*MarrasMassutII Huhtikuussa 2008*

Täällä on näköjään muitakin kesällä keikalle menijöitä,ite tosin suuntaan vaan yhteen isompaan ainakin näillä näkymin(Bon Jovi) ja Pori Jazz houkuttelee kyllä kauheesti..
Jos on hirvee helle päivä,niin ai että se voipi olla tuskaa :LOL:
Mä tarvin semmosen hatun jossa on juomat siellä mukana ja pillit suoraan suuhun vaan...

Kauheaa etomista tänää ja hirvee maku suussa,eli sitä normaalia.
Rinnat on tosi kipeet edelleen,yöllä pitää vaihdella asentoa kun on tissi pahasti ruttukasassa :D
Ja hei oon unohtanut jo että saiko odottaessa ottaa panadolia?
Olin meinaa siinä kuumeessa ja joka paikkaa särki,olis tehny mieli ottaa mutta ne ohjelaput lääkkeistä oli jo rokissa + enkä löytänyt mistään vanhoista vauva jutuista merkintää + enkä jaksanu mennä netistä etsimään.Sitte laitoin kylmävoidetta pahimpaan hätään :LOL:

Mutta nyt syämään..hejps
 
Täällä ollaan kans...käyn lukemassa jatkuvasti, mutta kirjottelen vaan kun ehdin.

Ilmottelehan itsestäsi Äiti 1982!!! :hug:

Mulla on eka neuvola ollut jo 7.4. ja np-ultra on 7.5.. Tosin olen ollut jo kerran ultrassa, et varmistettiin, että on oikeessa paikassa ja siellähän se :heart: läpätti :)
28.päivä pitäisi käydä neuvolassa kuuntelemassa sydän äänet...jänskättää =)
Meillä on inhottavaa, kun joutuu matkustelemaan eri puolille tutkittavaksi, olis tosi paljon mukavampaa, jos samat ihmiset olisi kokoajan siinä ympärillä, mutta meillä on ultra ihan toisella paikkakunnalla. No tosin pitää olla tyytyväinen, että on edes se neuvola omalla paikkakunnalla...vaikka siellä onkin aatamin aikaset vehkeet, mutta on edes ne :)

just kuulin, että mein rakas muori on joutunut sairaalaan :'(
 
Voimia äiti1982!!!! Toivottavasti on taas vaan väärä hälytys ja pienellä kaikki hyvin! On varmasti tuskaa odottaa vielä huomiseen asti. Toivotaan parasta!

Millon teillä on ollut eka neuvolalääkäri? Mulle ei neuvolassa edes puhuttu vielä siitä mitään ja seuraava neuvolakäynti varattiin viikolle 16! Oonko ainoa, jolla on näin vähän kontrollia?
 
Voi höh! (Omaa napaa nyt täysin..)
Löysin tuolta juttua, jonka mukaan täällä päin kunnallisella puolella ei kuuluisi kuin yksi ultra (Paitsi riskiraskauksissa) ja se on se rakenneultra myöhemmin. :( Haluaisin kyllä nyt alussakin käydä, joten voisi suosista varata ajan yksityiseltä, mutta kai sitä nyt vain pitää malttaa oottaa vielä puolitoista viikkoa että pääsee neuvolaan.. Eikö se siellä selviä, miten toimitaan.

Onneksi ei mitään YLI Yli suurta huolta masu asukista ole, joten eiköhän tämä tästä. Kamala vaan kun välillä muuttuu malttamattomaksi :whistle: mutta ei kyllä jaksa ruveta soitteleenkaan sinne neuvolaan. Viimeksikin kesti niin kauan päästä läpi. |O

:wave: Mutta jaksamisia teille kaikille odottajille!! :heart: :heart: :heart:
 
:wave:

Mä oon niin huonossa kunnossa, mä en pysty syömään mitään, pää on ollut kipeä jo ainakin kaksi viikkoa, jos ei enemmänkin :headwall: Iltaisin päänsärky yltyy niin pahaksi, että en pääse sohvalta ylös ja jos nousen, niin joudun oksentamaan ku sattuu niin kovaa :'( Pian sekoaa pää :| Kämppä on pommin jäljiltä, lapset kipeänä, häät pitäis järjestää... ja mä en kertakaikkiaan jaksa, toivottavasti pian helpottais, edes nämä päänsäryt...

Nyt taas sohvalle rötköttämään, ku pikku-ukot vihdoin nukahti :wave:
 
Äiti1982: Toivottavasti kaikki on hyvin, tiedän, että on todella stressaavaa kun ei tiedä, onko kaikki hyvin vai ei. Vähän vertaistukea voin antaa sen verran, että minullakin alkoi taas tiputtelu eilen, tänään vähän hiljentynyt. Sitä aina helpottuu, kun se loppuu ja jos alkaa uudestaan, herää taas kysymys, että onko kaikki hyvin. Mutta yritetään pitää lippu korkealla! Raskausoireet vielä löytyvät niin ei tilanne aivan toivoton ole. Ja on todella turhauttavaa yrittää soittaa mihinkään, kun vastaus on joka kerta, että jos ei ole kamalia kipuja tai vuoto ei ole kirkasta ja runsasta niin tilannetta on vaan seurattava. Meillä nyt neuvolaa odotellessa, mikä on vasta 28.4. :(
 
Nyt kait voi huokasta helpotuksesta! :D Kävin siellä yksityisellä ja kaikki oli ok. Vuodon syykin selvisi eli kohdussa on verihyytymä, (kuukautisverta?, nyt vois kuukautisten aika ollakin) Istukka on takaseinässä ja hyytymä kohdun suulla, joten vauvan pitäis pysyä mukana :heart: Lääkäri meinas, että vuoto loppuu ihan pian kun sikiöpussi kasvaa ja samalla työntää hyytymää pois. Viime viikolla lääkäri ei mitään muuta katsonutkaan kuin, että sikiö löytyi, ehkä tuon hyytymän olis jo silloin nähnyt(?). Eilinen vuoto oli taas illalla niin runsasta, että olin varma että kaikki tuli ulos. Hyytymiä tuli eikä ne olleet mitään pieniä vaan kunnon "möykkyjä". Kyllä tämä vauva osaa äitiänsä koetella heti alussa, saa nähdä millainen sisupussi oikein tulee :D
 
LEP
Hieno uutinen Äiti1982!! :heart: :hug: Siellä se pikkuinen vaan matkassa haluaa olla ja säikytellä äitiään. :)

Täällä meinaa äklöttää vaan aikalailla, mutta oksennukset on jääneet toistaiseksi pariin kertaan. Töissä oli eilen illalla taas oikein mielenkiintoista, kun alkoi yökkäyttää kokoajan ja sitten huimasi niin, että lankut vilisti silmissä ja näytti, että paketit karkaa alta. :/ Olipa oikein mukavaa koittaa siinä ahertaa. Voihan ne työkamut katsoa jos huomaavat, kun eräs siinä yökkäilee. Ja pahinta, kun yksi työkamuista haisee aina niin kamalalle vanhan viinan ja valkosipulin yhdistelmälle. YÖK!! :x

Tänään menossa 7+5. :heart:
 
Hieno homma Äiti 1982! :heart:
Täällä olo tänään vähän parempi kun on saanut kotona olla rauhakseltaan kun esikko sairaana. Hauska kun kerran ehdin jo tännekin kirjoittaa miten huolestuttavaa kun oireet kadonneet, niin ois pitänyt vaan nauttia siitä rauhasta, sillä oireet palasi hyvin pian!! :) Edellisen kanssa mulla hävis odotusaikana päänsäryt kokonaan (normaalisti ne vaivaa), mutta nyt vaiva lähes päivittäistä. Ja oon kyllä yrittänyt litkiä vettä, että ei sen siitä pitäisi johtua. Mutta mä olen ainakin käyttänyt Panadolia, se edes pikkusen helpottaa. Vaikkei kyllä yhtään niin hyvin kuin normaalisti käyttämäni särkylääkkeet. Siinä ohjeessa ja ihan apteekissakin sanoivat että panadol turvallista odotusaikanakin.
 
Heips, seurailen minäkin edelleen, kirjoitusaika on vain niukassa...kaksistaan kun 2,5-vuotiaan kanssa tätä arkea pyöritän ja töissä käyn.

Olen ihan totaalisen uupunut ja ällöttävän pahoinvoiva. Ja raskaudestani tietävät suurinpiirtein kaikki, vaikka tarkoitus ei ole ollut kertoa. Olen vain niin surkea ja turvonnut näky, ettei musta kerrassaan voi olla sitä huomaamatta...

TaneliKaneli: Olen miettinyt samaa np-ultran suhteen koska mulla sattuu samalla lailla aika hoitoaikojen ulkopuolelle. Mutta itse tulin vähän mietiskeltyäni siihen johtopäätökseen, etten ota tyttöä mukaan. Ajattelin, että kokemus voi olla vähän hämmentävä lapselle, kun ainakin meillä täällä np-ultra tehdään viellä alakautta. Toinen syy on se, että jos kaikki ei olisikaan kunnossa, en ehkä pystyisi pitämään itseäni "kasassa" ja lapsi voisi hämmentyä siitäkin turhaan. (En ole vielä hänelle kertonut, että vauva on tulossa.)

 
Niin ja unohtuipa mainita, että maanantaina oli eka neuvola. Hb oli yli 140 ja painoa vähän liikaa...sokerirasitukseen joudun siis sitten myöhemmin. Se oli tosi hämmästyttävää, että meillä ei uudelleensynnyttäjät tapaa raskausaikana lääkäriä kertaakaan! Onko missään muualla tälleen? Tietysti sitten, jos on jotain ongelmaa, lääkärille pääsee. Mutta mikäli odotus etenee normaalisti ultrat ja tutkimukset tekee neuvolantäti. Ja synnytystapa-arviotahan ei enää tarvitse uudelleen (onneksi) tehdä. No, sitä ei kyllä ikävä tulekkaan, oli nimittäin sen verran ihan tuntuista...
 
Moi! :wave:

Ja sorry vaikenemiseni, olen ollut työreissussa koko alkuviikon! Mutta mitään ihmettä täällä ei ole tapahtunut, väsymys ennallaan ja edelleen välillä iskee vähän etova olo, mutta onneksi se menee ohi syömällä.

Joku puhui siitä päänsärystä. Miulla on ollut ihan samaa tällä viikolla. Tosin pistin sen reissaamisen piikkiin, mutta voihan olla, että se tosiaan johtuukin tästä raskaudesta! Kuitenkin ihan hyvin ehdin öisin nukkua (nukkumattomuus yleensä aiheuttaa päänsärkyä itelleni).

Nyt tässä sitten neidin hiljenemisen jälkeen koitan yhtaikaa pestä pyykkiä, lukea viikon posteja, surffata netissä ja kattoa boksista alkuviikon lemppariohjelmiani. =) Tehokkuus voikin sit olla eri juttu!
 
Heissan!

Oon vaan lueskellut tässä teidän kuulumisianne, en oo ehtinyt paljoa koneelle. Kiirettä on pitänyt, eilen illalla nähtiin isännän kanssa sen verran, että suihkussa ehti kysymään: miltä yh:n arki tuntuu??? Ja herra vaan sopii lisää ja lisää omia menoja, eikö vois vähän rauhottaa ja auttaa kotona välillä, varsinkin kun oon iltaisin niiiiiin väsynyt |O

En tiedä tällä paikkakunnalla, miten ultria on, mutta edellisellä oli yksi per raskaus, jos meni hyvin. Eli silloin alussa noin viikolla 12... Esikoisen kanssa tosin käytiin äitipolilla useamminkin ultrassa, kun oli niitä ongelmia. Olis kiva, jos täällä pääsis useammin B)

Tänään on siis meidän kuopuksen 2v synttärit ja huomenna sukulaiset tulee, joten millon siivoan? Hoitolapset onneksi vähentyi tälle päivälle, jos jaksais illallakin jotain tehdä. Palataan asiaan, hauskaa odotusta kaikille :wave:

Tänään 7+5
 
Hyvä juttu äiti1982, että kaikki on kunnossa :hug:

Mulla oli ensimmäinen neuvola keskiviikkona, ihan perusjuttuja siellä näin ensimmäisellä kerralla kysyttiin :) Verenpaine oli ihan normaali, mutta hemoglobiini oli vain 116 ja jos se seuraavalla kerralla ole noussut, niin sitten täytyy varmaan aloittaa rautatablettien popsiminen.

Ja mua kehotettiin syömään kalkkitabletteja, koska en juo maitoa ja juustoa ja jugurttiakin kuluu aika vähän :)

Meillä on 2 ultraa raskausaikana, ensimmäinen aika mulla on 16.5. Eli siihen asti pitäis jännäillä, että onko siellä masussa ketään :) Mielelläni olisin jo nyt halunnut tietää, että masussa on kaikki hyvin, mutta neuvolan ultralla ei vielä tässä vaihessa kuulu sydänäänet enkä sitten viitsi yksityisellekään mennä varhaisultraan, kun ei tässä ole kuin vajaa kuukausi siihen ultra-aikaan.

Laskettu aika muuttui mullakin yhdellä päivällä eli on 28.11. Nuo netin laskurit ei taida osata huomioida karkauspäivää :) Ja synnytyssairaala on sitten PS eli Porvoon sairaala.

Minulta otetaan siinä ensimmäisen ultran yhteydessä veriseula. Veriseulasta saadaan todennäköisyysarvo, joka kertoo onko lapsella kehityshäiriöitä. Aikaisemmin mun ikäisille on suoraan annettu mahdollisuus osallistua istukka- ja lapsivesitutkimuksiin, mutta nykyisin tehdään ensin tuo veriseula ja jos todennäköisyys on kohonnut, niin sitten voi mennä niihin lisätutkimuksiin. Hyvä niin, en ole mitenkään innostunut noista tutkimuksista, kun niissä on aina pieni keskenmenon riski.

Mulla olo on vähän huonontunut aikaisemmasta :( Kuvottava olo tulee tosi helposti, eikä siihen enää auta syöminenkään. Eilen illalla makasin koko illan sohvalla, kun oli niin älyttömän huono ja etova olo. Ensimmäisen kerran tuntui jopa siltä että vois oikeesti oksentaakin. Ja väsymys on ihan tajutonta, toivottavasti tämä kohta helpottais että pystyis tekemään jotain muutakin kuin lepäilemään sohvan nurkassa =)
 
Hohhoijaa. on tää väsymys niin kamalaa. Eilenkin sain taistella illalla koulussa jotta pysyisin hereillä. Minnihiiri68Ehkä me törmätään sitten sairaalassa. Mulla on vielä laskettuaika 27.11, jos tuo karkausvuosi otetaan huomioon. Tosin ekasaa ultrassakin voi vielä muuttua.
Olo on vielä huono lähes kokoajan. Ostin kotiin appelsiinimehua jos sillä sais olo helpotettua, kun kokoajan ei haluais syödä.
Nyt olis jo sitte 8+1. Tästä tuliki mieleen että oonkos mä nyt sitten virallisesti kolmannella kuulla? Mulla kolmas tulossa ja vieläkin sekaisin noista kuukausista ja viikoista... :LOL:
 
En ole paljon koneella kerinnyt olemaan, kun poika ei ole nukkunut kunnon päikkäreitä kahteen päivään. Eilen kävin neuvolassa ja olin siellä kaksi tuntia, kun meidän äitiysneuvolan terkka on vaan niin IHANA :heart:

Haluaa tukea erityisesti, kun mies ei halua tätä tulevaa vauvaa ja päätin tilata psykologille aikaa ettei tämä parisuhde mene ihan solmuun tämän tulevan vauvan takia. Itseasiassa terveydenhoitaja ehdotti sitä itse, kun juttelin asioista hänelle....

Taitaa taas raskausdiabetes uusiutua ja jouduin edellisessä raskaudessa viikolla 31-32 insuliinille. Nyt menen jo viikolla 12 sokerirasituskokeeseen ja voi olla, että insuliinit alkavat jo aikasemmin :(

Eilen neuvolassa kuului istukkavirtausten takaa pienen pieni sydänääni tasaisesti nakutellen :heart: ja olin onnellinen, että pidin oman pääni raskauden jatkamisen suhteen....kävelin neuvolasta kotiin ja onnellinen olotila valtasi mieleni.....

Meillä menee vaan nyt parisuhteessa päin honkia, kun mies aukoo päätänsä koko ajan tulevasta vauvasta ja hoidan täysin tässä olotilassa meidän 7,5kk ikäistä vauvaa, kun kerta itse niitä lisääkin haluan ja vauvan hoito on kuulemma mun työtäni tällä hetkellä :/

Olen päättänyt elää päivän kerrallaan ja katsoa mitä siitä seuraa....meillä tulisi miehen kanssa 20 vuotta ensi kesänä, mutta jos touhu jatkuu samanlaisena niin ei taida tulla ne vuodet täyteen.....
 
Ikävää Kisse tuollainen... :( Nuo miehet ei kyl välillä tajua pitää turpaansa kiinni. Mun mies taas on poissa aina ne parit illat mitkä olis meillä yhteisiä. Syyttää sitten aina mun koulua, kun mulla on kolmena iltana viikossa koulua...että itsepähän olen valintani tehnyt. Ehkä vauva niin äkkiä on vaan niin paha paikka miehelles... Toivottavasti teillä alkaa jossain vaiheessa mennä paremmin. Nauti nyt sinä ainakin raskaudesta, vaikka se varmaan onkin melko raskasta kun sinulla siellä hoidettavana myös pikkuinen, vielä vaaveli :)
 
Voi Kisse! :hug: Varmasti raskasta. Ehkä miehesi saa valaistuksen jossain välissä ja innostuu asiasta. Kun alkushokista selviää. Kun tuo vauva-aika, joka teillä on vielä päällä, on sekin niin monille miehille yhtä shokkia. Minun edellinen mieheni ei siitä shokista toipunutkaan :LOL: Nyt sille voi nauraa, kun on uusi ja paljon parempi mies, joka ei vauvoja pelkää. Mutta voimia sinulle, ehkä miehesi tosiaan tarvitsee vielä aikaa.

Ja Äiti1982, on kyllä liiaan jännittävä raskaus sinulla. Onneksi kääntynyt hyvin päin!

Omasta navasta. Ei mitään ihmeitä. Samaa ellotusta ja nälkää ja ultran odotusta.

Baby-Alpakka 9+3
 
Mulla rv 7+5 ja ensimmäinen neuvolakäynti alun perin olis ollut vasta ensi viikolla 24.4. jos en väärin muista. Kuitenkin tuli käytyä neuvolassa jo aiemmin, kun oli vähän selvitettävää häämatkaan liittyen asioista.. ! Mutta kovin vähäiseltä tuntuu Lahden seudullakin nämä kontrollit.. neuvolalääkärillä käydään 2-3 kertaa ja VAIN yksi ultaääni tutkimus KOKO raskauden aikana. Näin ainakin neuvolan täti kertoi... :( Eli meillä aletaan säästämään jo 4D-ultraan... tahdon ehdottomasti nähdä sitä pienokaista masussa muutenkin kun vain viikolla 12.

Miten muilla paikkakunnilla on? Onko ultaäänitutkimuksia useampi kuin 1??

T: MarrasVaavi & Katkarapu
 
LEP
Marrasvaavi, täällä ainakin on kaksi ultraa. Np ja rakenne. Lisäksi tietty ultraillaan neuvolassa, jos jokin huolestuttaa kovin. Lisäksi kaksi veriseulonnassa käyntiä.

Kisse, onpa ikävää käytöstä mieheltäsi. Mutta toivotaan tosiaan, että hän tottuu ajatukseen ajan kanssa ja kun saa hieman mietiskeltyä. Jospa joku vaikka iskisi järkeä päähän! Koita sinä vaan ottaa rennosti ja pyytää ystäviä kylään vaikka jutustelee sun kanssa, niin ei tartte ihan yksinään murehtia ja vauvaa hoidella. Asioilla on tapana järjestyä! :hug:

Tänne ei kuulu kummaisia, ei mitään ihmeellistä ole olotilassakaan. Välillä mahaa vihlaisee ikävästi kun nousee ylös. Miehen kanssa täälläkin meinaa olla hieman nahinaa, ilmeisesti nuo hormoonit lisää kiukuttelua ja meidän keskeistä nahinaa. :kieh:

Lisäys. Tuli tänään kutsu np-ultraan. Aika olisi 20.5, jolloin olisi menossa sitten rv12+3.
 
Mistäpäin Jännä olet, oletko Porvoosta vai lähiseudulta? Ehkä tosiaan sitten sairaalassa nähdään :)

Kisse, voimia sulle :hug: Toivotaan että miehen mieli vielä muuttuu.

Mun mies on kyllä niin hellyyttävä, tänäänkin kyseli, että milloin olis raskauden kannalta hyvä aika lähteä kesälomalle :) Meillä on tarkoitus taas kesällä lähteä etelä-euroopaan rantalomalle ja mies oli huolissaan, että entä jos mennään jollekin pienelle saarelle ja mulle tulee jotain ongelmia raskauden kanssa , niin saako sieltä apua :heart: Ja miten kuumuus tai lentäminen vaikuttaa ja voiko uida jne. =)

Millainen se sokerirasitustesti oikein on? Minäkin joudun siihen, vaikka mulla ei olekaan ylipainoa, mutta mun isällä on kakkostyypin diabetes. Nähtävästi nuo geenit vaikuttaa vähän kaikkeen :)

Joko teillä on vauvamasu alkanut erottua? Mulla ei omasta mielestä vielä näy mitään, tosin just tuohon vyötärön kohdalle on vajaan vuoden sisällä liimaantunut sellainen ylimääräinen pelastusrengas että ihan heti ei ehkä masun kasvua huomaakkaan :LOL:
 
Minnihiiri68 Olen ihan Porvoosta.
Meillä taitaa olla kaksi ultraa täällä meidän paikkakunnalla. Edellisen kerran kävin vissiin kolme tai neljä kertaa, kun tyttö oli mennä ajotielle niin minä pinkaisin vauhtiin niin äkkiä että jokin varmaan repesi ja kivut oli pahoja. Menin sitten näyttämään ja ne katto siellä että vauvalla kaikki ok. Kait siellä joku venähti vähän kun kylmilteni lähdin juoksemaan. Siinä oli kiva ison mahan kanssa tehdä uutta 100 metrin ennätystä :LOL: Pitäis jaksaa siivoo mutta kun olo on mikä on niin siivous edistyy kyllä tosi hitaasti. Uloskin pitäisi keretä. Ukko on kalassa niin siltä ei voi odottaa tänää mitään apua. Blaah...Onneks kohta on ilta ;)
 
Moikka kaikille :wave:
KISSELLE :hug: toivottavasti miehes muuttaa ajattelutapaansa....

Mulla oli tänää aamu suoraa helvetistä. Menin töihin ja tietty käyn aina toiletissa ennen ku alotan työt ni huomasin et alkkareissa oli n. lusikallinen verta! Sydän pysähty hetkeks ja aivot löi tyhjää :eek: ja itkussa oli pitämistä. Kipuja ei ollu eikä tullu ja se vuotoki loppu siihen, eli kaikki varmaan on ok? Mut huh,kyl vähän pisti miettimään :/
Muuten täällä on kaikki ihan niinku ennenki =) nyt täytyy mennä syömää ku toi ukko :heart: huutelee :wave:
 
heippatieheii böönat:wave: !!ja kisselle myös miulta täältä positiivisia ajatuksia!!noille miehille on ihan hyvä välillä kehottaan meneen itseensä ja niin että muistaa ja käyneensä!!!..miullakin kyllä varmaan ihan erilainen tilanne kuin useimmilla täällä..tasan vuosi sitten tähän aikaan rimpuilin elämän synkissä vesissä murheellisen ja uuvuttavan avioeroprosessin keskellä..aattelin etten ketään enää ikinä halua rakastaa :ashamed: ja yhtäkkiä tämän vuoden alusta salamarakkaus ja tämä salamatkustaja :heart: ...pelottaa tulevaisuus mutta pakko vaan luottaa että elämä kantaa!..jaahans..mun tämän hetkinen tunteellisuus hyppää tännekkin,kaikki ilo ja suru on jotenkin niin kovin herkässä...
niiih,mutta ihan kaikille mie toivon vaikka kuinka kivvaa perjantai-iltaa!
 
Kiitos kaikille kannustuksesta :hug:
Mies pelkää, kun hänen serkkunsa vauva kuoli tammikuussa, kun oli trisomia 9 mikä on tosi tosi harvinainen juttu ja Englannissa on ollut 5 tapausta. Äiti oli jäänyt normaalisti äitiyslomalle ja viikolla 34-35 vasta selvisi tämä juttu ja vauva syntyi spontaanisti viikolla 36 ja eli 45 minuuttia synnytyksen jälkeen. Jotenkin mies pelkää ettei me voida saada enää tervettä lasta....ja ajattelee sen varmaan niin monimutkaisesti yms.

Itse en vain pystynyt keskeyttämään tätä raskautta, koska se olisi ollut niin väärin ja terveydenhoitajakin sanoi eilen, että onhan siinä joku tarkoitus jos vauva haluaa tulla maailmaan e-pillereistä ja täysimetyksestä huolimatta :heart:

En olisi koskaan antanut itselleni anteeksi sitä ja en olisi voinut elää asian kanssa tulevaisuudessa....nyt mies on hoitanut meidän ukkoa ja ollut muutenkin mukavampi....jos siitä vaikka alkaa pehmenemään =)

Täällä ei muuten tehdä, kun yksi uä-tutkimus per. raskaus ja täällä se on noin viikolla 14 joka on rakenneultra.

Sokerirasitus tehdään normaalisti viikolla 28 ja siinä otetaan 0-näyte ja juodaan sellaista coca-colan tyylistä litkua ja odotetaan tunti ja sormenpäästä taas näyte ja juodaan taas uusi pullo litkua ja taas odotetaan tunti ja sitten vielä yksi näyte sormenpäästä....toivottavasti selvitin asian hyvin....viitearvot ovat suht`koht matalat ja tuntuu, että tänä päivänä jäädään helposti korkeista verensokereista kiinni.

Mukavaa perjantaita kaikille tasapuolisesti :hug:
 

Yhteistyössä