*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

Heipä hei! En sitten muista koska olisin istunut perjantai-iltaa kotona! Niin paljon on menny kavereiden ja miehen kaa tuolla kylillä, että nyt tuntuu ihan oudolta olla vaan kotona.. ei viitti mihinkään lähtee, kun ei haluais ihan vielä kertoo vauvan tulosta kaikille :p Mutta täällä odottelen kyllä innolla kesää ja kuinka sitä pääsee maha pystyssä pompottaan kaiken maailman kissanristiäisiin! Totuus voikin olla sitten ihan toinen... voi olla ettei paljon jaksakaan / innosta mennä touhottaa :whistle:

No, omaa napaa tuijotellen arki menee samaa rataa. Vähän väsyttää, ja mielialat heittelee. Yks ilta liikutuin ihan kyyneliin asti jostain miehen hellittelystä, ja tänään taas on ollu sellanen olo, että vois huutaa ja paiskoo tavaroita ihan vaan v*tuksen purkamiseks! Muilla tämmöstä perinaisellista hormonihyrräystä?! :D

Puuskamuikkunen, huomenna rv 9 ja eka neuvola maanantaina, IIK jännittää!
 
Aruba, oliko teille tulossa eka vai toinen lapsi? kattelin aiempia viestejä ja listaa, ja tiedot ei nyt oikee täsmää=)

Vieläkö on Flinux paikalla, kun listasta puuttuu jostain syystä tietosi kokonaan??

Jos on joitain muitakin keiden tietoja ei listalta löydykään, niin kertokaa:D mie oon vähän näköjään hajamielinen=)

Sitten katselin, Satikuti, että sinun kohdalla lukee toinen(?) eli onko tulossa siis toka, vai?
 
Puuskamuikkunen, tuttu fiilis.. Välillä räjähdän ihan pikku asioista! Ja kohta sitten onkin pahamieli kun piti olla niin jyrkkä, äkkipikanen, ja äkäinen.. :ashamed:

Jaksuja Kisselle! Toivotaan et miehesi mieli vielä muuttuu, onhan teillä jo ennestäänkin lapsia.. Viimeistään sitten kun alkaa siula maha kasvaa taas jne.. :heart: :flower:

:wave: :attn: Hei, joku puhu sillon aiemmin synnytystapa-arviosta, et on kivulias juttu, ni mitä siinä sitten tehdään? miula ei viimeraskaudessa ollutkaan sellaista. :attn: :wave:

*muoks* niin ja meilläpäin oli viel parisen vuotta sitten vaan 1 ultraus-kerta, mut nykyään 2. Itse kävin viimeraskaudessa kuitenkin 3, vai 4 kertaa, kun seurataan piikityksen takia enempi.
 
Hei! Flunssa iski ja yskittää kamalasti, varsinkin yöt on kamalia, kun ei saa nukuttua yskänpuuskien takia, mitään yskänlääkettä en viitsi ottaa näin alkuraskaudessa, yritän pärjätä ja jos tämä pahenee vielä, sitten lääkäriin.

Olotila muuten ok, ei pahoinvointia, ehkä säästyn siltä nytkin, kun ei ole ollut juuri aiemmissakaan. Vatsa näkyy ja laitoin jo mammahousut jalkaan, kun farkut alkaa puristaa jo. Mulla aina näin alussa. Paino ei ole noussut kuin ehkä kilon verran.

Täälläpäin ainakin np-ultra ja rakenneultra ja tarvittaessa muitakin, ainakin ennemmin ollut.
Mua ultrattiin ainakin viime raskauksissa useammin, kun mulle tuli niin vähän painoa, että ultrasivat ja tarkistivat lapsen kasvua. Poika olikin 4,2 kg ja tyttö 3,5 kg, eli hyvin kasvoivat, vaikka äitiin ei kertynytkään. Olinkin sitten heti lähtöpainossa jo laitoksella ja tytöstä putosi 4 kg alle. Nyt painoa hieman enemmän kuin esikoisen odotuksen alussa.

Neuvolaa odotellessa, sehän on 28.4.

Jaksamisia kaikille pahoinvoiville mammoille. :hug:

 
HepsKatti
Mamina, mä jäin nyt vielä kans oikein pohtimaan tuota täysi raskausviikko-asiaa (miten niin jäi vaivaamaan :LOL: ). Ja tosiaan toisaalta, vaikka aina 8. päivä on vasta viikko täynnä, niin periaatteessa se täyden viikon päivä kuitenkin on sen seuraavan viikon eka päivä. Menitköhän nyt vielä enemmän sekaisin :)

Täällä sokerirasituskokeessa otetaan nuo kaikki verinäytteet käsivarresta eikä sormen päästä, otettaisiinkin sormen päästä vaan :/ Ja se litku tosiaan maistuu väljähtäneeltä kokikselta, vaikka siinä hiilihappoja onkin.

Mulla on kaikki vähäisetkin raskausoireet melkein hävinneet jonnekin, huippausta vielä esiintyy välillä. Tuulimunan/keskenmenon pelko on melkoinen :( , tää on ihan kauheeta ja vielä pitäisi jaksaa melkein 3 viikkoa odottaa ultraan.

Niin tosiaan samir05, heti kun TeSuLah mainitsi tuon menkka-asian, sama tuli mullekin mieleen, että johtuisiko tosiaan siitä, että nyt olisi menkkojen aika, jos et olisi raskaana?
 
hmmm...laskekelin ja vois kyl olla nyt menkkojenki aika....
En vaa tiiä mitä ajatella ku kahdessa aikasemmassa raskaudessa ei oo tippaakaa verta tullu :| tää on vähän hämmentävää....
Onnex maanantaina on neuvola, aattelin pyytää jos se voi kokeilla kuuluuko sydänääniä, sais ees jonku merkin et siel joku on ja kaikki ois kunnossa :heart:
 
Mamina: Täällä ollaan! Mulla on ollut suuri ongelmia vain nettiin pääsyssä ja työssä jatkuu edelleen härdelli. Voit muuten muuttaa mun tietoihin, että laskettu aika on 26.11.
Taisin viimeksi kirjoitella, että en ole vielä osanut iloita tästä raskaudesta ja LEP kirjoitteli myös ettei mitään suuria tunteen purkauksia vielä ole tullut. No, ne tuli sitten korkojen kera eilen, kun käytiin miehen kanssa tarkastus ultrassa. Olin intoa täynnä kuin ilmapallo :LOL: Yhtään en olisi jaksanut keskittyä työhön vaan leijalla kotona onnellisessa tilassa.
Paljon jaksua kaikille teille, jotka kärsitte pahoinvoinnista :heart: Mä olen päässyt siitä jo hyvin ohi, mutta päänsärky vielä vähän vaivaa jos unohdan juoda tarpeeksi päivän aikana.
Äiti1982 paljon voimia vuotojen kanssa. :saint:
Hepskatti mun ystävä väitti, että vuotoja tosiaan voi esiintyä silloin, kun olisi pitänyt alkaa toiset kuukautiset.
En nyt muista kuka kyseli niistä allergialääkkeistä, mutta nenäsumutteet ja silmätipat on sallittuja raskauden aikana; antihistamiinit ei saa ottaa paitsi lääkärin erikoisluvalla.
Mun pitäisi vihdoin ja viimein varata aika neuvolaan maanantaina. Tietääkö kukaan kuinka monta ultraa saa HUS:n alueella? Vai onko siinä vielä kunnallisia eroja?
Onko kukaan teistä jo alkanut miettiä synnytystä? Mä tulen menemään varmasti pelkopolille ja todennäköisesti päädyn keisarinleikkaukseen. Oman äidin molemmat synnytykset oli niin rajuja etten itse meinaa ottaa sitä riskiä. Ollaan ihan samankokoisia, joten mulla on varmasti riskiä myös revetä pahasti. Synnytys on muutenkin mahdoton ajatus, kun mies suostu tulemaan siihen mukaan. Pelkää verta kuin ruttoa. Uskomatonta mutta totta :ashamed:
Teho 8+5
 
Samir05, sympatiat sulle! Ei se vuoto vielä välttämättä mitään meinaa.
Kisselle voimia miehen kans!

Mulla on ihan järkky olo ollu eilisestä illasta. En oikein tiedä onko raskaudesta johtuvaa vai sitten ihan oksennustautia. Oksulla piti illalla ja alkuyöstä käydä. Tämän päivän olen raatona makoillu sohvalla. Ainoa mitä on saanu kurkusta alas on mustikkasoppa, mehu ja vesi. Puolikasta jogurttia söin tunnin :x Nyt alkaa olla vähän siedettävämpi olo, että pystyy istumaan tässä koneella. Selkä ei tykkää yhtään koko päivän makoilusta. Onneksi esikoinen sattu just eilen lähteen viikonlopuksi mummolaan.

-Äiti1982 rv 8+1 (menkkojen mukaan)-
 
Hepskatti, miun mielestä se vaan menee niin et se menkkojen eka pv kun on kierronkin eka päivä aina, niin kyllähän se lasketaan raskaudenkin ekaksi päiväksi.. mut ei kiistellä =)=) Näin miula ja tutuillani tosiaan on menny, en sit tiiä miksei se voisi mennä kaikilla noin. :LOL:
 
Tere :wave:
Täällä taas parempi päivä, ei vuotoja näkyny.
Alotin ahkerana takapihan siivoomisen ja muistin taas mikä urakka on huoltaa tota pihaa...nyt on ainaki kalusteet pesty ja terassi myös , roskat viety pois jne. Terassi avajaiset voi pitää sit vaikka ens viikonloppuna ku on kuopuksen synttärit :flower:
Yritän tässä keksii kaikkee muuta tekemistä ettei tarvis alottaa tota silittämistä mitä vihaan |O Kaikille hyvää alkavaa viikkoa :wave:
 
Kisse, voimia ja :hug:

Ja kaikille muillekin tietysti!!! Olittepa paljon kirjoitelleet parissa päivässä, aika menee vaan lukemiseen :) Meillä alkaa olla juhlat ohi, ja äiti on rättipoikkiväsynyt, kun on monta päivää laittanut ja passannut. Eikö mies sitten keksinyt että kun tulee menoistaan, niin lähdetään risusavottaan :eek: Oon jo valmiiks niiiiin väsy, ja aamulla taas tulis hoitolapsia, että millään ei jaksais |O

Meillä onneks mies on tosi onnellinen (ja tietysti itsekin) odotuksesta, yritti jo kuunnella mahaa jos vaikka jotain kuuluis :D

Tänään 8+0
 
Joo, ne mun tiedot siis laskettu aika vissii 27.11 ja kolmas tulossa ja ikää on 24 vee.
Kysymys...ehkä tyhmä, kun mulla on iho alkanu kutiamaan ja huomasin vaan että se on ihan valkonen kuivuudesta. Voiko se kutina johtua kuivuudesta. En yleensä rasvaile, paitsi kesäisin, mutta tarttis varmaan nyt käyttää jotain tehokosteuttavaa. Selkä täynnä finnejäki, ni vois olla se kuivuus+ne ihaaanat hormooooonit.
 
mamina: Toinen on tulossa :)

Tää vuotojuttu on kyllä todella masentavaa. Oltiin pojan kanssa viikonloppu reissussa kahdestaan, niin piti sitten kylässä hulahtaa verta taas runsaammalti. Ja edelleen tiputtele jatkuu. Vatsa ei kyllä ole kipeä, korkeintaan kiristää. Ja vatsa on kyllä jo vähäsen pömpölläänkin eli toivottavasti ei mitään. Sais vaan loppua jo!

Miten muuten, onko teillä kenelläkään tehty aikasemmin sektiota? Kiristääkö sektioarpi jo tai tuntuuko vatsa erilaiselta? Saitteko synnyttää seuraavan alateitse tai onko siitä ollut mitään puhetta neuvolassa vielä?
 
Heippa vain kaikille!! :wave:

Jännä:Ainakin minun iho on välillä kuivaa ja valkoista ja myös kutiaa silloin aivan hirveästi. Silloin ei muuta kuin rasvailemaan. :hug:

Täälä onnex mies aika ihana, liekö vielä kunnolla sisäistänytkään tätä vauva asiaa, mutta tuntuu olevan niin että enemmän mua pelottaa tuo vauvan tulo kun miestä. Mulle ehkä myös konreettisempaa oireitten takia. Mies innoissaan kun on rinnat kuulemma nyt NIIN isot. :p Mun mielestä kyllä höpö puhetta. :LOL: Mutta huumorilla mennään ja onnex tuo mies tuntuu kestävän nuo mun hetkelliset pimahduksetkin hyvin. Tietysti pelottaa että kuinka tuo vauvan tulo sitten vaikuttaa suhteeseen kun tällä hetkellä menee niin hyvin, mutta ehkä sitä nyt on vielä turha murehtia... :)

Nyt nauttitaan ihanista keleistä ja kevään odotuksesta!
 
Moi! Ja anteeksi taas laiskuuteni, tää väsymys on vieläkin niin kauheeta, että en ole paljoa jaksanut hereilläoloajasta koneella olla. Viimekin yönä tuli nukuttua 9 tuntia, päivällä 2 tunnin päikkärit ja nyt taas väsyttää!

Niin, Kisselle tosiaan tsemppiä. Toivotaan että miehesi pää vielä kääntyy ja loppumetreillä odottaa tulokasta innoissaan. Meillä tää lapsi oli enemmän miehen toive. Tai siis tottakai itsekin tätä haluan, mutta jossain selkärangassa piilee pelko, että tulokas on yhtä äitiriippuvainen kuin esikoinen. Vieläkään minun ei tarvitse mennä kuin eri huoneeseen, niin kuuluu: "Missä äiti on? Meen mukaan!" Ihanaahan se toisaalta on, että joku oikeesti välittää noin paljon. Mutta jos ei koskaan saa olla edes viittä minuuttia omissa ajatuksissaan, niin pää ei kestä. :(

Samir05:skös se oli takapihaa siivoillut? Meillä oli vähän samat puuhat tänään. Tosin työmaata vielä jäi melkosesti.

Ja tsemppiä kaikille vuotelijoille! Toivottavasti ei ole kenelläkään kyse mistään vakavasta. :hug:

Ainiin, eka neuvolakin olis varattuna. Ja np-ultraan aikaa pitäis soitella maanantaina. Kiva kun on nyt toi eka ultra meilläkin, pääsee näkemään, onko masussa elämää vai ei (tosin väsymyksestä ja hetkittäisistä heikoista oloista päätellen on)...

Ja joku kysy, että täytyykö se itse varata vai hoidetaanko se neuvolan kautta. Meillä ainaskin neuvolasta saa vaan lähetteen, itse täytyy ultra-aika soitella.

Mutta nyt, ÖITÄ!!! :wave: Toivottavasti viikolla jaksan edes jonain iltana langoilla pyörähtää.
 
LEP
Hui, kun tämä aamu heti säikäyttää paskahalvauksen! Heräsin tuossa äsken ja menin vessaan, niin papruun tuli rusehtavaa vuotoa jonkun verran. :/ Hitto, että säikäytti, kun tuollaista paprussa yht'äkkiä! :(
 
LEP
TeSuLah, kyllä mä tuossa laskeskelin, että periaatteessa eilen ois menkat varmaan alkaneet jos siis ei raskaana olisi. Toivotaan tosiaan, että se on vaan sellaista ja kyllä neuvolassakin silloin kun kävin käski olla säikähtämättä vuotoja, jos ovat niukkoja ei isoja hyytymiä ole mukana. Ovat kuulemma varsin yleistä. Mutta silti sitä vaan jotenkin säikähtää, kun yht'äkkiä paperissa onkin ns. jotain ylimääräistä! :eek:

Pahoinvointia meinaa kanssa pitää yllä hieman. Eilen aamulla lensi niin paineella, että hyvä kun pönttöön sai osumaan! :LOL:

Tänään menossa rv 8+2.
 

Yhteistyössä