*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Meille syntyi tyttö vauva 15.11 klo 00.27 :heart: Paino 3690 g ja pituus 50.5 cm
Ihana tummatukkainen prinsessa! :heart: Syntyi syöksysynnytyksellä, ilman puudutuksia. Synnytyksen kestoksi tuli 57 minuuttia =) Kaikki on hyvin, äiti ja tyttö kotiutui eilen väsyneinä, mutta onnelisina!

P.S Itsellä myrsky katkaissut nettiyhteyden, ystävä toimi kirjurina =)


-Ohna ja prinsessa, 3 pv
 
Nähdäänhän muutes sitten vauvaantuneiden puolella!!?? siihen asti voi kaikki jo-synnyttäneet kirjotella vaikka täällä, ellei joku ole halukas perustamaan sinne pinoa:) Muutoin mie voin avata pinon sitten sinne vauvapuolelle kunhan ite saan tän odotusajan kunnialla loppuun:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnnenOmena-75:
[
Mamina: Meidän vauveli syntyi siis rv 38+2 ja painossa oli pieni virhe eli oikea paino on 4720g (olen ollut niin pyörryksissä onnesta että varmaan olen marrasvauvalle sen väärin viestittänyt silloin.) :D

Ihan vaan minun moka.. =) Touhuissani kirjoittanut luvut väärin, mutta nytpä ne on korjattu. Täällä mies toi pinon muuttolaatikoita olkkariin, pitäis vissiin lähtä täyttelemään niitä, ens viikon alusta saadaan avaimet uuteen kotiin, onneks on koko joulukuu aikaa vielä muuttaa jos tää vaavi täältä tulee ja vähän hidastaa muuttotouhuja.
 
Ihme netti ku ei antanu aikasemmin kirjautua.

Ohnalle onnea :flower:

Mä ainaki ihan mielelläni siirryn sit jossain vaiheessa sinne vauvapuolelle, sieltä varmaa saa vertaistukea ja mulla ku on jo aika hämärtäny muistoja sen verran et voi välillä olla vähän :eek:
 
Voi hitsin hitsi...Onnea kaikille vauvan saaneille!

Täällä taas kunnon ketutus päällä. Mies ei vaan voi koskaan viettää aikaansa mun kanssa. Eka se oli kalas koko päivän ja sit mä menin kouluuun ja nyt ku tulin kotiin niin, nyt se lähti kaverin kanssa siiderille tonne helvetin pihalle! Mussa on varmaan jotain vikaa. Meiän piti kimpas siivota kämppää jne. mut tehköön helvetti yksinään. Mä pistän saunan päälle ja meen sinne köllöttelee. Oli sen verta tuskanen reissu kävellä koulusta kotiin tuolla tuulessa, että mä päätin et tänää on saunan paikka.

Onko kellään muuten vielä lähteny synnytys käyntiin sillä että lapsivedet meni ekana? EI oo ainakaan mun silmiin osunu täällä ketään, tai sit oon toooosi sokee.

Noniin, mä meen neidille pitää seuraa tonne olkkariin.
 
Hurjan Paljon Onnea Ohnalle ja Chalalle pienistä perheenjäsenistä!! :heart:

Koskakohan se meidän vuoro koittaa(?) :)

Joo, sitten kun synnyttelyt saatu hoideltua, niin ehdottomasti täytyy kyllä jatkaa tätä kuulumisten vaihtoa.. luulen, että mä ainakin tartten vähän vertaistukea monessa kohtaa uuden perheenjäsenen kanssa :D

Mecu&Möhö 38+4
 
mamina:sinä kun osaat täällä pitää tarkkaa kirjaa kaikesta,niin miltäs se viime viikon pe-su vauva lista oikein näyttääpi?tietysti vielä saattaa tulla uusia nimiä..


*muoks* kato piru osasin ihan ite lukea tuolta ekalta sivulta että nyt olis se 5 täys,jospa ei tulis lisää tietoja synnyttäneistä ;)


suppareita meille vikoille marrasmammoille!!!
 
Paljon onnea taas vauvan saaneille!!! :flower:

Mä voisin kans mielelläni jatkaa jutustelua sitten kun vauva maailmassa.Mä oon varmaan ihan sormi suussa sen kanssa,että mitä sille pitää millonkin tehä.Tänne sitten paniikissa kirjottelen neuvoja :LOL:

Huomisen sairaala jakson voiskin sitten jättää suosiolla kattomatta :D Paniikki iski jo tänään, kun näytettiin pätkä siitä huomisen jakson synnytyksestä.No joo,tietysti mä katon sen huomenna ja sitten pyörin yön kauhun vallassa ja mietin,miten kaikki menee mun kohalla takuulla pieleen. :headwall:

Huomenna ois neuvola heti aamutuimaan. Ja musta on alkanu tuntua,etten enää oo ees raskaana. Ei mulla oo näin hyvä olo ollu varmaan koko raskausaikana. Ainut on, että väsyttää, mutta sekään nyt kovin hirveetä oo..Tuntuu että muilla vaan olo pahenee,mitä pidemmälle menee, mikälie häiriö minuun tullu!!

Nasuli ja vave 38+5
 
Ekana kun syntyneistä alko tulla tietoja, niin se oli jännää, mut nyt alkaa tulla jo haikee olo et "heiii, älkää kadotko nyt pois, tähänkö tää mein pitkä odotus katoaakin sit.. ihan loppuu taas ku seinään.." :( No ei sen puolee, saahan sitä sit sen ihanan vauvelin sylkkiin :heart: mut kaiholla sitä jää kuitenkin aina raskautta muistelemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Onko kellään muuten vielä lähteny synnytys käyntiin sillä että lapsivedet meni ekana? EI oo ainakaan mun silmiin osunu täällä ketään, tai sit oon toooosi sokee.
Ei nyt oo vissii kellää sellai käynnistyny, mut onha täällä muutama kenel on aiempi synnytys käynnistyny vesien menolla.
*M* esim mie.
 
Heips

Tässä on kyllä omat huonot puolet, ku on pinon viimesiä, joilla LA.. sitten jos menee maksimin yliaikaseks, niin sittenhän on niin, että kaikki on siirtyny jo sinne toiseen pinoon... Mä en mitään toivo niin paljon, ku sitä, että tää syntyis nyt kuitenkin tän marraskuun puolella. :)
 
Paljon Onnea kaikille vauvan saaneille :flower: :heart: :heart:

Nythän meidän pino alkanut purkautumaan tosi nopeaa tahtia. Ihan katteeksi käy, kun luen toisten jo saaneen pienet nyytit jo kainaloon tuhnuttamaan.

mamina Täällä sitä ollaan edelleen yhtenä isona möhömahana, valitettavasti. Sunnuntain vastaisena yönä oli ensimmäiset supistukset, mutta ne jäi valitettavasti kolmeen vaivaiseen supistukseen. Nyt olen vain odotellut niitä lisää, mutta ei niin ei :/

Kauhea väsymys sen sijaan jatkuu ja olokin on koko ajan tukalampi. Ihan niin kuin olisi tiiliskiviä vatsassa ja joku vielä olisi potkinut vatsan mustelmille. Vauva nimittäin tykkää potkia tosi napakasti. Mistä ihmeestä se vielä löytää tilaa sellaisille potkuillle??? Huomenna pitäisi lähteä työkaverin kanssa lounaalle. Salaa toivon, että voin perua sen ja ilmoittaa, että olen lähtenyt synnyttämään. Toiveajattelua sanon minä :kieh:

Miehen pitäisi kohta tulla talonyhtiön kokouksesta ja sitten mennään saunaan. Kuten pari päivää sitten ilmoitin, että en ole mikään saunaihminen, mutta nyt otetaan kaikki keinot käyttöön. Ja, jos jollakin on ylimääräisiä supistuksia lähettää mulle niin ilomielin otan ne vastaan :wave:

Mielelläni siirryn tämän porukan kanssa myös jatkamaan keskusteluja vauvaantuneiden puolelle, kunhan tässä nyt saisi itsensä jakaatumaan. Minä tulen varmasti kysymään paljon "tyhmiä" kysymyksiä joita en kehtaa kysyä neuvolassa. Toivottavasti silloin apu löytyy täältä ja voin joskus itsekin antaa apua muillekin.

Nyt saunaan löylyä heittämään...
 
Taysissa kaikki meni hienosti! Menin osastolle perjantaina kello 7.15 ja olin ensimmäisenä leikkaukseen menossa noin kello 8.30. Ensimmäisenä meidät otti vastaan kätilö synnärillä joka oli vuorossa siinä huoneessa missä otetaan vastaan vauvat jotka syntyvät sektiolla. Sama hoitaja oli viime syyskuussa hoitamassa mua sektion jäljiltä ja muisti meidät heti. Leikkauksessa kaikki sujui mahtavasti ja leikkurin henkilökunta oli tosi mukavaa porukkaa.

Heräämössä sain olla vauva kainalossa koko ajan ja tutustuttiin toisiimme rauhassa. Parin tunnin päästä menin osastolle ja siellä sain myös hyvää hoitoa koko ajan. Yöksi tuli toinen hoitaja joka oli hoitanut meitä viime syyskuussa ja häneltä sain erittäin spesiaalia ja lämmintä hoitoa kaikinpuolin. Seuraavana päivänä nousin pystyyn ja suihkuun ja olin kätilöiden ihmettelyn kohde osastolla, kun olin taas niin hyväkuntoinen, että olisin voinut lähteä jo lauantaina kotiin.

Illan vauva huusi ja jouduin paljon kävelemään hänen kanssaan osaston käytävällä ja luulin, että oli masuvaivaa, mutta nyt kotona tajusin, että vauvalla oli nälkä ja sama meno jatkui yöllä, kun ei saanut tissistä mitään irti, kun maito ei ollut noussut rintoihin.... hoitajat olivat sitä mieltä ettei tarvitse lisämaitoa (?)

Paino laski vauvalla 4000g noin 3565 grammaan eli sen yli 10%, mutta nyt onneksi maitoa tulee ja vauva nukkui viime yönä kello 22-01.15 ja siitä valvoi pari tuntia, kun yritin antaa tissiä, mutta ei oikein jaksanut imeä ja sitten annoin pumpattua tisumaitoa pullosta noin 50 ml ja nukkui 03.15-6.45 eli käytännössä on nukkunut tämän koko päivän niin, että on syönyt noin 3-4 tunnin välein ja vaipat vaihdettu välillä.

Taysissa oli mukava olla, mutta kyllä kotona on vielä ihanampaa...saa olla ihan rauhassa ja omaan tahtiin tehdä hommia vauvan kanssa

Czarina Onnea Onnea Onnea pikku prinssin johdosta ei sitten nähty, kun päästiin kotiin jo maanantaina noin kello 14 !

Onnea pienistä prinsessoista!


Meillä syntyi vauva viikolla 39+1

Kisse ja Justiina vauva :heart:
 
HepsKatti
Alkuperäinen kirjoittaja OnnenOmena-75:
Tätä neitiä ei oikein voi kutsua pikkuprinsessaksi kun neiti näyttää todellakin Emännältä (vain kaulin puuttuu..)
Tää oli ihana :)

Chalalle ja Ohnalle onnittelut vauvoista!

Mä taidan painua pikkuhiljaa nukkumaan, kun väsyttää oudosti ja jännittämään, et joko tänä yönä tulisi lähtö (tuskin). Viime illat mennyt niin, että jännityksellä ja malttamattomana menee nukkumaan ja aamuyöllä vessareissulla masentuu, että ei taaskaan :LOL:
 

Yhteistyössä