*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

touhukasta tiistaina marrasmasuille :)

onnittelut jennylille onnenpotkusta, mahtavaa tuuria :)

milli mikäli päädyt emmaljungiin, niin kannattaa harkita myös emmaljungan kaukaloa. kaukalon saa ratasosaan kiinni adapterilla esim. kauppareissuille ja autoon saa isofix-kiinnikkeet. meillä on ko. kaukalo ja olen ainakin ihan tykännyt. tietenkin mielipide asioita.

oma pömppömaha: neuvolassa käytiin tänään, kaikki oli ok. verenpaine oli aavistuksen koholla, mutta tasoittui sitten. verikokeiden tulokset olivat tulleet ja anti-d vasta-aine ei ollut lisääntynyt eli titteri oli edelleen 4. miehen veriryhmä oli O+ ja todennäköinen homotsygootti eli kaikki lapset tulevat olevaan reesustekijöiltään positiivisia.. sama rumba siis jatkuu mikäli meille siunaantuu vielä tämän jälkeen lapsukaisia. mutta se on sen ajan huoli sitten, saatetaan tämä möllykkä ensin yhtenä kappaleena ja hengissä tänne :)

meinaa jännittää, huomenna rakenneultra. pitää tarkistaa lääkäriltä, pitäisikö ultrauksen olla tarkempi joiltain osin vasta-aineiden takia.. kun neuvolassakaan ei osattu asiaa kommentoida.

heh, olen muuten laskenut viikkoni aivan päin ... eli niitä siis on 20+6 eikä 21 mitä varmaan jo viime viikolla luulin.. :LOL: huomenna siis poksuu =)
 
Olen ollut niin väsynyt, etten ole jaksanut kommentoida tänne, kaikkien jutut on kyllä luettu! :)
Lisäksi niin kovin suretti tuo gutupallon kohtalo, että sekin vei muutamaksi päiväksi palstailun ilon. :'(

Täällä on nyt sitten toinen rakenneultra takana ja kaikki rakenteet molemmilla todettu normaaleiksi. Sukupuolesta tohtori kommentoi, että sen näkee paremmin sitten myöhemmin. (?! **rrrkele, mutku mä haluaisin tietää nyt! $%!?#!! :D ) Yhä edelleen b-sikiöstä saadaan vähän suurempia lukemia ja painoarviossa eroa noin 100 g. Toisaalta silmämääräisesti näyttävät ihan samankokoisilta ja lapsivettä on molemmilla normaalisti. Ei siis aihetta huoleen toistaiseksi.
Suurin huolenaihe on kohdunkaula, joka on lyhentynyt sentillä ja pehminnyt, kiinni on tosin edelleen, mutta a-vauvan pää mahtuu muutenkin mun lantion mallin vuoksi olemaan melko alhaalla. Ei siis kovin hyvä juttu ole tuo. Sain ankaran varoituksen ruveta lepäämään. Ukaasina on, että kahden viikon päästä kontrollissa pistävät mut sairaslomalle, mikäli siellä muutokset on edenneet. Kuulostaa hyvältä, varsinkin kun olisi ihan pakko sinnitellä töissä elokuun alkuun asti ja siellä on kauhea härdelli koko ajan päällä...
Mutta siis näköjään ne jatkuvat supistukset voi pientä tuhoa tuolla alhaalla aiheuttaa ja ihan aiheesta olinkin itse huolissani. Lisäksi möykeröiset painaa sen verran reippaasti tuota rantapalloa, että liikunta olisi nyt jätettävä minimiin ja hankittava tukivyö... :/

Loppuhuipennukseksi meinasin pyörtyä noustessani tutkimuspöydältä ja hetken aikaa sekä tohtori että kätilö pitivät pystyssä, etten olisi ollut naamallani lattialla. Lääkäri epäili alhaista verenpainetta, mutta mites se nyt yhtäkkiä olis laskenut, kun päivällä töissä järkyttävässä stressin määrässä vetäisin tauluun lukemat 130/87. :kieh: No, jokatapauksessa kesti hetken ennenkuin valo voitti ja edelleen on jokseenkin huono olo. :x

Notta sellaisia. :hug: teille kaikille ilon aiheista tai ihan muuten vaan. Yritän tästä aktivoitua, jahka saan aivoni käännettyä taas lepomoodiin. :)


 
rakenneultrassa käyty :heart: ja kaikki rakenteet kunnossa ja koko vastasi viikkoja :heart: poikavauvaa kätilö veikkasi ja selvästi miehenkin kanssa pippeli ja kivekset nähtiin :heart: ihaaanaa esikois tyttärelle pikkuveli :heart:

tosi onnellinen
rv 21+2
 
loveangel kuka sulla oli ultraamas? Mulla oli sellainen topakan oloinen täti. Vaaleat lyhyet hiukset. Nimeä en muista. Aika oli ultraan 17.30..harmittaa kun se ei katsonut kun kerran jalkoväliin tosi lyhyen aikaa ja sanoi vaan et se on "joko tai" en osaa veikata mitään. Polvet yhdessä, on vauvalla huono asento. Mut silti ei kattonut enää myöhemminkään vaikka vauva liikkui koko ajan. Voi vitsi kun mä pääsisin tästä ketutuksesta yli!!!!!!!!!! |O
 
Jennylille onnittelut mahtavista matkasuunnitelmista =)

Valkolilja, loveangel ja aamunkastetta onnitelut hyvistä rakenne kuulumisista, vaikka kaikille ei sukupuolet selvinnykkään :heart:

Kiitos kaikille jotka kaukalo asiaa kommentoineet, vielä en oo saanu miestä mukaan kaupoille ja täytyyhän toki vertailla kaikki vaihtoehdot, ja sovittaa autoon et miten passaa. Jos sen vaikka viimeistään ens viikolla sais houkuteltua matkaan. Niin sais asiaa eteenpäin. Nyt kuitenkin näyttäis olevan ihan hyviä tarjouksia joten niitä vois hyödyntää B)

Milli82

 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista... ja aamukastetta, sun täytyy vaan asennoitua niin, ett saat sitten jännittää loppuun asti, ellei sukupuoli selviä vaikka mahdollisessa painoarvio-ultrassa?

Mun jännitys jatkuu vielä huomiseen aamuun, ja sitten palailen kertomaan, miten täällä kävi, ja selviskö sukupuoli...

kovasti supistelee, kun vähänkin rasittuu.... ja kipeesti vihloo alamahasta reippaasti kävellessä, ett on pakko hiljentää vauhtia. :|

Kuiskaten 20+3
 
Sateista huomenta!

Onnea kaikille ultrassa käyneille :heart: Ja kuisketan tsemppiä tähän päivään :hug: Odotan innolla ultrakuulumisiasi :heart:
Minua muuten supistelee kans aika tiheesti (nyt viimepäivinä ) ja lääkäriin menen tosiaan huomena!

Valkolilja ihana kuulla että kaikki on hyvin :wave: Minä heti huolestuin kun susta ei mitään kuulunut vaikka onhan sitä muutakin elämää olemassa kun tää palstailu :whistle: :LOL:
Otahan nyt rauhallisesti jos supistukset ovat alkaneet jo paikkoja kypsyttämään!! Vielä olisi pienillä monta viikkoa kasvettavaa masukassa :heart:
Tosin helpommin sanottu kuin tehty...oon ymmärtäny että olet kova touhuamaan ;) Mutta laittavat sut sitten osastolle lepäämään jos ei muuten!! :whistle:
Mulla oli myös paljon supistuksia pojista mutta vasta rv 30 jälkeen olkoi supparit vaikuttaa. Rv 33 mulla ei ollu enää kohdunkanavaa ollenkaan ja suu oli sormelle auki! Tuolloin sain 2vkoa kotilepoa jonka jälkeen taas elää normaalisti sillä synnytystä ei enää estelty. Olin jo valmis ottamaan pienet maailmaan mutta vaikka mitä tein niin pojathan syntyi sit lopulta vasta rv 38+2, isoina ja hyvinvoivina :heart:
Tukivyö oli mullakin käytössä varmaan puolivälistä lähtien eli suosittelen sen hankkimista!!! :attn:
Mä tilasin eka nettikaupasta sellaisen mutta oli ihan mitätön eikä tuki riittänyt alkuunsakaan! Sitten kävin terveyskeskuksen apuvälinelainaamosta lainaamassa kunnollisen vyön joka palveli loppuun saakka ja ilman sitä en mihinkään voinut lähteä. Kerran meinasin hukata sen kaupungille kun jäi sovituskoppiin kokeillessani vaatteita...siinä sitä sitten olikin kyselemistä verhojen takaa kun en enää muistanut mikä koppi se oli :whistle: :LOL:
Jaksamista isonevan massun kanssa :hug:

(.) Nyt on poika pistänyt monottaen oikein kunnolla ja välillä jo kipeestikin joten vahvistunut on kovasti :heart: Masu kumpuilee liikkeiden voimasta ja käteen iskut tuntuu mojovina =)
Kaikki masukassa hyvin, tosin hirmu supistusherkkää oon kans ollu ja tuntuu tosi ilkeältä puristukselta vallanki alapäähän :/ Välillä säteilee myös selkään :eek:
Töissä on ollu nyt aika tiuha tahti ja nää omat kotihommat, ilot ja huolet päälle niin ehkäpä tuo vaikuttaa asiaan! Ja tuo vauvan kova liikkuminen ;)
Olen nyt tosiaan tarkkaillu syömisiäni, syöny hyvin mutta vähän terveellisemmin/kevyemmin ja koittanu vähentää herkkuja vaikka jokapäivä jotain meneekin :p
Mutta aamupaino on nyt -2kg viikon takaisesta!!! Ehkäpä nää viileet ilmat myös helpottaa, pohkeet on ainaki solakammat!

Mutta nyt taas töihin :wave:




 
Kuiskaten meillä ei painoarvioon kyllä taideta päästä :/ en ole kahdesta ensimmäisestäkään ollut. Kai sinne joutuu sit jos vatsa kasvaa oikein yläkäyrillä. Eli loppuun asti taitaa mennä :( Joku siitä sanoikin mutta olen samaa mieltä että ei siinä kiinnosta yhtään se vauvan sukupuoli kun on sen saanut survottua ulos, en mä kakkosesta ainakaan edes huomannut kysyä kumpi se on, kätilö jonkun ajan päästä kysyi että huomasitteko kumpi se oli? Mä olisin nyt niiiin kovasti halunnu tietää, ja paha mieli ei ole mennyt vieläkään pois. Mua veetuttaa niin raskaasti. Ei voi mitään.
Yksityiselle jos menis niin se maksais ainakin 150e ja jos tuon sais puristettua itestään irti niin sekään ei ole silti varmaa kertoisko se lääkäri sieläkään tai näkyiskö |O

No joo, ei kiinnosta
 
aamukastetta: itsellä kaksi kaveria jotka ihan viimeisillään eikä kummallakaan tietoa kumpi on tulossa.

Prkl..Vielä 5 päivää rakenneultraan..ei oo jaksanu tännekkään kirjotella kun kaikki hehkuttaa ultra kuulumisia ja mulla on vielä päiviä siihen :kieh: ärsyttävää..varsinkin kun liikkeitä ei tunnu kunnolla vieläkään..Eilenkin illalla oli ihan hiljaista vaikka kuinka tönin mahaa :ashamed: Välillä joku töytäisy tuntuu mutta sitten tulee heti olo että mä vaan ite kuvittelin sen..
 
aamukastetta se on 4D mikä on noin kallis, normaali ultra yksityisellä maksaa 60-80e =) Mutta varmaahan se ei ole että sillä selviää koska joskus ne vaan on jalat ristissä. Tietysti jos varaa ajan ihan sitä varten niin kai ne antaa siinä liikkua ja muuta et vauva vaihtais asentoa.
 
aamukastetta kuulostaa samalta tädiltä tuo topakka täti,vaaleet lyhyet hiukset ja meidaän ajatkin on ollut lähekkäin kun mulla oli 15.30 sama täti vissiin,ei paljoa puhellut,asiaa vaan.ensin ultras päätä ja sitten laskeutui vartalolle kohti jalkoja niin kysyin että mitäs sielä jalkovälissä näkyy?niin topakasti tuumas että tässä on pippeli ja hieman käänsi ja sanoi että tässä selvät kivekset :heart: meneekö sinulla samoin että synnytyssairaalan mukaan viikot on päivän myöhässä kuin neuvolassa?mulla oli eilenkin oman ja neuvolan mukaan viikot 21+2 mutta SEKS:in mukaan 21+1??

anteeksi
hannanmamma tämä hehkutus,toivotaan että aika menee nopeaa ja pääset ultraan!!
kuiskaten onnea ultraan!
rv21+3
 
Jennyli, kiitos taasen vertaistuesta! :heart: :hug: Taidankin samantien varailla sovitusaikaa terkkarin apuvälinelainaamoon. :)

hannanmammalle tsemppiä odotukseen! :hug:

Kuiskaten, mukavaa ultraa! :heart:

Täällä on muuten nyt vasta alkanut se jumppa tuolla masussa tuntumaan ihan kunnolla. Ja istuma-asennossa kaikista parhaiten. Eilen mies tunsi ensimmäiset varovaiset tökkäisyt ulospäin. :heart: Mulla olikin sitten vähän väliä pitkin iltaa yksi lisäkäsi vatsan päällä tunnustelemassa. :D Onneksi ehti muru ne tuntemaan ennenkuin lähtee kohta viikoksi valtameren tuolle puolen työreissuun. :)


 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
aamukastetta se on 4D mikä on noin kallis, normaali ultra yksityisellä maksaa 60-80e =) Mutta varmaahan se ei ole että sillä selviää koska joskus ne vaan on jalat ristissä. Tietysti jos varaa ajan ihan sitä varten niin kai ne antaa siinä liikkua ja muuta et vauva vaihtais asentoa.
ei kyllä se tulee maksamaan n.150e :( Justiin äsken soitin yksityiselle ja sielä on siis ihan tavis ultralaite eikä 4d.....joten pitää nyt vielä miettiä menenkö sitten sinne...aikoja oli tosi huonosti...jos peruutuspaikkaa sais niin sit vois ehkä...en tiedä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja loveangel:
aamukastetta kuulostaa samalta tädiltä tuo topakka täti,vaaleet lyhyet hiukset ja meidaän ajatkin on ollut lähekkäin kun mulla oli 15.30 sama täti vissiin,ei paljoa puhellut,asiaa vaan.ensin ultras päätä ja sitten laskeutui vartalolle kohti jalkoja niin kysyin että mitäs sielä jalkovälissä näkyy?niin topakasti tuumas että tässä on pippeli ja hieman käänsi ja sanoi että tässä selvät kivekset :heart: meneekö sinulla samoin että synnytyssairaalan mukaan viikot on päivän myöhässä kuin neuvolassa?mulla oli eilenkin oman ja neuvolan mukaan viikot 21+2 mutta SEKS:in mukaan 21+1??

anteeksi
hannanmamma tämä hehkutus,toivotaan että aika menee nopeaa ja pääset ultraan!!
kuiskaten onnea ultraan!
rv21+3


juu on mullakin päivän vähemmän keskussairaalassa ku neuvolassa. Juu no oli mulla sitten sama ultraaja kun sulla. Ärsyttävää kun se ei edes yrittänyt kattoa kunnolla...naamaraja vissiin :xmas:
 
Onnea kaikille ultraan menijöille ja kaikille hyvistä kuulumisista myös.. :)

Neuvolakuulumisia
rv22+2 (18+0)
paino +100g/viikko (+375g/viikko) n. kilon verran noussu yhteensä
RR 120/64 (128/71)
Hb 120 (107) sokeri 4,9 (rv8 6,3)
pissa puhdas (puhdas)
turvotus +/- (+/-)

SF 22 (16), lapsivedenmäärä normaali
beibin sykkeet 140 ja liikkeet + (143 ja +)

Tällaisia kuulumisia tällä kertaa.. :) Nyt syömään.. :)

TB 22+2
 
Hei! Kivoja kuulumisia kaikilla :D

Vaipanteko jatkuu ja jatkuu. Tänään tuli postissa imukankaita sekä kuivaliinakangas kankaat. Nyt on kaikki mitä tarvitsen ompeluun, sisävaippojen nimittäin. Joustokanttinauhaa pitäs vielä tilata. Mutta missäköhän viipyy mun huovutusneulani että pääsis noi villavaipat kuvioimaan :| . Maksoin jo viikko sitten.

Eipä tänne kummia,ruokaa pitää mennä tekeen ja maha kasvaa ja tänään näkyi ekat liikkeet mahan päältä =) tai siis ekat jotka huomasin että näkyy =) , aikamoinen potkija


POKS POKS sisukas rv 21+00 :whistle:
 
Noniin, viimeinkin rakenneultrassa käyty ja kaikki oli niin kuin pitääkin... painoa pikkuisella 331g :heart: . Ja täytyy taas kerran todeta, että kyllä mun enneunet paikkansa pitää, eli poika
on tulossa... sain vielä todistekuvankin mukaan, ja olisin ollutkin aika yllättynyt, jos tyttö olisi ollut, niin sen vaan vaistoaa.

Eli alkuun voi laittaa poikalupauksen. Tässä vielä kasvoista kuvaa (nojasi istukkaan).

Kuiskaten 20+4

 
Neuvolakuulumiset:

viikkoja 20+4

painonmuutos: 560g/viikossa :saint: , paino 59,6 (lähtöpaino 55,2)

RR 129/70 (edelliset 114/69) HUI

HB 117 (edellinen 101) jee rauta tehoo!!

SF: 16,5
vaavin syke 150

Eli kaikki ihan ok..Meinasin alkaa itkemään, kun sykkeitä ei meinannut millään löytyä, ja vauva on ollu pari päivää melko hiljaa..Onneks löytyi lopulta!!!
 
kuiskaten onnea hyvistä ultrauutisista :heart: ja onnea poikavauvan odotukseen,ihana kuva :heart:

täälä olo vieläkin eilisen ultran jälkeen aivan ihana..voi meille tulee poikavauva

:heart:

aamukastetta ymmärrän ärsytyksesi,meillä oli esikoisen kohdalla juuri samoin,että tuntui ettei ultraaja kunnolla edes yrittänyt katsoa :kieh: loppuun asti silloin saatiin jänskätä ja oma olo oli kovin tyttöolo ja prinsessahan sieltä syntyi :heart:

rv21+3
 
Onnea kaikille ultrakuulumisista!!! :flower:

Täällä tänään myös viimein sinne päästy ja täytyy kyllä hieman pettyneenä todeta, että sukupuoli jäi vielä arvailujen varaan... :( Niin vilkas kaveri, että ultraajalta meni koko aika mittojen saamiseen, eikä edes sitten haaroväliä kurkkinut.... No, pääasia kuitenkin, että kaikki näytti olevan kunnossa ja vauveli painoi 390 g :) Sydän sykki nätisti ja siellä se sormi pystyssä osoitteli :LOL: Vauva vastasi täysin viikkoja.

Varasin ajan 4d-ultraan 17.8, jotentoivotaan, että siellä päästään jännityksestä ja päästään sitten ostelemaan vaatteita ja tarvikkeita :) Aamukastetta ymmärrän kyllä täysin ärsytyksesi, sitä kun niin odotti sitä tietoa, vaikka toki iloitsee täysin rinnoin uutisista, joiden mukaan asukilla kaikki kunnossa.....

Ensi keskiviikkona neuvola, saa nähdä kuinka paljon on paino taas noussut... :/ En edes uskalla vaa'alle mennä :) Muuten en ole juuri lihonut, mutta paino on noussut muutamalla kilolla ja vatsa kasvanut oikein hurauksessa...No, kuuluu asiaan, mutta jotenkin sitä tuijottaa niitä kilojakin..

Onko Tampereella sitten vielä siis kolmaskin ultra? Missä arvioidaan sikiön paino.....? Luulin, että kaksi vaan kuuluu pakettiin...

Milliz + toukka 20+6
 

Yhteistyössä