*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
Alkuperäinen kirjoittaja FinSki:
HeidiS23, viitsitko valaista hieman enemman tuota istukkatutkimusta? Meillakin on edessa geenien tutkimus, ja olemme alustavasti suunnitelleet menoa lapsivesipunktioon, koska lukemani perusteella tuossa istukkatutkimuksessa on hieman korkeampi keskenmenoriski, ja myos se riski, ettei naytetta saada otettua, jolloin joutuu joka tapauksessa lapsivesitutkimukseen. Eli siis miksi valitsit istukkatutkimuksen lapsivesitutkimuksen sijaan, oliko kyseessa vain se, etta istukkatutkimus voidaan suorittaa aiemmilla viikoilla? Lahinna yritan etsia tietoa siita, etta pitaisiko meidankin harkita istukkatutkimusta varteenotettavana vaihtoehtona...
Mulla on turnerin mosaiikki( syndrooman lievempi muoto)ja lapsen saanti mahdollisuus on 75%( siis terveen).Mulle tota tarjottiin jo ekassa raskaudessa koska minulla on tuo sairaus ja veljeni oli syntyessää vakavasti vammainen ja kuoli ollessaan 8kk.Mulla tosta näytteestä tutkitaan vauvan geenit ja se että onko lapsi perinyt minun sairauden.Mulla toi menee niin että jos 50% mahdollisuus poikaan ja 50% mahdollisuus tyttöön niin siittä 25% pojista on terve ja 25% oisi vammainen ja tytöistä niin että 25% olisi terve ja 25% kantaisi mun sairautta mutta ikinä ei tiedä mihin noista tuuri osuu.Mulla 2 toditetusti tervettä tyttöä ja rv 19 kuolleena synnytetty poika jok istukkatutkimuksessa todettiin vammaiseksi mutta vakavuutta ei osattu sanoa.Saan myös tietää sukupuolen 100% varmuudella.


Kysy vielä jos haluat jotain tietää kerron kyllä mielelläni.Mulle toi on tehty 3 kertaa.Ja nyt ois tulossa 4 kerta.
Juu HeidiS23, kaikillahan meilla on omat syymme menna kyseisiin geenitutkimuksiin, mutta siis miksi valitsit istukkanaytteen etka lapsivesinaytetta? Kun mun mielesta siis lapsivesinaytteenotto kuulostaa riskittomammalta... Onko istukkanayte soveltuvampi tuohon Turnerin oireyhtyman tunnistamiseen?
 
Moikkamoi!

Tänään tuntuu olo vähän paremmalta, paitsi aamupäivä oli hirveä kun piti olla töissä 5 tunnin yöunilla. En jostakin syystä saanut unta 6 jälkeen... Pitäis lopettaa nää päiväunet!

Tilasin sit huuto.netistä kotidopplerin. Milloin aikasintaan kuuluu ne sydänäänet? Ois vaan kiva kertoa suvulle raskaudesta äitienpäivänä, kaikki menossa mummon luo silloin, mutta se on viikko ennen np-ultraa, mutta jos kuulisin ne äänet. Silloin ois 10+6. Täytyy myös myöntää että huusin myös kantoliinaa, vaikka miehen mielestä hankintoja ei pidä vielä tehdä. En taida kertoa :D Mies ei halua ollenkaan et kerrotaan raskaudesta kenellekkään ennen np-ultraa, mut mä haluaisin kertoa mun parhaalle kaverille. Yhdelle siskolle oon jo kertonu. Odotan innoissani appivanhempien reaktiota, hitsi jos itsellä olisi vanhemmat joille kertoa. Valitettavasti menetin vanhempani pari vuotta sitten :'( Ois se äidin tuki ollu korvaamaton kun on saamassa oman lapsen...

Ihmettelin hirveesti miten tee niin liikututte noista runoista, mutta sitten kun luin ton hömppäpömpän ennen kun olin äiti-runon kyllähän mullkin tuli tippa linssiin, jotenkin niin koskettava.
 
magda: Mä ajattelin kans kertoa äitienpäivänä, jos kaikki suinkin on silloin vielä hyvin :)
Kauheeta tuo vanhempien menetys...etkä pääse kertomaan heille suurta uutista...:(

Oletko muuten magda Turusta, itse olen myös :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja FinSki:
Alkuperäinen kirjoittaja heidiS23:
Alkuperäinen kirjoittaja FinSki:
HeidiS23, viitsitko valaista hieman enemman tuota istukkatutkimusta? Meillakin on edessa geenien tutkimus, ja olemme alustavasti suunnitelleet menoa lapsivesipunktioon, koska lukemani perusteella tuossa istukkatutkimuksessa on hieman korkeampi keskenmenoriski, ja myos se riski, ettei naytetta saada otettua, jolloin joutuu joka tapauksessa lapsivesitutkimukseen. Eli siis miksi valitsit istukkatutkimuksen lapsivesitutkimuksen sijaan, oliko kyseessa vain se, etta istukkatutkimus voidaan suorittaa aiemmilla viikoilla? Lahinna yritan etsia tietoa siita, etta pitaisiko meidankin harkita istukkatutkimusta varteenotettavana vaihtoehtona...
Mulla on turnerin mosaiikki( syndrooman lievempi muoto)ja lapsen saanti mahdollisuus on 75%( siis terveen).Mulle tota tarjottiin jo ekassa raskaudessa koska minulla on tuo sairaus ja veljeni oli syntyessää vakavasti vammainen ja kuoli ollessaan 8kk.Mulla tosta näytteestä tutkitaan vauvan geenit ja se että onko lapsi perinyt minun sairauden.Mulla toi menee niin että jos 50% mahdollisuus poikaan ja 50% mahdollisuus tyttöön niin siittä 25% pojista on terve ja 25% oisi vammainen ja tytöistä niin että 25% olisi terve ja 25% kantaisi mun sairautta mutta ikinä ei tiedä mihin noista tuuri osuu.Mulla 2 toditetusti tervettä tyttöä ja rv 19 kuolleena synnytetty poika jok istukkatutkimuksessa todettiin vammaiseksi mutta vakavuutta ei osattu sanoa.Saan myös tietää sukupuolen 100% varmuudella.


Kysy vielä jos haluat jotain tietää kerron kyllä mielelläni.Mulle toi on tehty 3 kertaa.Ja nyt ois tulossa 4 kerta.
Juu HeidiS23, kaikillahan meilla on omat syymme menna kyseisiin geenitutkimuksiin, mutta siis miksi valitsit istukkanaytteen etka lapsivesinaytetta? Kun mun mielesta siis lapsivesinaytteenotto kuulostaa riskittomammalta... Onko istukkanayte soveltuvampi tuohon Turnerin oireyhtyman tunnistamiseen?
Mulle sanottiin että vain tuosta näytteestä saadaan tuon turneri selville,näin ainakin ymmärsin sen.
 
Annsku: Joo, oon kans Turust. Minkä ikänen sä muuten oot? Ois kiva tavata muita odottavia täältä turusta sitten kun ollaan vähän pidemmällä! Tai sit synnärillä :LOL: Täällähän on niin helppoa liikkua busseilla ja tavata, kun on vaunujen kanssa ilmasta.
 
Kiitos kaikille teille haleista ja mukana jännittämisestä :heart: Luen täällä onnellisena tiedän kuulumisia ja elän niissä mukana. Kai sitä takertuu kaikkeen positiiviseen kiinni tällä hetkellä.

Aivan mahtava runo Gutupallo. Todella osuvat sanat. Täällä pyyhditään miehen kanssa kyyneleitä.

Oma olo on aika surkea edelleen. Soitin sairaalaan labrojen tuloksia tänään ja ne antoi kyllä vähän positiivista ajateltavaa. Raskaustestin arvot oli eilen tosi korkealla ja hoitajan mukaan ei mitään hätää. Valittelin sille mahakipuja ja hoitajan mukaan voi olla myös normaalia kasvukipua. Vuotoa tulee kokoajan, mutta on pääasiassa ruskeaa. Siihenkin hoitaja kommentoi, että ei mitään hätää niin kauaa kun vuoto ruskeaa. En kuitenkaan uskalla uskoa kaiken järjestyvän parhainpäin vaan varaudun pahimpaan, ettei sitten tule mitää ikäviä yllätyksiä.

Voikaa hyvin.
 
Sky :hug: Toivotaan että sullakaan ei ois mitään vakavampaa!

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :flower: Ja paljon voimia surun kohdanneille! :hug:

Itsellä tuli tänään se aamu että mikkään housut ei mahdu enää kiinni! Eikun äippähousut varastosta esiin että kehtaa ulos mennä. Maha on jo iso eikä jää muiltakaan huomaamatta.
Huomenna ois eka neuvola aamulla, ihana! Toivottavasti :heart: -äänet kuuluis.
Pahoinvointi ja pahin väsymys mulla alkaa ihan selvästi kans helpottaan, jaksaa jo touhuta lasten kanssa.

Onni rv 11+1
 
Jennyli en ihan papu, mut kyl väriä oon jonkin verran saanu :) Pakko oli eka viikko käyttää suojakerroin 50, jotta ei palais. Kuuma kyl siellä oli, päivisin noin +40 ja iltasin +30 B) Onnistuin mää hommaamaan itelle "ruokamyrkystyksenkin", joten yks päivä meni oksennellessa ja ripuloidessa :x Täällä muuten kans joka päivä hetken aikaa menkkatuntemuksia. Tosi ärsyttäviä, ku aina tulee mieleen, että mitä nyt jos homma meneekin kesken :( Täällä ei vielä oo edes neuvolaan soitettu :eek: Varmaan huomenna pitäisi.

hömpänpömppä Tuota runoa aattelin ite käyttää :)

aamukaste :hug: Isovanhempien piittaamattomuudesta, surullista :(

Caribbee Ihana kuulla hyviä uutisia :hug: :heart:

Sky Toivottavasti kaikki menee parhainpäin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja magda:
Annsku: Joo, oon kans Turust. Minkä ikänen sä muuten oot? Ois kiva tavata muita odottavia täältä turusta sitten kun ollaan vähän pidemmällä! Tai sit synnärillä :LOL: Täällähän on niin helppoa liikkua busseilla ja tavata, kun on vaunujen kanssa ilmasta.

mä oon kanssa Turusta.Mistäs päin Turkua te ootte?

 
Rv 10 lähtee käyntin ja alkiota kutsutaan nyt sikiöksi :heart: =)
Enää 2 viikkoa maagiseen rv 12!! Lyhyt aika mutta silti niin pitkä ;) Toivottavasti kaikki menisi loppuun asti hyvin!! :heart:
Neuvolaan 4 päivää :D


 
verenvuoto alkoi eilen illalla jälleen runsaampana kuin aikaisemmin mutta onneksi maanantaina pääsen ultraan tayssiin mutta jos jatkuu verenvuoto samana kuin eilen niin ehkä raahaan itteni sinne jo huomenna.Vuoto on siis suurimmaksi osaksi rusehtavaa,onneksi.

heidiS23 + pikku pirpana rv 11+5
 
Huomenta kaikille!

:hug: teille, jotka sitä tarvitsette.

En oo kirjotellut vähään aikaan kun pahoinvointi on nyt ilmeisesti taaksejäänyttä elämää, jee! Eikä sen takia oo tullut röhnötettyä tässä koneella. Väsymyskin alkaa pikkusen hellittään.

Multa otettiin eilen kaksi viisaudenhammasta pois ja jännitin sitä ihan hirveesti, inhoan hammaslääkärissä käyntiä muutenkin. Mutta nyt täytyy kyllä sanoa, ettei ollut paha toimenpide, vaikka toinen jouduttiin leikkaamaan pois. Hammaslääkäri oli huolissaan, että miten pärjään pelkällä panadolilla leikkauksen jälkeen, mutta en oo tänään edes ottanut niitä kun paikat ei oo kipeinä :eek: Auttaskohan nää raskaushormonit jotenkin tohon kivunpoistoon luonnostaan vai onko mussa jotain vikaa ;)

Joku kyseli niistä kotimaisista pakastemansikoista. Mulle sanottiin neuvolassa, ettei kotimaisiakaan saisi syödä ilman kuumennusta edes itse poimittuja. Tosin ekassa raskaudessa ei kyllä tällästä ohjetta ollut, joten en tiedä onko mun neuvolantäti vaan tosi tarkka.

Mä oon kanssa jo huolissani siitä mihin saadaan esikoinen hoitoon kun lähdetään synnyttään. Meillä mummi tulee kyllä hoitamaan kun ollaan sairaalassa, mutta ko mummi asuu reilun 100 km päässä ja mitäs jos tulee äkkilähtö yöllä. Mun kaksi kaveria, jotka asuis meijän lähellä saa molemmat lapsen vähän ennen mua niin en viittis heitäkään vaivata kun uusi vauva on just tullut taloon. Onhan tässä vielä aikaa keksiä ongelmaan ratkaisu, mutta tosi tylsää kun kaikki sukulaiset asuu kaukana!

Enää viikko np-ultraan :D

Liina ja ötö 10+2
 
Kiitti kaikille myötätunnosta :hug:

HeidiS23 :hug: Onneksi ultra on pian niin pääset epätietoudesta :hug: Onneksi vuoto on tosiaan rusehtavaa eikä veristä :) Toivotaan kaiken olevan paremmin kuin hyvin.

Hömpänpömppä :hug:

Voi että kun tulisi jo kirjeposti. Tänään pitäis tulla mun mammahousut

sky Toivon niin teillä kaiken menevän hyvin :hug: =) Hyvällä säkää voi olla dopplerikin jo laatikossa :heart:

Mieli edelleen tosi herkillä ja kohtutuntemuksia on..siinäpä oireet tänään.

Aamukaste ja pikku pisarani 10+0 :heart:
 
Moikka!
Ihan pikakysymys, ollaan lähdössä just asioille.. ONKO MUILLA OLLUT JO LIITOSKIPUJA?
Mulla viikkoja nyt jotain 9+4 ja eilen illalla ja tänään ollut alapää ihan tohjona... et miten tää on mahdollista?? Nyt jo? :eek:
 
Kyllä mulle ainakin sanottiin, että kotimaisia pakastemansikoita voi syödä kuumentamatta ja tietty siis myös niitä tuoreitakin kunhan katsoo, ettei ole multaa. Se multahan kaikissa kasviksissa on se paha juttu ja siksi pitää pestä tai kuoria.

Täällä on ollut jo pari päivää ihan ok olo, jospa pahin oksetus menisi pikkuhiljaa ohi. Eilen kävin verikokeissa ja jäin jopa shoppaileen kaupungille. En tosin löytänyt mitään kun kevättakkeja sovittelin ja kaikki muuten sopivat takit puristi mahan kohdalta tai ei mahtuneet kiinni mahan kohdalta ollenkaan :eek: Vaikka muutenkin vähän ylimääräisiä kiloja, niin tuntuu, et toi maha on kyl turvonnut tai jotain.. Ja nimenomaan tuosta navan kohdalta, itse alamaha ei ole turvonnut tai kasvanut ja housut ei purista mut ärsyttävä pömppö on..

Ja minä taisin tänään kuulla ekan kerran vauvelin sykkeen :heart: Oon nyt muutamana päivänä kuunnellut, aikaisemmin en ole kuullut mitään, mut nyt löysin tosi alhaalta jostain häpyluun rajamailta (alta melkein) nopean sykkeen. Tosi kauan kyl etsin ja sai painaa, mut luulen et vauvan syke oli kun kuulosti ihan samalta kuin esikoisella aikoinaan. Ihan tärisyttää jos se oikeesti oli meidän vauva :heart:

 
oujee, vähän reilu puolen tunnin pääst täytyykin lähtee talsimaan kohti neuvolaan, ei sillai jänskätä mut kuitenkin vähän.. entä jos se mun neuvolatäti on joku iha tylsä mummeli, joka ei kuuntele tai mitään.. viime vuonna ennen km:ää oli ihan tosi mukava nuorineuvolatäti ja juttu luisti, toivottavasti nyttenkin..
Paha olo on aivan sietämätön, ja juuri niin varsinkin TÖISSÄ.. mukavaa olla kassalla ja tunnustella että tuleeko ykä vai ei..

mutta mitäs teille muuta? täällä ainakin aivan loistava auringonpaiste, kerrankin.. ihanaa <3

kirjoittelempa sitten neuvolakuulumiset päivällä :)

 
:attn: KYSELYÄ :attn:

Eli asia 1. Onko kenelläkään muulla päänsärkyäjoka ei lähde panadolilla pois? Täällä on särkenyt kolme-neljä päivää eikä mikään auta.Ei ulkoilu, vedenjuonti,lepo.EI MIKÄÄN |O

asia 2. ramppaako kukaan muu jo 2 kertaa yössä vessassa?

asia 3. Onko kenelläkään muulla koko ajan "metallin maku" suussa ja mieletön jano joka ei juomisella vähene? Tämäkin yötä-päivää.

asia 4. Herääkö kukaan muu keskellä yötä ja sitten ei uni enää tule?

Jotenkin muistelen että esikoisesta suurin osa näistä tuli vasta 12 viikon jälkeen?? Paitsi tuo päänsärky, sellasesta en muista ikinä ennen kärsineeni!

Kertakaikkiaan on väsynyt ja turvonnut pissahätäinen olo, naamassa ja hiuspohjassa tuhaannesti finnejä ja silti iho on niin kuiva että kiristää...Ei kovin hehkeetä, siskot,

Terkuin Heinis ja kirppu, 8+6 (jaiks!!)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:
:attn: KYSELYÄ :attn:

Eli asia 1. Onko kenelläkään muulla päänsärkyäjoka ei lähde panadolilla pois? Täällä on särkenyt kolme-neljä päivää eikä mikään auta.Ei ulkoilu, vedenjuonti,lepo.EI MIKÄÄN |O

asia 2. ramppaako kukaan muu jo 2 kertaa yössä vessassa?

asia 3. Onko kenelläkään muulla koko ajan "metallin maku" suussa ja mieletön jano joka ei juomisella vähene? Tämäkin yötä-päivää.

asia 4. Herääkö kukaan muu keskellä yötä ja sitten ei uni enää tule?

Jotenkin muistelen että esikoisesta suurin osa näistä tuli vasta 12 viikon jälkeen?? Paitsi tuo päänsärky, sellasesta en muista ikinä ennen kärsineeni!

Kertakaikkiaan on väsynyt ja turvonnut pissahätäinen olo, naamassa ja hiuspohjassa tuhaannesti finnejä ja silti iho on niin kuiva että kiristää...Ei kovin hehkeetä, siskot,

Terkuin Heinis ja kirppu, 8+6 (jaiks!!)
1. Paansarkya on ollut parin viimeisen viikon aikana pari kertaa viikossa, lahtee yleensa kohtuullisesti parasetamolilla.
2. Vessassa on pakko kayda kerran yossa, koska sattuu alavatsaan kovasti.
3. Ei ole metallinmakua eika tavallista kovempaa janoa.
4. Nyt on alkanut olemaan tuota yoherailya, ja se on tosi arsyttavaa. Tunnin tai puolitoista pyorin sangyssa, ennen kuin saan taas uudestaan unen paasta kiinni.

Yleisena toteamuksena sanoisin, etta turvottaa ja hehkeydesta ei ole tietoakaan.
Finski rv 10+4
 
Hei, Liityn joukkoonne iloiseen . La 5.11, joten 11 viikkoa tuli juuri täyteen ja 12 lähdetään porskuttamaan :) Ikää mulla on jo peräti 41 vuotta ja nautin raskaudesta täysillä :) Odottelen tätä kullanmurua yksin. Teinit 19 vuotias sekä 16 vuotias ottivat ilouutisen ihanasti vastaan. Varhaisultrassa kävin jo 16.3 ja siellä näkyi jo sydämmen lyönnin. Neuvolassa olin 31.3. Neuvolalabraan menossa huomenna, UÄ 24.4 ja neuvolalääkäri + neuvolakäynti 28.5. Lapsivesipuntioaikakin on jo varattuna 14.5. Kaikenlaista pientä olen jo hankkinutkin...tuttipullo, villasukat yms. Onnea teille kaikille odotukseen!
 
Heinämassu82: Mä ainakin rappaan kokoajan vessassa...öisin se on kyllä rasittavaa herätä kokoajan kun KAUHEE hätä...:p

magda+taaperotx: Mä olen 25 ja Paattisilla asutaan, noin 20km Turun keskustasta...:) Ois tosiaan hauska treffata jossain kohtaa kun tää homma hiukan etenee :p

Tervetuloa Zera :)

Annsku 8+6
 
Noh nii, onpas nyt käyty varhaisultrassa ja siellä oli iki-ihana pikkuinen :heart: Pituutta Nyytillä oli 2cm ja 7 mm ja nt oli 0.5 mm. Kuulemma ihan normaali. Sydän sykki kiivasta tahtia ja voi, että sydän täyttyi rakkaudella :heart:

Heinämassu82

1. Päänsärkyä mulla on välissä mut menee itsestään ohitse. Muutaman kerran olen joutunut ottamaan vähän särkylääkettä.
2. Vessaan herään yks tai kaks kertaa yössä.
3. Metallinmakua ei ole mutta jatkuvaa janoa kylläkin löytyy.
4. Minulla on kans alkanut olemaan yöheräilyä ja sit on vaikea päästä takaisin uneen.

Hehkeydestä ei ole täälläkään tietoa!! :ashamed:

Tine & Nyytti 9+4 (sanoi ultraaja)
 
Teretulemast zera!!

Jennyli tjaah,näin se lääkäri sano ja näihä mie sen siit laitteestaki jot se anto 8w1d :eek: Riippuu varmasti laitteestaki ja hei eiks se sikiön mittaki pitäs näil viikoil olla 15-22mm..höh,onpas kummaa. Mut pää asia et mei masupallerot voi hyvin ja kasvaa! ;)

mitäs muuta miul oli... :ashamed: unohin jo...nää on nää yöhuki8t ei niiku meinaa herätä ensinkää tähä päivää.. Lähtee nyt valmistaa jotain sapuskaa poppoolle..
Nii muute,täällä hormoonit vissii vähä hyrrää ko on ihan törkeen onnellinen olo,ei niinku mikää lannista,tuli dopplerikin postissa tänää enkä niitä sydänääniä löytäny mut sekään ei niiku haitannu yhtää....siirappia valuu korvista ihan. Piti miehellekki soittaa ihan töihi ja ylistää kuinka paljon häntä rakastan ja miten onnellinen oon.. :LOL: :LOL: Sitäki rupes himppa naurattaa... :whistle:

gp höperehtii....
 
Jeps, täällä yksi väsynyt sankari. :wave: En ole jaksanut kaikkia kirjoituksianne lukemaan, toivottavasti tästä joskus piristyn ja pääsen taas vauhtiin mukaan.

Tänään pelästyin kovin, kun kävin työterveyslääkärillä, joka sanoi, etten saa tehdä nykyistä työtäni. Eli jos työnantaja ei määrää vaarattomampia työtehtäviä, joudun erityisäitiysvapaalle... Mikä tarkoittaa muun muassa tulojen tippumista. :/
Kerroin asiasta sitten samantien lähimmälle esimiehelleni sekä herra iso herra toimitusjohtajalle ja vastaanotto oli kaikkea muuta kuin hyvä. Melkein pillahdin itkuun, mikä ei tosin nykyään ole minulle mitenkään outoa... Löysin onneksi äsken työterveyslaitoksen sivuilta aika selväsanaista tekstiä, jonka aion ladata huomenna esimiehilleni. Jospa alkaisi jotain tapahtumaan.
Toivottavasti tämä tästä selviäisi. Pelottaa, että vahingoitan rakkaita möykkyjäni. :(

 

Yhteistyössä