Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos:)
Tänään oli pienen pientä vaal.pun. vuotoa, joka ehti vaan paperille asti ja se kyllä säikäytti! Olen lueskellut noista alkuraskauden keskenmenoista, mutta ilmeisesti keskenmenossa vuoto on reilua veristä vuotoa? Ja tuommonen pieni tuhru voi olla istukkavuotoa tms.? Toivottavasti kaikki menee hyvin..

Joko teillä muilla vatsa pömpöttää? Itse en osaa oikein sanoa vielä, ehkä vaan turvotusta, tai sitten oma henk. koht. vuosirengas ;)

rv 7+6

Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Oona76: LA 8.11.2008, esikoinen
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Tuulia: esikoinen, LA n. 23.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Ainikki: esikoinen, LA n.14.11.2008

lilieen, olen todella pahoillani puolestasi, tuo tuulimuna on se mitä minäkin pelkään. Voimia sulle.

Tein tänään toisen raskaustestin ja sekin näytti samantien reilua positiivista. Kolmas odottelee kaapissa vielä yhtä epäuskon päivää, kun eka ultra ja neuvola on vasta rv10+4. Vissiin sitä ei uskalla toivoa, että olisi sellainen onni potkaissut, jotta masuasukki meillä olisi.

Lilieen, olen tosi pahoillani sinun puolesta... Jotenkin tajuaa vasta tällaisessa tilanteessa, ettei ole itsestäänselvää, että raskaus jatkuu... Kyllä se aurinko vielä paistaa, vaikka nyt näyttää pilviseltä. En voi sanoa, että tiedän miltä susta tuntuu, mutta voin kai lähettää täältä virtuaalihalin ja voimia... *HALI*

Osanottoni.
Ei ole itsestäänselvyys tuo vauvan saaminen. Pistää taas ajattelemaan ja palauttaa maan pinnalle. Ensimmäinen ultra kahden viikon päästä. Siihen asti jännäillään...

Voi Lilieen, olen todella pahoillani:-(

Meillä eka ultra huomenna ja pelottaa vietävästi. Jotenkin on niin epäuskoinen olo, vaikka oireita on ollut iso kirjo. Mutta tuota tuulimunaa pelkään eniten:-/ Sekin kun teettää oireita...

Todella palautti maan pinnalle, että ei sen uuden elämän alku ole niin itsestään selvää, vaikka plussan testiin saisikin.

Suurensuuret pahoittelut Lilieenille!! *halaus* Tuollaiset uutiset ovat niin surullisia, jaksamista teille.

Mulla ei ole edelleenkään oikein mitään oireita! Ne vähäisetkin on kadonneet. Tosin nyt oon jo viidettä päivää kuumeessa niin sekin voi "piilottaa" ne oireet. Toivottavasti tästä aivastelusta ja yskimisestä ei ole masuasukille haittaa. (Jos siellä nyt ketään on. Alan vaipua epäuskoon). Ensimmäinen neuvola on vasta 18.4, eli pari viikkoa vielä. Ja ensimmäinen ultra sitten ties milloin. Sydänäänet vois kuulua ehkä joskus toukokuun alkupuolella. Odottavan aika on pitkä. Mut me päädyttiin miehen kans, että ei mennä varhaisultraan. Mitä tahansa voi kuitenkin tapahtua sen ultran jälkeenkin vielä, niin sama odotella tuota kaupungin järjestämää.

On se hassua, että sitä on niin epäuskoinen tuon raskauden suhteen.. Meinaan kun positiivinen testitulos on aina(?)luotettava, silti itselläkin oli vaikea uskoa sitä todeksi ja piti varmistaa asia myöhemmin:) Mut mitä olen lukenut en ole tainnut olla ainoa;)
Alkuun mulla oli hirvee pelko että kaikki päättyy ikävästi, mutta nyt ole rauhoittunut sen suhteen. Toki mielessä on että kaikki on edelleen mahdollista, mutta varhaisultrassa käynti rauhoitti aika paljon. Ja sitten olen ajatellut, ettei omalla pelkäämisellä voi ehkäistä mitään, surraan sitten jos/kun sen aika on.

Misai, oletko menossa kokonaan uuteen työpaikkaan? Aika rohkea olet kun tässä vaiheessa, mutta eipä sitä mikään estäkään - toivottavasti on onnistaa! Onko se vakipaikka? Mulla on ollut kanssa työpaikan vaihto mielessä, mutta olen lykännyt sitä mahdollisen äitiysloman jälkeen. En uskaltanut ottaa uutta stressin aihetta vauvantekoprosessin keskelle...

Oona, tulehan kertomaan ultrakuulumisia.. :)

Brogan,oireettomuus ei kerro mitään - senhän tiesitkin:) Paitsi se, jos ensin on oireita ja ne loppuu yhtäkkiä niin voi olla merkki jostakin, näin olen ymmärtänyt. Osaisinpa itsekin olla noin pitkämielinen kuin sinä! Mutta luin jostain, että jollakin varhaisultrassa vk 7 kaikki hyvin, myöhemmin ultrassa näkyi, että vko 8 sikiö oli kuollut...Tosin oma lääkärini sanoi, että riskit on pienet kun sikiön sydämensyke on löytynyt..

On se vaan niin, että aina jollekin on jotain tapahtunut ja kaikista ns. epänormaaleista tapahtumista kirjoitetaan herkemmin ja niihin törmää väkisin. Prosentuaalisesti kait se on niin, että jos näinkin pitkälle päässy, niin on suuri syy odottaa, että kaikki on ok ja tulee olemaan. Mutta on se niin väärin, kun ei voi/uskalla 100% nauttia tästä tilasta:-/

Ultra reilun tunnin päästä ja pidän kaikki varpaat ja peukut pystyssä, että siellä joku olisi, huoh.

oona ja 8+4

Hieno juttu Oona. Lilieenin uutinen taas muistuttaa, mitä kaikkea on mietittävänä itse kullakin. Ikävä juttu.

Mäkin ajattelin koettaa jaksaa odotella sitä kaupungin ultraaa, joskus toukokuun puolivälissä varmaankin. Maanantaina on eka neuvola, ihan kiva sinnekin mennä käymään!

Mulla on kyllä niin nää klassiset oireet, että oikein mietityttää, olenko keksinyt ne jostain Helistimen oirelistasta :)

Hyvää loppuviikkoa!

Tervehdys! Sopiiko vielä kiilata joukkoon kasvavaan? Olen kirjoitellut tuolla lapsettomuushoidoista plussanneissa, mutta siellä alkoi olemaan sen verran hiljaista, että ajattelin uskaltautua tänne.

Meneillään meillä on siis toinen raskaus (ensimmäinen päättyi keskenmenoon rv 6+5). Ultrassa ollaan käyty maanantaina ja kaikki oli niin hyvin kuin tässä vaiheessa voi olla. Sydämen lyönnit näkyivät ja sikiön koon mukaan laskettu aika olisi 11.11.08.

Hyvin on mennyt tähän mennessä, ei mitään vuotoja ja oireet ovat lähinnä väsymystä, rintojen ja nännien arkuutta sekä tavallista kovempi jano/pissalla käyminen. Pahoinvointia ei ole juurikaan ollut, ajoittaista etomista joskus. Alavatsaa vihlaisee välillä, mutta sehän kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa.

Neuvolakin on varattu ja se sijoittuu rv 10 ja toinen ultra on sitten n. rv 12 paikkeilla. Tuntuu niin hassulta, että toisaan täässä sitä odotellaan omaa vauvaa. Toivottavasti kaikki menee meillä kaikilla hyvin ja saamme vauvat kainaloon marraskuussa!!

barbalala rv 8+2

barbalala: esikoinen LA 11.11.2008

barbalala: esikoinen LA 11.11.2008

Siis kääk!! Eräs puolituttu oli eilen kysäissyt mieheltäni, että: "Onko *piip* raskaana, kun sen vatsa näyttää aika isolta". Isolta?? Siis nyt menossa vasta kahdeksas viikko, eihän sitä vielä voi nähdä?? Raukka oli hätäpäissään vaan tokassut ettei tiedä... Tsiisus.. Pyhähenkikö se sitten tämän on saanut aikaan, kun mieskään ei tunnusta ja sanoo vaan ettei tiedä??:D Onko kellään mitään pömpötystä havaittavissa. Tässä ehtinyt jo pohdiskella, josko tulisi kaksi. Äidin puolelta mummun perheeseen syntyi muistaakseni peräti neljät kaksoset,eli mummuni oli myös kaksonen. Äidilläni on myös kaksoisveli... Eli eipä periaatteessa olisi ihme. Tosin minun sisarusparvessa ei ole kaksosia... On hypännyt yli. Äidin puolen serkulla on kaksoset...=) Pitänee perehtyä tuohon perinnöllisyyteen.xD Ja voihan se olla vaan turvotusta...;) On tässä tullut syötyä aika epänormaalisti, ehkä se johtuu vaan siitä...:D Luulin vaan, että ainoastaan minä näen sen + muutama tuttu, joka tietää, mutta että puolituttu...=)

Älä huoli, et ole ainoa lajiasi. Minulla ainakin on alavatsa niin turvoksissa, että varmasti moni jo voisi huomata. Yritän vain valita vaatteita, joista ei pääsis näkemään, kuten paksuja villapaitoja, tai väljiä mekkoja / puseroita. Ihonmyötäisistä vaatteista näkee mielestäni het, miten on asian laita.

Kyllä meiltäkin jo ihmiset kyselee. Ei nyt ihan suorilla viittauksilla mun masuun tai pyösitymiseen... Toisaalta voipi johtua myös siitä, että ollaan menty vastikään naimisiin, ja kuuluu ehkä asiaan olla raskaana.

Ensimmäinen ultra onneksi 2 viikon päästä, jonka jälkeen voi sitten pikkuhiljaa alkaa kertomaan ilouutisista - toivottavasti :)

rv 9+5

Minun ultra siirrettiin jo huomiseksi aikataulumuutosten takia. Oikeastaan ihan hyvä, ei tarvitse enää hermoilla miksi tällä viikolla on vähän tiputellut.

rv 8+3

Yhteistyössä