Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos tervetulotoivotuksista!

Pahoinvointi on ollut todella ikävää, mutta voisin uskaltaa jo toivoa sen pikkuhiljaa helpottavan. Huomenna pitäisi mennä töihin sairasloman jälkeen. Saa nähdä miten käy. Täytyy mennä ainakin kokeilemaan. En ole pariin päivään oksentanut. Eilen olin serkkupojan rippijuhlissa parin tunnin ajomatkan päässä. Matka meni aika hyvin. Olin kyllä ihan poikki reissun jälkeen. Se taitaa ollakin normaalia.

Olen katsellut niitä vaunuja ja kaukaloakin ainakin täältä: http://www.pingpong-online.com/.

Tänään käydään miehen kanssa ihan vauvatarvikekaupassa fyysisesti katselemassa ja kääntelemässä. Taidetaan ostaa Brion sänky alennusmyynnistä. Voi olla vähän aikaista, mutta jos kerran alennuksesta saa niin otetaanhan me.

Toivottavasti Sonataren matka sujuu hyvin!

Jonsku ja Piipero 16+1

Toivottavasti Jonsku79 toinen raskauskolmannes tuo oikeasti helpotuksen sinulle. On se kumma, että itselläni alun hormohiheittelyt ovat ihan selvästi tasoittuneet, olo on paisti fyysisesti myös henkisesti tasaisempi. Ja jotenkin onnellisempi, kun ei tarvitse ihan koko ajan epäillä, onko siellä mitään kuitenkaan!

En usko, että me ostamme mitään tarvikkeita vielä pitkään aikaan. Kunhan sana leviää, saamme sukulaisilta varmasti vaikka mitä.

Näyttääpä sateiseltä ulkona, tätä se keskikesä taitaa olla...

Malvia 17 + jotain

Heippa!
Ja Jonskulle tervetuloa mukaan :) Toivottavasti olo helpottaa pikku hiljaa
Mulla oli eilen neuvola. Painoa tullut pari kiloa lisää lähtöpainoon ja massukin alkaa olla jo sen verran turvonnut, että vaikeeta on enää peitellä sitä töissä. Mieskin pääsi mukaan, kuunneltiin sydänääniä. Onko teidän miehet olleet miten aktiivisesti neuvolassa mukana? Meillä oli nyt ekaa kertaa ja todettiin, ettei välttämättä tule enää jatkossa. Ultrat on tietty eri juttu. Rakenneultra odottaa juhannuksen jälkeisenä perjantaina.

Mukavaa viikkoa kaikille ja aurinkoista juhannusta

Tuulia

Hyvää alkanutta viikkoa! Eipä ole paljon muutkaan kirjoitelleet tänne viikonlopun aikana. Mä jo olin varautunut lukemaan pitkää viestijonoa, mutta olikin odotettua lyhyempi ;).

Täällä viikonloppu vierähti lastenhoitopuuhissa, kun sisko oli siippansa kanssa pienellä reissulla. Oli ihan mukavaa puuhastella muksujen kanssa taas vaihteeksi. Paha vaan, että oltiin aika paljon sisätiloissa, kun kelit eivät olleet mitkään kovinkaan kivat. Sadellut siis on ja jatkuu tänäänkin. Mutta onhan se hyvä, että tulee kunnolla vettäkin välillä.

Tuulia: me ollaan tähän mennessä oltu kaikilla neuvolakerroilla molemmat paikanpäällä ja ensi viikolla mies tulee tietysti myös mukaan, kun on se rakenneultra. Voipi olla täälläkin niin, että hänellä nuo käynnit harvenevat sen jälkeen. Valmennukset on sitten eri asia, niihin on tulossa mukaan. Kovasti on tykännyt mukana olla neuvolassa ja kokenut käynnit hyödyllisiksi myös itselleen.

Nyt on masu pullahtanut kunnolla esiin ja mies saunassa ihasteli ja kehui massua isoksi ;). Jos nyt jo on mielestään iso, niin mitäköhän hän sanoo ensi syksynä...heh!

barbalala ja pikkuinen rv 19+0!!!

Moikka naiset!

Mukavata saada uusia mameja mukaan!

Tuulia kyseli miten miehet ovat olleet neuvolassa mukana. Mun mies on ollut nyt kaikissa mukana, ja on pitänyt kovasti käynneistä.Mutta varmaan jos ei olis ekalla ollut mukana niin eipä olis tullut seuraavalle. Luulen että hän luulee et kaikki isit on mukana :) Hyvä niin.

Masu on mullakin pullahtanut esiin, mutta eivät töissä edelleenkään ole kehdanneet kysellä. Olen kyllä tietoisesti pukeutunut niin etten korosta masua, siis työssä.Muuten en kyllä masua peittele vaan ylpeänä kannan ;). Pidän esim. isoja paitoja jotka löysiä vyötäröltä ja lantiolta tiukkoja. Ne jotka töissä tietävät raskaudestani sanovat että kyllä sen jo huomaa, mut muut eivät ole ilmaisseet epäilyjä. Olen aikas pitkä nainen eli myös masu on aika alhaalla, sillä ylävartalossa on ikäänkuin reilusti tilaa rintojen ja alamasun välissä. Maha on siis tavallaan aika iso, mutta alhaalla...eikös olekkin kiinnostava maha-analyysi :)

Olenkin jo päässyt juhannuksen viettoon, sillä ylityövapaata kertynyt muutaman päivän verran!! Ihanaa! Uskomatonta että viikot vaan vierivät nyt jo alkaa rv18 kun vasta sitä plussasi!

Mukavaa päivää kaikille mammoille!

Helmipelmi ja papu 18+0!!

Jonskulle tervetuloa joukkoon mukaan!

Ensi viikolla onkin sitten rakenneultrakuulumisia vissin useammalta taholta. Meillä on se heti maanantaina ja kovasti odotetaan. Sukupuolta ei ajateltu kysyä. Jos vaavi on suotuisassa asennossa, jotta itse sen voimme nähdä, niin sitten varmaan varmistetaan ultraajalta.

Me olemme käyneet vasta kaksi kertaa neuvolassa ja mies on ollut molempina kertoina mukana. Mutta sanoin, että enää enää hänen ei tarvitse tulla, kun enempi sellaisia rutiini käyntejä jatkossa. Perhevalmennus alkaa sykysllä, joten siinä miehelle jo ihan hyvin aktiviteetteja;-)

Maha täällä kanssa pullistelee. Tänään ekaa kertaa hiukan alaselkä kipeä ja jotenkin pisti tuonne alas luihin (kai). Ehkäpä ne paikat siellä alkaa pikkuhiljaa löystymään?!?

oona ja veijari 20+2, eli puolivälissä ollaan:-))))

hei taas.

tervetuloo minunkin puolesta uudelle mammalle. :)
tuosta isän mukana olemisesta neuvolassa, niin meillä ei oo ollu, eikä tule olemaan. ei ollu esikoisenkaan aikaan...en tiiä ees lähteekö synnytykseen, tai ees otanko mukaan :D ei ollu nimittäin esikoisenkaan synnytyksessä mukana.

Kävin tänään rakenneultrassa, kaikki hyvin ja vauva vastaa viikkoja tosi hyvin, ihan oppikirja tapaus :) sukupuolenkin sain selville, mut se jääköön salaisuudeksi :) ite kyllä aattelin eka et en halua sukupuolta tietää, mut tuleva isä halus, niin uteliaisuus voitti sit minutkin :D

mutta hyvät juhannukset jo etukäteen kaikille! me ollaan pojan kanssa ihan kotosalla vaan, varmaan tos naapurissa käydään grillaamassa...

Tervehdys kaikille!

Pikaisesti täältä kiireen keskeltä:
Eilen oli neuvola, sf-mitta 17cm, eli hyvin yläkäyrällä mutta ei kuulemma tarkoita vielä mitään. Kaikki muuten hyvin, verenpaineet loistavat, hemppa vähän alhaalla mutta ei huolestuttavasti.

Möykylle onnittelut ihanista ultrakuulumisista!

Meillä mies on ihan innolla mukana kaikessa kun on ensimmäinen tulossa. Kysyin muuten neuvolassa valmennuksista, meillä täällä on peräti yksi kahden tunnin luento, että silleen! :/

Nyt on sitten edessä Juhannusaatto ja matkalle lähtö lauantaina. Olen siis viikon työmatkalla Kanadassa,mutta yritän päästä välillä verkkoon ja lukemaan kuulumisia. Kovasti jo odottelen teidän muidenkin ultrakuulumisia!

Ihanaa Jussia ja lokoista oleskelua! Palataan!
t. Sonatar & Öttis rv 18+2

Moi taasen!:)
Tänään oli rakenneultra ja voi kuinka ihana meidän vauva onkaan. Kaikki näkyi selkeästi, näkyi sydämen kammiot ja eteiset, näkyi munuaisaltaat ja näkyi pippeli!;D Meille tulee POIKA!<3 Vauva oli pikkasen isompi kuin mitä viikot on. Painoarvio oli reilu 300 grammaa... Nyt siis tasan 19, mutta koko vastasi viikkoja 19+6. Istukka on aivan takaseinämässä, siksi olen tuntenut potkut jo viikkoja..=) nyt on ihana lähteä jussin viettoon!:D

Hyvää jussia, arvoisat mammat!=)

Ainikki + Pikku Pau Pau 19+0 <3<3<3

Hei vaan kaikille ja Hauskaa Juhannusta!

Mitä teidän Juhannukseen tänä vuonna kuuluu? Meillä ei ole mitään suunnitelmia. Mies meni juuri töihin, saa nähdä keksitäänkö jotain jussin viettoon vai nautitaanko vain hyvästä ruuasta, rentoutumisesta ja toistemme seurasta. Kelpais hyvin tuo jälkimmäinenkin vaihtoehto.

Neuvola oli tällä viikolla ja ihanasti ne sydänäänet sieltä kuului :D Nää vaan äiti painajaisia, täällä sitä möyritään... Olen myös eilen ja tänään ollut tuntevinani liikkeitä, en vaan ole varma ovatko ne niitä vai ovatko mahan kuplimisia. Luulisin, että liikkeitä(kin) on tuntunut. ja maha on jo selkeä, ei epäilystäkään miksi.

Nauttikaahan naiset jussista

Tuulen Poikanen 17+3

Moi!!

Täällä juhannus mennyt työn merkeissä ja huomenna on vasta vapaapäivä. Oon saanut nyt selviteltyä, että olen kesän töissä, aina elokuun loppuun saakka ja syyskuun sitten lomailen. Ja aatella et nyt on kohta kesäkuu jo mennyt ja on reilut yhdeksän ja puoli viikkoa lomaan.=)

Meilläkin oli ultra maanantaina 16.6, mies ei päässyt mukaan, mutta kuitenkin... Sielä uiskenteli ihan reippaan oloinen pikkukaveri, joka yhden ultrakuvan mukaan olisi tyttö, mutta kun aloin tarkemmin katsoa, niin siinä meni napanuora just jalkojen välistä. Joten ootellaan vielä kumpi tulee.=) Kokoa kaverilla oli kuukautisista laskien silloin 19+5 viikkoa ja ultran mukaan sikiön koko vastasi 20+1 viikkoa.

Joku kyseli noista kivuista, pahempia kipuiluja ei vielä ole, ainoastaan kipuja on tahtonut ruveta tulemaan sänkypainin aiheuttamana. Eli alkaa olla aika ruveta miettimään eri painiasentoja ainakin meillä. Liitoskivut alkoi mulla esikon aikaan jo rv 20, joten toivon ettei ne nyt vielä alkaisi.

Mutta hauskaa jussia kaikille, mäpä lähden tästä iltatuuriin.=)

-misai82&rv20+3-

Täällä vietetty ensimmäinen Juhannus kotosalla vuosikausiin. Ehkä joskus lukioaikana olen viimeksi ollut Juhanannuksen kaupungissa. Mutta rentouttavaa on ollut:-) Vielä ensi viikko töitä ja sitten viiden viikon loma, ihanaa.

Huomenna aamusta sitten rakenneultraan; kertoilen kuulumisia heti koneen ääreen päästyäni.

Tämä veijari vaikuttaa varsin eloisalta, potkuja tuntuu usein ja ne tuntee jo kädellä masun läpi. Ja eilen seurailin sängyllä makoillessa useaan otteeseen, kun masu liikkuin vauvan mukana - voih, kuinka suloista:-)

Mutta väsymystä on edelleen. Välillä minusta enemmän kuin laki sallii. Tänään onneksi hiukan parempi päivä; eilen olin ihan zombie:-/

Hauskaa Jussin loppua kaikille!

t. Oona ja masu 21+0

Rakenneultrassa oltiin aamulla ja kaikki oli hyvin. Istukka takaseinässä ja lapsivettä hyvä määrä. Koko vastasi viikkoja ja vaavi oli kovin eloisa:-) Sukupuolta ei saatu selville, mutta kovin on tyttö-olo. Mutta oli se niin suloinen, että!

Oona ja vaavi 21+1

Uusi viikko jälleen ja tosiaan kesäkuun viimeinen. Äkkiä se aika vaan hurahtaa näin kesällä. Täällä odottelen miehen kesäloman alkamista, vähän yli viikko vielä ja sitten saadaan nauttia lomasta yhdessä. Ollaankin lähdössä lomareissuun heti kun hänellä vapaapäivät alkavat, ihanaa!

Juhannus oli ja meni rauhallisen mukavissa merkeissä omalla mökillä. Syötiin hyvin ja nautittiin auringonpaisteesta! Yllättävää kyllä ei sadellut juuri lainkaan ja kelit osui ainakin täälläpäin nappiin. Tuli se "talviturkkikin" sitten heitettyä, 18 asteen vesi tuntui aluksi aika kylmältä, mutta äkkiä siihen tottui.

Ihanalta kuulosti Ainikin ja Misain ultrakuulumiset! Vai että on Ainikille tulossa poika :). Taisi sitten näkyä pippeli hyvin kuvissa! Meilläkin jännitetään ultraa, torstaina päästään ihastelemaan, miten pikkuinen on kasvanut. Mies ei edelleenkään haluaisi sukupuolta tietää, minä taas haluaisin. Pitänee sitten itse arvuutella, jos saa kuvista selvää tai jos lääkäri sen tokaisee muuten vaan ;).

Kovasti pikkuinen on liikkunut ja potkiskelee välillä ylöspäin ja alaspäin, riippuen siitä miten päin masussa köllöttelee. Ihana pikku kutittelija :)!! Nyt on mieskin tuntenut potkut vatsan läpi ja on onnessaan. Kyllä tämä on ehdottomasti elämän parasta aikaa!

barbalala ja pikkuinen rv 19+6

Moikka naiset!

Ihanasti meni Juhannus! Nyt kun jaksaa puristaa pari päivää töitä niin sitten alkaa loma!!Papunen potkiskelee jo kovasti! Oli hauskaa kun tuleva enomies oli kylässä ja hän alkoi puhua papusta niin tulokas päätti mottasta minua oikein kunnolla :) En ollut aikaisemmin saanut sellaisia potkuja että oikein hytkähdytti!!!:) Ihanaa!Nyt vaan toivoo että saisi potkuja...tietäisin että kaikki on hyvin - minusta on tulossa potku-riippuvainen :)

Masu alkaa olemaan jo ihan selkeä tapaus, töissä peittelen sen vielä melko uskottavasti kauluspaidalla. Mahtavat töissä yllättyä kun tulen kuukauden päästä takaisin töihin aikas ison masun kanssa :) Kyllä tämä raskaus aika on ollut mahtavaa, tietysti alku aina vaikea, mutta nyt olen elämäni voimissa ja tuntuu että elämä hymyilee!! Onnelliseksi tämä pikkuinen olio minut tekee jo nyt!

Huomenna on rakenneultra!! Jännää!! kerron sitten kuulumiset kun pääsen koneelle!

HelmiPelmi ja Papuliini 18+6

Ainikki:Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 12.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Mariah: poika 01/06 LA 4.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 13.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 22.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen, LA 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

Moikka kaikille kanssavartojille!
Me käytiin tänään rakenneultrassa! Kaikki oli kohdallaan ja laskettuaika pysyi kohdallaan. Oli ihana nähdä pienet kädet ja pienet varpaat ja sormet joita oli yhteesä 20!! Kaksi munuaista ja vatsaontelo ja hengitysliikkeet näkyivät selvästi. papu käänsi kasvojaan ultrakuvaan päin eli profiilikin näkyi, mutta ei siitä mitään selvää saanut :) Mutta söpö se oli. Tiedämme myös sukupuolen!!Vaikka ensin ajattelimme ettemme sitä kysy, mutta uteliaisuus vei voiton. Tosin lääkäri sanoi ettei koskaan voi olla ihan varma, mutta näin itsekin aika selvästi että siellä näkyi...

Ihanaa, olemme mieheni kanssa niin onnellisia ettemme voi paljon muuta ajatella!!
Ihanaa ajatella että meillä kaikilla on masussamme sellainen ihmeellinen pikkuolento!!!

Oikein ihanaa päivää ja iltaa kaikille, huomenna viimeinen työpäivä!!

Helmipelmi ja papuliini 19+0!!!

onneksi olkoon!
On aina rauhoittavaa tietää että kaikki on ok. Meillä rak.ultra viikon päästä keskiviikkona, ja sain ajan o´sullivanin testiin kanssa koska bmi hippasen yli 25. Tänäaamuna siis kävin neuvolassa ja sydänäänistä täti tokaisi "että poika voi oikein mainiosti".. aiotaan kyllä kysyä ultrassa jos sukupuoli vaan näkyy, saa nähdä onko veikkailut oikeassa!

bombera sydääänistäkö teillä neuvolantäti povasi poikaa? Perusteliko miten? Kun meillä viimeksi neuvolassa sanoi, että povattaisko poikaa, kun kuulemma pojalla sydänäänet kuulostaa junalta ja tytöllä kuuluu kopse, kuin hevonen laukkais :D Hauska nähdä, pitääkö povailut paikkansa!

Tuulenpoikanen rv 18+0

Terveisiä Kanadasta!

Täällä on mennyt vaavin kanssa mukavasti, meistä kumpikaan ei tykännyt huonoa lentomatkasta. Paluu on sitten perjantaina, joten vielä muutama päivä ennen kotiinpaluuta.

Ihania uutisia ainakin Ainikilla, Misaille, Oonalla, Helmillä!!! Onneksi olkoon! On ihana lukea sukupuolista ja muutenkin kuvauksistanne, tekee koko asian niin paljon konkreettisemmaksi. Meidän pitää odottaa vielä viikko, huoh!

Nauttikaa naiset kesästä!
Yt. Sonatar rv 19+0

Yhteistyössä