Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Mun yks kaveri on kanssa raskaana aika alkutaipaleella ja kovasti on pahoinvoinnista kärsinyt. Hän osti kanssa nuo rannekkeet. Kertoi pahoinvoinnin helpottaneen sen verran, että ainakin pystyy kotoaan poistumaan jo :D

Mulla on jo edellisestä hankittuna tuo dobbleri ja aion kyllä käyttää jos niin pitkälle päästään, ihan kelpo kapistus. Mulla esikoinen on tyttö, joten kuvittelen jotenkin, että meidän vauvat on tyttöjä, ehkä se vielä muuttuu. Aiotaan kyllä sukupuoli kysyä ultrassa jos joskus tilaisuus tulee. Itseasiassa nimetkin on jo valmiiksi mietittynä, että sinne asti oon jo miettinyt :D

Olivia 4+1



 
Mä en oo vielä saanut aikaa varattua neuvolaan, oli niin inhottavaa viimeks soittaa sinne km jälkeen etten tarttekaan aikaa, että päätin odottaa varhaisultran ja soittaa vasta sen jälkeen. Mulla nyt on kuitenkin vielä aika tuoreessa muistissa kaikki jutut, ettei sillee oo kiire. Jos kaikki näyttää olevan hyvin torstaina (siis hui se ultra on jo nyt!) niin soittelen sinne perjantaina.

Mä oon miettinyt kanssa tota dobbleria, nauroin ekassa raskaudessa kun yhdet tutut oli sellasen hankkineet, mutta km jälkeen se ei tuntunutkaan enää yhtään tyhmältä ostokselta. No, ihan vielä siitä ei ole apua. Missä vaiheessa sydänäänien pitäis sellasella kotivehkeellä kuulua? Olivialla kokemusta?

Jennyli ristin myös pikkuisen Sisuksi, ennenkuin edes luin tätä ketjua, joten älä ihmettele jos jossain välissä niin tänne kirjoitan. Toivon niin, että tää kaveri olisi tarpeeksi sisukas loppuun asti. Mulla ei ole kyllä vielä mitään aavistusta sukupuolesta, esikoinen on poika ja sellanen fiilis oli mulla koko odotusajan. Nyt mulla on ihme tunne kaksosista. Vaikka se ei varmastikaan pidä paikkaansa! Ei kulje meidän suvussa, mies kyllä on kaksonen. Ja sen pahin pelko on, että meillekin tulis kaksoset. Enkä mäkään sitä nyt kyllä varsinaisesti toivo :)

Zebu 6+3
 
Meeri83 Mulla on kokemusta uusioperheestä sen verran, että ekat lapset -00 ja -01 syntyneet ovat edellisestä liitosta. Uuden perheen kanssa ollaan eletty nyt reilu neljä vuotta ja meillä on -06 syntynyt yhteinen tyttö ja nyt odotellaan toista yhteistä. Meillä isompien sisarusten kohdalla kaikki on sujunut enemmän kuin hyvin. Varsinkin kakkonen ja kolmonen ovat aivan erottamattomat leikkikaverit keskenään... Mustasukkaisuutta ei ollut ollenkaan vaan uudesta siskosta ollaan oltu iloisia. Ja uskon, että just se auttaa paljon, että meilläkin "iskäpuoli" on ottanut nää vanhemmat lapset tosi hyvin huomioon, eikä missään vaiheessa ole mennyt siihen, että oma lapsi on se ykkönen (vaikka varmasti onkin, muttei hän anna sen näkyä ulospäin). Eli luulen, että teilläkin menee hyvin, kun vaan muistaa huomioida kaikkia tasapuolisesti.

Voihan itku tätä oloa! Olen kyllä toisaalta iloinen, että on huono olo, niin tietää ainakin, että jotain siellä mahassa tapahtuu. En vaan käsitä miten pystyn töissä olemaan... Pahin tää olo on puolenpäivän jalkeen ja jatkuu siitä iltaan asti...

Sohveli ja 5+4
 
Tervetuloa uusille ja onnea plussista.. :)

Moon Fairy Miehän sanoin et kyl se siitä vahvistuu.. :) :hug:

Tsempitykset niille jotka yrittävän lopettaa tupakoinnin.. :)

Täällä totaaliväsymys ja pien etova olo aamuisin ku herää.. Aina välillä tuntuu menkkamaisia jomotuksia.. Muuten olo onnellinen..

:attn: Mites te muut, syöttekö jotai vitamiineja ym lisiä?


 
Meillä ei vauvauutista tiedä kukaan. Ellei kullan äiti ole arvannut, siinä kun on vähän "noidan" vikaa, näkee enneunia jne. :D Tarkoituksena olisi kertoa kaikille ekan neuvolan jälkeen n. rv 10 lopussa (kun kuullaan ne :heart:-äänet), ellei masu pääse sen verran pyöristymään ja paljasta ensin...

Mulla on tämmösiä oireita ollut:
- menkkamaiset kramppikivut
- rasvaisemmat kasvot & hiukset
- arat rinnat
- huimausta parina päivänä
- NÄLKÄ koko ajan!
- pissattaa, ja nesteen värikin on ehkä kirkkaampi...
- aivastelu(?) :D
- kuumat aallot/vilun väreet | ei oo kuitenkaan lämpöä ollut kuin korkeimmillaan 36,7.
- vatsaa turvottaa
+ olo ei tunnu väsyneeltä, vaan pirteältä! Nukun yöni hyvin ja jaksan herätä tavallisesti aikaisemmin. :D

Mie en kyllä syö mitään vitamiineja, enkä varmaan tule syömäänkään. :LOL:

 
Zebu Mä tilasin dopplerin vasta joskus rv13-14 ja kuulin heti äänet. Jossain keskusteluissa on puhuttu, että jo rv 11 voi kuulua.

teddybear Mä aloin syömään Multivita raskaus-tabletteja 2 kpl/vrk jo kun ovisviivat tuli =)





 
Jennyli, tuosta olosta olisiko tyttö vai poikaolo. :D Mulla on ihan poikaolo, kun ei tee mieli makeisia ollenkaan vaan KUNNON LIHAA ja tämmöstä. :LOL:

Hitsi, mulla olisi huomisesta eteenpäin 6 päivän työputki, sen jälkeen yksi vapaa ja taas 5 päivän putki. Pelottaa, jos pahoinvointi alkaa nyt tällä ajalla mitä oon töissä. En haluais, että kaikki heti arvaa jos meen ykäämään. :whistle:

Onko teillä polttajat muuten mitään sotasuunnitelmaa sen varalle, kuinka kieltäytyä menemästä tupakalle muiden kanssa ilman että muut heti arvaa? Mä oon pääni puhki miettinyt, mitä sanoa töissä. :/ Joko varmaan sanon jotain näistä: 1. Löin vetoa, että olen kuukauden polttamatta. 2. Ei nyt vaan maistu. 3. Yritän ihan oikeasti lopettaa. (4. vaihtoehto ei kuulostaisi niin hyvältä paljastumisen kannalta: Terveydellisistä syistä olen lopettanut) :LOL:
 
Noniin...kuule samat himot Moon fairy mullakin :p Ja poika-olo :D
Lihanhimo oli ihan älytön kaksosistakin jotka ovat siis poikia :heart:
Namia ei tee mieli ollenkaan,vaikka muuten oon yliperso niille...samoin hedelmät ja vihannekset kuvottaa :x Monet jotka odottaa tyttöä ovat aluksi noiden hedelmien perään!!

Siis voi elämä tätä uupumusta, ihan rytmihäiriöö meinaa heittää välillä :eek: Ja päivällä kun hetkeksi töiden lomassa oikaisin niin uni tuli heti!! |O
Mitenhän sitä tosiaan töissä jaksaa?!!?

Zebu ei haitta vaikka sinullakin asukki ristitty sisuksi :D Toivottavasti molemmilla olisi varsinainen sissi kyydissä :heart:
Taikka kaksi...tosin itse toivon tälläkertaa vain yhtä matkustajaa ;)

Vitamiineista...itse syön monivitamiinia säännöllisesti muutoinkin. Ennen raskautta mulla on ollut myös foolihappolisä ja vehnänalkioöljy käytössä. Nyt oon syönyt Multi Vitan raskausvitamiinia sekä foolihappolisää.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:
Mulla esikoinen on tyttö, joten kuvittelen jotenkin, että meidän vauvat on tyttöjä, ehkä se vielä muuttuu. Aiotaan kyllä sukupuoli kysyä ultrassa jos joskus tilaisuus tulee. Itseasiassa nimetkin on jo valmiiksi mietittynä, että sinne asti oon jo miettinyt :D
Meil on samanlainen fiilis miehen kanssa ettei osata yhtään ajatella että tyttö tulisi nyt kun meillä on esikoinen poika. Jotenkin kuvitellaan että tietenkin meillä tulee poikavauva. Ennen kuin esikoisen sukupuoli selvisi niin oltiin kummatkin ihan varmoja että TOTTAKAI tulee tyttö :LOL:

Otetaan kyl varmaan selvää :)
 
En ookaan kuullut tuosta, että lihanhimo ennustais poikaa. Mulla kans ihan hirvee lihanhimo!!! Suklaat, karkit sun muut makeat saa jäädä kaappiin, mutta auta armias jos jääkaapissa on lihaa, eipä oo kauaa ei. Tällä (kään) hetkellä ei oo jostain kumman syystä päivän lihoja jääkaapissa :snotty:
 
mä jotenki kans koko ajan aattelen vaavin tytöks, kihlattu taas pojaks useimmiten :D mut no, oli kumpi vaan ni toivottu on <3
___________
mulla on joku kumma himo tonnikalaan koko ajan -.- jos vaan kaapista purkki löytyy ni voi olla varma että kuka sen sieltä syö :LOL:
toinen on kananmunat, en ymmärrä miten voi koko ajan tehä mieli keitettyjä kananmunia, ärsyttää vaan ku niitäkään ei sais paria enempää päivässä syödä... :kieh:
 
Onks teil muilla minkälaisii oireita ja onks niitä joilla ei oireita olllenka? Mua oikeesti alkaa vähän pelottaan jo tää oireettomuus. Parin päivän ajan nipisteli alamaha ja rinnat oli vähän arat, mutta nyt ei oo enää alamahas minkäänlaisii tuntemuksii ja rinnatkaan ei oo niin arat enää :/ Ei tunnu yhtään siltä et oon raskaana. Ainoo mikä vois olla raskausoire on hirmunen jano, varsinkin yöllä...
 
Mä taas toivoisin poikaa kun meillä on nyt 3 tyttöä ja tuo nuorin on poika niin vähän tasottus tilanne,ettei vaan ihan akkavalta ole meitin talossa :LOL:

Mullakaan ei tee makeaa yhtään mieli vaikka normaalisti mä rakastan syödä suklaata tosi paljon mutta nyt ei vaan maita ja hyvä kun saa mitää muutakaa ruokaa syötyä ku ei vaan pahemmin tee mieli.

oireina mulla on edelleen aamusta iltaan kestävä pahoinvointi,vilu ja kuumuus vaivaa välillä varsinki iltasella tulee tosi vilu ja paineen tunne alavatsalla.

 
Jee - pienta kuvotusta ilmassa. Mahaa on myos nippaillut viime paivina, ma olen niin onnellinen naista pienistakin oireista kun km:n paatynyt raskaus oli taysin oireeton. Eihan tamakaan nyt viela mitaan takaa, mutta vahan tuo lohtua. Tanaan mulla on omien laskujen mukaan huimat 5+2. Yhtaan en muista miten ekassa raskaudessa taa kuvotus meni, useampi viikko sita kylla oli ja ainoa mika auttoi oli hedelmat ja Valion mehukeitot (asuttiin silloin viela Suomessa). Tanaan myos teki tiukkaa tuon esikoisen kakkavaippojen vaihto, se loyhka vaan iski ihan taysilla omaan hajuaistiin. Voi kun aika menis nopeasti ja oltaisiin jo vapun tienoilla, sitten uskaltaisi ehka jo vahan huokaista helpotuksesta :)
Vitamiineista joku oli kysellyt. Ma olen syonyt jo useamman kuukauden takalaisia raskausvitamiineja ja nyt kun plussa pamahti, niin kaivoin kaapista Suomesta aiemmin ostetut LadyVitan raskausvitamiinit seka kalaoljykapselit. Tan lisaksi popsin viela metformiinia (ei siis tietty mikaan vitamiini!) rv 10 saakka, se voi mun tapauksessa kuulema hitusen pienentaa keskenmenon riskia.

P-P 5+2 =)
 
aamusin en haluu ees haistaa kahvia tai tupakan hajua->samantien tuntuu että oksennus lentää... sit jos nousen sängystä ennen ku oon syöny jotai tai ees juonu mehua ni paha olo koko päivän.. :p mulla ei taida olla oikeen muuta sitten :D
 
ellen- ei syytä huolestua, oireettomiakin raskauksia on! :hug: Jos oikein kovasti huolestuttaa, niin lääkäristä/neuvolasta voi pyytää raskaustestin verestä, mistä voidaan verrata istukkahormonin pitoisuuksia siihen, mitä näillä viikoilla pitäisi olla. Voipi toki olla niin, että käskevät vain odottelemaan rauhassa.
 
Täällä alkoi kuvotus :eek: No tietääpähän ainakin olevansa raskaana :LOL: Muuten se tahtookin unohtua tämän härdellin pyörityksessä.

Neuvolan ajattelinkin varata keskiviikkona kun käytän tyttöä 5 vuotis neuvolassa. Ajan otan aikasintaan rv10+ että kuuluis sydänäänet. Varhaisultraan en ole menossa.

Joku kyseli sukupuolesta; meillä on 2 tyttöä ja 2 poikaa joten ei väliä kumpi tulee =) Ehkä toivon hitusen enempi tyttöä kun poikia ollut nyt 2 peräkkäin :D Mutta siihempä ei voi vaikuttaa ja hyvä niin, nimi keksitään varmasti sekä tytölle ja pojalle! Mulla ei ole ollut mitään eroa tytön/pojan odotuksessa, ruokahimoissa,mahanmallissa tms. Kuopuskin oli synnytykseen asti mun mielestä pieni tyttö paitti eipä sitten ollukkaan ku yli 4kilonen jööti poika:LOL: , kilon isompi ku meijän muut lapset olleet.

Nyt syömään kirpeitä mandariineja, niihen iski nyt himo :p

Onni rv5+5
 
minkäs kokosia teillä uudelleen synnyttäjät on olleet nuo edelliset lapset?meillä esikoinen oli 3460g ja 48cm toinen oli 3580g ja 50cm kolmas oli [/b]3900g ja 50cm ja neljäs oli 4800g ja 52cm.Esikoisen synnytys kesti 13h5min ja kakkonen 4h,kolmonen 3h35min ja nelonen vain 50min ja tuolloin ne sano että sun kannattaa jo ajoissa tulla tänne ettei vaan kotio synny joka voi olla hyvinki mahollista :D

 
meni vähän hölmösti tuo tummennus mut väliäkös sillä..vähän kyllä jänskättää jo tuleva jos loppuunasti päästään että mitenhä nopeesti tää syntyy,no kaitpa kaikki ihan hyvin sujuu..oon melkei ite joutunu ton kolmosen nappaamaan kiinni ku synty koska kätilö huitelee toisella puolen osastoo just sillo ku muksu on tulossa vauhdilla vesien mukana

mulla on tässä raskaudessa tehnyt mieli aika paljon suolasta varsinki sipsejä,joita tässä nytkin popsin
 
Taaperotx4, meillä lapset tämän kokosia ym. olleet:
eka rv41+4 3440g ja 50cm synnytys kesti 5½h
toka rv40+5 3110g ja 48cm synnytys 7h(syöksyponnistuksella B) )
kolmas rv40+1 3270g ja 51cm synnytys 2,5h
neljäs rv39+6 4100g ja 54,5cm synnytys reilu 3h

Ihan tuli haikee mieli ku nuita laitto, vielä sentään muistaa :heart:
Mä oon saanu ohjeeksi kans että ei saa aikailla turhaan kotona ku tosi kyseessä, koska lapsivedenmenon jälkeen lapset on syntyneet heti. Vaikka ei mua enää ees pelottas kotona lasta maailmaan pukata :LOL: Harmi vaan ku kotona ei oo ilokaasua muuta en tarttis :LOL:
 
Elikkäs tänne tulee taas uusi tulokas rv 5+1 ja la 9.11 :) Aika shokis kyl vieläkin kun eka lapsi ja aika tuore parisuhde mutta kyl tää alku "järkytys" varmaan ohi menee. Oireita on ollut: menkkojen poisjäänti, alavatsa kivut,lievä huono olo,rinnat arat.. Eli menkat olleet ny yli viikon myöhäs ja tein eka 2 testiä jokka näytti negatiivista ja 3 tein tänään joka sit oli positiivinen. :) Huomenna soittoo neuvolaan^^

Ja olen 20v ja esikoista odotellaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onni09:
Taaperotx4, meillä lapset tämän kokosia ym. olleet:
eka rv41+4 3440g ja 50cm synnytys kesti 5½h
toka rv40+5 3110g ja 48cm synnytys 7h(syöksyponnistuksella B) )
kolmas rv40+1 3270g ja 51cm synnytys 2,5h
neljäs rv39+6 4100g ja 54,5cm synnytys reilu 3h

Ihan tuli haikee mieli ku nuita laitto, vielä sentään muistaa :heart:
Mä oon saanu ohjeeksi kans että ei saa aikailla turhaan kotona ku tosi kyseessä, koska lapsivedenmenon jälkeen lapset on syntyneet heti. Vaikka ei mua enää ees pelottas kotona lasta maailmaan pukata :LOL: Harmi vaan ku kotona ei oo ilokaasua muuta en tarttis :LOL:
Onni09 mulla oli myös kolmosen kohalla syöksyponnistus joka kesti vain 5 sekuntia ja kakkosen kohalla kävi niin että sairaalaan pääsin klo 16.45 ja tyttö syntyi klo 16.52 että aika nopeeta toimintaa oli..

mutta nyt on vietävä tuo poika nukkumaan ja ite aattelin kattoo hetken töllöä josko tää kuvotus vähän laantuis että pääsis nukkumaan

mä en o kun ekassa synnytyksessä vaan ehtiny saamaan kivunlievitystä mutta en ois siinäkää välttämättä ottanu mutta ne vaan kokoajan oli tarjoamassa ni oli pakko ottaa ku ei jaksanu enää kieltäytyäkkää
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellen-:
Onks teil muilla minkälaisii oireita ja onks niitä joilla ei oireita olllenka? Mua oikeesti alkaa vähän pelottaan jo tää oireettomuus. Parin päivän ajan nipisteli alamaha ja rinnat oli vähän arat, mutta nyt ei oo enää alamahas minkäänlaisii tuntemuksii ja rinnatkaan ei oo niin arat enää :/ Ei tunnu yhtään siltä et oon raskaana. Ainoo mikä vois olla raskausoire on hirmunen jano, varsinkin yöllä..
Mul ei oo mitään oireita vielä ja aiemmissakin raskauksissa ne on kunnolla alkaneet vasta rv 6 paikkeilla. Ja oon niin onnellinen ettei oo vielä mitään! Viimeksi toivoin että olis nyt edes jotain (mulla kans pari km ennen tuota poikaa) ja kyllä kaduin toivettani kun olin pää pöntössä 24/7 rv 17 saakka! Ei oo mitään enemmän hanurista ku olla väsynyt ja herätä keskellä yötäkin unesta monta kertaa oksentamaan :x

 
Huomenta |O

ellen- jokainen raskaus on tosiaan erilainen eikä niitä oireita tarvitse välttämättä ollakkaan :hug: Toivotaan siis että kaikki olisi hyvin ja huolesi turha :heart:

Minun kesken menneessä raskaudessa oli oireita (ehkä tosin lievempiä kuin nyt) jotka sitten lopahtivat ennen km. Eniten kuitenkin mua huoletti r-testit joilla en saanut kunnon positiivista ollenkaan ja vahvin viiva minkä sain oli haalistunut puolella päivää ennen km.
Eli ilmeisesti mulla oli vaan kiinnittymisen yritys tuo tammikuinen raskaus!!
Nyt olenkin sitten ollut huojentunut siitä että r-testitulos oli heti niin vahva :heart:

Katselin eilen sairaala-sarjaa ja tippa tuli linssiin katsellessa kuvattua synnytystä sekä keskosia :'( Oli todella rauhallinen synnytys siinä ja sanoin miehellekin että olisipa itselläkin yhtä rauhallinen sitten marraskuussa!! ;)
Muistaakseni nimittäin kaksosten syntymän jälkeen vannoin etten enää synnytä, senverran oli rankkaa puuhaa :whistle: Mutta aika on kullannut muistot :heart:

Mulla oli sillon poikien synnytyksessä kaikki avut käytössä...epiduraali, kohdunkaulapuudute ja ilokaasu (mikä ei kyllä sopinu mulle ). Rankinta oli ponnistelut sillä molemmat pojat oli virhetarjonnassa ja A-poikaa ponnistelin hiki otsalla yli tunnin :whistle: Lopulta älysivät auttaa imukupilla ja saatiin poika syntymään! B-poika syntyi vajaa 30 min. päästä ja hän tuli ihan omilla ponnistuksilla. Synntys kesti 9½h.
Menetin todella paljon verta ja sain punasolutankkausta! Pari ekaa päivää meni huonossa hapessa mutta siitä kyllä pian aloin sitten toipua.
Poikien mitat oli: A 3380g/49cm ja B 3175g/46cm ja syntyi rv 38+2:heart:

Onhan sitä tässä tullut mietittyä kuinka isoksi yksi lapsi tuolla masussa sitten kasvaa kun kaksosetkin oli nuin isoja :whistle: En välttämättä mitään 5 kiloista haluaisi kuitenkaan :eek:
Myös synnytyksen kesto mietityttää...luulen että olisi nopeampi?! Paikatkin jäivät kaksosista niin levahtaneiksi :whistle: :LOL: Että eiköhän sieltä helpommin tulla ;)

Nyt valmistautumaan töihin.... :wave:

Jennyli+Sisu 4+5


 

Yhteistyössä