viikkoa lomaa niin saa ihan vaan kuulostella omaa mahaansa.... voi, voiko olla mielenkiintoisempaa lomapuuhastelua ?
Kävin tuossa kurkkimassa kesäkuisten juttuja, kun minunkin aikaisemman raskauden laskettuaika olisi ollut nyt, ja kylläpä taas ihmetytti kun niiden vastasyntyneiden kuvia katseli, että tuollainenko se minullakin kohta on. Hurjaa miten lähellä se marraskuu aina välillä tuntuu olevan ja sitten taas toisina päivinä aikaa tuntuu olevan vaikka kuinka.

No mutta nyt alan suuntautua parvekkeelle lomailemaan ja laiskottelemaan.

Enni & Pikkuinen 16+4
 
Että mulla on ihanaa. Tää mun k.usipää ex tossa soitteli että tulee huomenna hakkaamaan mut niin että mitään lasta en saa kun en kuulemma lasta ole ansainnut. Että näin. Ja poliisille on turha soittaa kun ei ne voi mitään tehdä ku ei mitään ole vielä sattunu ja sit ku sattuu niin onki liian myöhäistä sitte.. Että kivat mulle.. Kävi vaan äsken mutta ei suostunu avaimia mulle antamaan. Tarttee joku kaveri pyytää yöks ja huomiseks tänne "turvaks" tai jotai.. Kun siis huomenna lupas taas palauttaa avaimet ja ottaa kamansa ja lähtee.. olen kuulemma säälittävä pinnallinen paska jne jne, sanoo narsisti, joka omaa huonon itsetunnon ja tarvii aina jonku naisen kohottaan itsetuntoa ja olemusta. Jätkä vaan tatuoi isolla mun nimen itseensä viime vuoden puolella et voi voi sitä sen uutta naista :LOL: :LOL: :LOL:
 
Sanna-78 Siis ihan oikeesti,toihan on jo ihan naurettavaa...Suosittelen kyl lämpimästi ettet oo yksin siel,ei noista uhoojistakaan aina pysty varmaks sanomaan mitä saavat päähäsä,jos ovat vettä väkevämpää nauttineet!Sit viel ku ei pysty kuitankaa lähtee mihinkää,ku voip olla aika tyhjä kämppä takas tullessa! Mut koetahan jaksella ja oo varovainen! :hug:
 
Sanna-78: Ei oo todellista!! Ehkä tosiaan hyvä, että teet mieheen vihdoinkin lopullisen pesäeron, eihän tuollaista voi sietää selvinpäin :kieh: ;) Ota nyt kuitenkin tää toivottavasti viimänen kerta varman päälle ja hanki muutama apuvoima kotiisi, eihän sitä tiedä, vaikka yrittäiskin jotain.....jospa se jollakin tasolla on tajunnu menetyksensä ja tää on sen epätoivonen keino yrittää purkaa tunteitaan. Tuskinpa kuitenkaan mitään ymmärtää, hulluhan se on (anteeks ilmaisuni, mutta tuskinpa pahastut, sen verta jurosti on sua kohdellu). Ihana kuitenkin, että vihdoin oot saamassa oman pienen käärön ja saat asiat järjestykseen vielä ennen vauvan syntymää :hug:
 

Yhteistyössä