*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Terveisiä ystävältäni pinkuvinkulta, eilen aamulla käynnistivät synnytyksen raskausmyrkytyksen johdosta ja vielä neljän maissa soiteltiin että juu vähän supistelee, saapas nähdä joskos jo tällä viikolla syntyisi heppu =)

Ja klo 20.14 pieni mies, "Hiski" syntyi varaslähdöllä, painoa rapiat 2200g ja pituutta muistaakseni 47cm....

Äiti voi hyvin, pikkuinen haki tarkkailusta vauhtia mutta jakselee kuulemma hienosti :heart: :heart: :heart:

Onnea siis pienestä miehestä pinkuvinkun pesueelle ja muille odottajille onnea matkan varrelle :wave: :hug:

LEP
Alkuperäinen kirjoittaja MarrasVaavi:
En tiedä johtuuko tästä pituudesta vai mistä, mutta mulla ei ole ollu ollenkaan häpyluun kipuja eikä liitoskipujakaan.. :) Samoten on kylkiluut saaneet olla ihan rauhassa.. :) Eikä ole tullu semmosta ahdistavaa oloa hengittämisen kanssa.. !
No mulla on pituutta 182cm ja silti vaan on nyt viime päivinä saanut kestää häpyluun kipuja ja liitoskipuja ollut pitkin raskautta. Kylkiluut saaneet myös kyytiä eläväiseltä pikkuiselta. :D En tiiä miten pitkä tässä pitää olla, että ne ois saaneet rauhassa olla. :snotty:

Neuvolassa käväisty armottoman turvotuksen kanssa. Ja siitä olikin painossa myös jälkensä, eli +800g/vko! :whistle: Tuo koko nousu on tullut kyllä nyt parissa päivässä ihan, koska vkl kävin vaa'alla oli paino 2kg vähemmän kuin tänään ja en kuitenkaan ole ees herkutellut ja liikkunut paljon. Sormet on kuin kymmenen nakkia! :LOL:

Muuten neuvolakuulumiset on tälläiset--->

rv35+3
turvotus +
Paineet 143/104 :kieh:
Pissa muuten puhdas, mutta leukkarit +++
Hemppa 114
Sf-mitta 31
RT
+/++

Viikon päästä perjantaina sitten taas äippäpolille verenpaineiden takia.

pikkunvinkulle hurjasti onnea!!!!paljonkohan mahtoi olla viikkoja kasassa??

tästä on muuten sisaret hyvä jatkaa :D kukas ilmoittautuu seuraavaksi.. :whistle: ??

manhis ja masukki rv36+3, enää neljä päivää "täysiaikaisuuteen", jee!!

Mielelläni ilmoittautuisin seuraavaksi, mutta taitaa olla toiveajattelua.. puolen tunnin päästä neuvola, pitäisköhän pyytää jotain apuja.. =) Jos vaikka vahingossa nippais kalvot rikki tai jotain... No ei vaiskaa, tulee sitten kun on valmis.

Onnittelut Pinkuvinkulle :heart:

Te muut olette sentään saaneet jonkinlaisen painoarvion vauvasta, mulla ei ole mitään hajua, minkäkokoinen napero tuolla masussa on :D Viime viikolla lääkäri tutki ultralla vain vauvan tarjonnan, sillä oli mukana sellainen kannettava ultra, joten en tiedä olisiko sillä edes voinut painoarviota tehdä.

LEP, täällä toinen jolla sormet on aina aamulla kuin nakit :) Mulla tätä on jatkunut jo pari viikkoa ja luultavasti pääsen vaivasta vasta kun vauva on syntynyt. Mulla vaan on tuon turvotuksen lisäksi nivelet aivan sairaan kipeät, pelkään että näin pitkään jatkuvana se vaikuttaa pysyvästi noiden nivelten kuntoon :(

Eilen sain siivottua olohuoneen & oleskelutilan, tänään olis vuorossa eteisen kaapit. Miten sinnekin voi kertyä kaikkea turhaa tavaraa niin paljon :saint:

Paljon onnea Pinkuvinkulle ja koko perheelle pienestä prinssistä :flower: :flower:

Kauheata, nyt se lähtölaskenta on sitten meidän porukassa alkanut. Minä en ainakaan tule olemaan ensimmäisten joukossa synnyttämässä. Vauva on vielä aika ylhäällä eikä ole kiinnittynyt lantioon. Ja, supistuksia ei ole juuri lainkaan. Tämä veijari taitaa viihtyä pitkään mun masussa.

enkuli Taidettiin muuten olla samaan aikaan Tammisaaressa jos tekin olitte siellä viime viikon keskiviikkona. Ehkäpä me törmätään vielä saman sairaalaan käytävillä pienten vauvojemme kanssa :kieh: :heart:

Onnittelut Pinkuvinkulle ja koko perheelle! :flower:

Viikkoja näytti Pinkkuvinkulla olleen kasassa lyhyellä oppimäärällä laskettuna 35+1 kun "poksahdus" tapahtui? Ja noin hienosti meni! Aivan siis kertakaikkisen mahtavaa!!! :D

Tuli mamina mieleen tässä yksi (omasta mielestäni) kohtuuhauska galluppi tähän meidän pinkkaan - nimittäin omat veikkaukset siitä koska vauva syntyy... Kun on laittanut mustaa valkoiselle listaan, on hauska nähdä kuinka metsään menee :LOL:

Itse olen veikannut alusta lähtien "poksahtavani" isänpäivään mennessä keisarinleikkauksella jos tuo istukka renkkaa, mutta muussa tapauksessa synnytys käynnistetään 10.12 ja synnytän takuulla alateitse herran pylly edellä... Katsotaan kuinka oikeassa olen :whistle:

Czarina & Lilliputti rv 35+6

LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Czarina:
Tuli mamina mieleen tässä yksi (omasta mielestäni) kohtuuhauska galluppi tähän meidän pinkkaan - nimittäin omat veikkaukset siitä koska vauva syntyy... Kun on laittanut mustaa valkoiselle listaan, on hauska nähdä kuinka metsään menee :LOL:
Tää onkin hyvä! Meillä on jo muutenkin täällä veikkaukset olleet kavereiden kesken, että koska mä poksahdan. :D Mun oma veikkaus on ollut itsenäisyyspäivä eli 6.12. :) Vaikka toivoisinkin aiemmin jo saavani vaavan syliini!

:flower: :flower: :flower: ONNITTELUT PINKUVINKULLE!!!! :flower: :flower: :flower:

Hitsinvitsit! Nyt se on siis totta!! :heart: Pinkulla pieni poju sylissä! Noh, katotaan kuka seuraavaksi. Ite veikkaan itselleni kans tota itsenäisyyspäivää! Katotaan miten toteutuu.. =)

Niin, Minnihiiri tohon siivousjuttuun.. Oot saanut sentäs jotain aikaseks. Miulla on vielä suunnitteluasteella.. Aamulla sain kyl takkiksen verhot koneeseen, mutta siihen on jääny meikäläisen tän hetkiset siivoilut. Tarkotus oli, että heti kotiin jäätyä siivoilen kans päivä/huone vauhtia paikat kuntoon. Tässä vaan kun apulaisena on tuo melkein kolmivuotias, niin kaikki asiat ei ole niin itsestäänselvyys. Siivousinto tyssää yleensä lyhyeen, kun vieressä on kyselyautomaatti: "Äiti, mikä tää on, miks meil on tämmönen, millon tätätä voi käyttää......". Tää sama kyselyautomaatti myöskin tonkii joka laatikon ja levittää kaiken mahdollisen esille! :kieh:

No jooh, josko tästä nyt pikkuhiljaa sit sais siivoilutkin alotettua.

Jahas, se on kohta klo 11. Täytyy lähtee ruoanlaittopuuhiin, kun ruokatuntilainen tulee kotio syömään... Palaan myöhemmin!

t: Pamppis 35+4

Onnea Pikkuvinkulle pienestä prinssistä :heart: Ihanaa, että alkaa syntymään meiänki pinon lapsosia.. ei sitä sitten niin kovin kauan tässä ole, kun on yhdellä jos toisellakin jo vaavinen käsillä :)

LEP Mulla on pituutta kanssa sen päälle 180cm.. :) Neuvolassa täti tuumi, että vois johtua tästä pituudesta se, että on helpolla päässyt.. mutta kai se sitten vaan on niin yksilöllistä, että miten kelläki vaikuttaa. Meillä vielä tulossa kuulema pitkä poika.. ei alle 52cm ole neukkalekurin mukaan josko täysaikanen on :) Mutta kylkiluut saa olla rauhassa.. poika on kyllä semmosessa asennossa, että jalat on vasemmalla puolella alamasussa :) Peppua ja selkää kun pyörittelee, niin ne tuntuu tossa navan molemmin puolin..!

Nyt täytyy alkaa olohuoneen raivaus puuhiin, huomenna alkavat laminoida vihdoin viimein tämän viimesenki huoneen.. niin täytyy tehdä mahdollisimman paljon siivousjuttuja etukäteen, niin pääsevät sitten heti työntouhuun.. työpäivän jälkeen kun iltapuhteiksi alkavat tuota raatamaan :)

Hauskaa päivänjatkoa.. :) Ulkona oli aikasta piristävä ilma, kun koiran kanssa käytiin lenkkeilemässä..

Mecu&Möhö 35+4

Oikein piti hieraista silmiään,kun avasin tietokoneen, että luinko oikein.."Marrasmassut korkattu"!!!!

WAU! ONNEKSI OLKOON PINKUVINKULLE IHANASTA, PIENESTÄ PRINSSISTÄ! Nyt tää tulee aina vain todemmas kun meidän pino on korkattu...Ja seuraavaa saadaan odottaa, Mahtavaa!! :heart: :heart: :heart:

Toi oli kiva ehdotus tosta vauvan syntymän veikkauksesta...itselläni on ollut mielessä 12.11. En oikein osaa selittää, miksi juuri se, mutta se vain on ollut mielessä jo kauan. Saa nähdä kuinka metsään menee! :saint: Erikoisinta tässä oli se, kun äitini alkoi sanomaan että hänellä on yksi päivä mielessä että hänestä tuntuu vauvan silloin syntyvän ja tietysti hän sanoi saman päivän! Voihan se olla vain telepatiaa jonka välitin äidilleni. :LOL:

Marrasvauva: Mulla toi painoarvio oli hieman erikoinen, kun tosiaan otti vauvan masusta mitan joka vastasi suurempaa kuin 3200g, mutta taas pää oli pienempi (meillä kaikilla lapsilla sirot päät ja siksi kai suht helppoja synnyttää kroppaansa nähden! :D ) samaten reisiluu oli pitkä, mutta näitten arvojen keskiarvoksi meni toi 3200g vaikka todellisuudessa vauva siis vielä painavampi ja joudun kontrolliin ettei kasva 5 kiloiseksi! Tosin ei pitänyt tuota mitenkään huolestuttavana ja sanoi ettei noilla mitoilla pitäisi kasváa kuopukseni kokoiseksi, mutta ottavan varuilta kontrollin rv 38+. Joten, eiköhän tuosta taas selvitä kuitenkin! :D

Mut sitä en kyl voi alleviivata kun puhutaan noista perintötekijöistä vauvan koon suhteen, kun itse en ole suuri, enkä ole ollut vauvanakaan, ei myöskään ex-mieheni eikä tämä nykyinen, että miksi se vauva sítten niin suureksi kasvaa!? Kuopukseni syntymäpainoa lastenlääkäri ei selittänyt perintötekijöillä, vaan näillä istukan- ja napaverenkierron erinomaisilla virtauksilla. Ja nytkään ei raskauskiloja ole tullut kuin alle 3kg. (kolmella ekalla tuli 12-14kg). Ettenpä sitten tiedä! :D

hyvää tätä päivää masunkasvattajille- ja asukeille! :wave:

T:Onnenomena ja vauveli 35+6

Upeaa vauvoja alkaa nyt ilmestymään ihan kuin viimeviestissäni jo otaksuinkin! Onnittelut pikkuisesta pojasta pinkuvinku!

Mäkin veikkaan tota itsenäisyyspäivää, taitaa olla silloin sairaalat täynnä! Ajattelin vain, että se olisi hyvä päivä synnyttää, kun kaikki on lomilla ja esikoinen helppo saada siksi hoitoon... Ei taida vaan vauva mun toiveistani välittää - nähtäväksi jää. Esikoinen meni toista viikkoa yli, joten en nytkään usko olevani ainakaan ensimmäisten joukossa, vaan ennemmin joulukuulla.

TERVEhDyS!

Neuvolassa käyty. Ei ollut pikkuinen painunut vielä lähtökuoppiin kokonaan, mutta minulla ei muutkaan ole painuneet ennenkuin synnytyksessä. Meinasi täti että onko kyljet kipeenä, sanoin että arvaa vain kuinka paljon.. Sanoi että kyllä täällä on mahan täydeltä vauvaa.
Mitta oli 34, paineet hyvät, HB 122, pissa puhdas, sanoi että jotain oli plussalla (LE?) mut että ei tarvitse näytteitä eikä mitään, on kuulemma loppuraskaudessa normaalia. Kyseli et onko valkovuotoo tms.. sanoin että ei oo, mut viikonloppuna kahtena päivänä oli sellaista limavuotoa jonkin verran.. mitäs sit lienee. Paino noussut nyt alusta + 10 kg :eek: ,sanoi että ihanteellisesti. Välillähän oli taukoja että ei noussut lainkaan, mut nytkin oli tullut sit +700g/vko!!!! Turvotusta ei nimeksikään, joskus illalla varpaissa ja sormissa tuntuu.
Vaavin sydänäänet hyvät, 140-145.

Sellaista täällä. Mitähän tuota osais itselle veikata synnytyspäiväksi.. jotenkin tuli ensituntuma että 20.11. joten sanon sitten sen =) Katsotaan kuinka käy.

Vointeja syksyiseen päivään!! :wave:

marrasvauva 37+2

perintötekijöistä..olen muuten kovasti pohtinut tätä..mieheni suvussa kaikki lapset ovat olleet syntyessään yli4,5kg luokkaa, mieheni painoi 4,7kg, appiukko kuulemma painoi yli 5kg. samoin kaikki mieheni veljien lapset, vaikka vaimot pieni kokoisia. et miksi meidän kaikki lapset olleet pieniä, alle 3kiloisia??

Alkuperäinen kirjoittaja Teho:
enkuli Taidettiin muuten olla samaan aikaan Tammisaaressa jos tekin olitte siellä viime viikon keskiviikkona. Ehkäpä me törmätään vielä saman sairaalaan käytävillä pienten vauvojemme kanssa :kieh: :heart:
Lasketut ajatkin meillä osuu aikalailla samoille päiville, että jos tää mun tyyppi tuolla sisällä vaan malttais vielä, niin hyvinkin voitais treffata Tammisaaressa!

Tänään kyllä ajattelin skarpata ja pakata tuon sairaalakassin. Isäntä oli jo eilisiltana pakkaamassa ja melkein lähtemässä ajeleen sairaalaan, mutta toppuuttelin, ettei tästä vielä tuu lasta eikä paskaa... rauhassa vaan, vaikka kuinka voisikin tulla milloin hyvänsä.
Nyt vasta havahtuu siihen ajatukseen, että jos tuo tuleekin ennen aikojaan... ja syntyy viimistään 10.11, ni sittenhän tuolle tulevalle ja esikoiselle tuleekin ikäeroa se 10kk!! Kun ite kokoaika laskenu, että menee kuitenkin sen 2viikkoo yli ajan, jolloin ikäero ois tasan 11kk... hups..

Ai että suurin osa meinais synnyttää itsenäisyyspäivänä... Muuten kiva idea tää veikkaus... Itse ajattelin, että meidän pienoinen syntyy varmasti 22.11, silleen muutaman päivän myöhässä. 18.pvä juhlii tuleva äiti omiaan (taitaa mennä tänä vuonna ohi synnytystäpinöissä) - ettei nyt ihan samalle päivälle sentään osuis. Mielellään sais tulla ennemmin, että mieskin pääsee töiltään mukaan. Vähän kyllä epäilen, sillä Murphyn lain on tapana käydä toteen aina silloin, kun jotain kovasti suunnittelee ja toivoo... Paras vaan olla kuvittelematta yhtään mitään.

Ellie 36+5

Nonniin, nyt on lista väsätty:D

Miula on tänään jotenkin maha tipahtanut vielä alemmas mitä oli, ylhäällä rintojen alla on selkeästi tyhjää tilaa:)
Oman veikkaukseni synnytyspäiväksi pistin 14.11. jolloin ois tasan 38+0 ja sillon mieskin tulee valmiina panostajana koulutuksesta kotiin:D (tämä päivämäärä pomppasi ekana mieleen kun luin Czarinan viestiä). Toinen päivämäärä ois 2.12. koska se ois 40+4 (samat viikot millä esikoisen synnytys käynnistyi. Tosin hän syntyi seuraavan päivän puolella eli 40+5).

Alkuperäinen kirjoittaja pinkuvinku:
Maanantaita!
Nyt tuli sitten viikonlopun aikana laitettua sänky ja hoitopöytä kasaan. Ja sitten kattelin noita vauvan vaatteita ja pesin valmiiksi kaappiin. Sen jälkeen kun olin nuo saanu tehtyä niin tuumasin että tulikohan nuo nyt laitettua turhan aikasin valmiiks. Tuumasin kyllä miehelle että pitäsköhän ne vielä kuitenkin purkaa. No josko ne nyt sitten vaan odottelee tuota tulokasta tässä nuo muutamat viikot.
Olo on nyt ollut ihan ok. Supistuksia ei ihan hirveästi nyt ole tullut. Kun oikeesti ei ole pakko tehdä ja mennä niin kovasti. Tässä olis siis torstaihin asti sairaslomaa ja sitten jään vielä kesälomalle pariks viikoks ja sitten virallisesti äippälomalla. Tuntuu kyllä jotenkin hassulta.

Illalla sängyssä maatessakin tuota maharöllykkää kokeilin että mihinkä tuo vauva oikein pakenee kun ei siinä tunnu kun tuo läski. Mutta kai sitten mulla jotenkin on tuolla takanapäin tuota tilaa kun ei tuo maha nyt niin kauheesti ole kasvanu. Nyt pikkusen rupee farkut ahistaan. Ja musta tuntuu vaan että toi mun yläläski vaan on noussu hieman ylöspäin. Ei olleenkaan ole sen näköinen että olis raskaana.
Elikkäs joku vois vaan aatella että tuo se taas vaan on lihonu.
Mutta oikein ihania syksyisiä päiviä ja koitetaan nyt kaikki vielä kasvattaa tuota vauvaa muutamat viikot tuolla masussa.
pinkuvinku ja 32+1
Oli pakko lainata pinkuvinkun viesti tähän:) kun hän niin mietti että tulikohan laitettua liian aikasin sängyt jne=) Kirjoitettu siis 6.10.:)

Yhteistyössä