Marraskuun taaperot 2006 :)

Kirjoitetaanpa uudestaan kun kone heitti verkkoyhteydet jonnekin bitti tuuliin :headwall:


Onneksi olkoon kaikille 1-wee täyttäneille
Oskarilla on 28. päivä synttärit ja totta kai niitä juhlitaan. Ajattelin tehdä ykköskakun, mutta mietin mitä sinne laittais väliin. Onko ehdotuksia? Voiko teidän mielestä noin pieni syödä liivatetta? Ajattelin vain jos siihen laittais moussea väliin. Meillä juhlitaan kolme viikonloppus peräikkäin isän, Oskarin 1-vee ja minun 30-vee juhlia. Pitää tehdä monen monta kakkua, jos sitä siinä harjaantuisi.

Meillä on ifluenssa rokotukset ens viikolla ja ajattelin käydä siellä. Tarkoituksena olisi laittaa Oskarille 1-vuotis ja toinen ifluenssa rokotus yhtäaikaa, mutta ei kuitenkaan 1-vee neuvolassa. Ajattelin jo se olisi mukavampaa että tulee molemmat rokotukset yhtäaikaa, kuin kaksi piikkiä peräkkäsinä viikkoina. Nooh, sen näkee sitte. Toivottavasti ei tulisi mitään oireita niistä.

Nyt pitää lähteä nukkumaan...
Terveisin väsynyt Katariina ja nukkuva Oskari
 
Pikku-ukko sitten taas nuhainen ja yskäinen. Korvat olivat terveet...*kop kop* käytiin eilen niitä näyttämässä. Korvatulehdus on minulle oikein peikko, kun niitä on niin paljon takana tuolla meidän keskimmäisellä:/ Viime yö meni paljon paremmin, illalla jo pikku-ukko nukahti syliini ilman tuttia, enkä ole havahtunut minkäänlaisiin tuhinoihin. Kyllä hyvin nukuttu yö auttaa jaksamaan =)

Luomumaitoa on sitten maisteltu muutaman kerran ja hyvin maistuu. Jauheliha-perunakeiton laitoin kiehumaan ja siitä otan pikku-ukollekin annoksen. Löysin muuten S-marketista niitä luomukasvisliemikuutioita, joissa ei ole suolaa nimeksikään eli ei lisättyä suolaa. Yhteen kasvissoseannokseen sellaisen laitoin ja tuli siitä hyvä maku.

Mutta kotihommiin pitäisi ryhtyä...

:wave: :wave:
 
Tänään kävimme sitten Alman kanssa 1v-neuvolassa, ja hakemassa samalla influenssarokotteen. Aika vähillä itkuilla selvittiin rokotteista, vaikka niitä nyt sitten tulikin kaksi kappaletta kerralla.

Mittojakin otettiin, ja pituus menee Almalla edelleen +2käyrällä, 80,3cm näytti tulos. Painoa oli 10760g, ja pieni pullukkamme oli hoikistunut niin, että plussakäyrältä oli mennyt jo hieman nollan alle. Sitä se liikkuminen sitten teettää, isosiskon kanssa oli aikanaan ihan sama juttu. :)

Itse olen onnistunut hankkiutumaan antibioottikuurille, reilun viikon lievän flunssaisuuden jälkeen olo alkoi uudelleen pahentua ja yskä iski oikein kunnolla päälle. Siispä lääkäriin ja diagnoosina poskiontelotulehdus, keuhkoputkentulehdus, kurkunpääntulehdus ja vielä korvatulehdus päälle. Heh. Lastentauteja oikein roppakaupalla... ;)

Nyt sitten vedellään kaikenlaista troppia oikein urakalla, että jaksan hoitaa lapsia päivät pitkät, laissa kun ei ole mitään suojaa sairastuvalle kotiäidille, ja palkattomalle lastenhoitolomalle ei miehen oikein kannata ryhtyä tai muuten loppuu ruoka taloudesta. :(

Meillä tosiaan vietetään niitä 1v-synttäreitä nyt tulevana lauantaina, ja kakkua kovasti suunnittelen. Ostin Lidlistä silikonisen nallevuoan, ja ajettelin siitä ja pyöreästä kakkupohjasta kehitellä ison kakun, sillä
vieraita on tulossa roppakaupalla. Tänään teen harjoituskakun, sillä tulee sopivasti vieraita illalla kylään. http://www.bakeandparty.com/epages/Kaupat.axl/?ObjectPath=/Shops/Bake/Categories/Kakunteko_ohjeet/Kakkupohjan_valmis_ja_taytto tuota reseptiä meinasin kokeilla tälläkertaa, banaani-vadelmatäyte on jo testattu aikaa sitten ja hyväksi havaittu. :) Tuolla samalla sivustolla on muuten paljon kivoja kakunkoristeluideoita!

Bliss ja Alma, melkein 1v
 
Kiitos Vempula83 :hug:

Meillä toissa yönä poika heräsi klo 22 ja huusi täyttä kurkkua aina klo 00.30 saakka. Huh. Siis yhtään ei osata sanoa, että mistä johtuisi. Luultavasti taas ne hampaat. Mutta sen jälkeen ei itkuja ja kiukkuja ole ollut. Viime yönkin nukkui tosi hyvin.

Multa on flunssa vihdoin ohi. Poika ei siihen sairastunut. Toivottavasti ei sairastuisikaan. Isukkikin pysyi terveenä, vaikka nenä vuoti ja kurkku oli kipeänä. Siis ei sitten pahemmin iskenyt häneen.

Meillä alkaa talo pikku hiljaa valmistua ja tässä täytyy jo pikkuhiljaa alkaa pakkailemaan tavaroita/suunnittelemaan muuttoa. On ihana päästä jouluksi omaan uuteen. On sitä odotettukin jo.

Kotihengetär: Kiitos tuosta luomukasvisliemikuutio vinkistä. Koskaan ei ole käynyt edes mielessä sellainen. Eilen just keittelin ruoka satseja pojalle pakkaseen ja mietin kovasti millä maustaa niitä. Pitääpä ensi kerran vilkaista oisko meidän lähi ässässä noita.

Meinaatteko muuten ottaa joulukuusen? Mitähän siitä tulee, jos poika nykii sen alas sata kertaa?
 
Siis sitkeitä on nuo flunssat tänä syksynä. Useampi tuttavani on käynyt ensin läpi tavan flunssan ja saanut roppakaupalla päälle jälkitauteja. Kun eivät ne tahdo millään lähteä pois.

Taidan kuitenkin kallistua sen influenssarokotteen puolelle. Ensi viikolla sen saisi, jos meinaa ottaa. Suojaisi edes siltä influenssalta sitten...
 
Kiitos onnitteluista :heart: seuraavaksi juhlii sitten Alma =) Täälläkin nuhan tynkää ollut jonkun verran, mutta ei onneksi pahana. Ruoka tilanne meillä on lähes sama, eli nyt on maissi, teeri, tattari ja neocate maito ja tänään alkoi saksanhirvi kokeilu, teeri lopussa ja tuota saksanhirveä saa ihan kaupan pakastealtaasta niin sillä sitä kokeillaan =) Ensi viikon perjantaina on lastenpolille aika ja katsotaan anemian tilanne ja saadaan aika vehnäaltistukseen. Pyydän myös niitä prick-testejä. 20 päivä on meillä 1- vuotis neuvola =) Nyt tuntuu, että Venla on kasvanut ihan hienosti, kiitos tuon apteekin ravitsevan maidon =) Mulla on uus leipomis urakka alkanut sillä keskimmäinen täyttää kolme 12 päivä, mutta juhlimme niitä nyt lauantaina..toisaalta olisi ollut sama pitää yhtä aikaa molemmilla, mutta jotenkin tuntui siltä, että kumpikin on omat juhlat ansainnut niin näin menee sitten.. =)


Vempula ja Venla 1v :heart:
 
Kiva kun siirsit pinon tänne taaperoihin Vempula. Täällä ne eniten koskettavat keskustelut alkavatkin olla.
Hassua miten on vuosi mennyt niin hurjaa vauhtia. Jonnekin täyttää 2 viikon päästä 1.v ja kovasti olen tässä suunnitellut tulevia syntymäpäiviä. Mitäs sitä pääsee vieraille leipomaan. Leipominen on niin mukavaa =) .
Pitää vaan odottaa sitä hetkeä, kun isännällä on töistä vapaata että joutaa olla pojan kanssa. Muuten ei tule hommista mitään.

Jonne kävelee reippaasti puita pitkin ja muutama epähuomioinen ilman tukea seisominenkin on tapahtunut =) . Ihanaa seurata, kun tuo kehittyminen on vieläkin niin hurjaa.
Omalla lusikalla onnistuu välillä ruoka menemään suuhunkin asti ja sekös tuottaa molemminpuolista iloa! Poika loistaa kuin naantalin aurinko, kun vähän kehaisee!
Leikitkin ovat muuttuneet enemmän sellaiseksi puuhasteluksi ja nyt osaa jo jopa leikkiä vähän kavereitten ja äidinkin kanssa. Jukka "kuviopalalaatikko" on meidän lapsosen ykköslelu tällähetkellä. Niin ja tietysti kaikki kiinnostaa mitä äidin keittiön kaapeista löytyy.

Millaisilla leluilla teidän taaperot mieluiten leikkivät?

Tämä vuodenaika vaan laittaa ihmisen vähän mökkiintymään. Ulkona on niin märkää, että ei tämmöttii pienen ryömiväisen kanssa tahdo tuolla ulkona viihtyä.Rattaissa ei ole pojan mukava kokoaikaa istua, keinuminen on tietysti ihan huippua, mutta maassa on märkää...
Äidin viihtimisestähän tuo ulkoilu on vaan kiinni.

Toivottavasti pian tulee lunta ja oikea talvi, niin päästään pulkkailemaan. Pirteää loppuvuotta kaikille!
 
eli sellainen ilma tällä hetkellä täällä päin. Runsaslumista pakkastalvea minäkin toivon ja pian =) Minulla ainakin nämä syyssateet ja apea harmaus vaikuttaa mielialaan.

Pegasus kyseli taaperoiden lempileluista.
Meillä pikku-ukko tykkää siitä brion hakka-lelusta, vasara osuu jopa niihin palikoihin :D Välillä lattiaan ja huonekaluihin :D Muuten omat lelut kiinnostaa tällä hetkellä aika vähän. Äidin kaappien tavarat kiinnostaa ylikaiken, mitä aarteita niistä löytyykään...ja erimielisyyttä tulee joka päivä. Kun kiellän, niin heti pahoittaa mielensä :whistle:
Samoin isoveljien huoneet ja tavarat...
Lorupussin lorut ovat myös mieleisiä, samoin lyhyet sadut =)

Vempulalle tsemppiä, että löytyisi Venlalle monipuolisuutta ruokavalioon =) En osaa edes kuvitella, kuinka vaikeaa teillä on ollut noiden syömisten kanssa. Toivotaan parempaa jatkoa =) Meillä tuttavaperheessä yhdellä lapsella oli pienenä pahat allergiat, vain peruna, mustikka, possu ja riisi sopivat. Nyt poika on jo murrosikäinen, eikä vältettäviä ruoka-aineita ole kuin muutama.

Minulla neulomis- ja askarteluinto jatkuu. Kävin hakemassa lisää ihania lankoja, enkä millään malttaisi odottaa pääseväni alkuun ;) Kummitytöille on jo valmiina huivit ja pipot, itselleni tein yhden huivin ja isommille pojille molemmille pari pipoa. Nyt ajattelin tehdä äidilleni huivin joulupakettiin =) Ovikransseja tuli myös tehtyä ja pajut pätkittyinä. Noista pajunoksista ajattelin tehdä sellaisen taulun tapaisen virityksen rautalangan avulla ja laittaa siihen valosarjan päälle...vaikea selittää :D

Pyykinpesukone kuuluu kutsuvan minua...

:wave: :wave:

Kotihengetär ja pikku-ukko 11kk5pv :heart:
 
unikuu108
Nyt tulee valitusta.
Mua tympii.Tympii olla pojan kaa.Tympii herätä aikaisin aamulla ja monta kertaa yössä. Tympii tehdä ja lämmittää ruokaa 5 kertaa päivässä pelkästään vaan pojalle ja tympii syöttää poikaa. Tympii houkutella sitä syömään.. (joku samperin nirsoilukausi taas) Tympii vaihtaa vaippaa ja pestä pyllyä.
Tympii pistää poikaa nukkumaan ja tympii ihan kaikki.
Tympii se että sille on tulossa nuha ja hampaita ja vaikka mitä mikä valvottaa ja kitisyttää. Tympii että kaikki mun kaverit on saanut myös lapsia ja kukaan ei ole enää lapseton joka vois lähteä mun kaa shoppailee ja hengailee vaan kaupungille. Ilman lapsia. Ihan rauhassa. Ei vastuuta ja lahjeroikkujaa.. Kaikki lapsen saaneet kaverini viettää päivänsä puistoissa ja muuta tyhmää.
Tympii että miehen töistä tulon jälkeen se olettaa ettei sen tarvitse tehdä mitään pojan kaa joten mä olen sen vahtija 24/7. Tympii että pitää joka asiasta sanoa:saanko nukkua pitkään,voitko vaihtaa vaipan,vietkö pojan suihkuun..
Tympii että joka asiaan mitä pyydän mies ähisee ja puhisee aloillaan kun ei viihtis näin työpäivän jälkeen.
Tympii että talo on kaaoksessa ja ei jaksa koko aikaa vaan siivota pojan ja miehen jälkiä. Tympii.

unikuu
 
Unikuu; tuo on jollain lailla tuttua. Joten nyt voin sanoa, miltä sinusta tuntuu. Minulle tulee myös välillä noita aikoja. Mies tekee toooosi pitkää päivää tai viikkoa, niin että vastuu lapsista on minulla 24/7 ja 5/7...ruoanlaittoa, pyykinpesu, kodinhuolto, lasten kuljetusrumba jne. Ja sitten, kun mies on kotona, se ei oma-aloitteisesti osaa tehdä oikeastaan mitään :/ Ja minä narisen :/ Ja sitten on kaikilla paha mieli :D
Suurimmaksi osaksi minua ainakin tylsistyttää oman rahan puute...sen osasin kyllä arvata päättessäni jäädä kh-tuelle. Ja tämän rahattomuuteni osaan hienosti vetää mukaan riitaan kuin riitaan :D

Mutta jaksamista ja voima :hug: =)

Meillä olisi huomenna edessä vanhan sukulaisen asunnon tyhjäys. Koitamme varastoida tavaraa anopin autotalliin ja jakaa osan tarvaroista ja huonekaluista.

KH
 
jokos muut juovat ihan tavallista maitoa? oon tällä viikolla alkanut sekoittamaan kevytmaitoa pikkasen tuttelin sekaan. Millasessa tahdissa sitä voi lisätä enempi? nyt oon laittanu pulloon jonkun 20-40ml tavallista maitoa ja loput tuttelia.
 
Almalle riemukkaat 1v onnittelut =)

mimmi; minä olen tuolle meidän pikku-ukolle nyt ehkä viikon verran antanut tavallista maitoa tisumaidon ohella. Kevytluomumaitoa annan ja ehkä kaikkineen vasta vajaa desin päivässä. Aluksi laitoin joukkoon vettä, mutta nyt annan jo pelkkää maitoa. Hakusessa on se, miten paljon päivässä antaisin ja missä vaiheessa päivää. Tisuttelu meillä on vähentynyt vain aamu- ja iltamaitoon.

Muuttokuormat tuli tehtyä...huh huh, mutta oli työlästä. Ja Turun keskustassa tuo parkkipaikan löytäminen juuri kerrostalon alaovelta ei olekaan kovin helppoa :whistle: Mutta nyt on asunto melkein tyhjä, ensi viikolla pitää hakea vielä valaisimet ja taulut ja siivota jäljet. Onneksi ei itse kovin usein tarvitse muuttaa...
Huomenna pitäisi löytää näille kotiin raahaamilleni tavaroille paikka :D

Ihanaista isänpäivää kaikille =)

Kotihengetär ja pikku-ukko 11kk6pv

Unikuu; oli muuten tervetullutta vaihtelua nämä muuttohommat. Fyysistä työtä, mutta silti ihan kivaa ja täysin erilaista kuin kotonaolo =)
 
Onnea Almalle!!! :flower:

Unikuu, jaksamisia!!! Väliin kaikki tympii, mutta eiköhän se taas siitä.Toivotaan ainakin! Mutta oletkos ajatellut töihin paluuta/opiskelua, saisit ihan muuta ajateltavaa ja josko kotityöt yms. jakaantuisi tasaisemmin miehen kanssa!?! =)

Joo ja täytyy sanoa, että ilmeisesti Vempula on jaksanut tosi hyvin noitten Venlan allergioitten kanssa! Ois se tosi rankkaa, mutta koittakaahan edelleen jaksaa! Meillä alku näytti allergiselta, mutta hyvin selvillä vesillä ollaan...ja siitä olen tosi onnellinen! :)

Mimmi kyseli maidosta. Mä olen vasta sekoiltellut puuron sekaan tavallista maitoa. Täytyisi edetä asiassa...

Mutta kaikille nyt OIKEIN MUKAVAA ISÄNPÄIVÄÄ huomiselle! :heart:

Nipsu ja neiti parin päivän päästä 1-vuotta :heart:
 
Eilen kävin vain pika pikaa enkä ehtinyt jäädä lukemaan kirjoituksianne. Kiitos tsempeistä :heart: rankkaa kyllä on ja välillä tulee niin voimaton ja ahdistunut olo näitten allergioiden kanssa..olen jopa miettinyt, ettei suolistossa olisi jotain rakenne vikaa tms. mutta pitää siitä jutella lääkärin kanssa perjantaina..saksanhirveä ehdittiin syödä 2 päivää ja toisen päivän iltana alkoi oksentaminen, oksensi illalla ja yöllä n. 4-5 kertaa ja mukana tuli kamalaa paksua limaa...eikä haissut yhtään oksennukselle vaan lihalle :/ sitten kun oli saanut kaikki oksennettua niin tyttö oli taas ok, oli myös tosi räkäisen kuuloinen ja hengitys rohisi alku yöstä paljon, vaikka ei nuhaa ollut koko päivänä edes ilmennyt, mutta sekin rohina oli aamu yöllä pois..aika heikko tämä liha tilanne nyt.. :/ mutta eiköhän se tästä joku päivä helpota ja kirkastu =) unikuu :hug: voimia sinne! Ei varmaan paljon lohduta, mutta vaikka välillä iskee totaalinen tympeys ja ahdistus kaikkeen arkeen ja lapsen hoitoon liittyen niin kyllä se joku päivä kirkkaalta näyttää ja sillon voi jo hymysuin ajatella näitä huonompia jaksoja :heart: Kaikille mukavat isänpäivät :D Mä lähden nyt lasten kanssa herättelee meidän isännän. Jaksamista arjen keskelle meille kaikille :hug: :wave:
 
joo ei oo tullu kirjoteltua pitkään aikaan..tai aina ku o pitäny ni o tuo neiti kiljassu samaan aikaan.

meillä ollaan nyt sitten 1 vuotiaita.ihan kivasti meni kummien ja isovanhempien kesken juhlat.

sai semmoset taapero kärryt semmoset brion puiset.ei innostu kauheesti menemään yksin,mutta ku kaverina o perässä ni sit menee ja taluttaessa neiti kävelee ihan kivasti.tukia pitkin menee joka paikkaan.konttaus on silti johtava liikkumismuoto tällähetkellä.

sanoista tulee pappa,äiti,lamppu,utti. kaikki enenmän ja vähemmän epäselvästi.isän tietää mutta isiä ei osaa vielä lausua.

tavallista maitoa on menny jauhevellin kanssa iltavellinä ja puuron teen samaan rasvattomaan maitoon..janojuomana vesi.
jugurttia oon yrittäny päivittäin tarjota ku aika vähän saa neiti maitotuotteita.

napostelee aina leivän palasia,muuten ei itse syö.purkkiruokaa vielä pistelee.en oo saanu aikaiseksi laitella omaa annosta meidän ruuista.nyt aattelin tehä seuraavaksi kesäkeittoa,josta tekisin neitille sopivan version.

hampaita o 2 ylhäällä ja 3 alhaalla 2 näistä just puhjennu.ylös ja alas.

yöt nukutaan hyvin.emäntä menee maate klo 10 ja herää klo 10 aamulla.yhet noin 30 min-2 h tirsat kiskoo klo 13-15.

ollaan alettu harkitsemaan uutta pikkasta.täytyy vaan taas säästää tuhoton summa rahaa,enste ennenkuin uskaltaa ees kunnolla suunnitella..
mutta että jos sitten ku pikku emäntä ois 2-3v ni rupeis harkitsemaan..on vaan niin vauva kuume..toisaalta tykkään vielä nauttia näistä hyvistä yö unista..ku kerran saan..

meillä synymä paino oli 3,260 kg ja pituus 48.5 cm ja 30.10 neuvolassa(tasan vuosikas siis) painoa oli 10.5kg ja pituutta 76.3 cm
et kumpaakin o tullu mukavasti sitten syntymän,niin painoa kuin pituuttakin..

mutta ny kutsuu punkka..ni jaksaa aamulla herätäkkin.

T:kaisa ja juulia 1v


 
1v.neuvolassa käyty. Kaikki kehitys asiat olivat hyvällä mallilla. Painoa on nyt kertynyt 11340g ja pituutta 79cm.

Otimme kuitenkin sen influenssa rokoitteen. Nyt pitää mennä hakemaan se myös itselle. Olenkin sen itse jo 10v. ajan ottanut.

Onnittelut kaikille 1-vuotis synttäreitään viettäneille! =)
 
Olen sekoittanut puolet ja puolet tavan maitoa ehkä vajaan viikon ja näyttää että ei tule mitään probleemaa ajattelin tällä viikolla jättää korvikkeen sit pois kokonaan.
Vissiin pitäis antaa sitä rypsiöljyä sitten kun rasvatonta maitsikkaa antaa, mutta eikös se riitä kun leivän päälle laittaa rasvaa???
Miten teillä mukulat syö juustoa ? Tää meitin ei kyllä tykkää oikein, täytyykin tänään kokeilla liiskata siivua leivän väliin :p

taaperokärry seisoo meillä ihan toimeettomana, ei ole ollut siitä kiinnostunut ollenkaan, ei ole siihen noussut koskaan. Aika kalliskin oli vielä tuo Brion :(

Käytiin tässä just perhekahvilassa äitikaverin kanssa, jotenkin hiukka huonoo kun niin aikasin kaikki tommoset (alkaa klo 9->),
joutuu laittaan kelloa soittaan että kerkeää. Sitten kiireellä puurot lapselle naamariin ja menoksi.
No niin ja kello on jo yli puolenpäivän ja en ole ite vielä edes ottanut aamupalaa...
Ens viikolla on meillä ne 1v synttärit, kirpparilta löyty synttärilahjaksi semmonen puuhatalo ja Muumi soittorasia. Poju tykkää laittaa noita soittorasioita soimaan.
Pari iltaa olen leiponut pakkaseen tarjottavia, mm. pizzakierteitä ja tuulihattuja ja autopipareita. Perhoskakun teen varmaan niin pääsee helpommalla. On niin paljon muutenkin sitä hommaa siinä.


 
Huomasinkin kun viimeksi kirjoitin, niin olin laittanut synt.mitan väärin eli sentin oli pidempi syntyessää. eli 48cm. pilkun tarkkako!!

Me oltiin lauantaina influenssa rokotteella, vaikkakin vastustin sitä. Mieheni halusi meidän ottavan sen. Meille ei tullut muita oireita, kuin kuume, joka nousi illalla. Ei tullut edes kiukkua. Samalla saatiin yksivuotis rokote.
yksivuotis juhlia olen saanut sen verran eteenpäin et kaverit, ja äipät tulevat 21 päivä. heitäkin yht. 17 henk. aikuisia puolet tosta määrästä. isvanhemmat. sisarrukset, kummit ja heidän lapsensa tulevat viikonloppuna. heitäkin yht 23.
Valokuvaus käytiin varaamassa,joka on vasta 26päivä.

Onnea kaikille yksivuotiaille!!!

Vempula! Meillä on nyt mennyt allergioiden suhteen hyvin, kun tiedän mitä syötän. Tosin testien jälkeen en ole saanut pojan peppua kuntoon, on punainen ja kutiseva. Kortisoonia ja rasvaamista harrastan paljon.

Unis!
Toi on ihan normaalia et tympii välillä.
Meillä mies ei ole mikään kotiorja joka tekisi minun,pojan tai talon eteen paljoakaan. Tosin autotalli on pop paikka.
Minun vastuullani on täysin ollut kaikki kotiin ja poikaan liittyvä. Parin kuukauden aikana on tapahtunut suuria muutoksia miehessäni. Hän hoitaa, leikkii kotona jo enemmän pojan kanssa. Mikä on ollut positiivinen yllätys. Tosin minä en saa vieläkään nukkua, kun minua väsyttää, vain silloin, kun poikakin nukkuu. Vaikka olenkin iskostanut et he voisivat tehdä jotain yhdessä, kun minä lepäisin hetken.
Meillä on nykyään joka perjantai suursiivous päivä koko perheen voimin. minusta on mukava siivota yhdessä, minäkin olen paremmalla päällä, ja jaksan viikollakin yksin siivoilla. En ole pitkään aikaan ollut huonolla tuulella.
Ehkäpä meidän mies näkee pian mitä kodinhoito ja perheen pyörittäminen on. Lähden ulkomaille töihin hetkeksi, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, Tosin on jo pyydetty töihin 16.12. en halua olla jouluna töissä.
En tiedä toteutuuko töihin paluuni, kun en suostu jouluksi menemään. Tosin luulen olevani parempi äiti, kun olen hetken ollut töissä. Meillä hyvä tilanne kun mieheni hoitaa lomallaan pojan, jotta voin käydä kerran töissä.
Minulla on vain omaa aikaa kerran viikkoon kaksi tuntia, mikä on juhlaa.

Meillä oli viime viikolla joku parvarokko, en tiennyt sitä.
Kaverini soitti juuri ja sanoi heidän tytöllään 9kk ikäinen. olevan sellainen. Eli siinä on jotain lihaskipuja,kiukkua, kuumetta.,punaiset rokkoiset/kuivanoloiset posket.
Siinä jutellessa hän totesi et meillä oli nämät oireet ed. viikolla. joten olemme tartuttaneet heidän rinsessan.
Kaikkea sitä oppiikin.

Meidän poika on kohta viisi kuukautta kävellyt tuen kanssa, ja kiipeillyt joka paikkaan. Joka päivä hän ottaa kaksi kolme askelta ilman tukea, saas nähdä milloin lähtee käppäilemään. Nyt meillä on viisi hammasta, kuudes tuloillaan.
Sanavarastoon on kertyny pappa, ota,anna,auto,kissa,kato,mamma, vaikkei meillä olekkaan mamma nimistä isovanhempaa, ja lamppu on ed. kivoin sana.
Oikein mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Yes kaksi yötä mennyt hienosti ei yhtään heräämistä
 
Mekin halutaan mukaan,eli poika 7.12-06!! ;) Olen ollut laiska kirjottamaan ja syynä varmaan tuo mein täystuho jonka perässä saapi viilettää..elikkäs kävellyt on jo 1,5kk ja nyt alkaa jo juoksemaan.Tyhjentää kaikki kaapit jne..ehdottomasti näistä kolmesta vilkkain....!Hampaita onpi jo yhdeksän,neuvolamitat taisi olla 9,8kg ja 77cm elikkä käyrillä ollaan hyvin.Taas pikkuinen nuhassa ja yskässä,saatiin viikko sitten se rokotus että näinköhän siitä peruja!?Mutta onneksi ei näytä vielä korvissa olevan,toivotaan että ne putket suojaa..!Mutta nyt menen maate kun ei taas tiedä miten yö menee....T mami ja poitsut... :wave:
 

Yhteistyössä