*MarrasMassutII Lokakuussa '08* ~korkattu~:)

Alkuperäinen kirjoittaja lulu32:
mies ollut syntyessään isohko 4,5kiloinen joten koska sokereissa ei ole häikkää mulla ni kuulemma perintötekijät voi ratkaista..mulla katsottiin että paljon yli 4 kiloinen ei mahdu syntymään,joten tässä alkaa olla ihan kauhian jännät paikat. :|
HEIPS!

Tuohon ajattelin sen verran, että minä tuskailin tuon asian kanssa myös, kun mieheni on ollut iso ja hänen suvussaan äidillä ja siskolla ollut viisikiloisia vauvoja :/ niin minulle sanottiin, että syntymäpaino periytyy vain äidiltä, ei isältä.. Noh en tiedä tästä sen enempää, mutta toivon todella sen olevan näin :) Minulla viikolla 35+3 vauvan kooksi ultrassa sanoivat 3200g, että ei mikään ihan pieni siltikään ole tulollaan, tosin minulla muutkin lapset olleet 3500-4100g välillä. Mutta tosiaan ei se viisikiloinen yhtään houkuta :)

Hurja kun aika menee, huomenna olisi jo kuukautisten mukaan ollut laskettu aika, se tosin silloin siirtyi ultrassa hurjasti (16.11). Jospa se kuitenkin tulisi pikkaisen ennen, ettei ihan jättiläiseksi ehtisi kasvaa.

Vointeja mammoille!!

marrasvauva 36+1

 
Iltaa mammat

Masukuvat Aivan loistavia kuvia kaikilla masuista. Mä en edes viitsi yrittää laittaa kuvaa nettiin, kun en ole hyvä näissä "teknisissä" jutuissa. Mies kyllä on ahkerasti ottanut kuvia masusta n. 2vk välein. Onpahan sitten mukavia muistoja siitäkin ajasta. Mullakin verisuonet näkyy tosi selvästi ja jotenkin tuli olo kuin olisin joku iso ja vanha puu, jolla juuret menee pitkin mahaa (jos ymmärrätte mitä tarkoitan :whistle: ).

Sairaala-sarja Katoi just äsken sitä telkkarista ja siinä oli kyllä hurja synnytys, kun synnyttävä äiti yht'äkkiä pyörtyi ja lopetti hengittämästä. Oli hengitellyt liikaa ilokaasua ja siksi pyörtyi. Pelottavan näköistä oli toiminta :eek: Mun ei ehkä pitäisi katsoa tollaisia ohjelmia, kun muutenkin jo pelottaa koko synnyttäminen. Huomenna olisi pitkästä aikaa käynti Jorvin pelkopolilla. Mies onneksi suostui tulemaan mukaan tähän tapaamiseen.

lulu32 Mä lähetän sulle voimia tähän viikkoon ja pidän peukkuja, että kaikki menee loppujen lopuksi hyvin. Noi painoarviot voi kyllä heittää aika paljon siitä todellisesta painosta. Työkaverille kerrottiin juuri ennen laskettua aikaa, että sieltä olisi tulossa jopa 6kg vauva. Loppujen lopuksi sieltä tuli 4kg tyttövauva. Että aika paljon nämä voi heitellä!

Itse saan vauvan painoarvion todennäköisesti viimeisellä käynnillä pelkopolilla. Tai niin ainakin ymmärsin lääkärin puheista. Eli ultraus olisi silloin raskausviikolla 37.

Marrasvaavi Mäkin tilasin ne sun suosittelemat imetysliivit ja todella miellyttäviltä ne tuntui. Lisäksi mä tilasin saman merkkiset valkoiset imetysliivit, jossa on vähän pitsiä. Onpahan sitten myös vähän edustuskelpoisemmat liivit jos pitää imettää julkisilla paikoilla :D

Rauhallisia öitä kaikille marrasmasuille!
 
Mamina: Ei mulle neuvolassa sanottu mitään syytä siihen, miksi veriarvot ei nouse ahkerasta raudansyömisestä huolimatta. Sanoi vain, että toisilla on niin, että ne ei vain nouse vaikka kuinka yrittäisi, mutta silti synnytyksen jälkeen korjaantuu nopeasti. No, tuonhan mä tiedänkin kun kaikissa raskauksissa on veriarvot käyneet tuossa sadassa mutta ei KOSKAAN näin matalalla... :headwall:

Lulu: Pidetään peukut pystyssä ja uskotaan kaiken menevän hyvin. Hyvä on kun saa olla turvallisissa ja asiantuntevissa käsissä. Jännää on odottaa kuka tosiaan "korkkaa" tän marraskuun pinon. Itselläkin vauvan painoarvio äitiyspolilla ens viikolla...tuntuu että täällä vauva on jo ainakin nelikiloinen... :LOL:

Hyviä vointeja kaikille! :heart:
 
Miuta on vihlonut taas koko illan alapäähän; kohdunsuulle.. ikävän tuntusia viiltoja. Tätäkö nää viimeset viikot olikin:) jännää kun ei muista yhtään esikoisen odotuksesta mitä tuntemuksia oli millonkin. Täytyy aina penkoo päiväkirja ja sieltä lueskella:)
Titi konsertti oli menestys, tyttö pääsi halailemaan nalleja konsertin päätteeksi, ja oli ihan täpinöissään:D äitikin tuli hyvälle mielelle kun näki miten toinen nauttii=)

nyt petiin, kauhee väsy tuli!
 
Tänään taas kävin vaavin kasvukontrollissa, eli taas ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Vauva on hoikka vartaloltaan ja lääkäri jo vähän huolissaan. Liikkuu hyvin ja mitään syytä hoikkuuteen ei löydy. Paikat mulla täysin kiinni, vaikka supistellut tutkimusten jälkeen enemmän. :/

Seuraava kontrolli jo torstaina, eli siellä melkein asutaan ja sanoi se lääkäri tänään, että voidaan ottaa pian jopa osastolle, jos tulee tarve. Eipä tuosta oikein selvää saanu. :ashamed: Vauvan sykekäyrä oli kunnossa. Aikaa meni taas äitipolilla n. 3,5 tuntia, eli kauan siellä aina saa odotella ja otan evästä mukaan ens kerralla, kun pitkää odottelua, eikä aina uskalla lähteä kanttiiniinkaan. Painoarvio tänään 1,5 kg- 1,8 kg, eli pieni vauva ja siksi murehtivat. Vauva myös liikkuu vilkkaasti, eikä vaikuta mitenkään huonosti voivan, mitä lääkäri koko ajan epäilee.

mamina: Mulla kans lisääntynyt nuo vihlonnat alapäässä ja varsinkin vauvan liikkuessa tuntuvat aika kovinakin.

Äitini sanoi juuri tänään, että on ollut syntyessään vain vähän päälle kahden kilon ja on ollut aina pienikokoinen, siskoni on myös pieni ja hänen lapsensa. Siksikin seuranta, kun edelliset lapseni niin isoja olleet.

Eipä tuota auta silti murehtia, sitähän ei tiedä vaikka olisin itse ekana synnyttämässä, jos päättävät niin. :eek: Haluaisin kyllä vaavin kasvavan ainakin kaksi viikkoa vielä. Tietty pitää synnyttää, jos joku hätätila tulee. En ymmärrä oikein tilannetta itsekään. :(

Muut täällä jo nukkuvat ja kai sitä pitää yrittää kömpiä tuonne ukon viereen itsekin.

Hyvää Yötä teille kaikille! Neeanäiti ja Pikkiriikkinen prinsessa rv 34+6 :heart:
 
OnnenOmena75: Mulla yleensä näin raskauden lopussa nousseet veriarvot, vaikka en juuri rautaa ole syönytkään. Toivottavasti saat jollain nousemaan, vaikka sillä luontaistuotekaupan nestemäisellä rautalääkkeellä. Nestemäinen imeytyy joskus paremmin. Itse käytin Retaferia pari kpl pv:ssä ja sillä nousi ja nyt en enää ole lisärautaa tarvinnutkaan, kun hb jo 135. Verenpaine oli tänään 120/73 ja pissa puhdas. Öitä!
 
Täällä ei oikeestaan uutta.

Illoista on vähän tullu levottomia, en tiiä mix. Muutaman kerran on iskeny pakokauhu et ei helvetti mihin oon taas pääni työntäny :eek: Vaikka synnyttäny oon kax kertaa ni jostain se pelko välillä hiipii, onnex menee aika nopee ohi noi tuntemukset.
Kaverin kanssa jännäillää kumpi lähtee laitokselle eka, sillä la 5pvä mulla vasta 26pvä mut jos kaveri vetää reilusti yli ni kaikki on mahdollista :D

Toi sairaala sarja on opettava, kuopus kysy tänää et kuka leikkas sen johdon ku synnyin :LOL:

Ehkä nyt lähen pyörii tonne sänkyy jos vahingossa vaikka nukahtaisin :wave:
 
Tänään lääkärillä:

kohdunpohjan korkeus 36 eli ylhäällä mennään. Ilmankos hengittäminen vaikeaa. :)
Painoa tullut alusta 11,3kg. Alkaa jalat ja selkä olla äärirajoilla.
Kohdunsuu pehmentynyt ja hiukan jo auki. Pituus 1-2cm.
Syke 143
Hb edelleen laskussa, nyt 97. Tuo raudan imeytyminen on hyvinkin erilaista. Se, mikä imeytyy toisella, ei toisella auta lainkaan. Itse olen kokeillut vaikka mitä. Retafer, maltofer ja Fexin eivät sovi. Nää tulee multa ylös, samoin kuin luontaistuotekaupan litku. Ainoa, mikä auttoi oli Spartocine ja eikös sen valmistus ole lopetettu jostain syystä. Tänään sain kokeiltavaksi elivoa. Sisältää myös B ja C-vitamiinia. C-vitamiini on ainakin edellytyksenä raudan imeytymiselle. Pitäis ottaa aterian yhteydessä, mutta kuitenkin maitotuotteita ei saisi ottaa olikohan se pari tuntia ennen ja jälkeen tabletin. Närästykseen maito auttaa tällä hetkellä parhaiten, joten yritä tässä sitten jotain. :LOL: On ainakin rautavalmisteita kaapissa moinen kokoelma. Kunhan pääsee vatsasta, niin jospa niitä koittais käyttää menkkojen aikana.

Sain myös lähetteen ultraan. Vauva heittää edelleen volttia siihen malliin, että viime kerralla oli sattumalta pää alaspäin, mutta tänään taas ihan poikittain. Koittais jo asettua lähtökuoppiin. :LOL:

Seuraava neuvola jo viikon päästä. :)

Jadeliina 36+1
 
Huomenta!

Pakko nousta ylös kun masuasukki päätti aloittaa aamujumppansa jo neljän aikaan paukuttamalla virtsarakkooni ja sama villi meno jatkuu näköjään edelleen... Auts sanon minä, vaikka hyvä merkkihän se tässä tilanteessa on, että masussa on kova meno päällä.

Kävin eilen neuvolassa välitarkastuksilla ja sf-mittaa lukuunottamatta kaikki oli todella hyvin. Se mokoma oli kasvanut vain sentillä eli oli nyt vaatimattomat 28 senttiä, mutta sitä osasin odottaakin kun tiedän että vauvan kasvu on romahtanut ja lisäksi herra masuasukki oli kääntynyt jälleen hieman poikittain.

Syke oli tasaisesti 145, verenpaine ja virtsa ok joten näillä eväillä mennään huomenna äitipolille ja jäädään näillä näkymin sairaalaan sisään köllötttelemään kunnes herra tulee maailmaan tavalla A taikka B, joten valmistaudun lähtölaskentaan.

Olen laskenut tässä ahkerasti liikkeitä ja eilen illalla kellotin 8 minuutissa 28 napakkaa potkua/iskua ja 15 minuutissa menee 30 liikettä kevyesti rikki. Vielä tänään kun liikkeet tuntuisivat yhtälailla, niin pysyisi pää kasassa huomiseen asti... Koittelee, koittelee vaan ei hylkää =)


Czarina & Lilliputti 34+6
 
huomenta =) ja kiitos kaikille kommenteista...vaikka kyl nyt totta puhuen on pelko astunut kehiin kun ei sit yhtään tiedä minkä kokoista vaavia sitä täytyypi maailmaan ponnistella..ja marrasvaavi mä oon kuullut ihan saman että koko tulisi äidin puolelta,mutta niin vaan lääkäri sanoi että sieltä mun miehen puolelta se sitten tulee geenit isokokoisuuteen...sikseen hassua että äijyskä nyt kokoa(178cm ja 70 kg)..ja samaa hänen siskonsa on nyt aikast pienehkö vaikka oli syntyessään miltei nelikiloinen!!en tosiaan tiedä sitten.ite oon ollut aika tarkkaan kolmikiloinen.ei voi tietää.pelottaa vaan ihan sukkana että jos joudutaan turvautumaan sektioon,mitä en kyllä soisi,mutta jos ei vauva mahdu syntymään niin ei paljon vaihtoehtoja ole :| onko teillä muilla muuten tuohon raskausmyrkytykseen liittyviä oireita?no toivon tosiaan et ei, meinaan olo on suht tukala turvotuksen ollessa tätä luokkaa..meenki tästä huitaseen tollasen litran vettä aamupalaksi,jotta saisi nesteitä liikkeelle!
 
Huomenta :wave:
Tulin käymään anopin luona aamukaffeella ja kurkkasin samalla tänne. Muutto alkaa olla pikkuhiljaa valmis ja vauva edelleen mahassa, kaikesta rehkimisestä huolimatta :D Välillä kyllä supisteli jo aika ilkeästi ja sitte piti vaan istuskella :|
Aamulla vauva on taas kääntyny perätilaan ja mua suututtaa |O Eikö voi jo pysyä oikeinpäin :kieh: En tiedä kuinka kauan se tuola vielä pyörii.

Nyt pitää mennä edellistä kämppää siivoamaan ja palauttamaan avaimia. Kyllä on vaan ihana asua nyt maalla, vaikka oudoksesta se pimeys ja hiljaisuus jännittää :D Illalla pitää ottaa ulos aina koira seuraksi :LOL: Palaillaan taas!
 
Huomenta! Onnea matkaan Czarina! Tule sitten heti (kun jaksat) kertomaan uutisia=) :hug: :heart:

Nyt vähän arahko kysymys, herkät älkää ees lukeko:D.. seksistä ja miehen siemennesteestä.. Miten teillä muilla, miten kauan yhdynnän jälkeen tulee vielä "tavaraa" ulos? Säikähdin tässä aamulla kun tulee ihan selkeesti paksua limaa, tuli vähän jo eilenkin, ettei vaan ois limatulppaa (toinen vaihtoehto on että saan "terveisiä" vielä toissapäivältä... :ashamed: ) :eek:
Ei oikeesti tarviis vielä tulla mitään limatulppia, pelottaa vaan se miun 'enneuni' missä oon siel sairaalassa rv35.. No jospa ne ois vielä niitä miehen juttuja..:)
 
Neuvola kuulumisia..
Eilen oli neuvola ja hemppa oli taas laskenut 124->114,eli rautaa pitänee taas ottaa joka päivä.Ihmetteli vaan että miten vieläkin noin heittelee..alussa oli aikalailla 114,sitten nousi 135,sitten 124 ja nyt 114 :|
Alhainen hemppa + huonosti nukutut yöt = eli tämä mamma on päivisin todella pirteä pakkaus.Onneks meidän lomailija neiti menee huomena mummin luokse ja saattaapi olla että tulee vasta lauantaina kotiin.Tai ainkin yritän että tulis vasta sillon,mies menee pe työporukan kanssa hilluttelemaan eli mulle kelpais ihan hyvin rauhassa oleskelu.
Verenpaineet oli hieman kohollaan,ite laitoin kyllä sen piikkiin kun mulla oli esikoinen mukana ja just mittaus aikaan sillä oli todella tärkeää asiaa mulle.Ite yritin olla naama peruslukemilla ja katsella muualle.
Pissa oli puhdas ja turvotus +.Painoa on tullut kaiken kaikkiaan se 13kg,ja olo on sen mukainenkin.Mä sitte stressaan kiloista vauvan jälkeen,sen oon päättänyt.
sf-mitta oli 34 ja su-ma yönä oli mahassa kauheaa heilumista,vauva kun on ollut koko ajan mahassa oikealla puolella niin nyt on siirtynyt ihan keskelle.Helpottaa huomattavasti mun oloa kun ei peppu paina tossa kyljessä.

Ja ilmeisesti hyvä etten katsonut eilen tota sairaala jaksoa,perjantai aamulla uusintaa katsoessa katselinkin että mitä sille äidille oikein kävi kun olikin tajuton.

arahkoon kysymykseen:itsellä sitä tavaraa tulee vielä aamullakin
:LOL:


mamskeli ja kössi 34+4
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Nyt vähän arahko kysymys, herkät älkää ees lukeko:D.. seksistä ja miehen siemennesteestä.. Miten teillä muilla, miten kauan yhdynnän jälkeen tulee vielä "tavaraa" ulos? Säikähdin tässä aamulla kun tulee ihan selkeesti paksua limaa, tuli vähän jo eilenkin, ettei vaan ois limatulppaa (toinen vaihtoehto on että saan "terveisiä" vielä toissapäivältä... :ashamed: ) :eek:
Ei oikeesti tarviis vielä tulla mitään limatulppia, pelottaa vaan se miun 'enneuni' missä oon siel sairaalassa rv35.. No jospa ne ois vielä niitä miehen juttuja..:)
No mulla ainakin tulee vielä seuraavana päivänä, jos edellisenä on seksiä harrasteltu. :) Itsekkin aina joskus katsoo, että häh vieläkö sitä tulee? Ehtii miehen kasseihin aina niin iso lasti kertyä heitettäväksi. :LOL:
 
huomenta!saanen tulla tänne rutisemaan...yöt alkaa meneen jo ihan pepulleen, oikeaa lonkkaa särkee ihan julmetusti, tulee uniinkin..näin unta et olin töissä ja valitin särkevää lonkkaa, sit herään siihen kun hieron sitä. sit sen puolen sormet menee tunnottomiksi, millä kyljellä nukun.
pohkeista vetää suonta, jatkuvasti saa olla tekemässä temppuja, ettei kipu tulisi..
häpyluu ihan sikakipeä, jomottaa ja kyljen kääntö tuskaa..
mun kävely on kun vanhalla lonkkavaivaisella mummolla..

tosta miehen limasta..mulla tulee koko seuraavan päivän paksua kirkasta limaa, jopa puolentoista vuorokauden päästäkin..

manhis ja masukki rv35+3
 
niin kyl miustakin se on normaalia että tulee viel seuraavana päivänä, mut itsellä tulee niiku (vielä) tänään, toissailtana tuli "pupuiltua".. Siksi kävin kuitenkin miettii et oisko se limatulppaa kun oli tosiaan kellertävää, mut sitäpä on vaikee sanoa.. kai se aikanaan selvii:)
 
MissMaisa, onnea uuteen kotiin :wave:

Mulla oli tänään neuvolalääkäri, lääkärillä oli ultra mukana ja vauvalla kaikki kunnossa :)
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni 3 cm
Paino -191 g / vko
Turvotus +
RR 126/80
U-Prot/U-gluk -/-
Liikkeet ++

Ja mikä tärkeintä, meidän neiti on sitten yöllä kääntynyt pää alaspäin =) Kyllä putosi suuri kivi harteilta, toivotaan että vauveli ei enää käänny väärinpäin...

Lääkärin mukaan vauva on vielä kovin ylhäällä eli eipähän tarvitse ihan äkkiä olla lähdössä synnärille :) Onhan tässä vielä reilu 5 viikkoa laskettuun aikaan ja äippälomakin vasta alkamassa, joten hyvä niin :saint:
 
Hei pitkästä aikaa!

Kyllä te paljon ehditte kirjoitella, meni varmaan tunti kun luin kaikki jutut... huhhuh- muistankohan enää kaikkea? :D

Niille, jotka epäilevät kohta jakautuvansa- voimia! Vähän kateellisena täällä, sillä olo on koko ajan vähän outo = hiki ja kylmä yhtä aikaa.

Synnytys on alkanut jännittämään. Lääkäri on perjantaina, saas nähdä mitä kommentoi tilanteesta. Siitä on muutamia viikkoja kun kävin osastolla nukkumassa yhden yön tarkkailussa (siis niin turhalta tuntuva käynti), kiva kuulla ollaanko edelleen samassa tilanteessa. (pehmee, muttei vielä auki)

Vauveli oli muutaman päivän hissukseen, mutta nyt taas hurjat jumpat käynnissä. On muuten liikkeet suoraan verrannollisia ummetuksen kanssa; jos masu ei toimi, ei vauva liiku ja toisinpäin :kieh: ja tietenkin tuo ummetus on mulla hyvin yleinen vaiva. Alas vihloo yms, mutta supparit on kyllä jääneet heti kun jäin töistä pois :eek: ensin pelkäsin että tulee liian aikaisin, nyt jännittää, että se kuitenkin menee yli! No, turha sitä on sinänsä pohtia, tulee kun tulee. Murehtimisesta saa vain itsensä kipeeksi.

Yöt menee heräillessä- uskomatonta miten rakko toimii niin hyvin... Meillä ollaan raivotarjonnassa ja ilmeisesti laskeuduttu. SF mitta oli tullut sieltä ylärajoilta keskikäyrälle, mitta itsessään oli pari senttiä vähemmän kuin edellisellä kerralla.

Eilen pestiin eka koneellinen vauvanvaatteita. On ne pieniä!!

Vieraiden ihmisten kommentit masun koosta on kyllä uskomattomia!!! Mulle niitä ei onneksi ole niinkään tullut, mutta kun tuttujenkin ihmettelyt on tarpeeksi ärsyttäviä. Oli kyllä hyvä tuo " mulla masu lähtee pian, entäs sulla" :LOL: kukas sen teistä sanoikaan..? Tosi hyvä kommentti. Mitäs ne siinä kommentoimaan- kumma ettei ihmiset tajua, että sitä on muutenkin herkässä mielentilassa. Ei tarvitse lähteä lisäksi loukkaamaan.

Mäkin olen aikalailla kyllästynyt siihen hämmästyneeseen ilmeeseen ja kommenttiin; no kyllä sä olet iso!!!!!
:ashamed: :snotty: mitäs sitten? Siltä se olo tuntuukin, isolta.. Painoa on tullut noin 13kg ja kyllä tuntuu. Hengittäminen on tosin nyt helpompaa, kun on vauva painunut alaspäin, ihan kiva. Mutta herkässä mielentilassa ollaan. Kaikki itkettää- hyvässä ja pahassa...

Meillä mies on miettinyt, ettei enää lähtisi iltaisin humputtelemaan kaupungille. Että jos jotain käykin niin on sitten selvinpäin ja mun tukena. :LOL: ei kyllä varmaan olisi ensimmäinen isi synnytyksessä, joka olisi vähän "nautiskellut"...

Hyviä vointeja kaikille! Jännää nähdä kuka meistä ensimmäisena saa käärön syliin...

=)
 
Heippa taas!

Olin aamulla sitten niissä labrakokeissa tuon alhaisen veriarvon takia. Äsken sain tulokset ja siinä hemoglobiini näytti olevan 115!!!! Neuvolantäti vähän ihmetteli kun eilen se näytti tosiaan olevan 92. Eli turhaan olin masentunut! :kieh: Syyksi neuvolantäti sanoi,että joskus se tippa joka otetaan neuvolassa on liian pieni määrä, että tässä isossa määrässä näkyy sitten paremmin oikea totuus. No, hyvä niin tietysti mun ja vauvelin kannalta että olikin korkeampi. Iso kivi tipahti sydämeltä.

Neeanäiti: Varmaan on todella rasittavaa kun ei oikein tehdä selvyyttä mistä kiikastaa, kun vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. Ei varmaan tee hyvää tuonkaltainen lisästressi tähän tilanteeseen.Mutta voimia kuitenkin ja jaksamisia tutkimuksissa kulkemiseen! :hug:

Joo, olen myös herkkä muutenkin mutta kyllä tässä vaiheessa raskautta on vedetty pohjat herkkyydessä..Itku tulee kaikista tv-ohjelmista missä vähänkin näytetään vauvoja yms. Mies nauroikin kun katsoimme tässä taannoin Jackpot- ohjelmaa jossa perheen isän piti saada kyynel aikaan 40 s. että se ei mieheni mielestä olisi ollut mulle temppu eikä mikään!! :saint:

Kerroin miehellenikin tuon kommentin josta Veijarikin kirjoitti, että "multa masu lähtee, entäs sulta?" Kun mustakin se oli aivan mahtavasti sanottu/ oivallettu ja näpäytetty- jatkuvia pällistelijöitä kun riittää! Sai kyllä nauraa! :LOL:

PS: tänään aloin keräämään isyyspakkaukseen tavaraa ja löysin mielestäni aivan ihanat bokserit miehelle. Edessä lukee resorin kohdalla iskä ja samaten pepussa isolla ISKÄ. :D
Lisäksi kaikenmoista pientä, ja osa vielä mielessä jonka ajattelin hakea mm. mini löylykauhan tulevalle saunakaverille. =)
 
OnnenOmena75: Joo, yritän ottaa rauhallisesti. Muuten noissa labran veriarvoissa ja neuvolan ottamissa voi olla aika suuriakin eroja. Mullakin ollut. Neuvolan laitteita pitäisi calibroida välillä, että ne näyttäis oikeita lukemia. Labrassa varmemmat tiedot. Hienoa, että arvot nousseet. :heart: Kiitos, yritän jaksella käydä kontrolleissa, joita on nyt tihennetty.

Noi boxerit olis kivat kans laittaa 3 kertaiselle iskälle. :heart: :D

Kyllä mulla ainakin tulee pupuilun jälkeisen illan tai yön jälkeen vielä seuraavana pnä tavaraa, en usko että vielä limatulppaa, vaikka eräällä nuorella äidillä irtos sekin jo 4. kuulla. Meni silti raskaus loppuun asti hyvin, vaikka supisteluja oli enemmän. Uusiutui jotenkin.
 
HepsKatti
Neuvolassa taas käyty. Verenpaineet paranee vaan loppua kohti ja on yleensäkin koko raskauden ajan melkein olleet paremmat mitä ei-raskaana ollessa. Painoa tullut kilo per viikko :ashamed: . Mutta mikä pahinta. Neuvolatäti on nyt sitä mieltä, että vauva on taas perätilassa. Itse nyt sitten aloin enemmän noita liikkeitä miettiä ja kyllä ne liikkeet ainakin tänään on tuntunut tuolla navan alapuolella, vaikka tyyliin eilen vielä ylhäällä, et onko nyt siten vielä mennyt ketale kääntymään. No, onneksi on ensi viikolla äitiyspolikäynti, niin siellä sitten ultrataan ja tietää varmasti miten päin on. Alakautta en kyllä perätilavauvaa synnytä, kun kokoa luultavasti ainakin 3,5 kg. Supistuksia tulee edelleen oikeastaan päivittäin ja välillä kivunkin kanssa, mutta ei kuitenkaan sellaista kipua, että ihan synnytyssupistuksilta vielä tuntuu ja hyvä niin. Niin ja päätä särkee toista päivää, niska ja hartiat ilmeisesti jumissa :(

Ja tuosta hemoglobiinista. Niin kai se menee, että keskiraskauden jälkeen se laskee ja sitten taas alkaa nousta. Mulla oli nyt 121 ja alan varmaan pian juoda sitä rautalitkua, kun synnytyksessä varmaan verta ainakin menettää ja kyllä jotenkin välillä väsyttääkin, vaikka tuokin arvo vielä ihan hyvä on, mutta normaalisti mulla on kuitenkin luokkaa 140.

Vauvan vaatteet on jo pesty. Ja eilen lähdin vielä Ikean reissulle ja ostin pinnikseen patjan. Kaikki alkaisi olla pääpiirteittäin valmiina, jos aikaisemmin päättääkin syntyä.
 
Siihen maminan arahkoon kysymykseen... Meikäläinen on ollut tässä pakkoselibaatissa ja yllis-yllis, viime viikon alussa bongasin ensimmäisen kerran oudon näköistä "tavaraa" ja koska lähitaistelu ei voinut sitä aiheuttaa niin oli pakko todeta että limaahan se ja toisen kerran sitä tuli lauantaina. Valkovuotoa mulla on ollut koko raskausajan, mutta tää oli niin sitkeetä, että ei voinut olla sitäkään. Verta ei näkynyt.

Tänään on ollut sitten kunnon supparit muutamaan otteeseen, joten en poissulkisi mitään... että sori vaan mamina - ettet vaan lähtisi kisaamaan mun kanssa :LOL:


Czarina & Lilliputti rv 34+6
 

Yhteistyössä