Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuulen poikanen; toivottavasti kaikki on hyvin ultrassa, kerro sitten kuulumiset pian...:)

Mä kävin eilen ekassa neuvolassa, mies oli mukana. Täytyy sanoa että melkoinen hössö täti oli ja aikamoinen tumpelo... Ainakin tietokoneen käsittelyssä, kun se yritti syöttää mun tietoja sinne. Melkeen kaksi tuntia saatiin aikaa kulumaan katsomalla sen hösellystä. Ei kyllä jäänyt kauheesti käteen siitä reissusta, molemmat oltiin vähän pettyneitä. No, seuraavaksi odotellaan aikaa nt-ultraan!

Vatsa on turvonnut täälläkin, eilen neuvolan vaaka näytti kaksi lisäkiloa.. Ja se kaksi on kyllä ihan tuossa mahassa eikä missään muualla. On koko ajan sellainen olo, että töissä jo tuijotellaan.. voihan olla että vaan kuvittelen. Mutta olen aika pienikokoinen eikä tuota vatsaa normaalisti juuri ole - nyt mielestäni on jo melkoinen muutos lähtötilanteeseen. Täytyy hankkia vaatekaappiin muutamia tunikoita yms. niin saa paremmin peitettyä;)

Ihan hullua, että teillä jo näkyy vatsat :) Paitsi, että mulla tuo LA onkin vasta loppukuussa, eli tuun parhaimmillaan melkeen 4 viikkoa jäljessä osaa teistä. Mut en mä kyllä joulukuisiinkaan halua siirtyä, mä oon päättäny että tää syntyy marraskuussa ;)

Mulla oli ekaa kertaa tänä aamuna niin huono olo, että tuntui vähän yökkäyttävän. Ei tosin edelleenkään mitenkään runsaasti ja mehun juomisella meni heti ohi.

Brogan 6+1

Barbalalan perässä seuraan tänne puolelle, jos huolitte joukkoonne! Meillä siis myös lapsettomuushoidot takana ja nyt menossa elämäni ensimmäinen alkuraskaus, ikää on 33v. LA on laskurin mukaan 18.11.

Ensi viikon keskiviikkona on ensimmäinen ultra, johon saakka pitää jännittää mitä masusta oikein löytyy. Eilinen oli helvetillinen, vuorokauden kestävä päänsärky, johon paracetamolit eivät auttaneet ollenkaan. Hormoonit varmaan heittelee, aloin ihan ilman syytä itkemään eilen kaupungilla! Vähän noloa...

Vatsa on ihan järkyttävän turvoksissa koko ajan, kohta en voi enää sitä peitellä. Housut kiristää ja kun olen aina pitänyt suht vartalonmyötäisiä vaatteita, kaikki varmaan ihmettelee jos alan kulkea säkki päällä! :) Emme vaan haluaisi vielä kertoa kellekkään, mutta pitänee ultran jälkeen miettiä marssijärjestys uudestaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Sonatar rv 7+3

Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Oona76: LA 8.11.2008, esikoinen
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Ainikki: esikoinen, LA n.14.11.2008
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tuulia: esikoinen, LA n. 23.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008

Noista vaatteista vielä... Jos tosiaan olette käyttäneet melko istuvia vaatteita, nin kuin ehkä minäkin, mutta turvotus estää sen, miettikää mun ratkaisuja vaihtoehtoina: pidän alla tavanomaista tiukkaa paitaa, mutta päällä jotain löysempää villatakkia, jota voi pitä oikeastaan kiinni tai auki. Ainakin se peittää (ala)mahaa.

Sitten mua kylmääkin koko ajan, niin pidän minkä tahansa paidan päällä usein vielä ulkohuivia, siis sellaista pashmina-tyyppistä. Ihan vaan "koska olen niin jäässä". Senkin voi hyvin nyhtää alaspäin! Etenkin jos alla on t-paita, voi tuon laittaa kylmyyden piikkiin.

Mulla ei ole paino vieläkään noussut, mutta turvotus tuntuu lähtevän jo häpykummulta, siis ihan alhaalta. Sit ei voi mitenkään vetää sisään, vaan kyse on jostain muusta. Plääh.

rv 6 + ehkä 5

MOI!

Tääläkin eka neuvola takana ja mulla meni vain 30 minuuttia koko hommaan. No tokihan mulle on jo toinen tulossa, mut ihan kiva ettei siellä kauempaa mennyt.

Mulla vaihtuu neuvola-täti seuraavaksi kerraksi, joten saas nähdä mitä eteen tulee.
Mulla on neuvola ja lääkäri taas 22.4 ja silloin sitten kuunnellaan niitä sydän ääniä.=)
Ultra aika oli vasta kesäkuulle.

Munkin masu on oikea pömppis, pitäis viikon päästä lähtee pohjoseen ja toppahousut kinnaa nyt jo. Muutenkin tää aika on ollut ihan erilaista kuin esikon aikana.

Ei muuta kuin aurinkoiset viikonloput!

Mul on jo kax neuvola käyntiä takana...toinen oli neuvolalääkäri, jossa katottiin sil sisäultra tms.jutulla, sillon vasta oikeestaan tajus et kyllä siellä elämää on :)
Tänään tuli aika np-ultraankin (se kai se on)...oon vähän pihalla näistä ultrista jne. vaik toista ootankin :D mut ekaa odottaessa asuin melkein koko raskausajan eri paikkakunnalla ja eri neuvoloissa on kumminkin aina vähän eri käytännöt...
Mullakin on välillä ihan turvonnut olo, varsinkin iltasin...en muista et tämmöstä ois esikoista odottaessa ollu...
misai82 kun sanoit et sulla neuvola-täti vaihtuu...mulla kerkee olla ainakin 3 eri neukkatätiä tän odotuksen aikana, ehkä jopa enemmän...
No onnex kuulema kesäx neuvola-tätix tulee sama ihminen joka oli sillon kun esikoista odotin (mitä kerkesin täällä käydä neuvolassa) ja hän on ainakin tosi mukava ihminen...
Mut ootan mielenkiinnolla kun monta neuvola-tätiä ja kaikki erilaisia, et mitäköhän tästä tulee :D

mutta hyvät viikonloput jokaiselle.

Möykky08: poika 10/06 LA 14.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tuulia: esikoinen, LA n. 23.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008

Lisäilin itsenikin listalle :)

Jäi vähän sekava olo ultrasta, enkä tiedä mitä ajatella. Sanottiin, että kohtu on kasvanut, mikä on hyvä merkki, mutta ei sieltä kyllä asukasta saatu näkyviin. Yhdessä välissä kuva pysäytettiin ja terveydenhoitaja näytti sieltä jotain läiskää, mutta sitten se katosikin, eikä tullut enää näkyville. Terveydenhoitaja sanoi, että luultavasti se aika parin vkon päähän olisi ollut parempi, että alku voi olla vielä niin pieni, ettei näy. (minulla kun on epäsäännölliset kuukautiset niin varmuutta hedelmöityksen ajankohdasta ei ole). Nyt uusi ultra on kahden vkon päästä ja silloin pitäisi näkyä, jos siellä jotain on.

En tiedä mitä ajatella, petyin tänään tosi paljon ja nyt on tunne, ettei siellä mitään ole..

Joo, Luulen myös et mullakin tulee noita kesäsijaisia vastaan kanssa.
Esikoisen aikana oli semmonen sijainen, kans oikeen hömppä, liivi väärinpäin tuolissa istui ja suurin aika meni siihen kun opetin sitä käyttämään tietsaa...=)

Onneksi silloinen esimies oli myös raskaana ja kävi samassa neuvolassa, ei tarvinnut sen kummemmin selitellä hieman venähtäneitä neuvolakäyntejä.=)

No, niitäkin on varmaan joka lähtöön!=)

Väki on taas lisääntynyt, mukavaa:)

Tuulen poikanen; Ei varmasti jäänyt hyvä mieli siitä ultrakäynnistä.. Mutta kaikki voi tosiaan olla hyvin ottaen huomioon sun epäsäännöllisen kierron, joten ei auta muu kuin odotella. Odottavan aika on pitkä, mutta joskus se aika tulee kumminkin ja saat varmuuden asiasta. Toivotaan parasta, voimia ja positiivista mieltä siihen saakka:)

Malvia; taidat pukeutua samoin kuin minäkin:) Mullakin on melkein aina joku toppi/paita ja neuletakki sekä pashminatyyppinen huivi töissä... Ja samasta syystä - kun on niin vilu koko ajan! Nyt kun ollaan kesää kohti menossa niin täytyy tosiaan hankkia jotain kevyempää peittävää jos vaikka ainainen paleleminenkin hellittäis.

Galluppia: Ootteko aurinkoihmisiä - kovia palvomaan aurinkoa yleensä? Aiotteko välttää aurinkoa nyt raskauden aikana maksaläiskien tms. pelossa? Onko tietoa, onko auringon palvonnasta jotain haittaa sikiölle?

Minuun aurinko vaikuttaa psyykkisesti erittäin paljon. Tulen siitä niin onnelliseksi! Jos on vapaata ja aurinkoista, mua ei saa sisällä pysymään millään, möllötän pihalla joko aurinkoa palvoen tai sitten puuhastellen jotaikin..muka pihatöitä;) Nyt oon miettinyt jo tulevaa kesää, että mitenkähän on tuon raskauden laita, onko mahdollista viettää kesä samaan malliin kuin normaalisti on tottunut?!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Kiitos tsemppauksista henriikka, näinhän se on, että positiivisena pitää olla ja raskaanahan tässä ollaan ellei toisin todisteta :)

Aurinko piristää ja antaa energiaa! Kesällä on ihana köllötellä ja touhuilla auringossa, nautin siitä lämmöstä ja valosta. Kevätaurinko on minusta vielä jotenkin odotetumpi pitkän ja pimeän talven jälkeen.

He hee, Ainikki. Täällä nauroin ihan äänen tota sun miehen kommenttia "en tiiä":-) On se toinen voinu vähän ihmetellä. Noi yllättävät tilanteet on kyllä varmaan pahimpia. Onneksi ei kumpikaan olla vielä jouduttu niihin.

Eilen kerroin pomolle, koska tahti töissä on sellainen, että tässä tilassa en sitä jaksa. Hän ymmärsi hyvin. Ja nyt ollaan menossa kertomaan vanhemmille. Äitini menee varmaan ihan sekaisin:-) Ei vaan enää jakseta salata – sekin on rankkaa. Varsinkin kun ollaan paljon tekemisissä, niin tulee mitä ihmeellisimpiä tilanteita. Pääsiäisenä "jäätiin jo melkein kiinni":-) Sitä paitsi, jos jotain sattuisi, kertoisimme joka tapauksessa.

Niin, ja maha on kyllä iltaa kohden sellainen, että ilman vaatteita ei ole kyllä epäilystäkään onko raskaan vai ei. Turvotusta toki vielä.

Hei taas ja mukavaa lauantaita! Kivaa Sonatar, että tulit tänne samaan pinoon :)!

Tuosta vatsan turvotuksesta: mulla on ollut jo viikon verran turvotusta koko ajan ja farkkujen pitäminen olkaa olla aika epämiellyttävää. Kun sitten on väkisin pitänyt niitä farkkuja töissä koko päivä, niin tuntuu ihan autuaalliselta ottaa ne pois. Eilen sitten alkoi jo kivistelemään ja vähän jomottelemaan nuo housut vatsaa, joten menin suosiolla ostamaan ensimmäiset mammafarkut. Tuntuvat hyvältä päällä ja enää ei kiristä, eli suosittelen muillekin. Nämä ovat malliltaan semmoiset, että näissä on matala vyötärö ja ns. masutuubi, jonka voi vetää vatsan päälle. Hameet ovat myös olleet jo mulla suosiossa, tosin käytän arkisin mielummin kyllä housuja joten siksi ostin nämä farkut jo nyt.

Aurinkoihmisiä ollaan, mutta en varsinaisesti mikään auringonpalvoja. Jos köllöttelen pitkään auringossa, niin mulla alkaa aika herkästi särkemään päätä. Noista auringon "haittavaikutuksista" olen kuullut sen verran, että maksaläiskiä tosiaan voi tulla raskaana helpommin, muuta en tiedä.

Tremppiä tuulen poikaselle myös minunkin puolestani, eiköhän siellä ole kaikki ihan hyvin! Ultrattiin tod. näk. liian aikaisin jos kerran on mahdollista, että hedelmöityminen on tapahtunut myöhemmin.

Viikoloppuja!

barbalala rv 8+4

Tulin tänne katselemaan mitä kerrottavaa teillä on odotuksistanne, asun ulkomailla ja täällä ei tällaista palstaa ole! LA on 12.11, esikoinen, ja pahaa oloa päivittäin, mutta väärinpäin- eli aamuisin paras olo joka iltaa kohden pahenee. Alaselkää kivistää hiukan ja pìentä turvotusta on, paino ei ole noussut vaan laskenut kilon verran kun kaikki ruoka etoo..
Minulla on vieläkin epäuskoinen olo, vaikka selväähän se nyt on että odotan, mutta täällä ultra tehdään vasta myöhemmin eli 2.5. jolloin vko 12 jo menossa. En usko ennenkuin näen! Ja vanhemmille Suomessa en ole vielä kertonut, kerron sitten ultran kuva kädessä.

Moi kaikki ja tervetuloa uudet!

Mulla on olo päivä päivältä vaan kurjenemaan päin, en jaksaisi tehdä yhtään mitään, enkä jaksakaan jos ei ole ihan pakko. Ällötys on ympärivuorokautista, ja tosi väsyttävää sekin. Voisin nukkua varmaan vuorokauden jokaisen tunnin.

Meillä kanssa täällä Ranskassa eka ultra on vasta aikaisintaan viikolla 12, enkä nyt sitten alkanut vänkäämään lääkärin kanssa asiasta. Tokihan voisin mennä koska vaan yksityiselle, mutta en siihenkään nää mitään erityistä syytä juuri tällä haavaa. Mutta täytyy myöntää, etten kyllä näistä pahoista oloista ym. huolimatta tahdo oikein uskaltaa uskoa minäkään ennen kuin näen.

Mulla on muuten kehittynyt näissä hormonihöyryissä piehtaroidessani ihan tajuton ikävä Suomeen ja (etenkin) joihinkin tiettyihin suomalaisiin tuotteisiin. Olen haikaillut mm. Valion banaanijugurtin, keltaisen Jaffan, ja erityisesti tumman leivän, Kippari-juuston (?!) ja suolakurkkujen perään..

Mun miestä vaan hymyilyttää, kun se ei kuulemmma koskaan ole kuullut mun puhuvan yhtä paljon ruoasta. (Tai Suomesta!) Mutta se vaan on niin, ainakin mulla tällä hetkellä, että joka päivä on ehkä yks tai kaks ruokalajia tai -ainetta, jota saattaisi tulla kysymykseen, ja joka ei aiheuttaisi v¨litöntä yökkäysreaktiota. Ja se ruoka-aine ei ole kuin harvoin sama kahtena peräkkâisenä päivänä, ja silloinkin se yleeensä on joku sellainen herkku, jota nyt vaan ei kerta kaikkiaan ole saatavilla (esimerkkinä tumma leipä).

Blaah, menispä pian ohi tämâkin vaihe. Ja tulispa pian kesä niin pääsisin sinne Suomeen. Mökkeilemään...Ja syömään tummaa leipää ja niitä suolakurkkuja!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Huomenta tyttäret!

Tuulen poikaselle tsemppiä ja jaksamista piinaavaan odotukseen!

Bombera, tervetuloa mukaan!

Myös Sachalle voimme on virtuaalinen Suomi siihen saakka, kunnes tulet tänne fyysisesti! Tosin ruisleiväksi emme valitettavasti voi muuttua! ;)

Barbalala, minäkin tarvitsisin jo mammahousut, mutta kun en ole löytänyt sellaisia jotka istuisivat. Odottelen kieli pitkällä kevätuutuuksia. Yhdet mammahousut minulla on jo, mutta niin ohuet, että vielä ei voi pitää.

Täällä meni viikonloppu mukavasti. Vähän huolestuttaa kun ihan kuin oireet alkaisivat helpottaa. Siis väsymystä on vähemmän ja kuvotusta vain silloin tällöin. Onkohan tämä huono merkki? No, keskiviikkona on ultra, jolloin viimein selviää missä mennään.

Kesää ja aurinko odottelen jo kovasti, uskon auringon vaan tekevän niin minulle kuin masuasukillekin hyvää. Siis kohtuullinen palvonta ja muuten ulkona oleminen.

Uuteen viikkoon,
Sonatar rv 7+6

Mäkin oon käynyt testailemassa mammahousuja!=) En vielä uskaltanut ostaa, kun kohta kuitenkin alan leviämään joka suuntaan, en jaksa uskoa että jotku koon 34-36 mammafarkut menis vielä kuukauden kuluttua.:D Oon sitten vaan virittänyt farkkuihin nappiin ja napinläpeen hiuslenksun joustonvaraksi ja pidän pitkiä paitoja.=) Ihanaa, kun muillakin on masut jo vähän näkyvissä. Tuli vähän höhlä olo, kun eräs tuttu oli sitä mieltä, että hössötän liikaa. Hän kun osti ekat mammahousut vasta raskuden puolivälissä. Ei sille kyllä mitään voi, että toisten masut kasvaa aivan eri tahtia... En kyllä jaksa ottaa onkeeni tommosista, vaikka siinä tilanteessa olin aika hämmentynyt ja ehkä vähän jopa loukkaantunut. Veikkaan, että täytyy oikeasti käydä ostamassa ne mammahousut lähiviikkoina...:) Tää on kyllä taas tätä maanantaivuodatusta. Pahoittelen, että viestini ovat välillä sekavia.xD

Aurinkoa täälläkin odotellaan... Odotan jo innolla kesälomaa...=)

Mulla on muutes uusi himo ilmaantunut. Söin joskus mukulana turkinpippureita ja maitoa ja jotenkin nyt vaan alkoi tekemään mieli... Nyt niitä tekee mieli jatkuvasti. :D Mitään muuta namia en voi syödä, kuin salmiakkia. Suklaan hajukin ällöttää...=) Hassua, miten niin pikkuruinen olento voi vaikuttaa näin suuresti kaikkeen.:)

viikkoja on kai nyt 8+2 =) <3<3<3

Moi kaikille,

Ilmoittaudun Marrasmammojen iloiseen yhteyteen =)
Mulla on menossa rv 7 + 3 tai jotain sellaista. Laskurit antavat
aina niin kummia (erilaisia) vastauksia. Minulla on LA 18.11. Ensimmäinen
ultra on 29.4 ja neuvola 21.4. On niin pitkä aika tuohon ultraan etten millään
laksaisi odotella.

Joku puhui tässä ketjussa aikaisemmin, että ihan kun oireet rupaisi pikkuisen helpottamaan.
Mulla on sama kokemus. Tämän 7 viikon alusta lähtien on olo ollut melkoisen paljon parempi ku aikaisemmin. Väsymystä on toki ollut edelleenkin, mutta se ei ole niin ylitsepääsemättömän tuntuista. Mukavaahan on ettei tarvitse nukkua koko ajan, mutta mietin vaan että miksi ne jo nyt helpottavat? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Masu on aika turvonnut - johtunee iki-ihanasta ummetuksesta, joka kaiketi tähän raskailuun liittyy...mutta tupeisen masun peittelyyn olen käyttänyt samaista neuletakki-ratkaisua, josta täällä on ollut puhetta.

-helmi

Helmille myös tervetuloa!

Tuosta oireiden hiipumisesta: kaipa sekin on hyvin yksilöllistä, missä vaiheessa alkuraskauden oireet alkaa vähenemään. Jossain vauvakirjassa sanottiin, että tuo väsymys/pahoinvointi alkaisi helpottamaan n. 3 kuulla. Itsellä eivät ole oireet muuttuneet suuntaan tai toiseen, eli samanlaisena ovat pysyneet nipistelyt ym. Mutta tuskinpa tarvitsee huolestua, jos oireet ovat vähän vähentyneet. Joskus vaan voi olla päiviä, jolloin niitä on vähemmän ja joskus enemmän.

Sonatar: huomenna on jännä päivä! Kaikki on varmaan ihan mallillaan :). Itse ainakin jännitin ekaa ultraa aika paljon ja mies kanssa, ei meinannut housuissaan pysyä. Tulethan sitten pian kertomaan, millainen pikkuihme sieltä masusta löytyi.

Enpä nyt tiedä, onko se äitiyshousujen hommaaminen nyt mitää hössötystä, jos tuntuu siltä niin toki ne voi jo hommata. Itsellä ainakin mukavampi olla, kun ei purista tai kiristä mistään. Ostin sellaiset vähän halvemmat, ajattelin katsella niitä "hienompia" versioita vähän myöhemmin (kun nythän vielä ei olla ns. selvillä vesillä). Bebesin sivustoilla oli tosi kivan näköisiä housuja, mutta ovat kyllä ihan älyttömän kalliita. Saas nähdä raaskinko sieltä ostaa, vaikka kyllä ne yhdet housut on aikas kivan näköiset ;)...

Ainikki: mulle menisi taas kaikki epäterveellinen. Berliininmunkitkin ja suklaalevyt näyttää kaupassa niiin houkuttelevilta! Pakko vaan yrittää jotenkin hillitä itseään. Ja noista suolakurkuista vielä sen verran, että maistuvat ihan tajuttomilta. Eilen tein pizzaa ja siihen suolakurkkuja...maistui taivaalliselle, vaikka itse sanonkin ;).

Nyt tuli sen verran nälkä, että taidan käydä hakemassa vähän syötävää. Koitetaanhan taas jaksella tämä viikko töissä, neljän päivän päästä on jo perjantai :D!!

barbalala rv 8+6

Siis keskiviikkona on jännitettävää Sonatarella, iski väliaikainen tiistai-olo meikäläiselle ;)... tästä sen huomaa, millainen työmotivaatio mulla on, kun jo toiveissa tiistaita elellään...

Eilen ensimmäisen kerran pystyin syömään ilman yökkörefleksiä, eilen selkä jumalattoman kipeä - huomenna alkaa vko 9 ja olen lueskellut kaverin suomesta lähettämiä vauvalehtiä, ja siellä vko 9 keskenmenoriski on suurimmillaan ja oireena esim. alaselkäkipu.. Mä olen kanssa pönttö kun tutkailen koko ajan tätä olotilaa, ja pakko myöntää että lähipiirin tapahtumien vuoksi pelko menetyksestä on suuri.
Ystäväni yrittivät vuositolkulla, ja viime vuoden loppupuolella keinohedelmöityksellä alkoi onnellinen odotus. Pari kertaa oli tiputtelua jonka vuoksi ystäväni olikin sairaalassa, mutta aina toipui. Kun hän oli sitten jo 7 kkdella, vauva kuoli ilmeisesti istukan tulehduksen johdosta. Ulkopuolelle näyttää tietenkin normaalia naamaa, mutta en usko että tuollaisesta kovin äkkiä toipuu. En viitsi paljoa tästä omasta raskaudesta puhua, koska heidän oli tarkoitus tulla ensin vanhemmiksi.

Ilmoittaudun marrasodottajiin minäkin.

Muutaman viikon olen jo miettinyt tänne kirjoittamista, mutta halusin varmistuksen masuasukin olemassaolosta ensin. Tänään sitten kävin lääkärissä alkuaraskauden ultrassa ja siellä näkyi pikkuinen sykkivä sydän, joten kaipa tähän onneen sitten voi alkaa uskoa :) Meillä on juuri vuoden täyttävä poika ennestään, hänen syntymäänsä edelsivät lapsettomuushoidot ja nyt olemme ihmeestä ymmyrkäisinä kun tämä raskaus alkoikin ihan luomusti. Mutta hiljaa hyvä tulee, ollaan nyt vielä aika hissukseen ainakin sinne np-ultran viikoille asti.
Oireet on täällä ollut laimeammat kuin esikoisen kohdalla, silloin oksensin päivittäin. Nyt on ollut vain kuvotusta, mutta kaikki on toistaiseksi pysynyt sisällä. Väsymystä on, varsinkin kun koittaa tuon taaperon perässä pysyä. Maha on pömpöllään myös täällä, tosin se oli sellainen kyllä jo ennen raskautumistakin :) Mutta nyt siihen itse kiinnittää ehkä enemmän huomiota ja miettii että jokohan joku arvaa.

Hauskaa että täällä on jo näin paljon odottajia koolla!

Rouva H rv 8+0
poika 04/07, LA 17.11.2008