+ + + MARRASKUUSSA PLUSSAAVAT, joulukuuta suunnittelevat + + +

kauhiasti tapahtunu täällä!!!

ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE!! :flower: :flower:

sandemar: olen kovin pahoillani <3 :'(

on. Täälä odotellaan oivista. tappavan tylsää odottelua, kohta puoliiin pitäis tullakkin jo! Sit on taas pää sekasin kaikesta "raskaus-oireiden" tuntemuksista :D No toivoen sitä saa joskus itsekkin laittaa rtesteista kuvia tänne :)

Mg. huomasin et mä en vissii oo ilmotellu yk.tani siihen vois laittaa vaks 3. Kun ei meillä nyt niin kamalan kovasti yritetä, nuoria kun vielä ollaan niiin on aikaa. Mut haluan silti olla täällä :)

itse tässä oivista odottele,
 
Huomenta :wave:

kolmannen haaveilija Tosi mukavilta kuulostavat nuo sinun kiireen aiheesi :) Saako kysyä, koska teillä on häät? Omista on jo hyvän aikaa, mutta onneksi olen ensi vuonna kaasona hyvälle ystävälleni. Saapa vähän sitä häähössötystä kuitenkin ;) Ihana tuo sinun miehesi, voi kun meilläkin olisi noin innoissaan mukana... :)

Leo Minulla kanssa lämmöt putoavat 2 päivää ennen vuodon alkua, joskin silloin alkaa myös tuhruttelu/tiputtelu. Sitten kolmantena alkaa. Koska tädin pitäisi tulla? Voiko lämpöjen lasku olla kiinnittymisestä johtuvaa? Josko ne tänään pomppaisivat takaisin ylös :)

Tuosta greippimehukiellosta en ole kuullut minäkään...? Kahvista olen kuullut että sitä ei olisi hyvä ihan litratolkulla vetää loppukierrosta. B-vitamiini voi kuulemma auttaa pidentämään luteaalivaihetta, jos silloin meinaa tihkutella, ja sitä olen itse kokeillut nyt tässä kierrossa. Tiputtelu kun on tosiaan alkanut jo sen dpo 10...

ON on hiljaa... lämmöt putosivat eilen hieman aikaisempia päiviä alemmas ja nyt sitten tänään hyppäsivät kymmenyksen edeltäneitä korkeammalle. Muttamutta... No joo, dpo 7, että kai tässä vähitellen pitäisi ruveta oikeasti jännäämään, mutta jotenkin en vaan jaksa uskoa plussaavani.
 
Mulla toi FF siirsi tuon oviksen nyt sit sille päivälle mihin itekki sen alussa ajattelin eli tänään siis dpo5 =) eikä mitään oireita,tai no mahaa särkee ja tissejä välillä vihloo mut ei muuta,toisin ku aikaisemmissa kierroissa.......
 
"Hei!
Täältä tulee vinkki Libresse-kalenteristasi:
Joissain maissa järjestetään isot juhlat koko suvun kesken ensimmäisten kuukautisten kunniaksi. Miksei kuukautisten alkua voisi juhlistaa joka kuukausi?"
:headwall:

Keskityn nyt enimmäkseen taustailemaan, mutta pyrin päivittämään säännöllisesti. Kommentoin sitten, kun siltä tuntuu. Nyt on liian paljon muuta ajateltavaa. : /
 
Huh mikä myräkkä täällä etelässä! :O

mg: En osaa sanoa mitään järkevää... :| :hug:
iloksi: Kiitos onnentoivotuksista, niitä todella tarvitaan! :)
Ihanaa miten paljon plussanneita, paljon onnea teille kaikille!:heart::heart::heart:
Ja kaikille jänniä päiviä eläville peukkuja matkaan!!



Oma napa, kp 14 eikä the O:ta näy... : / Tärinäkipuja on ja nippailua etenkin vasemmalla,
(ÄLLÖVAROITUS) kohdunsuu tuntuu olevan auki ja pehmeä, mutta varsinaisia ovikseen sopivia eritteitä ei näy. (ÄLLÖVAROITUS)

Nooh, ei auta kuin odotella...pläääääh...
 
mg :hug: Minäkin voin välillä tuon listan päivittää jos haluat ja helpottaa sinua, olen päivittäin koneella, kotiäiti kun olen. Mukavaa joulunodotusta teille :heart:

Täällä poksahtivat äkkiä rinnat kipeiksi kesken päivän :O No, jotain oireitahan sitä piti itselleen kehittää ;)
 
dpo 5 ja olo on normaali, viime yönä teki alavatsaan hieman kipeä ja väsyttää. Miua väsyttää tähän aikaan vuodesta muutenkin. Lauantaina aamuna hätäisenä testaan, pikkujoulut nimittäin illalla. Voihan hitaasti kuluvat päivät :headwall:

Kaiken kaikkiaan onnea plussan metsästykseen =)
 
Kävin tuota greippimehua tutkimassa englanniks ja löyty muutama kirjotus. Kaikissa kehoitettiin juomaan mehua menkoista ovikseen. Yhdestä löysin, ettei suositella oviksen jälkeen jos on taipumusta veren vuotoon. Enempää ei tuota selitetty. Oisko sitten esim. kiinnittymiseen liittyvä tai jotain. Jätin itse pois kuitenkin oviksen jälkeen ku äidillä on todettu lievä verenvuototauti ja itselläkin sitä epäilty todella runsaiden menkkojen ja "mustelma herkkyyden" takia.

on: Tänään alavatsassa outo poltteen tuntu ja siitä asti painetta alavatsalla. Tiedä sitten, mistä johtuu koska nyt vasta dpo5.
 
Kiitos jälleen myötäelämisestä! :flower: Luultavasti murheet helpottavat lähipäivinä tai ainakin minä saan osuuteni pois päiväjärjestyksestä. Henkisiä voimavaroja tämä tilanne on kuluttanut liikaakin, mutta olen myös oivaltanut tärkeitä asioita. Toivottavasti ovis ei tämän hermoilun takia myöhästy entisestään. Aloittelen Terot varmaankin muutaman päivän sisällä. En ole vielä tikutellut ovista enkä tiedä jaksanko testailla tässä kierrossa. Muutama testi on kyllä jäljellä, mutta eivät varmaankaan riitä bongaamiseen. Oireitakaan ei oikeastaan ole. Vain ne samat mitä jäi edellisestä kierrosta päälle. En ole saanut soitettua vielä hoitajalle tuosta huimauksesta, joten loppuviikon aikana pitäisi se asia saada hoidettua. On niin inhottava tunne, että en koe järkeväksi jäädä seurailemaan kovin pitkäksi aikaa.

Onneksi viikonloppu lähestyy ja mies tulee kotiin. Kaipaan häntä tavallista enemmän, sillä itku on herkässä ja kaipaan lohduttavaa olkapäätä. Piristyisin, jos pääsisin katsomaan erästä kiinnostavaa taloa. Olemme harkinneet näyttöä viikonlopulle, mutta välittäjään ei olla oltu vielä yhteydessä. Toivottavasti mies päättää järjestää asian. Omasta talosta haaveilu on jostain syystä terapeuttista ja antaa voimia jaksaa näiden murheiden yli. Onhan unelman tavoittelu aina antoisaa, mutta nyt se korostuu. Olisi ihanaa päästä tekemään talokaupat ja raskautua suunnilleen samoihin aikoihin. Elämä olisi ainakin hetken ihan täydellistä. :D

Mirage > Kiitos avun tarjoamisesta! Lomittajan tarvitsenkin, sillä reissuja on taas tulossa enkä välillä jaksa kirjoitella. Mukavasti saan kyllä ajatukset pois ikävistä asioista päivityspuuhissa, mutta välillä ei keskittymiskyky riitä. Nyt odottelen lapsen nukahtamista, että saan hetken olla rauhassa ja keskittyä omiin juttuihini. Isiä ikävöidessä ei meinaa uni tulla. :|
 
Moi
Ajattelin nyt sitten liittyä tähän teidän jutusteluun. Tuolla kerkesinkin jo aloittaa oman keskustelun Ensikertalainen-otsikolla, kun en tiennyt mihin voi liittyä :ashamed:
Eli sieltä copy-pastena minun tilanne:
Haaveissa olisi esikoinen. E-pillerit jätin pois 5.5.10 (niitä söin varmaan jotain 10-vuotta), sen jälkeen mentiin pari kuukautta suojan kera ja nyt alkaisi sitten yk 4. Viime kuussa tikutin ovista, koska halusin tietää ovuloinko. Plussahan sieltä tulikin, muttei silti tärpännyt. Kierron pituus on siinä 27-31, tosin vain kerran ollut tuon 31, yleensä 27 tai 28. Nyt on menossa kp 6. Ensi viikollahan tuo esikoinen olisi sitten taas mahdollista saattaa alulle.. :) Aloitin myös syömään vitamiineja ja omegaa, suunnittelen myös sen greippimehun ostoa :D
Kävin just sen greippimehun ostamassa, ei kovin hyvältä maistu :D
 
macy gray :hug: Olipas mieltä kohottava tuo libressekalenterin viesti. Bileet vaan pystyyn joka kuukausi...

Zanca: Tervetuloa! Toivottavasti teillä tärppää pian :)

ON: Tein tänään Davidin herkän raskaustestin, ja siihen tuli juuri ja juuri erottuva viiva :O. Yritin kuvata sitä tikkua tänne, mutta eihän siinä kuvassa mitään erottunu : /. Mulla on siis menossa dpo10. Kyllä nyt jännittää! Pari päivää ollut menkkakivun tyyppistä mahakipua ja rinnat alkoi tänään aristaa lupaavasti. Huomenna aamulla taas testailemaan, ei malta millään paria päivää odottaa!
 
Pumpuliini > Ei varmaankaan Libressen sähköposteja lähettävä porukka ole miettinyt, että tuota kyseistä kalenteria käytetään raskautta toivoessa ja silloin menkat on kaikkea muuta kuin juhlaa. Voisin oikeastaan laittaa ihan palautetta, sillä tökerö lipsahdushan tuollainen on. Sulla on jännät päivät. Plussaonnea!

Zanca > Tervetuloa ja plussatuulia! =)

Lapsi nukkuu viimein ja olen hetken saanut rauhoittua päivän tiimellyksistä. Nyt sitten päivityksen kimppuun iltapalaa samalla napostellen.
 
+++MARRASKUUSSA PLUSSAAVAT, joulukuuta suunnittelevat+++



keskiviikko 24.11.2010


KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t.....Ikä.....Haaveissa...Yritys
Okaasan....................kp43/28-30....33v......4. lapsi.....yk8
Manzu........................kp34/31..........26v.....3. lapsi......yk11
Leo81.........................kp30/28-33...............3. lapsi......yk1
karvatonkoira..............kp30/?.............32v....4. lapsi......yk3
Pikku-Saara................kp29/35..........28v.....1. lapsi.......yk3
Shiny.........................kp28/?.............23v....1. lapsi.......yk3
jonna_82...................kp26/29-32.......27v.....1. lapsi......yk6
Pumpuliini..................kp26/27...........28v.....2. lapsi......yk2
Minnäi.......................kp25/31...........31v.....4. lapsi......yk1/12km2
kolmannen haaveilja...kp25/28-30......28v.....3. lapsi......yk2
vimmu.......................kp25/25-28......26v.....1. lapsi......yk6
Mariel85....................kp25/?.............25v......2. lapsi.....yk1km2
Minnarun...................kp24/31...........30v.....3. lapsi......yk4
Gabrielle....................kp24/26...........28v.....1. lapsi......yk3
kaneli83.....................kp21/28-32......27v.....1. lapsi......yk3
Mirage......................kp21/27-28.................2. lapsi......yk3
miimii10....................kp20/36......................................yk6
JiiMii82......................kp19/30-31......27v.....2. lapsi.......yk5
Barbamama35...........kp19/26...........35v.....3./4. lapsi...yk2
Muffinssi....................kp15/28-30.......21v......1. lapsi....yk3
bluebaby...................kp15/28............26v.....1. lapsi......yk3-4v
Lisey.........................kp14/?..............28v.....2. lapsi......yk1
iloksi.........................kp13/30-32.......28v.....1. lapsi......yk4,5v
macy gray.................kp12/30-34........30v.....2. lapsi......yk13
iines83......................kp12/30-34.................2. lapsi......yk5
Epa_88......................kp12/30......................1. lapsi......yk2
Huldasharks...............kp9/40......................3. lapsi......yk6
lisse..........................kp8/30-45.................2. lapsi......yk1
Zanca........................kp6/27-31.................1. lapsi......yk4
Liina87......................kp5/29............23v......1. lapsi......yk7
MolliMelooni...............kp3/35...........32v.....2. lapsi......yk3½v
Viola30......................kp3/27............31v.....2. lapsi......yk5(7)
mileon......................................................5. lapsi
sandemar


TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, adora, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, HelinäKeiju10



PIINAILIJAT
manzu.......................dpo16
kolmannen haaveilja...dpo14
Leo81........................dpo12
Mariel85....................dpo10
Pumpuliini.................dpo10
Gabrielle...................dpo8
Mirage......................dpo7
JiiMii82.....................dpo5
Minnarun..................dpo5
jonna_82...................dpo4
miimii10...................dpo3



PLUSSANNEET
2oo9 joulukuu:
MaybeSomeday ~ Tellu30
2o1o tammikuu:
Riemu ~ tyyty85 ~ Lara- ~ ennie ~ Hyväsetti ~ jemppero ~ Auroora
2o1o helmikuu:
HayLina ~ Leli82 ~ Neila ~ sutulii ~ Sintsu78 ~ Eveny
2o1o maaliskuu:
RiikkaVaan ~ piprane ema ~ Sanelma ~ Ezziina ~ Tinker Bell ~ miya ~ AaVee
2o1o huhtikuu:
Unelmahöttö ~ babar ~ Neppi
2o1o toukokuu:
Piupula ~ icefairy ~ Milja Sivupolku ~ Sophie84 ~ vauvahaaveilija85 ~ Onnellinen x5 ~ onnipellervo
2o1o kesäkuu:
Auneliini ~ samara88
2010 heinäkuu:
mimia85 ~ Jade- ~ ToinenToive ~ tombatar ~ Jinda ~ Plink ~ Allie81
2010 elokuu:
äizikkä ~ nereida ~ Yaden ~ NeliApina ~ äiti x4 ~ tatskattu ~ dyyni
2010 syyskuu:
Aada87 ~ Iksu81 ~ Diipeli ~ Ciba ~ JA82 ~ TUUtikiks ~ MyrskyMaija ~ PohjanTuuli ~ amma
2010 lokakuu:
sannikki ~ lumihiutale85 ~ tirpula ~ Mimmimami ~ Hiipu1 ~ skumppis ~ Silva ~ MyDream

PLUSSANNEET 2010 marraskuu:
tätimoonika.....15.11.....kp27/30?...................2. lapsi....yk6
skorpioni07.....15.11. ....kp31/31...................2. lapsi....yk2
Viulu..............16.11. ....kp31/28-30...............4. lapsi....yk4
SiSa78...........16.11. ....kp27/28-30.....32v.....2. lapsi....yk2
Manzu............17.11. ....kp27/31..........26v.....3. lapsi....yk11
Kristen...........17.11. ....kp28/31..........22v.....2. lapsi....yk15
karvatonkoira..19.11. ....kp25/?............32v.....4. lapsi....yk3
hemari...........19.11. ....kp28/36....................2. lapsi....yk3
valtsukka........19.11. ....kp30/30..................................yk4-5



HAAMUILIJAT
MiiJane76.......19.11.




Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:




Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta marraskuuta
 
Barbamama Itse käytän tcoyf:ia (taking charge of your fertility). Olen tykännyt kovasti, tuo kirjautuminen oli minulla vähän pitkä prosessi, mutta kun jaksaa alkuasetukset säätää, niin on fertility friendiä selkeämpi ainakin minusta ja ilmainen kaikkine omainaisuuksineen. tcoyf haulla tulee ekaksi linkiksi :)

mg kerro vaan sitten, kun päivittelen. Toivottavasti saatte mieluisan kodin! Se on tärkeä ja antoisa projekti :)

zanca Tervetuloa :)

ON Nyt se hermoilu sitten alkoi :D Mitään muita oloja ei ole, mutta lämmöt hyppäsivät juuri uudelle tasolle :O Ennen ovista oli 35,9, oviksen jälkeen nousi 36,5:een, toissapäivänä dippasivat 36,3:een ja nyt toista päivää 36,8 :O Dpo 8 nyt siis. Tällaista ei ole ollut missään aikaisemmassa kierrossa... Jotenkin olen kyllä satavarma, että en ole raskaana, vaikka ajoitus saatiinkin nappiin, mutta korkealta pudotaan viikonloppuna jos kerran pudotaan :D Ja toisaalta palelee ja vähän öklötti aamulla. Mutta sitä oli kyllä viime kierrossakin...
 
Viimeksi muokattu:
Zanca: Tervetuloa mukaan! :)
mg: Ymmärrän hyvin, että "talokuumeilu" on varmasti terapeuttista...muuta ajateltavaa ainakin. :hug: Onneksi miehesi tulee pian kotiin. :) Koitahan soittaa hoitajalle, ei tuommoiset huimaamiset ole normaalia... : /
Mirage: Pitääpä tutustua tuohon tcoyf:yyn... Oon tässäkin kierrossa FF:iin merkkaillut juttuja, mutta aamulämmöt on kyllä vähän heikot mitata kun nukkuu suu auki flunssan takia. :D Hienot lämmöt sinulla, peukkuja! :)
Pumpuliini: Jännää!!! Paljon peukkuja viivan vahvistumiseen! :heart:

Mä en nyt oikein tiedä missä mennään tän oman kroppaseni kanssa...

Edelleenkään ei mitään kananmunavalkuaismaista :D ei ole havainnoissa, mutta eilen selkää/mahaa poltteli urakalla. Sanoin miehellekin että ihan kuin menkat olisivat tuloillaan. :confused: Nyt tänä aamuna kuitenkin rintavarustus nipistelee samaan malliin kuin ennen vanhaan oviksen jälkeen...hmm...oisiko sittenkin käynyt tuuri ja munasolu lähtenyt liikenteeseen?! Voi kun uskaltaisin toivoa niin... :| Pitänee vaan jäädä seuraamaan tilannetta.

Torstaita kaikille!

 
Huomenta tännekkin =)

Täällä dpo 6 kp 25/29-31 meneillä ja "oireiden" syy alkaa plajastua ! FLUNSSA paleltaa ja väsyttää ja tänä aamuna heräsin aivan kamalaan kurkkukipuun. Ei oikein pikkujoulufiilikset pääse nousuun =)
 
Pitkästä aikaa huomenet kaikille! Olen kyllä lueskellut ja pysynyt suurinpiirtein kärryillä, tännehän on ropissut plussia! Kristen, seurasin sinun tilanteen kehittymistä ja jännää oli... Nyt ei muuta kuin odottajien puolelle kasvavasta vauvamasusta nauttimaan.:)

Sandemar, voimia. En osaa kuvitella kuinka satuttava tuollainen tilanne on, ja vaikka osaisin niin se varmasti olisi kymmenen kertaa kauhempaa. Nyt voit hyvällä omatunnolla hemmotella itseäsi. Aika parantaa haavoista pahimmat, näin uskon. Hali.:hug:

MG, noihin sinun oireisiin on pakko olla joku lääketieteellinen selitys. Ihanaa jos jaksat kuitenkin vastoinkäymisistä huolimatta tätä meidän listaa päivitellä, siitä iso kiitos!

Kolmannen haaveilija, ensi viikolla sitten vaan testit kehiin! Oireet vaikuttaa lupaavilta, miten ihmeessä maltat noin isoilla dpo-päivillä vielä olla kajoamatta testipuikkoihin?!

Uusille tervetuloa, ainakin Zanca näytti liittyneen meidän porukkaan! Ja kaikille plussanneille onnea tasapuolisesti.:)

ON: mahassa juilii siihen malliin, että täti saattaa saapua tässä muutaman päivän sisään. Viime kierto oli aika lyhyt, 30 pv, joten aion testata huomenna aamulla, jolloin laskujeni mukaan on dpo 14. Ensi kiertoa silmälläpitäen tilasin jo Amazonista digitaalisia ovistestejä ja siihen rinnalle käytettäväksi halpisliuskoja. Olen melkein 100 % varma, että tärppi ei ole käynyt vielä siksi, koska yksinkertaisesti emme ole sekstailleet tarpeeksi. Noloa, tarkoitus kun on vauvaa tässä kuitenkin "hankkia" niin ei olla kuitenkaan tehty sen eteen tarpeeksi.:D Viime kierrossa pupuilukertoja oli jopa kaksi.:headwall:

On muuten aikamoinen tuisku ja puhuri tuolla ulkona! Talviset terveiset kaikille ja hyvää loppuviikkoa!
 
Eilen virallisesti keskenmeno koettu ja kohtu thjeni tasan samoilla viikoilla ja päivillä kuin aiemmassa, ensimmäisessä raskaudessani 9 v sitten. Mulle tuo 8+5 on varsinainen haamuraja, jonka ylipääseminen on eka tavoite ennen vkoa 12.

Uutta yritystä tässä kuitenkin miettii, toivon kovasti olevani raskaana ennen joulua jo. Ekan keskenmenon jälkeen tärppäsi heti ja plussasin jo alle kk:n kuluttua vuodosta eli kierroksi voinee mullakin laskea jo vuodon alkamisen eli olen varmaan menossa jossain kp 5-6 eli ovulaatiota odotellaan kypsyväksi. Vuoto loppuu hiljalleen, onneksi. Eilinen päivä kummittelee mielessä, kohdun sisällön näkeminen oli aika painajaista, sisältö kun ei ollut sitä mitä piti, tuulimuna ilmeisimmin tai joku muu, alkiota siellä ei ollut. Ekassa keskenmenossa alkion näin sieltä poistuvan ja se sattui, nyt en osaa sitä surra, kun tiedän, ettei raskaus ollut kunnossa missään vaiheessa.

Aikamoista horroria, älkää säikkykö :) tätä vaan mielessään nyt läpi käy.

Mut yk2, katsotaan mitä tulee.
 
Kiitos tervetulo-toivotteluista.
Voimia km:n kokeneille!
Ja paljon onnea plussanneille!
Itse käytän ovulaatiokalenterina yourdays.com:ia, helppo kuin mikä. Ei tarvitse mitata lämpöjä, itse kun en sitä jaksa aamuisin rauhassa tehdä :)
 
Voi sandemar, kuulostaa kamalalta, voimia :(

Zanca, tervetuloa jännäilemään joukossa :)

).( tätiä odotellessa, toivottavasti tämä kierto ei mene taas samanlaiseksi kuin ensimmäinen kierto. Jännä juttu, että söin nyt kolmannen kuurin teroluteja ja silti on mennyt jo 7pv eikä mitään havaintoa mistään.. Huomenna voisi tehdä testiä..
 

Yhteistyössä