Taysissa kaikki meni hienosti! Menin osastolle perjantaina kello 7.15 ja olin ensimmäisenä leikkaukseen menossa noin kello 8.30. Ensimmäisenä meidät otti vastaan kätilö synnärillä joka oli vuorossa siinä huoneessa missä otetaan vastaan vauvat jotka syntyvät sektiolla. Sama hoitaja oli viime syyskuussa hoitamassa mua sektion jäljiltä ja muisti meidät heti. Leikkauksessa kaikki sujui mahtavasti ja leikkurin henkilökunta oli tosi mukavaa porukkaa.
Heräämössä sain olla vauva kainalossa koko ajan ja tutustuttiin toisiimme rauhassa. Parin tunnin päästä menin osastolle ja siellä sain myös hyvää hoitoa koko ajan. Yöksi tuli toinen hoitaja joka oli hoitanut meitä viime syyskuussa ja häneltä sain erittäin spesiaalia ja lämmintä hoitoa kaikinpuolin. Seuraavana päivänä nousin pystyyn ja suihkuun ja olin kätilöiden ihmettelyn kohde osastolla, kun olin taas niin hyväkuntoinen, että olisin voinut lähteä jo lauantaina kotiin.
Illan vauva huusi ja jouduin paljon kävelemään hänen kanssaan osaston käytävällä ja luulin, että oli masuvaivaa, mutta nyt kotona tajusin, että vauvalla oli nälkä ja sama meno jatkui yöllä, kun ei saanut tissistä mitään irti, kun maito ei ollut noussut rintoihin.... hoitajat olivat sitä mieltä ettei tarvitse lisämaitoa (?)
Paino laski vauvalla 4000g noin 3565 grammaan eli sen yli 10%, mutta nyt onneksi maitoa tulee ja vauva nukkui viime yönä kello 22-01.15 ja siitä valvoi pari tuntia, kun yritin antaa tissiä, mutta ei oikein jaksanut imeä ja sitten annoin pumpattua tisumaitoa pullosta noin 50 ml ja nukkui 03.15-6.45 eli käytännössä on nukkunut tämän koko päivän niin, että on syönyt noin 3-4 tunnin välein ja vaipat vaihdettu välillä.
Taysissa oli mukava olla, mutta kyllä kotona on vielä ihanampaa...saa olla ihan rauhassa ja omaan tahtiin tehdä hommia vauvan kanssa
Czarina Onnea Onnea Onnea pikku prinssin johdosta ei sitten nähty, kun päästiin kotiin jo maanantaina noin kello 14 !
Onnea pienistä prinsessoista!
Meillä syntyi vauva viikolla 39+1
Kisse ja Justiina vauva :heart: