Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Mä oon kaikista ottanu sukupuolen selville, jotem varmaan tästäkin kysyn. Joudun kuitenkin käymään raskauden aikana tosi usein ultrassa kun pitävät riskiraskautena sairauden takia vaikka sairaus ei ole yhteenkään vaikuttanut millään tavalla, tällä kertaa ajattelinkin pyytää että m aksimissaan yksi ylimääränen ultra, jos ei poikkeavaa niin sit normaali neuvolaseuranta, tiedä sit ku leikkauksesta ei ole aikaa ku viis kuukautta että suostuuko lääkäri tuohon mutta koitetaan..

Mun pienin on tällä hetkellä 11kk ja olen nyt kuukauden verrran osa-aikasena töitä tehnyt, toisena viikkona enemmän ja toisena vähemmän, miten on vuorot sopinyt yksiin kun mies tekee kolmessa vuorossa ja lapset hoidetaan kotona.

Kämppä on ku pyörremyrskyn jäljiltä, ei vaan yksinkertaisesti jaksa siivota! |O Siitä jos mistä on tosi tosi huono omatunto.. :ashamed:

Mutta edelleen mennään näillä eväillä mitkä on saatu, missään ei tunnu eikä näy että salamatkustaja kyydissä on, paitsi kaikille tietty oon hehkuttanu.. :D

Huomenna ois töitä 9-17.30, toivottavasti olo pysyy hyvänä..

rv6+1
 
Mäkin vahdin taukoamatta vessakäynneillä alushousuja, että ei kai vaan tuhruja. Vielä ei ainakaan, mutta nehän alkaa ilman mitään varoitusta jos on alkaakseen mitä olen ymmärtänyt, joten ei siinä mun vahtimiset taida mitään auttaa :D

Tänään varasin ekan neuvolan, joka on 9.4. Toivottavasti vauveli pysyy kyydissä siihen asti ja sen jälkeen.

Mullakin vatsa on niin turvonnut että. Mies sanoi tänään, että vatsa on iso :) Tän hetkinen turvotus ei vedä kuitenkaan vertoja sille turvotukselle, joka oli ihan ekoina viikkoina, nyt sentään jo mahtavat 6 + 0 :D
 
Täällä yksi yövuorolainen valvoo |O Eli kolmivuorotyössä puurran. Oon ollut hirmu pirteä koko tän ajan, mitä raskaudesta oon tiennyt. Mielestäni jopa pirteämpi kuin normaalisti, ja aamuisinkin herännyt tosi aikaisin vaikka ois vapaata, se on kyllä mulle täysin outoa! Eli vielä nämä yövuorotkin sujuu hyvin. Loppuvaiheessa raskautta on meillä tavattu raskaana oleva vapauttaa yötöistä, vaikka toisaalta se on sitten huono kun ei saa niistä enää aikahyvitystä eli joutuu tehdä täyttä listaa...katsotaan miten menee.

Mä lopetin tupakoinnin heti kun plussasin, pikkasen olin jo aavistellut että plussa vois tulla, ja nyt piiskaankin itseäni miksi vaan en jo aiemminkin jättänyt tupakkeja väliin. En mikään ketjupolttelija ollutkaan, saattoi mennä montakin päivää etten polttanut yhtään, ja yleensä joku 3-7 tupakkia päivässä. Lopettaminen oli todella helppoa, tarvitsin vain tälläisen painavan syyn siihen, ja olenkin onnellinen että näin sitten pääsen siitä tavasta eroon :) Tsemppiä kaikille asian kanssa painiskeleville!

Mun mielestä ois kiva jos jokainen muistais laittaa tekstinsä perään rv:t, kun en mä ainakaan muista ulkoa mitä kenelläkin on. Siis ainakin niiden tekstien, joissa kerrotaan jotain voinnista jne. Niin saa vertailtua paremmin omaan vaiheeseen! Vaikka ei pitäisi vertailla B)

6+3
 
Huomenta!

Tuhruttelijat: Eipäs heitetä vielä kirvestä kaivoon! Muistakaa, että on monta syytä miksi sitä vuotoa saattaa tulla; monikkoraskaus, joista toinen vuotaa pois, vertavuotavat limakalvot, menkka-aika yms. Päivä kerrallaan eteenpäin (vaikka helppo kai se itsellä on sanoa :/ )...

Mulla olis tänään eka neuvola. Saas nähä mitä siellä sanotaan. Kävin muuten lääkärillä siinä hiivatestissä, otti samalla bakteeriviljelyn jos olisi ollut tulehdus kyseessä. Kaikki vastaukset kuitenkin negoja :eek: Yritin sitten kysellä mistä voipi johtua mun kaikki hiivan oireet, niin vissiin vaan herkemmät limakalvot ja valkovuoto niin runsasta, että kokkaroituu hetkessä. Hiivaoireiden kanssa sitten taaplataan läpi tän raskauden :headwall: Saas nähä mitä vikkaa neuvolan täti musta vielä löytää. Verenpaineet on mulla ollu aina hiukan koholla ja näin viime yönä unta, että yläpaine oli mittarin mukaan 234 ja mittari hajosi... Lääkäri sitten mittasi uudestaan mun PÄÄSTÄ nuo paineet :snotty:

Samaisessa tapahtumassa lääkäri sitten katsoi ultralla ja ilmoitti mun olevan viikolla 20+ jotain, hiukan harmitti herätä ja tajuta, ettei vielä ihan niin pitkällä olla :D Oon myös alkanut taas touhuilemaan yöllä jos vaikka ja mitä, lähinnä höpöttelemään asioita ja huolehtimaan pojasta. Mies sitten vahtii, etten saa päähäni mitään älytöntä.

Mulla oli kans vielä joku aika sitten tuota turvotusta. Anopin luona kävin puntarilla niin painoin 1,5kg enemmän, kuin nyt kun maha on taas suht normaali ja pieni kumpu vain näkyy. Olen muutenkin hoikka niin tuo 1,5kg on mulle todella paljon.

Pahoinvointi senkus jatkuu ja jos mitenkään mahdollista, niin vaan pahenee. Pönttö on paras ystäväni ja minne menenkin, tarkastan ensimmäisenä, missä siellä on vessa... Kouluasioissa joudun lähipäivinä menemään paikkaan, missä vessa on suljettujen ovien takana ja mua kammottaa jos en sitten ehdi ajoissa. Enkös osaakin tehdä asioista vaikeita? :snotty:

Väsymys on aivan kauheaa. Ei vain jaksais tehdä yhtään mitään. Jos voisin niin makaisin pelkästään sohvalla, ylösnousu saa aina tavaran kurkkuun :x Mies kävi eilen illalla salilla niin mie annoin pojalle iltapalan. Joka välissä jouduin istumaan alas, etten oksenna ja pyörry, kun silmissä sumeni nopeasti. Poikakin sitten tuumasi kun olin vasta jugurtin ja voin seenu pöytään sekä leivät paahtimeen, että anna hän ottaa ite niin ei ehdi kuolla nälkään... Huoh...

Joku kyseli siitä, miten jaksaa noita lapsia... Mie en oikein pysty leikkimään tän pahoinvoinnin ja väsymyksen takia, mutta olen yrittänyt joka ilta lukea ite iltasadun Jätkälle. Sitten ollaan aika paljon nyt katseltu filmejä ja pelattu lautapelejä, joissa mun ei tarvi juurikaan liikkua. Mies sitten hoitaa nuo leikkimiset.

Sukupuoli halutaan selvittää etukäteen. Niin se oli Jätkänkin kohdalla.

Mutta nyt mun täytyy lopetella tämä kaamea valitusvirsi ja siirtyä suihkun puolelle. Aurinkoista kevätpäivää jokaiselle :wave:

PPK ja Takku 8 + jotain
 
Tämä aamu on alkanut taas nieleskelemällä :x Näköjään ihan sääntö että jtpvä on kuvottavampi olo!! Ehkäpä se hormoni sitten lisääntyy?!

Mulla on kyllä ton työmotivaation kans vähän ongelmia kun ei vaan millään jaksais |O Sama koskee näitä kotona tehtäviä töitä ja välillä eletään kun pommin olis räjähtäny :whistle: Ehkäpä sitten kun tää alku menee ohi niin löytyy innostusta myös noihin töihin ;)

Nyt pakkaamaan kimpsut ja kampsut sekä mukulat...ja eikun menoksi :wave:
Meillä muuten pojat aloittivat hoidossa ollessaan 1v3kk joten töissä olen ollut jo 1.5-vuotta! Jos vain talous antaa myöden niin nyt haluaisin olla kotona pidempään...toivottavasti siis mammaloma alkaisi lokakuussa :heart:


 
aurinkoinen huomen kaikille! oletttepas taas kerran olleet ahkerina, en jaksa millään kaikkia sivuja edes lukea.. :p sukupuolen "selvityksestä".. me ollaan ihan kahden vaiheilla halutaanks sit selvittää, saa nähdä. toisaalta en pidä sitä vielä nyt kovin ees tärkeänä omalla kohdalla, odota nyt vaan sitä eka ultraa, että onko siellä edes mitään! huihui.. vajaat3 viikkoa enää siihen.. huiii! Mulla on öisin ja välillä päivällä hetkittäisiä kamalia menkkamaisia kipuja, tuntuu että samalla sattuu mahaan ja oksettaa, voi kunpa olisi normaalia, eikä viestisi mistään kurjasta...
Nyt on lähettävä suihkuun ja touhuaa aamuhommat ennen töihin painumista.
morjes!
Hanna ja pikkuruinen 7+0 poksssssss!
 
hei vaan kaikille! mä kuuluisin joulukuun pinoon (la menkkojen perusteella 2.12), mut sellast ei oo viel kukaan uskaltanu perustaa, enkä mäkään uskalla vielä... mut mä kysyn nyt täältä, että onks kellää muulla ollu samaa... viikkoja vasta 4+0 tänään... :D mä hätäilen täällä, koska tissit ei oo yhtään kipiät ja esikoista odottaessa tässä vaiheessa oli... kaikkee sitä ihminen miettii pienessä mielessään... että onkos kellään muulla oireettomuus ollut "oire"?
 
Huomenta kaikille! Tänään se sitten alkoi... pahoinvointi :x , heti herättyäni kuvotti, mutta meni kyllä ohi, kun sain syötyä aamupalaa.

äippäliini83 kysyit oireettomuudesta... ei sen varaan voi oikein mitään laskea , onko oireita vai eikö ole. Mulla taustalla kaksi keskenmenoa, toisessa oli selkeät ja voimakkaat oireet heti alusta asti ja päätyi tuulimunaan vko:lla 14, kun taas viimeisin raskaus oli lähestulkoon oireeton , ja sekin päätyi keskenmenoon vko:lla 12+4, toisaalta 3 onnistunutta odotusta oli kaikki rajun pahoinvoinnin saattelemia, ja tuloksena 3 tervettä lasta. Rintojen kipeys ei oo mulla kuulunut koskaan raskausoireisiin, joten siitä en osaa sanoa...

Kuiskaten 5+4
 
No niin sitä esittelyä. :D Elikkäs täällä ois 26 vuotias naikkonen etelä-karjalasta ja mies 26 myös,aikasempaa vuosimallia vaan. Edellisestä suhteesta miulla 6-vuotias eskarilainen poika ja nyt 15vk vanha shar pei poika körmy kuuluu myös perheeseen. Meillä myös edellinen raskas päättyi ikävimmällä mahdollisella tavalla 8.2.07 rv36 istukan ennenaikaiseen irtoamiseen ja pieni Miko poika syntyi suoraan enkelin syliin. Itsellä oli myös hengenlähtö hiuskarvan varassa mutta enkeleitä oli kuitenkin matkassa ja 7 tunnin leikkauksen jälkeen miut ja kohtu saatiin pelastettua. :heart: Yön enkelille :hug: ja osanottoni teidänkin menetykseenne! Toivottavasti meillä kaikilla menisi hyvin odotusaika ja marraskuussa pienet nyytit kotiin saadaan! :heart:
Tuhruttelijoille kovasti voimia,miulla molemmissa aiemmissa raskauksissa on ollut vuotoa alussa. Esikoiselta tuli menkat ihan normaalisti n.rv20 asti,että eka neuvola oli ollu rv26 mikä myöhemmi muuttu ultrassa rv23+4 muistaakseni :D jäi vähä lyhyeks tuo odotusaika...Ja toiseltakin tuli vuotoa rv6-8 ja viel rv12-14 et toivotaan et kaikilla kuitenki olis kaikki hyvin! :heart:
 
Äippäliini täällä myös yks oireeton! :D esikoisesta ei tosiaan niin sitten minkään näköstä oiretta väsymysta oli jossain vaiheessa mut senki onnistuin työtahdin piikkiin laittamaan. Toisesta muistan rv6 jälkeen olleen lievää pahoinvointia eipä juuri muuta ja nytkin on vaan ajottaista etovaa oloa,mahassa jotain tuntemuksia mut rinnoissa ei mitään eikä väsymystäkään viel havaittavissa. Ennen testiä huomasin heräileväni vessaan mut nyt sekin on jääny pois :)
 
Huomenta minunkin puolesta kaikille!
Täälläkin oireeton odotus jatkuu. Hyvä niin, on tässä kuitenkin taustalla voimakas pelko muuten tulevasta, yhtään ei osaa raskaudesta nauttia. Melkein haluaisi unohtaa koko asian. Painajaiset seuraa öisin, miten kaikki menee. Mutta pakko olisi koittaa positiivisesti vain ajatella, jospa se onni meillekin tällä kertaa suodaan.

Mulla onkin jo ensi viikolla ensimmäinen neuvola, halusin sinne mahdollisimman varhaisessa vaiheessa mennä. Vaikka eihän siellä oikein mitään vielä tehdä edes.

Yön enkelin siipien suojassa pikkuinen 7+4
 
ootte ihania kun jaksatte vastata! mä oon aika hermo heikko... mietin just sitä, että todellakin jos tarkkaa miettii niin jatkuvast voi etsiä murehdittavaa... ensin odottaa että jos se testi ei olekkaan plussa. sit kun on plussa, niin jännää viikolle 12 asti että pysyykö kyydissä, sen jälkeen odottaa rakenneultraa että onko siinä kaikki kunnossa ja sitten viikkoa 22 että jos siihen asti menee hyvin, niin sitten pikkuisella on mahdollisuus selviytyä. sitten odotteleekin sitä viikkoa 33-34 että olis viel paremmat mahdollisuudet... jospa mäkin yritän nyt rauhottua ja odotella ihan rauhassa..

gutupallo sulla on ollu rankka kokemus takana! :hug:
 
Täällä pientä ruskeaa tuhruilua eilen ilallla ja nyt aamulla mutta tosi vähäistä on..Ajattelin soittaa neuvolaan ja kysellä sieltä jotain neuvoja :D Yöllä mahakin oli niin kipeä että piti ihan panadoli ottaa,vihloi ja juili alavatsaa ja selkää ilkeästi ja olin satavarma että kohta se vuoto alkaa... :ashamed:
 
Huomenta kaikki!

äippäliini83, mulla on nyt sama tilanne kuin sulla eli ekassa raskaudessa oli rinnat kipeenä heti alusta asti ja turposivat myös, nyt ei oo tissit olleskaan kipeet..vielä ainakaan =)

Ekassa raskaudessa oli myös tota tuhruttelua ja tulipa vähän kirkasta vertakin melko alussa..sillon oli kamala paniikki.. mutta terve poika syntyi kumminkin. Nyt silti kanssa pelkään ja kyttään koko ajan ettei ala vuoto... vähän ihmetyttää myös tää oireettomuus :|

nettilaskurin mukaan 4+6 =)
 
Minäkin juuri eilen vannotin että alan ajatella positiivisesti ja unohdan ikävät asiat...MUTTA tänään oon sitten ollu niin hermoheikko ettei tosi :ashamed:
Olo on hirmuisen kuvottava,ehkä huolestakin :x Mutta koska noita ajoittaisia menkkakipuja (ja selkä on sellainen väsynyt ) on taas ilmaantunut kera beigen v.vuodon niin kauhukuvat on mielessä koko ajan :ashamed:
Toi v.vuoto ei ole ruskeaa eikä veristä vaan sellaista beigeä,aavistuksen v.ruskeaa, joten sen puolesta ei nyt vielä kannattaisi näin hysteerinen olla mutta.... :/
Oon jo miettiny että varailisinko huomiselle ultra-aikaa jos vaan näin extempore saisin?! Tuntuu hirmuisen pitkältä odotella viikon päähän :whistle:

Halauksia kaikille tasapuolisesti :hug: ja koitetaan ajatella positiivisesti :heart:


 
Moi kaikille! Täällä uusi juuri plussanneena ilmottautuu... eli rv varmaan just sen 4+0 ja kuuluisinkin todennäköisesti tuleviin "joulukinkkuihin" mutta pinoa en löytänyt ja täällä näyttäis "tuttujakin" olevan kuumeilupuolelta. Mites on äippäliini, perustaisitko joulukuun pinon? Saisit sinne heti kaverin :D Itse olen niin laiska pitämään pinoja yllä esim. päivittämällä että mun ei kannata sitä hommaa itselleni ottaa.

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Huh, meitähän on jo melkein 70 odottajaa marraskuisissa! :whistle: :wave: Nyt vaan kaikki peukut pystyyn, että kaikki pysyvät loppuun asti, eikö niin.

Varanikki, :hug: sinne.

Yön enkeli ja gutupallo, teillä on ollut raskas tie, vaikea kuvitella tuota surun määrää mitä olette joutuneet kestämään. Ihanaa kuitenkin, että olette täällä nyt ja uskon kyllä vahvasti, että saatte vauvanne syliin asti tällä kertaa! :heart:

Äippäliini, yksi oireeton (about) ilmoittautuu! :wave: Eli noiden tissien osalta ei yhä vieläkään ole mitään tuntemuksia ja paha olokin alkoi vasta nyt viikolla 8. Itse kanssa plussasin jo 4+0, eli aika pitkään ihmeteltiin oireetonta oloa, ennen kuin nähtiin kaveri sykkeineen varhaisultrassa.

Jennyli me oltiin ultrassa viikolla 7+0 tasan ja hyvin näkyi sykkeet, eli hyvin voisit koettaa varailla, jos saat vaan.. Ihanaahan se olisi saada varmuus mahdollisimman pian. Tsemppiä!

8+2
 
Jennyli Varaile ihmeessä jos noin kova huoli on. Mä kattelin eilen Terveystalon nettiajanvarausta (kun haluaisin vaihtaa mun ultraajan johkin toiseen hekilöön) ja ainakin eilen oli vielä tälle päivälle illalle Tampereen keskustassa aikoja, seuraavat siellä oli vasta ens viikolle. Pihlajalinnasta aikoja ei ainakaan saa kuukauteen. Käy ihmeessä tarkistuttaan niin vierähtää kivi sydämeltä kun kaikki on hyvin ja jos vuodollekin löytyy jokin selitys, että mistä tulee :hug: Mullakin aika matelee kun ultra on vasta ens maanantaina.

Chiralle salasanasta kiitos :flower: Laitoin jo hakemusta sisään :wave:

 
Jennyli myös tayssissa naistentautien poliklinikalla pääsee ultraan ilman aikaa kun päivystyksenä menee ja sillon ei tarvi olla mitään lähetettä.Minäkin kävin eikä ajaneet pois( olen siis edellisissäkin käynyt).Joten käy siellä jos et aikaa muualle saa.
 
Ilmottaudumpa tähän joukkoon mukaan. 21 vuotias olen, toinen lapsi tulossa ja synnytyspaikka tulee todennäköisesti olemaan OAS=Oulaskankaan aluesairaala .
LA siirtyy lokakuulta marraskuulle, niin neuvolassa veikkailtiin.
Tää raskaus alkoi siis heti keskenmenon jälkeen, mutta plussa tuli vasta kp 40 (normaali kierto on 26-28) eli aika myöhään.
Kun eka neuvolassa sit kävin, katsoivat sikiön olevan paria viikkoa pienempi kuin viikot väittivät (menossa rv 8 vaikka keskenmenosta laskettuna ois rv 10). Ei sitten ollut edes niitä normaaleja ekakerran juttuja vaan sain vaan uuden ajan. Eivät korttiakaan antaneet :p
Alkuraskauden oireet hyvin havaittavissa. Ensinnäkin etoo hyvin moni asia, vaikkakin oksentamiselta olen säästynyt. Pissillä pitää juosta jatkuvasti. Väsyyyttäää.
Tämmöistä täällä tänään.
 
Kiitos kaikille onnentoivotuksista! :heart:

Miulla muuten synnäri on Ekks (Etelä-karjalan keskussairaala),ja oottelen vaihtelevin mielin ekaa ultraa joka 15.4,ois ollu jo 9.4 mut miehelle ei sopinut tuo aika. Ollaan molemmat 3-vuorotyössä ja vuorot menee välillä todella ristiin..Ja mies ollu lomautettunakin välillä ja välillä töissä.

gp rv4+6
 

Yhteistyössä