Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta jälleen!

Malvia, meidän pojun kokoa katseltiin tosiaan ultralla kun olen siinä sokeriseurannassa. Muuten ei ainakaan täällä olisi enää tässä vaiheessa ultrattu jos ei jotain erityistä syytä.

Misaille onnittelut poikauutisesta!!! Itse koin sen niin, että ihan sama kumpi tulee, mutta sukupuolen tietäminen teki vauvasta jotenkin todellisemman, pystyy nyt ajattelemaan hänen ulkonäköään, miettimään millainen mies sieltä kasvaa jne.

MaMaLille lehmän hermoja rakennuttajien kanssa! Siinä on kyllä ihan oma ihmislajinsa, joka noin hommat hoitaa... Toivottavasti pääsette kuitenkin uuteen kotiin ja saat stressitasosi kuriin ennen vauvan syntymistä.

Minä havahduin eilen ymmärtämään, että alkukuisten vauvat ovat jo ns. täysiaikaisia jos nyt syntyisivät. Aika huimaa, ei ole synnytys kaukana itselläkään! Nyt kun neuvola on kerran viikossa ja on kaikenlaista puuhasteltavaa kotona, aika tuntuu lentävän kuin siivillä. Vielä on ollut ihan mukava liikkua ja tehdä asioita. Katsotaan sitten mikä on tilanne muutaman viikon päästä... :)

Arpia ei ole vielä tullut, onneksi!

Täälläkin on sairaalakassi vielä pakkaamatta, myös minun mieheni kehoitti sen tekemään viimeistään viikonloppuna. Ensi viikolla lähden tekemään toden teolla niitä loppuostoksia, ensi pitää kuitenkin saada työrästejä pois mielestä. Niiden pariin siis...
t. S rv 36+2

MOI!!

Siis lääkäri käsittääkseni tarkoitti sillä paikkojen avaamisella sitä, että saataisiin synnytys käynnistymään ihan itsellään. Painoarvioksi antoi reilua 4 kg, jos menee laskettuun aikaan saakka. Eikä lääkäri, naiseksikaan, ollut mikään hellä kätinen ja nyt nivusia särkee kovasti ja satunnaisesti supistelee + vielä lisäksi eilen alkoi tommonen limainen verinen vuoto, jota tuli ennen esikon syntymääkin.

Ihan sama se olisi ollut kumpi tulee, kunhan vaan on terve. Esikko on jo ennestään tyttö, niin toisaalta olisi ollut tytölle kaikki valmiina. Nyt pitää tehdä noista hameista ja oikein tyttömäisistä vaatteista inventaario, meinaan kyllä käyttää jotain tytön vanhoja vaatteita pojalla väristä riippumatta. Ja konkreettisemmaksi se odotus muuttui taas, kun tietää kumpi tulee. Miehen puolen suku varmaan repeää liitoksista, viimeisen kahdeksan vuoden aikana on syntynyt 6 tyttöä edellisen pojan jälkeen.=)

Mutta, mä lähen aamiaiselle ja yritän sit lähtee esikon kanssa ulos, täytyy yrittää kävellä, jos siitä ois jotain hyötyä. Mutta kuulumisia, jos alkaa tapahtua...

Misai&pikkumies38+1

Moi Naiset!

Misailla on jo jännät paikat käsillä - varmaan on pikkuisen erilaist odotella synnytystä kun olet jo yhden lapsosen maailmaan saatellut. Mutta epäilemättä synnyttäminen ja sen odotus on aina jännittävää ja kutkuttavaa aikaa! Ainakin minulle tämä äippälomalle jäänti ja lisääntyneet supparit, kolotus nivusissa ja epämääräisissä kohteissa lantion ja selän seudulla nostavat ilmoille sellaista synnytyshalua. En oikein tiedä millä kuvaisin tätä tunnetta paremmin kun tuolla synnytyshalulla, synnytys tuntuu mielikuvissa vapauttavalta ja luonnolliselta. Mielelläni pidän nuo ajatukset nyt mielessäni enkä lue nettipalstoilta synnytyskokemuksia sillä mielestäni ihmisillä on tapana kertoa lähinnnä epämiellyttävistä kokemuksista ja ns. normaalisynnyttäjistä harva intoutuuu kuvailemaan synnytyksen kulkua kovinkaan vuolaasti netissä. (Oho ompas mammuttilauseita - toivottavasti saatte kuitenkin selvää)

Meidän vaavi sais pysy'ä masussa ainakin vielä viikon tai kaksi, sitten alkaisi olemaan viikkoja riittävästi...mutta niinkun neuvolalääkärillä on tapana sanoa että POMO ON NYT MAHASSA, TULEE KUN TULEE :)

Oikein ihanaa aurinkoista torstaita kaikille, minä suuntaan golfkentälle :)

hei täältäkin pitkästä aikaa...
mulla on jo alkanu se ei tää synny ikinä aika :D tosiaan kun esikko synty jo sillon rv37+3 niin nyt tätä vaan oottaa ja oottaa...
tänään oli just neuvola ja ei kuulema ollu vielä kiinnittynykään...muuten kaikki ok. tai no verenpaine oli vähän koholla, mut mietin myöhemmin itekseni et johtuneeko eilisestä lakun syönnistä :D
ens ma jo seuraava neukka ja to ois äippäpolilla käynti, jos sinne asti yhtenä kappaleena on...
JOtn.positiivista tähän päivään et selvis vihdoin minne esikoinen menee hoitoon mun synnytyksen/sairaalassaolo ajax...siis päivähoitoon kun isänsäkkin on koulussa... :) pitääkin iltapäivällä soittaa sille hoitotädille et päästäs mahd.pian tutustumaan...
tuolla toisessa paikassa missä kirjoittelen on jo ekat marrasvauvat syntyneet, et eiköhän täälläkin kohta ala syntyä :)

möykky08 rv38+1

MaMali:lle jaksamista remonttipulmien kanssa! Mullakin on yks tuttu, jonka rakennusprojekti sai mitä ihmeellisimpiä käänteitä pitkin matkaa ja rakennuttaminen viivästyi jos minkäkin syyn takia.. voi siis olla todella hermoja raastavaa. Toivotaan, että lopputulos kuitenkin sitten olisi sellainen, kuin olette ajatelleet.

Misaille onnea poika-uutisista :). Tosiaan aika poikapainotteista täällä marraskuisissa tuntuu olevan. Itsellekin on tullut vähän poika-olo, en kyllä syytä osaa sanoa miksi näin on.

En tiedä oletteko sattuneet kuulemaan yhdestä tutkimuksesta (muistaakseni joku turkulainen tutkija), jonka tuloksista kerrottiin tv:ssäkin yhdessä ajankohtaisohjelmassa kuukausia sitten. No joka tapauksessa siinä tämä tutkija oli saanut tutkimustulokseksi sen, että jostain syystä niinä vuosina, kun on ollut lämpimämpää kuin tavallisesti, on syntynyt enemmän poikia. Jotenkin kuulemma vaikuttaa ihmisen hormonaaliseen toimintaa tuo lämmin ilma ja sitä kautta sukusoluihinkin. Hassulta kuulostaa, mutta eikös kulunut vuosi olekin ollut keskiarvoltaan lämpimämpi ja sateisempi kuin tavallisesti? Jospa se on vaikuttanutkin siihen, että tulee paljon poikia ;)...

Olo on mulla tällä hetkellä patalaiska! Siis ei tule tehtyä yhtään mitään. Näinhän se vaavin huonekin tulee kuntoon alta aikayksikön ja kassin pakkaamiset ym. Blaah...ehkä huomenna sitten tai tänään illalla, katsotaan nyt. Taidan mennä päikkäreille kuluttamaan aikaa, heh..

barbalala ja pikkuinen rv 37+2

Jo oli päivä. Sain vihdoin vaavin vaatteet pestyä ja silitettyä. Neuvolan verikokeen tulos oli mukava - diabetesdieetti tepsii ja arvot oli nyt normaalit. Eli jatketaan. Kävin myös kirjamessuilla pyörimässä ja nautiskelemassa... Sitten kuulin mitä kuluja rakennuttaja aikoo meiltä periä (siis näitä hänen mukaan "sovittuja" mitkä tulee meille ylläreinä), sain raivarin ja ilmoitin välittäjälle että nyt meni pinna. Saa auttaa perumaan kaupat - maksoi mitä maksoi. Tuli sellainen leijonamamma-olo, ettei ei tällaiseen hullunjenhuoneeseen voi vaavia synnyttää. Eli sellainen normaali vuoristoratapäivä :o)

Oli hauska istua kuuntelemassa esityksiä messuilla kun maha aaltoili reunasta toiseen. Liekö vaavikin halunnut kertoa omat näkemykset.

Mahtavaa HelmiPelmi, että vielä golffailet. Minulla otti jo tuo kävely voimille, mutta istuin aina vähän väliä katselemassa ihmisvilinää ja esiintyjiä, joten se meni ok.

Voi hyvänen aika MaMaLi minkälainen tampio teille rakennuttajaksi sattuikaan, hohhoi! Toivottavasti teillä selkiää tuo tilanne. Vaikuttaa siltä, ettei hänen kanssaan pysty kyllä toimimaan... Kyllä olisi minullakin mennyt jo totaalisesti hermot!

Barbalala, mielenkiintoinen tutkimus--en ollut kuullutkaan. Tosiaan kun aloin miettimään, niin omaa ikäluokkaani on aikoinaan johtanut tytöt ja nykyään syntyy paljon poikia. Tuo ilmaston lämpeneminen voisi ollakin yksi syy :)

Minullakin on sellainen tunne kuin Sonattarella, että aika vaan suorastaan liitää eteenpäin. Vaikka loppukuinen olenkin, niin tässä on vielä yhtä sun toista hommaa tehtävänä. Tänään sain pestyä ikkunat. Olen sitä hommaa suunnitellut jo pitkään ja nyt sen sain tehtyä. Ihanaa, on sekin nyt pois 'listalta'.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, vaikka se on kyllä jatkuvasti mielenpäällä. Lähden ensiviikolla reissuun, että jos sen jälkeen sitten. Pinnasänky me kyllä jo koottiin ja voi että se on ihana! Siihen vaan täytyy vielä pestä pinnasuojus sekä sijauspatja. Lakanoita en sentään vielä laittanut, mutta mobilen asensin :)

Nyt sohvalle köllimään, hauskat illan jatkot kaikille!

Tuulen Poikanen 35+2

Huomenta!

Barbalala, älä pode huonoa omatuntoa, nauti vain oleilusta. Kohta on kädet täynnä hommaa enemmän kuin arvaammekaan...

Piti tulla kertomaan heti millaista unta näin:
Olimme jossain saarimökillä ja minulla alkoi vuotamaan verta, sellaista ihan mustaa. Sitten ohjeiden mukaan kylkiasentoon ja odottamaan kyytiä sairaalaan. Jostain siihen pölähti sairaanhoitaja, joka alkoi tivaamaan lasten nimiä kun kerran lapsi tulee etuajassa. En millään muistanut minkä nimen olimme pojalle sopineet. Kutsuin miehenkin miettimään ja kumpikaan ei muistanut. Kirjoiteltiin paperille eri vaihtoehtoja, jos joku vaikka tuntuisi tutulta. Päädyimme sitten, että kyllä se oli Jaakkima (ei ihan meidän mieleen siis oikeasti) ja sitten vasta pääsimme lähtemään sairaalaan. Siihen heräsin. Naureskelin aamulla miehelle, että taitaa tekemättömät työt painaa... Meillä on täällä sähköinen asiakastietojärjestelmä, johon voi käydä kirjoittelemassa raskauden etenemisestä, toiveista synnytyksen suhteen ja sitten ne nimiehdotukset sekä hätäkastesuostumus. Nimiä en ole vielä käynyt sinne laittamassa, vaikka tiedossa ovatkin. Pitänee tehdä se tänään niin ensi yö menee ilman painajaisia! ;)

Sitten tunsin viime yönä ensimmäistä kertaa melko voimakasta menkkamaista jomotusta. Tosin en ole ihan varma näinkö siitä unta vai oliko sellaisia ihan oikeasti, mutta ainakin niihin heräsin muutamaan kertaan. Voiko joku kokeneempi valottaa, miltä kivuliaat supistukset tuntuu?

t. Sonatar rv 36+3

Sonatar; kivuliaat supistukset tuntuvat menkkakivuilta (synnytyksessä kerrottuna tuhannella) mun mielestä.. Jokainenhan kokee kivun yksilöllisesti, mutta myös minulla näihin aikoihin liittyy supistuksiin tuota menkkamaista jomotusta ja monesti herään siihen yöllä. Varsinaiset supparit, jotka liittyy synnytykseen tuntuvat minulla ehkä eniten selässä.

henriikka rv 37+5

Hei!

Väsynyt tunnelma täällä. Johtunee varmaan hemoglobiinista. Vauva heiluttelee ja venyttelee jalkoja välillä aika voimakkaasti, mutta ei heilu enää puolelta toiselle. Harjoitussupistuksia on joka päivä. Varsinkin touhuillessa, esim. koiran kanssa kävellessä ulkona joutuu pysähtelemään. Valkovuotoa tulee runsaasti. Siellä se kohdunkaula kypsyy hiljalleen. Antaa kypsyä vaan. Auttaa sitten varsinaisessa synnytyksessä. Harmittaa vaan, kun en pääse uimaan. Olis ollu ilmaislippuja... Säästin niitä tähän loppuvaiheeseen, mutta ei saa mennä, kun on kohdunsuu auki.

Barbalala: katsoin jonkun ohjelman keväällä tästä sää-sukupuoli -ilmiöstä. Tutkijalla oli vaunuissa itsellään poikavauva ns. todisteena. Näin myös meillä ketjussa taitaa olla.

Tsemppiä MaMaLi! Ei kuulosta hyvältä asiakaspalvelulta... Misaille tsemppiä synnytyksen odotteluun. Eiköhän se kohta käynnisty. Kuulostaa lupaavalta.

Tosi hyvä nimi Sonatar... Ihmeellisiä nää raskaus- ja vauva-asiat, kun ne tulee uniin saakka. Itsekin näin synnytysunta tällä viikolla. Ajelin siinä unessa autolla vanhempieni luokse ja vauva syntyi siinä matkalla ilman kipuja. Pystyin koko ajan ajamaan autoa. Sitten vaan ajelin vanhemmilleni ja putsasin vauvan, puin sille vaatteet päälle. Seuraavaksi mietin, että pitäisi varmaan ilmoittaa synnärille, että näin pääsi käymään. Vauva oli hyvävointinen. Katsoin tarkasti sen hiuksia ja silmiä. Oli se aika suloinen, ei yhtään turvoksissakaan. Sitten mietin, että täytyy se varmaan imettää seuraavaksi. Siihen se uni päättyi. Olisin ihan mielelläni jatkanut vauvan hoitoa, mutta ei...

Jonsku ja Marakatti 34+5

Pakko purkaa tuntoja...sori. Eilisestä illasta asti ollut alaselän pari nikamaa ihan hullun kipeitä. Ajattelin, että helpottaa yön jälkeen, mutta mitä vielä. Nyt kipu tuntuu jo ristiluun ja pakaran seudulla. Ja kipu on vain vasemmalla puolella?!? En käsittääkseni ole mitenkään loukannut eilen selkääni, joten en tajua mistä tämä inhottava kipu johtuu?!?!? Ei nää todellakaan voi olla mitään supistusjuttuja, vaan jotain ihan muuta.

Jotenkin sellainen tulehtuneen oloinen kipu. Panadol-pakettia jo pitelin kädessä, mutta en tohtinut ottaa, kun olen koko raskauden selvinnyt ilman kipulääkkeitä. Laitoin sitten kylmäpussin äsken tuohon kipukohtaan... Mutta itku tuli jo, kun olo on liikkumisen suhteen niiiiiiin rajoittunut. Enhän mä hitto vie pysty synnyttämäänkään, jos mulla on tällanen ylimääränen selkävaivakin päällä;-(

t.oona, joka koettaa nyt rauhoittua ja maha-asukki 38+5

Voi itku Oona :/. Ota vaan se panadol, jos edes vähän auttaisi. Mullakin on joskus ollut (siis ennen raskautta) alaselkä ihan jumissa ja ei kyllä ole kivaa, puhumattakaan nyt sun tilanteesta, kun on vielä vauva masussa lisäpainona. Huilaa nyt päivä pari äläkä tee mitään ylimääräistä. Jos ei yhtään lepo auta, niin sitten vaan näyttämään lääkärille, jos vaikka voisi antaa jotain helpottavaa kipuun. Kunnon selkäkipu on kyllä yksi v-mäisimmistä kivun muodoista. Niin ja hei, koita saunaa, se voi helpottaa hetkeksi kun kipukohdan ympärillä olevat lihakset rentoutuu paremmin lämpimässä.

Kivoja unia teillä :). Itsellä on unet olleet tosi sekavia ja vauhdikkaita/levottomia. Yön aikana ehtii tapahtua unissa niin paljon, etten muista niistä herätessä puoliakaan. Ehkä alitajunta on jotenkin valppaammassa tilassa kuin ennen, tiedä häntä..

Neuvolassa taas olin. Ei mitään ihmeellistä raportoitavaa, kaikki kuten ennenkin. Ens viikolla taas uusi käynti.

Patalaiskuus jatkuu edelleen. Ruokaa sentään sain laitettua. Mies onneksi lupasi auttaa viikonloppuna huoneen laittamisessa jne. Tänään mennään katsomaan lätkämatsia, saas nähdä mitä siitä tulee ;).

Hyvää viikonloppua!

barbalala ja pikkuinen rv 37+3

en tiä ootko lukenu jotain mun keskustelui että la on 12.11 ja millon on hedelmöitys tapahtunu.. millon sulla on hedelmöitys tapahtunu? oot mua päivän pitemällä.. miehen kans yritettii vuos lasta eikä kuulunu ja tammikuussa eksyin väärään sänkyyn..mies tietää asian.. kuitenkin nyt sit mulla on la 12.11 ja on lääkärit sanoneet että ei oo alkanu tammikuus vaan helmikuun puolivälis korkeintaan... mua silti pelottaa..mut oma vika. itte kämminy ...

Taidat olla tämä sama tyyppi http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1723210

Anna jo hyvä ihminen olla! Ymmärrän, että asia vaivaa sinua, mutta usko niitä lääkäreitä. Kannattanee tehdä isyystesti vauvan synnyttyä, ellei nyt sitten vauvan ulkonäkö kerro suorilta käsin kumpi isä on se oikea isä. Etkä voi verrata omaa hedelmöitysaikaasi toisen hedelmoitysaikaan suoraan... On ihan sama millaisia vastauksia saat, kun et ole mihinkään tyytyväinen. Nauti nyt viimeisistä raskausviikoista - teet sillä vähintään palveluksen tulevalle lapsellesi, oli isä sitten kuka tahansa!

Alkuperäinen kirjoittaja arghhhhhhh:
Taidat olla tämä sama tyyppi http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/keskustelu/t1723210

Anna jo hyvä ihminen olla! Ymmärrän, että asia vaivaa sinua, mutta usko niitä lääkäreitä. Kannattanee tehdä isyystesti vauvan synnyttyä, ellei nyt sitten vauvan ulkonäkö kerro suorilta käsin kumpi isä on se oikea isä. Etkä voi verrata omaa hedelmöitysaikaasi toisen hedelmoitysaikaan suoraan... On ihan sama millaisia vastauksia saat, kun et ole mihinkään tyytyväinen. Nauti nyt viimeisistä raskausviikoista - teet sillä vähintään palveluksen tulevalle lapsellesi, oli isä sitten kuka tahansa!

käskinkö sun vastata jotain?

Jaahas, täälä sit asiattomia liikkeellä, kuuluukin niin paljon asiat meidän ketjuun. Noi hedelmöitys ja isyysasiat on semmosia asioita ettei niistä oo koskaan varma, jos on muutamakin sänkykaveri samaan aikaan ollut, pitää vaan muistaa kenen kanssa niitä peittoja on heiluteltu ja toivottavasti on ne yhteystiedotkin tallella.

Sori,

mun hermot vähän kireellä, valvottu kahdesta asti yöllä. Eilen supisteli sit kunnolla jo, paitsi klo 10-16 välillä, sain nukuttua siinä välis onneksi päikyt. Sit kahdeksasta yhdeksään illalla supisteli jo 7 minuutin välein! Kotona edelleen ollaan, sain siis yöllä nukuttua 0.30-2.00 välisen ajan ja sen jälkeen suppareita on tullut n. 3-4 tunnissa. Ajattelin seurata tän päivän ja sit ottaa yhteyttä synnärille, kun viime kerralla loppui supistukset kesken, eli nyt haluan olla ajoissa matkassa ettei kohtu väsy liikaa. Tytsykin viettämässä viikonloppua mummalla, niin nyt ois hyvä aika veikan tulla.

Mieheltä kyselin eilen jo nimi ehdotuksia... siis meillä ei oo vieläkään nimeä kaverille, eipä tuo oikein osannut sanoa asiaan mitään.

Vielä, toivon tämän ketjun aloittaneena että moiset asiattomuudet jätetään sinne ketjuun, missä niistä on jo vatvottu ja pidetään tää meidän ketju asiallisena niin kuin tähänkin asti, kiitos!!

-Misai82&rv38+3-

kamalan paha sillain kirjottaa siihen mun omaan ketjuun barbalalle kysymystä ku koska en tiä lukeex se sitä ketjua. no anteeksi kauheesti. enpä taida häiritä täydellisiä äitejä enään.

Ei meistä kukaan täydellinen ole, enkä nyt asiasta rähissyt yksin sinulle ............ , mutta kokeilepa vaikka helistin.fi-sivustoa, siellä oli kivat laskurit joilla voi yrittää selvitellä hedelmöitysajankohtaa myös. Ja tekay.fi sivuilla on laskurit, kokeilepa niitä, jos haluat selvyyttä asiaan, mutta parhaimman tuloksenhan antaa dna-näytteellä tehty isyystesti...

Kyselijälle tiedoksi, että mulle tehtiin inseminaatio 19.2., josta meidän pieni sai alkunsa. Toivottavasti sulla asia selviää..

Misai: mullakin huono yö takana, vatsa painaa ja heräsin puol 5 kovaan närästykseen. Sitten ei enää uni tullut silmään. Yritin lukea sängyssä ja saada taas nukuttua, mutta ei niin ei. Pienet päiväunet sitten auttoi vähäsen. Mielenkiinnolla odotan ens yötä jälleen...

Tänään sain vauvan pestyt vaatteet vihdoin kaappiin, jihuu ja jippii! Ja vielä vauvan kotiintulovaatteetkin sain pakattua. Olipa siinä taas "työtä" kerrakseen, hah 8)...

Illanjatkot kaikille!

barbalala rv 37+4

Täällähän on ollut "hilpeä" tunnelma:-o

Heh, ollaan barbalala oltu hereillä samaan aikaan:-) Kummasti tullut noita yövalvomisia lisää näin vikoilla viikoilla. Viimeyönä olin pirteänä kuin peipponen klo 05.00-07.00. Onneksi sain nukuttua vielä pari tuntia sen jälkeen.

Jännittää ihan Misain puolesta - liekö olet jo synnyttämässä?!? Taitaa Misai pyörättää ekana marrasvauvan maailmaan:-)

Kävin eilen neuvolassa kuunteluttamassa vaavin sydänäänet uudestaan, kun vaivasi alkuviikon aikaisempaa hitaampi syke. Mutta nyt oli pieni neito niin pippurinen jotta. Syke kiihtyi ihan hurjana, kun neuvolatäti vähän tökki jalkaa. Taitaa tulla meille aikamoinen tinttarella;-) Ja mikä mukavinta, oli pääkin kiinnittynyt! Vielä muutamaa päivää aikaisemmin liikkui pää hieman. Ihanaa, kun tapahtuu edistystä ja tajuaa, että kyllä se oma kroppa hoitaa homman. Tässähän voi alkaa ottaa rennosti ja antaa homman hoitua itsestään:-D

Ai juu, tuo minun selkäkipu tuntuu hellittäneen, ihanaa. Otin kuin otinkin eilen Panadolia kahteen kertaan, lepäilin ja tein lämpö/kylmähoitoa selälle ja ne näyttävät ainakin toistaiseksi tehonneen, jeeee. Joten kiitos barbalala tsempityksestä!

Viikonloppuja vielä kaikille ja tulkaahan kirjoittelemaan kuulumisia. On niin hauska lueskella toisten tuntemuksista ja vertailla niitä omiin.

t.oona ja tinttarella 38+6 (hui, huomenna 39 kasassa)

noihin samoihin aikoihin lääkäritki sanoo mun hedelmöityneen.. kiitos vastauksesta.kaippa se ois aika jo uskoa niit lääkäreit ja ultrat o ollu viikkoi nähen samoja.

Tuhannen viestin kunniaksi lista esille, jos muutkin innostuisivat vielä :)

Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
nalle-- LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Bombera: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 13.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
MaMaLi: esikoinen, LA 13.11.2008
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
Minea 77: tyttö 06/04, LA 15.11.2008
Jonsku79: esikoinen LA 30.11.2008 (poika)
minävaan esikoinen LA 12.11..

Yhteistyössä