Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Lilieen: 2 poikaa 90-luvulla, LA 4.11.2008
Niinuska25:
Unelma77:
Oona76: LA 8.11.2008, esikoinen
henriikka73:
Hertta81:
Pilvikirsikka-80

Niinuska25:
Unelma77:
henriikka73:
Hertta81: LA 8.11.2008, esikoinen
Pilvikirsikka-80:

Joo, se on kyllä kumma että mies muuttuu raskaus-uutisen myötä. Ekalla kertaa miestä pelotti, että onko lapsi terve ja oli aika varovainen asian suhteen. Mutta, se oli niin silminnähtävä muutos sielä synnytyssalissa, muistelen aina sitä aikaa kaiholla. Mies oli synnytyksen jälkeen vähän hämillään ja ei oikein tiennyt mitä tehdä, kun kätilö kysyi, että haluaako isä kylvettää vauvan... Mä komensin vierestä, että nyt kyllä meet kylvettämään sen!=)

Jälkeenpäin oon saanut kehuja, että oli hyvä kun laitoin kylvettämään vauvan, vauva-aikana isukki omikin kylvetys puuhat itselleen kokonaan.=)

Nyt on muuttunut huomaavaisemmaksi (tässä viikon aikana=)) ja viime lauantain reissulla kyselikin useammin että tarvitseeko pysähtyä pissalle.=)
On myös osallistunut enemmän esikon iltapuuhiin ja laittanut neitiä nukkumaan.

Tänään iski taas oksetus-olo. Oltiin lasten kanssa ulkona ja koko ajan äklötti. Nyt on kyllä vatsa- ja oksennustautia liikkeellä, toivotaan ettei muhun iske. Esikon odotusajan alussa sain kauhean vatsataudin ja vieläkään en pysty syömään nuudeleita ja juomaan maitoa. Tuon maitotuotteiden vähemmälle jäämisen vuoksi, joudun varmaan ekalla neuvolakerralla kysymään jotain kalsium-lisää.

Mutta, mä lähden viettämään viikonloppua teatterin merkeissä, mikä sattuma olikaan kun olin sattumalta varannut teatteriliput naistenpäivälle!=)

Niinuska25:
Unelma77:
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Hertta81: LA 8.11.2008, esikoinen
Pilvikirsikka-80:

Lilieen, mulla on ihan samanlaiset fiilikset kuin sulla mitä kerroit miehestäsi ja tästä "hankkeesta" :) Tuli ihan tippa linssiin kun luin tunnelmiasi. Oon huomannu että tunteet on tosi herkässä, itku tulee varsinkin kaikenlaisista onnellisista asioista..

Tässä tuntee itsensä melkein ensikertalaiseksi kun vanhempien lasten vauva-ajoista on jo niin kauan.. Lisäksi omistan maailman rakastavimman miehen, jonka kanssa tämä tulokas on ensimmäinen yhteinen. Hauskaa on myös se, että vanhemmat lapset on puhunu jo aika pitkään siitä, kuinka paljon he toivoisivat pikkusisarta - vähän väliä hokemista "äiti tehkää meille vauva". Kun eihän niitä niin vain tehdä! Odotan innolla että kriittisten aikojen jälkeen pääsen kertomaan heille uutiset :)

Huomenna mennään mieheni kanssa shoppailemaan koko päiväksi - teen vuorotöitä ja vapaat lauantait tuntuu ylellisyydeltä. Ainakin uudet farkut pitäis saada, vaikka mahdollisesti eivät tule sopimaan päälle kovin pitkään;) Mieheni on myös siitä harvinainen tapaus, että jaksaa juosta rättikauppoja naisensa perässä - tykkää tosin ostaa itselleenkin vaatteita.

Uskaltaiskos sitä nyt liittyä joukkoonne kun tuo Misai82 jo ehti toivottaa tervetulleeksi tuolla haaveilijoissa... La olis 10.11 jos oikein laskin... Ja kakkonen tulossa, esikko, poika, syntynyt 06/07. Fiilis vielä sekava ja vähän pelokas ku on aika koviakin nippailuja alavatsalla mitä ei esikosta ollu...

Nyt mentävä saunaan kun tuo mies tuossa huhuilee, josko tulis paremmalla ajalla kertoilemaan lisää ittestään.

Huomenna anopin 50-vuotis juhlat ja mies haluais jo kertoa kaikille, mä vielä hannaan...
Onko muut jo kertonu lähipiirille tms?

Ite oon syntyny -84 ja mies -82 ja Hämeessä asustellaan.

En todellakaan ole vielä uskaltanut kertoa kenellekkään, ainoastaan minä ja mieheni tiedämme. On yksi tuulimunaraskaus joskus hamassa menneisyydessä tullut koettua, jolloin kuulutin asiasta heti kaikille - ei ollut kiva olla parin viikon kuluttua perumassa "ilosanomaa". Ehkä sitten vk 12 jälkeen uskaltaisi jo lähimmille asiasta mainita.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvakuono:
La olis 10.11 jos oikein laskin... Ja kakkonen tulossa, esikko, poika, syntynyt 06/07. Fiilis vielä sekava ja vähän pelokas ku on aika koviakin nippailuja alavatsalla mitä ei esikosta ollu...

Heippa ja onnea kaikille plussanneille! Itse olen kaksi haamutestiä tehnyt ja tänään aion vielä ostaa yhden testin, ja jos se on plussa, niin olen todellakin raskaana (ja lupaan uskoa sen). Haamuja kun en vieläkään mennyt uskomaan. Karvakuono: minullakin on esikoinen syntynyt 06/07, joten aika nopeaa on teillekin pikkukakkonen tulossa (toivottavasti myös meille).ONNEA mahottomasti!

Päivitän tiedot (oma laskettu aika), jos testi on tänään plussa. mut jos ei oo, niin poistun taakse vasemmalle ja toivotan onnea teille kaikille! voi, kunpa pääsisin teiän kanssa hehkuttelemaan odottavan onnea!

*huokaisu*

Tervetuloa porukkaan Karvakuono ja toivottavasti Pilvisirkkakin saadaan virallisesti listoille.

Emme ole mekään kertoneet kenellekään ja tarkoitus olisi kertoa vasta vk12 jälkeen. Toivottavasti sinne asti päästään. Minulla on kyllä tulossa pari reissua, jossa pelkään raskauden paljastuvan. Mutta en nyt hirveästi jaksa stressata. Jos paljastuu, niin sitten paljastuu. Suurimmalla osalla kuitenkin lapsia, joten ymmärtävät alkuraskauden riskit.

Mieli on kyllä herkistynyt viime päivinä ja viime yönä nukuin 13,5 tuntia:-O

Naistenpäivää kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja oona76*:
Tervetuloa porukkaan Karvakuono ja toivottavasti Pilvisirkkakin saadaan virallisesti listoille.
quote]

Raskaustesti positiivinen, JEE JIPPIJAIJEEEEE! Pääsen siis mukaan jutusteluihin! Olisi pitänyt arvata jo kahdesta edellisestä haamutestistä, mutta kun ne oli NIIIN haaleita. Päiväksi voisin laittaa 19.11, kun edellisten (niukkojen) menkkojen mukaan laskuri ilmoitti. Mulla on kyllä jo masu pullea, ehkä olen syöpötellyt enemmän ja tietenkin ilmaa on ihan hirveästi myös. Niin ja koska viime synnytyksestä on 9 kuukautta, taitaa kohtukin alkaa jo venymään pelkästä tiedosta että oon raskaana. Tai sitten, jos menkat (viimekertaiset ja niukat sellaiset) on olleet valemenkat. Onko muilla samanlaista turvotusta mahan seudulla näkösällä?

On tää käsittämätöntä olla taas raskaana. Ihanaa, kun ei tarvii sit vetää masua edes sisään vaan saa olla reilusti mahakas itsensä :D=O

Jee, hienoa pilvisirkka:-) Mulla kanssa oli noita haamutestejä, huomaa monikko;-), enkä ollut uskoa. Sitten ostin digitaalisen, johon pärähti heti plussa.

Maha ehkä vähän turvoksissa. Farrkujen ylänappi oli tänään pakko pitää auki, kun jotenkin ahisti niiiin paljon. Onkos porukalla ilmenny muita oireita/kummallisuuksia?
Jotenkin haskaa, kun kaikki on niin samassa vaiheessa.

Huomenta kaikille!

Nyt aamulla taas maha on ihan littana. Näyttää iltaa kohden aina paisua. Ostettiin eilen esikoiselle turvaistuin ja turvakaukaloa ehdotettiin vaihdokiksi kauppaan, kun ei ollut vielä alitajuntaan iskostunut, että kaukaloa tarvitsemme jo 9 kuukauden päästä.

Siskollen ehdin jo kertoa raskausuutisen, mutta en muille vielä pitkään aikaan (jos on mahdollista pitää salassa). Onnittelujen lomassa sisko muistutti, että 75 prosenttia keskenmenoista tapahtuu ennen raskausviikkoa 12, joten jäitä siis hattuun ainakin tälle odottajalle. Alkoi pelottaa, että mitenhän käy :(

Oona76: Eipä haamuja tahdo uskoa, miksiköhän se on niin? Pitäisiköhän nimeni muuttaa sittenkin Pilvisirkaksi? ;) hih

Tulin juuri juoksulenkiltä ja nyt hörpin lämmintä teetä:) Olen ajatellut urheilla kuten ennen raskautta, toki kevennän tahtia tarpeen mukaan. Ja loppuvaiheessa alan korvata juoksulenkkejä sauvakävelyllä.

Oona76 kyseli oireista; mulla ei oikeastaan muita oireita vielä kuin rintojen arkuus, alavatsan juilimista ja väsymystä.. oikein odottelen pahoinvointia, että tuntuis enemmän koko raskaus;) Toki sitten kun/jos se tulee eipä ole kivaa sekään. Eka raskaudessa se oli aika voimakas, toisessa ei niinkään mutta oli kumminkin.

Sellaista täällä... nyt tuntuu pikkuisen että etoo;) Kyllä sitä koko ajan tarkkailee itseään ja toivoo niin kovasti että kaikki olisi hyvin. Oletteko muuten ajatelleet käydä varhaisultrassa? Tekeekö kaikki yksityisen puolen gynekologit niitä? Mä ajattelin käydä siinä joskus viikon kuusi jälkeen, jotta sais mielenrauhan:)

Meillä oli eilen anopin 50-vuotis juhlat ja siellä salaa muilta errottiin molempien vanhemmille jotta olivat juonessa mukana etten minä nauttinut alkoholia. Iloisia olivat joskin yllättyneitä. Ja mainittiin että niin kovin alussa ollaan ettei puhuta muille.

Pilvikirsikka-80: Vähän mua välillä mietityttää esikon ja kuopuksen tuleva pieni ikäero mutta eiköhän sitä jaksa, pikku lapsi aika on niin lyhyt kuitenkin. Meidään esikoinen on kyllä ollu niin tyytyväinen vauva että ehkä mulla on vähän liian ruusuinen kuva :0)
Mut tosi kiva kun löytyy joku toinenkin 9kk sitten synnyttänyt niin voidaan vertailla fiiliksiä nyt ja TOIVOTTAVASTI myös sitten Marraskuussa...

Mun täytyy nyt mennä Toukokuulta hetkeksi töihin jotta saisin sit parempaa ä-päivärahaa. Mun äiti hoitaa esikoista sen 5kk minkä ehdin olla töissä niin ei tarvi mullistaa toisen elämää laittamalla hetkeks hoitoon kun sit taas sais jäädä kotiin.

Onnistuin kyllä eilen näköjään vilustuttamaan itteni, kurkku on kipeä ja yskittää... taidanpa mennä keittelemään teetä.

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Minä kuulun kaiketi myös tähän teidän ryhmäänne. Plussan sain viime viikon tiistaina. Olen nyt raskauviikolla 7 ja laskettu aika on marraskuun 1.

Mulle tää kaikki tapahtuu ihan ensimmäistä ketaa, joten jännityksellä ja innolla odottelen ja seurailen mitä itsessä ja ympärillä tapahtuu. Oireita ei minulla juurikaan ole ollut. Mitä nyt vähän vatsaa kivistelee välillä ja nännit ovat arat. Pelolla odottelen alkaako pahoinvointi seuraavien viikkojen aikana...?

Neuvolaan ollaan menossa vasta noin kolmen viikon kuluttua ja sieltä varmaan ohjataan sitten ultraan. Mitään ennakkoultria en ole ajatellut tarvitsevani?

Mitä mieltä olette, milloin kannattaa lähteä kertomaan läheisille ilouutisista? Vähän jo kutkuttaa, mutta kaikki on niin uutta meile molemmille. Ymmärrän, että monet haluavat odottaa raskauden toiselle kolmannekselle, joten vielä emme ole hiiskuneet kellekkään mitään.

Hei Hippo, tervetuloa mukaan!!

Mun ja miehen lisäksi tulevasta vauvelista tietää nyt meidän lisäksi 4 muuta henkilöä. Ajattelin kertoa äidilleni tossa kuun vaihteessa, vaikkei viikot olekaan vielä sielä kahdentoista paikkeilla. Nyt on menossa rv 5+5.

Oli tosi ihanaa päästä pois kotiin, oltiin sielä teatterireissulla katsomassa vuonna-85, se oli aivan älyttömän hyvä ja upea esitys! Muutenkin reissu meni tosi hyvin, alkoholittomia nauttien.;)

Mulla on vaihtelevasti noita raskausoireita, suurin ja näkyvin on tällä hetkellä wc:ssä ravaaminen. Mutta mä tossa laskeskelin ja vertailin viikkoja esikkoon, niin ei ollut silloinkaan vielä tähän aikaan pahoinvointia, joten se on luultavasti vielä tulossa.=)

Mutta nyt alkaa nälkä jo kurnia, ei muuta kuin syömään!

Ja onnea muillekin uusille plussanneille!!=)

Onko teillä kokemuksia tällaisesta:
jos menkkoja ei ole tullut kertaakaan edellisen synnytyksen jälkeen, niin olisiko mahdollista päästä varhaisultraan kunnan/kaupungin kustantamana, jotta lasketunajan voisi määrittää ultran perusteella? (mulla on kuitenkin tullut jo parit menkat, mutta aattelin että jos en niistä kerrokaan, niin voisinko saada ilmaisen varhaisultran, kun kaupungissani tarjotaan vain rakenneultra..hihihhiiii :D

karvakuono: Itsellänikin hirvittää pieni ikäero lasten välillä. Myöskin se, miten itse jaksaa loppuraskaudesta. Itse otan ehdottomasti samat äippärahat kuin edellisestäkin vauvasta. (kela: kaksi lasta kolmessa vuodessa) Tienasin silloin onneksi sopivasti ja nyt on vain pätkähommia ja opetusalalla ei ole kesäisin töitä. työttömäksikään en voi alkaa, kun on toinen opiskelupaikka vielä takataskussa.

raskausoireena on nyt väsymys ja nippailu masussa.hyviä vointeja kaikille!

Pilvikirsikka: Mä mietin tota ihan samaa! Siis ultra juttua! Meillä on kyllä np-ultrakin täällä tarjolla mut olis ihana päästä varhaisultraankin ja OIKEESTIkaan en ole yhtään varma la:sta koska mun kierto on ollu ihan turbo pitkä, ja välillä taas toosi lyhyt ja kolmetko menkat mulla nyt ehti olla. Että ainahan sitä kysyä kannattaa, eikös??

Nyt tolla poitsulla menee hermo tuolla joten jäi lyhyeksi kirjoittelut tällä erää!

Tervetuloa uusille vaikka uusi olen itekin!

Karvakuono rv tasan 5???

Minullapa on tainnut alkaa pahoinvointi:-S Aamulla töihin tulo oli yhtä tuskaa. Sattui vielä bussikuski, jonka jarrujalka ei ollut kovin hienosäädetty.

Ja toinen juttu. Välillä ihmetyttää, kun vihloo yleensä vain tuolta oikealta puolen. Alussa juilinnat oli ehkä tasaisempia. Onko muilla tällaista havaittavissa? Tietty heti alkaa miettiä kohdunulkopuolista...

Olen muuten varannut varhaisultran kalenteriviikolle 14.

Oona ja 5+2

Oona: Itselläni on vain oikealla puolella juilimista. Viime raskaudessakin oli ihan sama juttu. Vain oikealla puolella. Raskauden edetessäkin vauva oli "kaivanut pesän" oikealle puolelle ja siellä pysyi. Vasta loppuvaiheessa vauva tuntui olevan keskellä.
Joten uskon, että sinulla on kaikki ihan okei.

karvakuoro: ai niin.. onhan niitä ultria enemmänkin: varhais- ja niskapoimu- ja rakenneultrat. Katsotaan miten käy, että saisinko jonkun ilmaisultran, kun esikoisen 9 kk neuvola on tällä viikolla ja samalla kysyn.

Hippo: Voi, kun itselläkin tekisi mieli jo hirveästi kertoa läheisille ihmisille, mutta odotan mieheltä lupaa ;) siskolleni sain luvan kertoa. Voi kun vielä jollekin muullekin voisi kertoa.

Varasin tänään ajan varhaisultraan viikolle 13. Varasin myös eka neuvolakäynnin mut se on vasta Huhtikuulla. Eli pistin tuulemaan! :)

Noista vatsakivuista; mulla on kivut oli ensin vasemmalla puolella (jo ennen kuin menkat oli myöhässä) ja siirtyi sitten melkein heti oikealle. Sen jälkeen ne on ollu vaan oikealla mutta jo helpottamaan päin. Olikin jossain vaiheessa sen verran kovia että melkein jo huolestuin..

Juttelin tänään äidin kanssa puhelimessa (meillä välimatkaa 600 km) ja pakkohan se oli sille kertoa. Tehtiin sopimus, että asia pysyy meidän välisenä eikä äiti kerro kenellekään - kun on niin alussa ja kaikki on vielä mahdollista. Äiti on kyllä sellainen henkilö, jolle tulee kerrottua kaikki muutkin jutut mitä muille ei vielä halua/uskalla tai jos tarvii ehdotonta luottamusta:)

Aurinkoista viikon alkua ja hyviä vointeja kaikille!

Moi!

Tilasin tänään neuvolaan ajan, sain sen 4.4, voi kun se tulis äkkiä!=)

Mullakin pistää tonne oikealle puolelle ja kun oon lukenut tota vauvakirjaa, niin sieläkin sanottiin että jostain syystä jomotus tuntuu enemmän oikealle puolelle.

Vitsit kun vaivaa väsymys, voisin mennä kohta nukkumaan, ainoa ongelma on että en tahdo saada nukuttua sitten aamusta.

Joten, nyt ei jaksa, kömmin sänkyyn.=)

Yhteistyössä