*MarrasMassutII kesäkuussa*

HERKKUPEPPU :hug: :'( voimia ja jaksamista teille!

Tohon veikkaus listaa voi mulle laittaa et veikkaan poikaa (vaikka sitä tyttöä toivonki) tyttö tuntuu tosiaan miehen reilusti poikavoittosessa suvussa niin pieneltä mahdollisuudelta.
Lämmintä riittää ja täälläki pitäs jaksaa ottaa viellä rätti kätee......... :/
Onnex mies tulee ens yönä työmatkalta kyl vähä jo ikävä alkaa olee ku ei oo viimesee 3 viikkoo kerenny kauheen montaa päivää näkee.
Reissuleski kiittää ja kuittaa :wave:
 
Ihanan lämpimästi olitte toivotelleet uudet mukaan, uskaltaudun siis minäkin. LKS eli Rovaniemi näytti olevan vain yhdellä ennestään synnytyssairaalana, minä tulen nyt mukaan tuohon remmiin. LA on 23.11. Masu on jo kovin pyöreä ja potkut ovat tuntuneet jo viikon ajan, tuntuvat nyt myös isin käteen. Ekassa raskaudessa tuota ihanuutta odoteltiin noin viikolle 20! Jatkan teidän edellisiin viesteihin tutustumista ja tietty seuraan tulevaa. Voi kun pääsis pian rakenneultraan.
-me-
 
Pakko oli tulla jakaa tää teiän kanssa, löysin vihdoinki ne sydänäänet tolla kotidopplerilla :heart: Oli niin alhaalla etten osannu ettiä sieltä =)
Ihana oli kuulla ne ekan kerran :heart: ja tietää että siellä on kaikki ok!
 
voisin välillä vähän kuulumisiakin kirjottaa.Lukemassa käyn päivittäin mut ei vaan saa aikaiseksi kirjoitettua!
Mulla ollu kauheeta pissahädän tuntua jo viikon.Oon vaik mitä koittanu,karpaloa,puolukkaa,piimää,litratolkulla vettä. Tänään paheni jo kivuksi asti,ja pissatulehdushan se on. Luojan kiitos kerkesin saada tuloksen just ennen vkonloppua,hitto jos ois pitäny viel kärsiä.Nyt jo tuntuu et antibiootit alkanu auttaa. Ku mä luulin et tää on ihan sitä raskaana oloon liittyvää. Mut kieltämättä ihmetytti kun KOKO AJAN oli tunne et pissahätä.Kävelykin tuntu inhottavalle.
Mul on ihan sellanen tunne et tää on poika.Ihan erilainen raskauskin.JA tyttöä kun odotin niin oksensin koko raskauden.Nyt on suureksi ihmeekseni alkanu helpottaa. Mies kuullemma toivoo toista tyttöä.Mä en o varma kumpaa toivon. Kumpikin kuitenkin käy :xmas:
Tää menee nyt ku sattuupi selkään
momo
 
Kiitos osanostoistanne, aivan ihania olette :hug: Tässä on taas tullut valvottua, unet ei ole olleet keskiviikon jälkeen kovin pitkiä ja itkemättä en voi asiaa ajatella :'( eli silmät ovat todellakin turvoksissa, enkä tiennyt etukäteen että luometkin voivat turvota näin paljon...

terveisin zombi
 
Herkkupeppu: En voi edes kuvitella kuinka kamalalta tuntuu, kun kumminki odotus oli jo näinkin pitkällä. Syksyllä plussasin vuoden yrittämisen jälkeen ja se meni melkein heti kesken ja jo silloin se tuntui aivan kamalalta ja itkin täälä ties kuinka kauan silmät turvoksiin.
Jaksamista sinne :hug:
 
Johan nukutti

Tervetuloa uusille odottajille, meitähän alkaa olla mukava määrä :)

Eilen kävin sitten nukkumaan 21.30 ja aamusta nousin 9.00... :) Miten ihmeessä maistuikin uni noin pitkään? :D Nooh, nukkua täytynee silloin, ku uni maittaa. Tänään on ollu vähän parempi olo pahoinvoinnin kanssa. *toivottavasti se alkais jo mennä ohi...*

Mies lähti F1-venekisoihin ja minä koiruuden kanssa kotosalla koitan miettiä, kuinka tappaa aikaa. Kaverilla pitäis kyllä lähteä kyläilemään, mutta ei oo vielä ilmotellut, että on kotosalla. Jotku päivät kuluu niin kamalan hitaasti. Blaah.

Jospa sitä siivoilis laatikoita tai jotakin ajan kuluksi. Löysin oman kummikehyksen tossa taannoin, muistelin pituuttani ja painoani.. meni vähän mönkään.. oon ollu 3840g ja 52,5cm. Tuli kamala kammo, että tuleekohan tästä meitinkin möhöstä yhtä pitkä ja painava :) Semmonen 2,5-3kg ois ihanne näin ensisynnyttäjänä.. jos toivomuksia sais esittää :)

Mimmosissa merkeissä muiden odottajien viikonloput kuluvat? :D

Mecu & Möhö 14+6
 
MarrasVaavilla on unta riittänyt. Olen kade. Mies on reissun päällä ja viestitteli, että unenlahjat on jäänyt kotiin, kun valvoi mm. 24h putkeen. Eipä niitä lahjoja täältäkään ole löytynyt. Viime yönä yhteensä viisi tuntia kahdessa erässä...

Eilen oli parempi päivä sekä pahoinvoinnin että närästyksen suhteen. Onneksi. Sain käytyä edes kaupassa hakemassa pojille ruokaa ja maitoa. Illalla hyvä olo jäi sitten muutaman kirsikan syömisen jälkeen taas haaveeksi.

Viikonloppuna olisi tarkoitus leikkailla kankaita kestovaippoihin. Ompelu jää sitten hieman viileämmille ilmoille, kun askarteluhuoneeni on se talon kuumin huone. Muutenkin taidan pysytellä sisällä, kun lämpömittari näyttää varjossa 28 astetta.

Meillä eka painoi 3,3kg ja toka 2,8kg. Toivottavasti pysytellään samantyyppisissä mitoissa eikä vuorossa olisi jotain 4 kiloista möhkälettä.

Pampula ja maha-asukki 16+2

P.s. Muistakaahan juoda riittävästi näillä helteillä!
 
Herkkupeppu :hug:

Tervetuloa toinentulossa, minä olen se toinen pohjosesta :D Mulla la oli alunperin 27.11. mutta ultrassa muuttui 4.12. Olen pysytellyt tässä marraskuisissa kun eiköhän tämä marraskuussa kuiten synny :saint:

Minä heräsin viime yönä päänsärkyyn. Siinä sitten valvoskelin kunnes oli pakko ottaa särkylääke. Se sitten helppas niin, että sain unen päästä kiinni mutta aamuvuoroon piti herätä. Vieläkin on pää "kumman tuntonen".

Esikoisen kohdalla rakenneultrassa näkyvä sukupuoli oli ihan oikea, eli eiköhän se ihan luotettava ole jos näkymä on hyvä.
 
Hei äiti1982! Mullakin ollu useampana päivänä ja öisin päänsärkyä. Neuvolassa sanottiin, että voi tulla siitäkin kun verimäärä lisääntyy, toivottavasti pian helpottaa.

Rakenneultrassa meilläkin esikoinen näytti selvästi olevan poika, selvästi näkyi ja niin oli.

Mulla eka painoi 4,2 kg ja oli 53,5 cm ja toka 3,5 kg ja 51 cm, ihan hyvän kokoisia ja toivonkin että vauva painaisi ainakin tuon 3,5 kg, lantioni on tilava ja lääkäri sanoikin, että mahtuu hyvin 4-kiloinenkin.
 
Kiitos Mamina! Olen vähän uus näissä keskusteluhommissa ja mulle helpompi seurata tiiviimmin vain yhtä pinoa. Huomasin viestisi kautta, että täällä voisi kyllä ottaa osaa moneenkin porukkaan; uusperheläisiin, 25- v äiteihin, toista odottaviin ja niin edelleen.

Ensimmäinen poika on syntynyt syyskuussa 2004, joten ikäeroa kertyy lapsille yli neljävuotta. Ensimmäinen on eri isälle, jonka kanssa ei itse perhe-elämää ole koskaan tullut elettyä, mutta poikaa hän hoitaa ahkerasti. Nykyinen ja ainut oikea mieheni onkin sitten aivan oma tapauksensa ja olen saanut kokea kuinka upeaa on odottaa yhdessä rakkautemme jatkumoa, ihanaa. Yhdessä seurataan innolla masun kasvua ja esikoinen pärryyttelee masua myös jännitykseen osallistuen.

Täällä toivotaan kovasti tyttöä, pikku neitiä. Olipas muuten viehättävä uusi äitiyspakkaus ainakin kuvissa. Mitäs olette muut mieltä? Edellinen pakkaus meillä vuodelta 2004. Jäi sininen haalari ja melkein kaikki muutkin vaatteet käyttämättä kun sukulaiset hössöttivät, mummoille oli eka lapsenlapsi.

Parhainta sunnuntaita kaikille!!!
 
Riippuu toi sukupuolen "näkyminen" tutkivan terveydenhoitajan tai lääkärin motivaatiostakin. Ekan kans ei sukupuoli näkynyt rakenteessa. Sanoi, et ehkä poika, mutta saattaa olla et onkin napanuora edessä.. Sit olin niin kiinnostunut, että menin yksityiselle raskausviikolla 20 ja se sano, et varmaan tyttö tulossa. Raskaus meni kaksi viikkoa yli ja ultrassa 42+0 näkyi vehkeet niin selvästi, että minäkin tajusin, että poika syntyy. Synnytys käynnistettiin ja seuraavana aamuna oli poika kainalossa =)
 
Herkkupepulle voimia :hug:

Meikä oli eilen serkun polttareissa ja oli kyllä kiva päivä ja erittäin hauska ilta. Meillä hyvä porukka.. Tuli sielä paljastettua niillekki odotus. Yksi äkkäsikin het et join alkoholitonta. Serkulle jännitti kertoo.. Ne kun jo pian vuoden yrittäneet vauvaa. Mutta oli tosi ilonen mun puolesta ja sovittiin että ens vuonna on heidän pikkuisen vuoro tulla. :heart: :)

Mä en taida täs vaihees osallistua vielä tuohon sukupuoli arvailuun, kun ei ole oikeen mitään ajatusta, kumpi olis tulos. Alussa kyllä oli mut nyt ei. Eikä mies kyllä suostu heittään ollenkaa arvailua kehiin. Meillä ei myöskään selvitetä sukupuolta ennemmin, että se selviää vasta kun pikkuinen on sylissä. Sitä saa jännittää vielä jonkun aikaa.. :D

Catherine ja pikkuinen 15+0
 
Oltiin eilen miehen serkun häissä ja kaikki onnitteli raskauden johdosta ja tunnelma oli ihan erilainen, kun anopin puolelta....siis kaikki onnitteli vilpittömästi...nämä sukulaiset ovat siis miehen isän puolelta ja mieheni vanhemmat ovat eronneet noin 21-22 vuotta sitten.

Sukupuolesta puheenollen niin mulla on mennyt pojista hiukset tosi kiharaan ja nyt hiukset ovat aika suorat eli saapi nähdä kumpi tulee, mutta jotenkin tuntuu, että meille tulee poikia, kun mieheni suku on niin poikavoittoinen, mutta itse toivon meidän ekaluokkalaisen tytön kanssa tyttöä ettei jäädä alakynteen meidän miesvallan alla.....siis täällä on tyttötoive, mutta kai siellä poika taas on ;)

No yhtä rakkaita molemmat ovat ja tulee sitten melkein jalkapallojoukkue kokoon omasta takaa :D
 
Herkkupeppu olen pahoillani, paljon voimia :hug: Itse ei kyllä osaa edes kuvitella miltä se tuntuis, toivotaan että aika parantaa haavat, mutta ainahan sen muistaa :flower:

Tervetuloa tokatulossa :flower:

Tuli sit ostettua jo kolme kietasubodya kirpparilta =)
 


Täällä on mennyt viikonloppu kovin sateisissa ja viileissä merkeissä. Ukkostakin oli eilen päivällä sekä viime yönä.
Tyttö on selvinnyt vissiin nyt vatsataudista, onneksi ei ollut raju tauti. 6pv yhteensä kesti, sinä aikana oksensi vain 2kertaa. Toisesta päästä kyllä tulikin sit enempi.. :/ Koko kuuden päivän aikana söi niin vähän et alko huolestuttaa, ja vasta eilen söi ekaa kertaa tiistain jälkeen lämmintä ruokaa! :whistle:

Täällä koitetaan kuumeisesti myydä asuntoa, ekassa näytössä viikko sitten kävi vain yksi tyyppi. 2-3kk on nykysin meidän alueella kaksioiden keskimääräinen myyntiaika. Pari kivaa kerrostalokolmiota olisi myynnissä, tänään ja huomenna on niiden näytöt. Harmi kun ei voi tarjouksia tehdä kun ei omalle ole vielä ostajaa.
No hiljaa hyvä tulee, kyllä se oma vielä osuu kohdalle.
 
Painosta

Ihmettelin ja kauhistelin tota painonnousua (oli viime neuvolassa tullut sen 5kg raskauden alusta lisää). Neuvolassa sano kyllä, että tuntuu olevan vähän turvotusta. Jätimpä sitten syömättä nyt omenoita ja sipulia, niin paino laskenut 2kg melkein vajaassa viikossa. Että jonkun verran vissiin oli ilmaa ja nestettä tullut ompuista ja sipulista. :) Ihanan helpottava tunne, ku mietin jo, että minkähänlainen sotanorsu sitä rv 40 sitten on jos nyt jo alkaa tulla painoa kamalalla vauhdilla. Lähtöpainokin ku on mielestäni ollu korkea.. :) Sopusuhtainen olen, mutta tuntuu vaan, ku on niin pitkä (181cm) että se painomääräkin on ihan kamalasti, ku lähtölukemat ollu sen pikkusen yli 70kg.

Tämmöstä tällä kertaa :) Huomenna pitäis taas lähteä töihin kokeilemaan, että kuinka antaa vointi periksi tehdä töitä. Toivottavasti ei tarttis hakea saikkua...

Mecu & Möhö 15+1
 
mamina: Tuohon sukupuolilistaan vois mullekin laittaa, että vaikka poika-olo onkin, niin tytöstä "salaa" haaveilen. ;)

Ja tuosta painonnoususta... Mullakin, kun on noussu ja 6kg yhteensä paino, niin oon alkanu vähän kattoon, että mitä laitan suuhuni ja kuinka paljon. Se on vaan niin vaikeeta, kun tuntuu, että koko ajan on nälkä ja kaikkea tekee mieli. :ashamed: Jospa tämä tästä. Muissakin raskauksissa alussa noussut huimasti paino, mutta tasoittunut loppua kohden. Keskimmäistä odottaessani paino oli noussut 7kg ennen rv 20. Loppujenlopuksi painoa tuli yhteensä vain 11kg. ;)
 
TERVEHDYS MARRASKUISET!

Enpä ole joutanut kirjoittelemaan, mutta nyt on hetki aikaa istahtaa.

Ensinnäkin :hug: herkkupepulle.

Täällä samoja oireita kuin muutamalla muulla, harjoitussupistuksia sen verran että lääkäri passitti parin viikon sairaslomalle. Tilanne rauhoittui jo aika lailla, lauantaina taas aamusta iltapäivään tämän tästä supisteli.. Keskiviikkona olisi töihin paluu kolmeksi päiväksi ennen kesälomaa, saas nähdä pystyykö lähtemään. Mulla ollut myös muissa raskauksissa näitä harjoitteluja, mutta ei todellakaan näin aikaisin. Jospa tämä tästä rauhoittuisi pikkuhiljaa.

Meillä oli ensimmäinen varhaisultra viikolla 12, mutta kun vauva olikin huomattavasti pienempi, viikkoja olikin vasta kahdeksas menossa, niin saimme uuden varhaisultran, joka oli viikolla 14. Kaikki oli ok. Kysyin siinä vauvan sukupuolesta, lääkäri sanoi että ei sitä näin pienenä näe vielä.. sitten hän sanoikin, että no mutta kylläpä sittenkin näkee ja selvästi.. ja arvasimme tietysti heti, että poijan vehkeethän siellä ruudussa sitten oli vilkahtanut. =) Eli poika tänne tulossa melko varmasti, ennestäänhän minulla on 3 poikaa ja nuorin tyttö, miehelleni tämä on ensimmäinen lapsi. Poikaa hän kovasti toivoikin. Ukkovalta jatkuu.. :)
Vielä ei olla päätetty, että mennäänkö sitten itse kustantamaan rakenneultraan myöhemmin, nykyään kun sitä ei täällä Oulussa saa.. en tiedä miten teillä muualla. Täällä siis vain toi varhaisultra. Masu on iso ku jalkapallo, nolo olo ku kysytään viikkoja ja niitä ei vielä tämän enempää... sanonkin kaikille, että virtahepoa odotellaan..

Muuten tässä hyvillä mielin, ilma tänään vain todella pilvinen ja kylmä. Lauantaina reissuun koko poppoon kanssa ja juhannukseksi takaisin.. loppuloma meneekin kesämökin teossa, tosin minä vaan sujuvasti johdan ja katson vierestä.. eipä anna masuasukki tehdä mitään raskaampaa. :)

PAKSUJA VOINTEJA KAIKILLE!!

marrasvauva 17+1
 

Yhteistyössä