*Marrastähdet '07* kesäkuun paisteessa :)

Heips kaikille :) Ei oo hirveesti kerenny pyörähtää ja nytkin vaan pikaseen. Näkyi olevan rakenneultrassa käyneitä jo jos en väärin muista, niin mitenkäs sinne - rakko täynnä vai tyhjänä? Oon sellanen jännittäjä, että melkein ois pissalle päästävä ennen sitä, mutta pitääkö jättää käymättä ett saa kuvattua?
 
Olen sen 2 kertaa ennenki laittanu pihalle ja molemmilla kerroilla käyny päälle että eipä siittä tosiaan tiedä mitä tekee . Tavarat eli vaatteet (herra ei muuta omista) olen pakannu valmiiks ja toivonmukaan nyt sit kans tulee huomenna hakee ne, ellei, niin sitte soitan kytille kyllä ja saavat luvan tehdä jotai..

Tämä kaikki p.aska tällä kertaa alko taaskin herran jostai vainoharhasta että mulla joku toinen. en tiedä mistä näin saanut päähänsä kun ketää ei ole, ehkä hänellä itsellään on ja koittaa mua syyllistää tms mut mulle aivan sama.

Kuvaus narsisitista sopii joka sanalta tähän ihmiseen eikä hän koskaan tule muuttumaan vaikka aina lupaa ja tämä vika kerta kun takas otin oli sen takia että ton lapsen saisin kun asialla mun terveydenkannalta oli kiire.

Epätoivoinenhan hän on kun taas kerran jää tyhjänpäälle mut ei ole mun ongelma, en ole hänen äitinsä. Hoitakoon aikuinen ihmisen asiansa kuntoon ja alkakoon ottaa vastuuta teoistaa ja elämästään. Se on ihan satavarma että lasta ei tule koskaan näkemään, siitä pidän huolen.

Niin hän vannoi että haluu mun kanssa perheen eikä kukaan muu kiinnosta ja plaa plaa plaa. en ole kyllä sanaakaan uskonut mitä se on mulle puhunut enkä usko. Senkus alkaa taas poraamaan ja uhkailee itsemurhalla, ei kiinnosta. Hänelle on monta uutta mahdollisuutta annettu eikä hän ole niistä mitään oppinut niin antaa olla. Me pärjätään vauvan kanssa hyvin kaksinkin, kaveri on luvannu tulla synnytykseen mukaan jne..

Mä olen paljon onnellisempi kun en joudu olee ton kanssa missään tekemisissä, ei tunnu missään vaiikka lähtee, ei tuntunut viimeksikään. jos ei kerran normaaliin elämään normi säännöillä pysty niin se on voi voi, mä en ole liikoja vaatinut..

Että näin.
 
<NITA mun serkku kävi 30. viikolla 4Dssä ja sanoi ettei kannata mennä enää niin myöhään ku vauva on jo niin iso ettei siitä oikein näe mitään selvästi. se maksaa sen 150 ja Cacciatorelle mennään ja dvd kuuluu hintaan.

SANNA tollanen k-pää ku sun ex ei tosiaan ansaitse lasta!
 
HelmenTyttö: Ei tarvitse olla rakko täynnä rakenneultraan mennessä, vauveli on jo niin iso että näkyy hyvin. Isolta se jotenkin näytti, ja tosi kiva nähdä sen touhuja siellä! Vieläkin olen täällä täpinöissäni, kun muistelen kun näytti meille peukkua siellä ja yhdessä välissä näytti kuin olisi puinut nyrkkiä meille, että menkää pois mua sieltä kuvaamasta ja tökkimästä.
Pidetään peukkuja Sannalle että pääsee siitä hunsvontista eroon lopullisesti, että pääsee vauvastaan nauttimaan kunnolla. Ei varmasti sure miehen perään, kun ei tommosesta ole kuin riesaa. Hyvin on mun työkaverikin pärjännyt lastensa kanssa, vaikka isää ei ole koskaan kiinnostanut. Itse kun on kärsimätön luonne niin jotenkin on melkein kade kun katselee miten tasapainoiseen tyyliin tämä kaverini lastensa kanssa aikaa viettää. Mutta varmasti tilanne olisi toinen jos olisi jossakin huonossa parisuhteessa, se syö aika paljon niitä iloja mitä arjestakin voi saada.
Mutta eipä nyt tämän kummempaa, pitää varmaan mennä sängyn pohjalle peiton alle. Mun pitäs varmaan nukkua ainakin kahdet päikkärit jos meinaisin jaksaa edes lauantai-iltana valvoa myöhään. Kun jostakin syystä aina aamuisin herään tosi aikaisin vaikka olisin illasta yrittänyt venyttää nukkumaanmenoa. Ja sitten väsyttää tietysti!
Että hyviä öitä!
 
Huomenta!

Oli niin rauhallinen ilta eilen, ei kuulunu enää noitten haukkumispuhelujen jälkeen mitään siittä äijästä... Kaippa se nyt viim. eilen on sen uuden tai vanhan eukon jostai löytäny ja siellä nyt on. Mua kiinnostaa ainoastaan,että saan kotiavaimen ja molempien autojeni avaimet siltä pois ja että noi vaatteet lähtee tosta pois..

Mahassa tuntu illalla ku nukkuu menin, niin ihan niinku siel olis liikehditty hetken aikaa. No,huomenna on se ultra niin pääsee näistä arvailuista eroon. Välillä on vaan sellanen epäröivä olo, että jos kaikki ei olekaan kunnossa, kun ei just osaa varmaks sanoo onko noi liikkeitä vai ei.. Mut huomenna on ultra ja sitte on taas parin vkon päästä se oikeen virallinen rakenneultra ja sitte mulla onki se 4D-ultra elokuun alussa ja sit alkaakin loma, jee =)

Nyt juomaan aamukahvia

Sanna ja Nipsu 17+4
 
Niin ja kiitos vaan taas ymmärryksestä kaikille.. Mutta enköhän mä taas kerran pärjää, niinku olen aina ennenki pärjänny kaikesta p.askasta huolimatta mitä niskaan on vuosien varrella kaatunut ja sitä on ollut paljon. Liikaa musta yhdelle ihmiselle kestettäväksi, kaveritki on monet kerrat kysyny että miten mä jaksan aina vaan kaikesta huolimatta ja ihme kun en ole jo vetäny itteeni hirteen tms. Kaippa mä olen aina uskonu, että joskus vielä mäki saan sen kaiken mitä olen halunnu niin jaksaa uskoa parempaan huomiseen.
 
Ei oo todellista, millanen yö taas..... :kieh: kahden maissa heräsin ekan kerran ku oli ihan tukossa, välil tuntuu ettei henki kulje kohta enää ollenkaan, tosi "pinnallisesti" yritin hengitellä, jotta ees jotenkin selviäis eteenpäin. Jonkin aikaa ku tilannetta parantelin, niin alko vähän helpottaa, mut vieläkin on olo ihan kahvilla :/ ihan järkkyä, kun ei saa allergiaan pillereitä ottaa ja eihän noi neäsumutteet tai silmätipat auta, jos hengitys ei kulje! Hetki sitten meinasin alkaa siivomaan ja kävin vessassa ensin, mut kun vessaan pääsin tuntu et pyörryn siihen paikkaan.....ei kai tämäkään ihan tervettä enää ole :whistle: Keskiviikkona ois aamulla rakenneultra eli lääkäriin pääsee silloin, mut miten ihmeessä mä jaksan huomenna nousta taas kuuden jälkeen ja ottaa hoitolapset hymyissä suin vastaan, kun tän allergian lisäks nukun muutenkin yöt odotusaikana tooosi huonosti, olo alkaa olla ku frankensteinilla ja ainakin alan näyttää siltä :ashamed: Kehtaiskohan jo huomenna soittaa aamulla neuvolaan ja selittää tilannetta? Harmittaa, kun oma terkkari on kesälomalla, se on vaan niin mukava ja ois voinukin tilanteen ymmärtää....ei siellä vielä ketään kauheeta äitiyspuolella oo vastaan tullukaan, mut silti. Tylsää, kun hoitolapset tuodaan jo puol seiskan jälkeen aamulla, niin eihän neuvola silloin vielä auki ole, pakkohan mun on lapset tänne aamusta ottaa, kai.....!

Aadan äiti rv 18+4 :heart:
 
Sannalle tsemppiä :hug:

Rakenneultrassa kävijöitäoli jokunen, mulla se olisi edessä ensi viikon keskiviikkona =)

Mutta sitä ennen on tiistaina vielä ylimääräinen lääkärintarkastus noiden supistusten ja alhaisen hemoglobinin takia.......vähän olen huolissani koska toissapäivänä ja eilen oli taas ihan kauheaa, supisteli heti kun jotain yritti tehdä, toissapäivänä en illalla voinut enää edes istua piti vaan maata kokoajan :/

Liikkeet on nyt näiden supistusten myötävähentynyt huomattavasti, en tiedä onko näillä yhteyttä mutta mietityttää kuitenkin, ennen tätä oli illlalla nukkumaan mennessä ja heti aamulla herätessä kauhea myllerrys mahassa, nyt ei enää mitään :/ , pienen tönäsyn ehkä kerran pari tuntee päivässä :(
Toivottavasti ei ole huono merkki.

Nyt pitää lähteä kaitsemaan lapsia pihalle , isommat jo meni edeltäja kuopus vinkuu tottakai nyt tuossa vieressä että mukaan pitäis päästä ;)

katjuza ja mahamöykky 18+5
 

Eilen tultiin mökiltä kotiin, tyttö oli mummolassa yötä ja me miehen kans pitkästä aikaa ihan vaan kavereiden kans liikkeellä.

Masukki tykkää potkuilla onneks, jo ihan tuntuvasti. Välillä on hiljasempaa mut senhän ymmärtää jos pieni nukkuu tms.
Pitikin kysyä vähän makkariasiaa..eli mites muila menee makuuhuoneen puolella? Miusta tuntuu(ja varmaan miehestä kans) että oon jotenkin alkanut olemaan paljon aktiivisempi kuin aiemmin.

Sanna; Varmasti pärjäät ilman tuommoista miestä, josta ei oo mitään hyötyä teille, tsemppiä!
PikkuM ja Onni 19+1
 
PikkuM Miul olis haluja kun jänöpupulla, mutta paikat alkaa nahistaa eli limakalvot ilm. kuivua. Näinköhän joutuu jo tässä vaiheessa turvautumaan liukasteeseen. Kun ei sekään kiva oo, että alkaa pelätä sitä kun sattuu...

Niin ja tiistai on siis se rakenneultrapäivä sit miula, siksi tuolla kyselinkin siitä rakosta. Eilen alko tää veturi kyllä kiukuttelemaan ihan urakalla kun ajoin enon syntymäpäiville, niin ei vissii tykänny turvavyöstä masun päällä. Pitää varmaan alenninta käydä kattomas Joensuusta samalla kun käy siellä ultrassa.

HT ja veturi 20+2
 
sanna-78: osaapa olla kusipää mies, tosissaan parempi ilman tollasta!!
varmasti hyväkin vain jos siitä ei ole mitään kuulunut...

VILJONKKA: joo mä oon kans joskus kuullu että viikolla 30 ois jo liian "myöhästä" käydä 4d:ssä. Mulla se vissiin maksaa jotain 170-190e , meen sinne Bulevardille :)

Mulla särki tohon oikeeseen kylkeen tosi paljon yöllä enkä meinannu mitää asentoa löytää et ois voinu nukkua joten se nukkuminen jäi tosi vähäseks.. Mistä toi vois johtua?! Eilen särki alaselkään aika pahasti.
En oo kuitenkaan mitään raskasta omasta mielestäni tehny niin tuskin siitä ainakaan.. Tosi inhottavaa kun vähän väliä särkee ja sit taas vihlasee. Varsinkin jos hengittää syvään
:( :eek:
Mulla vissiin vähän flunssaa pukkaa kun nenä ihan tukossa ja kurkkukin kipee, voihan tietty olla että tää tukkosuus kuuluu tähän raskauteen..
Tänään kun koiran kans ulkona käytiin niin hengästyin taas tosi helposti, onkohan kunto sitten alkanu huonontuu vai mistä lie johtuu :whistle:

hmm..mitä muuta taas olikaan ^^
No liikkeitä odottelessa :p
vois alkaa "jo" :whistle:

nita ja tuo vaavi 18+6
 
Toi oli kyl potku jonka tunsin ja sit painoin kädellä siihen kohtaa ja tuli toinen samanlainen, aika hentonen se oli mut kuitenkin, muutenki ihme myllerrystä taas ollu tuolla mahaosastolla tai sitte mulla on kunnolla vilkas mielikuvitus =)
Eiköhän se huomenna aamulla sit selvii ku sinne ultraan meen..

Mutta enpä nyt jaksa muuta kirjoittaa..

Sanna ja Nipsu 17+4
 
Mua rasittaa ihan ekana nyt se,etten vieläkään tunne kunnollisia liikkeitä... Missä vaiheessa muut olette tunteneet liikkeet? Siis ne joilla on menossa toinen tai kolmas rakaus =) Välillä tunnen mukamas jotain muljahtelua ja sitten taas oon epävarma,että oliko sittenkään :| Perjantaina kyllä sydänäänien kuuntelussa vatsassa oli kova joraus menossa kun se kuuntelulaitekin aivan huusi,mutta mua vaivaa kun en itse tunne vielä niitä.

Eilen oli oikein vauhdikas päivä kun meillä oli vieraita oikein pariinkin otteeseen. En kerennyt koko päivänä levähtämään,ruokaakin piti lennossa valmistaa :p Ja ukko oli kisoissa :kieh: Mutta onneksi alun väsymys on siirtynyt pois ja olo on aika energinen välillä =)

Ja Sannalle tsemppiä elämään ja toivottavasti pääset pian eroon tollasesta ryökäleestä joka ei aattele kuin itseään :|

LilliM rv16+4
 
Puol seiskan aikaan soitti ex ettei saa kyytiä mut koittaa jonku saada kiinni. Sen jälkeen ei ole näkyny, ei kuulunu. Kiva, kun huomenna aamulla se ultra ja sitte pitää töihin mennä niin saa nähdä onko kämpässä enää mitään jäljellä ku kotiin tuun töistä. Mukavaa :headwall:

Mut nyt YRITTÄÄ nukkumista..
 
LilliMenninkäinen, mulla alkoi vasta viime viikolla tuntua liikkeitä eli ekan kerran tunsin vasta 18+5. Ja tosi hentoa töytäisyä siellä täällä, ei mitään myllerrystä tai sätkimistä. Ekasta tunsin paljon aiemmin.

Mulla on huomenna se 4D!!!!!!!!! apuuuuva! No josko pystyis nukkumaan.... Esikon 1-v kekkerit onnistuneesti takana päin, paitsi kemujen päätteeks kompastui ja löi ylähuulensa tuolin reunaan, verta tuli ihan pirusti että oikein pelästyin itekin. Nyt on unissaan aina välillä itkeny, raukka parka. Mut pitäis kai mennä nukkumaan.

Mulla muuten alkaa selin makuu tuntua jo inhottavalta, etenki jos jalat on suorana. Alkaa syke tuntua tosi ällöttävästi. Onko muilla samaa. Ihan masun päällä en nuku enää, mut sillain toinen jalka koukussa ylhäällä et on masulla tilaa pullahdella. Alkaa tosissaan olla jo pientä hakemista nukkumaan mennessä ku tuntuu ettei uni tule missään asennossa...
 
Tää himskatin kone temppuilee, just olin kirjottanut piiitkän viestin niin yhtäkkiä sulkeutuu koko surkimus :(. Että nyt siis pikaseen..

Sanna78 :hug: voimia tuon tilanteen kanssa, kuullostaa niin tutulta. Mutta niin paljon parempi yksin lapsen kanssa kuin tuollasen miehen kanssa. Vaikka toki yksin raskaampaa kun että toinen olisi vierellä, mutta hyvän tukiverkoston avulla pötkii pitkälle, kun vierellä on välittäviä ja rakastavia ihmisia :heart: :)

Juhannus menee vanhempien luona ja sit lauantaina mennään sukulaisille grillaileen. Että syödessähän tämäkin juhlapyhä menee :LOL:

PikkuM Toivottavasti nuo kipuilut loppuu, minulla hellittänyt vähän siit mitä oli 2 viikkoa sitten..

LilliMenninkäinen Jos istukka on edessä tai kohtu taaksepäin kallistunut niin liikkeetkin saattaa tuntua myöhemmin. Kaverille sanottiin että ihan hyvin rauhallisin mielin voi odottaa tuonne 20-23rv:lle asti liikkeitä.. Itse tuntenut enemmän ja vähemmän liikkeitä, nyt hyvin 2viikon ajan, välillä toki 2-3päivää ettei oikeastaan tunne lainkaan..
Inhottavia tuollaset tiputteluvuodot, toivottavasti loppuis kokonaan. :hug:

Viljonkka Onnea hyvistä neuvolakuulumisista. Minulla kans joka neuvolassa kova homma ettiä noit sydänääniä, aina siin säikähtää..

Liituraitaruutupaita Hurja sf-mitta :). Mullakin ollut tällä pötköllä matalampi syke mitä oli kun tyttöä odotin mutta silti ihan tyttöolo ja tyttömaha..

Ikäkyselyyn Olen 23v, syyskuussa täytän 24. Lasten isä on 27v(vaikka ei käyttäytymisestä aina uskois)

Nita1 Me Violan kanssa oltu flunssassa viikko, kova yskä ollut ja nenä ihan tukossa. Mitään ei oo jaksanut tehä kun hengästyy, nyt onneks jo helpottamaan päin. :)

Vauvan kanssa pärjääminen Täällä mietittiin hirveesti sitä kun Violaa odotin 3v sitten. Olins paljon lapsia hoitanut mutta ihan vastasyntyneitä en. Mutta hyvin kaikki meni, alusta asti tunsi niin sen yhteen kuuluvuuden sen pikkupötkön kanssa. Mitään suurempia ongelmia ei tullut vaikka yksin olinkin. Toki äitini oli paljon mukana, päivään jos ei vauvaa nähnyt niin aina ilmestyi ovelle, oli kai hänellä huoli miten yksin jaksan. Mun neiti ollut huono nukkuja, 1,5v asti imetin ja heräili 6-8kertaa joka yö, se toki raskasta mutta siitäkin selvittiin :)

Emmamamma ihania ultra kuvia :) Hyvä että kaikki oli ultrassa kunnossa :D

Laittakaahan muutkin masukuvia, kiva niit katella et millasia muilla joilla l.a samoihin aikoihin :D

(.) http://irc-galleria.net/view.php?nick=^^NV^^&image_id=60977064 Siin masua rv:lla 18. :)
Kaikki hyvin, pötkö liikkuu ja äiskäkin voi hyvin. Lasten iskä yrittää taas lämmitellä, mutta tunnen sen niin hyvin etten siihen lähde :)
 
Oli sitte toi äijä ollu tossa melko lähellä kaverinsa luona, mut ei sit tänne asti viitsinyt tulla. Mulle puhelimessa väitti ettei saa mistään kyytii et tulee huomenna ja sit siltä sen kaverilta ku kysyn yhtä asiaa, selvis et herra oli siellä ollu. En tiedä mitä se taas pelaa, mut mä en taaskaan saa nukuttua, en ennen kun saan avaimeni ja tonne uuden aiheenki jo laitoin et onks jotai haittaa jos ei nuku, ei syö kunnolla ja stressaa? alkaa vaan pikkuhiljaa pää hajoomaan tähän kaikkeen..
 
Sanna-78: Mä vaihdattaisin tossa tilanteessa jo lukot :kieh: Mistä sitä tietää, eksyykö mies koskaan sullepäin.....niin pitkä matkakin :whistle: Itse en pystyis hetkeekään nukkuun talossa, johon mahdollisesti väkivaltaisella ukolla on pääsy noin helposti!!
 
Huomenta!

Nukuin sitte joku 4h taas viime yönä ja kävin vessassa ja huomasin et tuli veristä valkovuotoo..Sit kävn äsken uudelleen ja sama juttu. Onneks mulla on se lääkäri ja ultra tossa klo 9. Tämä tästä nyt vielä puuttu, mut eiks muillakin ole jotai vuotoja ollu ja ihan vaarattomia? Toivotaan että on kun ei mahaa satu tms ja ei sitä verta siis tullu vuotamalla ja oli valkovuodon seassa.

Nyt ei jaksa kiinnostaa toi idiootti äijä, mä vaan haluun että tolla lapsella on kaikki hyvin tuolla mahassa, stressi stressi stressi :headwall:

Pyydän kyllä sairaslomaa siltä lääkäriltä kun päätäkin jomottaa ja kunnolla..

Tuun sit kertoo mitä näky mahassa...

Sanna ja Nipsu 17+5
 

Sanna; Toivotaan että masussa kaikki kunnossa ja miesasiakin selviää..on varmaan stressaavaa kun tietää että tuollainen mies liikkuu lähistöllä :hug:

Mulla on tänään hammaslääkäri ja pelottaa aivan hirveesti..toisaalta oon iloinen että vihdoin sain sen ajan varattua, ja et jotain tälle purukalustolle tehdään, mut toisaalta haluisin vaan perua koko ajan ja unohtaa koko asian..

Nyt pitää koittaa mennä aamutoimille..
M ja Onni 19+2
P.S Eihän hammasläkärin puudutteista ole vaaraa vauvalle? Ei varmaan jos raskausaikana kehoitetaan hammaslääkärissä käymään, vai?
 
Huomenia kaikille, täällä sataa kaatamalla!!!

Äsken soitin lääkäriltä ajan ku on selkä niin pirun kipee ollu pari viikkoa, tai ei selkä kun ahteri..siis mitenhän sen nätisti sanois et "vetää koko ajan p.ersiisee" :whistle: no, onneks kohta on kesälomakin.

Tosta hammaslääkäristä tuli mieleen, kun muakin kehotettiin neuvolassa tilaamaa aika, niin sain ajan 1.11!! Neuvolassa sanottiin et jonon ohi pääsee tai ainakin nopeemmin kun on raskaana, mut ajanvaraus sitten sanoikin että ei se vaikuta. Vihjasin vaan et en ehkä siinä vaiheessa enää siihen tuolille kykene, niin se sanoi, että sitten jos tilanne on se niin katsotaan sitten se uusi aika..kovasti on ruuhkaa, kuulemma hirvee pula hammaslääkäreistä.

Minä en muuten kans ole tuntenu vieläkään liikkeitä, mut en oikeesti enää kovasti hätäile, kun maha kasvaa kuitenkin. (minä en oo vielä uskaltaunu omaa kuvaa profiiliin laittamaan, en sit tiedä että miks) :)
Nyt aamukahville, hyviä vointeja kaikille!!!
 
Onks sulla jo rakenneultra? Huomasin et meil ei oo kun kaks päivää eroa, mulla nyt rv 17+3.
Mulla se rakenneultra on vasta 10.7, tosi pitkä aika välissä tässä ettei oo mitään käyntejä, viimeks oli neuvolalääkäri, 23.5.
Jaksamisia :hug:
 
Sannalle ekaksi iso :hug: ja mä voin kokemuksesta sanoa,että kaikki vuoto ei ole pahasta! Sullakin on stressiä niin ihan jo sekin voi tehdä vuotoa. Onneksi sulla neuvola niin saatte tutkittua asian.

Mä olen käynyt nyt raskauaikana hammaslääkärissä,viimeksi tänä aamuna. Mulla oli joku aika sitten hammasytimen tulehdus ja on puudutettu ja tehty vaikka mitä. Esitietolomakkeeseen täytin,että olen raskaana ja he huomioivat sen. Kysyin vielä erikeeen asiasta,että onko haitallista vauvalle (vaivasi sekin mieltä) niin hammaslekuri sanoi,että kaikki aineet on tutkittuja. =) Eli kyllä uskaltaa turvallisesti käydä korjauttamassa purukalustoa. Ennemmin taitaa haittaa olla siitä jos niitä hampaita ei korjauta ;)

Mutta palaillaan...

LilliM rv16+5
 

Yhteistyössä