*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

ai että ottaa päähän..oon päiväkausia yrittänyt miehelle hössöttää tuplarattaiden ja muiden hoitotarvikkeiden hankintaa, kun olis kiikarissa. mies ei kommentoi sanallakaan...oon kysynyt sata kertaa, äsken vastasi "hoh,hoh, en tiedä"...kun kysyin, mitä mieltä on, tarvitaanko me tuplia. v....u että ärsyttää. sitä ei kiinnosta paskan vertaa mikään. ois kiva saada hiukka tukea näissä asioissa, ei päättää suurista hankinnoista yksin. grr... :kieh:
 
Hejpådig!

Mikäs siinä mamina ja manhattan, rataskeskustelut on aina mukavia.. =) Meillä on ne Brion Kombit ja nähtävästi niitä nyt ei mihinkään vaihdeta, ostetaan ainoastaan seisomalauta. Neiti on melkeen kolme kun tää uus syntyy, joten ei olis kovin pitkäaikaista käyttöä tupliksille. Sen sijaan meiltä lähti just Gracon joggerit myyntiin, päätettiin, et ostetaan sitten samanvärinen kaukalo & uudet matkikset, noihin vanhoihin kun ei olis passannu mikään väri näistä nyky kuoseista eikä huutiksesta löytyvistä... :/ Noh, katotaan, onhan tässä vielä onneks aikaa miettiä. Ajattelin katsastaa tuon saksan nettikauppojen tarjonnan, sieltä on monta kertaa ihmiset sanoneet halvemmalla saaneensa. Saksankieli ei taivu, mut onneks niillä näyttää (ainakin useimmilla) olevan sivut myös englanniks. :D Meillä mies on kyllä nyt ollu innokkaampi noiden tarvikkeiden hankinnassa. Mutta kai sitä voi itsekin kantaa kortensa kekoon kurkkaamalla tarjonnan.

Hitsit, tänää oli eka työpäivä loman jälkeen, yllättävän sujuvasti se meni! Ja neidin hoitopäivä myös, oli käyny hoidosta lähteissä itkemään, kun ei olis halunnu vielä kotiin lähteä!!! Noh, ihan positiivista että viihtyy. On sillä varmasti ollukin ikävä hoitotätiä ja -kavereita, kun koko kesän on kotona ollut.

Jahas, kohta pitäs taas lähtee nukkumattia ettimään, nää yöt on kyll jo ihan mahdottomia!! Toissayönä oon nukkunu ehkä ~4 tuntia, viime yönä 5! Ja mikä kummallisinta, niin nytkään ei väsytä yhtään... Ja jos käyn aikasin nukkumaan, niin sitten herään aamuyöstä neljältä enkä enää unta saa! Kai se tää kroppa jo valmistautuu valvomiseen. Mut mitä jos nukun vuoden tästä eteenpäin tämmösiä yöunia, oon varman kävelevä zombie sen jälkeen! Esikoinen meillä näet nukku ekan kokonaisen yönsä vasta vajaa kasikuisena...

Niin mamina, vielä siitä Tenavapisteestä! Ihan samat kokemukset meilläkin! Oltiin näet kerran siellä takuuasioissa ja hoidettiin hommaa just sen naisen kanssa. Ni eiks se kato, että ovelta tulee toiset asiakkaat ja huikkaa niille, että "Mitäs teille sais olla?". Sillon kyllä suusta pääs, että mitä jos katottas tää mein homma nyt ens loppuun! Meillä oli vuoden vanha ipana mukana kaupassa, jolta onneks alko hermo mennä! Ja lisäks varaosien toimituksessa kesti 3 kk, eivätkä voineet edes soittaa, vaikka lupasivat. Ite sai olla koko ajan sinne rämpyttämässä! Muutenhan tuo ei varmaan katastrofi olis ollut, kun on toisetkin rattaat, mutta täällä mein kulmilla kun ei paljoo (varsinkaan talvisaikaan) joggereilla eteenpäin liikuta...

Plääh.. Tulipahan purkauduttua. =) Mut noiden moninaisten kertojen jälkeen menettivät kyllä meidät asiakkainaan. Ja Lastentarvike sai pysyvät asiakkaat! Siellä on oikeesti aina ollut mukava ja tasapuolinen palvelu kaikille!

Mut nyt sinne sänkyyn.. Katotaan monelta unijukka mahtaa saapua!
 
Manhattan, meilä ihan samaa.. mie ite kattelen netistä kaikkii tarvikkeita, ja jos miehen mielipidettä kysyy, ni sanoo aina "ihan kivat" ja "en mie oikeen tiiä noista mitää, sie tiiät enemmä, päätä sie"... :kieh: miusta ois niin ihanaa ku mies olisi sellanen et kattelis/ostelis itekin jotain joskus.. mut ei. -ei vaatetta, ei lelua, eikä mitään muutakaan. :/
 
Noissa hankinnoissa meitin ukko on osallistunu lähinnä kauhistelemalla jokaisen asian hintaa :/ Pinnasänky käytiin tosin kahdestaan valitsemassa... Sen anoppi lupasi silloin maksaa, niin ehkä se oli sit hauskempaa ukonki mielestä, kun ei ollurt omista rahoista pois :LOL:
 
esikoista odottaessa mies kyllä oli mukana ja kävi yksin ostamassa yllätyksenä turvakaukalon ja vaunuja kävi katsomassa ennen mua. mut yhdes sit valittiin ne. yhdessä ostettiin hoitopöydät ja kaikki.
nyt sitä ei kiinnosta peen vertaa...
ja toi hintojen kauhistelu on tuttua... |O ärsyttävää...odottakaas jos on kysymys miehen hankinnoista..uusista stereoista, tietokoneesta, pelilaitteesta..siihen kyl löytyy kamalia summia, joku uus pleikkarikin, mitä sekin maksaa 700euroaa,sillon kun tuli myyntiin.
ärsyttää....
 
aaaaa :eek: ei kai teile oo manhattan tullut sitä pleikka3? mie oon sanonu ehdottomasti ei!:D eriasia jos ois rahaa sillee kunnol, mut meilä ei oo. mie pelkällä kotihoidontuella ja miehen rahat menee aika pitkälti mein ruokiin ja työmatkakustannuksiin jne.. Tosin kyllä meiläkin löytyy auton laittamiseen AINA rahaa.. se kun on hänestä niin mukavaa :x (meillä siis vauhtiveikko tuo mies, kaikenlaista turboa ja muuta pitää laittaa autoon..)
 
ei oo onneks tullut..mut xbox tuli joku vuosi sitten ja niin sekin pölyttyy kaapissa.
tungen tähän keskusteluun vielä tota teutonia asiaa...katselin vauvatalo johannan sivuilta teutonioita ja siellä sanottiin mistralien kohdalla et painoraja 15kg..tarkottaaks se muka ettei yli 15kg saa rattailla viedä?meillä tyttö 3v painaa jo 16kg..poika 1v8kk 13kg. olis kyl aika omituista, jos ei sais viedä..
 
Hups, onpas taas tullut kiitettävän paljon tekstiä eilisen iltapäivän jälkeen :)

Täytyy illalla perehtyä tarkemmin teidän kirjoituksiin, nyt ei millään ehdi... Viimeinen työpäivä ennen lomaa käsillä ja hoidettavia asioita on noin miljoona eli turha kuvitella, että pääsisin edes lähtemään vähän aikaisemmin töistä :headwall:

Nyt on kyllä niin väsynyt olo, että tuo loma ei tule yhtään liian aikaisin. Onneks ollaan lähdössä ens maanantaina etelään, kun tänne suomeen on jo tullut syksy, ihan mielettömän kalsa ja tuulinen ilma tuolla ulkona :(
 
manhattan, luulen et kyse on rattaiden painosta koska täs testissä sanotaan et painavat 15kg http://www.kuluttaja.fi/tuote/tiedot.aspx?id=61ed9cbc-b92d-478a-ac07-317dea135b3c&code=1
Tässä A-T lastenturvan sivuilta infoa (kylläkin 08mallista)
http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=&products_id=412&osCsid=bbb0e903e2549e0b20fa5d5623ec1900

tosta painorajasta haluan kyllä ottaa selvää.. mein tyttökin on jo 12kg.. tuolla jossain sivulla luki et käyttöikä 0-3v. ja rattaissa itsessään ei lue mitään max -kg, lukee ainoastaan että lasta ei saa laittaa istumaan siihen alle puolivuotiaana.

*muoks*
kyllä mie ainakin noita oisin käyttänyt sinne asti kun lapsi rattaita ois tarvinnut.
En usko että ne mikskään menee vaikka siin enemmänkin ois painoa, meinaan miun kaverikin on työnnellyt hein rattaissa kahta samaan aikaan, heillä kans teutoniat. Jopa mein Gracon matkarattaat kesti kaksi n.2vuotiasta:)
Luulen et on kyse enemmän suosituspainosta, minkä rattaat ainakin kestää.
 
Moiks!

Hassua miten puhuitte juuri noista "hengittämisvaikeuksista" kun mulla oli juuri sitä eilen oikein urakalla. Piti oikein keskittyä vetämään henkeä. Muutenkin alkaa olla "ongelmia" mitä mun mielestä oli viime raskaudessa vasta ihan lopussa. Tämä "valasmainen" olo ja lyllerrys, nukkumisvaikeudet -> siis unta tulee, mutta paikat puutuu. Vasta yksi extratyyny käytössä, viimeksi taisi olla viisi. Sekä närästystä että lievää ummetusta löytyy - maha ei tykännyt viime viikonlopun festariruuasta.

Ankkarockissa olin sunnuntain ja oikein hyvin jaksoin siinä sateessakin seistä. Nyt ajatukset on ensi viikon Jalometallissa ja 14.10. Turussa soittavassa Mustaschissa. Aion tosiaan olla vielä keikka kunnossa siinä vaiheessa vaikka miten oloani nyt valitankin. B) Vauva ei juuri meteliin reagoinut, mutta Apocalyptican soittaessa "Bittersweetiä" ilman rumpuja ja laulua alkoi mahassa aerobic eli juuri niinkuin esikosta huomasin niin korkeat äänet kiirivät mahaan kun taas metallinjytke ei niinkään.

Ensi viikolla on viiminen pätkä lomaa ja ajetaan rannikkoo pitkin Kemiin saakka ja takaisin, toki pysähdys/yöpymispaikkoja matkalla. Vähän silti hirvittää tuo autossa istumisen määrä, mutta kaipa se sukulaisten ja kavereiden näkeminen korvaa sen "kivun". Onko muilla muuten niitä "raskausturvavöitä" tai vimpaimia? Sain kaverilta lainaan yhden joka auttaa vetämään turviksen tuonne alas ja oon tykännyt siitä.

Vaunuista ootte jutelleet. Mullakin ollu tuplikset mielessä kun kaveri piti itsestään selvänä, että semmoset hommataan. Aiotaan kuitenkin yrittää vaan Brio Kombeilla ja sisaruslaudalla, miten sitä lie sitten lumessa (missä lumessa, eihän sellainen kuulu nykytalveen?) pystyykään niillä menemään.

Synnytyskin on ollu puheissa. Itse en jännitä sitä ollenkaan... vielä. Kai se sitten lähempänä alkaa jännittämään enemmän. Edellinen oli pitkä rupeama, olikos se yli 22h, ponnistus 1h 15min. Normaalikokoinen muksu, jolla sokerit alhaalla. Nyt haluaisin päästä ehkä hieman nopeammalla synnytyksellä. Eniten on ehkä mielessä kuka hoitaa esikoista sillä aikaa, kun nuo isovanhemmat on min. 3h ajon päässä. Muutamia potentiaalisia kavereita on jotka voisi ainakin hetken katsoa perään.

Huomenna esikoisen 2.5v neuvola (vuosi sitten viimeksi) ja sen takia treffataan tänään pph ja jutellaan tytön kehityksestä, jota sitten huomenna käymme läpi. Kiva jutella hoitajan kans kun yleensä ei ole mitään "vanhempien iltoja" tai jutteluita, mitä nyt viedessä/hakiessa ehtii sanan pari heittämään.

Vielä hetki töitä.

TaneliKaneli 24+3
 
kävinpä tänään ihailemassa vaunuja, teutonioita ja brioja. teutoniat oli pienet ja sirot, ei ollu näytil kun prestigejä. brioja katselin, mut must oli jotenkin leveät. varsinkin työntöaisa levittyi aika leveälle verrattuna rattaisiin. teutonioilla oli hintaa 835e..hui... :/
briot oli 699e...mistäköhän rahat moisiin....eipä taida olla..
 
LEP
Voi kerpele, kirjoitin vaikka mitä ja kaikki katosi kuin tuhka tuuleen! :kieh: Pitää kerätä voimia ja kirjoittaa myöhemmin tässä uudelleen jotain enemmän. Vauvalla menossa tällä hetkellä kovat jumpat masussa! :heart:
 
Mulla on tänään ensimmäinen kesälomapäivä, vihdoinkin se kauan odotettu kesäloma alkoi ;)

Mulla on eilen töissä ihan mieletön kiire, kun yritin saada kaikki hommat tehtyä ennen loman alkua. No, viime yönä sitten vielä näin työunia, johtui varmaan just siitä viime hetken häslingistä, eiköhän se siitä kohta tasoitu ja kaikki työasiat unohdu loman ajaksi :D

Kohta pitäis lähteä neuvolaan, tänään täytellään ne kelan paperit, joten lomareissun jälkeen pääseen varmaan sitten hypistelemään niitä äitiyspakkauksen tavaroita...

Vauvalla on oikein kunnon jumppahetki menossa tuolla masussa, kun mieletön mukse käy koko ajan :LOL:
 
ei hemmetti...kelalta tuli päätös, minkä summan ovat maksaneet työnantajalle mun saikun ajalta. mun työsoppari loppuu nyt sunnuntaina. tuo summa on 21euroa päivä. mun tarkoitus oli jäädä kelan saikkurahalle, äitiyslomaan asti. johon vielä 6viikkoa. tuo 21euroa on se minkä saisin sit kelan rahoillakin.550e/kk miinus verot, joten ei oo vara jäädä kelan rahoille. mistä ihmettä teen, lähihoitajan työt kun ei oo kevyimmästä päästä. kai se on pakko vaan mennä raataan, kävi, miten kävi...helvetti kun on köyhä..aina saa miettiä millä pärjää...
 
Manhattan onkohan toi laskettu oikein!? Katoin just et mulle on maksettu 41,66e/pvä sairaslomarahaa, olin just n. viikon verran sillä rahalla ennen ku kesäloma alko. Tosin en tiiä miten paljon noihin vaikuttaa onko vakkari, osa-aika, määräaika ymm. jutut...
Mun pitäs palata 1.9. töihin, vähän jännittää miten menee ku oon ollu sit pari kk poissa....saa nähä kestääkö fysiikka. Onnex äippäloma alkaa 27.9, oli pakko valita se 50pvä aikasemmin ku oon muutenki ollu nyt paljon saikulla.
 
mun peruspalkka on 1745e/kk+lisät, käteen jää kuukaudessa vaihdellen 1400-1800euroa.
mun työpaikassa on ihan kamalan rankkaa, kaikki painaa siel viimeisillä voimillaan, taukoja ei ehdi päivän aikana pitämään. jaloillaan juostaan koko päivän, kyykitään nostellaan,kumarrellaan. mulla kamalat kivut kohdunsuulla, jo kotona ollessa.
 
manhattan2 Mun mielestä terveydenhuoltoalan (Tehy) saa ainakin täydellä palkalla olla 60 päivää saikulla ja sen jälkeen B-todistus kirjoitetaan ja kyllä kirjoittamasi summa tuntuu yllättävän pieneltä ja mielestäni sun pitäisi saada ainakin vielä puolet enemmän (?)

Mulla meni itsellä viime kesänä palkanlaskijaan hermo, kun laittoivat äitiyspolilta sairauslomalle jo 17.7.07 ja sva jatkui sinne elokuun 4 päivään, kun alkoi silloin juuri äitiysloma....meillä ei päässyt töissä syömään, pissalle yms. ja mulla supisteli ihan tajuttomasti....mulla ei ollut tullut edes täyteen se 60 päivää niin loma siirtyi tai siis maksettiin rahana viikko sva takia niin tämä palkanlaskija oli laittanut mut 5:ltä päivältä Kelan rahoille vaikka olisi pitänyt maksaa lomalta täydet rahat....ihan piruuttaan teki tämän :kieh: olin ihan kypsä koko lafkaan sen jälkeen, kun sinnittelin töissä niin pitkään, kun pystyin ja tässä oli kiitos siitä.....

No, mulle olisi myös kuulunut täysi lomaoikeus niin en saanut lomaa edes lomana ja otin Tehyyn yhteyttä niin sieltä sanottiin, että olisi pitänyt antaa 65% lomaa eikä maksaa rahana niin kun työnantajani teki eli sain vain 5 päivää lomaa mikä tosin maksettiin Kelan sairauspäivärahana idiootin palkanlaskijan takia....

Eli mene käymään kelassa ja selvitä ihmeessä asia!
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja manhattan2:
ei hemmetti...kelalta tuli päätös, minkä summan ovat maksaneet työnantajalle mun saikun ajalta. mun työsoppari loppuu nyt sunnuntaina. tuo summa on 21euroa päivä. mun tarkoitus oli jäädä kelan saikkurahalle, äitiyslomaan asti. johon vielä 6viikkoa. tuo 21euroa on se minkä saisin sit kelan rahoillakin.550e/kk miinus verot, joten ei oo vara jäädä kelan rahoille. mistä ihmettä teen, lähihoitajan työt kun ei oo kevyimmästä päästä. kai se on pakko vaan mennä raataan, kävi, miten kävi...helvetti kun on köyhä..aina saa miettiä millä pärjää...
Eikö tuo sulle tullut summa ole ihan minimiraha jo melkeinpä? Eihän se nyt noin voi mennä. Vai tuleeko sulle täysipalkka töistä?
Koska minunkaan tulot ei ole kovinkaan hyvät ja saan silti kelalta saikkurahaa yli 50?/pvä. Oletkos sä ollut miten pitkään töissä nyt yhtäjaksoisesti? Olitko viime vuonnakin? Koko kevään? Selvitähän tuo asia, mutta älä mene töihin riskeeraamaan itseäsi ja vauvaasi! Ettei tosiaan mitään vahinkoa tule tai ennenaikaista synnytystä. :|

Mä olen jo saikulla ollut pitkään, että ihan töihin ikäväkin vaikka työkamut on tosiaan ihan täysiä mulkkuja! En ois kuvitellut tätä päivää näkeväni että sinnekkin ikävä tulee... :LOL: Mä jo höpisin töihin menosta kun saikku loppuu 17.8, mutta ei taida oikein uskaltaa. Kun 8h jaloillaan olo, todella jyrkkiä portaita pitkin nousua edes takaisin, sekä kyykkyyn ylös menoa ja lähes sadankin kilon nostoja. Mahaa kun vieläkin repii hiton kovaa, jos enemmän kotonakin jotain ähertämään alan. Saa illalla sitten kärsiä. :whistle:
 
huomenna olis tarkoitus käydä kelassa!vien äitiysraha hakemuksen samalla.
mullahan loppuu toi työsopimus nyt sunnuntaina, et sit en saa enää palkkaa.toiveissa olisi et saisin äitiyslomaan asti kelalta saikkurahaa. koska saikku jo nyt kirjotettu pidemmälle, kun mun työsopimus. mun mies on kamala painostamaan raha-asioissa :ashamed:
et katotaan nyt..täytyykö mun raahautua töihin..
 
LEP meil on ihan samanlaista töissä..kolmessa kerroksessa juoksemista..painavien mummojen nostamista..pukemista, vessaan auttamista..eli kyykkimistä, kumartelua..kamala kiire koko ajan..
olen viime elokuussa aloittanut työt...rupesin miettimään, et nykyisessä työpaikassa aloitin 16.3..et onko saikkuraha laskettu sen jälkeen maksetulta palkalta?eli 3-4kk palkka. kelan papruissa oli tuloina vähän vajaat kymppitonni tienattua. täytyy huomena mennä palkkakuittien kanssa kelaan..
 
Moikka!
Laskettu aika nyytillä 28.11. Ultrassa käytiin tutustumassa tulokkaaseen, lääkäri moitti hieman liian kookkaaksi. Viikkoja 23+5 ja painoarvio 700 g... Ensimmäinen vaavi kun on, niin olen hieman puulla pähän nakattu (joka asiassa...) :whistle:
 
Tervetuloa mukaan typy82!!! Lisäilen sinut listaan, haluutko että merkitään synnytyssairaalaa, ikää tms?? Paljon onnea raskautumisesta vaikka tässä jo yli puolenvälin mennään=) meillä sama LA.=)
 

Yhteistyössä