Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aurinkoista sunnuntaita!

Vaihdettiin kellot sitten jo talviaikaan, niin ne viikot vierii ja massut kasvaa. Kämppä on suursiivottu, pinnasänky tuli eilen ja petivaatteet pesty, silitetty ja viikattu. Vauva vain puuttuu vielä.

........:lle, mulla on sama LA kuin barbalalalla ja sama päivä on annettu myös (19.2) hedelmöttymisen ajankohdaksi. Et kerro ollenkaan miten raskautesi on mennyt, toivottavasti hyvin, ja pari viikkoa enää vain jäljellä h-hetkeen!

Huomenna synnytysvalmennus ja torstaina ensimmäistä kertaa koneisiin (täällä sanotaan monitoreihin?) katsomaan supistuksia. Hitto, taas osui sama tuppisuu-gynekologi katsomaan sitä painoa ja oletin täysin että keskusteltaisiin myös synnytystavasta. Mitä vielä, sanoi vain että painoarvio nyt on 3450g ja että suuren vauvan kohdalla myös virhemarginaali on suuri, että arvio voi heittää paljonkin. Eikä muuta. Pitäisi mennä aina paperilapun kanssa vastaanotolle että muistaa kysyä kaiken, koska ulostullessa olo ei ole yhtään sen viisaampi kuin sisäänmennessäkään tällä vauhdilla.

Ei muuta tänne sitten kuulukaan, vointeja kaikille

B 37+5

Maanantaita kaikille!

Viikonloppu tuli ja meni, töiden parissa olen joutunut edelleen painiskelemaan. Odotan todella aikaa jolloin saan vain olla ennen vauvan tuloa, jos sellaista nyt ehtii olemaan...

Kenelläkään ei taida vielä olla lähdönmerkkejä vai olisiko joku jo ehtinyt synnyttämään asti??? Innolla odottelen jo ensimmäisiä vauvoja tähän ketjuun! Yrittäkää ehtiä tulla kertomaan tarinanne meille vielä kärvistelijöille, että on jotakin hommaa meilläkin! :)

Sunnuntaina juili taas aika ikävästi, ihan niin kuin kuukautisten aikaan. Mies käski lepäämään kun olimme heiluneet koko päivän kämppää jonkinlaiseen kuntoon. Levossa jomotus sitten laantui. Kaveri on edelleen aktiivinen, joten ainakaan vielä ole ole liikkeissä vähentymisen merkkejä.

Nyt on kaikki vaatteet pesty ja silitetty, vihdoin! Tällä viikolla pitää lähteä tekemään viimeiset hankinnat, patja vauvan sänkyyn, amme, itkuhälytin ja kaikkea pientä.

Jaksamista kaikille jomotusten ja kolotusten kanssa, enää muutama viikko (tai päivä) ja meillä kaikilla on oma pikku käärö sylissä!

t. Sonatar rv 36+6

Hei! Kellot on siirretty ja äänestys suoritettu.

Se on kyllä totta. Tää odotuskolotus palkitaan. Kohta meillä tosiaan on vauvat sylissä. Mä luulen, että Misai on tositoimissa jo tai ainakin pian pääsee. Ainakin itse odottelen synnytystä innolla.

Täälläkin vauvalla on hyvin aktiivisia möyrimishetkiä. Jalat pyörii tossa ylävatsalla. Eilen kolusi pahasti kylkiluihin. Ihan ääni kuului, kun niin voimakkaasti niitä runnoi, sellanen "klonks", kun kylkiluu osui kohdalle. Hikkaakin on usein. Yleensä juuri, kun olen syönyt. Käsittääkseni ne ovat hyödyllisiä, koska niitä seuraa hengitysharjoitukset. Ponteva kaveri ilmeisesti täältä tulossa. Pysynköhän sen perässä ollenkaan??

Raskausarvista joku taisi puhua. Vatsalla sellaisia ei ole. Rinnoissa on pieniä ja aika vaaleita. Täytyy ruskettaa keväällä ne näkyvistä. Tosin nehän varmaan pahenee, kun maidontuotanto käynnistyy kunnolla, apua... Vatsan ja rintojen alueella olen käyttänyt Weledan raskausöljyä. Ihanan tuoksuista. Ilmeisesti se on auttanut. Muualta iho onkin sitten kuiva vaikka Ceridalilla rasvaisi. Poskissa ja käsissä on karheita kuivia alueita, yök.

Oletteko syöneet maitohappobakteereita? Auttavat jonkun (en muista minkä) tutkimuksen mukaan vauvan vastustuskykyyn, jos äiti syö niitä raskaus- ja imetysaikana. Itse olen syönyt, mutta jostain syystä viime kuun aikana en saanut aikaiseksi hakea niitä apteekista lisää, kun loppuivat. Täytyypä alkaa taas syömään, kun synnytyskin lähestyy.

Jonsku ja Marakatti 35+1

no tässä tarinaani.. laskettu aika lähestyy.. tammikussa 26 päivä eksyin väärän miehen sänkyyn,homma ei mennyt loppuu ja otin sitten je-pillerin ja siitä tuli vuoto.. onko se normaalia että tulee vuoto aina sitten kun sen on ottanut? mulla oli silloin 23.1 alkaneet menkat et oli silloinkin mut ei vuotanu kai niin paljoa silloin ja 31.1 alkoi taas vuoto..sitten tein siitä raskaustestin joskus.en muista koska mutta 10.3 ainakin tein testin joka oli +.. sitten vasta alkoikin pelottaa et millon oon raskaax tullut ja sain ultraan ajan 19.3 ja silloin oli 6+1 ja alkio oli joku 3mm.. ja täti sanoi että ei ole voinut alkaa silloin tammikuussa. silti se on niiin hassua kun oman miehen kanssa yritettii tuloksetta vuos lasta.. sitten olin huhtikuussa rakenneultrassa ja siinä mieslääkäri kanssa sanoi että ei ole alkanut tammikuussa vaan helmikuun puolen välin paikkeilla.. joskus sen jälkeen sitten uskalsin kertoa miehelleni siittä pettämisestä ja kuulemma jos en oisi ollut raskaana me oltas erottu samantien.. mutta nyt kuitenkin ollaan asiat saatu sovittua ja mies odottaa enemmän lasta kun mä, mua pelottaa se että oma mies ei ole lapsen isä vaikka kukaan lääkäri keltä oon kysynyt asiaa tai on tehnyt ultran ni ei oo sanonu että on alkanut tammikuussa. nettiin aika paljon oon kirjotellut kysymyksiä että koska raskaus on alkanut jnejne.. osan meneekin siihen hermot mut niitten kenen menee niin miksi tarvii vastata...neuvolassa käydään nyt viikottain.. mitenkäs teillä onko teillä ollut ultra viikoilla 36tms? itse oli silloin ultrassa ja pyörryin siihen tutkimuspöydälle.onko teille käynyt niin? hassua kun olen ainut täsä poppoossa jolla on la 12.11... muilla ei ole.. onko teillä ultrissa vaihdelleet la? itselläni se on pysynyt aina samassa... kauhea tarina tästä tulee..

Terkut sateesta..

Älähän sonatar heilu niin ahkeraan siellä! Lepo onneksi auttaa kolotuksiin. Maitohappobakteereja en ole syönyt mutta päivittäin bifidus-jogurtteja joissa niitä on. Tulin reilu tunti sitten synnytysvalmennuksesta ja fysiopallon päällä keikkuessa tuli kaksi kovaa supistusta, selkäpuolella tuntui kipu (toivoa että kohta syntyy?)

Ihmeellisiä unia olen nähnyt, poikaa odotan mutta unissa melkein aina tyttö, edellisyönä näin että en osannut imettää ja viime yönä että ostettiin kaikki huonekalut uusiksi ja sitten tuli puskutraktori joka veti kaiken sileäksi, huusin vain että ei pinnasänkyä! Huomaa että vauva koko ajan mielessä.

......s:lle eli kaikkien laskutapojen mukaan fysiologinen mahdottomuus että vauva ei olisi muun kuin oman miehesi, ota nyt vain rennosti ja jos jotain epäilystä huomaat miehesi osalta niin testit ovat olemassa sitä varten. Mulla oli viimeinen ultra viime viikon torstaina eli olin silloin vko 37+2, se oli ylimääräinen käynti koska vauva on suurikokoinen. Siinä samalla otettiin streptokokki-näyte. Sitä ennen kolme viikoa aikaisemmin oli edellinen.

soitin äsken vaunukauppaan ja meidän rattaat ovat vihdoin tulleet, ainoa että sadesuoja ei ollut mukana (se pussukka vaunun päälle siis), toivotaan että se nyt tulee koska täällä nyt on sateet alkaneet toden teolla.

Nyt syömään, heippa taas

B 37+6

Oi, lämpimät onnittelut Möykylle ja perheelle ja pojalle! Ajatelkaa miten jännittävää, nyt sitä mekin jo menemme! Ihan mahtavaa! Olisipa omakin jo tuossa...

Vaikka olen toistaiseksi ihan onnellinen, että se liikuskelee vielä tuolla sisätiloissa. Itselläni on aika paljon vielä tehtävää, joten kypsyköön rauhassa sinne loppukuulle. Toistaiseksi olokin on ollut ihan hyvä, joten täät kyllä jaksaisin viikkoja.

Mutta olipas iloinen päivänaloitus :) Ja ei kun seuraavat synnärille.

Malvia

Tuhannesti onnea Möykylle ja koko perheelle!!! Kovasti odotellaan kertomustasi kunhan ehdit taas koneen ääreen.

Maitohappobakteereja olen syönyt nyt muutaman viikon ajan. Ajattelin, ettei niistä haittaakaan ole vaikka ko. tutkimusta ei kai olekaan laajemmin vielä vahvistettu. Kaikki apu siis käyttöön! :)

Nyt taas töiden pariin,
Sonatar ja Öttis uudelle viikolle, rv 37+0!!!!

Odottajat:
Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
nalle-- LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Bombera: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 13.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
MaMaLi: esikoinen, LA 13.11.2008
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
Minea 77: tyttö 06/04, LA 15.11.2008
Jonsku79: esikoinen LA 30.11.2008 (poika)
minävaan esikoinen LA 12.11..

Synnyttäneet:
Möykky08: 27.10. Poika 3305g, 49cm (poika 10/06) LA 5.11.2008

Lämpimät onnittelut Möykylle ja perheelle :)
Tulehan kertomaan synnytystarinaa kunhan jaksat / ehdit

Meillä vauveli sitkeästi perätilassa eikä kääntökään onnistunut, joten ensi viikolla mennäänkin suunnittelemaan sektiota.

Mukavaa viikonjatkoa
terv. Tuulia, rv 36+6

Oih, isot onnittelut Möykylle! Näin se lähti marrasmammojen vauvatkin syntymään, jännää. Mikähän Misain tilanne on?

Täällä välillä tunne, että syntyy piankin, mutta tänään taas sellainen olo, että ei taida syntyä ikinä. Menkkakipuja ollut jo pitkään, ruokahaluttomuutta, energisyyttä, siivousintoa ja vauva kiinnittynyt, oma painokin oli laskenut edellisestä neuvolakäynnistä 300g, paineet hiukan nousussa ja vauva rauhallisempi masussa. Minusta tuossa on jo hirmuisesti synnytystä edeltäviä merkkejä - eikös olis jo aika päästä tositoimiin;-) Miten niin olen malttamaton:-D

Juu, Gefilus-tabletteja tai vastaavia maitotuotteita olen koettanut syödä kesästä asti melkein päivittäin. Haittaa niistä tuskin on ja jos jotain hyödyttää, niin hyvä.

Pitänee lähteä ulkoilemaan, ennen kuin taivaalta alkaa TAAS sataa.

Synnytyskertomuksia odotellen,
Oona ja tytsy 39+2

ONNEA ONNEA möykylle ja koko perheelle ihanasta poikavauvasta! Aivan mahtavaa, alkaa meidän ketjussa tapahtua ihmeitä :)!

Missäköhän Misai luuraa ;)... onkohan sielläkin jo vauva kainalossa?? Ainakin viime viestissä oli lupaavia merkkejä.

Noista maitohappobakteereista, eli piimää ym. vastaavia tuotteita on tullut kans juotua/syötyä suhteellisen säännöllisesti ihan jo tämän närästyksen helpottamiseksi.

Sonatar: koitahan huilia aina kun mahdollista. Toivottavasti sun työtaakka pian helpottaa! Oliko asia niin, että sun tilallesi ei tule ketään paikkaamaan sun hommiasi ja tämän vuoksi pakerrat vieläkin työasioita?

Malttamattomuus alkaa pikkuhiljaa valtaamaan mielen täällä. Yöt on koko ajan katkonaisempia ja haluaisi jo pienen syliin. Eli hyvin samoja ratoja ajatus kulkee kuin suurimmalla osalla tässä ketjussa. Toisaalta, onhan tämä massu ihana, kaikista kolotuksista huolimatta, joten antaa pikkuisen kasvaa vielä rauhassa, tulee kun tulee :)..

barbalala ja pikkuinen rv 38+0! (hui, enää 2 viikkoa laskettuun aikaan)

Onnea Möykylle ja koko perheelle!! Ihanaa kun täälläkin alkaa tapahtua, pian alkaa tipahdella lisää uutisia! Jännää.

Tosin meillä ei vielä mitään merkkejä, tosin pieniä suppareita ja paineen tunnetta lantiossa..mut mun veikkaus on et yli la:N menee...:) Voin toki olla väärässäkin...jännää odotella!!

Tänään on neuvola iltapäivällä ja siellä selviää onko poika jo painunut lantioon. Liikkeet ovat ainakin vähentyneet ja laimeentuneet tässä viimepäivinä niin se viittaisi siihen että alaspäin on menty.

Helmipelmi 37+0

Ihanaa päivää kaikille!

Onnea Möykylle jo koko perheelle! Innolla jäämme odottelemaan lisätietoja sinulta sekä myös uutisia uusista marrasvauvoista :) Misaikin taitaa tosiaan olla jo päässyt tositoimiin.

Itsellä olo ihan ok, ja vähän sellainen fiilis että ehkä tää kaveri voisi jopa ajoissa tullakin, ainakin supistuksia ym on ollut jo paljon aiemmin kuin esikoista odotellessa. Viime viikolla kävin äippäpolilla synnytystapa-arviossa, pikkuinen oli hienosti raivotarjonnassa ja kaikki muutenkin ok. Kokoarvio siinä kohtaa (36+2) oli aika tasan 3kg mistä sitten tulisi laskettuun aikaan mennessä 3,7kg. Mutta noi arviot nyt on vain arvioita, esikoisella heitti sen puoli kiloa (3,7->4,2). Mutta tärkeintä tässä arviossa oli tosiaan tuo asento, sitä kun ei ole neuvolassa varmaksi tunnettu niin nyt voi hyvillä mielin odotella "normaalia" synnytystä. Esikoinen kun mulla leikattiin perätilan takia, niin olen sitten tavallaan ensisynnyttäjä minäkin. Niin ja sukupuolen maltoin olla kysymättä tälläkin kertaa, joten jännitys säilyy meillä loppuun asti ;)

Tuulialle piti sanoa että tosiaan olen ollut samassa tilanteessa silloin esikoista odottaessa, eli jos sulla on jotain kysyttävää sektiosta / perätilasta tms niin kysy toki!!

En ole vielä kauheasti valmisteluja tehnyt vauvan suhteen, paitsi että valkkasin esikoisen vanhoista vaatteista neutraaleimmat ja pesin ja laitoin kaappiin. Esikoinen siirrettiin viikonloppuna uuteen "isojen poikien" sänkyyn, joten pinniksen voisi nyt valmistella vauvalle. Ainakin uusi patja pitäisi hankkia, muuten selviää peittojen ja lakanoiden pesulla. Kovin paljoa vaatteita ei olla ajateltu nyt etukäteen ostaa, viimeksi kun kävi tosiaan niin että osa vaatteista jäi käyttämättä kun niitä oli liikaa. Eli nyt mennään niillä vähän käytetyillä ja niillä mitä ihmiset joka tapauksessa vauvalle tuovat, ja ostetaan sitten itse se mitä huomaamme tarvitsevamme. Tuplarattaat on ainoa isompi hankinta mitä ollaan tehty, ne haettiin viime viikolla.

Eipä kai tässä sitten sen enempää tällä kertaa, koitan nyt vähän aiempaa aktiivisemmin täällä piiphdella kurkkimassa milloin on uusia vauvoja maailmaan tullut :)

Hyviä viimeisiä viikkoja kaikille,
Rouva H ja juniori 37+1

no tässä vähän synnytystarinaa...(vielä ollaan muuten sairaalassa, mut tääl on nettimahdollisuus)
eli eilen aamulla heräsin n.puol kuus supistuksiin...siinä sit kotona seurailin tilannetta ja soittelin kavereita läpi et saan esikoisen johonkin jos lähtö tulee...lasten isä oli monen sadan kilometrin päässä...
no kymmenen maita lähettiin synnärille...ja n.klo 11 täällä...
olin aika ihmeissäni kun synnärille tultaessa olin 8senttiä auki :D eiku synnytyssaliin...
Mitn.kivunlievitystä en kerenny saamaan, ilokaasua kokeilin mut siitä tuli vaan entistä pahempi olo. Täytyy kyl myöntää et sen verta kipeetä teki et tuli ihan äitiä ikävä :D
mut n.tunnin päästä sairaalaan tulosta syntyi sitten terve 9pisteen poika :)
mua ei tarvinnu ees tikata yhtään tms. voisin vaikka jo kotiin lähtee, mut sen mun raskausdiabeteksen takia pojan sokereita seurataan huomiseen. hyvällä tuurilla huomenna kotiin.
Mut kaikki hyvin jne. eijä jääny ees mitn.traumoja noin nopeesta synnytyksestä...oon vaan ihan järkyttyny et miten mä selvisin kotona aamun ja ilman kivunlievitystä :D
synntyksen kesto oli muuten papereitten mukaan jotn.reilu 4h :)

Odottajat:
Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
nalle-- LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Bombera: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 13.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
MaMaLi: esikoinen, LA 13.11.2008
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
Minea 77: tyttö 06/04, LA 15.11.2008
Jonsku79: esikoinen LA 30.11.2008 (poika)
minävaan esikoinen LA 12.11..

Synnyttäneet:
Möykky08: 27.10. Poika 3305g, 49cm (poika 10/06) LA 5.11.2008
nalle-- 24.10 tyttö 2530g, 44cm LA 2.11

Taisin siis olla ensimmäinen joka pullautti marrasvauvan :) tosin vaan elokuussa. Mutta skorpioni edes...

Jooh, sitä mentiin jo osastolle 22.10 kun alkoi tihkua lapsivedet. Siellä sitten odottelin pari päivää, kunnes yöllä 01.30 heräsin siihen että on kovat supparit. Ei kun suihkuun kipuja lievittämään vaan, synnytyssaliin ei mahtunut silloin. Kahden aikaan pääsin sitten ihan saliin asti. Siellä ei keretty pahemmin miettiä mitään, kun tyttö jo halusi pihalle. Kohtu avautui sentin joka 12. minuutti ja lopulta sitten tuli 03.09 , ilman kivunlievityksiä tai mitään. Ei vaan ehditty antaa kun noin nopeesti hoitui homma :) Mutta kivuliasta se oli :/ Täydet pisteet tuli tytölle kuitenkin :)

Että sellanen helpohko synnytys tuli tehtyä. Nyt on kotiuduttu ja opetellaan elämään arkea pikkuisen kanssa :)

niin synnytys kesti 1h 45min kokonaisuudessaan, kaikki kolme vaihetta. Siitä johtunee, että tuli myös 2.asteen repeämä välilihaan :/ Ja synnytystä ei autettu alkuun oksitosiinilla kuin vasta silloin kun kohdunsuu oli kokonaan auki. (kuulemma silloin ne supistukset monesti loppuvat)

Onnittelut nallellekin ja tulihan se tyttökin tähän ketjuun :)!! Kaikkea hyvää jatkoon koko perheelle!

Kukas seuraavaksi ;)?

barbalala ja pikkuinen (joka möyryää mahassa tällä hetkellä semmoista tahtia, että äitin kyljet huutaa hoosiannaa)

Niin möykky08, onnea myös sinulle :) sitä on vähän pönttö olo valvomisien ja synnytyksen takia vieläkin ettei edes tajua onnitella toista äitiä ketjussa :)

Siro on tyttö tosiaan.. kaikki suvun vauvat ovat olleet samaa kokoluokkaa tähän asti :)

Tosiaan aika nopeesti saatiin me molemmat muksumme maailmaan.. liekö jotain ennätyksiä jo hipoo :D

Onnea Nallelle pikku tyttärestä. Jopa olit nopea ensisynnyttäjä:-)

Mä voin luvata, että teen sen hitaimman synnytyksen ennätyksen tähän ketjuun, jos oon sukuuni tullut:-D

Seuraavaa vauvauutista odotellessa,
Oona

Onnea Nallelle ja perhelle pienestä tytöstä!!! Ihanan pieni prinsessa, voi kun saisi jo oman vauvan syliin!!!

Todella nopeita synnytyksiä teillä! Toisaalta kyllä itsekin toivoisin, että olisi nopeasti ohi sitten kun alkaa.

Bombera, joko teille sinne satoi lunta? Eilen oli täällä uutisissa, että Pohjois-Espanjassa on saatu lunta ennätysaikaisin. Täällä Keski-Suomen korkeudella ei ole vielä näkynyt, mutta ehkä jo perjantaina. Mies jo huolehti, että pitäisikö talvirenkaat vaihtaa jos tulee laitokselle lähtö. Voi toista pientä, meiltä on matkaa sairaalaan n. 300m! :) Menee vaikka pulkalla.

Eilen oli aika tuskainen ilta. Olin päivän istunut koneella ja sitten kävelin kaupunkiin. Illalla kotona tuntui kuin olisi piesty, todella voimakkaita kuukautiskipuiluja ja kolotusta koko lantion aluella. Onneksi aamulla olivat jo poissa, mutta yölläkin herättivät kun kylkeä käänsi. Nyt pitää todellakin ottaa rauhallisemmin, kuten Barbalala kehotit. Onneksi rästihommat on lähes tehty. Minulle ei tosiaan palkattu sijaista, joten nyt teen niitä viimeisiä ohjeistuksia ym. pois käsistä.

Siivoan taas tuota meidän listaa, sori vaan, minua häiritsee epäjärjestys! :/

t. S rv 37+1

Yhteistyössä