*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Tuli aitiyspolille perjantaiksi aika, jos vihdoin saisin tietää vauvan painoarvion ja katsotaan istukan virtaukset ym. Neuvolalääkäri ei niitä saanut mitattua. :ashamed: Hyvä kun pääsee tarkistuttamaan tilanteen, toivotaan että kaikki hyvin.

Tervetuloa mukaan Dandi, ehkä kantsis vähän ennemmin hommata vauvan varusteet valmiiksi, ettei sitten ison mahan kanssa tartte enää lähteä etsiskelemään ja jos vauva syntyisikin vaikka hieman ennemmin. Äitiysavustukset pitäisi kans mun mielestä laittaa menemään 4 kuukautta ennen laskettua aikaa, ellen aivan väärin muista. Googlesta voi tarkistaa, oli siinä joku määräaika.

Mä oon laitellu pikkuhiljaa vauvan varusteita valmiiksi, ostin tänään vaippojakin, kun sai puoleen hintaan s-markestista. :D

Pojalla oli kerhopäivä ja silläaikaa kun oli kerhossa, kävimme pikkuneidin kanssa kaupassa ja kirjastossa.

Mukavaa illanjatkoa! :heart: Neeanäiti ja Pikkukolmonen rv 28+0 :heart:
 
Heipsis :wave:

Täälä on ollu taas ilta touhua täynnä. Pojat oli juoksukilpailussa, lenkkeiltiin koiran kanssa, käytiin leikkipuistossa ja vielä ehti pojat käydä suihkussakin. Ne oli sitte niin poikki, että nukahtivat samantien ku pääsivät sänkyyn. Mä täälä haukotelle odotan kahvin tippumista :p Mä voisin taas nukkua vaikka kuinka kauan, edellisyönä nukuin 11h, seuraavana päivänä 3h päikkäreitä, yällä 10h ja tänään taas parin tunnin päikkärit :D Mutta tuosta täytyy tietysti miinustaa ne valveilla maatut tunnit, ku ei meinaa käsien puutumisen takia saada nukuttua.

Ens tiistaina olis taas neuvolalääkäri, meinasivat kyllä, ettei musta taida enää työelämään olla. Nyt mua on alkanu aivan kamalasti pyörryttämään, ja kädet ja jalat on alkanu turpoamaan, onneksi silti kaikki on ok. Ja sitte vaivana on supistukset, tänään ku on ollu noin paljon touhua, niin heti alkoi supistukset, eikä lopu sitte millään. Pitäis osata vaan ottaa tarpeeksi rauhallisesti :/

Mä oon jo kovasti odotellu päätöstä aitiysavustuksesta, olis kiva pian päästä hipelöimään niitä laatikon vaatteita :heart: Hakemuksen lähetin 13.8, eikä vieläkään oo kuulunu mitään :kieh:

Nyt kahvia juomaan ja tuijottamaan las vegasia, eikö sen tänään pitäisi tulla? Sitte vaan bb:n alkamista odottamaan, mä oon taas niin koukussa, mutta en kyllä meinaa 24/7 tilata, mulla menis kaikki aika sitä tuijottaessa :ashamed:

Voikaahan paksusti :wave:
 
Moi,

ja Dandille tervetulotoivotukset! Ja kuten Neeanäiti jo sanoikin, ni ei ehkä ihan viimeselle viikolle kannata hankintoja jättää. :D Ettei käy niin että isi juoksee kaupoilla kameran kanssa tein ollessa sairaalassa. =)

Mie olin kanssa esikoisen kanssa melko vainoharhanen. Ennen rakenneultraa en uskaltanu hankkia mitään, ja sen jälkeen sitten pikkuhiljaa. Oli meillä äippälomalle jäädessä jo kaikki kasassa. Nyt ei ole tarvinnut hommata muuta kuin kaukalo, ja se meillä on ollut jo 3 viikkoa. Muut tavarat onkin vaan varastosta kaivamista vailla valmiina.

Tosin enneks alkaa niitä vauvatavaroita tänne levittelemään ja pinnasänkyjä kasailemaan, ni tarviis rempata vähän tuota yhtä huonetta, mistä tulee meidän makkari. Vaikkakin tuleva isosisko on jo päättänyt, että hän nukkuu vauvan kanssa samassa huoneessa ja heille tulee kerrossänky. Lupasin sille, että katotaas vaikka vuoden päästä asiaa uudelleen. =)

Hitsit, röhää oli ollut vissiin muillakin. Miulla alkoi tänään kurkkukipu. Ei kiva. :/ Tää kipuvaihe on kauheinta. Tulis vaikka ennemmin rehellinen nuha! Täytyy kohta lämmitellä mustaherukkamehua, jos se edes vähän auttas asiaa.

Ainiin, nyt on tosiaan syyskuu!!!! Kahden kuukauden päästä meistä jo ekat saa nyytit kainaloonsa! Ite olen kyllä melkein varma, että joulukuulle menee! Tosin enää en ole niin varma, että meneekö kuitenkaan kahta viikkoa yli.

Nyt sinne mehun lämmitykseen! BB:tä vois mennä toisella silmällä kattelemaan punkan pohjalle. Tänään siinä on luvassa ilmeisesti melkosta säpinää....... :D Ainakin jos Ilta-Sanomien otsikoihin on uskominen.

Niin ja kiitokset maminalle uudesta pinosta taas! Mihispäin muuten olette nyt muuttamassa? Saitteko (rivari)kolmion (muistelisin että semmosta olitte etsimässä )?
 
Pamppis, joo se rivarikolmio saatiin, Karhuvuoresta!! on siis kaupungin vuokrakämppä. Tosiaan parisen vuotta sitten kaksiota varten lainaa otettaessa korot oli 3,2%.. nyt vissiin jo 5,5%!! et ei tarvitse vielä omaa kolmiota tai isompaakaan taloa ostaa:D

huomiseen kamut, tää lähtee untenmaille:)
 
Aamupäivää

Kiitokset tosiaan maminalle syyskuun pinosta :) Kyllä tästä täällä surffailusta on tullut ihan yks kulmakivi tähän odotukseen.. :) Aina täytyy päästä ennen töihin lähtöä tai töiden jälkeen lueskelemaan muiden odottajien kuulumiset :) Hauskaa!

Onko muilla alkanut jo pesänrakennus vietti? Meillä mies päätti, että laitetaan vielä laminaatit lattiaan ennen vaavin syntymistä.. ja niinhän sitten alettiin viime perjantaina asentelemaan yläkertaan lattioita. Nyt olis yläkerta jalkalistoja vaille valmis ja alakertaa olis tarkotus alkaa laittamaan ensi viikonloppuna tai seuraavana. :) Lattioiden uudistamisen myötä mussa on heränny kamala vimma sisustaa kamalasti.. tilannu jo muutamat verhot netistä ja uudesta olohuoneen matosta haaveilen myös :)

Äitiysavustuksesta tuli päätös vajaa 2 vkoa sitten, vaan ei ole vielä tullut postilta ilmoitusta, että olis paketti noudettavissa. Pikkuhiljaa tekis mieli jo alkaa peseskellä noita pikkumiehen vaatteitakin valmiiksi.. :)

Työmotivaatio on kyllä kateissa taas, ainakin hetkellisesti. Tuntuu, että mikään unimäärä ei riitä siihen, että jaksais olla skarppina koko työvuoron. Ja kaiken lisäksi alkanut olla alaselkäsärkyjä ja supistuksia jonkin verran töissä. Nooh, neuvolassa sano, että josko alkaa olla säännöllisiä suppareita, niin sitten vaan työterveyteen tai päivystykseen hakemaan sairaslomaa. Neuvolasta saa niin huonosti lääkäriaikoja, että sinne kuulemma viimeisenä ajanvarausta tekemään..

Kiva, kun nyt just ei sada :) Jos vaikka pääsis kuivana töihin asti! :) Hauskaa päivää kaikille masunkasvattajille. Ja tervetuloa uusille odottajille :)

Mecu&Möhö 27+3
 
Marrasvaavi: Kyllä täällä ainakin on pesänrakennusvietti korkealla, niin itsellä kuin miehelläkin. Maalasimme kodinhoitohuoneen ja sisustimme sitä sillä tavoin että vauvaa on mahdollisimman helppo siellä hoitaa. Myös vessaremontista mies haaveilee... Se vain kun on yksi pönttö olemassa tässä taloudessa ja jos sekin joudutaan ottamaan hetkellisesti pois esim. kaakeleiden uusimisen ajaksi, niin mitäs sitten... :whistle: naapuriin vain kysymään, voisinko tulla pissalle..Heh. :D

Onko muiden miehet alkaneet nähdä unia raskaudesta tai reagoimaan vatsan kasvulla odotuksen aikana?
Nauroin aivan kippurassa kun mies kertoi yks yö nähneensä unta, että häntä ultrattiin ja minä olisin itkenyt liikutuksesta vieressä, ja hän vain toivoi unessa pääsevänsä tukalasta tilanteesta pois! :LOL: Lisäksi, kun mulla todettiin raskausajan diabetes ja kuulimme että vauvalta mittaillaan sokeriarvoja synnytyksen jälkeen jalanpohjasta muutaman päivän ajan, niin mies näki unta että häneltä niitä sokereita jalanpohjasta mittailtiin!! :LOL:

ok, mut mukavaa päivänjatkoa kaikille!

T: OnnenOmena-75 ja vauveli 28+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
MarrasVaavi, otin sen edellisen lapsen mukaan, ku sen voi valita niin jos on ollu vaan kotona ja edellinen lapsi on alle 3v. Siks kai tuli päätös niin nopee ku laskelmat oli ns.valmiina:)
Samoin täällä pitäisi ottaa edellisistä tuloista, kun kaksi lasta tulee 3 v. sisään, mutta kyllä kestää....yli 3 viikkoa jo....ei ymmärrä Kelaa ei....vein hakemuksen vielä henkilökohtaisesti toimistoon 12.8.2008!!!! Kaikki laskelmat ovat valmiina yms.

Kisse ja Hipsukka 28+6 :heart:
 
Mä olen todella vainoharhainen ja ehkä siksi en ole vielä uskaltanut alkaa hankkia vauvalle tavaroita... Kyllä mä kaupoissa aina hiplailen vaatteita ja oon käynyt kattelemassa vaunuja, mutta en ole vielä uskaltanut ostaa mitään. Kaikkea voi vielä sattua. Se olisikin melkoinen show jos tämä tulisikin aikaisemmin ja mies joutuis käymään ostamassa kaikki ilman mua :D OIkein naurattaa ajatus siitä, että mä en tykkäis varmaan mistään mitä se hankkis... Täytyy ottaa itseäni niskasta kiinni ja uskaltautua... Siinä mielessä meillä on ollut kanssa kova pesänrakennusvietti, että ollaan tehty kunnon suursiivous koko huusholliin vauvaa ajatellen, heitetty vanhaa tavaraa pois, että uutta mahtuu tilalle.

Dandi
 
Hei dandi koetahan rentoutua ja nauttia vaan ajatuksesta, että vauva on nyt tulossa ja vauvalle on hyväksi, että äiti ajattelee lämmöllä vauvaa ja valmistelee kaikkea vauvaa varten, viimeisinä kuukausina ei enää jaksa kierrellä kauheasti, mä en olisi ainakaan jaksanu, odotan nyt siis kolmatta. Vatsa alkaa painaa joka puolelta ja kyykkiminen on nyt jo hankalaa ja kenkien laitto. Itse en halua edes ajatella, etteikö kaikki menisi hyvin, viikot onneksi jo niin pitkällä että selviytyminen nyt jo 90% varmuudella.

Vaunujakin ja kaukaloa tarttee heti, viimeistään, kun vauvaa ja äitiä haetaan laitokselta, jos autolla kuljette. Sulla taisi olla sama la kun mulla 25.11.

Onnellista odotusta! :heart:
 
Mulla kans edellisltä jäänyt kaikenlaista. Vaunuja olen vielä miettiny, pitäisikö hankkia hyvät käytetyt. Vanhat lleet jo kovassa käytössä kahdella ja ratasosasta en oikein ole tykänny.

Kaukalon saan veljen vaimolta, kun vaan kerkeän hakea. Vaatteita on pestynä ja pitäisi lajitella kuluneita pois ja laittaa hyväkuntoiset tilalle. Vaatetta on sekä tytölle, että pojalle. En vaan vieläkään tiedä kumpi tulossa. ;) Hoitopöytä on ollut esikoisen syntymästä lähtien käytössä, nyt tyhjäsin laatikoista pois kakkosen vaatteet ja yritän keksiä niille uutta tilaa. :eek: Saa nähdä mihin ne mahtuu, täytyy tyhjentää vissiin omia komeroitakin. Pinnis oli vain muutaman kuukauden pois makkarista, kun nostettiin takaisin. Pikkuneiti alkoi nukkua ison veljen kanssa kerrossängyssä.

Mä saan pienimmän äitiysrahan, kun olen ollut yli 5 v kotiäitinä.


 
Pesänrakennusvietti on kiitettävä, nykyy varmaan parhaiten siivoamisena. Täälä on kaikki paikat siivottu ja tavaraa heitetty pois vaikka kuinka paljon :D Vauvan tavarat on jo nätisti uudessa laatikostossa ja muut tavarat odottamassa käyttäjää :heart:

Mä oon yhtäkkiä tullu tosi kiukkuiseksi, alkuraskaus meni mun mielestä ilman suurempia hermoiluja, mutta nyt tuntuu, että tuo miehen niljake tekee kaiken päin persettä ja sanoo kaikki asiat väärin :LOL: Onneksi se on ymmärtäväinen ja tyytyy yleensä vaan tuhahtamaan mun valituksille ja sehän mua ärsyttää siinä tilanteessa suunnattomasti :kieh: :LOL: Ehkä tämä pinna kiristyy vielä entisestään loppua kohden kun mennään :whistle:

Eikun ruuanlaittoon, täälä sataa, niin ei oikeen oo mitään tekemistä :| Huomiseksi onneksi luvassa parempaa keliä, ku pojilla on retkipäivä :)
 
täytyypä itekkin tulla pitkästä aikaa kuulumisa kirjoittelemaan

elikkäs.onko kenelläkään muulla alkanut synnytysvalmennus?meillä oli eilen eka kertaa.ja mies onneksi pääsi mukaan.ihan mielenkiintosta näin ensisynnyttäjälle.käsiteltiin synnystys ja kivunlievitys yms.ens viikolla olis sitte fysioterapeutin pitämä valmennus.oli huvittava mennä sinne kun siellä muilla oli ihan järettömän isot mahat (ainakin omaan verrattuna) joten varmaan kattelivat että mitä tuokin täällä tekee.mies sanoikin että ne varmaan aattelee et mies on raskaana.(urhoollisesti kasvattanut hyvää tahtia omaa mahaansa mukana)
sokerirasituksessa olen ollut aamun kun pissassa sokeri oli yhdellä plussalla neuvolassa.sokerirasituksessa kuitenki kaikki arvot hyvät.
perjantaina olis sitte neuvolalääkäri.saa nähä mitä sielä sitte on.

mulle tulee aina näin syksyllä myös hirvee sisustusfiilis.olis vaan tuota rahaa.verhoja haluaisin laitella ja sitten on pakko ostaa aina kaikkia erilaisia kynttilöitä ja alustoja niille.kukkia myös täytyy vaikka mikään kukkaihminen en ole.ehkä se johtuu siitä että alkaa oleen pimeämpää ja ulkona ei ole enään vihreää niin täytyy tänne sisälle sitä saada.vauvalle tehty huone pitäisi saada rempattua loppuun jottai voisi kaapit pestä ja alkaa sitten pesemään vauvan vaatteita.koko ajan ajattelee vaan että vielähän tuota ehtii.no onneksi tuo maha ei tosiaan ole iso vielä niin se ei haittaa tekemisiä vielä juuri yhtään.

että tämmöisiä tänne päin.
hyvät syksyn jatkot! :)

suklaapahkina ja poju 28+3
 
Muutama työpäivä takana ja jalat on ihan soseena, maanantai iltana meinas itku päästä ku särki lantiosta alaspäin ja kävely on vaikeeta :/ En taida kauaa jatkaa töissä ku vaikuttaa näin paljon liikkumiseen.
Täytyy kyl sanoa ettei yhtää tuu ikävä tota työpaikkaa!

Mulla kanssa alkaa syskyllä semmonen "pesän"rakentaminen, johtuu tosiaan varmasti siitä et talvi ja kylmyys on tulossa ja kotona viihdytään enemmän.
Mun pitäs viellä koota toi hoitotaso/lipasto ni sen jälkee vois rupee harkitsee vauvan vaatteiden pesua, en vaa tiedä koska jaksan yhtää mitää meinaa syksyä seuraa myös väsymys. Tekis vetää viltti korvii ja vaan nukkua.
Tuli taas vähän valivali kirjotus :D
 
Elikkä neuvolalääkärillä olin tänään;

Painoa tullut +602/vko
Hemoglobiini 114
Verenpaine 99/61
Pissa puhdas
Liikkeet ++
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni

Taisi olla lääkärillä hiukan kiire, kun meni aika nopsaan tuo käynti. Ei sitten merkannut mikä oli vauvan syke, vaikka kuunteli kyllä.. Mutta kaikki siis oli ok kuitenkin. Ainoa vaan, että sf-mitta olisi muka pysynyt samana kuin viimeksi, mutta lääkäri sanoi, että pitää nyt vielä katsoa mikä se on ensi kerralla, kun mulla terveysasemakin tässä on vaihtunut, niin voihan noita sekaannuksia tulla kun eri ihmiset mittailee. Maha on kyllä ainakin selkeästi kasvanut.

Mullakin nyt pikkasen nää vauvahankinnat seisoo, lähinnä sitä kelan päätöstä odottelen.. Mulla on nyt kestänyt semmoset pari viikkoa, siitä kun laitoin paperit menemään.. Saa kuitenkin sitten silläkin rahalla vauvalle tavaraa, kun otin siis äitiyspakkauksen sijasta sen rahan. Olen kyllä vähän pessyt vauvanvaatteita ja makuupussin ym. ja pinnasängyn suojaa, peittoa, harsoja ym. tilannut. Pitäisi vaan paketti noutaa postista. Eipä tässä nyt tosin mitään kamalan isoja hankitoja edes tarvitse tehdä. Vaatetta löytyy (jos nyt on tyttö niinkun pitäisi, niin saan parhaalta kaverilta vaatetta, kun hänellä on 7kk tyttö ja kaikki vaatteet vauvasta lähtien tallessa), sänky meillä on vauvalle ja kaikkea. Pitää vaan ne sisaruskärryt ostaa ja hoitopöytä ja jotain pientä..

Kaipa se naaman kuivuminen on sitten joku raskausoire, kun kuitenkin nyt on taas ihan ok, kun vaan paljon rasvaili. Selkäkipu vaivaa pikkusen välillä ja liikkuminen alkaa olla aika rasittavaa (ei jaksa juoksennella, nostella, eikä mitää pitkiä kävely/kauppareissuja oikein). Tänään aamulla oli huono olo :$ Ensin tuntui, ettei happi kulje ja sitten alkoi oksettaa. Meni onneksi hetkessä ohi.. Piristi kyllä kummasti kun sai kävellä terveysasemalle ja takaisin ja olla senkin pikku hetken ilman, että on lapsi mukana! Poika oli tietty isin kanssa kotona sillä aikaa.. Ehkäpä tekisi ihan hyvää viedä vaikka joku viikonloppu päiväksi mummin luo leikkimään tuo natiainen, niin että saisi vaan olla..

nacsu rv 28+4
 
Tervetuloa joukkoon Dandi!

Rauhoittelen vähän, että kyllä ne vehkeet vielä ehtii hankkia. Vaikka ison mahan tai sitten pienen vauvankin kanssa. Ainoa joka on ihan välttämätön etukäteen ostaa (tai sitten viimeistään isän käydä hakemassa kun äiti ja vauva on lähdössä kotia laitokselta) on tuo auton kaukalo, mikäli teillä on auto ja autoilette.

Olen jo alkanut laksea viikkoja loman alkuun, en malttaisi enää olla töissä!

marrasmamma 28+0
 
Musta olis kiva päästä siivoilemaan, pesemään vauvan vaatteita ja laittamaan lastenhuonetta kuntoon, mutta kun töissä on niin kiire, että iltaisin on aina niin rättiväsynyt että ei tule edes mieleen mitkään kotihommat :kieh:

Olen nyt siis ollut viikon töissä kesäloman jälkeen ja täällä on aivan älytön kiire. Olen joka päivä tehnyt pitkää päivää, että saadaan kaikki kuntoon asiakastapahtumaa varten, siinä kun on miljoona pientä asiaa jotka täytyy ottaa huomioon....

Vauva vaan ei oikein tykkää näistä pitkistä työpäivistä, mulla on joskus iltaisin supistuksia ja selkä on aivan sairaan kipeä. Tuo selkäkipu johtuu kyllä siitä, että mulla on huono ryhti ja muistan kiinnittää istuma-asentoon huomiota vasta sitten kun se selkäkipu alkaa ja on jo liian myöhäistä :ashamed:

Täytyy varmaan mennä ostamaan sellainen tukivyö. Onko teillä kenelläkään kokemuksia tuosta tukivyöstä, onko siitä oikeasti apua? Ja mistähän niistä löytäis täältä pääkaupunkiseudulta?

Noista vauvan hankinnoista tuli vielä mieleen, että viime yönä sain oikein paniikkikohtauksen asiaan liittyen :) Heräsin yöllä suonenvetoon ja valvoin sitten varmaan tunnin verran, kun ensin tuli työasiat mieleen ja sitten tajusin että vauvalle on vaikka mitä vielä hankkimatta... Kaikki isot jutut on jo hommattu (vaunut, pinnasänky, turvakaukalo) ja bodyja ja potkuhousuja ym. vaatteita kyllä löytyy, mutta tajusin että mulla ei ole mitään ulkovaatteita vauvalle! Se äitiyspakkauksen haalari kun on ainakin alkuaikoina ihan liian suuri, joten täytyy hommata joku haalari ja sitten varmaan sellainen välikerrastojuttu tms. myssy, lapaset ja mitä kaikkea muuta vielä tarvitaankaan :eek:
 
Tää vois kirjottaa taas pitkästä aikaa, parin kuukauden hiljaiselon jälkeen... :whistle:

Neuvolasta palattu. Edellinen neuvola oli pari viikkoa sitten, joka oli lääkärineuvola. Tuolloin todettiin hemoglobiinin vain laskevan raudasta huolimatta. Nyt sit sain lähetteen PVK:hon, jotta saa vaihteeks kaikki maholliset arvot otettua hemppaa myöten...

Sillon lääkärineuvolassa todettiin paikkojen alkaneen jo kypsyä, kanavaa kuitenkin vielä hyvin jäljellä. Nyt tuo täti neuvolan huolehti sitä, kun mun paino ei nouse ja pieni sisälläni ei tunnu kasvavan. Pisti ensviikolle uuen lääkärineuvola-ajan, jossa uus sisätutkimus ja ultraus sun muuta... parin viikon päästä ois vieläpä muutto PK-seudulle. Mies kun sai hyvin lyhyellä varotusajalla sielltä opiskelupaikan, joten mentävä on vajaaksi vuodeksi, jonka jälkeen vois takaisin palata. Kaikki neuvolat ja kaikki siirrettävä nyt sitten tietty synnytyssairaalaa myöten.
Viimeyönä lueskelinki juttuja Tammisaaren synnytyssairaalasta, jonne mieli tekisi. Katsellaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minnihiiri68:
Musta olis kiva päästä siivoilemaan, pesemään vauvan vaatteita ja laittamaan lastenhuonetta kuntoon, mutta kun töissä on niin kiire, että iltaisin on aina niin rättiväsynyt että ei tule edes mieleen mitkään kotihommat :kieh:

---

Täytyy varmaan mennä ostamaan sellainen tukivyö. Onko teillä kenelläkään kokemuksia tuosta tukivyöstä, onko siitä oikeasti apua? Ja mistähän niistä löytäis täältä pääkaupunkiseudulta?

----

Kaikki isot jutut on jo hommattu (vaunut, pinnasänky, turvakaukalo) ja bodyja ja potkuhousuja ym. vaatteita kyllä löytyy, mutta tajusin että mulla ei ole mitään ulkovaatteita vauvalle! Se äitiyspakkauksen haalari kun on ainakin alkuaikoina ihan liian suuri, joten täytyy hommata joku haalari ja sitten varmaan sellainen välikerrastojuttu tms. myssy, lapaset ja mitä kaikkea muuta vielä tarvitaankaan :eek:
Moi,

katotaan miten meiksin lainaukset onnistu.. Lyhentelin vähän nuita Minnihiiren pätkiä että tuli nuo asiat esille, mihin meinasin omat vastaukseni antaa.. =)

Eli eka kohtaan.. Täällä ihan sama homma. Eilen jo kävi mielessä kun 9 tunnin päivän jälkeen painuin kotia, että pitäskö oikeesti hakea saikkua! Eikai kovin hyväksi ole itelle eikä vauvalle, jos meinaa pälli levitä. :/ Monta kertaa ihmiset luulee, että konttorihommissa pääsee helpolla kun ei tarvii muuta kuin istua ja konetta näpyttää. Mutta näissäkin hommissa henkinen stressi ja rasittavuus kasvaa välillä todella suureksi, kun tulosta pitäs saada aikaan ja aika tikittää eteenpäin. Ja koko ajan tulee kuitenkin väliin kaikkea mahdollista akuuttia hoidettavaa.

Näin raskaanaolessa ei varmaan ole helppoa juuri missään työssä, ei fyysisesti- eikä henkisesti rasittavassa. Ja mitä ilmeisimmin joka ikinen työ tuppaa ainakin välillä olemaan jompaakumpaa noista. Vai mitä ootte mieltä? B)


Toinen kohta tossa Minniksen viestissä. Eli tukivyö. Ite hommasin sen jo pari kuukautta sitten (eka raskaudessa miulla oli lainassa) ja voin oikeesti sanoa, että se auttaa! Vaikka itekin vähän alkuun epäilin, että onko sillä nyt niin merkitystä, mutta totesin parin vyöttömän päivän jälkeen että kyllä on! Tilasin sen bebesistä, tuli melko pian, en tiedä onko noita missä kaupoissa (siis muissa kuin nettikaupoissa) myynnissä. Miulla on Anita Baby Belt -merkkinen ja hyväksi olen todennut! =)


Ja kolmas homma. Vauvan toppavaatteet. Meillä oli viimeekskin talvivauva ja sen kanssa meillä ei edes ollut pientä toppapukua, automatkoja varten oli turvakaukaloon toppapussi: http://www.perhepuoti.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/05022008-34103/Products/1136/SubProducts/1136-0001 ja vaunuissa oli samanlainen mut isompi (ja se pussukka meni vielä rattaisiinkin). Välillä vaunuillessa oli sitten se äippäpakkauksen haalari + äippäpakkauksen pussi. Vaunuillessa se meni ihan ok, kun eihän sitä vauvaa sieltä keskenkaiken juuri tarvitse pois nostella.

Jahas, jokohan se olis ruokatunti vietetty. B) Takas 'sorvin ääreen'...



 
Moikka kaikille. :flower:
Täällä on alkanu väsymys vaivaamaan. Voisin nukkua ties kuinka kauan aina aamulla ja päivällä ottaa päiväunet. Kumpikaan ei kuitenkaan onnistu. Illalla olen taas suhteellisen pirteä ja nukkumaan menen vasta 22.30-23.00. Ehkä se on se kun silloin on sitä "omaa aikaa", kun lapset on menny nukkumaan.
Mulla kans kauhia into laitella ja pestä noita vauvan vaatteita. Vähän olenki pessyt niitä, mutta pakko odottaa että yläkerran remontti valmistuu, ennen kun mitään suurempaa alan tekemään. Siellä yläkerrassa on sitten pesää mitä rakentaa. Eli me kaikki muutetaan ylös kun se valmistuu. (Siis nukkumaan) Vielä on tekemistä ja sit pitää laitella tapetteja ym. pintaa vielä. Eli oikeestaan on vielä paljon tekemättä ja kiirehän tässä meinaa tulla. Kerkeen varmaan yhden yön nukkua siellä yläkerrassa ja sit l'hdetään synnyttämään ;)
Eipä tässä muuta tällä kertaa. Neuvolaankin on pari viikkoa vielä, mutta sithän ne alkaa tiiivistymään ne käynnit.
 
Tuntuuko kenelläkään kohdunsuulla semmosta inhottavaa nykimistä, välillä tuntuu aivan siltä, että joku tökkii sormella kohdunsuulle ja se sattuu :| En tiedä sitten johtuisko siitä, ku se istukka oli edellisessä ultrassa sielä kohdunsuulla :/ Ei edellisessä raskaudessa tuntunu mitään tämmöstä. Tätä on jatkunu jo monta viikkoa |O
 
MissMaisa, miula oli esikoista odottaessa välillä oikein sellanen tunne et vauva yrittää kaivautua ulos! siis tuntui iha selkeesti siinä loppukuukausina sellasta pienten sormien räpellystä:D ja kaikkein hurjinta oli kun se tuntui siltä, kuin ois jo häppäreitä raapinu tosta sisäpuolelta, vaikka tuskin ihan niin lähellä oli:D Nyttemmin ei oo sellasia tunteita ollut, ku vauva on lähes kokoaika perätilassa. välillä kyl tuntuu sellasta pientä 'vipatusta' mut ei mitään kaivamista niinku esikoisesta:D

*muoks* tuo vipatus ja muut ei tee / tehnyt kuitenkaan kipeää. Ennemminkin tuntu vaan "häiritsevältä"
 
ja pakko avautua vielä johonki tästä!! meni hermot oikeesti! |O
miehen tuntipalkka nousee niin paljon että miulta lähtee hoitolisät kokonaan!!! Saakeli!! onneks otin sen äippäloman varhennettuna! Ei siin muuten mitään, mut mie en kostu yhtään mitää siitä jos miehen tuntipalkka nousee.. hän "osaa kyllä itse pitää huolen" siitä ettei ylimäärästä rahaa jää-- ja miulta tippuu tulot siis 70e kuussa!!! |O ja mies saa enempi rahaa omii menoihinsa! on se S***ana niin väärin..! :kieh:
 
Hei. Täällä aikas raskas olo, painoa tullut 7,5 kg. ja ihmiset kyselee että koska se syntyy ja onpa sulla iso maha......Yöllä kun hyvän asennon löytää niin uni maittaa niin kauan kuin saa nukkua,n.23-08.30.Lenkillä yrittänyt käydä päivittäin mutta ilmeisesti liitoskivut alhaalla aiheuttaa kipua.Töissä aion olla Lokakuun loppuun asti ja sitten laitella vauvatavaroita, en aikasemmin.LA siis 28.11.ja tyttöä odotellaan. :heart:
 

Yhteistyössä