*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

MOIKS!

Täällä kans samantyyppinen ilta/yö... Illalla alkoi supistella ja sitä kesti säännöllisen epäsäännöllisesti kolmisen tuntia. Minulla taas liikkeessä tulee supparit, makuulla loppuu.. Edellisen synnytys lähti samoin,20 minuutin välein supisteli liikkeessä...Lopuksi sit jouduttiin antaa tipalla tehoja lisää ja kalvot puhkaista, että saatiin paikat auki viidestä sentistä loppuun asti.. synnytys oli lähes kivuton kun sain sit loppurutistukseen epiduraalin, mut kesti 22 tuntia.. ja kuitenkin oli jo neljäs muksu. Jospa tää nyt kuitenkin kohta tulis katselee maailmaa.. alkaa olla selkä ja kyljet niin kipeinä että nukkuminen tuskaa ja muutenkin.Pitäis alkaa muuttolaatikoita pakkailee, auttaiskohan tuo käynnistymiseen vai saakohan vaan itsensä ihan kipeeksi.. :LOL:

OnnenOmena sieltä laitteli viestiä että pääsivät kotiin, varmaan saamme pian kuulla synnytyksestä ja heidän kuulumisistaan. Huomenna itsellä neuvola, tilataan aika samalla äitipolille tarkistuksille..

marrasvauva 40+2
 
ONNITTELUT Kisselle ja Czarinalle vaaveista!!! :hug:

Mamina voisitkohan listätä mulle vuoden verran lisää ikää... :(

Mulle iski sellanen flunssanpoikanen...kurkku on karhee ja pää pumpulista...kaipa tämä tästä pian ohi menee... Ei ainakaan yleisesti edesauta tätä olotilaa: kokoajan on hermot kireenä ja usein tekis mieli vaan huutaa...eikä mies olemuksellaan tosiaan yhtään helpota tätä ärsyyntyneisyyttä - yhdyn siis joukkoon.
Muuten ei niin mitään uutta täältä. Huomenna akupunktio ja torstaina, LA:na, lääkärikäynti...

Vointeja kaikille ja supistusrikasta päivänjatkoa :D

Ellie 39+5 :eek:
 
HepsKatti
Kisselle ja Czarinalle vauvantuoksuiset onnittelut!

Veijarille tsemppiä, itsellä juuri samanlainen pelko persuksissa. Tänään olin neuvolassa ja nyt täti lupasi, että jos vielä viikon päästä olen kokonaisena, soittelee äitiyspolille aikaa, että tarkistetaan tuo vauvan paino ja sitten sekin, että mahtuuko varmasti alakautta vai ei. Pahin pelko on just se, että repeän ihan täysin tai sitten kaiken kärsimyksen lopuksi joutuukin hätäsektioon. Sellaisessa tilanteessa voisi olla sitten niin, että meidän lapset olisi tässä.

Neuvolassa muuten kaikki ok, painokin pudonnut kilolla. Ja mun jalat varmaan painaa 5 kiloa kappale :LOL: , kun on niin turvoksissa. Onneksi turvotusta ei oo missään muualla, että sormuksetkin mahtuu hyvin sormeen.

Eilen illalla supisteli tunnin melko kipeästikin 10 minuutin välein, mutta kun sohvalta siirryin pois, niin ne loppui. Höh.
 
Kisselle lämpimät onnen toivotukset prinsessan johdosta! :heart: :flower:

Czarinalle sylin täydeltä onnea pikkuisen prinssin johdosta! :heart: :flower:


Omaa napaa sen verran, että eilen alkuyöstä sain nukuttua tunnin kunnes heräsin supisteluihin. Ei pahimpia mitä nyt on ollu, mutta hereillä pitivät. Sitten suppareiden laimentuessa esikoinen sai jonku ihme kiukkuraivarin ja sitä kesti vaihtelevasti reilun tunnin kunnes nukahti. Aloin päästä taas uneen, kun havahduin suppareihin. Masupuolelle ei koskenu juuri lainkaan, mutta selkä oli aivan liekeissä! |O Nousin ylös kävelemään ympäri kämppää ja siitä sitten pikku hiljaa helpottivat ja sain nukuttua. Oon nukkunu viime yönä reilun 4 tuntia. Päikkärit sain onneksi nukuttua. Vähän virkisti.

Liikkuuko muilla vauva niin, että tuntuu tuolla kohdunsuulla viiltäviä, repiviä kipuja? Tuntuu, että tulee ulos väkisin. :| Mulla on tuntunu nyt reilun viikon verran tuolta.
 
täällä on sairaalasta kotiuduttuani ollut sellainen hulina ja kiirus ja jotenkin aika van lentää..mutta nyt vihdoin ja viimein tulin tekemään pieni muotoisen raportin synnytyksestä...jep eli käynnistykseksihän se sitten meni.juurikin toksmian äidyttyä...(14kg jäi synnärille,voitte varmaan kuvitella sitä turvotusta..)sen enempiä yksityiskohtia ruotimatta,eka käynnistystabu la 8 pvä klo.10.00 aamulla ja toinen klo 14.klo 18 alkoi massiiviset supparit ja synnytyssaliin lähettiin klo 20 abaut..epiduraalia annettaessa mulla alkosamaan aikaan ponnistusvaihe ja tyttönen syntyi klo 21.20.eli aika nopeasti sitten kaikki kävi.. =) nyt sitten treenataan tätä arkea.tänään oltiin tunnin lenkillä ulkona ah tätä autuutta kun ei ole paikat turvoksissa ja pääsee liikkumaan!muuten aika menee pientä ihanuutta hoitaessa..ja katsellessa..niin on kyllä totta että näin mieletön rakkaus ihan huimaa!! :heart: :heart: tsemppistä kaikille jotka vielä hetken odottaa ja onnea pienensä saaneille tuhannesti!!palataan taas!moikka!
 
Voi Lulu, tuli ihan tippa linssiin kun luin tuon kohdan että rakkaus huimaa:)
niin millä viikoilla teidän neiti sit syntyi?

Marrasmamma79, en haluu masentaa mut miulekin sanottiin (esikoisesta) et tuskin menee enää kauaa ja että ei varmaan tarvii oottaa edes laskettuun aikaan asti, oli niin hyvin laskeutunu ja kiinnittyny, mut ootin kuin ootinkin sinne LA asti, ja siitä vielä ylikin.. :/ Paikat oli auki jo rv36+jotain, ja kohdunkaulakin muistaakseni pehmenny kivasti, pituutta en tiedä kun eivät sillo äippäpolilla ollu mitään kirjottanu nla-korttiin.
Mutta tietenkin toivon että siun kohdalla pitäs tädin puheet paikkansa \o/ :D kukapa tästä turvonneesta olosta ja muista krempoista nauttisi!
Vaikka miun kohalla ei puheet toteen käyneetkään, eihän se tarkota sitä että muilla menis samoin! =)

Ninniskä, tuttu tunne! Tänäänki kun oltiin esikoisen kaa pihalla, niin masuasukki koitti kaivautua ulos vähän väliä, ja niist tulee just sellainen pistävä viilto, vai miten sen nyt kuvailisi.. Esikoisesta tuntu samanlai viimeset viikot. Sillon muistan kuvailleeni tunnetta räpellyksenä ja yrityksenä kaivautua ulos:D
*M* pikkunen myyrä siellä kaivautuu:) esikoinenkin tokas tossa yks päivä et äitin mahassa on myyrä:D -kun kehotin kokeilemaan miten vauva möyryää mahassa:)
 
Nyt on ehkä päiväunien jälkeen hiukka parempi mieli...

Mut sanoin tolle ipanallekin, et äitiä ei oikein huvita enää ruokia tehdä kun ei tunnu kellekään maistuvan. Tais neitikin ymmärtää ja mennä vähän itteensä, korjas lelunsaki käskemättä tost olkkarinlattialta omaan huoneeseen! :eek: Mikä on todellakin ennenkuulumatonta!

Nyt on päiväkaffetkin ryystetty, joten jos sitä taas noihin pesukoneiden tyhjennyshommiin.. Ei pääse arki unohtuu.. :whistle:

Täällä muutes sataa taas vettä ja +3, että se siitä alkaneesta talvesta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Marrasmamma79, en haluu masentaa mut miulekin sanottiin (esikoisesta) et tuskin menee enää kauaa ja että ei varmaan tarvii oottaa edes laskettuun aikaan asti, oli niin hyvin laskeutunu ja kiinnittyny, mut ootin kuin ootinkin sinne LA asti, ja siitä vielä ylikin.. :/
Joo, miullekin sanottiin tälläkin kertaa, et ei mene enää kauaa (sillon 1,5 vkoa sitten), mut toivossa on hyvä elää, sano kirppu..

Omalla kohdallani en oo jaksanu tuohon 'lupaukseen' uskoa ku viimeekskin meni 2 vkoa yli! :|

Mut voihan olla, et toisilla ne lupaukset pitää paikkaansakin!

 
mullakin on ollut jo viikolla 36 sormelle auki ja pehmenneet paikat mut tuolla tuo vielä jumittaa.mut jokaisellahan on kuitenkin niin erinlaista.joku on joskus sanonut että ne ei saisi edes neuvolassa sanoa mitään että pian syntyy koska sitä ei kukaan voi tietää varmaksi milloin se tosiasiassa syntyy.

marrasvauva ootko ihan oulusta vai jostakin kauvempaa?kattelin et oot oyssiin menos kans synnyttämään?

nyt lähen köpötteleen koiran kanssa miestä vastaan.saa nähä pääsenkö eteenpäin kun meinaa olla hiukka liukasta tuolla.täälläkin piti pakkasta olla ja sataa lunta niin lämmintä ja vettä sataa.että tervetuloa talvi tännekkin!
 
No niin, neuvolassa käyty ja v***u. Anteeksi ruma sana, mutta passitti mut vielä sokerirasitustestiin. Pissassa oli kait sokeria, mut sormesta otettu taas näytti ihan normia. Huomenna siis juomaan sitä litkua ja istuu 2 tuntii sairaalaan. JESS! Tää kruunas tän raskauden taas. Lupas ens tiistaina laittaa lähetteen tonne kokorvioon jos ei ennen sitä suostu syntymään. Alkaa nimittäin oikeesti ahistamaan vauvan koko.
Hyvät uutiset taiski sit olla et vauvan pää on nyt niin alhaalla ku vaa voi olla, et varmaan supistukset työntäny pikkusen sinne. Tänää pitää varmaan mennä saunaan jos se laittais vauhtii... Tuskimpa kuitenkaan.

Nyt mä valmistaudun kokeeseen, mulla koe vielä parin tunnin päästä, et hyvin menee... En oo lukenu yhtään...Luotan taitoihini... :LOL:
 
ihanaa! nyt olemme kotosalla!

Ihan ensimmäiseksi ONNITTELUT KAIKILLE VAUVELIN SAANEILLE minunkin puolestani! Sairaalassakin ehdin miettiä kukahan on tässä välissä myös jo ehtinyt vauvautua ja oli pakko Marrasvauvalta kysyä päivityksiä välillä, kun en päässyt tietokoneen ääreen. :D

Juu, sitten omaan synnytyskertomukseen. Minulla oli äitiyspolille aika perjantai-aamuna vauvan painoarvioon. Luojan kiitos, pyysin äitini sinne mukaan ja otin sairaalakassinkin kaiken varalta jo mukaani. Lääkäri tutki paikat ja totesi että kohdunsuu oli jo pehmeä ja kahdelle sormelle auki, kanavaa 1cm. Painoarviohan oli tosiaan jo 4,3kg ja määräsivät käynnistykseen. Ensimmäisen puoliskan tabletin sain klo.12.30 ja kovemmat supistukset alkoivat n.16 aikaan. Klo.19.40 lääkäri puhkaisi kalvot, jonka jälkeen alkoikin sen verran kovat supistukset että pyysin kivunlievitystä. Alkuhätiin sain ilokaasua. Kun spinaalin sain niin kohdunsuu tarkistettiin ja se olikin jo auki kokonaan! POnnistusvaihe oli pitkä koska spinaali vasta alkoi vaikuttaa ja vei tuntoa, sen lisäksi että vauva oli niin suuri. Noh...se päättyi onnellisesti pienen emännän syntymiseen klo.22.21.

Mies oli tukena ihanasti ja tuo pieni tuhiseva nyytti valloitti samantien koko perheen sydämen! Isoveljet ovat haljeta ylpeydestä ja sainkin 8-vuotiaalta pojaltani viestin lauantai-iltana: "Ihanalle pikkusiskolle terveisiä ja ihanalle äiskälle halauksia." Tätä neitiä ei oikein voi kutsua pikkuprinsessaksi kun neiti näyttää todellakin Emännältä (vain kaulin puuttuu..) mutta on se niin suloinen! Ei oikein meinaa todeksi uskoakaan että sain sen kauan kaipaamani tytön, mustahiuksisen rusettipään... AAH..nyt pakko mennä häntä taas ihailemaan.

Jaksakaa hyvin masujenne kanssa ja pian meillä kaikilla on ihanat palkinnot syleissämme tuhisemassa! :heart:

Mamina: Meidän vauveli syntyi siis rv 38+2 ja painossa oli pieni virhe eli oikea paino on 4720g (olen ollut niin pyörryksissä onnesta että varmaan olen marrasvauvalle sen väärin viestittänyt silloin.) :D
 
|O |O mulla menee hermo ton esiteini ekaluokkalaisen kanssa!!! Se on ruvennu valehtelee ja kuvittelee että mä oon niin tyhmä etten sen naama värkistä nää koska se puhuu potaskaa :headwall: Kuuluuko tää jotenki tohon ikää???

Voiku tähän synnytyksee pätis sama ku sairasteluu, aina ku sanot äänee et ompa lapset pysyny terveenä ni seuraavana päivänä jompikumpi kipeenä.
Jos nyt sanon et empä haluis viellä synnyttää ni pääsenkö huomenna tosi toimii :saint:

Täälläki sateli aamulla vettä ja nyt on hirvee tuuli, toivotan sen talven tännekki tervetulleex.

*M* Onkohan neeanäiti saanu jo nyytin sylii....
Ja Typylle onnea huomiselle.
 
Supistukset alkoivat torstaina iltapäivästä ja illalla olivat suht säännöllisiä mutta eivät vielä kovin kivuliaita. Kahdeltatoista yöllä supparit vaan loppui ja olin jo varma että tässä se taas meni, mutta puolen tunnin päästä alkoikin sitten rytinä ja supistukset tulivat lähes tauotta ja todella kipeinä. Herätin miehen joka oli ehtinyt nukkua tunnin ja alettiin puuhata lähtöä.

Sairaalaan saavuttiin perjantaina aamuyöllä klo 3.30. Olin väljästi sormelle auki ja käyrä piirsi jatkuvasti supistuksia. Synnärillä oli älytön ruuhka, torstain aikana syntyi 8 lasta kun Lohjan sairaalassa syntyy vuodessa 600-700 muksua :) Halusin kovasti ammeeseen, mutta se oli vielä varattu joten menin pallon päälle suihkuun odottelemaan. Jälkeenpäin kätilö sanoi että olin ollut siellä useamman tunnin. Auttoi tosi hyvin näemmä :D

Kahdeksan jälkeen aamulla pääsin ammeeseen ja se oli aivan taivaallinen. Akupunktioneulat korvissa lilluin siellä jonkin aikaa. Siitä siirryin keinutuoliin kiikkumaan kun olisin pyörtynyt kuumuudesta muuten. Olin lähemmäs kolme tuntia torkkunut supistusten kanssa keinutuolissa kun alkoi tehdä niin kipeää että kätilö ehdotti joko ilokaasua tai epiduraalia. Avautuminen ei edistynyt kovin kummoista vauhtia ja viimeisistä unista oli jo niin pitkä aika, että pyysin epiduraalin jotta saisin levätä jonkin aikaa. Puolesta päivästä viiteen saakka torkuin kahden epiduraaliannoksen voimin, välissä vielä puhkaistiin kalvot avautumisen nopeuttamiseksi, jonka jälkeen suht nopea ja yllättävän kivuton/helpottavan tuntuinen 29min ponnistus.

Epi oli tosi positiivinen yllätys, sillä pelkäsin että joudun tunnottomana ponnistamaan, mutta se toimi mun kohdalla ihan nappiin ja heräsin ihan järkyttävään ponnistuksen tarpeeseen vähän yli viisi. Kätilö tarkisti tilanteen ja iloisesti totesi mun olevan täysin auki ja valmis tositoimiin. Muutamaa eri ponnistusasentoa ehdin kokeilla ja kaikkinensa koko ponnistusvaihe oli ehdottomasti se paras kun tunsi miten Toukka viimein tulee ulos, mutta kivut olivat minimaaliset. Voimat meinasi loppua muutamaan kertaan, mutta mielettömän kannustava ja ihana kätilö sekä oman rakkaan tuki ja tsemppi auttoivat jaksamaan. Vaurioita ei äitiin juuri tullut, pienen pieni nirhauma johon 2 kosmeettista tikkiä ja läjä peräpukamia :) Istukkakin syntyi ilman mitään ongelmia ja vuotoa oli vain muutama sata milli.

Pikku tyttönen sai 8/8/8 pistettä, väristä ja jäntevyydestä tuli "miinukset". Pikkuinen oli vähän röhisevä ja häneltä imettiin limaa keuhkoista heti alkuun, jonka takia vietti ensimmäisen yön lämpökaapissa, mutta sitten harjoiteltiin yhteistä elämää pienen perheen kesken viikonlopun yli ja eilen kotiuduttiin. Vasta tässä kotona Toukka sylissä istuskellessa on alkanut hahmottua että mä olen viimeinkin äiti, kaikkien näiden vuosien odotuksen jälkeen. Aika uskomaton tunne :heart:

Koko synnytys oli ihan mielettömän upea kokemus ja tulos jotain vielä uskomattomampaa. Toivottavasti ei ollut viimeinen kerta kun tämän saa kokea. Nyt on haikea olo kun masupallo on poissa :'(

Vielä ne tärkeimmät, eli strategiset mitat. Toukka-tyttönen painoi 3220g ja pituutta neidillä on 50cm. Pipo 33,3cm. Juurikin sopivan kokoinen neitokainen varsinkin esikoiseksi tietä raivaamaan :D Tarkka syntymäaika oli 14.11. klo 17.38, Laskettu olisi ollut eilen, 17.11.
 

Yhteistyössä