Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Teddybear yksäriä takas :wave:

Meillä tuo isäntä ei tainnut olla neuvolassa kuin muutaman kerran poikia odottaessani, jotenkaan en koe sitä niin tärkeäksikään kun eipä siinä mitään ihmeellistä tapahdu :whistle: Mutta äitipolilla ja ultrissa mies oli aina mukana ja on varmaan nytkin ;)
Lasten neuvolassa mies on ollut myös vaihtelevasti mukana. Enemmän silloin vauva-aikana...nykyään käyn yksin tai mummun kanssa kun miehen olisi välillä hankalaa sovitella työvuoroja.
 
Ihan järkyttävä turvotus ja :ashamed: ilmavaivat. On todella epämukava olo.

Meillä mies ei ollut koskaan mukana neuvolassa, mutta ultrissa oli kaikissa. Ja huomiseen tulee myös, koska mä en tahdo mennä sinne yksin. Hui ui, mitenköhän mä nukun ens yönä, saati teen töitä koko päivän kun jännitän sitä niin. Vaikka, valitettavasti, karvaasti sain just joulukuussa oppia sen ettei se, että varhaisultrassa on kaikki ok, tarkoita vielä mitään.

Mun jouluinen km alkoi ihan tosi niukalla verisellä vuodolla, ei ruskealla tuhrulla. Sitä niukkaa vuotoa kesti pari päivää ja sitten se muuttui tosi runsaaksi jonka jälkeen alkoivatkin kivut. Mutta mulla oli koko sen lyhyen raskauden ajan sellanen tunne ettei kaikki oo ok, enkä ollut oikeasttaan yhtään yllättynyt siitä että se meni kesken. Nyt en uskalla ajatella vielä mitään, mutta on rauhallisempi olo. Toivottavasti fiilis pitää paikkansa tällä kertaa.

Zebu rv 6+5
 
"Ihan järkyttävä turvotus ja :ashamed: ilmavaivat. On todella epämukava olo."


No mä voisin kyllä tuohon kans yhtyä...mä olen miettinytkin että mistä näitä ilmavaivoja tulee mutta kuulunee asiaan? Heikkoa oloa ei edelleenkään näkyvissä, mutta mulla myös sellaisia tuntemuksia alavatsassa kuin kuukautiset alkaisi milloin tahansa. Ja kylymä on kuin....

Neuvolaa ei tullut tänääkään varattua kun tajusin iltapäivällä että sinne voi soittaa vaan tiettyyn aikaan. No huomenna uusi yritys. Aamupäivä menee vaan töissä niin ettei ehdi edes vessaan aina...

Vauva-lehden innostuin tänään ostamaan ja jos en tähän mennessä ole vielä täysillä iloinnut niin kovasti ne kuvat vauvoista tuotti hyvää mieltä. =)

Töissä voin olla jo melko normaalisti miettimättä että kuka kohta huomaa tai näkee. Mutta ehkä jonkun ajan päästä tilanne on toinen.
 
Huomenta!

Onhan kaikki vielä mukana rullaamassa?

Turvotusta havaittavissa täälläkin. Eilen multa kysyttiin suoraan, odotanko mie ja anoppi lakkasi uskomasta, että viikkoja on vasta sen 6 ja jotain :D Nivuset paukkuu ja kipuilee, taitaapi olla edessä sama vaiva kuin esikoisesta eli liian löystynyt lantio... Muutoin olo on aika normaali, tissikipu ja etova olo ovat helpottaneet =)
 
Hieman ehkä jännitystä ilmassa päästäänkö pidemmälle kuin edellinen raskaus...olo silti tälläkertaa varmempi siitä että pieni pysyy matkassa mukana, sitä toivon ja rukoilen ( vaikken uskonnollinen olekaan ) :heart:

 
Jennyli Meillähän on samat viikot 5+0 täälläkin :heart: :heart: Muistatko kun tuolla vauvakuume puolella oli sitä puhetta siitä kuplimisesta kohdunkohdalla...onko sulla sitä vielä? Mulla on..aika hauskaa, niinkuin joku sielä jo polskisi vaikka liikkeitä ei voi kyllä tuntea vielä hetkeen aikaan =)

Kahvi maistuu vieläkin täällä...kakkosesta meni kahvihalut jo ennen plussaa...mutta hyvä niin, rakastan kahvia. :p

TEIN SITTEN OVISTESTIN piruuttaan, kun siitä on niin kovin puhuttu voiko ovistestiin tulla plussa raskaudesta. Tein päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Nega tuli. Nyt testasin niin meni 10 s niin jo oli purppuranpunainen viiva kontrollin vieressä, ikinä en ole saanut noin vahvaa viivaa kun on ollut ovis. Eli toimii mulla ja Jennylillähän toimii kans.

 
Huomenta tytöt! :D

En ole yhtään ehtinyt kirjoitella viime aikoina, olen ollut ihan kiinni yhdessä työprojektissa ja vielä olisi ensi viikolla pari päivää. Päivittänyt olen kyllä joka päivä ja ollut hengessä mukana kanssanne!

Zebu, täällä odotellaan ultra kuulumisia :wave: Toivottavasti sait sentään hitusen nukutuksi... ;)

Neuvolasta ja ultrista oli puhe, meillä mies on ollut kaikissa mukana esikoisen kanssa, nyt varmaan pitää jäädä hoitamaan poikaa, kun ei viitti koko laumaa sinne raahata aina ainakaan. Ultriin tulee kyllä mukaan, ensi maanantaina oli siis eka, hui! :x

Huomenna olisi viikot sitten jo 7 tasan, oikeastaan kuukautisista laskettuna 8, mutta mulla oli pitkä kierto... Menisi aika siinä mielessä nopeammin, että oltaisiin jo hieman turvallisimmilla vesillä. Täällä oli tosi paljon ikäviä kokemuksia omaavia, pidetään kaikki peukut pystyssä, että tällä kertaa menee kaikki hyvin.

Oireet ovat yhä vielä vähäisempiä, kuin esikoisesta. Vähän äklötystä, nippailuja mahassa ja KAUHEE nälkä. Turvotusta kyllä riittää täälläkin ja isot vaatteet ovat takaisin käytössä.

Oletteko miten kertoneet uutista jo lähimmillenne tai miten kauan aiotte odottaa? Me ollaan hölötetty jo vähän joka puolelle. :ashamed: Sain vähän pahan mielen miten uutista on otettu vastaan, oikein kukaan ei ole onnitellut ja kaikille saisi olla pientä ikäeroa selittämässä. Te isojen perheiden äidit ehkä tiedätte miltä musta tuntuu? Tai sitten meidän lähipiiri on jotenkin tosi nuivaa...

Mutta voikaahan taas hyvin.

Lämpimät tervetulotoivotukset uusille odottajille ja ollaanhan mukana koko matka marraskuulle asti! :flower:

 
Joo toi väsymys on kyl ihan triplaantunu..Eilen olin Tampereen keskustas ja olin jo tunnin jälkeen pyörtymäisilläni..Tarvii varmaan alkaan varaan vettä mukaan :D Mut ei oo kyl tullu kunnon pahoinvointia.. Yöllä heräsin mahassa olleeseen kummaan oloon mut tais olla vaan ilmaa :p Mä en oo kertonu ku läjikavereille, mies oo kertonu vie kellekkä :D CrystalBlue: onnea ekaan neuvolaan o/ Ja muillekkin odottajille kovasti onnea ja iloista odotusta :).


 
Aamukastetta samoissa mennään tosiaan :D
Tuo o-testi tosiaan toimii...juuri tuolla vauvakuumepuolella yksi kanssasisar plussasi eilen o-testillä ja tänään r-testillä :heart:
Itselläni o-testi näytti vahvaa plussaa dpo 14 ja alkuviikosta kokeilin iltapisusta Cb:n digitaalisella ovistestillä joka näytti myös plussan ;)

Tänään taas oli kokeiltava tällaista digitaalista r-testiä...aika hauska :heart:


Menkkakipuja ja nippailuja on taas tänään ilmaantunut!! En tiedä miksi mutta oon jotenkin aina ihan varpaillani ja tekis mieli vaan maata :eek: Jotenkin sitä pelkää että tuo enteilee huonoa vaikka tokihan ne kuuluvat tähän alkuun. Tässä välissä olikin useampi päivä ettei tuntunut oikein mitään!!
Onko muilla näitä menkkamaisia kipuja välillä?
Totaali väsymys, kipeät rinnat ja pieni ellotus on seuralaisena edelleen...sen puolesta siis hyvä juttu :heart:

Jennyli+Sisu 5+0
 
:wave: Onko muitakin marraskuun odottajia näin paljon :eek:

Tein testin vasta eilen ja plussaahan se näytti la.olis noin 7.11 :heart:
Meillä ennestään 4 poikaa 12/98, 8/00, 4/07 ja 6/08
ja vietän viimeistä äitiyslomaviikkoani :D

Onko muilla jo pahoinvointia? Mua röyhtäilyttää ja turvottaa ja pissattaa :ashamed:
Pitäis kai tilata aika neuvolaankin...
 
Hui ui ultra on tänään illalla... Sain kyllä nukuttua yllättävän hyvin, ja nyt on ollut niin kiire duunissa ettei mitään oo ehtinyt edes ajattelemaan. Mä tuun sitten viestimään mitä siellä näkyi.

Jennyli mulla on ainakin ollut kipuja sekä kohdunalueella että varsinkin vasemman munasarjan luona. Kuuluu kuulemma asiaan, vaikka ikäviltä ne tuntuukin.

Zebu rv 6+6
 
Jennyli Täällä yksi jolla niitä menkkamaisia jomotuksia.. :wave:
CrystalBlue Onnea ekaan neuvolaan.. :)
Zebu Hyvä että sait nukuttua.. innolla odotamme ultra kuulumisia..
Väsyttää.. mutta ei sen kummempia oireita..
muoks. Jennylille yksäriä.. :wave:

Hyvää odotusta kaikille.. :)


 
Moi! =)

24 vuotias ilmoittautuu mukaan varovaisin mutta onnellisin mielin. Esikoista odotellaan, melkein vuoden verran yritystä ollut. LA olisi näillä näkymin 16.11 ja ei ihan hirveästi tule kyllä muuttumaan. =)

Ensi viikon perjantaina olisi ultra, katsotaan onko kaikki ihan hyvin. Raskauskin tuli ilmi vatsakipujen takia päivystyksessä ja silloin ei vielä ultralla näkynyt mitään kun raskaus niin varhainen :| Nyt olisi rv noin 4+5... Synnytyspaikka näillä näkymin tulisi olemaan OYS mutta voi vielä muuttua :)

Oireita ei kyllä pahemmin ole. Vähän vilunväristyksiä ja välissä etovaa oloa. Väsymystä kyllä on mutta ei mitään muita ole ainakaan vielä ilmennyt. Ja toivottavasti ei kovin paljoa niitä ilmestykään. =)
 
HEI!

Yksi lisää ilmoittautuu joukkoon. Olen 34v (kohta 35v), tytär 3/07, km 1/09 ja nyt elon laskuopin mukaan pitäisi olla Rv 6+4, synnytyssairaala TAYS, LA 1.11. Viimeksi päättyi 6+1 eli olen ylittänyt ensimmäisen etapin.

Äkkiä kaikki vaivat unohtuu, kun en yhtään muistanut, että viimeksi olisi ollu tällaista. Olen ollut siis aivan puhkiväsynyt! Tosin olen nyt ollut puolitoista viikkoa flunssassa enkä oikein tiedä mitkä vaivat johtuu siitä ja mitkä raskaudesta.. Töissä ei ole tarvinnut selitellä, kun kaikki luulee, että väsymys johtuu flunssasta.

Olen kertonut muutamalle tuttavalle raskaudesta ja heillekin vain siksi, että oli puoliksi pakko. Kesken mennyt raskaus tuli lähisukulaisten tietoon ja sitte km jälkeen piti paikkailla asiaa; tällä kertaa pidän varani (sanoi varaani), heh heh! Keskenmenosta senverran, että verenvuoto alkoi ilman mitään oireita ja jatkui kolmatta päivää, kun vihdoin sain raahattua itseni lääkäriin. Kipuja ei ollut yhtään, enemmän on ollut menkkakipuja. Odotin koko ajan, että kohta ne kivut tulee, mutta ei tullut. En olisi ehkä lääkärin pakeille edes hakeutunut, mutta olen Rh negatiivinen ja tarvitsin sen gammaglobuliinipistoksen.

No, okei se siitä. Enemmänkin ehkä mulla on tarve "puhua" asiasta kuin muilla kuulla. Ja tässä pinossa tuo ei varsinaisesti edes ole aiheena, vaan paljon mukavammat jutut! =)
 
Huojentavaa kuulla että täällä on muitakin menkkakipuisia!! Nyt masu on ihan ok mutta kovasti noita tuntemuksia on tänään ollut. Ehkäpä kohtu sitten taas kasvaa tai jotain?!
Lisäksi tänään on etonut aika reippaasti :x Ja silmissä mustuu tämän tästä kun nousee istumasta pystyasentoon :eek: Mittailin tässä verenpainettakin jos olis menny kovin alas mutta normaaleilta näyttää 116/79!
Tosin mä kyllä halaan vaikka kuukauden vessanpönttöö kunhan tää pieni rakas vaan pysyy kyydissä mukana :heart: Tai ehkä en 24h/vrk kumminkaan halailis pönttöökään ;)

Tervetuloa uusille :wave: Ja ihanaa kuulla jo ensimmäisiä ultrakuulumisia Zebulta :heart:

Mä päätin että soittelen neuvolaan ehkäpä ensviikolla kun tulee rv 6 täyteen. Samalla vois sitä varhaisultra-aikaa myös varailla...kaksosista olin rv 8+ ensimmäisessä ultrassa =)

Onko kellään muuten tietoo tai kokemusta voiko fysyoterapeutilla/hieronnassa käydä näin alkuraskaudessa?
Sain työterveydestä lähetteen jumissa olevien niskojen/selänkin takia. Työn antaja maksaisi 3 käyntikertaa.
Tuokin tietysti selviäisi sillä että soittaisi sinne fysioterapeutille ;)

 
Mulla ei juurikaan ole ollut vatsatuntemuksia. Mutta vilu on koko ajan. Kotona kuljen villasukissa ja villapaita päällä :) Mies ja tytär kulkee ihan tavallisissa vaatteissa, joten olen pidättäytynyt soittamasta huoltoyhtiölle vielä toistaiseksi.. Ja sitte rintaliivit on kutistuneet pesussa! Ja housut. En enää osta kyllä tätä nykyistä pesuainetta.

En käynyt viimeksi varhaisultrassa. Milla viikoilla te olette käyneet ja mitä siellä näkyy? Koska sydänäänet kuuluisi neuvolan doplerilla?
 
Mites onko teillä muilla esiintyny jonkilaisia unihäiriöitä esim unettomuutta? Kyselen vaan kun oon alkanu heräileen aamuyöstä 4-5 väliin ja en saa sen jälkeen enää unta. Ärsyttävää kun voisin kumminkin nukkua melkein seittemään saakka. Mietin vaan et johtuuks tää raskaudesta vai jostain muusta...
 
neuvolan vermeillä sydänäänet kuuluu n.rv12, joskus voi kuulua aiemmin mutta missään nimessä ei pidä huolestua jos ei kuulu :) Ne kun on usein aika antiikkiset vehkeet.

Varhaisultrassa oon käynyt viimeks jotain rv 6+2 ja just ja just nähtiin syke :) ja sitte sellanen 2mm pallero. ja se ruskuaispussi,muuta ei kyl nää. Se on ihan siinä rajoilla näkyykö vielä noilla viikoilla edes syke.
 
*poks* 6+0 ( kai ) :D

Täällä yks yölläkukkuja. Uni vaan katoaa kesken ja pitää tuijotella kelloa.. Sitten aamulla nukuttaisi kyllä.

Edelleenkään ei kummoisia tuntemuksia, nännit tosi kipeät kyllä.

Heh, Jennyli ei taida uskoa onneaan vieläkään vaikka kahdella kielellä se testissä seisoo :D

Jaa, niin piti kysymäni että voiko raskaana juoda vihreää teetä? Ihan tuota marketin, ei mitään erikoista.

Nyt ulos ennenkuin aurinkoarmas laskee metsän taa :wave:
 
ellen täällä myös yksi unihäiriöinen :wave: Aamuyöstä loppuu mullakin yleensä uni ja vessahätä yllättää. Sen jälkeen sitten mietinkin syntyjä syviä ja tää on kyllä rasittavaa kun nukkuakin sais :kieh:
Enkä mä ainakaan voi yhdistää tätä muutakuin raskauteen ;)

Varanikki :whistle: :LOL: Voikohan tän kovempaa luuta enää olla :LOL:
Ja itse oon kyllä juonu teetä (vihreetäkin ) ihan normaalisti. Minä kun en oo ikuna ottanu syömisistä/juomisista paineita vaan ihan maalaisjärjellä kyllä mennyt sitten sen suhteen ;)
 

Yhteistyössä