Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Huomenta!

Laitappa thor minulle synnäriksi tuo PKKS, ei kai kukaan minua pelkän synnärin perusteella tunnista :D

Tervetuloa Etna ja Pomppiva Pallokala :wave:

Lyhyestä virsi kaunis, pissattaa vietävästi ja uloslähtö odottaa :wave: :wave:
 
Varovaisin toivein liityn tähän ketjuun. Kirjoittelin hetken tuolla elokuisissa, mutta sitten joulunpyhinä sain keskenmenon. Nyt plussasin ekasta kierrosta km:n jälkeen ja toivon todella että tämä kaveri jaksaisi pysyä matkassa. Olen 33 v, asun pääkaupunkiseudulla ja perheeseen kuuluu miehen lisäksi 1v8kk esikoispoika, kakkosta nyt toivotaan. LA asettunee jonnekin 30.10 tienoille.

 
Moi taas!
No, jokos teillä muilla on "vaivoja?" Mä oon ihan älyttömän itkuherkkä.. joka asiasta pillitän. :LOL:
Vessassa saa myös juosta, ja tänään ja eilen on ollut iltapäivällä sellasta kunnon kuvotusta :x
Tissit myös niin turvonneet, et pitää varmaan ostaa kokoa suuremmat rintsikat kohta. :)
Ja sit kaikista pahin. TÄÄ VÄSYMYS!!! Töissä ihan järkyttävä kiire, meni vielä ylitöiksi tänään, ja sit meinasin kuolla kotimatkalle, kun piti kävellä lasten kanssa.. Joo, mut hyvä merkkihän noi oireet on..? vai ?:)
 
Tervetuloa uudet plussanneet ja kiva kun liitytte seuraan! :heart: Toivottavasti jatketaan loppuun asti samalla porukalla. Tuolla lokakuisten pinossa on saatu valtavasti kurjia uutisia, ihan tulee tippa linssiin heidän puolestaan... :'(

 
Minakin ilmoittautuisin varovasti mukaan =) . Esikoinen 1vee 8kk, kakkosta tehty pitkaan ja hartaasti: 05/08 km ja nyt sitten vihdoinkin plussa. Matalalla profiililla taitaa menna seuraavat kuukaudet, taytyy vain toivoa parasta! Laskettu aika 7.11. tienoilla, mutta se vahvistunee sitten aikoinaan.
 
Pikkuruinen: Herkkänä ollaan täälläkin. Nyt vissiin joka päivä saanu kyyneleet silmiin aivan kummallisista asioista. Mies huokailee, kun ei pysy mukana, mutta onneksi ymmärtää :heart: Tissit on tosiaan kasvaneet kiitettävästi, seuraavaan kuppiin on jo pitäny siirtyä. Myös tuo väsymys on hurjaa vaikkei onneksi niin rajua kuin tuosta esikoisesta. Etovaa oloa on ollut pitkään, mutta nyt se on onneksi helpottanu.
 
Huomenta!

Täälläkin etovaa oloa ja itkuherkkyys huipussaan :D

Minä eilen illalla pyörähdin täällä, mutta erehdyin lukemaan lokamassujen pinoa ja itkuksihan se meni. En sitten viitsinytkään mitään kirjoitella kun niin paha mieli tuli :( Kaikille paljon tarrasukkia mukaan matkalle ja tervetuloa uusille! :hug:

Ja eikun ulos happea haukkaamaan, hoitaa tätä ellotusta osaltaan sekin :wave:
 
Jestas, alan jo epäilemään raskaustestin luotettavuutta, sillä mulla ainoa oire on ollut nipistely alavatsalla. Jostain syystä ruisleipää on tehnyt mieli ihan mielettömästi. No ehkä ne oireet sieltä vielä tulee.. :)
 
Etomista, etomista... :/

En oo mielialavaihteluita huomannut, mutta alkuraskauden väsymys kyllä näyttää tekevän tuloaan. Onneksi meidän pikkuinen vielä nukkuu suurimman osan vuorokaudesta, niin saa äitikin levätä. :saint:

Varhaisultra olisi maanantaina 16.3 Brunolle Femedaan. Sen jälkeen on taas astetta varmempi fiilis, vaikka nytkin on kyllä ihan hyvä olo tästä raskaudesta. Äkkiähän se voi muuttua, niin kuin tuolla lokakuisilla tosiaan, mutta toivotaan ettei.

Millä fiiliksillä muut odottelette?

Thor ja pikkuinen 5+6
 
Minuakin etoo. Etoo jopa niin pahasti että ei tee mieli syödä mitään. Kahvi tekee heikkoa. Saako odottaessa juoda vihreää teetä? Meillä on tämmöistä:
http://www.nordqvist.fi/web/index.php?id=100 onkohan tuo hyvää?

Kamala tämä olo kyllä. Yli ei ole tullut vielä mutta tänään on ellottanut aamupäivästä alkaen.
Semona onhan se ruisleipähimokin oire :D

Varanikki ja ruokahalunviejä 5+0 :D
 
Täällä on hiljaista, ei oo mitään muita vaivoja kuin alavatsan turvotusta. Varoitin miestä jo etukäteen mielialan vaihteluista, ja väitti ainakin tässä vaiheessa, ettei ole huomannut mitään outoa. Pahoinvointi voisi olla kokonaan tulematta, kun on useamman päivän ulkomaan työmatkakin sopivasti 8. raskausviikolla. Erityisellä mielenkiinnolla odottelen niitä himoja tiettyihin ruokiin, toivelistalla olis jäätelö, mansikat ja muuta mukavaa.

Thor kysyi fiiliksistä - ihan positiiviset ja optimistiset tällä hetkellä. Jos jotain negatiivista sattuu matkan varrella, niin sillehän ei oikein mitään voi. Hyviä vointeja kaikille!

FinSki rv4+4
 
Unohdin sitten tuossa ekassa viestissa laittaa meistakin tietoja. Eli itse olen 32, mies 34 ja asustelemme ulkomailla ja taalla tama kakkonenkin syntyy B) .

Mulla on tanaan ollut lievaa etovaa oloa ja palelu sen kun jatkuu. Fiilikset ovat tahan asti hyvat, toki km-peikko kurkkii olan takaa kokoajan mutta yritan olla ajattelematta sita vaihtoehtoa. Tosin helpommin sanottu kuin tehty :/ . Mulla on eka ultra paasiaisen jalkeen ja sinne asti pitaisi jaksaa odottaa.

Pikku-Pingu 4+5
 
täälä ollaan aika normaaleilla fiiliksillä, ei sitä toisen kohalla jaksa siten innostua miten ekan kans. ehkä se johtuu siitä että on vielä vähä epuskonen olo. aattelin ens viikonalussa soitella neuvolaan aikaa.

mua stressaa vähä työasia, oon tähän asti ollu hoitovapaalla ja nyt olis "unelmapaikka"haussa naapurikunnassa eli siis semmonen mitä tein ennen esikoisen syntymää, mutta en haluais valehdella ja minusta se on työnantajan harhaanjohtamista jos en sanos raskaudesta. jos saisin sen paikan niin en haluais alottaa sitä niin että "ai niin en tainnukkaan mainita, jään syksyllä sitte äippälomalle" mutta hakea kait täytyy silti.

olispa kiva tietää mitä viikkoa sitä oikeen eletään, mutta jospa se sitte selviäis jossain vaiheessa
 
Uskaltaisinko tänne vähän kurkkia.... =)

Tänään ja eilen plussattu ja kolmatta lasta odotellaa. Olo on ihan yhtä höntti, onnellinen, epävarma, jännittynyt kun ensimmäistäkin odottaessa.

Mulla ei ole oikein mitään oireita. Toivon niin että tulis niin tietäisin kaiken toimivan hyvin. Mutta ehtiihän ne tulla vielä. =)

Aamukaste ja pisara 4+1 ( kai)
 
Mä yritän olla turhia stressaamatta, mutta ajatukset kyllä pyörii aikalailla tässä odotuksen epävarmuudessa. Oireita on turvotus, väsymys, hirmuiset kipeät finnit ja iltakuvotus.Onneksi ei ole tarvinnut vielä oksentaa, vaan syömällä jotain usein saa pidettyä pahan olon kurissa.

Mulla oli varhaisultra varattuna 16.3., mutta jouduin työesteen takia siirtämään sitä. Menen jo 12.3. Laskujeni mukaan silloin on 6+6 tai vähintäänkin 6+4, joten kyllä siellä jotain pitäisi näkyä, ja jos ei näy niin sitten peli on selvä. Pidemmälle mä en malta odottaa, vaikka viimeksikin kävin ultrassa 6+2 ja kaikki oli silloin vielä kunnossa. KM tuli pari viikkoa myöhemmin. Mutta en pysty odottamaan nt-ultraan asti.

Zebu 6+0
 
Huomenta ja tervetuloa aamukastetta :D

Täällä alkoi jonkulainen vatsatauti. Mies oli viime viikon mahakipuinen, muttei muuta, minä olen nyt mahakipuinen ja kuralla, esikko kurasi housunsaa aamutuimaan ja nuorempi tulenee perässä toki jossain vaiheessa.

Luulenpa että eilinen ellotus johtui tästä taudista koska sitä nnyt ei enää ole.. Kahvikin maistui hyvälle taas.

Sohvalle siirtyy hän :wave:
 
Voi ei Varanikki :hug: ! Täällä meni muutama päivä sängynpohjalla, mutta nyt ollaan taas vauhdissa mukana. Tosin tuo huono-oloilu jatkuvasti taka-alalla ;) Ihmettelen kovasti, ettei kukaan muu meidän perheessä sotke kaakeleita!
Tervetuloa uusille matkustajille! Pidetään pää kylmänä ja ootellaan parasta...just just... :LOL:


Terkuin Mrs Ehkäpä rv 5+1
 
Tänään oon ollu hermorauniona ja paniikki iskee; erittäin voimakasta alaselän jomotusta, kuukautiskivun tyyppistä ja alkoi tulla sellaista rusehtavaa vuotoa, km? Tänään olis tasan rv5. Onko teillä ollut tuon tyyppisiä oireita? Muistan vaan viimeksi kun alkoi tulla rusehtavaa vuotoa niin keskenhän se meni :(
 
heips.
varovaisesti tänne tulen kurkkimaan.. Olen 22 vuotias tyttönen ja alkuviikosta tein muutaman haamuviivan ja äsken selkeän viivan, vihdoin uskon jollainlailla että siellä varmaan jotai masussa on ;) Eli esikoista mieheni kanssa haaveilleet ja toivottavasti haave toteutuu nyt! :heart: Neljännellä yrityskerralla tärppäsi! Laskeskelin että viikoilla 4+4 nyt olisin. Oireita ei oikeastaan ole, vähä äklötystä joinain iltoina ja palelua, maha turvoksissa.. Nyt kaikille meille tarrasukkia ja enkeleitä!!
HannA- ja pikkuruinen
 
Semona Mulla on ollut joka raskaudessa vuotoa alkuviikoilla. Ennen plussaa pikkuisen kirkasta verta ja sen jälkeen vaaleanpunaista vuota. Samalla kaavalla on mennyt joka kerta. Ainut raskaus jossa ei tullut verta oli keskenmeno ( keskeytynyt keskenmeno). Mutta ole siis huolissasi jos se vuoto alkaa olla kunnolla veristä tai tulee kovempia kipuja. Toivottavasti pienellä olisi kaikki hyvin. Mutta siis itsellänikin tulee tälläkin hetkellä kohdunsuulta ( eli ei edes pyyhkiessä vaan pitää syvemmältä koittaa) tulee sellaista vaaleanpunaista vuotoa ja tuossa 4 pv. sitten tuli kirkasta verta mutta silti yritän olla murehtimatta kun noin on ollut ennemminkin.

Onko kellään teillä semmosta ruokahaluttomuutta
? Ei siis varsinaisesti ellota tai okseta mutta ei vaan tee mieli syödä yhtään mitään. Tuota mulla on ja vähän vatsan/selän polttelua mutta ei muuta...no on ehkä hajuaistikin hieman terästynyt jos nyt oikein mietin.

Voi että mä en usko tätä vieläkään :heart: :heart: Siis mä oon tästä niiiiin onnellinen =)
 
Uskaltaisikohan sitä jo liittyä mukaan koska sain eilen viivan testiin ja vähän jännittää että onkohan tuolla masussa oikeesti joku.

Oireina mulla on kuvotus ja tänää oon joutunu pönttöä kaulailemaan kesken pojan syötön ja kauhea väsymys vaivaa sekä nenän tukkosuus.

tässä tietoja minusta listalle elikkäs oon 26v ennestään on jo 4 lasta jotka ovat 4v,3v,2v ja 11.5kk ja tää ois meitin viides ja synnäri on TYKS jos ei muuteta sitä ennen

La ois vauvalaskurin mukaan 14.11.2009 mut voi vielä muuttua





 
Onko teitä marraskuisiakin jo.. Kamalan nopeesti tä aika menee.. :) justhan mä tein tammikuussa plussatestin.. Olin tuolla syyskuisissa odottajissa.. (päättyi keskenmenoon kuukausi sitten) :ashamed: Jos mä sitten uudestaan pääsisin joulu tai tammivauvojen odottajiin...

Mutta teille paljon tarrasukkia ja -liimaa mukaan pienille.. Ja tosi paljon onnea.. :heart:
 

Yhteistyössä