Heipähei! Kiitos kaikille onnitteluista
synnytyksestä hiukan: Elikkäs 10 pvä illalla tuossa 19 aikaan rupesi supistuksia tulemaan säännöllisesti 10 min välein,tosin ne tuntuivat lähinnä vaan harjotus suppareilta,enkä niistä niin hätkähtänyt.'
Siinä katteltiin telkkaria ja supistukset rusesivat tuntumaan pikkuhiljaa kovemmilta,mutta tulivat edelleenkin 10 min välein,joten tossa 23 maissa menin sitten nukkumaan.
enpä kerinnyt saada unenpäästä kiinni,kun rupesi korventamaan vatsaa aivan todella kovin,tuntui aivan kuin olisi iskenyt hirveä vatsatauti..juoksin vessan ja sängyn väliä,kunnes jossainvaiheessa oksensin sisuskaluni pellolle ja sitten pahoinvointi vähän helpotti.
Supparit ruopesivat ton oksentamisen jälkeen tulemaan todella kovina ja n.5 min välein,joten mies pakotti mut soittamaan synnärille(sanoin vielä siinävaiheessa miehelle että turhaan soitan..) No siinä puhelun aikana menikin vedet ja lähdettiin sairaalaan.kello oli 2.30 kun päästiin perille.
Sinne mennessä olin n.3-4 cm auki.
puolentunnin käyrällä makaamisen jälkeen lähdettiin saliin,supparit olivan jo siinävaiheessa aivan kamalia ja tulivat todella tiuhaan.
Salissa tarkistettiin tilanne ja olin 6 cm auki,pyysin epiduraalin ja sain sen nopeasti.
Hetken aikaa oli todella ihana olo ja nousin sängyltä kiikkutuoliin,kunnes supparit rupesivat tuntumaan kovina alapäässä.
Nousin takas sängylle ja tilanne katsottiin uudelleen,10 cm auki!
04.55 sain luvan ponnistaa ja 05.01 poika oli pihalla :heart:
Sairaalassa siis en kerinnyt olla kun 2,5h ja kuudessa minuutissa selvisin ponnistusvaiheesta.
Tikkejä ei tarvinnut ja kannoin vauvan itse yläkertaan kävellen.
Seuraavana päivänä olo oli kyllä kuin olisin jyrän alle jäänyt,vaikka ei tullut tikkejä niin alakerta oli kyllä järkyttävän kipeä ja jokaikinen lihas mitä musta löytyy..poskilihaksiinkin sattui
Täällä sitä nyt opetellaan vaven kanssa eloa väsyneenä,mutta onnellisena :heart:
onnea kaikille muillekkin vauvaantuneille!! ja tsemiä vielä kasassa oleville,kyllä se sieltä tulloo
Äitee 78 + Köpi 1vk ja 1pvä