Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Soittelin eilen neuvolaan ja kyselin nuista kipulääkkeistä mitä joudun käsivammani takia syömään, saan syödä niitä jatkossakin. Samalla sain ensimmäisen neuvola ajan, ens kuun puoleen väliin. Kattelin tuossa sitä listaa ja huomasin etten oo muistanu kertoa ikääni ollenkaan :ashamed: oon siis 33 vee, kesällä sit pyörähtää vuosi lisää =) Ja synnytys tapahtuu sitten aikanaan L-PKSsä, sielläpä oon nuo kaikki muutkin synnyttäny. Neuvolan täti katteli puhelimessa sit mulle LA ajanki, se olis sen niiden kiekon mukaan 16.11.
Mitäs vielä.... paha olo on ollu jo useemman päivän, en oo oksentanu mutta mitään ei tekis mieli syyä. Rinnat on kipeet ja housut ei mee kii :LOL:
 
Täältä tulis taas yks uus lisää :D

Toissapäivänä ja eilen haamu ilmestyi testiin, ajoissa olin liikkeellä testien kanssa, kun olen himotestaaja :ashamed: :D Viime kuussa meni kesken rv5+2, mutta saatiin lupa heti koittaa uudelleen ja bongasinkin kaksi ovista kierrosta =) Ja toisesta oli sitten tärpännyt, veikkaisin että siitä ensimmäisestä kun nyt näyttää testi plussaa. Hcg tarkistettiin viime viikolla ja oli ok, ettei voi olla mitään km:n plussia enää.

Meillä siis uusioperhe minulle tämä tuleva olisi 5 lapsi, miehelle kolmas mutta toinen yhteinen. Hänen lapsi edellisestä liitosta käy meillä viikonloppuisin. Ja minulla siis 3 lasta edellisestä elämästä (-97,-99 ja -01) Ja kuopukseni -07. Tällaiset eriskummalliset kuviot täällä. =) Ikää tulee pian 31v ja synnytyssairaala taitaa olla Jorvi. La:ksi laskin 23.11.09.
Toivon että tämä tällä kertaa onnistuu, eikä saada ikäviä uutisia. :heart: Varhaisultraa olen ajatellut muutaman viikon kuluttua.
Tällä kertaa tuntuu enemmän tuntemuksia alavatsalla ja repäisykipua niinkuin aiemminkin noiden neljän olemassa olevan alkuraskaudessa. Keskenmenneessä sitä ei tuntunutja kivut olivat oikeastaan vasemman munasarjan kohdalla, ehkäpä siksi meni kesken? ken tietää.
Töissä saa jo heti alkuun nieleskellä kuivaa suutaan :) Vessassa rampataan ja nälkä on ihan mahoton :D Ihan eri fiilikset kuin viime kuussa.

Ai Talvicci käy änkeilemässä täällä! :D

 
ellen-: Soitteleppa sinne naistentautien polille mahdollisimman pian? Mulla oli sama juttu, pari vuotta sitten. Ensin tuli kirje kotiin luokka II:sta ja kolmen päivän jälkeen plussasin. Kaikki näytti rv7 silmälle hyvälle, mutta kolposkopia tuloksista löytyikin Kohdunkaulan syövän esiaste. Ilmeisesti raskaus mun kohdalla riehaannutti asiaa? Hoidettiin pois vielä rv 16 ja sen jälkeen ollut puhdas tulos 3 kertaa. =) Varmasti ottavat sen papan ja saat sitten asian suhteen mielenrauhan. Kyllä se kannattaa tarkistaa. Mun gyne ainakin sanoi että puolen vuoden välein papa jos on jotain löytynyt, vaikka taas naistentautien polilta sanoivat ensin että puolen vuoden välein ja yhtäkkiä sitten ei tarvinnutkaan kuin vuoden välein. Liekkö säästösyistä?!
 
Nyt on sitten ultra takana. Hirveesti pelkäsin, että se tehtäisiin sisäkautta, mutta onneksi tehtiinkin vatsan päältä. Voimakas sydän sykki selvästi ja ultraaja tekikin sen mukaan sitten arviot viikoista eli nyt olis 7+2. Kohtu niin taaksepäin kallellaan, ettei vauvasta saatu otettua mittoja.

Samalla sitten löytyi syy mun alavatsa- ja nivuskivuille; 3,5 cm:n endometriooma :( Ja mie niin toivoin, että hoidot olis auttaneet tuohon. :( Nyt sitten seurataan kuinka tuo kasvaa ja joudutaanko leikkaamaan raskausaikana. Myös kiinnikkeitä on paljon, jotka aiheuttaa kipua. Ultraaja puheli jo, ettei kesällä oo asiaa töihin vaan nopeasti pitäisi jäädä sairaslomalle... Itkuhan tuossa tuli :'( Olisin niin toivonut ongelmatonta raskautta, nyt tuo kasvain varjostaa kipuineen läpi raskauden...
 
:x täällä voidaan pahoin

Mulla on pahoinvoinnit lisääntyneet raskauksien myötä. 2 ekan kanssa ei ollut mitään, kolmannesta vain etovaa oloa, neljännestä laihduin aluksi 5kg pelkästään aamuoksentelun takia ja nyt ei voi aamukahvia ajatellakkaan, kun jo alkaa röyhtäsyttään ja etomaan.

Varhaisutraan pääsee ainakin Porvoon sairaalaan, ihan neuvolan kautta. Olin neljännestä rv6+, koska en ollut kerennyt menkkoja saamaan kolmannen jälkeen, joten määrittivät lasketun ajan gynenpolilla.

Meillä jää nyt tuttu terveydenhoitaja vuorottelu vapaalle :(
Ärsyttää jo valmiiksi, tunnen sijaisen, enkä oikein tykkää hänen asenteestaan. Hänen mielestään vain terveet saavat lisääntyä ja mieluusti vain 2 kertaa. Hän on näitä mielipiteitään laukonut ihan tyynesti seurakunnan perhekerhossa.
Mulla on tiedossa riskiraskaus, joudun käyttämään minihepariinia rv20 eteenpäin. Olen saanut -05 leikkauksen jälkeen trombin tonne kinttuuni. Siksi joutunut tätä hepariinia pistelemään kahden viimeisen raskauden aikana.

Onko muita Klexanen käyttäjiä?
 
Murgu toivottavasti kaikki olis kuitenkin hyvin ja hedelmöitys tapahtunut myöhemmin db :hug: Ei menetetä vielä toivoa, eihän?! :heart:

PP Voihan :hug: Ihania uutisia kuitenkin kun pieni sydän siellä vahvasti pompotti :heart: Toivottavasti raskausaika menisi hyvin, ilman leikkausta ja meneehän se :heart:

Tervetuloa chira :flower: :heart: Täällä sitä ollaan sitten molemmat heti km jälkeen :wave: Ihana juttu!! :heart:
Mulla muuten on kans ihan erilaiset fiilikset kuin viimekerralla...jotenkin vaan vahva tunne onnistumisesta =) Raskaustestit ( eli oikeen pläskit plussat ), olotila ja nämä vahvemmat masukivut tuovat varmuutta :heart:

Herran jumala että mua pyörryttää!! :eek: Vintti meinannu pimentyä taas useemman kerran ja oon nyt mittaillu verenpainetta joko heittääkin normaalia alemmas kyllä!
Lisäks mulle tuli joku ihmeen kuvotuskohtaus ihan ykskaks...siinä meinas wc kyllä jo kutsua :x Joten enpä vielä kehuskelekaan sillä ettei posliinia tarttis halailla :$ ;)



 
Murgu toivotaan, että pikkuinen on vaan saanut alkunsa myöhemmin!

Thor ja Pomppis ihania ultrakuulumisia :)

Ja tervetuloa uudet!

On ollut ihan hektinen kiire duunissa ja sen senkun jatkuu, ei paljon ehdi vauvapalstoilla surffailla. Lisäks mies tekee pitkää päivää ja mun täytyy ehtiä hakea esikoinen tarhastakin, tarkoittaa sitä että ehdin itse olla töissä jonkun 7 tuntia, kun työmatkat kuitenkin vievät aikaa. Äh.

Tänä aamulla meinas lentää laatta hampaita pestessä ja sitten ostin ruokalähetiltä salaatin joka jo valmiiksi yököttää... Ei kivaa. Juustoleivistä olen luopunut jo viikkoja sitten, juusto menee alas vaan uunileivissä, sen sijaan feta ja mozzarella kyllä maistuvat. Kotimaiset sellaiset tietty. Mites on asianlaita noiden Hovi tms. tuorejuustojen kanssa, saako niitä syödä? En esikoista odottaessa niitä syönyt, mutta eikö nekin tehdä pastöroidusta maidosta? Entäs sitten sulatejuustot kuten Koskenlaskija?

Zebu 7+jotain (ei nyt ehdi laskea =) )
 
Jennyli kyllähän mää tän kuukauden vedän kunnialla loppuun! :D Kiitos vaan ja muuttakaa vapaasti Alisan kanssa ulkoasua mieleiseksenne.

PP hienoa kuulla pääosin positiivisia ultra kuulumisia, tärkeintähän on, että pikkuinen on mukana ja voi hyvin. Nyt vaan tsemppaat ja uskot, että saatte hoidetuksi tuon endometriooman myös kunnialla. :hug:

murgu, älä vielä menetä toivoasi, pidetään peukkuja että tosiaan olisi ihan alussa vielä.

Chira ja RöhkyPossu tervetuloa! Päivittelen illalla taas kun pääsen kotikoneelle listaa ja lisään sinne.

7+1
 
Huonoa oloa odotellessa... Onneksi ei vielä sellaisia oireita, mutta oletan että se tässä parin viikon sisällä iskee.

Vähän ällöttää voimakkaat hajut ja ällöt mielikuvat. Olin eilen kissojen kanssa eläinlääkärissä rokotuksilla ja lääkäri yllättäen tyhjensi kissan anaalirauhasen ja täytyy sanoa et aika vauhdilla vaihdoin huonetta.

Mun mielestä sulatejuustoja voi syödä ja feta ym juustot on ok jos ovat pastoroituja. Itse valitsen kotimaisia. Nyt onkin haasteellinen viikonloppu edessä, kun oon menossa isoille synttärijuhlille. En tiedä miten selvittelen alkumaljat ja ravintolaillallisen valmiiksi maksetut alkoholijuomat. Mietin jo et pitäiskö jollekulle vihjata etten voi juoda, mut en haluais vielä kertoa raskaudesta kellekään.

Tuosta äidittömyydestä. Oma äitini sairastui vakavasti edellisen odotukseni aikana ja joutui rankkoihin hoitoihin odotusaikana ja vauvan ollessa ihan pieni. Hänen selviytymisensä oli ihan hiuskarvan varassa. Kaikkia selviytymisprosentteja uhmaten, hän on tällä hetkellä terve (tosin uusiutumisriski on iso). Ymmärrän tosi hyvin äidinkaipuun odotusaikana. Koin, että olin itse aikalailla ilman tukea ja muidenkin sukulaisten tuki kohdistui luonnollisesti äitiini. Sen lisäksi oli se valtava oma suru ja pelko äidin voinnista. Nytkin huomaan, että otan odotuksen aika arkisesti, ihan kuin jotenkin muistaisin sen surun ja pelon ja se sekoittuu varovaiseen iloon odotuksesta.
 
Kiitos kaikille :heart: joo toivotaan ny parasta et siel on sittenki pikkunen viel hyväs henges mukana :D nää alavatsa kivut vaan pistää pelottaan tosi paljon :/ ja joka kerta ku meen vessaan ni alkaa pelottaa et kohta vuotaa..Mut se selviää ens viikol uudes ultras.. Ja PP kiva kuulla et sul oli parempi onni ultras :)
 
Chira soittelin nyt aamulla sinne naistentautien polille ja sanovat sieltä ettei kannata ottaa papaa raskausaikana kun viime papa joka otettiin marraskuussaa oli kuitenkin puhdas..(mulla kesällä myös syövän esiastesoluja,cin3 mut saatiinkaikki pois) eli seurannat siel jatkuu sit raskauden jälkeen.

Täällä ei vieläkään mitään oiretta, lukuunottamatta vähäistä rintojen arkuutta. Vähällä oon toistaseks päässy. Tekis kauheesti mieli tilata aika alkuraskuden ultraan, mut hinta vähän mietityttää....

Mua jännittää kertoo raskaudesta kavereille sit kun se aika koittaa. Mun kaveripiirissä kenellekään ei oo viel lapsia. Ainoot jotka toistaseks miehen ja mun lisäks tietää tästä on mun äiti ja sisko...

 
murgu : sun vaavilla on varmasti kaikki hyvin siellä, koitahan olla stressailematta liikoja :hug:

mä soitin äsken neuvolaan ja kyselin näistä vatsakivuista joita edelleen aikaajoin on, ja ovat kuin suht kovia menkkakipuja: Normaalia on, sanoi nvlan täti :D kohtu kasvaa ja varsinkin ensimmäistään odottavilla voi olla kivuliaampaa, kun kohtu ei ole aiemmin joutunut moiselle koetukselle. Helpotti kuulla tuo, vaikka tiesinkin että noin on :)

Tää on hirveetä, mutta mulla tekee mieli tupakkaa koko ajan, onneksi ei voi sortua, kun tietää että joku pieni siitä kärsisi muuten.. korvaan siis herkuilla nää himot, joita sitten varmaan saan surkutella raskauden jälkeen kun painoa +50kg :LOL:

Ainiin mun mies sanoi, että ihme ja kumma jos ihmiset ei tajuu et oot raskaana; sä säihkyt onnesta ja pitelet mahaas =) mut onhan tää niin ihanaa, mä vaan hymyilen koko ajan ja haaveilen marraskuusta.. :heart: :heart:
 
Hui kauhea miten paljon uusia marraskuun synnyttäjiä on ilmaantunut sillä aikaa, kun olin viikon lomalla! En millään pysty lukemaan kaikkia 12 uutta sivua, vilkaisin pari viimeistä. Kiva kun meitä on paljon, aina enemmän on kokemuksia jaettavana. Kaikille paljon onnea matkaan, ja erityis :hug: Murgulle, pidetään toiveita yllä ensi viikon uuteen ultraan asti, jossa toivottavasti näkyy jo enemmän.

Täällä on aika oireetonta. Olen ollut viimeiset 5 päivää antibioottikuurilla keuhkoputkentulehduksen vuoksi, joten kaikkia vatsaa koskevia tuntemuksia ei voi laittaa raskauden piikkiin. Pientä huonovointisuutta on ollut parina viime iltana, mutta ei mitään vakavaa, ja olen saattanut jopa kuvitella koko jutun. Menen varhaisultraan (rv8+1) 30.3 tsekkaamaan, että kaikki on kunnossa.

Ekan sivun listan perusteella olisin joukkomme vanhin ensisynnyttäjä, ikää kuitenkin 'vasta' 31v! Eikös se keskiarvo ensisynnyttäjän iäksi ole nykyään ole jotain 28-29v, joten tässä ketjussa on aika reilusti hyvissä ajoin perheen perustaneita. Itsellä ei oikein aiemmin sopinut työ- ja muuhun elämäntilanteeseen lasten hankkiminen, mutta nyt on tilanne mitä mainioin. Onneksi tärppäsi heti ekasta yrityksestä, niin ei ehtinut tulla vielä paineita iän aiheuttamana. Kenellekään ei olla vielä kerrottu raskaudesta.

Pomelo, oon aika menestyksellisesti nyt jo 3 viikkoa hämännyt tuttavia alkoholinjuonnin suhteen, helpointa on olla tekemättä siitä suurta numeroa, ottaa vaan tarjotun alkoholin vastaan ja sit huomaamatta juottaa miehellä tai heittää jossain sopivassa kohdassa menemään B)

Thor, mulle vois Pikku-Pingun tavoin lisätä listaan, että asutaan ulkomailla.
 
HELLO naiset!

Tämä palsta on jotenki jo nyt semmonen henkireikä. Ihanaa, kun on muitakin joilla on ihan samoja mietteitä. Jotenkin ajattelin, et toisen "tekeminen" olis jo helpompaa, mutta ihan yhtälailla sitä jännittää. Tai ehkä jopa enemmän.

Olen aina luullut, että endometrioosin paras hoitomuoto on raskaus. Mutta ilmeisesti näin ei ole. Kai ne endometrioosin aiheuttamat kiinnikkeet siellä enemmän aiheuttaa kipua kuin itse "kasvain". Mene ja tiedä, mut toivotaan, että kaikki menee hyvin kuitenkin PP:llä.

Itsellä ollut kans vaikeuksia tuon alkoholitarjoilun kanssa. Tein kans niin, että otin vastaan tarjottua alkoholia ja kastoin siinä huuleni, muka kuin olisin juonut. Ja sit unohdin lasin jonnekin. Tai sit mun miehen kanssa vaihdettiin lasia salaa. Mut se kyl johtaa siihen, et ukko alkaa jossain vaiheessa iltaa olla aika tuiterissa! :D Ja sit voi vedota siihen, et on autolla tai seuraavana päivänä jotain tärkeetä heti aamulla. Tietysti riippuu missä maassa asuu, jossain maissahan odottaville äideille suositellaan punaviiniä syystä tahi toisesta.

Aamulla meinas kanssa murot tulla ylös hampaita pestessä. Viime raskaudessa ei ollut tällaisia oireita. Kaikki raskaudethan on tietenkin erilaisia, mut mun mies myhäilee itsekseen, kun ajattelee saavansa kalakaveria. Eli kun raskaus erilainen, niin viittais siihen, et tulee toista sukupuolta... Mulle ei ole väliä, kunhan olisi vaan terve. Ja ainahan nuo sukupuolen ennustamiset on semmosia henkimaailman hommia!

7+2
 
Tänää oli taas pakko tehä vielä yksi testi kun millään ei meinaa uskoa tähän että raskaana ollaan ja heti piirtyi tosi tumma viiva testiin..taidan olla oikee testien suurkuluttaja :LOL:

Käytii tänää pojan kanssa semmosessa turkulaisten mamma tapaamisessa ja ihan hauskaa oli kyllä vaikka kaikki muut ovat jo loppusuoralla mutta onhan se silti kiva tavata muitakin täältä päin kun vielä ei oikee täältä ketää tunne pahemmin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja thor:









1.11
kieku, 34v, toinen, TAYS

2.11
thor, 32v, toinen, LUS
Pomppiva Pallokala, 25v, toinen, OYS
meeri83, 25v, kolmas
neokrome, 18v, ensimmäinen
Zebu, 33v, toinen

3.11
Onni09, 29v, viides, OYS

4.11
Varanikki, 29v, kolmas, PKKS
pikkuruinen, 29v, kolmas, OYS
Ehkäpä, toinen

5.11
Sohveli, 30v, neljäs, SAS

6.11
Petraa, 23v, kolmas

7.11
Pikku-Pingu, 32v, toinen, ulkomailla
CrystalBlue, 28v, neljäs
murgu, 20v, ensimmäinen
Heddy-79, viides

8.11
FinSki, 31v, ensimmäinen
Mimmikki81, 27v, ensimmäinen, SeKS
Polkkajäde, kolmas
juupelis86, kolmas
RöhkyPossu

11.11
teddybear82, 26v, ensimmäinen, LUS

12.11
Jennyli, 29v, kolmas, TAYS
Liina-, 28v, toinen, Kät/H
Pomelo, 33v, toinen

13.11
ellen-, 23v, ensimmäinen, K-HKS
Nennii, 22v, ensimmäinen, K-HKS

14.11
taaperotx4, 26v, viides, TYKS

15.11
Olivia83, 25v, toinen, TAYS
Moon Fairy, 23v, ensimmäinen, LKS
Maniokki, ensimmäinen

16.11
Tine, 24v, ensimmäinen, OYS
Ninnuli, 28v, neljäs, NKL

17.11
Alisa84, ensimmäinen

pikkuolio, ensimmäinen
laskettuaika 21.11

Ei vielä laskettua aikaa


Semona, 30v, ensimmäinen
Etna, OAS
Aamukastetta, kolmas
HannA-, 22v, ensimmäinen
marihoi79, viides, K-PKS
Mamacita-, toinen
tupuna21, ensimmäinen
MannaHari, neljäs







Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus[color]













 
Onni Kiitos tiedosta! :wave:

Röhkypossu No jopas sulla vastustaa tänne kirjoittaminen :/ Tuliko sulle sillon tuulimunasta ihan hienot viivat r-testiin?

Maniokki Täällä ihan sama juttu, että oireita ei oikeastaan ole ja maha tuntuu kasvavan silmissä (ehkä turvotusta joo, mut on se vaan isompi ku ennen) Tuo mahan ympäryksen mittaaminen olis ihan hyvä juttu :D Täytyy ottaa mitat tänään, ku tasan 5+0.

Talvicci Ei se mitään ja kiitos tiedosta!! :wave:

Jennyli Ihanaa, että rajapyykki ylitetty, varmasti vähän helpottaa :hug: :heart: Ja ilomielen jaan päivittäjän vastuun kanssasi :D Mulla sattu vielä niin hyvä tuuri, että kunnallisella puolella oon hoidossa ja sieltä lupasivat laittaa sen ultran eli ei tuu kovin kalliiks ;)

Murgu Voi, kun kurjaa :hug: Toivottavasti saisit ne parhaimmat uutiset vielä. Täällä itse pelkään samaa, mutta ei auta kuin odottaa. Voimia!

Chira TErvetuloa! :wave:

Pomppiva PK Voi kurjuus! :hug: Tuo endo on kyllä tosi kurja :ashamed:

Tupuna Täällä kans ajatukset väkisinkin harhailee ensi marraskuuhun :D

Tänään kilahti postiluukusta aika varhaisultraan ja todella vairhainen onkin, sillä se olis jo ylihuomenna, jolloin viikkoja vasta 5+2.. Saas nähä, saadaanko sieltä sitten mitään näkyviin. Odotin aikaa vasta ensi viikon loppuun, mutta pakko ottaa tuo aika, koska näin lyhyellä varoitus ajalla ei voi ottaa muuta kuin sen mikä tarjotaan.
 
Kiitos kaikille lämpimistä ajatuksista!

Kieku: Normaalissa endossahan kuukautisten poisjäänti kuihduttaa kuukautiset... Mutta mulla tuo ei toteudu jostain syystä. Multa pidettiin juuri kuukautiset pois yli puoli vuotta, jotta se olisi kuihduttanut nuo kasvaimet, mutta ei. edellisen raskauden jälkeen löydettiin iso endometriooma minkä ansioista menetin toisen munasarjani... Luultavasti mun sisällä tihkuttaa verta, kun noita kasvaimia kasvaa, tiedä häntä. Nyt kuitenkin seurataan tarkkaan.
 
P L U S S A T U L I

Testiliuskat tulivat tänään, enkä millään enää jaksanut odottaa huomisaamuun. Menin ja testasin, ja välittömästi ruutuun paukahti kaksi tummaa viivaa (otin kameralla siitä ihan kuvankin, koska oli ensimmäinen ja niin historiallinen hetki elämässäni). Eli raskaana ollaan!!!!!!!!!!! HURRAA JA IHANAA !!!!!!!!!! Odotan kovasti, että mies tulee kohta kotiin ja pääsen kertomaan uutiset!

Minun oirelistani olikin sen verran tukeva, että ajattelinkin, että jos en ole raskaana niin sitten on lähtö lähellä, koska oli niin kummallisia oireita hedelmöittymisestä alkaen, ja niin tosiaan, harrastettiin vain kerran seksiä pillereiden jättämisen jälkeen ja ikääkin 35 :)

Oireeni olivat heti alusta alkaen:

- pari päivää kestäneet aika kovat alavatsakivut
- närästys
- punoittavat posket
- iltapirteys, joka on täysin poikkeavaa
- huonoti nukutut yöt
- ilmavaivat
- herkistynyt hajuaisti
- hiusten tosi nopea rasvoittuminen
- pari näppyä naamassa ihan alkutuimaan
- parin päivän ajan issias ja vasemman takareiden kummallinen veto
- rinnat arat ja nänninpäät vaaleat
- ekana viikkona ollut aivan mielettömän kova turvotus vatsassa. piti pitää ihan vetskaria auki
- ei kuukautisia
- paljon valkovuotoa heti hedelmöittymisen jälkeen. Sen jälkeen tuskin mitään
- parin päivän ajan sydämentykytystä ja rintakipua
- nyt muutama päivä vatsalihakset ovat kipeät, vaikka en ole tehnyt vatsalihaksia vuosikausiin ;)
- hedelmöittymisestä saakka suuri onnellisuuden tunne


Eli nyt odottelen saapuvaksi sitä kuuluisaa pahoinvointia ja väsymystä. Toivon mukaan ei tulekaan! Raskauslaskureiden mukaan laskettuaika olisi 17.11. eli sama kuin ainakin Alisa84:lla muistaakseni :)

nimim. onnellinen esikoisen odottaja :heart:
 
taaperotx4 täälläkin toinen testien suurkuluttaja :D pidän huolen ettei r-testifirmat mene nurin :LOL:

Tein siis äsken testin sen takia, että koko päivän ollu ihan erilainen olo ku muina päivinä, ihan semmonen "en ole raskaana" fiilis... Ja testi jäi aika haaleaksi... :/ miksköhän?
Eikö tässä vaiheessa pitäs tulla TOSI tumma viiva vaikkei testaiskaan aamupissasta? (tein tän testin 2 tunnin pidättelyn jälkeen)??????? nyt olen ihan hukassa ja peloissani et onko mulla sittenki joku tuulimuna niinku olen miettinyt ja stressannut?? :eek: :'(
 
Ninnatar, tervetuloa ja paljon onnea matkaan! Huomasitko, kun aiemmin tänään kirjoitin tästä ketjusta puuttuvista iäkkäämmistä ensisynnyttäjistä, vastasitkin saman tien kutsuuni! :LOL: Meillä ei sit ainakaan ikä paina, kun molemmat raskaannuimme heti ja yhdestä sekstailukerrasta. Kerrohan sitten, mitkä oli miehen ensireaktiot kotiintulon jälkeen uutiset kuultuaan. Meillä oli pikaraskautuminen aikamoinen shokki molemmille, kun oltiin kuviteltu, että siihen kuluisi useita kuukausia. Nyt alkushokista on jo päästy hyvin yli.
 
onpas taas kirjoituksia, ootte ahkeria :) mä käyn täällä aika ahkeraan lukemassa, oon vaan huono (lue:laiska) välillä kirjoittelemaan :ashamed: :) tänään oli mulla eka neuvola, nyt siis viikkoja 6+0 menossa, oli mukava käydä juttelemassa ja onnekseni neuvolatäti on tosi mukava! 3 viikon päästä olis varattuna nyt eka ultra sitten, huiii! Kaikille tsemppiä kaipaaville iso rutistus! :heart:
 

Yhteistyössä