*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Kiitos Mamina! Kyllä se vaan sopii... Sukupuolesta on veikkauksia, mutta ei varmuutta. Laskettu aika on 24.11., mutta tosiaan näyttää / tuntuu siltä että yli mennään... Ja TYKSiin sitten synnyttämään, kun sen aika on.
 
Kiitos Mamina! Kyllä se vaan sopii... Sukupuolesta on veikkauksia, mutta ei varmuutta. Laskettu aika on 24.11., mutta tosiaan näyttää / tuntuu siltä että yli mennään... Ja TYKSiin sitten synnyttämään, kun sen aika on.
 
äitiyslomalainen Kyllä sun vatsa on jo niin alhaalla, että ihme on jos ei ala sieltä jo "ulostautumaan" :LOL:

Piiku2 Kyseli tosta pissa-kakkajutusta synnytyksestä. Mulla tuli taas sellainen asia mieleen, että miten se on sen syömisen kanssa varsinkin jos synnytys kestää pitkään? Pystyykö sitä ylipäätänsä syömään mitään ja pitäiskö silloin olla omat eväät mukana? Entä miehelle?

Kävin tänään työkaverin kanssa lounaalla ja kyllä huomaa, että raskaus saa mut tosi hajamieliseksi. Unohdin lounasravintolaan mun rillit ja huomasin niiden puuttumisen vasta tunnin päästä :D Vähän kyllä nolotti mennä ravintolaan ja kysellä oli joku ottanut ne talteen. Siellähän ne oli hyvässä tallessa ja mä poistui paikalta häpeillen :ashamed:
Töissä kaikki oli mun "kimpussa" kyselemässä milloin meinasin lähteä synnyttämään ja mikä on ollut olo. Ihan kivahan sitä oli kertoa kolmelle ensimmäiselle, mutta sen jälkeen alkoi jo tuntua pakkopullalta. Sanoikin mun työkaverille, että seuraavan kerran kuulet musta vasta kun tämä "veijari" on päättänyt tulla maailmaan. :headwall: :kieh:
 
Heippa!

Ihana tulla aina välillä kurkkimaan "meikäläisiä" ja katsoa aina ensimmäiseksi listapäivityksiä että kukas,kukas seuraavaksi... :D

Täällä ensimmäinen yö takana, siis vauvan kanssa kotosalla. Neidillä on tismalleen sama rytmi kuin tuolla masukodissaan oli eli päivät nukkuu ja jytinät alkaa klo.22.30 ja sitä sit riittää aamuun asti! :) Eli valvoskelee enemmän, syö koko ajan, ei ole tutustunut pinnasänkyynsä kuin n.15 min viime yön aikana vaan ähkii siellä heti ja onhan tuo käärö nostettava kainaloon...siinä "iholla" ollessa nukkuu rauhallisesti. Ja sinappikonekin toimii tehokkaasti...kiva niitä on pestä keskellä yötä, ei siinä mitään, kun on niin suloinen pakkaus mutta odottelenhan jo kovasti pitkiä yöunia! :saint: tätä se raskausajan valvominen öisin tiesi..tottuu,tottuu. :whistle:

Tiedän kyllä tunteen kun alkaa oikein jo kiehuttaa koko odotusaika ja oleminen omassa kropassa, mulle kun tuli se totaalinen kyllästyminen niin seuraavana päivänä vauva olikin jo maailmassa. Et kyllä se tietty kiukkukin voi vetää masua alas ja lähtökuoppiin! :kieh:
Neuvolassahan täti sanoi, että masun laskeutuminen voi tapahtua ihan muutamassa tunnissa, vaikka olisi siis vielä aikas ylhäällä, eli ei välttämättä tarvitse viikkoja odotella sitäkin ensin ennenkö pääsee tosi toimiin.

Vauva nukkuu nyt sellaisessa 70-vuotta vanhassa pärekorissa jossa mieheni isä on ollut vastasyntyneenä. Miehen sisko teki siihen ihanan valkoisen karvasuojuksen ja reunalle puuvillareunuksen- aivan ihanan näköinen kun juuri ja juuri tuo emäntä sinne mahtuu...voi kun menisi vielä jouluna niin olisi ihana ottaa kuvia kuusen alla pienestä tonttutytöstä pärekorissa. :heart:

Onnellisía odotuksia kaikille kera :hug: :sten!
:heart: -Onnenomena ja emäntä 5pv-
 
OnnenOmena! kiva kuulla kuulumisia!! Täällä kadena jo ootellaan et millon pääsis itekin saamaan vauvan sylkkyyn :heart:

Veijari, En mie tuntenu mitään kun maha laskeutu esikosta, katsoin vaan peilistä et oonpas muotoutunut hassuksi ihan tunnin sisällä! Samalta näytin siis kun Äitiyslomalainen nyt! Sanoinkin siinä ystävillä kylässä ollessa et kattokaa nyt, mitä miun mahalle on tapahtunu, se on ihan riipahtanut. Ja siinä ystävillä ollessa se synnytys sit käynnistykin.. Siks epäilenkin et Äitiyslomalaisella lähtö kolkuttelis ihan pian ovelle!
Miulla pituutta on 170cm, en tiiä näkyykö se pidemmillä selkeämmin ku lyhkäsemmillä.
 
Veijari mäkin oon täällä pyykkejä viikatessa kuunnellut Dingoa ja kailottanut oikein antaumuksella mukana...tosiaan hyvä fiilis tulee! Ei sitä vaavi sylissä enää tämmösillä desibeleillä tuu musiikkia kuunneltua... ja pitäähän vauvan kuulla mahdollisimman paljon suomea, että oppii, kun me miehen kanssa puhutaan keskenämme enkkua ja kodin ulkopuolella saksaa...
 
Ohhoh,onpa kyllä Äitiyslomalaisen masu tipahtanu alas!! Ei mun maha oo tolleen tippunu, vaikka vauveli onkin jo ihan lähtökuopissaan, ollu jo jonkun aikaa. Tänään neuvolassa kätilö tunnusteli, ja tuumi, että millonkahan vauva tipahtaa pihalle..jaa-a.
Neuvolassa on nyt muutamana kertana ihmetelty, kun sf-mitta vaan tippuu..johtuuko se sitten just tuosta vauvan laskeutumisesta vai mistä?!Tänään taas "täti" päivitteli, kun sf-mitta niin pieni. Ite tietysti jäin miettimään, että onko se vauva kasvanu ollenkaan.Ei kuitenkaan mihinkään kontrolleihin oo koskaan laitettu tuon takia.Huoh.

Saako muuten energia juomia juoda raskaana? Mulla ois kauhee himo niihin, mutta ihan kun jostain oisin lukenu,ettei ainakaan suositella.Ajattelin että voisin synnytykseenkin ottaa mukaan,jos eivät kiellettyjä ole.

Nasuli ja vave 38+6
 
Nasuli, miusta ei saisi juoda.. mut eipä kahviakaan vissii "sais" juoda..
Ja tosta masun tipahtamisesta, mitä siule oli sanottu, ni kyl miulekin sanottii hirmu aikasin et on lähtökuopissa, mut niin se vaan tipahti viel tollai ku äit.lomalaisella enne h-hetkeä:)
 
Meinaa taas lykätä päätä kipeex.. Taas hetkex jaksaa koneelle. Mulla kun ei ole päivällä edes pääsyä koneelle, kun mies tekee töitä kotona ja varaa kaks konetta siihen. Eikä täälä kyllä voi tuota musiikkiakaan jumputtaa, kun toinen puhelee asiakkaitten kanssa.. :/ Katsotaan, toivottavasti pikkuinen ei olisi mahdoton huutajainen että saa mieskin työnsä tehtyä. :LOL: Ei tää meidän talokaan oo niin iso että pääsis oikein karkuun, mutta eiköhän tuo suju.

Kävin juuri laittaas saunan lämpiämään. Huomasin päivällä ettei oo tullu viikkoon saunottua.. Mukavaa välillä saunoakin..
Nyt mua rupes mietityttään ja häiritteen nuo pissa/kakka jutut.. En oo ennemmin niin ajatellut. En tiedä edes mikä käytäntö täälä on.. No kait tuokin selviää..
 
mamina Toivon että olet ennustaja.. :D Mies toivoo että lapsi syntyisi pe ilta - su ilta ((( johtuen hänen lomastaan joka alkaa ensi viikolla :D )))

Mä toivon vaikka heti syntymää. Tuntuu olevan valmis.. ja tässä kun muidenkin kommentteja mun masusta luen niin alkaa tulla toivon tunnetta! Joillakin ollut jopa ylempänä ja silti jo päässeet synnärille :heart:
*meinaa pakahtua jännityksestä aina välillä*
 
nasuli mikä sun sf-mitta sit on?mulla oli viime nvl kerralla 31,5cm johtuen että vauva just liikku ja tunki takapuoltansa ylös.tuo on korkein mitä mulla on koko aikana ollut.ja energiajuomis lukee et ei suositella raskaana oleville.itsekkin killitin niitä hirveesti ennen raskautta.ja nyt oon ehkä parin kk välein ottanut yhden hörpyn mieheltä että ei "maku unhodu" ;) mies ei kyllä anna juua enkä itekkään enempää haluais.siks sitä ei sais juoda kun siinä on niin paljon kaikkia lisäjuttuja.kofeiiniakin on paljon paljon enemmän entä kahvissa.ja en tii onko siinä sitäkin mitä light-limukoissa jotka on kans kielletty.

kuka on vienyt mun supistukset? olisitko ystävällinen ja palauttaisit ne?kaipaisin jo niitä takaisin sillä haluaisin synnyttämään. ;)

mies tuli just töistä ja syö tuolla ja lähdetään sitten mun porukoilla käymään.ja nyt tänne on tullut hiukan sitä luntakin. :) huomenna taas neuvola.sitä niin toivoo aina kun varataan uutta aikaa että jospa ei tarttis tulla.seuraava aika onkin sitten varmaan heti ens viikon alussa.alkaa olemaan kaksi kertaa viikossa vissiin?kateeksi käy lukea jo vauvansa syliin saaneiden juttuja.mekin muuten miehen kanssa juuri eilen illalla juteltiin nuista pissa-kakkajutuista.täällä vissiin annetaan se peräruiske jos vaan voi.ainakin sisko oli sen saanut.mies oli vaan kyselly vessan ulkopuolella että ekkö sä jo tuu.

marrasvauva mulle sanottiin neuvolassa kun kysyin että paljonkon annetaan mennä yli että 41+3 ouluun äippäpolille jossa tarkistetaan kaikki ja jos kaikki on kunnossa niin siitä kolme päivää korkeintaan eteenpäin.

tämmöistä täällä.hyviä vointeja! :)

s&p 39+3
 
Suklaapahkina tänään sf-mitta oli 30, kun rv on 38+6. Korkeimmillaan mullakin oli joskus parisen viikkoo sitten 31,5. Että siellä alakäyrän alapuolella huitelee mitat mennä. Ahistaa koko mitta. No,toivottavasti vauveli kuitenkin kasvaa ja kaikki muutenkin hyvin.

Mä oon kans sillontällön ottanu hörpyn energiajuomasta. Jospa kohta pääsisin ryystämään niitä taas vähän enemmän..sitä ootellessa :LOL:
 
Nyt tulis taas tällanen valitus näin illan kunniaksi...HItsi että ärsyttää kaikki. Tän mahan kanssa liikkuminen ja jo oleminen. Muksujen leikit tuntuu mun silmis/korvissa ihan riehumiselta ja mä en jaksa enää kuunella ketään. Tekis mieli maata koko päivä yksin sängyssä ja säälii itseään ja vaan olla omissa oloissa, ilman et tarvii ketää nähdä eikä kuunella.
Oon tosi ärtyny kokoajan enkä jaksa itse itseäni enää. Todella turhautunu olo. Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?
 
Jännä Mulla on ihan samat fiilikset- kuten tuossa eilen ja tänään kirjoittelin. Mulla on se ero, että mä saan levätä ja sääliä itseäni koko päivän, välillä toivon, että olisi jotain mikä mut vetäisi sohvalta ylös tekemään JOTAIN. Tänään on ollut vähän parempi päivä, en tiedä vaikuttiko tuo musiikin kuunteleminen siihen.

Kyllä se luonto vaan hoitaa tämän synnytykseen valmistautumisen viisaalla tavalla. Enpä tiedä odottaisiko synnytystä niin paljon ellei olo alkaisi jo painaa ja ärsyttämään. Kun siihen synnyttämiseen liittyy vielä kovat kivutkin, niin kyllästyminen nykyoloon antaa kai enemmän voimia niiden kipujen kestämiseen... Olikohan tarpeeksi sekavaa ajatusten juoksua..? saikohan kukaan selvää....
 
Ymmärsin ajatuksesi Veijari! Täytyy tänää kattoo yks synnytys ohjelma, joka tulee joltain maxilta tai jostain. Wau...mä tunsin supistuksen. Tai tunnen vieläki, mut on kyl viel tosi onnettomia. Ukko saa luvan vähän ruittailla aineita tuonne pehmittämään paikkoja.
Oli muuten sunnuntaina kiva tuntea, siis ku oli 4 tuntii noita suppareita, että vauva oli kyl vähän hämillään siellä ku supisteli melko kovaakin jo! Kädet huiteli mahassa ja koitti päätäänki vielä pyöritellä. Mitäköhän vauvatki meinaa tosta synnytyksestä. Varmaan pelottava kokemus :/
 
Pikaisesti...

teho - mulla kesti eka synnytys pitkään, yli 20h. Mentiin yöllä 01.30 sairaalaan ja illalla syntyi 18.09 vauva. Juomista vaan annettiin mulle ensin, mutta aloin sitten valittaan heikkoa oloa joskus varmaan iltapäivällä ja sain mehukeittoa ja kuppikuumaa kanakeittoa. Mitään kiinteetä ei kai sais syödä jos vaikka joutuu leikkauspöydälle. Heti synnytyksen jälkeen sain teetä ja leipää. Miehelle oli jotain pientä evästä (myslipatukkaa, karkkia, mehua) mukana, mutta eihän se riittänyt ja hän juoksi lähikauppaan hakeen mikroruokaa ja kun tuli takaisin niin olin jo ponnistamassa. Onneksi oli pitkä ponnistusvaihekin. :D TYKSissä ainakin oli huone, missä mm. jääkaappi ja mikro miesten eväille.

Söin päivällä A+ luumujogurttia ja tuli synnäri mieleen, siellä oli osastolla jääkaappi mistä yöllä kävin jogurttia syömässä, juuri tätä samaa. Suosittelen, maha toimi hyvin synnytyksen jälkeen eikä pelottanut käydä kakkoshädällä.

Ja siitä kakkosesta puheenollen, mulla tyhjenty peräpää todella totaalisesti synnytysillan suppareiden aikana, mutta silti riitti tavaraa myös ponnistusvaiheessa. Mies sen muistaa paremmin kun minä. Hmmm. Pissaamisesta muistan, että tein ainakin kerran sellaseen alusastiaan seisaaltani ja tietty läikytin sitä niin et mies joutu siivoomaan. :ashamed:

Mut nyt jätän miehen koneelle musisoimaan ja menen löhöttään. Oon ollu niin pahalla päällä koko päivän että ihan naurattaa itseä. En tiiä miks.

Hyvät illat!

Taneli
 
Heissan kaikille!
Jooh täällä siis eilen viikot paukkui ja 40 tuli täyteen.... eikä merkkiäkään mistään!!! :kieh:
Tänään oli sit neuvola ja kaikki oli ok. Painoa oli tullut kilo viikossa lisää :$ Kysyin sit neuvola tädiltä tuosta lapsiveden tihkuuttelusta, et mistä voin tietää onko se just sitä. No se anto sit niitä sellasia liuskoja mitkä muuttaa väriä jos on lapsivettä. Minähän sitten testasin niitä kotona ja väri muuttu. Ei muuta ku puhelin käteen ja soitto synnärille. Käskivät sit tulemaan sinne ja oli jo sitä mieltä kätilö että ambulanssílla :eek: sain sit vakuutettua sen ettei sitä niin runsaasti tule ja kun asutaan tässä kilometrin päässä sairaalasta.

Sairaalassa kätilö sit jätti mut makoilee käyrille ja takas tullessa oikein huudahti et "kylläpäs sulla alko supistelee" ja mä olin ihan että "häh!??!!" ei niinku tuntunu missään, enkä ollut tietonen koko supistuksista. Sisätutkimuksessa kuitenkin selvisi ettei tihkunut "erite" ollut lapsivettä ja pääsin takasin kotiin odottelee. Kätilö ei saanut kokeiltua kohdunsuun tilannetta käsin kun ei sormet yltäny :eek: vähän kyllä ketuttaa kun juuri sen olisin halunnut tietää :kieh:

Noh nyt täällä sit odotellaan. Nivuset ja alavatsa on kipeenä, mut mitään muuta ei.. Tai siis saattaa kai sitä supistella vaan ei mulla sit ihan mitkään pikku supistukset vissiin tunnu :LOL: eli niitä kunnon supistuksia odotellessa.

Kieltämättä täällä myös alkaa olla melko turhautunut olo ja kiukku purkaantuu ukkoon. Joku olikin kirjottanu siitä et kuuluuko ukon vihaaminenki loppu raskauteen, täällä ainakin kuuluu. Kaikki sen tekemiset nyppii :LOL:

mamina laitatko mulle vuosia lisää etusivulla :) '

funkymama ja mahaan jäänyt asukki 40+1
 
HEIPSAN!

Suklaapähkinä: Mä sain ajan äitipolille vasta ens perjantaille, silloin viikot 41+5... Jospa sinne ei tarvis mennä, mut ei auttanut vaikka neuvolassa yritti että isoja vauvoja oon tehnyt.. eli ei minulla ainakaan se 41+3 pidä paikkaansa.. :(

Siitä väsystä ja turhautumisesta... mulla on ihan sitä samaa!! En kestäis ketään ympärillä, ei lasten kähinöitä eikä mitään ylimääräistä, voisin linnoittautua omaan huoneeseen sängyn päälle läppärin kanssa vaikka aamusta iltaan! Muuttotouhuja ois, pakattavaa riittäis mutta energiaa ei. Lapsiraukatkin huomaa jo että mammalla taitaa olla hermot kireellä.. 15-v sanokin jo yks ilta että jännittääkö sulla äiti vai mikä on.. sanoin että no varmaan sitäkin ja väsymystä, viimeiset viikot raskaimpia.

Ei kun yrittämään unta, tää päivä mennyt kyllä niin zombiena viimeyön neljän tunnin nukkumisten jälkeen. Jospa sitä tälle yölle riittäis vähän enemmän.

marrasvauva ja äitistä tykkäävä kaveri ( niinkuin neuvolan täti tänään sanoi..) 40+3
 
Huh, mikä päivä takana...
Viimeyönä sain tämän tästä rampata vessassa, supistelikin, eikä uni tullu. Esikoinen havahtu viieltä hereille itkeen. Otin kainaloon ja viimein itekki nukahin pariks tuntia. Sit heräs tuo mies ja sain nukkua viel tunnin kunnes lähti tuo kouluun... päivällä tunnin päikkärit pojan kanssa... niillä ei kovin juhlita, kun poika roikkuu muuten lahkeessa ja hokee vain "äi-ti, äi-ti, äi-ti..." ja puhkeevat hampaat nostaa lämpöä ja itkettää ja väsyttää.
Kävi tuo mies piipahtamassa kotona koulun jälkeen ja läks sitte juokseen. Reilun tunnin ku oli pois ollu, soittelin jo perään, että meinaako koko illan juosta (ei enää oma kroppa ois sallinu pojan kantamista, pyllyn pesemistä tai muutakaan touhuumista). Lopulta ku mies kotiutu, oli mikroaaltouunin eessä vastassa hysteerisesti itkevä äiti sylissään yhtä hysteerisesti itkevä poika ja pöydällä puurot pitkin poikin.... Sain sanottua itkuni lomasta ainoostaan, että "ota tää poikas ja menkää nyt heti suihkuun". Mies toimi kuin nato-ohjus. Suihkusta palattuaan oli vain kysymysmerkkinä. Kerroin, että poika itki niin kovasti ihan vain koska itse aloin itkeä hysteerisesti ja itse itkin, koska se puurokippo lensi ja puurot oli pitkin pöytiä enkä enää jaksanu tai osannu mitään... Mies passitti mut suihkuun rauhottumaan, syötti puurot pojalle, pistin sen untenmaille, vei mut sänkyyn ja hiero ja rasvas perusteellisesti. Ehkä tää tästä... nukkuminen ois aikas kiva juttu. :whistle:
 
Kävin viellä vaappumassa sellossa pika ostoksilla. Tajusin et nyt on oikeesti löydettävä esikolle toppatakki ja talvikengät...nyt voin sit kaikes rauhas synnyttää ku on lapsilla säähän sopivat vaatteet :D
Ja kyllähän tietty toi reissu kostautu vaikka ei siellä menny ku pari tuntia jos sitäkää, selkää särkee ja taipeet on kipeenä....
Täällä on kanssa vähän jouhi tiukalla, en kanssa kestä jos lapset rupee keskenää rähisemää, silloin ärähdän aika äkkiä.
Särkeekö ketää tuolta lapaluiden kohdalta selästä? En omista niin suurta etuvarustusta että se särkyä aiheuttais :D voihan se johtua tästä selän huonosta asennosta.

Mikä noissa energiajuomissa onki, mulla on ollu tän raskauden ajan niihin hirvee himo :p
Oon kanssa ottanu niistä muutaman huikan ja mies on vahtinu vieressä et nyt riittää :LOL: Just eilen totesin että tekee kauheesti mieli juoda semmosta ni mies lohdutti että ei oo enää pitkä aika....juu, ei vissii odottavan aika on piiiiitkä.
 
täällä supistelee pikkasen, sori suklaapahkina jos ne nyt tänne karkas:D:D
Onkin ollut niiin v-päivä ettei oo tosikaan! Kaipaan omaan kehooni takas, tää ei oo miun!!

Hyvää yötä ja paljon suppareita koko porukalle!

mamina..
 
Käyn pikaisesti kertomassa teille iloisen uutisemme. Meille syntyi pieni prinsessa 2070 g ja 45 cm 18.11. klo 18.36 :heart: Kaikki meni oikein hyvin. :) Synnytys kesti n. 4 h ja ponnistus vain minuutin , tyttö syntyi yhdellä supistuksella.

Vauva on keskolassa pienen kokonsa takia. Lämmöt ja verensokeri olivat aluksi matalat. Siellä kasvaa ja vahvistuu. Käyn imettämässä häntä siellä, maitoa jo vähän tullut. Vauva imee hyvin ja on oikein terhakka pikkuneiti. Lämmöt ja sokeritkin tasaantuneet.

:heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa Netta 1 pvä :heart:
 

Yhteistyössä