*MarrasMassutII kesäkuussa*

Heipsan!

Täälläkin toivuttu juhannuksesta vaikka eipä siinä mitään toipumista ollut. Mieskin oli nätisti ( niin kuin aina ). :D Ei ole koskaan ollut kova ottamaan alkoholia. Juhannus vierähti anoppilassa. Tuntuu, että sinä aikana olisi maha kasvanut lisää, mutta tiedä sitten johtuuko vain tuosta juhannusravinnosta, joka koostui pääasiassa makkaroista, pihveistä, uusista perunoista ja letuista. :LOL: Lapset kävivät uimassa ja lilluivat koko juhannuksen vesiastioissa. Nuorimmainen teki kakkostarpeetkin vaikka kuinka moneen otteeseen pihalle rakennettuun majaan ja uima-altaaseen. :kieh: :LOL: Meillä on nyt siis käynnissä pottailuharjoittelu joka suoritetaan kylläkin pöntölle, kun tämä "iso" herra ei suostu potalle istumaan. Pitää olla samanlainen kuin isi ja isoveli. :LOL: :heart:
Painoa olen saanut pidettyä suunnilleen samassa. Neuvola olisi ensiviikon torstaina ja ultra kahden viikon päästä keskiviikkona. Tähän asti aika mennyt nopeaan, mutta nyt olen alkanut odottaa tuota ultraa niin paljon, että tuntuu ettei viikkoja kerry ollenkaan. :snotty: :headwall:

No, mutta taidan lähteä kiisselin tekoon. Täällä sadepäivä ja pitää yrittää keksiä sisälle tekemistä. :whistle:


Molla Maija ja batman 17+6 :heart:
 
Lisäystä vielä, kun lahopäänä unohdin... :D

Supistuksista sen verran, että mulla on alkanu maha kovettua varmaan jo rv:lta 14 asti. Aikaisemmin, ei ole supistellut kuin rv 35 eteenpäin ja vain näitä masun kiristyksiä silloinkin. Ja raskaudet kestäneet 40+1 ja 41 ( tasan ). Molemmat käynnistetty. Nyt vähän mietityttää, että meneekö kaikki hyvin loppuun asti, jos nyt jo kiristelee kohtu monta kertaa päivässä. :/ Eikä tarvii mitään erikoista edes tehdä, että supistaa. 2-5 kertaa päivässä supistelee. Välillä ollaan niin pinkeenä, ettei selkää pysty kunnolla suoristamaan. Välillä samalla koskee mahaan, särkemällä. :/ Pitää varmaan neuvolassa kysellä asiasta. Vai joko sitä paikat on niin erilaiset, kun kolmas raskaus on..? Tiedäpä tuota. =)
 
Noista häävaatetuksista, Mä ostin ihan "tavis" paidan joka sattu olee viel -70% siis juhlapaita mutta ei odotus ja tänää löysin tavalliset mustat suorat housut -50% ostin vaa paria kokoa isommat ku normaalisti. ne saa luvan kelvat :snotty:
Onnex ottivat multa noita testejä ku hain saikkua, selvis että mulla on virtsatietulehdus :eek: Ties kuinka kauan seki on ollu ku ei oo mitää oireita. Viimex ollu joskus 15 vuotta sitte....Miten nyt tuntuu että tähän kolmantee raskautee saan kaikki lisämausteet mitä ei oo ennen ollu :/
Mäki laskeskelin että mulla alkais äitiysloma 21.10.....
 
Niin Manhattan, juuri samanlaisia tuntemuksia miula. Epäilinkin jotain tuollasta, et kun kohtu mahtuu viel painumaan ihan alas.. sen kasvua odotellessa siis:)

muihin aiheisiin vielä, että mie en äippälomastani tiedä, oon siis tällähetkellä tytön kanssa kotona, ja sinne seuraavan syntymään asti luonnollisesti kotona pysyn.. aiemmin meinasin et josko ois saanut jotain töitä raskauden ajaks, mut ei sit löytyny mitään sopivaa.

Ikävää Molla Maija että nyt jo koet noita suppareita.. oon kuullut että joillain alkaa jo toisessa raskaudessa varsin aikaisin supparit.. --jopa sellaset jotka tekee kipeetäkin!

Tänne (.) : voin vihdoin olla varma liikkeistä! Pieniä muksahduksia tuntuu tossa aika alhaalla, linea negran kohdassa:) Eka tuntemus oli toissa päivänä, kun tuntu ihan kun joku tunkisi läpi mahasta, ihan ku ois kohonnut sellanen pallo mahaan:D tosin en mitään nähnyt mutta siltä tuntu:D
 
Rggh... Kone hävitti just pitkät tekstit mitä olin kirjoittanut :$

Minnihiiri68 kiitos erittäin hyvästä Kelan linkistä. Nyt sain vihdoin tietoa siitä milloin mä voin jäädä äitiyslomalle ja mun tapauksessa se on aikaisintaan 27.9. Taidanpa jäädä jo silloin pois töistä, kun ei toi työnteko nykyiselläkään oikein nappaa. :whistle:

Kiitos myös kaikille vinkeistä mistä olette ostaneet vaatteita juhlia varten. Erityisesti mamina kiitos tunika-kuvasta; ihanan näköinen. Hirveesti ei tosiaan viitsisi panostaa juhlavaatteisiin, joita tod.näköisesti käytän vain kerran.

Juuri eilen kun valittelin teille, että en ole tuntenut mitään liikkeitä niin voi olla, että niitä "perhosia" lenteli vastassa juuri kun olin käymässä nukkumaan. Nyt täytyy vain jatkaa kuulostelua. :D
 
mamina, ihana tunika!!! Ittelleni köysin semmosen veren punasen "tunikan" silkkinen/satiininen sekin.Ajattelin ku häät on illalla, vihkiminen alkaa klo 18.00 ni tommonen ilta väri sopii hyvin. Joku muuki (oliko tanelikaneli) oli menossa häihin 5.7...niin mäki mutta taitaa olla eri kaupungit ni tuskin samoihin mennää :D
 
Hepsankeikkaa!

Ne on juhannukset ohi nyt. Mut miten sitä laiskistu, en oo jaksanu kirjotella mitään. Töissä kävin tänään lukemassa, et mitä teille kuuluu. =)

Alemyyntejä juoksin maanantaina ruokiksella läpi, mut tulokset oli melko laihat. Eli housupolitiiikkaani en saanut juuri parannusta, yhdet äitiyscaprit ja -shortsit sain hankittua. Siinä ne sit olikin. Tytölle pari paitaa ja tälle tulevallekin uskaltauduin jo yhden bodyn ostamaan! Oli niin söpö ja käy sekä tytölle että pojalle. B)

Ja koska tulokset kaupoista oli niin laihat, niin tänään marssin Eurokankaaseen ja ostin housukankaita. Nyt täytys vaan saada inspiraatio kaivaa toi kone esiin ja ryhtyy suunnittelemaan, et mimmoset niistä tekis. Kankaat on pellavapöksyihin sekä 'suoriin housuihin' ja mustaa resoria tietty metritolkulla! :D

Minäkin olen muutes 5.7. häihin menossa! Näinköhän ollaan Samirin ja Tanelikanelin kanssa samoissa häissä? Paitsi ei ainakaan Samirin, jos teillä on vihkiminen vasta klo 18. Me mennään semmosiin, missä on klo 15. Millos ne häät oli mihin mamina on menossa?

Ja kivuista... Itseasiassa miulle on ihan uutta tämmöset kylkien ja selän kivistelyt, välillä sattuu ihan kunnolla ja seisomaan nouseminen tuottaa hankaluuksia! Tämmösistä ei ollut eka raskaudessa mitään tietoa missään vaiheessa! Kaipa ne on paikat löysemmät kun viimeeks ja nyt leviivätkin sitten ihan rysäyksellä. Mikähän hehtaariperse mahdan loppuraskaudessa olla? :eek: :LOL:

Mitähän muuta? :whistle: Nyt ei kyllä tule mitään mieleen... Mutta palailen kun päässä taas säteilee! :D
 
LEP
Täällä käytiin tänään neuvolassa ja sydän siellä tuntui sykkivän kovaa vauhtia! :heart: hemoglobiini on edelleen hyvä, 135. Mutta verenpaineet meinaa nousta ihan liiaksi, etenkin alapaine. :/ Nyt sitten suolat minimiin, ehdoton laku ja salmiakki kielto, sekä koittaa ottaa iisisti, eikä stressailla. Kahden viikon päästä on taas kontrolli uudestaan, että jos vaan nousevat niin sitten pitää mennä KYSsiin. Toivottavasti ei! Torstaina alkaisi taas työt loman jälkeen, mutta mietiskelin, että hakisinko sairaslomaa kun tämä verenpaine tosiaan niin korkealla ja päähän saa koskemaan. Sekä maha välillä todella kipeänä. Toisinaan tuntuvat supistuksilta ihan, kipeiltäkin sellaisilta! :kieh: Tänäänkin istuessakin vihlonut mahaa. Työ kun ei ole kevyttä ja ilmapiiri aika stressaava, niin mietin oisko turvallisempaa jäädä saikulle ottaa iisisti? Neuvolantäti kyllä käski hakea saikkua mieluummin aikaisin, kuin liian myöhään. Kun kuulemma nämä aika riskiviikkoja ovat kuitenkin. Jotenkin vaan noloa hakea saikkua suoraan loman jatkoksi, eikä mennä edes töihin. :ashamed:
 
Kuinka kauan teillä on kestänyt verikokeiden tulokset? Mulla otettiin jo yli kaksi viikkoa sitten ja mitään vastauksia ei ole kirjeen muodossa tullut vielä kotiin ja nyt olen täällä tietenkin ihan paniikissa, että sieltä seulasta jotain löytyy, kun tota ikääkin jo on tullut ja se usein nostaa arvoja....hittolainen....joka päivä juoksen postilaatikolle :/

Viimeksi meni tasan viikko, mutta nyt on tietenkin lomat päällä ja henkilökuntaa vähemmän tai sitten ne on unohtanut mun putkilon johonkin :D

Mun tekisi ihan mielettömästi mennä ultraan, koska haluaisin tietää onko meille tulossa prinsessa vai prinssi, mutta sain ultran vasta viikolla 25, kun katsotaan istukan paikka....lääkäri on lomalla ja tämä oli eka vapaa aika.....

Joku kyseli eteisistukasta ja siinä ei voikaan mun mielestä synnyttää alakautta vaan tehdään sektio....meillä on pelkkää huutoa pojan kanssa, kun tuli molemmat ylähampaat läpi juhannuksen kunniaksi ja meno on jo niin kovaa, ettei meinaa perässä pysyä eikä meinaa malttaa edes syödä, kun pitäisi vaan mennä koko ajan ja mamma lyllertää ison masun kanssa perässä :D

Tervetuloa uudet!

Kisse ja Hipsu 17+4 :heart:
 
LEP
Kisse mulle ne verikokeiden tulokset ei tulleet koskaan kotiin. Vaan neuvolassa sitten olivat odottamassa seuraavalla käynnillä. :) Sanoikin, että sinne ne menee jos ei mitään huolestuttavaa ole, että pitäisi alkaa soittelee ihan.
 
facebookissa syysmasut 08: hei! tehtiin tuolla syysmassukoiden puolella facebookin oma syysmamien ryhmä, johon on kaikki syysäidit tervetulleita! keksitään jotain kivaa ja hyödyllistä, saadaan kasvoja tutuiksi ja jopa uusia ystäviä. (löytyy siis groupeista nimellä : syysmasut 08. =)
 
Tänään viimeinkin rakenne-ultra. Vauva liikkui vilkkaasti, mutta ei näyttänyt, kumpaa sukupuolta on. Liikkeet on tuntunut vasta tällä viikolla. Olin jo huolissani, koska muista on liikkeet tuntunut paljon aikaisemmin. Rv tänään 19+3, ultran mukaan 18+6, mutta laskettua aikaa ei vaihdeta noin pienen poikkeaman vuoksi.

Löytyi myös selitys nopealla vatsan ja kohdun kasvamiselle. Raskaus on ollut alunperin kaksoisraskaus, mutta toinen on lakannut kehittymässä jossain viikkojen 7 ja 10. välillä. Itkuhan siinä tuli, kunnes alkoi itseäänkin huvittaa, että kai yksikin riittää tähän hulinaan.

Sain myös lähetteen neurologille migreenin vuoksi. Alkaa olla jo ihan hallitsematonta. Enemmän on migreeniä, kuin säryttömiä päiviä.
 
Tuosta paineen tunteesta alapäässä ja kivuista liikkuessa... Täällä ohjataan aina lääkäriin, jos on paineen tunnetta alapäässä, jotta kohdunsuun tilanne voidaan tarkistaa. Mulle suosittelivat tukivyötä jo tässä vaiheessa, kun saattaisi helpottaa tuntemuksia. Viime raskaudessa koin tukivyön vain pahentavaksi tekijäksi, mutta pitänee käydä apuvälinelainaamolta hakemassa kokeiluun.

Tänään oli neuvola ja siellä kaikki muuten hyvin, mutta viime ti otetuista labroista löytyi hiivaviljelyn positiivinen tulos. Hieman ihmetyttää, kun viime ke soitin tuloksista, niin kaikki oli kuulemma ok... Nyt sitten kuuri päälle. Sekin kuulemma voi aiheuttaa ennenaikaisia supisteluja. Pissa oli puhdas, verenpaine 102/68, Hb 128, sf-mitta 19 ja painoakin oli tullut 200 grammaa/viikko. Ei enää valittanut siitäkään asiasta. Neuvola on sulussa seuraavat neljä viikkoa, joten antoi rautatabletit mukaan. Aloitan rautakuurin, jos tulee erittäin väsynyt olo, mutta muuten katsotaan heinäkuun lopulla Hb uudestaan. Sydänäänet olivat taas kerran erittäin voimakkaat ja syke 150. Anturia potkittiin kyllä välillä oikein voimien takaa, mutta saatiin se syke välillä tasaisestikin kuulumaan.

Juhannus ei poikennut meillä muista viikonlopuista kuin miehen yhdellä ylimääräisellä vapaalla ( =yksi hermolepopäivä minulle enemmän) Nyt odotellaan ensi keskiviikkoa ja rakenneultraa. Synnytyspelkopolille sain lähetteen, kun tilanne on edellisiin synnytyksiin nähden aika tavalla erilainen ja leikkurissakin on tullut saatua paniikkikohtaus. Nyt yritetään saada minulle realiteetit synnytyksen osalta kuntoon ennen tosi tilannetta.

Pampula+maha-asukki 18+6
 
Onko teille tullut masuun näkyviin se juova ( olikohan nyt linea negra )?

Mulla ei näy mitään. Edellisissä raskauksissa tullut tosi alussa ja mennyt navan yli reippaasti. Jostain luin, että se merkkaa, että ois poika tulossa. Ja meillä siis kaksi poikaa. Ja tyttövauvan odottajille sitä viivaa ei välttämättä tule ollenkaan tai, jos tulee, niin ei nouse navan yläpuolelle. Onko teillä pitäny paikkaansa? Siis teillä joilla jo on lapsi ( a ). :D Ihan uteliaisuuttani kyselen. Ehkä vähän intona yritän tyttövauvaa meille saada... :ashamed: :whistle: :LOL:
 
Meillä kaksi poikaa ennestään, eikä kummastakaan ole tullut sitä juovaa. Nytkään ei ole juovaa tullut. Onkohan sittenkin poika tulossa... Ekasta raskaudesta lähtien on navasta alaspäin kulkenut todella hyvin erottuva raskausarpi, jota eräs lääkäri luuli leikkaushaavaksi =)
 
Rakenneultra hyväksytysti suoritettu!

Huh. Nyt sekin on sitten käyty. Iski pieni paniikki kun ilmoittautuessa iskettiin synnytys-esite käteen! Tuli sellanen olo et hitto ei vielä tällasia, en oo vielä valmis!

Mutta. Oli tosi mukava kätilö taas kerran, henkilökunta ollut aivan ihanaa muutenkin Lohjalla. Katsottiin eka vatsan päältä Toukkasta ja siellähän se möllötteli ja näytteli heti ekana sydämen ja selkärankaa ym. Kaikki näytti tosi hyvältä ja oli kuulemma oikein oppikirjavauva sydämen, aivojen, virtsarakon, munuaisaltaiden ym. puolesta.

Masun ympärys ei ollut suuren suuri, siro pienokainen vielä. Pipo oli 15cm ja koko Toukka about 20-25cm. Ei pystynyt tarkemmin sanomaan kun tyyppi oli niin kippurassa koko ajan. Reisiluuta mittasi tosi pitkään ja olisi voinut olla pikkuisen pidempikin, mutta ihan normirajoissa kuitenkin, samoin käsi. Sormet ja varpaat löytyi ja raajat näytti hyvältä.

4D:llä katsottiin myös ja saatiin tosi söpöjä kuvia ötökästä. Vähän yritti istukan alla piileskellä mutta onnistui kuitenkin. Lopuksi ultrattiin vielä alakautta kun piti tarkistaa ettei istukka ole kohdunsuun päällä, eikä onneksi ollut. Ihan tarpeeksi kaukana, oikeassa paikassa.

Saatiin sukupuoliveikkaus. Jännä nähdä kumpi sieltä sitten tulee ja saako uutta veikkausta jos tulee vielä ultrakäyntiä jostain syystä.

Ai kun oli ihana nähdä oma pikkuinen potkuttamassa. Oli tosi liikkuvainen taas ja kauheasti yritti saada peukkua suuhun, aika epäonnistuneesti kylläkin :p

Paino: 263g eli tosi hoikka pienokainen. Veikkasi kätilö ettei kovin iso vauva tule syntyessäänkään olemaan, mikä tietty äidin korvaan kuulosti ihan hyvältä :saint:

Mä huomasin maanantaina melkeen valkoisen viivan masussa karvoista napaan. Tiistaina se oli sitten jo tummempi, mutta kuitenkin tosi haalea. Näkyy ihan selkeesti anyways. Se kuuluista mystinen Linea Negra :D Kuullut tosi puolin ja toisin veikkauksia viivan perusteella, saa nähdä miten meillä käy.

Ja nyt siis rv 19+2.
 
Täällä tulee aina kotiin Taysista veriseulan tulos ja nyt ajattelenkin, että varmaan mun putkilo hukkunut matkalla :D tiistaina on neuvola aamulla ja kyselen sitten sieltä jos ei sitä aikaisemmin kirje tule perille....meillä on kyllä posti mennyt monta kertaa väärin, kun taitaa kesäsijaisia olla postissa töissä.

Mulla on kaksi poika ja yksi tyttöraskaus niin ei ole koskaan tullut masuun Linea Negra viirua eli varmaan on kovin yksilöllistä kenelle viiva ilmestyy....muita poikkeavuuksia on ollut eli tyttöraskaudessa naama meni järkyttävään kuntoon siis iski akne ja pojista hiukset menivät kiharaan ja iho oli erittäin loistavassa kunnossa....nyt hiukset aika suorat eli saa nähdä tuleeko tyttö vai poika.....

Mulla on alkanut synnytys mietityttään jo tässä vaiheessa, kun kaksi alatiesynnytystä kestänyt pitkään ja molemmissa oli paljon komplikaatioita, mutta kolmas oli sektio ja se meni kaikenpuolin hyvin....

Aika vaan menee niin äkkiä ja ensi viikolla ollaan jo puolessa välissä raskautta :heart:
 
LEP
Täällä varailtiin lääkäriin aika tälle päivää. Klo 13.15 olisi mentävä kertoilemaan vaivoistaan ja katsoa minkä tuomion se antaa, että käskeekö vaan töihin lompsia kipuineen ja verenpaineineen. :ashamed: Minun ei oikein tartte mitään ees tehdä ja mahaa alkaa särkemään, saati sitten kun alan jotain heilumaan niin ah, sitä tuskaa välillä! :/ Oletteko muuten ajelleet fillarilla raskaana ollessa? Mietin vaan, että kun ei tuota autoa ole tänään, niin uskaltaisko sitä kurvailla fillarilla lekuriin sitä vauhtia mitä nyt kykenee.
 
ultrassa käyty yksityisellä, tänään rv18+5, virallinen rakenneultra on vasta 11.7, sillon viikkoja 20+6.
vauva oli isompi mitä viikot...ihmettelen.
täyttä selvyyttä sukupuolesta ei, taaskaan, saatu, ärsyttävää. pojalta silti enemmän vaikutti. ihan kun kivespussit olis jalkovälissä ollut. toivottavasti tuo selviää sit kahden viiikon päästä.
 
Huh, viikonloppusiivous tehty ja huomenna nokka kohti mikkeliä. Toivottavasti säät suosii ettei tarvi kaatosateessa siellä kentän laidalla seistä B)
LEP toi sun teksti oli ku mun näppiksestä (tosin ilman verenpaine ongelmia) Oon nyt toista viikkoa sairiksella vatsakipujen takia mitkä johtuu rankasta fyysisestä työstä. maanantaina pitäs mennä yrittämään uudelleen mutta jos ne kivut palaa ni marssin takasin lääkärille.
Itte kestin 2vko niitä kipuja kunnes aattelin että oonko vähän tyhmä mitä jos jotain sattuuki vauvalle tai mulle sen takia etten jää pois töistä, eikä oo kiva naama kivusta irvessä yrittää painaa tuhatta ja sataa :kieh:
 
LEP
Täällä on lekurilta palattu ja 3vkoa on nyt saikkua ensin, sitten jos edelleen oireilua niin jatketaan vaikka tarvittaessa äitiysloman alkuun asti, koska raskas työ. :eek: Mä olin ihan öönä, kun se puhui äitiyslomasta! Tajusin sitten vasta oikeastaan, että tässähän jo puolivälikin kolkkuttelee ovella. Mutta käski tosiaan olla riskeeraamatta turhia työn takia.
 
Ei ole tullu käytyä kirjottelemassa ku oon kesälomalla, juhannus meni vaunuillessa ähtärissä perheen kans. Ja keittiö remontti alkaa oleen kohta valmis.
Maanantaina olis rakenneultra sitä innolla odottelen =) :flower:
 

Yhteistyössä