+ + + MARRASKUUSSA PLUSSAAVAT, joulukuuta suunnittelevat + + +

Täällä menossa jo kp3/28-3 ja yk2

Mirage: mulla alkoi ensin tiputtelu aamulla ja illalla hanat aukes. Yleensä alkaa haaleanpunaisella/rysehtavalla vuodolla. Ennen jo muutama päivä ennen ja nyt ilman kierukkaa näköjään samana päivänä.

Mä ten muuten silloin viimeisenä kiertopäivänä testin aamulla ja sain siihen taas viivanpaikan. Sofi one step liuska. Se tulee jo testiajalla siihen näkyviin. Ei ole siis eka liuska niitä mihin niin tulee. Tiesin kyllä, että on viivanpaikka kun siinä ei ole väriä. Otin kuviakin kun aluksi katoin, että perkules siihenhän tulee viiva, mutta huomasin heti kuvat otettua että viivanpaikkahan se. :kieh:

Eli cb:n +/- testi, sofi one step ja RFSU:n testi (tästä huonoja kokemuksia jo vuosien takaa) ei toimi mun pissasta oikein. Tu rfsu oli kaiken huippu. Siinä on niin selvä viivanpaikka, että isäntäkin jo luuli plusskaksi silloin.

Jouluna siis toivottavasti pääsee testaamaan seuraavaksi.
 
Leo Kiitos vastauksesta ja pahoittelut tädistä :( Tuon viivanpaikan ymmärtäisin, mutta kun se testiviiva oli 10 min tekemisen jälkeen ihan selvästi punainen ja vahvuudeltaan jopa puolet kontrolliviivasta? :O Testi on ohjeen mukaan tulkitavissa 5 min jälkeen. Sitten alkoi haalistua ja lopulta testiajan umpeuduttua oli enää tosi tosi hailakka haamu/viivanpaikka. Tiedän, että negat voivat muuttua roskisplussiksi, mutta että testi olisi testiajan sisällä ensin plussa ja sitten sen jälkeen nega? Ei mahdu minun pollaan :)
 
).( Ja kirkasta verta tulee sitten ihan kunnolla...tais tämä kierto ja jännäily loppua lyhyeen. Voihan nenä että ketuttaa!! Eli kierto tällä kertaa 22 päivää, voiko olla näin? Pitää katsoa vielä vlopun yli mutta huonolta näyttää :(
 
Minnarun: Ei ne kivut välttämättä tarkota tädin saapumista! Mulla alkoi "menkkakivut" tässä kierrossa poikkeuksellisen aikaisin ja vahvoina, eikä silti oo tätiä kuulunu. Ja aamulla tehdyssä raskaustestissä oli taas hitusen selvempi viiva :). Jospa sullakin ne kivut tietäis vaan hyvää, että joku siellä myllää itseään tukevasti kiinni!!!
 
+++MARRASKUUSSA PLUSSAAVAT, joulukuuta suunnittelevat+++



perjantai 26.11.2010


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t.....Ikä.....Haaveissa...Yritys
Okaasan....................kp45/28-30......33v......4. lapsi.....yk8
Manzu........................kp36/31..........26v.....3. lapsi......yk11
karvatonkoira..............kp32/?.............32v....4. lapsi......yk3
Pikku-Saara................kp31/30-35......28v.....1. lapsi.......yk3
Shiny.........................kp30/?.............23v....1. lapsi.......yk3
jonna_82...................kp28/29-32.......27v.....1. lapsi......yk6
Pumpuliini..................kp28/27...........28v.....2. lapsi......yk2
Minnäi.......................kp27/31...........31v.....4. lapsi......yk1/12km2
kolmannen haaveilja...kp27/28-30......28v.....3. lapsi......yk2
vimmu.......................kp27/25-28......26v.....1. lapsi......yk6
Mariel85....................kp27/?.............25v......2. lapsi.....yk1km2
Minnarun...................kp26/29-31......30v.....3. lapsi......yk4
Gabrielle....................kp26/26...........28v.....1. lapsi......yk3
kaneli83.....................kp22/28-32......27v.....1. lapsi......yk3
Mirage......................kp22/27-28.................2. lapsi......yk3
miimii10....................kp22/36......................................yk6
JiiMii82......................kp21/30-31......27v.....2. lapsi.......yk5
Barbamama35...........kp21/26...........35v.....3./4. lapsi...yk2
Muffinssi....................kp17/28-30.......21v......1. lapsi....yk3
bluebaby...................kp17/28............26v.....1. lapsi......yk3-4v
Lisey.........................kp16/?..............28v.....2. lapsi......yk1
iloksi.........................kp15/30-32.......28v.....1. lapsi......yk4,5v
macy gray.................kp14/30-34........30v.....2. lapsi......yk13
iines83......................kp14/30-34.................2. lapsi......yk5
Epa_88......................kp14/30......................1. lapsi......yk2
Huldasharks...............kp11/40......................3. lapsi......yk6
lisse..........................kp10/30-45.................2. lapsi......yk1
Zanca........................kp8/27-31.................1. lapsi......yk4
Liina87......................kp7/29............23v......1. lapsi......yk7
MolliMelooni...............kp5/35...........32v.....2. lapsi......yk3½v
Viola30......................kp5/27............31v.....2. lapsi......yk5(7)
Leo81........................kp3/28-33.................3. lapsi......yk2
sandemar.................kp6/?.........................................yk2
mileon......................................................5. lapsi



TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, adora, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10



PIINAILIJAT
manzu.......................dpo18
kolmannen haaveilja...dpo16
Pikku-Saara...............dpo14
Mariel85....................dpo12
Pumpuliini.................dpo12
Gabrielle...................dpo10
Mirage......................dpo9
JiiMii82.....................dpo7
Minnarun..................dpo7
jonna_82...................dpo6
miimii10...................dpo5
Muffinssi...................dpo0



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30
2o1o tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
2o1o helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
2o1o toukokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
2o1o kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
2010 heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
2010 elokuu:
äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ äiti x4 ~ tatskattu ~ dyyni
2010 syyskuu:
Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
2010 lokakuu:
sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream

PLUSSANNEET 2010 marraskuu:
tätimoonika.....15.11.....kp27/30?...................2. lapsi....yk6
skorpioni07.....15.11. ....kp31/31...................2. lapsi....yk2
Viulu..............16.11. ....kp31/28-30...............4. lapsi....yk4
SiSa78...........16.11. ....kp27/28-30.....32v.....2. lapsi....yk2
Manzu............17.11. ....kp27/31..........26v.....3. lapsi....yk11
Kristen...........17.11. ....kp28/31..........22v.....2. lapsi....yk15
karvatonkoira..19.11. ....kp25/?............32v.....4. lapsi....yk3
hemari...........19.11. ....kp28/36....................2. lapsi....yk3
valtsukka........19.11. ....kp30/30..................................yk4-5
HelinäKeiju10



HAAMUILIJAT
MiiJane76.......19.11.
Pumpuliini......25.11. .....kp27/27.........28v.....2. lapsi....yk2




Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:




Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta marraskuuta
 
Viimeksi muokattu:
).( miten voi pientä ihmistä ottaa aivoon!!! tää kuukausi meni ihan hukkaat!! ARRRGGHHH!!:mad:
Oivis oli ja meni eikä mitään tapahdu!!!! :kieh::mad: nyt on sit tylsä loppukuu kun ei oo muuta jänskättävää kun teidän kohtalot!!

KANELI: pahoittelut tädistä!!:hug:
MIRAGE: on kyllä aika outo tollanen testi!! :S typerää kun ehtii ensin vähä innostua ja sit menee ihan hämilleen ku viiva katoaa! höh.
 
HelinäKeiju10 > Onnittelut! :flower: Laitatko tietojasi, niin lisään listalle? =)

Kaneli83 > Mikä sulla on tilanne? Toivottavasti vuoto lopahti ja pysyy nyt poissa. En vielä päivittänyt kierron vaihtumista, jos onkin runsas kiinnittymisvuoto. :hug:

Mirage > Mulla alkaa menkat joskus parin päivän tihkuttamisella ja tihkuilee myös lopussa. Pari kertaa on koko menkat olleet tuhruilua, kun kierto jäi lyhyeksi (19 ja 23 päivää). Se ei tietääkseni vaikuta raskautumiseen, ainakaan jos ei kestä päiväkausia.

kissendaal > Sulle oli aikaisemmin jo tarkoitus kommentoida pco:sta, mutta muut asiat vei ajatukset toisaalle. Mulla siis on nyt se tilanne, että munasarjat eivät ole monirakkulaiset. Syyskuussa todettiin helminauhojen hävinneen ja tilalla olevan runsaasti eri kokoisia follikkeleita. Erittäin rohkaiseva muutos. Kierron epäsäännöllisyyden vuoksi sain 3kk:n Terolut-kuurit ja rohkenin kokeilla ovulaation tikutusta. Testit näyttäisivät toimivan, sillä oireet viittasivat oviksen ajoittuneen samalle päivälle kuin testitkin. Prolaktiinitaso mitattiin myös tuon samaisen neuvolalääkärillä käynnin jälkeen ja se oli normaali. Taisi olla kyllä loppukierto menossa, mutta en tiedä onko sillä merkitystä.

Ovisoireet mulla muistuttaa usein hyvinkin paljon raskausoireita. Tällä hetkellä mulla on pahoinvointia ja rintojen arkuus on selkeää. Terolutit aiheuttavat myös huonovointisuutta ja huimausta. Vuodot ovat erilaisia eri kierroissa, mutta tämä viimeisin oli outo ihan senkin vuoksi, että kivut tulivat vasta vuodon hiivuttua ja sittenkin aika lievinä. Etuajassakin tuli, mutta pysyipä kierto normaalin mittaisena. En usko, että oli edes kemiallinen, mutta varmuustestaaminen oli ainoa keino rauhoittua. Apteekin oma näyttää kyllä edelleen roskishaamua, mutta en usko sillä olevan mitään merkitystä. Viiva ilmestyi niin kauan testiajan jälkeen, ettei sitä mielestäni voi pitää edes vihjailevana ja olisi turhaa ylläpitää mahdottomia haaveita.

Uutta kiertoa siis odottelen eteneväksi. Ovisoireita on tullut (limoja, haluja, raskausoireiden tyyppisiä tuntemuksia yms), joten alkuviikosta ehkä olisi h-hetki. Testejä en saanut viikonlopuksi, mutta tuskin siitä haittaa on. Maanantaina pitäisi lähetyksen saapua ja silloin ehtii ihan hyvin vielä dippailemaan. Alkukierron kipuiluja on ollut nyt todella vähän. En pidä sitä huonona merkkinä vaan ehkä jopa hyvänä. Kipuilut alkoivat kierron muuttuessa epäsäännölliseksi, joten kipujen väheneminen voisi hyvinkin viitata hormonitoiminnan tasapainottumiseen. Toiveet ovat nyt aika korkealla, että Terolutit tosiaan auttavat minua. Täytyy yrittää heilutella peittoja sen verran, että olisi aina tarjolla skarppeja hedelmöittäjiä. Reissutyö ja vauvakuume ovat vaikea yhtälö, mutta ihan toivoton tilanne ei onneksi ole.

Huimauksen syy löytyy todennököisesti niska-hartiajumeista. Karkeat testit tehtiin perustutkimuksen lisäksi eikä mitään ilmennyt. Ilmeisesti tuolla on mennyt jotain eritavalla jumiin, kun ei ennen ole huimausta aiheuttanut eikä jumitustilanne ole mielestäni aikaisempaa pahempi. Tuntuu jopa vähän helpottaneen joiltakin osin. Yritän nyt jumppailla ja venytellä entistä enemmän ja monipuolisemmin. Jos oire jatkuu, niin sitten olen uudestaan yhteydessä ja selvitellään lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Pikku-Saara, tein jo eilen illalla clearbluen digitaalisen testin, sanoipi jotta Ei raskaana. Että kaiketi mä tästä kierrosta heitän toiveet romukoppaan ja ihmettelen kun ei terot tuota tulosta kierron suhteen..
 
Aika kuluu.... huomen aamuna on ensimmäisen testin aika, tiedän että on tosi aikaista mutta mutta haluan testata =) davidin liuskalla, kokemuksia kanssa sisarilla ? Tänään on alkanu kunnon jomotukset menkkamaiset... piti taas rintoja tutkia ja vasemmasta hieman puristaen tuli maitoa ja tiedän että noin viikko sitten sieltä tuli semmoista kirkkaampaa nestettä tiedän kyllä että niit ei pitäis mennä puristelemaan mutta, :D eilen iltana alkoi kuvottava olo ja se jatkuu yhä varsinkin jos maha päsee tyhjäks mutta sitä nyt en suoraan laita kohdallani raskaus oireeks sillä aina aika ajoin kärsin närästyksestä ja siihen liittyy vahvasti pahoinvointi.

Voi kun huominen antais toivoa =)
 
Pikku-Saara, tein jo eilen illalla clearbluen digitaalisen testin, sanoipi jotta Ei raskaana. Että kaiketi mä tästä kierrosta heitän toiveet romukoppaan ja ihmettelen kun ei terot tuota tulosta kierron suhteen..
Pakko kommentoida että viime odotuksessa tein lauantaina digin ---> nega. Maanantainakaan ei menkkoja kuulunut ja tein uuden ---> PLUSSA. Eli ei kannata heittää kirvestä kehään jos menkkoja ei näy. :) PlussaPeukutuksia
 
Helinäkeiju10: Onnea!!! :heart:
Muffinssi: Höh, miten se silleen hukkaan meni... :| Ihan tyhmää. :hug:
Minnarun: Heti aamusta sitten testitietoa tänne! :D
macy gray: Toivottavasti tosiaan Terolutit auttavat. :)
Kaneli83: Vieläkö tulee vuotoa? Höh... :|
Mirage: Huomena uusi testi, ehdottomasti!! :)
Pikku-Saara: Höh, pahoittelut negasta... :|

Täällä tosiaan sittenkin the O kävi. :D :D
Eli nyt dpo 2. Ehkä. :heart:
 
Ihan pakko "palata" MG:lle kommentoimaan... tuosta huimauksesta yksin kertaisesti lieväkin stressi aiheutta jännityksiä niska-alueelle ja sen seurauksenna huimaus& vahva pahoinvointi, mie tahtomattani välillä jännitän, nyt toivon ett löydät itsellesi oikein hyvän rentoutumis keinon jolla nollaat kehon ja ajatukset, yks oikein hyvä ja helppo ja missä vaan toteutettava on pallea hengitys aloita aluksi iltaisin sängyllä maatessa kädet pallean päälle ja hengittelemään ja toinen kun alkaa tulla pahoinvointia/huimausta laske kädet alas ja ravistele, hengittele. Itse kärsin aika ajoin ja voin kertoa että alkuun ennen kuin uskalsin lääkärin pakeille mennä oli ne huimaukset aika hallitsemattomia ja pelottavia viimein menin ja oli kuin olisin saanut ison lastin harteiltani.
 
MG toinen mahdollinen huimauksen aiheuttaja voi olla asentohuimaus,mut sen kyl lääkärit yleensä huomaa...paitsi että mulla diagnosoitiin se ja nyt olen itse huomannut mistä mun huimaus johtuu,syön mielialalääkkeitä jotka pitäisi ottaa aamulla aamupalan kans,no ennen otin ne hieman miten sattuu,yritin kyl muistaa tiettyyn aikaan mut että aamupalalla...no nyt olen saanu olla ilman huimausta pari kk(ah ihanaa!) mutta nyt on parikolme pv taas ollut....hmm....

Minnarun,itsekin olen hätähousu ja ajattelin tänään postissa tulleet raskaustestit ottaa käyttöön,siis ihan yhen nyt vain alkuun =D ja ku poika menee huomenna isälleen yöks niin voisin hieman juhlistaa maanantaina olevia synttäreitäni =)

ON repäisykivut on alkaneet,eli ku nousee seisoon niin vihlaisee niin julmetusti ja siltä puolelta miltä ovis tapahtui(good sign?) ,maha tuntuu jotenkin kovemmalta..:D mut muita oireita ei sit niin ole,no tietty välillä vihloo,mut ei niinkuin muissa kierroissa...
Selkäkipujen kans taisetellu tän viikon =( Hitto,toissapäivänä meinas jalat pettää alta ku juili niin.....onneksi oli työpv lopussa ja pääsin yöksi lepyyttään selän,eilen oli parempi ja taas tänään huonompi.Tiedän että jos raskaudun ei todellakaan tule olemaan taas helppoa..Minulla on todettu myös skolioosi ja liikkuvat ylinivelet,lantio toiselta puolen eri korkeudella..UUjee...
 
Minnarun no niinpä xD mie mietin jo tuos ku tultiin kotiin et tekis niin mieli mut maltoin kuitenkin koska dpo vasta 7(tai no tuosta en ole varma,lämpöjen mukaan olis 9...) ja sit ku aamupissasta se paras..notta kärvistellään aamuun ;) ja ajoissahan me ollaan mut omatpahan on testimme ja rahamme ja jotain on pakko keksiä muuten tulee hulluksi tän odottamisen kans,vaik ei PITÄIS ressailla niin raskaaks ei ainakaa tule...ehkä... :LOL:
 
jiimii: on tää rankka "tauti" tää vauva kuume, miulla on aikamoisia juilimisia alavatsassa ja tosiaan vetää reisiin limat pyyhkäisin joten pelotta tätin tulo lämmöt on kyllä tosi korkealla asteen verran normaalista mutta en tiiä nostaako tää flunssa... katsotaan kumpi ehtii aamulla ensin äskn aloin miettimään jos en aamulla muistakkaan testata ja sitten kyllä harmittaa.... tsemiä aamuun :hug:
 
Neiti-81, toivotaan näin, nyt vaan toiveet jotenkin menneet ..:) Äskettäin just miehelle itkeskelin, jotta on tää henkisesti turhan raskasta kun tuntuu että on ongelmaa toisensa perään ennen kuin pääsee suurinpiirtein edes yrittää. Äh.
 
Minnarun Tsemiä ja plussatuulia:hug: sinnekin vaik aikaista tämä on ;) mut ollanpas aamulla täällä ilmoittelemas...tai no mie meinasin alkaa jo tos jänistään etten testaa ku on tark. maanantaina mut on noita testejä :LOL:
 
Huimauksesta: Mulla on tosiaan niskan ja hartioiden seutu jumissa, mutta ehkä eri tavalla kuin aikaisemmin. Kävinhän hierottamassakin ja sain pahimmat jumit pois, mutta en ole nyt voinut rahatilanteeni vuoksi säännöllisesti jatkaa. Olen neulonut aika paljon ja se kuormittaa. Rutina kuuluu, kun sitten oikaisen venytelläkseni vaikka pyrinkin istumaan rennosti ja ryhdikkäästi. :ashamed: Hoitajan mielestä jumitukset ovat todennäköisin syy ja toinen vaihtoehto poskionteloissa ja tukkoisuudessa. Käyn lähipäivinä hakemassa jotain nenäsumutetta avuksi ajoittaiseen krooniseen nuhaani. Ilmanpuhdistin on myös hankintalistalla vaikka se ei lämpötilanvaihteluisa johtuviin tukkoisuuksiin vaikutakaan. Tukkoisuus on siis osittain perinnöllinen ominaisuus, josta olen kärsinyt jo vuosia, viime aikoina pahenevasti. Kiitos kommenteista! :flower: On hyvä saada näkökantoja, sillä niistä saattaa tulla oivalluksia ja löytyä uusia keinoja hallita tilannetta. =) Rentoutusharjoituksia käytän kyllä ja ne toimivatkin hyvin. Liiankin hyvin välillä, sillä nukahdan kesken harjoituksen. :LOL:
 
Samma här! (FF laskee mulle taas ton oviksen aikaisemmaks lämpöjen perusteella,nyt meinas et dpo10) noh ihan sama....nyt loppu testaamiset,synttäriaamuun asti jos kivan lahjan sais ja sen jälkeen odotan kyl aikaan jolloin tädin pitäisi saapua..lämmöt tosin on nousussa tuon dippauksen jälkeen... ;)
 
JIIMII:Mikäs siun syntymäpäivä sitten on.... mie odottelen torstaihin jos ei tätii siihen mennessä ehdi tulla täti tulee joka ma-ti-ke jos vanhojen kiertojen mukaan mennään tälläisella jännityksellä saattaa kyllä siirtyä, stressaavissa tilanteissa miun menkat on siirtynyt kahdesti aiemmin.... ennen poikaa kierto alko 26 päivä melkeinnpä aina sitten vaihdoin työpaikkaa siirtyi kahdella viikolla alkoi noin 10 päivä ja nyt alettu palata takaisin sinne kuun lopun puolelle... aikasta säännöllinen siis tuo miun kierto ollu kaikki nämä vuodet
 
Minnarun No 29.pv mulla tulis 28vuotta täyteen,HUI 30 lähestyy:O....Tänään siis aion niitä juhlistaa hieman =) Jos ukon kans kävis kattoo napapiirin sankarit leffassa ja sit jotai kivaa yhes oloa :popcorn: *zup* =P
 

Yhteistyössä