Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Chira Kantsii tehdä samanmerkkinen testi samoissa olosuhteissa kuin aikaisemmat on ollut. Ite oon vaan tällasen huomannut. Silloin kun mä aloin plussia saamaan, niin toisissa oli tosi tumma ja toisissa sai suurennuslasilla katsoa vaikka yhtä herkkiä oli. :/

Zebu Huh, kiitos vahvistuksesta, että noita puikkoja voi käyttää. Mä lueskelin netistä ja luotin kommentteihin, että voi puikkoja käyttää. Laitoin sitten heti ekan kun kutina oli sietämätön, mutta alkoi heti pelottaa. Mietin jo, että pitääkö mennä huuhteleen pois :whistle: Noh, onneksi ei oo hätää ja kutinakin on jo poissa =)

 
Meitä onkin täällä jo varsin mukava joukko :)

Luulin jo eilen illalla et raskauspahoinvointi alko kun oli tosi etova olo. Noh, ei ollu sitä vaan oon nyt saanu noroviruksen ja oon siis vatsataudin kourissa :( Yöllä heräsin oksentaan kaks kertaa. Nyt ei enää okseta mutta kipee ja kuumeinen olo :( Eiku takasin sängynpohjalle...


 
Tervetuloa uusille! :wave:

Murgu, toivottavasti siellä on kaikki hyvin :hug:

Jennyli Joo, sykkeitä en ootakkaan löytyvän, pääasia, että näkyis jotain elämää :) Täälläkin nautitaan kevään ja kesän tulosta, on tää niin ihanaa aikaa, kun päivä pitenee ja aurinko alkaa näyttäytyyn useemmin. :)

Chira En osaa tuohon sun pulmaan sanoa mitään, mutta toivon kovasti, että kaikki on hyvin :hug:

Ellen Pikaisia paranemisia :hug:

Täällä odotetaan jo innolla, että päästään kertoon uutisesta tuleville isovanhemmille ja kavereille. Meillä ainakin iskä sekoo ihan totaalisesti onnesta! Voin vain kuvitella, äiti varmasti järkyttyy ensiksi, mutta sitten alkaa se kaamee hössötys :LOL:

Huomenna sitten ultraan..
 
siis oikeesti mitä tää on kun tänääkin tuntu alamasussa niinku joku ois oikee kunnolla potkassu siihen ensin kerran ja vähän ajan päästä tuntu monta samanlaista peräjälkeen..

nyt on poistuttava muihin hommiin..

Alisa84 onnea huomiseen ultraan

 
Heippa kaikille! :wave:

Täällä yksi pinossanne kotvasen taustaillut 26-vuotias esikoisesta haaveileva, joka yllätti itsensä totaalisesti viime viikolla tekemällä positiivisen raskaustestin. Hedelmöittymisestä saati lasketusta ajasta ei ole minkäänlaista tietoa syystä, että mulla ei ole tullut kuukautisia kuukausiin, johtuen todennäköisesti pco:sta.
Nyt kuitenkin olen hieman huolissani noiden täällä käytyjen raskaustestiviivojen vahvuus-keskustelujen takia. Itse sain viime torstaina kaksi melko haaleata viivaa ja perjantaiaamuna predictorilla yhtä vahvan kuin kontrollikin. Tosin se kontrolliviivakin oli melko hailukka osittain. Ennen plussaamista valmistauduin henkisesti pco:n kanssa kamppailuun ja ehdin tilata kotitesti.fi:stä paketin ovulaatio-/raskaustestejä. Nämä liuskatestit ovat siis nyt myös näyttänyt hailukoita viivoja. Voi epätietoisuus... :headwall:

No, perjantaina menen yksityiselle gynelle ultran toivossa. Raskauden alun määritykseen sain ajan vasta parin viikon päähän K-HKS:aan.
Oireita on kyllä ollut jos jonkinmoisia. Rinnat on niin kipeät, että tänään oli oikein vaikea olla. Kuvotusta ilmenee säännöllisen epäsäännöllisesti ja syömisen jälkeen alkaa kammottava röyhtäily. Ja voi tätä turvotuksen määrää! Iltaisin verkkarit ovat parhaat ystäväni ja näytän siltä, että olisin vähintään kahdeksannella kuulla menossa. :LOL:

Palailen asiaan sitten perjantain toivottavasti hyvien uutisten jälkeen. Siihen asti toivotan kaikille kanssasiskoille hyvää vointia ja pinoittain tarrasukkia! :flower:
 
Oli ihan paikka kauppareissul käydä apteekis ja ostaa testi :D ja kyllähän siletä haalee viiva tuli,taas :/ jos siihen toiseen tulis vahvempi ku ostin vahingos sellasen moni pakkauksen..täs on kyl ihan liikaa vie aikaa siihen 27.3 :( mut kiva et taas uus odottaja tääl, tervetuloo :)
 
Hermoromahduksen partaalta taas kaikki hyvin :p
Tein nyt sitten vielä yhden clearbluen ja nyt lupaan kautta kiven ja kannon ja jos sanani syön niin mörökölli minut vieköön... :D En testaa enää, koska testiin piirtyi tummin viiva mitä olen koskaan saanut edes clearbluella :ashamed: :D :heart: :heart: :heart:

Enpä suosittele noita Prisman puikkotestejä kelleen vaikka halpoja ovat, ehkäpä toimivat sitten kun täti on myöhässä sen 2 viikkoa..?? :/ Turhaa panikointia, ainakin näin juuri km:n saaneelle :/
 
aamukastetta joo ei pitäs testailla enään, vaan nimenomaan nauttia raskaudesta :) Ja olivia83 ja murgu kannattaa ostaa joku kalliimpi testi ja tehdä aamupissasta, niin saa mielenrauhan =) Mies eilen illalla haki mulle apteekista jonku biocard tai joku tommonen ja tänä aamuna sit testasin niin tuli yhtä tumma kun kontrolliviivasta, vaikka eilen tuli haalea.. se oli onni testillä..

ja kyllä täälläkin on hermot koetuksella, olen päiväkodissa alle 3-vuotiaiden ryhmässä töissä ja siellä jo menee hermot jatkuvaan huutoon, puremiseen yms ja kuravaatteiden pukemiseen kun henkilökunta sairastaa.. :ashamed: ja kotiin ku tulee nii miehen 4-10 vuotiaat jatkaa taistelua joka asiasta minkä keksii.. kivvaa :kieh: olen tosi räjähdysaltis kotona varsinkin kun töissä on pakko pinnan kestää..

JAHUUJAHUU mä olin toooosi väsynyt tänään koko pvän vaik nukuin hyvin yöni, nukahin töiden jälkeenkin mikä on tod harvinaista; lisää raskausoireita jee :LOL:

Jostain syystä mulla tuli tosi kipeäksi nivuset tänään etenkin oikean puoleinen, ja astuessa hirveä kipu, nyt ehkä vähän hellittänyt... ?! :eek: mistä lie johtuu...



 
Joo tein itekkin äsken sen toisen testin, molemmat oli Onni- raskaustestejä. ja oli niin haalee taas että :( täytyy huomen ostaa vie viimenen! testi joku kallis ja siittä tehä.. Pelottaa taas ihan hirmusesti ku luin et vaik on tuulimuna raskaus ni silti tulee positiivinen testitulos :'( kovasti yritän rauhottuu ja toivoo parasta mut se lääkäri sai mulle aikaan tosi kurjan ja hysteerisen olon :(
 
Voi teitä testailijoita... :hug: Mä ainakin täällä uskon, että kaikki on ihan hyvin ja lähettelen pikkuisillenne paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa!

Chira, hups. :ashamed: Korjattu on oikea pääluku! :D

Tervetuloa taasen uudet ja paljon onnea plussista! :flower: :heart:

Hermot on kyllä täälläkin kireällä, tuntuu että ihan pienimmästäkin vastoinkäymisestä tulee kiukku. Tyyliin juuri piti laittaa tietty toppi päälle ja se on pesussa niin että KOKO päivä on totaalisen pilalla. :headwall: :LOL:

Paha olo on pysynyt kurissa, tasaista ällötystä kyllä löytyy. Nälkä, mahan nippailut, turvotus ja ajoittainen vilu on kanssa läsnä meikäläisen odotuksessa, mutta paljon edellistä raskautta lievimpänä.

Alisa84 onnea ultraan, tuu kertomaan heti sitten kuulumisia!

Hyviä vointeja taasen kaikille!

7+2
 
Meitähän on jo paljon täällä =) Toivottavasti kaikki pysytäänkin loppuun asti!

Joku kirjoitti sukulaisten suhtaumisesta uutiseen; mä ootan kans kauhulla kun kerrotaan uutinen vanhemmille :eek: Uutinen tulevasta nelosestakin oli jo melkonen HÄH, noh entäs sitten tää VITONEN |O Meillä ei lapset oo ees koskaan mummoloissa hoidossa että sen puoleen ei pitäs olla kellään valittamista, ite on lapset hoiettu eikä paljoo vapaista nautittu :| Meillä vanhin lapsista on 6v ja nuorin 1v3kk.

Tervetuloa uusille taas :flower:

Onni + VITONEN rv 7+1
 
Jokohan sitä uskaltautuisi joukkoon mukaan... Olen 33-vuotias (täällä joku huhuilikin meitä "vanhempia") ja minulla on kaksi lasta ennestään, 5- ja 7-vuotiaat. Tätä kolmosta tehtiin reilu vuosi ja oltiin ensi kierrosta menossa inseminaatioon, kun yllätysplussa tuli tän viikon maanantaina =) Yrityskerta taisi olla 16. tai jotain...Siis niin ihanaa ja yhtä aikaa pelottavaa...

Laskettu aika on näillä näkymin 24.11. , joka luultavasti pysyy ennallaan varhaisultrassa. Tiedän ihan salettiin että ma 2.3. oli ovis ja silloin tärppäsi. Oli vielä olevinaan ihan hälläväliä-kierto, kun mies lähti sitä maanantaita edeltävänä lauantaina reissuun ja lauantaiaamuna ehdittiin peittoja heilutella ja oli aika pienet tsäänssit että uimarit jaksaa ovista odotella. Mutta niin vaan jaksoivat ja toivottavasti nyt siellä on pieni itu, joka marraskuussa on sitten sylissä :heart:

Minä tunnustaudun myös jonkinlaiseksi himotestaajaksi nyt, kun en voinut uskoa silmiäni ja tein neljä testiä. Ensimmäinen oli oikein haamujen haamujen haamu, mutta seuraavat jo vahvempia. Tänään tein vielä apteekin omalla päiväpissasta ja on jotakuinkin kontrollin vahvuinen.

Nyt meille kaikille sitten vain kovasti onnea matkaan ja marraskuussa poksahdellaan tasaiseen tahtiin, eikö?

Marihoo 4+4, LA 24.11, kolmas marakatti ja KYS on synnytyssairaala
 
tervetuloa taas uudet!Kyllä nyt tulee ropisemalla plussia :heart:

mulla oli tänään ekaa kertaa huono olo iltasella. Kesti joku muutaman tunnin ja lähti sit syömällä iltapalaa vaikkei yhtään kyllä tehnyt mieli. Toivottavasti ei enteile viikkojen oksentelua taas..

 
Hiessan.. Ei mun kaveri sit ookaan ainut "pimee" ku niin sille sanoin ku se esikoisesta testas neljä positiivista ja tästä toisesta kaks tai kolme.. Yritti saada muakin ostaa uuden testin ku viiva oli haalee mutta kun siinä viiva oli niin sehän tarkottaa sitä että on raskaushormonia elimistössä ja näin ollen mä en raaski ostaa uutta testiä kun ne apteekinkin testit maksaa kuitenkin 6,60.. :ashamed:

Mua on kans ruvennu ihan hirveesti himottaa se alkuraskauden ultra mut tartteis eka kenota ja sit voittaakin siit... :xmas:

Ei millään jaksaisn odottaa et pääse varmistaa et masussa tosiaan kaikki hyvin.

Tänään kerroin äidille raskaudesta ja se olikin ihan onneissaan! :heart: Niin mahtavaa! =)

Ninnuli rv5+2
 
Rv 6+0 :D :heart: Heh, että sitä osaa olla onnellinen näin pienistäkin viikoista :D

Tämän aamun kunniaksi ei meinaa oikein kahvi pudota :x Mulla onkin ollut paripäivää yllättävän hyvä olo, tosin olo huononee sitten illemmasta ja kun syön niin alkaa röyhtäyttää ja tulla närästyksen tunnetta nukkumaan mennessä:/
Masukin on elellyt aika hissuksiin, ehkä ne menkkakivut oli jotain kasvukipua sitten?! Hassua kun sitä toivoi että ne menkkakivut loppuisi ja nyt kun ei tunnu oikeen miltään niin tämäkin ns. huolettaa...olenko raskaana ollenkaan?! :whistle:
V.vuotoo on aika runsaasti ja alakerta tuntuu hirmu vetiseltä...ja ärsyttävältä :whistle: :kieh: Mutta perin normaalia kai tämäkin?!
Ja todellakin...täällä on kanssa yksi äkäpussi jolla pinna menee sekunnissa ja hetken päästä morkkistaa oma käytös!!

Varanikki
enköhän mä nyt luovuta ton testailun suhteen :saint:
Enkä mä suinkaan aina oo näin köpsä ollut...pojista testasin vain kerran kotona ja labrassa!! Mutta ehkä mulla tapahtui joku 'naksahdus' km jälkeen kun näin paljon on tullut varmisteltua :whistle: Ja onhan se huojentanu että viivat ovat tälläkertaa vahvoja eikä haalistumaan päin :heart:

Tervetuloa uusille :flower: :heart:

Nyt täytyy mennä valmistelemaan poikia hoitokuntoon :wave:


 
taaperotx4 Kiitos! =)

Valkolilja ja marihoo Tervetuloa mukaan kasvattelemaan masua ! :wave: ;)

Chira Onnittelut hienosta viivasta :D Täällä prisman testit toimi oikein hyvin, tosin olivat liuskatestejä. Heti pamahti kontrolliviivan kanssa yhtä paksu ja tumma viiva testiin, menkat oli sillon 2 päivää myöhässä :)

Tupuna Ite oon kans ollu alle 3-vuotiaiden kanssa tekemisissä päiväkodissa ja voi elämä siitä vaate rumbaa tähän aikaan vuodesta ja se niiden kiukuttelu.. ne kyllä osaa sen ;) :D

Murgu :hug:

Thor Kiitos, illalla saatte sitten kuulumiset, ku oon töissä 19 asti ja kotona vasta 19.30 ja sittenhän pitää kattoo salkkikset ;)

Täällä kans kiinnostais fyysiset jutut ja sitten ihan semmonen, et millonhan tuo jaliksen peluu pitäs pistää tauolle? :whistle: Ei vaan millään malttais... :ashamed:

Jennyli Jeee, niin ne viikot vain poksuuu :D
 
Mä joudun ainakin töissä (hoitoalalla) tekemään fyysisiä juttuja, kääntelemään painavaa potilasta jne...yritän pitää tän raskauden vielä hetken salassa (vaikka maha kyllä pömpöttää niin että kohta varmaan joku huomaa...) joten en voi ees sillain "mainostaa" etten voisi jotain tehdä. Ja sitä paitsi mun työ on sellanen, että ei oo vaihtoehtoja vaan ite pitää kaikki tehdä. Mutta oon rauhotellut itseäni että onpa ne muutkin työkaverit ollu samas tilantees ketkä raskaana on ollu. Yks jakso loppuun asti ja toinen taas jäi aika aikaste saikulle, katotaan miten itsellä. Oon yrittänyt kiinnittää huomiota entistä enemmän ergonomiaan ja muuhun millä helpottaa raskaita tehtäviä.

Tein tänään myös varoksi vielä toisen testin, kun soittelen neuvolaan päin ekaa kertaa. Kyllä se oikein vahva plussa oli :D

Ruokahalut on vieläkin hyvät, mutta nyt välillä tulee loppuruokailusta yhtäkkiä sellanen stoppi, että ei saa enää suupalaakaan alas. Nytkin kun söin aamiaista, piti toisesta leivästä jättää pieni pala syömättä kun ei yksinkertaisesti pystynyt :x

Ollaan lähdössä viikonlopun viettoon kotikonnuille, katotaan huomaako kukaan mitään, ei aiota vielä kertoa ellei joku arvaa. Voi olla että mahan kasvu kyllä huomataan, tai siis tää turvotus, eihän se mikään "oikea" maha vielä ole :)

Miten teillä kahvin kanssa, jostain luin että max kolme kuppia päivässä ois ok? En mä nyt mikään kauhean kova lipittelijä oo ollut, mutta kyllä sitä esim. työpäivinä on saattanut 5-6 kuppiakin mennä. Nyt sitten oon yrittänyt vähän laskea ettei menis kovin suureksi määrä. Ja onko tosi että yrttiteetä ei suositella, siis esim. minttutee...??? niitä mä jo ehdin juoda ennenku jostain bongasin sellasenkin "säännön". Onko se sitten vain tavallinen Earl Grey mitä voi vetästä???

En varmaan oo enkä tuu olemaan mikään kova hössöttäjä vaikka esikkoa ootankin (onneks miehelle tosiaan neljäs tulossa, että jotain apua on B) ) mutta jotkut asiat toki vaivaa kuten em. ruokajutut. Sairaala -sarjaa katsoessa synnytykset tulee kyllä katottua entistä tarkemmin!

omien laskujen mukaan 5+4
 
Fyysiset rajotukset tulee peliin vasta kun maha on niin iso että se rajoittaa. Siihen asti saa normaalissa raskaudessa nostella miten paljon jaksaa. Eli huoli pois :)

Kahvista se suositus on tosiaan 3 sellasta pientä kahvikupillista, yhteensä n.1,5dl päivässä. En joisi ehkä ihan 6 kuppia päivässä siis, lähes kaikkialla muualla kofeiini on täysin kiellettyjen listalla koska on todettu niin haitalliseksi.

Itse juon lattea ja oon pitäytynyt max 2 kupissa päivässä.
 
En tiedä onko fyysisiä rajoituksia tosiaan näin alkuun. Mutta kai ohjeena on, et esimerkiksi kamppailulajit ei ole suositeltavia, jos vaarana voimakkaat iskut vatsan alueelle. Eli karatekat huomio! :kieh:

Itellä kävi ekassa raskaudessa vkolla 12 niin, et töissä jouduttiin nostaan painava (=sekava) potilas lattialta. Meitä oli monta ja en mielestäni nostanut kovin raskaasti. Mutta illalla lähettiin sitte verenvuodon vuoksi TAYSiin. Ultrassa todettiin istukan reunan irtoaminen ja hematooma, oli onneksi pysähtynyt itsellään. Siitä tuli viikon sairasloma. Ilmeisesti syynä oli kuitenkin enemmän se, et istukka oli etinen ja lähellä kohdunsuuta. Mutta siitä tulin ehkä vähän varovaiseksi. Päätin silloin, että mikään työ ei ole niin tärkeä kuin oman "lapseni" terveys. Mutta työkaveri porskutti kevyesti koko raskauden ajan töissä ja ei mitään vaivoja. Eli yksilöllistä tuokin.. Ja synnytin terveen mutta kylläkin pienipainoisen tytön.

Täällä olen muuten pelonsekaisin tuntein, kun raskausoireet tuntuu hiipuvan yksi toisensa jälkeen. Mutta huomenna on se ultra....
 
Huomenta! ( muoks, *poks* )


taaperotx4 sullakin tulee noita, minä luulen että se on suolessa mutkuavaa ilmaa vain, tuntuu kyllä todellakin samanlaiselta kuin puolivälin raskaudessa olisi, potkuilta :D

Mulle tulee kohta ihan pöljä olo jos ette lopeta sitä testailua, tai sitten minunkin on pakko hakea testi :LOL: Koitan sinnitellä kunnes teillä testi-into laantuu :D

Valkolilja ja marihoo tervetuloa!!! :hug:

Lähettäkääs joku mulle se huono olo ja ruokahaluttomuus, minä vaan söisin ja söisin, tunnin päästä ruokailusta on jo nälkä :ashamed: Varsin ärsyttävää, kun on ylipainoa jo ennestäänkin... Tosin edellisissäkään odotuksissa ei tuo ruokahaluttomuus ole vaivannut minua, päinvastoin |O

Nyt ulos, kaunista päivää kaikille :wave:

 
heippa kaikille!

en oikeen tiedä, että kuuluisinko tänne vai lokakuisiin. Eli menkkojen mukaan la. olis 28.10.
Eilen olin varhaisultrassa. Sieltä pikkuinen löytyi ja sydän pumputti :heart: Mutta vähän niinkun arvelinkin, niin raskaus ei ehkä olekkaan niin pitkällä. ehkä n. viikko olis heittoa. Siinatapauksessa la tulis sit marraskuun alkuun.
Lääkäri ei saanu kuitenkaan ihan tarkkoja mittoja, et selviää vasta huhtikuun alussa np ultrassa tarkemmin!

Ja kolmas lapsi siis olis tulossa. aiemmat on 10kk ja 3,5 v. Itse olen kohta 25v ja synnäri olis tays...
 
En muuten oo ajatellutkaan tota, että kokiksessahan on kofeiinia ja eihän sitäkään sitten sais paljon juoda. Ite en kahvia juo, joten sen takia en ole koko kofeiinia ajatellutkaan. Täytyykin sitten lopettaa kokonaan tai melkein kokonaan tuo kokis. =)

Sais täälläkin alkaa tuo pahoinvointi jo viimein. Pientä ruokahaluttomuutta on ja joskus jos tekee jotain ällöttävää niin vähän kuvottaa, mutta kunnon oksentelua pliiiis niin tulis vähän kotoisempi olo.

Tervetuloa uusille! :flower:

 
mun tekis jotenki mieli ostaa semmonen kotidoppler mutta mä en vaan ole löytänyt mistään että missä täällä Turussa niitä myytäis vai myydäänkö missään..kuvotus tuntuu vaan voimistuvan täällä päin,en kyllä haluu taas joutuu tiputukseen makoilemaan sen takia tällä kertaa!!

 

Yhteistyössä