*MarrasMassutII elokuun tuulissa*

paljon ootte puhunut raha-asioista.. mie se vasta köyhä olenkin. saan 400e kuussa, siinä on esikoisen lapsilisä laskettuna mukaan.. tiukilla mennään, mut ei auta muukaan. Eipä ole aikanaan tullu hankittua sellasta ammattia jolla saisi edes jotain töitä.. pukuompelija kun oon, ei hommia löydy vissii enään mistään! :/
 
manhattan, siun pitää vaa tokassa ukolle et nyt auttaa siuta päätöksessä eikä vaa huokaile:D mie oon sellane täti et jos tarviin tietoja ni ne vaikka kaivetaan..

ukko saa kuulla kunniansa jos ei kuuntele mitä puhun tai jos ei anna oikeestaan minkäänlaisia vastauksia :LOL:

ja tosiaan, rattaiden maksuista jne voidaan sopia, kaikki on vaan neuvottelukysymyksiä:)
 
Typy82, tervetuloa :wave: Meillä on sitten sama la :)Mä kävin viikko sitten 4D-ultrassa ja mun vaavin painoarvio oli silloin 560 g, joka kuulemma on ihan normaali. Eipä tuo sun vaavin arvio nyt niin paljon suuremmalta kuulosta....

Mulla oli siis neuvola ja vauvalla kaikki hyvin. Painoa oli tullut 700g/vko :ashamed:, RR 121/72 ja hemoglobiini oli jopa noussut rautatablettien popsimisen seurauksena ja on nyt 120.

Sf-mitta oli 22,5 cm ja vaavin syke 158 ja liikkeet ++.

Sain sitten ne kelan paperit, luulin että ne täytellään yhdessä siellä neuvolassa, mutta ei ainakaan meillä :( Ja sitä paitsi mulla on koko kesän ollut sijainen, kun varsinainen neuvolatäti on lomalla ja se sijainen ei tiennyt yhtään mitään noista isyysvapaista :headwall: Mulla on vähän epäselvyyksiä noiden isyysvapaiden kanssa, mutta täytyy sitten varmaan mennä sinne kelalle kysymään neuvoa, eiköhän se siitä selviä :)

Argh, minä en saa sitten syödä siellä Kreikassa fetaa tai tsatsikia. Ja tietysti molemmat on mun lemppareita :kieh: Onneksi tuota fetaa saa kuitenkin syödä kuumennettuna, Kreikasta onneksi saa tosia hyvää uunifetaa, nam :) Kuinkahan monta kiloa tulee lisää sen parin lomaviikon aikana, tuskin maltan odottaa että pääsen maistelemaan kaikkia kreikkalaisia herkkuja :saint:
 
Hei vaan, taas tullut uusia!!
Itse aloitin kolmex viikox työt. Saa nähdä kuinka jaksaa, ihan hyvin menny tähän asti. Mitä nyt alavatsa vähän ollu kipee. Toivottavasti nyt ei tulis ongelmia kuitenkaa, nii mukavaa olla välillä töissäki..

Eilen olin ekassa Perhevalmennuksessa. Tapaamme joka tiistai elokuussa ja syyskuussa vielä miehen kanssa tutustuminen synnytyssairaalaan. Kuulin että yksi äiti oli saanu äitiyspakkauksen täällä reilussa viikossa. Saas nähä kuinka käy. Itse lähetin laput viikko sitten, että koskahan tulee.. eipä tolla nyt vielä kiirettä vaikka pitäähän sitä sitte hypistellä niitä tavaroita pariinki otteessen, kun saapuu..
 
Iltaa Marrasmammat! Hitsi, kun luin noita teidän kirjoituksia Kelan asioista, niin täytyy myöntää että oikein harmittaa kun ne on tehty niin sekaviksi, ettei voi kyllä kehuskella tietävänsä niistä mitään! :headwall: Itsellänikin on se tilanne, että viimeksi kun olen äitiyslomalla ollut, niin olen ollut poika toisensa perään ilman työtuloja. Nyt olen ollut vakityössä 6-vuotta ja nämä asiat siltä osin uusia... Hämää nämä sairaslomat, ammattiyhdistykset sun muut ett' kuinka mitäkin "kannattaa" hoitaa että itse saisi edes jotain käteen. :kieh:
 
huomenta!!
isommat lapset meni tarhaan. nuorimmainen huusi puol viidestä kuuteen. mä en ymmärrä mikä sil on, pe-ma oli kuumeessa, tiistain ja eilisen ollut kamala känkkäränkkä, koko ajan rutisee ja valittaa. yleensä on niin iloinen ja aurinkoinen, nukkuu yönsä inahtamatta. luulen et toi kuume oli vauvarokko, pojalla ihan hentoinen ihottuma nyt. voisko toi känkkis johtua vielä siitä?meillä ei kenelläkään muulla lapsella ole ollut vauvarokkoa.
en siis saanut tänä aamuna poikaa hereille tarhaan, joten jätin kotiin. nukkuu vieläkin. mun kelan ja vakuutusyhtiöreissu jää siis taas tekemättä. onneks on rv28aikaa tehdä se vauvan vakuutus. mies lupas tulla kotiin siks aikaa, kun käyn gynellä.

mua on vähän alkanut pelottamaan..en tiedä onko muilla, joilla on paljon lapsia...meillä jokainen lapsi on ollut sairaampi. eikoisella ei oo koskaan ollut mitään sairauksia(kop,kop), harvoin edes nuhaa, elämässään vissiin yksi korvatulehdus. toisella lapsella oli pienempänä riesana kurkunpään tulehdukset, nyt angiinat usein. kolmannella menee estolääkkeet virtstietulehduksiin, virtsateissä takaisinvirtausta. ryhtiä seurataan, kylkiluissa olevan epämuodostuman takia, välit eivät ole tasaiset. neljäs lapsi on sairastanut kaikki lastentaudit, imee kaikki taudit itseensä heti, hyvä kun tervettä päivää näkee, aina nenä vuotaa. perinyt mun ihon. läiskäihottumaa..korven putkitukset, infektioastma..
kuinka sairas tämä tuleva on..varmaan perii mun allergiat..
tosin asiat voisi olla huonomminkin...täytyy olla kiitollinen tästäkin. kaikki lapset kuitenkin sillain terveitä, ettei ole kehitysviivästymiä eikä vammoja.
taidanpa mennä aamupalaa haukkaamaan ennenkun poika herää, rutinat alkaa taas..
 
Neuvolakuulumiset rv23+6

painoa +325g/vk (tähän mennessä +0,9kg)
verenpaine 109/58
hemoglobiini 124
sf-mitta 23cm (edel. 17,5cm)
pissa puhdas
sydämensyke 143
liikkeet ++

Kelanpaperitkin sain, niitä pitäs alkaa täyttelee. Aattelin aloittaa äitiysloman varhennettuna (30.9.), koska on tosiaan nuo tulot nyt 400e kuussa, niin saanpahan vähän aiemmin ne äippärahat ettei tarvi kituutella.
Mitäpäs muuta.. Vitamiinia kehoitti syömään, ja jos alkaa tulla hurjasti väsymystä niin sit voi hakea rautakuurinkin.
Sepä tälläkertaa siltä reissulta..
 
B-7
Tungen pinoon joulukuun alkulaisena joka lueskelee myös marraskuun odotuksista B)
Manhattan meidän nuorimmalla oli juuri kova kuume 3 päivää,sitten nousi hentoinen ihottuma,lähinnä vartalolle!Ja tyttö oli kiukkuinen kuin ampiainen.3 seuraavaa päivää.Öisin huusi ihan raivona,mitä ei koskaan muuten tee.Ja kaikki oli kokoajan huonosti.Kiukutteli.Nyt pari päivää ollut taas "normaali" =)
Kun edellinen sairasti vauvarokon meidän lastenlääkäri sanoi että vauvarokon ihottuman nousun aikaan ja kuumeen jälkeen lapset ovat pääsääntöisesti tosi kiukkuisia.
Eli varmaan teillä on vauvarokko ja kiukkuisuus ihan normaali oire!
 
petite-te.....helpottavaa kuulla et muillakin on ollut...
täällä porua väännän, mikä mun aurinkoisella pikku-isännällä on...herätin väkisin yhdeksän aikaa aamulla, syötin puuron puoli pakolla(poika aina ollut super hyvä syömään). rutina ja narina, huuto jatkui heti kun poika avas silmänsä. äsken laitoin toisen taas nukkumaan, kun karjui vaan. nukahti heti. hento ihottuma on levinnyt nyt myös jalkoihin...
voiko se tulla vasta kolmantena päivänä kuumeen laskemisesta, maanantai iltana laski kuume.
ja poika on myös hyvä nukkuja, yöllä ei inahdakaan. tänä aamuna karjui puoli viidestä kuuteen asti...
mäkin painun nyt päikkäreille, kun oo sillon herännyt..olis kyl nyt nälkäkin..
 
pikaisesti vielä gynen kuulumiset...
kohdunsuu tiukasti kiinni, kanava täyi mittainen ja napakka...kova kipu mikä mulla kohdunsuulla tuntuu, johtuu luultavasti valtavista suonikohjuista, joita ultrassa pullisteli, tuolla sisuksissa. siksi vauvan potkutkin sattuu..
kone antoi vauvalle painoarvioksi 700g, mut on varmaan pikkasen pienempi koska pää oli tuttuun tapaan iso, niinkun meillä muillakin lapsilla. korkeat otsat kaikilla.

manhis ja "ässä" 24+5
 
Minä voin hiljaisuuden rikkomiseksi kertoa horror tarinan aamulta...

Söin nektariinia (joita olen himoinnut tavallista enemmän) ja ihmettelin kun se sisällä oleva "kivi" oli jotenkin outo. Tutkin asiaa, kappas, sehän on auennut jotenkin ja ihan homeessa ja siinä samassa käveli sisältä ulos iso muurahainen! :x Arvatkaa vaan sitä huudon määrää ja itkukin pääs kun pelästysin niin paljon! Siis mitä jos olisin syönyt sen vahingossa ja se olis tuntunu suussa tai pahempi -> menny mahaan? Kääk! Ei nyt tee oikein mieli mitään hedelmää ja niitä on pöytä notkollaan kun pääsin eilen Cittarin aah niin ihanalle hedelmäosastolle täydentämään varastoani. :x

Muuten olo on taas norsu ja ähky kun vielä lounaan perään pistelin suklaapatukan. En ymmärrä miksen voi lopettaa mässäystä, ilmeisesti odotan vain sokerirasituksen tuloksia ennen kun saan itseni kuriin. :ashamed:
 
Heijh,

täälläki ollaan kotosalla. Jouduin jättämään yhden lomapäivän säästiin, kun tytön hoitajalla on tänää mitalipäivä ja sen takia vapaalla. Aamusta sit jo lähdettiin neidin kaa kaupungille kunhan vaan pyörimään. Suuret ostokset meillä olikin.. :D Miulle meikinpoistoainetta, nukelle housut, tulokkaalle yks body ja housut, neidille paita ja kahden euron lastenlaululevy. Noh, olihan siinä sitäkin. Ja toi meikinpoistoaine oli oikeesti lopussa!

mamina, katos mie pötkähin pitkäkseen itekin neidin päikkäreiden aikaan. Kerrankin kun väsytti, ni täyty hyödyntää tilaisuus. Neiti heräskin sitten jo ennen miuta.

TaneliKaneli, :x |O En olis halunnu olla pöksyissäs! Ekaa kertaa nyt kuulen, et niistä hetelmistä voi murkkujakin löytyy. Tähän mennessä oon kuullut vaan madoista banaaneissa tai appelsiineissa. Nekin kuulostaa kans :x !!!

Aih, ihanaa huomenna on perjantai. Tää viikko onneks katkes melko mukavasti tällä tän päivän vapaalla! :) Vähän kevyempi alotus loman jälkeen. Noh, vielä 2kk ja muutamat päivät, ni sit sitä taas kotona ollaan. Ekaks touhutätin kaa kahteelleen, sitten remmiin liittyy uus maitrohamsteri.. :D

Noh, nyt alkaa meikäläinenkin kahvikupillisen jälkeen piristymään... Jospas tässä jotain aikaan saisi.

 
Iltapäivää! Tänää on melko leppoisa päivä. Äitini tuli vahtimaan lapsia että sain olla nelisen tuntia kaupungilla itsekseni. No illalla menenki kouluun, eli tää on sellanen vapaapäivä kotoa. Huomenna onki perjantai. Ajattelin puhua isännälle että jos vaikka menis yläkertaan remontoimaan vähän ja sit vietettäis sellanen rauhallinen ilta perheen kesken. Saas nähä mitä lauantaina keksis kun lupasivat tänne vettä. Nytteki sataa... :|
Pitäis ruokaakin alkaa tekee. Ei oikein tee mieli tehä kun just syötiin anopin ostamia mansikoita ja herneitä, ni on melko täys olo. Herneetkin turvottaa oikein mukavasti mahaa.
Näin meillä tänää...
 
ottaa niin päähän..mies keksi et nuorimmainen on keksinyt itelleen feikkitaudin, et sylissä höpöttelee kiltisti ja heti kun laskee pois, alkaa huuto. |O nyt mä sanon et hoh, hoh..
jaahas.poika heräs taas rutinan kera päiväunilta...
 
|O Mua niin stressaa nämä hääjärjestelyt, tänään on taas saanu juosta joka paikassa koko päivän, oli koemeikkiä, koekampausta, olkainten lyhennystä... :kieh: Olo on jo kun maitolehmällä, kun rintsikoiden koko on vaihtunu 70b:stä yhtäkkiä 75d:hen :eek: Kuinka isoksi ne vielä kasvaa :headwall:
Lauantaina sitte juhlitaan meidän häitä, jos siihen asti pysyy järjissään :LOL:

Täälä mahassa asustaa kyllä aikamoinen jumppaaja, mieletön meno päällä aina kun jonnekin istahtaa tai menee makaamaan. Hyvä vaan, niin tietää ainakin, että mahassa on kaikki kunnossa. Jos pojat puhuu tuossa lähellä mahaa, niin alkaa kamala pyöriminen ja potkiminen :heart: Koira taas on hylänny mut kokonaan. Ennen se makoili aina mun sylissä, mutta nyt ei halua tulla ollenkaan, kai se kuulee sieltä mahasta niin hyvin kaikki äänet ja on päättäny, että hän ei enempää sisaruksia halua :LOL: Kun odotin poikia, niin koira makas koko ajan korva mun mahan päällä ja kuunteli kiinnostuneena ääniä.

Maanantaina pitäis täytellä nuo kelan paperit, piti odottaa niin kauan, että ollaan virallisesti naimisissa, ennen ku alan niitä lähettelemään.

Nyt lähden koiran kanssa tuonne vesisateeseen, vaikka nämä nivuskivut on niin kamalat, että en meinaa päästä kävelemään. Muutaman kymmenen metriä menee hyvin, mutta sen jälkeen on kävely tuskaa, myöhään illalla en meinaa päästä kävelemään ollenkaan. Inhottavaa kun ne alkaa jo näin aikaisin :kieh:

Kai nyt voi jo toivottaa hyvää viikonloppua, kun tuskin ehtii pahemmin koneella viikonloppuna istuskella :wave:
 

Yhteistyössä