Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hih, tulee ihan np-ultra-ajat mieleen, kun lueskelen kokemuksianne. Meillä on rakenneultra ensi viikolla. Ihana mennä, vaikka tietenkin siellä voi olla vaikka mitä vastassa. Jotenkin on vaan niin pitkä aika siitä, kun otuksen on nähnyt!

Olen käynyt jumpassa normaaliin tapana, ja nyt on ilmennyt uusi ongelma: vaikka käyn pissalla juuri ennen tuntia, meinaan lähteä kesken jumpan taas käymään. Kaikki se tanssillinen hytkyttely painaa NIIN paljon virtsarakkoa, tai siis vauva painaa. Uskon muutenkin, että vauva ja/tai kohtu ja/tai istukka ovat edessä ja alhaalla, koska kaikki paine on ihan hävyn yläpuolella. Ja sitten on hassua, kun heti jumpan jälkeen pysähtyy eikä enää pissatakaan... Tästä tämä oire varmaan vain pahenee.

Oletteko uskaltaneet lenkkeillä tai treenata lihaskuntoa? Lenkille tekisi mieli, mutta ehkä se hyppyyttää sitten ihan liikaa. Vai?

Minulla on fyysisesti tosi hyvä olo, kyllä tämä toinen kolmannes sen ensimmäisen peittoaa. Kukaan ei ole tullut utelemaan vielä mahasta, joka minusta on ihan selkeästi tunnistettavissa. No, ehkä ihan hyvä.

Iloista viikon jatkoa kaikille, t. Malvia rv 19 + 2 ?

Kiitokset onnitteluista!=)

Sen verran noista sykkeistä, että matalat, noin 130-145 olis kuulemma pojan sykkeet ja ja siitä korkeammat sitten tytön sykkeet. Meillä olis tulossa tytön sykkeillä poika(sykkeet yli 155 :D). Ultrassa näkyi selvästi kivekset ja pippeli ja napanuora meni siitä ylempää, eli ei ollut sekään tiellä. Eihän mikään ole sataprosenttista, mutta hämmästyn kovin jos meille tuleekin prinssin sijasta prinsessa!:D Kaikki muut oli varmoja, että tulee tyttö paitsi lapsen isä! Mies ajatteli alusta asti, että saamme pojan.=)

Ainikki ja Pikku Pau Pau 19+6 <3

Ihania ultrakuulumisia jo niin monella! Onnea!Meillä on ultra vasta 14. 7. (viikolla 21)ei saatu aikaisemmin. Onpahan kaikki ainakin varmempaa sitten. Haluaisimme kyllä tietää sukupuolen, jos se vaan näkyy/kerrotaan. Siellä pitäisi myös selvitä, onko istukka kohdunsuun edessä. Np-ultrassa se sijaitsi niin alhaalla, että sitä pitää seurata.

Nyt olen pahoinvoinnin lisäksi kärsinyt kesäflunssasta. Alkoi juhannuksena kurkkukivulla, sitten siirtyi räkätaudiksi ja nyt alkaa muuttumaan yskän puolelle. Kyllä tämä keho koettelee. Vielä on yli puolet jäljellä. Oksensin viimeksi eilen. Masu sen sijaan kasvaa. Eilen aamulla makasin selällään ja näin sekä tunsin selvästi, miten oikealla vatsalla oli kova möykky ja vasemmalta maha oli tyhjä. Ilmeisesti piiperolla on tilaa vaihtaa paikkaa. Heiveröisiä liikkeitä tunnen edelleen, jos piipero on aktiivinen, masun läpi kädellä. Viime perjantai-iltana tunsin aika kovan potkaisun ja tunnustelin innoissani lisää, mutta sitten tulikin supistus. Maha meni ihan kovaksi ja kipeäksi. Kesto oli n. 1 min. Mieheni ei uskalla koskea minuun juuri lainkaan. Pelkää kai pehentavansa vaivojani ja saavansa myös flunssan. Voi raukkaa.

Kasvukipuja ja ligamentin venymiskipuja on ollut jo monta viikkoa. Ilmeisesti johtuu siitä, kun kohtu on kallistunut eteenpäin. Mutta kivut ei haittaa, ne ei ole mitään verrattuna pahoinvointiin.

Tänään on saavutettu ensimmäinen raskauskilo. Pahoinvoinnin takia niitä ei ole juuri tullut, mutta ehkä nyt sitten alkaa tämä odotettu ylämäki. Huomenna on neuvola. Odotan kovasti sydänäänien kuuntelua. Muulla ei niin väliä, ainakaan minulla. Tänään haetaan se pinnasänky, joka ostettiin viime viikolla. Vielä se joutuu varastoon odottelemaan syksyä.

Jonsku ja Piipero 17+3

Moi! On nämä teidän ultrakuulumiset niin kivoja :)! Tulee niin hyvä mieli siitä, että kaikilla on ollut asiat mallillaan.

Toivottavasti Jonskun flunssa hellittää pian, sulla on noita vaivoja jo vaikka muille jakaa! Muista levätä paljon.

Tuosta sykkeestä olen itsekin kuullut, että matalammat sykkeet olisi pojilla ja korkeammat tytöillä. Miellä viimeksi syke oli 143 pintaan, onkohan sitten poika tulossa ;)?? No huomenna sitten selviää sekin (jos selviää). Jännittää ihan hirmuna jo nyt, on niin ihanaa nähdä oma rakas taas pitkästä aikaa!

Tilasin netistä äitiyscaprit ja pari paitaa, tulivat postissa tänään ja onnistuneet ostokset tuli tehtyä. Olen todella tyytyväinen, Lemonkidsiltä löysin. Nyt on sitten matkavaatteet hommattu lomareissua varten. Kaupanpäälliseksi tuli Muumi-cd, täytyy vissiin ruveta kuuntelemaan sitä ;). Taidan antaa sen kummitytölle, kun seuraavan kerran nähdään...

Palataan huomenissa asiaan, kun olen ultrassa miehen kanssa käynyt. Jänskättää, toivottavasti kaikki on niin kuin pitääkin..

barbalala ja pikkuinen rv 20+1 (puolivälissä ollaan, YES!!)

Hei mammat!

Hauskoja ultrakuulumisia, kiva lukea! Itse saan odotella vielä vähän toista viikkoa...

Pakko mainita, että menin ikään kuin pilaamaan hyvät odotusfiilikseni maistelemalla (ihan pikkiriikkisen!) ranskalaisia juustoja. Ihaniahan ne olivat, mutta kannattiko uhrata mielenrauhansa? Nyt saan tuskailla listerioosin pelossa seuraavat viikot. Hoidettavissa kai se on, jos se ajoissa diagnosoidaan, mutta panokset ovat todella kovat.

Listerioosin voi kuulema saada vaikka tuoreista kasviksista, joten en sitten tiedä miten paljon suurempi se riski joidenkin homejuustojen kohdalla on. Jussinakin söin korvasienikastiketta, kun se on NIIN hyvää. En taida oikein pystyä suojelemaan lastani itseltäni..! :( Toivotaan kuitenkin, että päästään säikähdyksellä; nyt ainakin tajuan välttää moisia "herkkuja".

Huomenna neuvolaan! Kipuilua on ollut aika vähän Jonskuun verrattuna (tervetuloa joukkoon, muuten!!), mutta eilen pitkähköllä kävelylenkillä kilsa ennen kotia tuntui, että voisin istahtaa pyörätuoliin ja joku saisi rullata minut kotiin... Lonkkia kolotti, liitoskipua oli ja vatsakin tuntui venyvän polvia kohti. Pieniä ja ohimeneviä ovat onneksi nämä vaivat! :)

Ihanaa kesän jatkoa kaikille lomalaisille ja työn raskaan raatajille
toivottavat Tirl ja Vaavi 18+4

Heippa! Ultrassa käytiin ja siellä se oma ihana rakas möllötti :)! Kaikki oli onneksi niin kuin pitääkin. Sukupuolta ei saatu tietoon, kun pikkuinen köllötteli toisella kyljellään ja ei suostunut meille sitä näyttämään. Oli ilmeisesti tehnyt sopimuksen isän kanssa siitä, että eipäs näytetäkään sitä sukupuolta äitille ;). Nyt saadaan sitten se lisäyllätys synnytyksessä. Suloinen pieni kulta!

Aurinkoista torstain jatkoa kaikille!

barbalala ja pikkuinen rv 20+2

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Ihania ultrakuulumisia monella! Meillä pääsee vain nt-ultraan, joten näillä näkyvin ei tiedossa toista ultrakäyntiä. Yksityiselle ei haluttu mennä pitkän harkinnan jälkeen. Onneksi neuvolalääkärillä ultralaite käytössä, joten voipi olla että siellä sitten ultrataan, tosin kivempi olisi sairaalan 4D ultraan päästä!

Niin kiirettä ollut töissä ja työpäivän jälkeen kuoleman väsynyt ja poikki, ettei paljon tänne ole jaksanut kirjoitella, ajoittain olen juttuja käynyt lukemassa. Rupeaa jo pikku hiljaan pahoinvointikin helpoittamaan, ainakin iltaisin. Luulempa että aamuyökkäilyistä en koko raskausaikana pääse eroon, niin sitkeässä tuntuu olevan! Kyllä huomaa että ruoka taas maistuu kun 3 kg viime neuvolasta painoa tullut lisää!

Nyt pientä pelkoa, kun esikoisen hoitopaikassa parvorokkoa liikkeellä ja tarttunut hoitajiinkin! Neuvolasta sanottiin että verikokeisiin katsomaan olenko sairastanut ja tarv. äippäpolille,sitten jos poika sairastuu. Muuten ei ihmeempiä nyt tutkita, kun voi saad tartunnan muutenkin mistä vain. Kyllä silti pientä pelkoa jos vaikka tartunnan saisikin!

Muuten kaikki hyvin, vilkas vauva tuntuu olevan. Kovasti hän potkii ja sydänäänien kuuntelusta ei viimeksi pitänyt vaan rupesi terkkaa potkimaan!Eipä oikein tullut niistä kuunteluista mitään kun vastaan vain potki ja karkuun meni!

Jotenkin on ihan tyttö olo, kun tuntuu niin erillaiselta vauvalta kuin mitä esikois poika vatsassa oli. Mutta saapi nähdä pitääkö paikkansa!Onko muilla selvästi tyttö tai poika oloa?

Mariah 21+3

Tsaukki tsau,

en minkäänlaista hajua ole vauvan sukupuolesta; jussina sukulaisnaisten keskuudessa tehty galluppi paljasti että kaikki muut ovat 'ihan poikafiiliksissä'. Ehkä se aavistuksen vahvemmin pojalta minustakin tuntuu, tai sit vaan siksi että esikoinenkin on...

t. Tirl ja vavve, 18+6

PS. Neuvola ok, sydänäänet hyvät, painoakin vihdoin tullut, vaan hemis laskussa. Ei yllätys.

Hei kaikille!

Flunssa on jo lähes voitettu. Töihin on palattu taas. Mieliala on aivan mahtava vaikka pahoinvointia onkin koko ajan ja valvottaakin iltaisin. Onneksi saa hyvällä omalla tunnolla nukkua päiväunia, kun mies siivoaa huushollia. Kovasti oon siivoillu sellaisia pieniä asioita, mitkä on vaivannu mieltä jonkin aikaa esim. saunan lasiovi on kiillotettu ja kylpyhuoneen kaakelit jynssätty lattiasta kattoon. Töissä ihmiset ihailee pientä masua. Yrittivät jo arvailla sukupuolta mahan perusteella, mutta eihän sitä vielä voi. On se kuitenkin niin pieni vielä.

Neuvolassa Piipero antoi kunnon potkusarjan dopplerille. Ei olis saanut ilmeisesti häiritä. Neuvolatäti laittoi volyymin pienemmälle, kun ääni oli niin voimakas. Oli kyllä ihana kuulla, että siellä on edelleen joku ukkeli. Sukupuolesta ei ole mitään arvausta mulla. Vauvan syke on ollut neuvolassa aina luokkaa 140-150. Junan jyskytykseltä se on kuulostanut. Äitini kertoi, että samanlaisia oltiin me tytöt ja meitä on kolme.

Nää ukkosilmat on väsyttäny tosi paljon. Onneksi tänään on jo raikkaammat tuulet. Viikko vielä töitä, sitten alkaa neljän viikon loma. Ihanaa!! Pysytellään lähestulkoon Suomessa. Aateltiin kyllä käydä Tukholmassa hypistelemässä vauvanvaatteita. Saas nähdä miten keinutus vaikuttaa pahoinvointiin... Pari viikkoa ollaan mökillä Keski-Suomessa ja käydään Vaasan asuntomessuilla. Muuten lähinnä ollaan täällä kotiseudulla ja käydään erilaisissa paikoissa. Autokin pitäisi kohta vaihtaa perhemalliin.

Barlalalalle on tulossa jännät paikat marraskuussa. Odotan innokkaasti ultraa vaikka sinne on vielä kaksi viikkoa. Toivottavasti saadaan sukupuoli selville ja ennen kaikkea vauvalla on kaikki hyvin. Hienoa, kun kaikilla on ultrat menny tosi hyvin!! Onnittelut!
Niin tärkeä tieto se sukupuoli on, että, jos ei sitä kerrota, menen yksityiselle sen selvittämään. Samalla tietysti saa tietoa muutenkin vauvan hyvinvoinnista, mikä on se tärkein asia. Saatan kyllä mennä muutenkin n. viikoilla 25-30 yksityiselle ultraan ihan tarkistuttamaan se hyvinvointi ja istukan sijainti.

Ihania kesäpäiviä kaikille!

Jonsku ja Piipero 17+6

Tervehdys kaikille!

Vihdoin alan olla toipunut matkasta ja aikaerosta, joten täällä taas! Huomenna alkaakin sitten virallisesti loma, joten minua ei varmaankaan paljon täällä näy. Viimeistelemme juuri remonttia ja sitten lähdemmekin taas reissuun, tällä kertaa Amsterdamiin. Muuten kesä menee kotimaata kierrellen ja mökillä löhöten.

Juuri eilen saunassa keskustelimme miehen kanssa sukupuolesta. Minä olen jo vähän miettinyt nimiä ja jostain syystä tulee vain poikien nimiä mieleen. Sehän tietysti tietää sitä, että on tyttö tulossa ja nimestä ei tietoakaan! :) No, onhan tässä aikaa. Juttelimme jo alustavasti nimistä molemmille sukupuolille ja muutama yhteisesti hyväksytty jo löytyikin. Oletteko muut jo päässeet nimiasiaan saakka, ainakin ajatuksen asteella?

Meillä siis keskiviikkona rakenneultra. Öttiksen potkut tuntuvat yhä voimakkaammin, mieskin on jo tuntenut vatsan päältä. Kovin on liikkuvaista sorttia, melkoinen myllerrys alkaa aina kun käyn pitkäkseni tai istun. Mitenkähän muutaman kuukauden kuluttua... ??

Ihanaa lomaa lomalaisille ja tsemppiä vielä töissä oleville!
t. Sonatar rv 19+5

Heissan!

Loman loppumetrejä vietellään jo kotosalla. Ei onneksi ole kuin reilut kolme viikkoa välissä töitä ja sitten vielä n. parin viikon pätkä lomaa edessä:)

Ultrassa käytiin ennen reissuun lähtöä, sen mukaan meille syntyisi poika! Ihan meni ajatukset uusiksi kun olin jo vähän tyttöä odotellut, mutta meille on molemmat yhtä tervetulleita! Peruin jo 4D-ultra-ajankin, kun sukupuoli selvisi.. Voihan se olla että vielä käydään kuitenkin lähempänä 30 viikkoa katsastamassa että kaikki on hyvin.

Ihanaa lomaa lomalaisille ja kaikille hyviä ultratuloksia saaneille hurjasti onnea! Toivotaan että heilläkin joilla ultra on vielä edessä, on mukavat uutiset kuultavana! :)

henriikka+Omppu 21+0

Aah, nyt alkoi kauan odotettu loma! Ihanaa! Tämä loma kestääkin pitempään, kun ensin on 4 vkon kesäloma ja sitten määräaikainen työsopimukseni päättyy. En hakenut jatkoa sopimukselle, koska olemme asuneet eri kaupungeissa n. 1,5 vuotta töideni takia. Ajattelin, että elo-syyskuu saa mennä rentoutumisen ja vauvan odottelun merkeissä. Tuota ajamista on tähän mennessä tullut jo ihan riittävästi.

Eilen oli muuttopäivä, muutin takaisin _kotiin_ eli roudasimme tavarani työpaikkakunnalta kotiin. Oli aika rankka päivä ja pitkä, joten illalla ja yöllä oli vähän 'outo' olo. Tunsi, että on tehnyt vähän liikaa. Päivän mittaan iski issias ja iltaan mennessä se oli jo niin paha, etten päässyt juuri kävelemään. Onneksi siinä vaiheessa sai kaatua onnellisena sänkyyn :)

Ensi viikolla onkin ensimmäinen aika uuteen neuvolaan ja loppuviikosta on sitten kauan odotettu rakenneultra. Voi että sitä onkin odotettu! Jos sukupuoli vaan näkyy, haluamme sen tietää. Ihan vaan sen takia, että voi alkaa miettimään nimiä ja vauva vielä konkretisoituu entisestään..

Millaiset kodit teillä on?
Olemme miettineet kovasti, pitäisikö meidän alkaa vaihtamaan asuntoa isompaan. Toisaalta haluttaisi jo talo ostaa, mutta sitä täytyy odotella vielä vähän aikaa kunnes tiedetään, jäämmekö tänne, vai muutammeko isompaan kaupunkiin. Asumme tällä hetkellä n. 60 neliön kaksiossa kerrostalossa ja tähän kyllä pienen vauvan kanssa mahtuisimme aivan hyvin. Ainoastaan säilytystilan vähäisyyden takia joudumme miettimään uusia ratkaisuja, mutta esimerkiksi makuuhuoneemme on niin iso, että sinne mahtuu ihan kevyesti pinnasänky sekä hoitopöytä-vaatelaatikostoyhdistelmä. Vaunut joutuisi tosin jättämään aina meidän kellarikomeroon lukkojen taakse ja kuljettaa vauva kopassaan sisälle. Nyt olemme miettineet, että jos aluksi yrittäisimme tässä asunnossa pärjätä ja sitten kun muutetaan (vuoden sisään), muutetaan 'lopulliseen' kotiimme. Siis ajatuksena, että siitä ei ihan heti oltaisi muuttamassa pois.
Haluaisinkin tietää, että minkäkokoisissa ja minkälaisissa asunnoissa olette vauvan kanssa olleet tai tulette olemaan. Eihän kaikilla kuitenkaan ole heti sitä omaa taloa, taikka kolmiota, eihän?

Tuulen Poikanen rv18+5

hei täältäkin.
meillä on mennyt pojan kanssa viime viikko muskarissa :) ja katseltu kun tekeevät tähän taloon parvekeremonttia...
eilen iski pojalle vesirokko :( onnex olen sen itse jo lapsena sairastanut, tässä vaiheessa jos vesirokko itselle puhkeaisi olisi se kai tosi vaarallista...

Noista poika/tyttö fiiliksistä, et oli mulla jompikumpi fiilis ja oikeessa olin kun sukupuoli vahvistu. mut en nyt kerro et kumpi fiilis oli kun haluan pitää sukupuolen salaisuutena :)
Nimiä oon itekseni miettiny...mut sen näkee sit et minkä näkönen lapsi on kun syntyy et mikä nimi on hyvä ja kai sitä isänkin mielipidettä on kuunneltava :) Sukunimi on vaan esikoiselta muutettava, kun on kastettu minun sukunimellä ja tarkotus ois et sit lapset tulee isänsä sukunimelle kun tämä toinenkin syntyy...

Kodista:
Me asutaan pojan kaa nyt kerrostalossa kaksiossa ja ei hissiä...hakemus on kaupungilla rivari kolmioon/kerrostalon alimpaan kerrokseen kolmioon...mut eipä tuolta oo vielä mitn.kuulunu...
Saattaa olla aika haasteellista sit kahen pienen kaa asua kerrostalos...ja vaunutkin on pidettävä tuolla ihan alhaalla...ja kun tosiaan lasten isä ei asu meidän kaa.
Mut tuulen poikaselle: uskon et ainakin alux hyvin pärjäätte kerrostalo kaksiossa.Tietysti se vaikuttaa monennessako kerroksessa asuntonne on. Voin kokemuksesta kertoo et kyllä joskus ärsyttää kun kantaa lasta ja monta kauppakassia portaita ylös päin :) mut kaikkeen tottuu...

Meillä on mietitty nimiä jo ennen plussaamista!:D Tytön nimestä oli vähän kinaa, mutta nyt siis näyttäisi olevan poitsu tulossa ja nimi ollaan sovittu!=) Saattaahan se nimi vielä vaihtua, jos vauva ei näytäkään yhtään sen nimiseltä kuin ollaan ajateltu..:D Vatsa alkaa olla jo valtava, vaikka puolivälissä vasta mennään. Minkäköhän näköinen oon syksyllä..;D

Me asutaan reilu 50 neliöisessä kaksiossa, joten isompi asunto on hakusessa. Asutaan kolmannessa kerroksessa, talossa ei hissiä ja sitten meitä on niin paljon vielä, kun on ihmisten lisäksi kaksi koiraa ja kaksi kissaa.=) Yllättävän ahdasta on jo nyt, vaikka vauva ei ole vielä syntynyt. Vauvan tavaroita olen koonnut yhteen komeroon ja vaunuja en raaskinut hölmö jättää yleiseen vaunuvarastoon, verkkokellariin eivät mahdu...Ne on nyt sitten makkarin nurkassa..:DDD

Olen vahtimassa siskon kolmea muksua + koiraa(omatkin koirulit mukana:D) joten täytynee mennä organisoimaan syömingit ja pissatukset!xDD
Hyvät viikonlopun jatkot kaikille!=)

Ainikki & pikku Pau pau 20+3

Moi! Oikein mukavaa ja rentouttavaa loman alkua kaikille lomansa nyt aloittaneille! Toivotaan, että nyt tulisi niitä helteitä. On ollut aika mälsää, kun ei ole pahemmin viime viikkoina ollut t-paitakelejä...

Oltiin kummitytön synttäreillä ja nyt meille tuli onnitteluja jo ihan vierailtakin ihmisiltä. Kovasti poikaa veikkasivat, kun on kuulemma niin iso ja pyöreä massu jo nyt. Jaa-a...

Nimet meillä on jo ollut valmiina kauan (päätetty ennen raskautta). Saa tosiaan sitten nähdä, muuttuuko mieli kun pikkuinen syntyy. On niin kivaa, kun voi nyt ihan oikeasti ajatella, että jompikumpi nimi sitten tod. näk. toteutuu.

Me asutaan n. 150 neliön omakotitalossa, joka on just remontoitu uuteen uskoon. Sitä ennen asusteltiin 4 vuotta 60 neliön kaksiossa ja kyllä sinnekin oltaisiin ainakin aluksi mahduttu, jos pieni olisi lähtenyt kasvamaan aikaisemmin. Nyt on siitä kiva tilanne, että ostettiin tämä koti jo ennen kuin tiedettiin pienen tulosta ja saatiin pitkä remppa vihdoin valmiiksi. On sitten koko koti valmiina, kun kulta tulee kotiin :). Niin ja mahtuu tänne nyt nämä meidän kaksi koiruuttakin hyvin!

Täälläkin liikutaan ja potkitaan kovasti ja vatsa muljahtelee potkujen ja paikanvaihtojen ansiosta. Tämä on helpottavaa, kun voi itse kuulostella miten pikkuinen jakselee. Ja toisaan silloin, kun pysähtyy istumaan tai makaamaan niin silloin alkaa tosi "jytääminen".

Koitetaan pitää ketjua yllä, vaikka lomille ja matkoille suurin osa rientää ja on jo niin tehnytkin! Itse ainakin pyrin täällä suhteellisen säännöllisesti käymään.

Hyvää alkavaa viikkoa ja heinäkuuta kaikille mammoille!!

barbalala ja pikkuinen rv 20+5

Heippa kaikki,

minulla on alusta asti ollut poika-olo, toivottavasti nyt keskiviikkona selviää. Kumma juttu on vain että tytön nimi on selvä, mutta pojan ei.. Appiukot toivovat tyttöä kun heillä kolme raavasta äijää poikinaan, meidän perheessämme olemme taas kolme naisenpuolta. fifty-fifty siis

Tytön nimi oli jo valmiiksi ajateltu, mutta pappani muutti sen kaksi päivää ennen kuolemaansa. Jos pappa oli oikeassa ja sieltä tyttö tulee niin onhan se laitettava koska nätti nimi meidänkin mielestämme ja niin voimme aina kertoa että nimen antoi isoisoisä.

Liikkeet tuntuvat päivä päivältä enemmän ja varsinkin aina syönnin jälkeen, silloin alkaa varsinainen rumba. Vatsan päältä en ole nähnyt mitään joten isänsä saa vielä muutaman viikon kestää.

olo on hyvä, ainoastaan jalkoja turvottaa jos kävelen paljon yhteen putkeen.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Täällä ei ole minkäänlaista oloa sukupuolesta! Todennäköisyyskään ei viittaa oikein kumpanakaan erityisesti. En taida edes hlauta tietää sukupuolta etukäteen. En millään haluaisi, että ainakaan sukulaiset alkaisivat odottaa tyttöä (punaista) tai sitten poikaa (sinistä). Vanhanaikaista!

Meillä on tällä viikolla rakenneultra, vihdoin. Todella kamalaa ja ihanaa mennä sinne. Kaikkea voi ilmetä. Teillä on onneksi kaikilla tainnut mennä todella hyvin. Ovatko listastamme hiljentyneet kadonneet kokonaan vai missä nuo lukuisat nimet ovat?

Tunnen kaikenlaista kuplintaa, mutta en tunnista 100-varmasti vauvapotkuiksi. Siksi en oikein osaa hypettää vielä. No, pian selviää.

Hyvää viikkoa kaikille, t. Malvia 19 + jotain (viimeksi taas laitoin väärin)

Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 13.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

Heippa!
Ihania ultrakuulumisia täällä ja monella jo tiedossa onko tulokas tyttö vaiko poika.
Meillä oli rakenneultra perjantaina, ja näyttäisi siltä että tyttö tulee :) Tosin kätilö ei ottanut mun ehdotukseen kantaa kun sanoin että mies ei halua tietää. Kaikki oli kunnossa ja vauvalle on jo muutama vaatekkin ostettu, neutraalia beigeä ja valkeaa väriä, ei uskalla ihan vaaleanpunaiselle linjalle heittäytyä. Taitaa olla niin, että ultrassa enemmän erehdytään kun veikkaillaan tyttöä.

Me asutaan rivitalokolmiossa, kahdessa tasossa. Varmaan tulee muutto muutaman vuoden päästä isompaan, olishan se kiva että olis vierashuone mummoille ja ukeille. Ja olishan se parempi, että olis yhdessä tasossa.

Jee, viimeinen viikko töitä ennen lomaa :)))
Mukavaa viikkoa toivottaa Tuulia, 19+5

Ja mitä vielä, pitihän tänne tulla kurkkimaan kuulumisia, vaikka lomalla jo olenkin... ;) Uteliaisuus voitti.

Jos muistan oikein, tämän hetkisen saldon mukaan meidän ketjussa näyttäisi olevan ukkovalta. :) Katsotaan sitten marraskuussa miten lopullinen jako menee. Meillä on vielä muutama päivä ultraan, en malttaisi millään odottaa!

Me asumme hissillisessä kerrostalossa 96 m2 4h+k+s. Tosin käytännössä tämä on kolmio, sillä yhdestä huoneesta on väliseinä poistettu. Tässä ollaan vielä puolitoista vuotta, jolloin alkaa omakotitalon rakennus.

Aurinkoista päivää!
t. S & Ö rv 19+6

no niin, päätin sit minäkin jotain ilmoitella :)

oon hiljanen ollu ku ei oikeestaan mitään erikoista oo tapahtunu :) tänään käytiin sit rakenneultrassa ja poika meillekkin on tulossa :) kaikki oli hyvin ultrassa ei vaan halunnu vauva näyttää itteensä kunnolla... karkuun yritti luikerrella :D

nyt on vaan sit pikkasen vaikeempi saada mies suostun niihin vaaleenpunasiin vaunuihin mut ehkäpä mä niihin itekkin melko nopeeta kyllästyisin :)

kaikilla millakin näyttäis et on ultrat menny mukavasti ja se on kiva :)

mamma 87 ja käpy 19+4

Tänään kävin ensimmäistä kertaa lastentarvikeliikkeessä vertailemassa vaunuja, kaukaloita, pinniksiä ja hoitopöytiä. Pitää sitten mennä miehen kanssa uudemman kerran, että saadaan sitten molemmat pähkäillä. Tuli yhtäkkiä siellä liikkeessä ihan kummallinen olo. Korvissa alko kohisemaan ja silmissä sumenemaan ja ennenkuin ehdin mitään edes sanoa, myyjä kysyi, että haluanko istahtaa ja haki lasin vettä. Olin kuulemma mennyt ihan valkoiseksi kasvoista. Siinä kotvasen istuin ja hörpin vettä samalla kun keskustelimme vaunuista ja kohta oli taas ihan normaali olo. Ihmeellinen kohtaus...

Tuosta asuntoasiasta vielä, että asumme kolmannessa kerroksessa, mutta talossamme on kyllä hissi. Että sinänsä, jos hissi kunnossa pysyy, ei tarvitse portaita ravata.

En muista olenko tuntemuksistani vielä puhunut, mutta mullakin on ollut alusta asti ihan poikaolo. Siksi rakenneultrassa haluammekin tietää sukupuolen, että jos vaikka sattuukin tyttö olemaan, niin ehtii siihenkin sitten orientoitua :)

Poikavoittoista näyttäisi vissiin tosiaan täällä olevan, saa nähä kuin tulokset marraskuussa muuttuu :D

Tuulen Poikanen rv 18+6

Moikka taas naiset!
Ihana lukea ultrakuulumisianne - eikös olekin ihanaa nähdä pikkuinen taas!

Me asutaan 80m2 neliössä 3mh+oh+keittiö...tilaa on kun kahdestaan vielä ollaan oltu tähän mennessä...vaikka olis tullu kaksoset :) No mut omaa taloa haaveilemme joskus - nyt siis pienkerrostalossa.

Onko muilla alkanut olemaan sellainen fiilis että jaksais vaikka mitä touhuta ja energiaa tuntuu riittävän vielä senkin jälkeen? Mulla alkoi viikonloppuna ihan uskomaton traivi ja näyttää jatkuvan! Mies on ihan ihmeissään kun meillä taitaa mennä koti ihan uusiksi mun loman aikana.Nyt olen purkanut pari vanhaa kaappia ja suunnittelin hankkivani parempia tilalle.Lisäksi on pessyt ja silittänyt sekä viikannut kaikki meille lahjotetut vauvanvaatteet ja niitä ei ole vähän...Olen yleensä kyllä melko reipas, mut tässä energisyydessä on jotain muutakin...

Nimiehdotuksia meillä on heitelty jo vuosia, mutta huomasimme ettei niistä yksikään ollut sitten se oikea.Meillä on molemmille nimi valmiina, mut olemme silmät/korvat avoinna jos tulee uusia ihania vastaan niin voidaan toki miettiä uudelleen. Pojan nimiä mietitty enemmän kun mulla oli poikaolo, ja ultra vahvisti epäilyksiä...

mutta ihanaa viikkoa kaikille!!

Helmi ja papu 19+6

Ilmoittaudun minäkin piiiiitkästä aikaa. Kesä ja loma ja ollaan oltu mökkeilemässä ilman nettiä. Nyt palattiin hetkeksi sivistyksen pariin kun eilen oli rakenneultra ja tänään esikoisen neuvola. Huomenna palataan sitten taas sadetta pitelemään ;)

Ultrassa kaikki hyvin, vatsalaukkua pienen aikaa haeskeltiin mutta sitten nielaisi sen verran vettä että tuli näkyviin. Sukupuolensa piti piilossa, joten saamme jäädä jännäilemään sitä asiaa ainakin toistaiseksi. Vahva poikaolo mulla kyllä on ollut niin kuin ilmeisesti monilla muillakin marrasmammoilla, joten saa nähdä kuinka käy!

Ihana lukea että myös teillä muilla on ollut mukavia ultrakuulumisia, nyt voin hyvillä mielin palata taas nettipimentoon. Hyvää kesän jatkoa,
Rouva H ja Mönkiäinen rv 20+1

Yhteistyössä