Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Odottajat:
Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Bombera: esikoinen LA 11.11.2008
minävaan esikoinen LA 12.11.
Ainikki: esikoinen LA 13.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
MaMaLi: esikoinen, LA 13.11.2008
Minea 77: tyttö 06/04, LA 15.11.2008
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
Jonsku79: esikoinen LA 30.11.2008 (poika)

Synnyttäneet:
nalle--: 24.10. Tyttö 2530g, 44cm LA 2.11
Möykky08: 27.10. Poika 3305g, 49cm (poika 10/06) LA 5.11.2008

Onnea Nallellekin! Kiva että on tyttöjäkin, kovin on poikavoittoista ollut viime aikoina.

Itse olen vielä ihan menevässä kunnossa ilman sen kummempia oireita. Onneksi näin, tässä olisi tehtävää vielä ennen pienen ulostuloa. Mutta ihan kivaa se on tämäkin, että se potkiskelee tuossa ihan kiltisti ja hiljaa, kuitenkin ihan lähellä, ja pystymme kommunikoimaan. Voi olla aika paljon vaikeampaa yhteiselämää sitten, kun tapaus on ulkomaailmassa :)

Sonatar ihan mahtava idea rullata pulkalla sairaalaan. Mies vetää ja sinä ähkit kyydissä... Laitatte sitten vaan nojaamaan sen siihen pääoven viereen, "me tultiin nyt synnyttämään"...

Iloisia lokakuun viimeisiä päiviä kaikille! Kohta ollaankin marraskuussa!

mitä luokkaa teillä on olleet sykkeet ja onko liikkeet vähentyneet jo? itse oli käyrällä juuri kun tuntu ettei oo tuntenut liikkeitä kunnolla hetkeen mutta kyllä sieltä sykkeet löyty...ehkä vähän matalammat kun neuvolassa ollut..taisi kaveri nukkua.

Onnea möykky ja nalle!!!

Ja, niinhän siinä kävi, me päästiin tositoimiin ja pikkumies oli maailmassa 28.10 klo 3.23. Synnytys sujui hyvin ja lopulliseksi kestoksi tuli 8h 30min ja kokoa kaverilla oli 3610g ja 52cm pitkä.

Sairaalasta kotiuduimme jo eilen, meni eka yö nukkuessa 21.30-4.30. Viime yökin meni hyvin, 1.00-4.00 syötiin, nukuttiin ja huilattiin ja taas syötiin ja nukuttiin, niin ja parit kakatkin mahtui vielä väliin. Sairaalassa suosittelivat molempien rintojen syöttämistä perättäin, mut meiän isäntä on heti ottanut tavakseen syödä tyhjäksi ensin toisen ja sit nukutaan hetki ja jatketaan taas toiselta. Tosi kiltti ja rauhallinen miehenalku.

Mä tein ennätyksen varmaan puudutuksissa, ensin kohdunkaulapuudutus ja sitten spinaalipuudutus. Spinaalipuudutuksesta kului tunti kun poika oli maailmassa. Viime kertaisen, siis esikoisen synnytyksen jättämän trauman takia aloin jännittää ja pelkäämään, joten spinaalipuudutus oli oikea ratkaisu, kun synnytys meinasi pitkittyä eikä meinannu paikat aueta. Tällä kertaa olen kiitollinen kätilölle, saimme aivan ihanan kätilön, jolla oli aikaa hoitaa meidät kunnolla ja jolla oli aikaa vain meille. Esikoisen vastaanottaneella kätilöllä oli silloin kiire lomalle...=(

Mutta, nyt pitää mennä poitsua kurkkimaan kun sieltä kovasti jutustellaan. Isosiskon sanoin:¨Voiompa meillä niin suloinen poikavauva!¨ Selvitty toistaiseksi muuten ilman mustasukkaisuutta, taitaa olla vielä liian tuore juttu..=)

-Misai+pikkumies-

Odottajat:

Synnyttäneet:
Misai92: 28.10 poika 3610g, 52cm (tyttö11/05) LA 5.11.2008

Odottajat:

Synnyttäneet:
Misai82: 28.10 poika 3610g, 52cm (tyttö11/05) LA 5.11.2008

Sori, meni väärin yksi numero...

onnea misai:lle ja muulle perheelle pojasta :)
me päästiin eilen kotiin ja isoveli koettaa kovasti tykätä pikkuveljestä, koko ajan saa vahtia ettei liian kovaa tykkää. tänään esikoinen menikin hoitoon ja saan ihan rauhassa täällä kotona olla.
joku kysy et kerkeskö isä synnytykseen...ei ollu isä mukana, eikä ollu tarkotus tullakkaan. yx ystävä oli mukana ja kerkes n.puol tuntia ennen pojan syntymää.

VAU!!

PALJON ONNEA MISAILLE, MÖYKYLLE JA NALLELLE PERHEINEEN!!! Kuulostaa hyvältä nuo synnytykset ja Nallen pienen pieni tyttö on varmaan maailman suloisin. Toivottavasti oma synnytys menisi edes puolet noin hienosti.

Itsellä loppukuisena on vielä jokin matka laskettuun aikaan. Haluisin niin jo oman pienen syliini tuhisemaan. Monille sukulaisille ja tutuille on tullut yhtäkkiä hirveä hätä nähdä minut vielä ennen synnytystä. Omasta mielestäni minussa ei kyllä ole mitään näkemisen arvoista. Eilen kävi nuorin siskoni kyläilemässä. Toinen sisko tuli siitä mustasukkaiseksi...

Odotan omaa synnytystä innolla ja yritän jaksaa tässä pallokalan/vesipuhvelin vankipuvussa vielä muutaman viikon. Minulle on jotenkin tosi vaikea olla tässä kehossa, kun olen normaalisti tosi liikunnallinen ihminen. Työmatkat (12km suunta) pyöräilen ja liikun muutenkin jatkuvasti ulkona varsinkin koiran kanssa ja jumppailen kotona. Työkin on fyysisesti raskasta. Ja nyt raskauden ajan olen ollut tässä vankipuvussa pahoinvointeineen ja kipuineen ym... Onneksi on enää kuitenkin niin vähän jäljellä tätä aikaa, kun miettii, että keväästä asti on tätä jaksettu. Kohta pääsen työntelemään vauvaa vaunuissa.

Nyt laittamaan ruokaa...

Jaksamista kaikille ja raskaanaoleville supistustuulia ja lapsiveden menoja!!!

Onnea paljon Misaille ja koko perheelle ihanasta pikkumiehestä :)!! Näinhän me jo täällä arveltiin, että olette päässeet tositoimiin. Mukavaa oli myös kuulla, että kaikki oli mennyt hienosti ja kätilö oli kivempi kuin viime kerralla! Onnea vielä kerran ja ihanaa vauva-arjen alkua sinnepäin!

Itse olin taas neuvolassa ja meidän pikkuinen on nyt sitten laskeutunut lähtökuoppaansa. Massu on niin iso, että neuvolatäti lähettää mut uudestaan synnytystapa-arvioon/kokoarvioon, jos kasvu jatkuu samaa tahtia. Sf oli siis 38 cm, ei enää käyrät riitä tälle massulle ;).

Häpyluu on jo aikas kipeänä, johtuen vauvan laskeutumisesta ja kävely on hassua vaappumista. Supistelut on tihentyneet ja voimistuneet, kipeitä suppareita tulee päivittäin ja niitä kivuttomia myöskin moneen kertaan päivän aikana. Toiveajattelua varmaan, mutta jotenkin mulla on semmoinen fiilis, että tämä pikkuinen ei laskettuun aikaan asti masussa viihdy. Liikkeetkin on vähentyneet, mutta kun potkuja/nyrkkeilyä tulee, ne ovat tosi vaativia ja napakoita. Jännittää jo...

Huomenna taas perjantai, hyvää viikonloppua!

barbalala ja pikkuinen rv 38+2

Onnea onnea Misaille ja koko perheelle!!! Voi miten ihanaa saada taas uusi käärö tähän ketjuun.

Jonsku, tiedän täsmälleen miltä sinusta tuntuu olla tässä vieraassa ruumiissa! Vaikka ilolla kannan tätä lasta, toivoisin jo saavani kävellä, kääntää kylkeä, kumartua jne. jne. kuten ennen. Naurattaa itseänikin miltä varmasti näytän vaappuessani pitkin katuja!

Barbalala, sf-mittasi on tosiaan aika muhkea, mutta voisiko johtua myös vauvan asennosta? Mutta hyvä vaan jos tarkastavat tilanteen uudestaan. Jos pikkuisesi on jo laskeutunut ja ennusmerkit tihentyneet, saattaa lähtö tulla milloin vain. Hui miten jännää, sinun synnytystäsi odotan erityisellä innolla kun tiedän taustastasi. Lykkyä pyttyyn!!! :)

Kävin tänään neuvolassa, siellä kaikki mallikkaasti. Nyt vain edetään päivä kerrallaan. Kävimme muuten tänään vauvahankinnoilla, tuli ostettua sänkyyn patja ja katosteline, penkinsuoja autoon ja sitten maailman suloisin tonttupuku joulua varten! Minä odotan joulua ihan simona, ensimmäistä joulua vauvan kanssa!

t. Sonatar ja tottu-poika rv 37+2

Päivää naiset!

Tänne on aina ihana tulla kun jännittää että kuka on jo päässyt tositoimiin. Ihanaa että kaikki tähän mennessä mennyt hienosti - onnea Misaille ja perheelle!!

Joulu on on myös minulla mielessä usein, saas nähdä ennättääkö ristiäiset pitää ennen joulua...kiirehän siinä tulee ja riippuuhan se tosiaan siitäkin että milloin pikku-pomo päättää syntyä. Jos nimittäin menee 2 vk yli niin 2.12 alkas olemaan käynnistämisuhka todellinen. Mutta joulu tosiaan mielessä. Mun tekis mieli jo kauheesti laitella valoja yms. mut yritän vähän hillitä :) Tosin joulukortit olen jo askarrellut :) Pari joululahjaa myös ostanut...Mutta olenkin aina ollut viimeisen päälle jouluihmisiä. On ihanaa ajatella että sitten jouluna meillä on ihan oma pieni perhe, olen nimittäin menettänyt äitini muutama vuosi sitten ja sen jälkeen emme ole oikein osanneet nauttia joulusta, sillä jotain puuttuu.uskon että nyt tilanne muuttuu sillä olen itse äiti...Aika ikävä sitä omaa mammaa varmaan tulee, kun ajattelee mistä hän jää nyt paitsi, ei ennättänyt olla ollenkaan mummo...tuo asia on muutenkin aika usein mielessä, että mun ja äidin yhteinen suru tämä on.

Mut muuten olot kohdillaan, kivuttomia napakoita suppareita tulee useampia tunnissa ja välillä menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa ja selässä. Jospa se pikkuihme tulisi sieltä ajallaan - se olisi nyt tämän mamman toiveissa!!

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja mukavaa tulla tänne taas huomenna katsomaan että onko vauvoja tullut lisää meidän ketjuun!

helmipelmi ja pikkuihme 37+3

Eli etusivulle tämä meidän ketju, jotta ei ihan hävitä:-)

Taisi porukka vallan häkeltyä vauvauutisista, kun kirjoittelu loppui. Nyt vaan odotellaan uusia uutisia;-)

Täällä menkkamainen olotila vain jatkuu ja aamulla tuli veristä/rusehtavaa vuotoa. Joten kait siellä kohdunsuulla jotain positiivista tapahtuu. Ruoka ei maistu ja väsyttää...

t. toiveikas oona ja tytteli 39+6

Juu, hiljaista tosiaankin on. Sulla on Oona tosi lupaavan kuuloisia oireita! Mun siskolla alkoi toinen synnytys verenvuodolla (vähäisellä sellaisella siis) ja pian oli vauva sylissä. Huomennahan teillä on laskettu aika, ties vaikka päättäisi tytteli tulla ihan ajallaan ;)... Peukutuksia!

Helmipelmi: mullakin on äiti kuollut liian aikaisin muutama vuosi sitten. On kyllä tuntunut välillä tosi haikealta, kun ei ole voinut jutella omalle äidilleen odotuksen iloista ja huolista. Tiedän siis miltä tuntuu.. Mutta olen ajatellut sen niin, että ompahan meidän pikkuisella sitten tosi hyvä suojelusenkeli siellä pilven reunalla katsomassa lapsenlapsensa perään :).

Mullakin on Sonatar aikomus hankkia jonkinmoinen tonttupuku jouluksi pienelle. Ne on niin suloisen näköisiä ja on sitten kiva ottaa kuvia ja tehdä niistä joulukortteja. Maltan tuskin odottaa! Muutenkin on tosiaan ihanaa ajatella, että on tulossa ihan ensimmäinen joulu, jossa meilläkin on oma lapsi. Odotan myös kovasti joulukuusen koristelua ym. kivaa. Ja joulukinkun sekä lanttulaatikon tuoksuahan ei voita mikään :)!

Tuli sitten haravoitua pihalta viimeisetkin lehdet. Nyt saa lumi ja pakkanen tulla mun puolestani. Yksin ei toki tarvinnut hommaan ryhtyä, mies oli ahkerana mukana. Nyt voi hyvillä mielin huilia kynttilänvalossa kotosalla.

barbalala ja pikkuinen rv 38+4

Tässä on muuttoa tehty tämä päivä ja huomenna on sitten se varsinainen päivä. Hieman turhauttavaa kun itse ei saisi kantaa mitään... yritän sitten olla päällepäsmärinä.

Viime tippaanhan tämä menee vaavia ajatellen, mutta aina ei tosiaan mene niinkuin suunnittelee. Katsastellaan miten saamme nettiyhteydet toimimaan uudessa kodissa, joten saattaapi olla etten pääse kirjoittelemaan. Mutta puhelimen avulla voi tekstit kuitenkin lukea.

Vaavi mahassa pitää melkoista rumbaa nykyään päivät. Maha velloo puolelta toiselle ja joka toinen neuvolakäynti pylly on vasemmalla, joka toinen oikealla puolella. Vielä ei olla laskeuduttu lähtöasemiin. Muuten ei ole oireet muuttuneet: säännöllisesti on pikkuruista vihlontaa, hieman suppareita (varsinkin jos rasittaa itseään).. Ja muisti pätkii - hyvä jos muistaa paria minuuttia kauempaa mitä oli tekemässä..

Aika lentää, ja tuntuu että olisi vaikka mitä vielä tekemättä. Joulua tms. en ole ennättänyt edes ajatella, mutta tämä loppuvuosi mennään nyt vaavin ehdoilla - päivä kerrallaan.

MaMaLi ja Vaavi 38+3

MOI!!

Tulen vielä kertoilemaan tänne vauvan tuoksuisia juttuja, kun odottelen teitä muita tuonne toiselle puolelle, eli vauvan hoitopuolelle.

Täällä ihanan rauhallinen ja kiltti poitsu, joka syö, kakkaa, nukkuu, kakkaa ja syö ja kaikki sam toistuu uudestaan. Pari yötä on nyt mennyt myös tiheämmin syödessä, vauva syö sängyssä mun vieressä ja välillä nukahdetaan molemmat ja jatketaan sitten syöntiä taas herättyämme.=)

Maito on noussut hyvin ja eilen oli rinnat aikas kipeänä ja tuli kipeitä paukuroita. Illalla kävin saunassa, en tosin kovissa löylyissä, vaan sen verran että rinnat sai lämpöä ja mieskin avusti hieromalla rintoja. (saattaa kuulostaa pervolta, mutta helpotti) sen jälkeen vielä suihkuttelin lämpöisellä vedellä ja saunasta suoraan pumppaamaan ja rinnoista lähtikin 160ml maitoa pakkaseen. Poitsu heräsikin sitten vielä syömään ja hänellekin riitti vielä maitoa.
Mutta auttoi ainakin mulla nuo toimenpiteet, rinnat ei oo läheskään niin kipeät enää ja paukuratkin katosivat.

Poitsu on oikea luomusti, ei kelpaa kuin tissi ja rintamaito. Lisämaitoa ilman ollaankin pärjätty, yhtenä iltana annoin lääkeruiskulla 5ml pumpattua maitoa, kun ei meinannut rauhoittua. Itseä huvitti kun oli hyvä olo 5 millistä kiinni.=)
Pullon kyllä huolii suuhun, mutta koska pullosta tulee helpommin ja vauhdikkaammin, ei osaa sitä vielä imeä vaan hotkeltaa ja samalla menee reilusti ilmaa.

Sen verran haluaisin että huolisi ja osaisi pulloa syödä, jos joskus lähden kauppaan tai jonnekin muualle, niin saisi isukki sitten syötettyä, jos nälkä iskee. Toki vain rintamaitoa, jos sitä vaan riittää.

Mielialaa on kohottanut reilusti tuo imetyksen onnistuminen, hieman jännitti sen sujuminen, kun esikon kanssa epäonnistui silloin. Neuvolasta tulevat tiistaina meitä ekan kerran tervehtimään, nähdään kuinka paljon poitsu on kerännyt painoa. En tiedä miten paljon painaa, keskiviikkona painoi 3400g ja risat, kun tulimme kotiin jo silloin keskiviikkona. Kaveri ainakin on hyvä syömään, mutta kun on osoittautunut oikeaksi sinappikoneeksi, niin en tiedä nouseeko paino tasaisesti. Tänä aamunakin on jo vaihdettu 3 kakkavaippaa.

Nyt pitää mennä viihdyttelemään tuota esikkoa, jänniä odotushetkiä vielä teill muille!!=)

Ai, niin, ne jotka tietävät että saa pojan ja nekin jotka saavat pojan, varautukaa pikku suihkuihin vaipan vaihdon yhteydessä...!!=)

-Misai&pikkumies5vrk-

Moi!

Viikonloppu taas tuli ja meni, eikä ainakaan täällä vielä mitään tietoa syntymisestä. Tosin eipä tässä ole kiirekään.

Oonan oireet tosiaan kuulostavat lupaavilta, olisitko jo laitoksella??

MaMaLille voimia muuttoon! Vaikka muutto näin viime tingassa saattaakin stressata, pääsettepähän aloittamaan tulokkaan kanssa uudessa kodissa.

Misain perheonni kuulostaa niin idylliseltä! Kovasti täälläkin odottelemme jo pikkumiestä kotiin.

Aurinkoista syysviikkoa kaikille, tulkaahan kertoilemaan kuulumisia!

t. S & Ö rv 37+6

Eipä raportoitavia täälläkään! Odotellessa menee, onneksi on paljon tekemistä. Koetan nautiskella pimeästä ja lyhyestä päivästä, se muuten vaatiikin ponnistelua. Mutta ihanaa, että pimeimpään aikaan jotain uutta ja valoisaa. Itse olen syntynyt aivan toisella puoliskolla vuodenkiertoa, joten aika hauskaa odotella pimeän ajan lasta. Uskon, että se vaikuttaa luonteeseen!

Olo on ihan hyvä lukuun ottamatta selkäkipuja, jotka ovat jo aika häiritseviä. En ymmärrä, milloin minusta on tullut tällainen raskaana oleva nainen. Selkä kenossa ja jalat haarallaan kävelen... Mutta kaipa sitä nyt saa jo vähän vaappuakin.

Gallupina: mitkä ovat mielestänne parhaat imetysliivit? Merkin ja ostopaikan/hinnan saa mieluusti kertoa. Riittävätkö yhden alkuun vai ostanko usemmat?

Hyviä vointeja äideille ja odottaville äideille. Malvia rv 37 +

Täällä vielä ollaan yhtenä kappaleena. Mutta olo on sellainen, että toivon vauvan olevan sylissä viikonloppuun mennessä. Neuvolasta juuri tulin ja vaavi on kovin alhaalla ja lapsiveden määräkin jo laskenut. Toivotteli täti jo hyvää synnytystä;-) Nooh, kattoo ny:-D Perjantaina ois taas neuvola...

Kummasti sitä tosiaan näiden kipujen ja olotilojen kanssa muuttuu raskaana olevaksi naiseksi ihan väkisin, kuten Malvia päivittelit;-)

Gallup: itse ostin jo useita viikkoja sitten Triumphin imetysliivit (jotka ei kyllä taida mahtua mukavasti enää alussa päälle...) Ja nyt ostin Bebesistä vielä toiset-> http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=1857
Ihanan joustavat ja mukavat päällä; hinta 48 euroa. Voin jopa kuvitella pitäväni niitä yöllä!

Hyviä olotiloja kaikille tasapuolisesti, mitä se itse kunkin kohdalla tarkoittaakaan!

t. oona, joka odottelee kunnon supistuksia ja tytsy 40+1

Oona, noista Bebesin liiveistä kysyisin, onko kokotaulukko luotettava? Ostitko itse netistä tai liikkeestä? Jos ko. liivejä ei ole mahdollista sovittaa, uskoako kokotaulukkoon? Muuten kyllä kuvaus kuulosti houkuttelevalta ja voisin nuo tilata. Ei vain houkuta vaihtorumba kaiken tämän muun kiireen keskellä, jos koko ei olekaan sopiva...

Minulla ei ole vielä yksiäkään imetysliivejä, ajattelin lähteä katselemaan niitä huomenna.

t. S

Sonatar, ostin liivit liikkeestä. En uskalla itselleni ostaa ilman sovitusta; sen verran on haastava tuo rintavarustus;-) Oon normaalisti kokoa 85C/D (riippuu mallista) ja ostin nuo imetysliivit kokoa L. Onpahan tilaa sitten paisua:-)

Myyjä sanoi, että kannattaa ostaa sellaiset, jotka ovat nyt sopivat, koska materiaali on tosiaan varsin joustavaa.

Yhteistyössä