*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HUHTIKUUSSA ***

kutkutus :hug: voimia!

Varanikille kovasti tsemppiä ja tärppionnea!! :heart: Kiva kun käyt kertomassa kuulumisia,käythän vastedeskin.

tindelle ja jennylille jaksamisia ukkojen kanssa,se on niin kummallinen tuo miehen mieli.

Mie lähen tänään tarkistuttamaan tilanteen uudelleen. Eilen alko taas runsas vuoto joka oli nyt aiempaa tummempaa ja mukana semmosia pieniä rökäleitä ja välistä tulee ruskeeta tuhrua :'( Alaselkää särkee ja alavatsalla on aaltoilevia kipuja. Jotenkin tuntuu ettei taida meidänkään pieni jaksaa mukana.
 
Gutupallo, toivotaan että kaikki olis hyvin kuiteskin sillä eikös teidän pikkuisella jo sykekin näkynyt aiemmin. :hug:

Varanikille hurjasti tärppitoivotteluja ja pupuiluja kevään valoisissa öissä!! :)

Kiitos kaikille, jotka tervetulottivat palstalle. Olin jo aikonut kunnostautua kirjoittelussa mutta meillä poksahti p*%&("&%:n kovalevy NAPS vaan!!!! :kieh: Todella rattoisaa kun siellä oli TOSI paljon kaikkea tärkeetä mistä ei ollut tullut kopsuja ja varmuuksia otettua. Eli ihan ystävällisenä muistutuksena kaikille tämä. Todella korpeaa menettää valokuvia ja tärkeitä tiedostoja huitsin tuuleen. Eikä ollut edes vanha kone, tai no, vajaa 4 v. Kai se on nykyään jo senioriluokkaa? Anyway, nyt mulla varakäytössä ikivanha rakkine, jolla onkin mielenkiintoista surffata. Sivu lataa minuutin ja teksti tulee 10 kirjaimen viiveellä. Siksi lyhyestä virsi kaunis.

Aurinkoista pääsiäisä ja eikös ensi viikolla ollut monella jännät paikat ultrissa ja neuvoloissa? Kuin myös itsellä, eli kuulen ja näen onko matkassa enään yhtään ketään. Peukut pystyyn ja varpaat ristiin! :D
 
:hug: Kaikille tarvitseville.

Mun kirjoitteluni on vähän harvemman puoleista kun olo on välillä toooosi huono. Eilen luulin jo, että kuolema tulee. Aamuyöstä saakka oksensin kaiken pihalle. Ei siis edes nesteet pysyneet. Hikoilin, tärisin ja oksensin vain sohvalla koko päivän, olo oli kauheampi kuin ikinä :x :'( Illalla sain sit nestettä sisään ja join varmaan kymmenen lasia vettä ennen nukkumaan menoa. Yöllä olo oli jo parempi ja aamulla oli enää vaan tuttu oksetus. Toivon todella, että toi oli joku vatsapöpö, mut pahoin pelkään. Kauheata jos alkaa olo tollaseksi mennä.

Tänään olo on ollut tavallisen huono ja oon jopa siivonnut ja pessyt kaikki pyykit kun olo on kuitenkin niin hyvä eiliseen verrattuna :) Nestettä pakko juoda ihan jatkuvasti tai alkaa olo huonontua heti :(

 
Täällä ollaan taas koko perhe melkei oksutaudissa,ei kivaa olleskaan.Sais jo loppua.Alkoi keskiviikkona keskimmäisellä työllä ja sitte siirtyi torstaina kolmanteen tyttöön ja saa olla kokoajan pesemässä ja luuttuamassa lattioita kun sitä tavaraa näyttää riittävän.

 
Onko täällä muita nuoria äitejä? Olen itse 19 vuotta ja saamassa esikoistani...en siis niin KAMALAN nuori, mutta vanhempieni mielestä kuitenkin täysi lapsi, joka ei osaa mitään, ei osaa huolehtia jälkikasvusta, ei voi tarjota sille täysipainoista lapsuutta....
Kuulemma pilaan lapseni elämän ja samalla omani. Kiva kuulla tällaista jatkuvasti, kun itse on jo tässä tilassa, eikä abortti ole käynyt mielessäkään. Äitini on valmis maksamaan aborttini, mutta jollen sitä tee, loppuu kaikki taloudellinen apu, jota he ennen ovat esim. opiskeluuni antaneet.
En halunnut paljastaa raskautta vanhemmilleni, koska tiesin, etteivät he iloitsisi puolestani. He puhuvat koko ajan vain sitä, että minusta on tulossa yh -äiti, vaikka olemme olleet poikaystäväni kanssa jo n. vuoden yhdessä, eikä hän ole mua jättämässä. Odotan vain sitä, että saisin keskittyä raskauteeni ja tuntea taas sitä samaa iloa, jota testi -tuloksen nähdessäni tunsin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Itseäni en viitsi alkaa säälimään, sillähän en pitkälle pääse. Tällaisissakin merkeissä voi siis raskaus alkaa, että kaikki toivovat aborttia, paitsi tulevan lapsen vanhemmat itse.......... :headwall:
Toivon, etten alkaisi surra tilaani vain ympäristön paineiden vuoksi! Miten muut nuoret äidit ovat selvinneet samantapaisista jutuista/mitä itse tekisitte tällaisessa tilanteessa?
 
miina5 mun oli pakko tulla kommentoimaan tuolta joulukuisista.. ensin oikein iiiiiiiiiiso :hug: :hug: :hug: on varmasti mielettömän rankkaa kun omat vanhemmat eivät hyväksi raskauttasi... miten poikaystäväsi vanhemmat suhtautuvat? mietin tuossa että ajan myötä voi tilanne muuttua paremmin päin, sillä en usko kovinkaan montaa isovanhempaa jotka eivät pysty suloista nyyttiä hyväksymään... toivottavasti ajan myötä vanhempasi hyväksyvät tilanteen. meillä ei sellaista ongelmaa ollut kun esikkoa odotin. siinä vaiheessa kun syntyi ja meidän molempien isovanhemmat olivat osastolla katsomassa, niin siitä lähtien on ollut poika isovanhempien silmäterä ja joutuu niitä kieltämään etteivät kaikkea anna mitä poika haluaa... toivottavast sunkin kohdal tilanne muuttuu viimeistään sitten kun lapsesti syntyy. tsemppiä oikein kovasti sulle! nauti raskaudesta! mun kaveri ehti just aikanaan täyttää 18v. kun hänen esikoinen synty ja oli aivan loistava äiti ja hienosti pärjäsi vaikka lapsella oli ensimmäiset 6kk koliikki. mun mielest pärjäs paljon paremmin kuin monet mun ikäset nykyää (oon 25v.)... hienoa että ootte poikaystäväsi kanssa molemmat mukana! kovasti jaksuja molemmille, on itsestä kiinni minkälaisia vanhempia teistä tulee, sitä ei ikä katso! :heart: onnea oikein kovasti!
 
Hmm, luin nyt vasta edellisiä kirjoituksia, pahoitteluni ensinnäkin kutkutukselle menetyksestäsi, ja paljon onnea uuteen yritykseen.

Gutupallo voi sinua raukkaa, kurja tilanne sielläkin, oikein paljon jaksamista ja me olemme varmasti kaikki täällä peukut pystyssä, että kaikki on kaikesta huolimatta hyvin. :hug:

miina5 varmasti inhottavaa kuulla tuollaista ja ymmärrän hyvin pahan mielesi. Etkä sinä edes ole niin mahdottoman nuori, serkkuni on 17 ja sai juuri lapsen... Lohdutukseksi voin sanoa, että oma äitini, joka sai minut 19 vuotiaana sanoi tästä raskaudesta kuullessaan ettei voi ymmärtää, miksi näin VANHANA aloin vielä lapsia tekemään (32v). :headwall: Ei puhettakaan onnitteluista ja siinä tuli kyllä melkein itku kurkkuun tälläkin VANHALLA akalla.

Parempaa munajuhlan jatkoa kaikille! B)
 
kutkutus Voimia koko perheelle :hug:

Gutupallo Toivotaan, että pikkuisella olisi kaikki hyvin ja olisi taas väärä hälytys kyseessä.

miina5 Oon samaa mieltä kun äippäliini83 luulis, että ne sunkin vanhemmat innostuu asiasta sitten kun pääsevät pikku nyytin kanssa tekemisiin. Sulla on varmasti tosi inhottava olo tällä hetkellä, mutta iloitkaa yhdessä miehesi kanssa ihanasta odotuksesta ja yrittäkää jättää muitten mielipiteet omaan arvoonsa. Susta tulee varmasti hyvä äiti ja oon kuullut kanssa, että mitä nuorempana lapsensa tekee sitä helpommin jaksaa ja sopeutuu. Mun mielestä oot aivan sopivassa "lapsenteko iässä". Kummasti sitä vaan kasvaa äidiksi teki sen lapsen minkä ikäisenä tahansa =)

Vähän vielä omaa napaa. Pahaolo tuntuu taas pikkusen hellittävän, josko se vihdoin ja viimein olisi ohitse :whistle: Tänään laitoin äippähousut nettikaupasta tilaukseen kun oon antanut kaikki vanhat pois. Maha on sen verran iso (turvotusta edelleen), että kaikki housut ahdistaa. Vielä pitäs jostain löytää urheilu-/ulkoiluhousut, jotka mahtuis jalkaan. Vinkkejä vastaanotetaan (jos joku on löytänyt hyvät)! Väsymys painaa edelleen ja ikkunat pitäis pestä aarghhh! Mä inhoon sitä hommaa muutenkin kun asutaan seittemännessä kerroksessa. Täytyy varmaan houkutella mies hoitamaan se homma.

Hyvät pääsiäiset kaikille!

Liina 9+4
 
Kiitos kaikille lohdutuksesta! Ei täällä kuitenkaan missään murheen suossa vaelleta, sillä kyseessä oli yllätysraskaus, enkä ehtinyt vielä oikein sopeutua ajatukseen uudesta vauvasta. Lisäksi oireet olivat sen verran lievät, että jotenkin aavistelin näin käyvän. Kolmas lapsi on kyllä meille erittäin tervetullut, mutta ajankohta ei ehkä olisi ollut nyt paras mahdollinen, kun on talonrakennusprojektikin kesken. Loppukesästä varmaan aikaisintaan aletaan yrittää kolmosta. Olisi kiva, ettei tulisi kauhean isoa ikäeroa tällä hetkellä nuorimmaisen 1v 8 kk kanssa. Mutta ei lapsia tietenkään voi suunnitella almanakan kanssa. Tai voi suunnitella, mutta kyllä se on korkeamman käsissä miten niitä kullekin suodaan... Suojelusta siis kaikkien raskauksiin! :heart:
 
gutupallo, toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin. :hug:

Mä olen täällä itkenyt silmäni punaisiksi, kun oma äitini ei hyppinytkään riemusta kattoon, kun kerrottiin ensimmäisen lapsenlapsen olevan tuloillaan. Siis aika neutraalisti onnitteli ja kysyi muutaman kysymyksen, siinä kaikki. Nyt kun tulin tänne ja luin miina5:n kertomuksen, tajuan taas pistää omat asiani oikeisiin mittasuhteisiin. Uskon kuitenkin sinunkin tapauksessasi (kuten joku muukin täällä sanoi), että vanhempiesi mieli kyllä muuttuu ajan myötä. Pääasia, että itse tiedät olevasi maailman paras äiti omalle lapsellesi. :hug:
Ja nää mun mielialat on muutenkin nyt noin kertaa viisi miljardia... :ashamed: Vetelin tänään taas sellaisia raivareita ja hetken päästä taas olin tippa linssissä. Nyt äitini lähdettyä hanat aukesi ihan kunnolla. Eikä asiaa helpota yhtään se, että oltiin kaksi päivää mieheni kanssa tuttavapariskunnalla talkooapuna remonttihommissa. Tämä pariskunta tietää, että olen raskaana ja mitä he tuovat meille kiitokseksi? Laatikollisen olutta, luonnollisesti. Että kiitti vaan v***sti, minä saan siitä lahjasta tasan tässä tilassa niin viimesen päälle mun hermoille käyvän kännisen miehen. :kieh: :kieh: :kieh:

No joo, riittäköön tämä tälle illalle. Olen jo kaikesta mielenkuohumisesta niin väsynyt, että taidan kömpiä sänkyyn.

Ai niin, Jennyli, ei mulle ole edes ehdotettu sitä seulaa. Käsitin, ettei olis K-HKS:ssä vielä käytössä. Korjatkaa, jos olen väärässä.




P.S. thor, on tuossa vielä vähän eroa... ;)
 
:hug: menetyksen kokeneille ja varanikille plussaista kevättä :)
ja tervetuloa uusille :)

miina5 onpas sulle lauottu kauheita asioita, en voi käsittää vanhempia, jotka eivät iloistse tulevasta isovanhemmuudestaan, mikä on kuitenkin mahtava titteli. itse olin 19 (nyt 21) kun odotin esikoista, vanhemmat olivat ylpeitä mummoja/pappoja, mutta sen sijaan oma pappani sanoi minulle kerran päissään (on alkoholisti) että miten tuommoinen voi hoitaa lasta kun on itsekkin vielä kersa.. saapa nähdä miten naama vääntyy kun jossain vaiheessa kuulevat esikosta tulee isoveli :heart:
todella ilkeää vaan aiheuttaa moista mielipahaa, toivotaan että mieli muuttuu rakkauspakkauksen syntyessä.

vähän omaa napaa: etominen ja huimaus jatkuvat. jouduin siirtämään ensimmäisen neuvolan viikolla eteenpäin, kun töissä ei jousteta eikä oteta vapaapäivä toiveita huomioon kun en ole vakituinen :kieh: väsyttäisi kovasti, mutta olen vasta lähdössä töihin.. huoh..

hyviä vointeja kanssa odottajille :heart:

heituska ja pähkinä 8+3
 
Huomenta!

Pahoittelut keskenmenon saaneille :( ja voimia teille, jotka joudutte kestämään miehen tai jonkun muun ulkopuolisen kiukutteluja.

Täällä on nyt supistellu aika paljon ja esim. kovalla tuolilla istuminen ei onnistu, kun alapäähän käy niin kipeää. Parina päivänä tuli supistelujen kanssa vertakin, mutta se onneksi hiipui ja eilen ei tullut lainkaan. Päivä kerrallaan eteenpäin...

Mitäs tavaroita teiltä muilta jo löytyy? Me saadaan miehen siskolta hurja määrä kaikkea hyödyllistä ja mun kaverilta vaunut. Nuo tavarat tulee meille piakkoin, kun kellään ei oikein ole suurempaa säilytystilaa niille... En tosin tiedä itsekään mihin ne laittaisin, mutta jos sen varjolla sitten saisi inspiraation heitellä kaikkea turhaa pois.
 
Huomenta :wave:

Vihdoin näyttäisi siltä että tänään paistaa aurinko aamusta asti

Eilen iltapäivällä käytiin koko perhe yhdessä kävelyllä ja olikin oikein mukavaa pitkästä aikaa...MUTTA mun kävely oli kyllä NIIN vaikeeta, ihan kuin olisin ollut viimeisilläni :eek: Mä en tajua kun vauvan alku on vielä niin minimaalinen ja mulla oli hirmuinen paineen tunne alapäässä ja viiltelyitä nivusissa :whistle: Loppumutkasta jo melkein nilkutin ja ähkin :$ :LOL: Voiko tää olla tottakaan?!!?
Jos tämä nyt alusta asti on tällaista niin täytyy sanoo että ensimmäinen odotus oli kyllä 'helpompi' vaikka tuplat olikin masussa!!
Onko muilla tällaisia tuntemuksia?!
Muuten mulla ei niin kauheesti tunnukaan miltään ja välillä melkein unohdan raskauden! Tosin noita repäisyjä on kyllä päivittäin.

Anoppi soitteli eilen ja odottavat kovasti meitä huomena kylään (setä ja tätikin on sielä ). Pojat vaan on vieläkin aika flunssassa ja toisella oli nyt aamusta lämpöä :( Toivottavasti päästäis kylään kumminkin!!
Olishan tuo mukava sieläkin tästä pienestä kertoa mutta ollaan päätetty odottaa sinne nt-ultraan asti. Oma äitinihän tietää jo ja oli mukanani tuolla varhaisultrassa =)

PP kyseli tavaroista...meillä on kaksosten jäljiltä lähes kaikki tarvittava säästettynä. Vaatteitakin läjäpäin. Vaunut, kantoreppu ja hoitoalusta on kuitenkin ostoslistalla. Vaunuja olenkin miettinyt että etsinkö käytettyjä vai ostanko sellaiset edulliset uutena.

 
Huomenet kaikille! Täällä uni maistuu, voisin nukkua ympäri vuorokauden, ja siltikin väsyttää |O
flunssaa podettu viikon päivät, mikä lisää väsymystä entisestään... Mikään ruoka ei maistu, leipäjuustosalaatti kylläkin.


Kuiskaten 8+1
 
kutkutukselle :hug:

Ja toivottavasti gutupallon pienokainen jaksaisi mukana! :hug:

miina5 Itse olin 18v kun aloin odottamaan esikoistani. Pelkäsin kertoa äidilleni ja siskolleni raskaudesta. Kuitenkin kun sain kerrottua, niin olivat todella onnellisia puolestani. =) Sisko lähti samantien shoppailemaan tulevalle vauvalle kaikenlaista ja äitini aloitti kutomisen =)
Turhaan olin pelännyt heidän reaktioitaan. Ja niinkuin joku edellä jo sanoikin, ei äitiys katso ikää. Äidiksi kasvetaan pikkuhiljaa. Itse olen ihan erilainen äiti, kuin olin 11 vuotta sitten. Kyllä kaikki asiat yleensä järjestyy ja sinusta kasvaa varmasti paras mahdollinen äiti juuri sinun lapsellesi :hug:

thor toi alempi kuva sai kyllä hymyn huulille! :D

Tähänkö täälläkin taas tähdätään...?! :LOL: Voi pyhä jysäys miten iso olinkaan toissa lokakuussa rv37+?



Järkyttävää, eikö?? :LOL: :LOL: :LOL:

Jos tällä kertaa kasvatellaan kohtuudella? :whistle:

Chira ja Onni pieni rv 7+6
 
Tällaisen listan löysin tässä kuussa synnyttäneiden pinosta:

Sairaalakassin sisältöä

Muistutukseksi kaikille mitä sinne sairaalaan lähtiessä kannattaa ottaa mukaan

-neuvolakortti
-huulirasva
-hiusharja+ponnari
-deodorantti (hajustamaton, koska vauva kainalossa koko ajan)
-meikit (jos joku tarvii...)
-kamera/laturi
-kännykkä/laturi
-tossut (saa sairaalastakin lainaan)
-sukkia/alushousuja (sairaalan verkkopöksyt on siellä ylivoimaiset, mutta varaa kotimatkalle omat alushousut)
-aamutakki (sairaalan versio on ihan passeli)
-vesipullo. Tämä on tosi tärkeä synnytyksessä
-cd:itä
-evästä miehelle ja itselleen
-imetysliivit+liivinsuojia+rintakumit. Sairaalasta riippuen näitä voi saada jo synnärillä.
-lehtiä/kirjoja
-hammasharja,hammastahna
-shampoo/hoitoaine/saippua (näitä on siellä valmiina, mutta tuo, jos haluat omat). Joku voi tarvita myös hiusten muotoilutuotteita.
-terveyssiteitä jälkivuotoon (sairaalasta saa ja ovat jättiversioita, joita siis tarvitaan enenmmän kuin markettiversioita)
-bepanten rasva (sairaalastakin saa jotakin)
-vaatteet kotimatkalle. Väljät housut, ei farkkuja (valitse imetykseen sopivat jos vaikka vauva haluaa syödä matkalla)
-vauvan kotiutumisvaatteet (nyrkkisääntö: pue aina yksi kerros enemmän kuin aikuiselle)
-unilelu vauvan ensisänkyyn
-tutti
 
Chira :LOL: Ihana :heart:
Oletko kuinka pitkä? Nimittäin mulla oli varmaan saman kokoinen kaksosista viimemetreillä ;)
Tässä mun masu rv38 (vähän on jäänyt toppi pieneksi ) :LOL:


Minä nukuin juuri päiväunet |O Taitaa tää päivä mennä ihan lököillessä taas!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Tällaisen listan löysin tässä kuussa synnyttäneiden pinosta:

Sairaalakassin sisältöä

Muistutukseksi kaikille mitä sinne sairaalaan lähtiessä kannattaa ottaa mukaan

-neuvolakortti
-huulirasva
-hiusharja+ponnari
-deodorantti (hajustamaton, vauvahan on aivan kainalon vieressä lähes koko ajan)
-meikit
-kamera/laturi
-kännykkä/laturi
-tossut (sairaalasta saa siksi aikaa lainaan)
-sukkia/alushousuja (sairaalan verrkopöksyt on ehdottoman ylivertaset päällä kun tilanne koittaa, yhdet omat pikkarit tarvit kotimatkaa varten)
-aamutakki (sairaalasta saa ihan käyttökelpoisen)
-vesipullo
-cd:itä
-evästä miehelle ja itselleen
-imetysliivit+liivinsuojia+rintakumit
-lehtiä/kirjoja
-hammasharja,hammastahna
-shampoo/hoitoaine/saippua
-terveyssiteitä jälkivuotoon (ISOJA)
-bepanten rasva
-vaatteet kotimatkalle (valitse imetykseen sopivat??? jospa se vauva pärjäis sen automatkan kotiin asti syömäti :D ) (väljät housut, ei kiristäviä farkkuja)
-vauvan kotiutumisvaatteet (nyrkkisääntö: pue aina yksi kerros enemmän kuin aikuiselle)
-unilelu vauvan ensisänkyyn
- tutti kotimatkaa varten

Siinä muutama henk.koht. mielipide lisättynä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Tällaisen listan löysin tässä kuussa synnyttäneiden pinosta:

Sairaalakassin sisältöä

Muistutukseksi kaikille mitä sinne sairaalaan lähtiessä kannattaa ottaa mukaan

-neuvolakortti
-huulirasva
-hiusharja+ponnari
-deodorantti (hajustamaton, vauvahan on aivan kainalon vieressä lähes koko ajan)
-meikit (ei tullu mieleenkään meikata sairaalassa, mutta jokainen tavallaan)
- lisäisin hiusten laitto tuotteita, minulla ei ollu ekalla kerralla ja olisin kovasti kaivannu)
-kamera/laturi
-kännykkä/laturi
-tossut (sairaalasta saa siksi aikaa lainaan)
-sukkia/alushousuja (sairaalan verrkopöksyt on ehdottoman ylivertaset päällä kun tilanne koittaa, yhdet omat pikkarit tarvit kotimatkaa varten)
-aamutakki (sairaalasta saa ihan käyttökelpoisen)
-vesipullo (tärkeä, synnytyksessä ettei tarvi pikkukupilla kantaa vettä)
-cd:itä
-evästä miehelle ja itselleen
-imetysliivit+liivinsuojia+rintakumit (kaikkia noita saa myös sairaalasta)
-lehtiä/kirjoja
-hammasharja,hammastahna
-shampoo/hoitoaine/saippua (on sairaalassa, mutta vein mielellään omat)
-terveyssiteitä jälkivuotoon (ISOJA) (näitä ISOJA on sairaalassa ja ei kannata viedä omia , turhaan tuhlaa rahojaan siihen kun sairaalasta saa siellä ollessa)
-bepanten rasva (saa sairaalastakin sopivaa rasvaa)
-vaatteet kotimatkalle (valitse imetykseen sopivat??? jospa se vauva pärjäis sen automatkan kotiin asti syömäti :D ) (väljät housut, ei kiristäviä farkkuja)
-vauvan kotiutumisvaatteet (nyrkkisääntö: pue aina yksi kerros enemmän kuin aikuiselle)
-unilelu vauvan ensisänkyyn
- tutti kotimatkaa varten

Siinä muutama henk.koht. mielipide lisättynä =)
minä pidän tällä kertaa sääntönä itelle että mitä vaan sairaalasta saa niin en vie mukanaan koska siitähän minä maksan., esim niitä siteitä menee ihan tajuton määrä sairaalassa ollessa ja kaupasta ei saa niin isoja kun tarttis.

minäkin siis lisäilin tuonne tummennettuna juttuja

 
Pääsiäistä kaikille :)

Kiitos kaikille jotka jakso vastailla mun kysymyksiin tosta varhaisultrasta ja alkion mitasta =)

Olin pari yötä mun äidin luona koiraa vahtimassa kun äiti oli laivalla. Aamuyöllä heräsin vessaan ja housuihin oli tullu sellanen lusikallinen ihan tummaa punaruskeeta verta, ja olin jo ihan varma että tää oli sitte tässä :ashamed: Päivällä tuli sellasta rusehtavaa valkovuotoo ja tänään ei oo ruskeeta tullu oikeestaa ollenkaa. Pahoinvointi jatkuu kyllä, mutta vatsassa ollut jonkunverran jotain kipuilija, tosin melko pientä. Silti nyt pelottaa jos kaikki ei olekkaan hyvin :(

Jos nyt vielä vähän valitan, niin olo on muutenkin tosi masentunu. Eikä auta että olo on kun norsulla, tuntuu et oon lihonu niin paljon etten vaa`alle uskalla... :D
 
Nyt täytyy todeta, että taitaa ekaa kertaa mulla nyt tuntua rintojen kireyttä odotuksessa, etenkin toinen tissi on älyttömän arka... ja tuntuu, ett ne on isontuneet hetkessä :whistle: :whistle:

ruokahalut on ihan tiessään... mandariinifantaa kyllä menis pullokaupalla...

Kuiskaten 8+1
 
Mulla on nyt ollut huonoa oloa reilun viikon verran. Ei niin paljon, että tulisi ylös, mutta sellainen tasaisen ällö olo aamusta alkuiltaan asti, jossa ei meinaa ruoka kiinnostaa yhtään. Olen kuitenkin syönyt normaalia ruokaa väkisin ja yrittänyt juoda, koska ne vähentävät pahoinvointia.

Tiistaina eka neuvola!

Mitä luulette, jos espanjalaisia mansikoita kuumentaa (keittelisi niin, että tulisi hillomaiseksi kattilassa pienen vesitilkan kera), niin voisiko niitä sen jälkeen käyttää smoothiin?
 

Yhteistyössä