*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

kylhän se imetys on alkuun tosi tuskaa ja tissit todella arat..hammasta purren kuitenkin olen imettänyt. mä laitan aina liivinsuojiin ison köntin bepanthenia, sillai et nänninpää suorastaan ui siinä. kun alan imettämään, pyyhin rasvan pois. tällä olen estänyt nänninpään rikkoutumisen. auta armias, jos joku kerta en rasvaa laita reilusti, kostautuu se ihon rikkoutumisella ja vielä kovemmilla tuskilla. suosittelen kaikille muillekin tota bepanthen kikkaa. mikään pieni rasvamäärä ei auta mihinkään, vaan kunnolla rasvaa suojukseen ja toinen köntti vielä nännin pähän..!tissi tottuu ekojen viikkojen aikana vauvan imuun ja kipu häviää pikkuhiljaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Pamppis varmaan muistaakin että sitä lunta sillon tosiaan TULI!! Mein ukkokin jäi autollaan pihaan kiinni heti aamusta kun lunta oli ainakin sen puoli metriä pahimmissa kinoksissa, ja hän ei vissii ollu kerennyt niitä kunnolla kolailla pois.
Muistan!! :eek: Se oli jotain ihan mieletöntä! Täältä ei niin vaan lähdettykään sillon liikenteeseen.. Ukko yritti sillä mein ns. farkulla lähtee liikenteeseen, mutta siinä oli niin matala alusta, että tuohon se jäi oman talon eteen tielle. Tietä ei siis ollu aurattu (vielä sinä eikä seuraavanakaan päivänä )! Pompattiin sit kaikki tuohon vähänkorkeempi pohjaseen vehkeeseen ja mies se jakeli meiät hoitoon ja töihin.. Pari kertaa olitiin siltikin juntturassa!

Kiitti tosiaan toppivinkistä, niin SaMir:ille alkuperäsestä vinkistä ku maminalle muistutuksesta. täytyypä käydä joku päivä kaupungilla niihin tutustumassa.

Kattelin joskus vastaavanlaisia jostain nettikaupasta (olisko ollu Baby Idea), niin hintaa oli vissiin 40-50 egee toppi. Aika arvokkailta tuntuivat. Mutta H & M:llä ei lienee ihan niin hinnakkaita ole?

Ja marrasvauvalle kiitokset peittovinkistä. Täytyypä vähän kaivella lankalaatikoita, oliskos siellä mitään sopivaa. Noin paksua koukkua ei taida kyllä löytyä. :/

Hitsi kun ei oikein mitään kehtais tehdä. Kuuma on, vaikka ihan paikallaan istuu (eikä meillä ole lämmintä kuin 21), mut on vaan niin hikoiluttava olo!

Kävitteks äänestämässä? Me käytiin jo heti aamusta, ei tarvii enää päätään tuonne ulkoilmaan työntää.. Onneks on olemassa vaalikone, olis taas ollu muuten melko vaikeeta valkata sopiva ehdokas! Manasin viimeeks tänä aamuna, että mitä järkee on lehdissä sivutolkulla olla niitä ehdokkaiden kuvia ja nimiä, eikä mitään mainintaa arvoista joita ne edustaa! Vai onko asia tosiaan niin, että se kenellä on eniten tuttavia ja sukulaisia, pääsee valtuustoon?!?


 
Moikka moi!
Taidanpa minäkin poiketa Hennekseen imetystoppeja metsästämään - kiitos vaan vinkistä! Ja Manhikselle kiitos Bepanthen-neuvosta...mua jo etukäteen hirvittää ajatus, että nännit joutuu koville, kun en jotenkin muutenkaan tykkää niihin kohdistuvasta kosketuksesta...mutta kai siihen tottuu... Ja siis ei sitä rasvaisinta Bepanthenia, vaan sitä voidetta? Eikä vauvaa haittaa, vaikka nänneissä olisi vähän rasvanrippeitä, vaikka pyyhkiikin tissit?

Mun kätilö on pian tulossa meille kotiin laittamaan mun kroppaan muutaman akupunktioneulan. Täällä Saksassa synnytystä valmisteleva akupunktio on in, ja mäkin ajattelin kokeilla - viimeisen 4 viikon ajan sessio kerran viikossa. Pitäisi etenkin ensisynnyttäjillä avautumisvaihe lyhentyä muutamalla tunnilla. Tosin eihän mulla ole, mihin verrata, joten en koskaan saa tietää, oliko neulailusta apua :LOL: Raportoin myöhemmin kokemuksesta...

mamina siihen sukupuolilistaan voit listätä mut poikafiiliksellä...

Mukavan myrskyistä päivän jatkoa...

Ellie 36+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:
Eli ne on näitä(kö )?

http://shop.hm.com/fi/?action=viewshoppingwindow&dept=DAM_MAM_UND2

Toivottavasti linkki toimii.. Äitiysalusvaatteista kummiski löyty.
Joo noita, mie tilasinkin jo netistä, ku hätähousuna en jaksa oottaa neljättä päivää; sillon saan ekat äp-rahat!:D

Täällä supistelee perkules, menee ihan mahakin sekasin. Tänää saa syntyä jos meinaa väkisin etukäteen tulla, mut huomenna ei enää; mies lähtee taas viikonloppulomiltaan takas outokumpuun kouluun..:)
 
Pamppis noita toppeja ne oli.

Tuli noista käsitöistä mielee et oon unohtanu ihan totaalisesti miten kudotaan tai virkataa vaikka ylä-asteella tuli tehtyä lapintumput ja villasukat ym....täytyy kai joskus ottaa joltain oppitunti muistin virkistyksex. Ja ala-asteella tehtii vaatteita, huppari,housut ym. Nyt menis peukalo keskelle kämmentä :whistle:

Lunta....mitä se on ?? Tuntuu etten sellasta oo nähny ikuisuuksii :snotty:
 
Samir, kyl miusta ihan aamupäivästä asti. Välillä rauhottuu ja sit taas alkaa tulla useemmin. Mut aika rauhallisesti mie oon koittanut ottaa. Eivät siis tee kipeetä, mut mahaa vääntää ja hiukan ehkä kutittelee alavatsaa. Maha vetää kyl ihan kasaan supparin aikana:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellie S:
Moikka moi!
Taidanpa minäkin poiketa Hennekseen imetystoppeja metsästämään - kiitos vaan vinkistä! Ja Manhikselle kiitos Bepanthen-neuvosta...mua jo etukäteen hirvittää ajatus, että nännit joutuu koville, kun en jotenkin muutenkaan tykkää niihin kohdistuvasta kosketuksesta...mutta kai siihen tottuu... Ja siis ei sitä rasvaisinta Bepanthenia, vaan sitä voidetta? Eikä vauvaa haittaa, vaikka nänneissä olisi vähän rasvanrippeitä, vaikka pyyhkiikin tissit?


Ellie 36+3

siis just sitä rasvaisinta tököttiä!!!!! paksua..sitä vaaleanpunaista..enenhän tuubit oli selkeät vaaleansininen ja vaaleanpunainen, nyt niissä vaan ne väriviivat..emulsiovoide oli sitä sinistä..luirumpaa..
mä olen neljä lasta imettänyt, sillain et rasvan vaan pyyhkii tissin päistä pois..ja terveitä ovat..

manhis
 
Pikainen hei! Äsken ultrassa virtaukset vaikuttivat normaalilta, huomenna uusi hoitosuunnitelma. Pitäkää peukkuja, että pääsen vielä hetkeksi kotiin lasten luo ja sitten myöhemmin synnyttämään. Kontrolleissa pitäisi sitten käydä vielä mutta kotoa päin kävisin. :hug:

Bepanthen on täysin turvallista imetysaikana ja ei haittaa vaikka sitä lapsi söisikin. Mulle sanottu näin ja 2 lasta imettänyt näillä eväillä. Lamisal-rasva myös samoin hyvin auttanut ja vaaratonta, kun muistaa tarkistaa että vauva ottaa hyvän imuasennon, nännit kestää kyllä. Aluksi voivat tietty olla arat ja toisilla rikkoutuvat helpommin.

Palaillaan taas! Mukavaa illanjatkoa!! :heart:
 
Heippa!
Ei muka jaksa kirjoitella tänne vaikka käynkin välillä lukaisemassa.
Noista imetystopeista, kävin kans perjantaina kaupoilla ja ostin lindeksistä kaks imetystoppia. Ajattelin että olisivat etenkin kotona kätevät ja olen kans muutenkin toppi ihminen, aina toppi pitkähihaisen alla. Jostakin syystä en H & M:ltä löytänyt imetysliivejä/ -toppeja ollenkaan?!

Täytyy varmaan kans hakea sitä Bepanthen voidetta, mulla taitaa löytyä kaapista just sitä väärää pieni määrä...
Vielä vain kaikki yhtenä kappaleena. Kyllä ainakin itsellä jo välillä olo tuskaisaa. Nyt kyllä iloinnut kun saimme tiistaina uuden sängyn 160 cm leveän, kun edellinen oli vain 120cm. Meinas pikkasen olla ahdasta. :kieh: Nyt mahtuu pikkuinenkin vielä viekkuun. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
Mulla on vissii vähän tylsää ku mies on työmatkalla, koko ajan palaan tähän koneen etee istumaa. Mua rupes väsyttää mut tähän aikaa ei päikkäreitä enää sovi ottaa ja olo on taas :x :x :x

Meil on kyl mies nyt jo kotona, mut jotenkin on ollut ihan omituinen päivä. Liekö johtuu tosta ilmasta vai mistä. Harvinaista miulle, mutta aika ei tunnu etenevän mitenkään, eikä mitään viittis tehdäkään. Vaikka kerrankin siis aikaa olis!

En muuten vieläkään voi kuvitella, että huomenna ei tarvitse töihin mennä!

Hikoiluttaa koko ajan, vaikken muuta ole tehnyt kuin makoillut tai istuskellut koneen ääressä.

Pelottaa taas jo valmiiks ens yö, jos heräänkin taas keskellä yötä! Noh, täytyy varailla tohon joku leffa, jos/kun herääminen taas tapahtuu!

Jänniä paikkoja monella, kellehän oikeesti ekana lähtö tulee!

Täällä ei ole muuta ollut kuin semmosta 'puikolla pistelyä' ja joskus sillon tällön jonkunlainen supistus. Mutta eiköhän tässä kokoonpanossa ainaskin se kuukaus vielä mennä. Meinaan tätä omaa mahakokoonpanoani...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Catherine:
Heippa!
Ei muka jaksa kirjoitella tänne vaikka käynkin välillä lukaisemassa.
Noista imetystopeista, kävin kans perjantaina kaupoilla ja ostin lindeksistä kaks imetystoppia. Ajattelin että olisivat etenkin kotona kätevät ja olen kans muutenkin toppi ihminen, aina toppi pitkähihaisen alla. Jostakin syystä en H & M:ltä löytänyt imetysliivejä/ -toppeja ollenkaan?!
Moi siullekin, pitkästä aikaa!

Hei minkä värisiä ja hintasia toppeja Lindeksissä oli? Ajattelin noita Hennesin toppejakin kyl ostaa tai tilata, mutta voishan noita olla enemmänki ku kaks.

 
Tääkin mamma vois käydä katsomassa noita toppeja itselleen..

Vink vink tohon tissi asiaan:Itse jouduin laitoksella olemaan itse osastolla ja vauva keskolassa(tulehdus arvojen takia + sai suoneen antibioottia),joten mulla oli lypsykone hurjassa käytössä omassa huoneessa.Nänneihin tuli oikein vesikellot kun imutin kovalla nopeudella,lopuks tissit oli ihan turtat koko touhusta joten ei tuntunut missään.Mutta pointti oli se että sain osastolta rasvaa pikku purkillisen(en muista nimeä,mutta semmosta keltasta oikein rasvasta tavaraa) + hapan auttaa!!!Eli siellä sain puolukkaa jota laitoin nänneille ja pesin pois ennen tissi juttuja,uskokaa pois.Se todellakin auttaa.Eli hapanta marjaa vaan kotipakkaseen varuiksi.

Täällä on myös ollut suppareita selkä ja maha säryn kera.Alapäätä vihloo melkein koko ajan ja harjotus suppareita puskee minkä ehtii.

Onko muilla ilmennyt semmosta että esim.petipuuha juttujen alkaessa alkaa tulla supistuksia??? :LOL: Sanoinkin miehelle että siinä tulee melkein kun kahden tien haaraan,kun haluttais..mutta samalla ahdistaa ja puuskututtaa supistukset :D
Oikeasti aika ankeaa ainakin mun osalta,aikasemmassa odotuksessa ei tämmöstä ongelmaa kyllä ollut..sen olisin varmasti muistanut.

Itse kävin äänestämässä ennakkoon jo,mutta meinasin katsella josko oma ehdokas olisi päässyt.Tosin nuori uusi tulokas kyseessä,joten aika heikolta taitaa näyttää..

Ens viikolla vaihtuu kuukausi,jee MEIDÄN KUUKAUSI!!!!
 
Menin sekaisin noiden Bepanthenien kanssa, koska täkäläisessä rasvaisimmassa tuubissa on tummanturkoosi viiva :LOL: Mutta sitä siis...

Kiitti mamina, että lisäsit mut listaan... Voi hitsi tosiaan, kukahan meistä on ekana vuorossa...jänskää!
Mulla ei ainakaan oo vielä mitään synnytykseen viittaavia "oireita". Kivutonta supistusta en tosin osais edes tunnistaa...kävellessä usein kaiken maailman kolotuksia mahan ja alapään seuduilla, mutta ota niistä selvää...

Ellie
 
Niin joo, siitä akupunktiosta...ei ollu mikään kummempi juttu. 6 neulaa polvissa ja nilkoissa, joiden piti antaa vaikuttaa n. 30min. Lasketun ajan tienoilla lisää kuulemma vielä muutaman ylimääräisen pehmentämään kohdunsuuta.
 
LEP
Muakin alkaa jänskää, et kuka sitä ensimmäisenä lähtee synnyttää tästä porukasta! :D Tuskin ainakaan minä. :LOL: Vaikka haluaisinkin jo saada nyytin kainaloon heti kun täysaikainen on, mutta mun kärsimättömyyden tuntien niin kiusallaankin syntyy vasta joskus rv42 käynnistämällä. |O
 
Heips

Supistuksia täälläkin on aikasta reippaalla kädellä ollut.. mutta toistaiseksi ovat olleet kivuttomia. Kuulunee asiaan.. :) Yöllä tulee kans supistus joka kerralla, ku vessaan könyää pissalle :) Kovasti se kohtu harjottelee jo tulevaa koitosta varten, mutta eikös se ole ihan hyvä niin?! :)

Tämä päivä on ollut kyllä todella pitkän tuntuinen.. en tiedä miksi. :) Vaikuttaneeko tuo ku kelloja on siirretty.. vai ihan vaan tää sunnuntaipäivän luonne noin muuten vaan. Ei ole oikeastaan saanu aikaseks yhtään mitään. Kävin äänestämässä kyllä ja pyörähtämässä vanhempien luona.. mutta siinä ne sitten oliki päivän aikaansaannokset! :)

Sais kyllä lunta sadella, niin ei olis niin kamalan synkeetä ulkona. *haukotus* Noh, jospa sitä kattelis ton BB:n lähetyksen loppuun ja sitten koiruuden kanssa iltalenksalle ja pehkuihin! Huomenna on neuvolakin, kivaa! :)

Hyvää illanjatkoa kaikille masukkaille.. :)

Mecu&Möhö 35+2
 
LEP
Perkules kun oli taas verenpaineet korkeella kun niitä mittailin tässä illalla. :/ No en tosin olen ottanut vielä iltalääkettä. Lisänä alkoi kutittaa toista kämmentä ja sormia kamalasti, niin nyt olen jo varma että joku hepatoosi tässä vielä on tietenkin iskemässä! |O En mä tiiä, kai sitä voi muutenkin kyllä kutkuttaa. Mutta nyt kaikesta ihan vainoharhaisena on. :LOL:
 
Heissan taas, en mie usko et mie ihan ekojen poksahtajien joukossa oon, jotenkin on siltä alkanut tuntuu et kyllä täs mennään ihan loppuun asti, ja hyvähän se niin vaan on:)
Äitini synnytti meit molemmat lapset 41+2 joten mie alan kallistua kans siihen et miulakin tulee tää kakkonen ainakin suunnilleen samana päivänä kuin esikoinenkin=)
Eiköhän tää kaikki kolottelu ja muu oo ihan sitä asiaan kuuluvaa, valmistelua valmistelua..:)

Miutakin kiinnostaa hei ne Lindexin toppien hinnat??

Tottapa tosiaan! Ensi kuu se on meidän oma!! :saint: :D

Palailen huomenna kirjottelemaan enemmän, nyt viettämään miehen kanssa yhteistä aikaa, huomenna hän taas lähtee:(:(
 
huomenia leidit =) suht hyvin nukuttu yö takana,ja kohta töpötteleen koiran kanssa ulos.. ja tosiaankin töpötteleen.. mites muilla,mun lonkissa ja sen sisällä on luut vissiin vaihtaneet paikkaa keskenään,koska ne tuntuu ihan hullun vierailta,ja kävely on ihmeellistä vaappumista...no mä en enää juurikaan muutenkaan tunne itteäni kovin hottikseks :LOL: ja mun mies on pyhästi ristinyt mut kunfu pandaks..hihhii..ei siit voi oikee suuttuukaan..jaahans mun päiväjobeihin kuuluu kirjastos piipahdus,siskon kanssa zufeet,ja yksikoneellinen pikkuihmisen vaatteiden pesua..hmm..kiirettä piisaa :LOL: :LOL: no kait tähän tottuu,mies on kyl iha huumas kun on ruoka valmiina kun hän tuleepi hommista!hyvää viikkoa kaikki(..sellasta suht kivutonta..) :wave:
 

Yhteistyössä