Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Ai niin, vielä piti lisätä tohon ultraamiseen, että KELA on gynen mukaan tiukentanut ohjeitaan eikä korvaa varhaisultria (siis sitä mitätöntä osuutta mitä se nyt yleensäkään noista yksityisistä lääkäripalveluista korvaa) ilman diagnoosia. Eli mulla lukee papereissa sitten alavatsakipuja. Sama homma on myös 4D ultrien suhteen, ilman lääketieteellistä perustetta niitä ei korvata. Nämä uudet ohjeet oli tulleet ihan vasta viime viikolla. Lamako syynä?
 
Nennii meillä olis sit sama LA ja sama synnytyssairaala eli siel nähään sit toivottavasti
;)

Jälleen oireista kyselisin. Eli onks teillä muilla oireet vaihdellu, siis tarkotan niin että esim pari päivää sitten aristi rinnat mut nyt ei melkein ollenka enää. onks tää normaalia vai pitäskö olla huolissaan? :/

 
Huiii! Täällähän on marraskuisia vaikka kuinka paljon :wave:

Olen siis tässä pinossa uusi ja iloisesti yllättynyt odottaja. Tein raskaustestin eilen illalla, vaikka oireet olivat niin varmoja, ettei siitä voinut erehtyä. Viime viikko meni vatsataudissa ja jotenkin tuo testi jäi tekemättä, vaikka muuten olen niitä aika herkästikin tehnyt. No, eipä nyt ollut yritystäkään kuin muutama kuukausi takana. Testin tekeminen kyllä jännitti, kun pelkäsin, että harmittaa jos tulee nega ja entä jos kauhistuttaa positiivinen tulos. Esikon odotus ja vauva-aika oli tosi rankkaa ja siksi olemme miehenkin kanssa käyneet pitkät keskustelut ja odottaneet sellaista hetkeä että taas odotuksen ja vauva-ajan jaksaisimme. Kuumeilua on ollut jo pidempään ja varastoon on tullut jo osteltua kaikkea tarpeellista ja nyt himoitsen aivan ihanaa kantoliinaa, jonka tottakai voi ostaa viimeistään nyt :saint:

Olen 33 -vuotias odottelija ja ihana esikoinen täyttää keväällä kolme. Laskettu aika on 12.11. ja nyt siis viikkoja 5+1. Tosin kaikenmaailman laskujen mukaan hedelmöityksen olisi pitänyt tapahtua sellaisella viikolla, jolloin se ei ole voinut tapahtua... Eli ehkä tuo aika sitten vielä täsmentyy. Kierto on ollut mulla vähän pidempi, ehkä se vaikuttaa.

Hieman jännitän näitä todella kovia ala-vatsakipuja. Menkkamaista kipua lähes jatkuvasti ja välillä esim. noustessa kovia vihlaisuja. En muista oliko ekassa odotuksessa tällaisia. Rinnat on todella arat, tuntuu aivan samalta, kuin maidon nousu. Eilen nukahdin töissä yksin työhuoneeseen ja tänään alkoi aamupahoinvointi (onneksi meni vielä ohi voileipäkeksiä syömällä).

Tuntuu, että te olette jo ehtineet niin paljon. Itse yritin tänään soittaa neuvolaan, mutta saan terkkarin kiinni vasta maanantaina.
 
Tänään tullut pyyhittäessä beigen väristä v.vuotoa :eek: :ashamed:
Nyt kyllä alkoi pelottaa, ahdistaa ja kuvottaa, eikai tämä TAAS mene kesken?!!? :'(
Oliko täällä muitakin joilla on ollut alkuraskauden vuotoa? Tämä ei ole vielä veristä tai ruskeaa vaan vaaleata beessiä!!
Edellinen km nostaa päätään ja pelkoa...silloin mulla tuli illalla hieman beessiä ja seuraavana aamuna sitten verta :'(
 
Päivää "taloon" kaikille tasapuolisesti!


:wave:

Täällä jatkuu entisellään elämä eteenpäin. Ei ällötystä tms. mistä olen vielä ainakin tyytyväinen, mutta vielä tämä kyllä ehtii muuksi kääntyä. Eipä siis iloita liian aikaisin. Eilen sain ensimmäistä kertaa kokea mitä sitten on jos ei syönyt riittävän tiheästi välipalaa. Pyörrytti aika lujaa lenkin jälkeen mutta olo koheni sitten syömällä samantien. Kai tääki sitten kuuluu tähän raskauteen kun ei ennen ole noin tullut pyörryttävää oloa.
Neuvolan sain varattua kans mutta mulla menee myös tosi pitkälle, huhtikuun alkupuolelle. Toisaalta ei mulla mitään hätää tässä vielä ole mutta kiva olisi tottakai mennä jo neuvolaan.
JOku jutteli tuosta nukkumisesta. Mä olen ainakin saanut nyt paremmin nukahdettua ja nukkunut tasaisempaa unta kuin aiemmin. Joskus herään aamuyöstä yks kaks ja olo tuntuu pirteältä. Mutta onneksi uni on vielä tullut samantien takaisin.

Jennyli: Toivotaan ettei tarkoittaisi mitään ikävää!
 
Ellen- Niinpäs onkin, eiköhän siellä sitten nähdä jos kaikki hyvin menee ;)
Mulla myös oireet vaihdellu kovasti, juurikin tuo rintojen aristus. Toisinaan tekee kipeää jopa kävellessä ja toisinaan ei arista yhtään!? :|
 
Mulla kuvottaa ihan kokoajan mutta muut oireet sitte taas vaihtelee.Eilen illalla oli rinnat tosi kipeet hyvä ku paitaa pysty päällä pitämään ku sattu niin paljon mutta tänää ei satu olleskaan rintoihin.Masussa tuntuu painee tunne joka tuntuu kävellessäkin aika kauhialta ja istuessa sama juttu.

Muistan kyllä viime raskaudessa ku poikaa ootin ja joka ikinen kerta loppuvaihees ku suihkuun menin nii tuli armottoman kova paineen tunne alakerta ja oli ihan semmonen tunne että kohta sieltä tulee jotai tosi suurta pihalle mutta eipä sitte tullukkaa.

Mulla on iskenyt himo suolakekseihin sekä näkkäriin kera kuuman kaakaon se on vaa niin hyvää :p

 
Jennyli, kaikki varpaat ja sormet pystyssä olen täällä, ettei olisi mitään ikävää!
Kyllä ootan itse niin kovasti jo että pääsis ultraan, tosin saan vielä odotella ku viikkoja vähä kasassa vasta, en viitsis turhan takia kuitenkaa mennä, jos sydänäänet ei viel kuulukaan.. Mahollisesti parin viikon kuluttua saattais lääkäri tulla ultraa neuvolaan, meidän kunnassa nimittäi ei oo mitää ultralaitteita, lääkäri käy tietyin väliajoin tääl ultraa. Ens ti selvii enemmän, ku meen sinne ekalle käynnille jutsailemaan. =) Mullaki on rinnat kipeytyneet ja turvonneet myös, välillä kävely/juokseminen sattuu tosisssaan. Kaikilla meillä varmaan pieni pelko keskenmenosta, ja välillä suurempikin, mutta yritetään lähteä siitä naiset, että kaikki menee hyvin. voimia kaikille! ja ihanaa vloppua! :hug: :heart:
 
Juu, on tää vaan niin piinaavaa ja pelon sekaista :ashamed: En vaan jotenkaan kestä ajatusta että toistamiseen tulisi km :'(
Nyt ei auta kun odotella, ainakaan vielä ei ole sen kummempia vuotoja ilmennyt mutta menkkakipuja ja kouraisuja on kyllä ollut nyt koko iltapäivän :/
Kohtaloaan kun ei pysty itse määräämään niin nyt tämä on vaan korkeammissa käsissä ja todella toivon että tää olis vaan pieni säikähdys!!
Tämä pieni on meille jo nyt niin rakas ja enemmän kuin tervetullut :heart:

Juuri nyt olen taas ajatuksineni todella varovainen mutta jos kaikki menee hyvin niin varhaisultra olisi minullakin suunnitelmissa. Ehkä siinä rv 7-8.
 
jennyli mulla on ollut 3 päivän ajan menkkamaista alavatsakipua aamusta iltaan, tai tänään sitä on ollut vain vähän, mutta tuli jotain vuotoa pari tuntia sitten.. siis valkovuotoa, en kattonu tarkemmin oliko beigeä.. nyt täälläkin vähän alkoi hermostuttamaan..
 
Jennyli mulla tuli viime viikolla vaalean rusehtavaa vuotoa päivän ajan ja menkkamaisia alaselän kipuja sekä alavatsalla nipistelyä on ollut vaihdellen melkein joka päivä. Se vuoto jäi pariin päivään eikä sen jälkeen ole enää tullut. Mahdollisesti vain jotain kiinnittymisvuotoa?? Mulla edellinen raskaus päätyi km ja se alkoi tummanruskealla vuodolla ja parissa päivässä muuttui veriseksi vuodoksi.
Toivottavasti sulla kaikki kunnossa :hug: ja kaikilla muillakin :heart:
 
Voi Jennyli :hug: :hug: Yläkertaan pieni hiljainen pyyntö teidän puolesta.

Täällä edelleen yhtä oireettomana ollaan, tunneherkkyys ja rintojen arkuus ( nännien ) ovat edelleen tallessa. Hiukan ahdistavaa, mutta päivä kerrallaan mennään.

Oikein rauhallista iltaa kaikille :wave:
 
Toistaiseksi vielä kaikki hyvin...mutta täytyy sanoo että varpaillaan ollaan ja kovan kolauksen sai kyllä ajatukset joten hössötys loppu kyllä kun seinään :/
Mä kun oon tämmönen höpsö ja testien suurkuluttaja (näköjään ) niin mun oli aamulla pakko tehdä r-testi ( joo lyökää vaan ) :whistle:
Mutta halusin nähdä onko testiviiva lähtenyt kenties haalistumaan niinkuin edellisessä kesken menneessä.
No eipä ollut vaan testiviiva oli kontrollia vahvempi!!

Huojentaahan tuo tietysti mutta eihän se mitään takaa?!
Silti haluan toivoo ja uskoo että Sisu olisi loppuun asti kyydissä mukana :heart:

Mullahan on ollut sitä hiivatunnetta joten mietin olisko se vuoto voinut johtua siitä?! Eilen laitoin sitten emätinpuikon kun apteekista sanoivat että voi käyttää (canesten ). Nyt mulla on sitten morkkis siitäkin :/
Makoilin eilen koko illan ja menin aikaisin nukkumaankin mutta pakkohan se on alkaa elämään taas normaalisti...jos tämä pikkuinen on meille tarkoitettu niin kyllähän se sitten menossa mukana pysyy ;) :heart:
Nuo menkkakivut vaan aina pysäyttää ja toivoisinkin että ne loppuisi jo!!
Kun tässä nyt päästäis viikkokin eteenpäin niin vois alkaa varaileen sitä ultra-aikaa. Ei pää kestä muuten tätä epätietoisuutta :(

Sekavaa tekstiä :$ Mutta taidan olla tunteineni toodella sekaisin :whistle:
Onneksi te ootte täällä :hug: :heart:

 
Hei alla! :)

Jospa määkin uskaltaisin pikku hiljaa ja varovaisesti siirtyä tänne puolelle. Ensimmäisen plussan tein torstaina, kun menkat oli pari päivää myöhässä ja tänään oli ihan pakko varmistaa asia. Ja kyllä sitä näillä näkymin raskaana ollaan :D Todella uskomaton fiilis! Joten saanko liittyä tänne teidän joukkoon?

Meille odotetaan ensimmäistä ja la olis oviksen mukaan 17.11 :heart: Nyt mentäis sitten rv 4+4 eli hyvin alussa vielä. Kovasti yritän pitää jalat maassa tämän ajatuksen kanssa.
Oireita ei vielä ole muutakuin vilun väreet, jano,jonka seurauksena saa ravata vessassa ja ajoittainen väsymys (kop kop, koputtaa puuta). Jännityksellä odotan, että milloin se pahoinvointi hyökkää mun kimppuun, oon nimittäin ihan varma, että mää oon sitten koko ajan vessan pöntön ääressä kyykkimässä :D Onko kukaan vielä mittaillu lämpöjä näin varhasilla viikoilla? Ite oon ja koko ajan lämmöt ollu reilu 37, nyt ei tänä aamuna ollu, ku 36,6, jotenkin se pysäytti.. :/ Millon lämmöt lähtee normalisoitumaan? Eikai ne koko raskausaikaa oo koholla? Tänään on kuitenkin tehty r-testi ja vahvaa plussaa se näytti..
 
Huomenta!


Tervetuloa uusille :hug:
Täällä ihan pikkiriikkisen paha maku suussa, kahvi ei ollut kauhian hyvää tänä aamuna :D Toivottavasti se on huomisaamuna hiukan pahempaa vielä ;) Minä niitä oireita edelleen kovasti toivon....

Lämpöjä en ole ikinä mittaillut, paitsi kipeänä ollessani ( heh ). Meillä ei olla käyty ylimääräisissä ultrissakaan ja muutenkin on oltu vähän vaimeina aina alkuvaiheessa. Jotenkin tuntuu taikauskoiselta kyllä tämä varovaisuus...

Jennyli, kaunis testi :heart: Jotenkin tekisi mieli itsekin testata, mutta en viitsi.. Ehkäpä en uskalla pettymisen pelossa.

Jaahas, jospa sitä ottaisi imurin kauniiseen ( joojoo.. ) käteen ja viettäisi aamupäivän siivoten :)


 
Tervetuloa Alisa kamunen :wave: Ihanaa saada sut tänne :hug: Ja toivottavasti molemmat saadaan olla täällä loppuun asti, ja saadaanhan me ;)
Minäkin oon yleensä noita lämpöjä mittaillut mutta nyt päätin että lopetan sen homman kun siitäkin saa vaan lisästressiä enkä ole positiivisen tuloksen jälkeen mittaillut :whistle:
Joten Alisa lopeta sääkin turhat mittailut ja luota r-testitulokseen mieluummin ;)

Mun pitäis kans ottaa imuri kauniiseen käteen, plaah |O :saint:


 
Pomppiva Pallokala Mittailin lähinna sen takia, että näkee vähän onko se ovis mahdollisesti ollu ja sit, jos se lämpö pysyy ylhäällä niin sitä voi pikkuisen alkaa epäillä raskautta ;) Mää mitenkään seko oo :whistle:

Varanikki Täälläkin pitäs alkaa myös siivoileen, mut eipä oikein jaksa eikä huvita |O

Jennyli Ihanaa, että täällä on "tuttuja" :hug: Jep, mää otan sun neuvosta vaarin ja lopetan tuon lämpöjen mittailun ja yritän luottaa tuohon tämän päivän testiin :D
 
apuva, mulla on oireet lähes kokonaan loppunut, tai siis on ihan täysin loppunut!! ja olen tietysti käynyt jo kaikenmaailman nettisivuilla lukemassa mitä muut on kirjoittanut oireiden loppumisesta ja enemmän huonoja uutisia sieltä löytyi. nyt lopetan sen kaikenmaailman sivuilla pyörimisen kun olen jo ihan hermona!!! Eilen oli maha turvonnut ja menkkamaista jomotusta, tänään ei ole yhtään turvoksissa eikä kipuja ole yhtään!!! minä höösääjä haluaisin mennä jo ostelemaan ihania vauvanvaatteita :heart: eilen olin niin täpinöissään ku maha oli turvoksissa ja muutenkin että kaupassa mihelle parikin kertaa sanoin "en voi tehdä tota koska olen raskaana, en voi syödä tota koska mähän oon raskaana". :LOL: sillä menee jo hermot mun intoilujen ja höpötysten kanssa :kieh: miten sitä malttais olla kertomatta kaikille ja miten sais tän pelon ja ahdistuksen pois, joku kuitenkin luultavasti on täysin turhaa!?!! :eek: :)
 
minäki työnnyn tänne pinoon :wave:
netin laskureilla sain LAksi 8. päivä marraskuuta eka neuvola on parin viikon päästä ja eka ultra n.3 viikon päästä jonka jälkeen osaan/uskallan ajatella asiaa tosissaan. tämä on minulle 3 lapsi ja niin ikävältä kuin se tuntuukin sanoa tämä raskaus ei ollut suunniteltu..mikään ehkäisyhän ei ole 100% varma.. :ashamed: mutta kunhan ensimmäinen ultra saadaan päiväjärjestyksestä ja jos kaikki on hyvin niin sitten aloitan kyllä odotuksen innolla =) siis mieheni kanssa :D
 
tupuna21 älä pelkää oireiden loppumista, ei nekään yleensä koko raskautta kestä :hug: minullaki oireita on joinakin päivinä ja toisina taas ei mitään.

oireista vielä.. minua jännittää tosi paljon se eka ultra kun minulla on ollut "raskausmaisia" oireita jo kauan sitten että pelottaa josko raskaus onkin pidemmällä kuin luulen, kun eikös sekin ole mahdollista että menkat tulee vaikka raskaana olisikin..koska aikaisempien raskauksien aikaan pahoinvointi on ollut 3. kuulla ja kestänyt tasan viikon, kärsin pahoinvoinnista noin 3-4 viikkoa sitten ja tasan viikon ja naama on kuin kukkaketo ollut jo monen viikon ajan ja edellistä lastani odottaessa ensimmäinen puolikas meni naamaa piilotellessa..
 
Mikä on tilanne Jennyli? Toivottavasti kaikki on hyvin! Älä nyt ainakaan itseäsi siitä hiivalääkkeestä soimaa, kysyin just gyneltä asiasta ja se sanoi, että apteekin emätinpuikot ja salvat on ihan turvallisia raskauden aikana, ja lääkkettä kandee käyttää vain jos on oireita. Hiiva sinällään ei aiheuta keskenmenoa. Mulla todettiin siis papassa kuukausi sitten hiiva, mutta se oli oireeton ja nyt kaks lääkäriä on sanonut samaa. En oo tehnyt asialle mitään kun ei oo oireita. Jos niitä tulee niin ostan sitten puikkoja.

Zebu rv 6+5 (tai jotain oon jo itekin ihan sekaisin näistä)
 
Hyvää lauantaita marrasmasut!

Tervetuloa taasen uudet ja paaaljon onnea plussista! :D :flower:

Jennyli, komialta näytti testi! ;) Eiköhän kaikki ole ihan hyvin.

tupuna21, oireita ei ole pahemmin täälläkään, joten älähän hermoile (helppo taas sanoa) ja nauti raskaudestasi heti ensi hetkistä joohan. Harmittaa sitten myöhemmin kun kaikki on mennyt hyvin ja kaikki alkuviikot silti ollut ihan hermostuksissaan. Järkipuheet ei tähän kyllä auta, mutta sanonpahan silti, että ei sille sitten voi mitään, jos pahin mahdollinen käy. Olet ainakin muutaman viikon saanut nauttia tästä ihanasta olosta! :saint:

Voikaahan hyvin taasen!

7+1
 

Yhteistyössä