Hei!
Minnihiiri, Liputan kans tuon Anitan tukivyön puolesta. Selkäkipuja ei ole sen koommin ollut. Kuukauden verran olen varmaan sitä jo käyttänyt. Muuten, olen pitänyt pojalla alusta asti äitiyspakkauksen haalaria, oli silloin n. 80 cm se haalari, käärin vaan ylimääräiset hihoista ja lahkeista sivuun, hyvin sillä pystyi mennä, ei se haitannu, vaikka oli iso. Nyt on haalari paljon pienempi 68 cm, varmaan oikein sopiva ensihaalariksi. Talvivauvallahan vaan haalaria tarvinkin, kun esikoinen syntyi 3.12. laskettu aika oli myös 25.11. kuten nytkin tällä tulevalla.
Sain myös anopilta pienemmän fleecesistustaisen haalarin 62 cm, jota käytettiin myös paljon. Yleensä nukutin isommassa haalarissa ja alla oli äitini tekemä neuletakki ja housut, ei niitä tarttenu kun kovemmilla pakkasilla. Ei vauvalle saa liikaakaan pukea, talvellakin tulee vaunuissa liian kuuma, jos laittaa monta kerrosta vaatetta alle. Ruskovillan asusteet olivat lämpimiä ja ne käytettiin lähes puhki. Lapset olleet molemmat hyviä tarkenemaan ja pian sitä oppi pukemaan lapsen sopivasti, kun poikakin nukkui yleensä aina ulkona päiväunensa. Ei vauvoilla saa olla kireitä vaatteita, pitää olla tilaa, varsinkin vähän isommalla, kun alkaa enemmän potkia. Meillä siirryttiin hyvin pian 60 cm kokoon esikoisen aikana. Ostin ihania vaatteita 56 cm, joo, mahtuivat n. 2 vkoa, kun oli niin iso ja pitkä poika.
Ekalle tulee helposti ostettua liikaa aivan pieniä 50-56 cm vaatetta, joiden käyttöikä on sitten tosi lyhyt, riippuen tietysti vauvan koosta, mutta kasvavat alussa hurjan nopeasti.
Äitiyspakkauksen vaatekoko on oikein hyvä ja mahtuu vähän pidempään n. 60-62 cm.
Mulla on nyt sitten huomenna se äitipolille meno, painoa kans tullu vasta n. 2 kg ja kohdun korkeus aika matala, tarkistetaan tilanne. Vauva kyllä liikkuu jo tosi paljon ja tekee kuperkeikkoja ja potkut aika napakoita.
Hepskatti, mä käytän tuota Anitan vyötä yleensä koko päivän, istuessa ja kävellessä ja kun koko on just sopiva, ei se paina. Ehkä kyljellään maatessa voi vähän painaa, mutta sen voi silloin ottaa pois. Mulla ei selkäsärkyjä ole ollut sen jälkeen, kun vyön hankin.
Olen jo pitkään nukkunut tyyny jalkojen välissä ja laitan sen välillä mahan alle, vasenta nivusta särkee usein, tyyny on tosi hyvä ja ei millään lailla ahdista. Lasillinen maitoa illalla voi auttaa närästykseen, mulla ei sitä vaivaa juuri ole ollut, mutta suonkohjuja ym. kylläkin. :ashamed:
Mulla oli kuopus vielä 33 vkolla poikittain ja kyllä oli yöllä hankala löytää nukkuma-asentoa.
ja oli oikea ikiliikkuja. Sen takia olinkin usein käyrillä, seurasivat että kaikki hyvin. Kääntyi sitten jossain vaiheessa pää alaspäin.
Odotan jo "kauhulla" niitä vihlontoja alapäässä, kun vauva päällä muljuttaa tai jaloilla. Ne oli mun mielestä kaikkein kamalampia kipuja kummankin loppuraskauden aikana. Muiden kans pärjää. Tietty supisteluihin ei voi verrata, tarkoitin sitä kun raskaus ei vielä siellä asti.
Kyllä sitä näillä 3 viimeisellä kuukaudella on jo jonkinlaisia tuntemuksia masun alueella, mutta raskautemme on onneksi jo loppusuoralla kohta. Koetetaan kestää, kestää aikansa! :hug:
Oikein mukavaa päivänjatkoa teille kaikille! :heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 28+3 :heart: