*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

jennyli onnea kovasti matkan voitosta ja korkeasaareen sittenkin pääsemisestä,lentämiseen ja muuhun en osaa vastata mutta toivottavasti joku muu osaa. =)
onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!
vieläkin tänne tullessa tulee tosi paha mieli gutupallon perheen koettelemuksista,miksi elämä noin koettelee??! :'(

lomamatkalta pohjoisesta palattu,hyvin meni ja mukavaa oli =) ,kovasti jännitin pitkiä matkoja tuon esikoisen 1v5kk kanssa,mutta hyvin meni,tosi hyvin,vaikka matka kesti suuntaansa n.9 tuntia :p

huomenna rakanneultraan,toivottavasti kaikki on hyvin!!
rv 21+1
 
Itku tuli ja todella kurja olo kun luin gutupallon kohtalosta, suuret pahoittelut!!!!!!!

Jennylille onnitterlut hurjan hienosta voitosta, mulle soitettiin kans tänään että voitettiin viikonloppumökkiloma Airistoon, todella onnellinen olen siitä mutta kyllä kalpenee ton rinnalla :D

Ja tietysti onnitteluja hyvistä rakenneultrakuulumisista tasapuolisesti sekä taaperox4 , oikein hyvää syntymäpäivää!

Täällä meno on tasaista, ei mitään kummallista tapahtunut masupuolella. Väsymys ollut taas kova viime päivinä kylläkin, voisi vaan nukkua. Vielä olisi nelisen viikkoa töitä, sitten kesäloma ja suoraan äippälomalle.... Sitä odotellessa..

22+1

muoks...ohhoh, jopas se tuli hassusti...
 
taaperotx4, hyvää syntymäpäivää!

Jennyli , onnittelut matkasta ja Korkeasaaren reissusta! Uutisissa sanottiin viime viikolla, että voimassa olevia passeja ei tarvitse uusia sormenjäljen takia. Eli jos passisi on voimassa, uutta et tarvitse. Ilmeisesti matkassa tarvii olla ainakin raskaustodistus koneeseen pääsyä varten. Viikkorajasta ei nyt ole mulla tietoa.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille! :flower:

Esikko77 ja Möhköfantti 20+3
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista :flower:
Vaikka itse ei saatukaan tietää sitä sukupuolta ultrassa niin ei se enää harmita, päinvastoin oon iloinen että ei tiedetä =) Kiva arvuutella loppuun asti. Itellä on tosi vahva tyttö olo, kuten myös miehellä ja lapset veikkaa tyttöä myös =) Meillä menee tasa-arvo joka tapauksessa sekaisin kun nyt tasaluku 2 tyttöä ja 2 poikaa ennestään.
Nyt vähän jännittää asuntoasiat, kun myytiin oma rivari neliö ja nyt ei tietoo vielä mistä uus koti. Omakotitalo kiikarissa, muttei sopivaa vielä löytynyt.

Jennyli, musta riippuu lentoyhtiöstä että tartteeko raskaustodistusta. Minä lensin kolmatta oottaessani rv30llä Oulusta Helsinkiin ja silloin muistaakseni Finnair olisi vaatinut todistuksen mutta Blue1 ei. Mutta mulla oli kuitenkin todistus varulta mukana. Kannattaa kuitenkin käydä vaikka ylimääräisellä neuvolalääkärillä ennen nuin pitkää reissua ja samalla pyytää todistus.
Onnea Taaperotx4 vanhenemisesta :flower:

Mulla on ollut sen verran raskas loppu vko; mummun hautajaiset järjestelyineen. Tein mm. 8 täytekakkua että eilen kun sain vihdoin levätä, alkoi supisteleen oiken kunnolla :/ Mutta onneksi ne rauhottui ja tänään ei ole supistellut enää. Elimistö varottelee liiasta rehkimisestä. Vauva on ollut vilkas masussa :heart:

Onni ja poks poks rv 23 Muoks. hups...otin varaslähön :D Nyt siis 22+6 ja huomenna 23.
 
voi ei tuota gutupallon kohtaloa :'( itkuhan tässä tuli väistämättä ja ei kyllä loppua taas näy. ei voi muuta ku toivoa että teillä riittää voimia. ei tällaista toivo kenellekkään ja teidän kohdalle tämä on osunut jo kahdesti. paljon halauksia teille :hug: :hug: :hug:
 
laittelen vielä perään omat ultrakuulumiset..
eli viime torstaina oli mulla rakenneultra ja kaikki rakenteet oli niinku pitää ja istukkakin näytti toimivan niinku kuuluu. siellä pikkuinen nukkuin ihan kuin minä ja isänsä monestikkin, käsi lepäili otsan päällä ja jalat oli nilkoista ristissä niinkuin isoveljensä pitää aina istuessaan :) kätilö epäili että tulokas taitaa olla pieni prinsessa joka tuntuu itsestä edelleen todella oudolta kun olin varma että on poika ja kun on kokemusta vain pojista, niin jännityksellä odotan minkäslainen neiti on :heart: niin ja taas ultran mukaan vauva vastas 4 päivää isompaa ihan niinku nt-ultrassa mut pidetään silti laskettuaika nykysellään.

on se vaan jännä ku minun ja miehen suvussa on tietyt "koodit" noissa lapsissa että millon poika ja millon tyttö. minun sisaruksilla on niin että ensin syntyy 2 poikaa ja sitten tyttö ja nyt se pitää paikkaansa. miehen suvussa taas syntyy 1 poika ja sitten tyttö ja sekin pitää nyt paikkaansa kun tämä minun mieheni ei oo esikoiseni isä. on se vaan jännää ku nuin menee..

vointi on minulla ollu pääasiallisesti hyvä, stressiä vaan edelleen riittää ja kroppa on kyllä jo useamman kerran ilmottanu että pitäs löysätä ku on supistellu muutamia kertoja ja ku lisänä on tullu vielä selkäpoltot. mut sanoin jo miehellekki että sen pitää alkaa auttamaan minua enemmän että nyt pysyis tämä pikkunen vielä useamman kuukauden kyydissä.

piipero86 & (neiti)vuokralainen 20+6
 
Rv 22 täynnä! :heart: =)

Edelleen hieman ylikierroksilla tuon matkovoiton suhteen :whistle: B) On kyllä ainutlaatuinen ja varmaan viimeinen tilaisuus päästä tuollaiselle matkalle mutta masu tosiaan vähän mietityttää!
Olisin silloin rv 29-30 ja jos itsellä vaan olo pysyisi yhtä hyvänä niin eikai vaavilla mitään hätää pitäis masukassa olla?!
Täytynee kuitenkin lääkäriltä vielä asiaa varmistella ja sitä raskaustodistusta pyytää. Matkat on tosiaan pitkät, 5pvästä 2 menee matkoihin joten kone tulee kyllä tutuksi :eek: Tukisukat ym. täytyy tietty pakata mukaan!
Olisihan tuo ihana yhteinen loma ennen vauvan syntymää :heart: Sen jälkeen ei taas pitkään aikaan varmaan kahdestaan mihinkään päästäkään!
Vaikka takuuvarmasti ikävä poikia ja kotia olisikin suuri ;)
Mut ollaan me senverran tosissaan kumminkin että isäntä lähtee tänään passikuviin ja hakemaan passia :D

Nyt pojat hoitoon ja vähän siivoilemaan ennen iltavuoroa :wave:



 
Kauheesti tullut tekstiä.. jos sitä kerkeis työn lomassa lukemaan, kunhan pääsen sinne asti =)
Neuvollas tuli eilen käytyä, ja kaikki oli ok. Kohdunpohja 20cm, eli ihan keskikäyrällä mennään, toivottavasti siis tulee pikkusempi masu kun pojasta, joka meni aina yläkäyrällä :D
Painoa tullut yhteensä n. 5kg, josta suurinosa herkuista :whistle:
Oon nyt niitä vähän jättäny vähemmälle jospa se painonnousu rauhoittuis sillä :D
Sykkeet n. 150 ja liikkeitä tuntuu aika paljon ja pitkin päivää.
Supisteluista sanoi ettei kannata sitten oikeen kävelläkään jos alkaa kovasti supistelemaan kävelyn aikana, vaikka ei kipuja olekaan.

CB ja tytsykkä 23+3
 
Jennyli muistaakseni luin että influenssarokotuksen saisi hakea riskiryhmään kuuluvat, johon lukeutuu siis myös raskaana olevat. Sitä varmaan kannattaisi kysellä neuvolassa myös?

Hitsi kun nukun yleensä niin sikeästi että käännyn huomaamatta vatsalleni ja herään siihen kun alkaa sattua ja aamullakin aina vatsa vielä kipeä. En tiedä onko siitä vaaville varsinaista haittaa mutta ikävän tuntoista on...

 
Terveiset kaikille täältäkin :) Ihan pihalla kuulumisista, mutta ainakin nyt suuren suuret lohtuhalit gutupallolle :hug: :hug: :hug: :'(

Eilen yöllä kotiuduimme kuumasta Budapestistä tänne kylmään kotiin :eek:
Ihan kiva loma oli, mutta eipä äiti ilman lapsiaan pärjää.. :ashamed: Kolmantena päivänä alkoi olla jo ihan hirvittävä ikävä! Olimme siis miehen kanssa kaksin ja mummi lasten kanssa kotona. Kuopus on niin verisesti loukkaantunut ettei enää edes tule syliin, vain mummin syli kelpaa :|

Eilen poksui rv 20! Ja perjantaina on luvassa rakenneultraa :) Liikkeet on vaan voimistuneet päiväpäivältä ja masu on valtava! :D

Luen kaikkien kuulumiset kunhan kerkiän =)
 
Hei vaan kaikille!

Ruissista toivuttu, kyllä oli kohtalaisen raskas reissu kävelemisineen, mutta musiikki ja tunnelma oli hieno! B)

Jennylille onnittelut hienosta voitosta = kade! :D Oot kylä niin kapia masustakin huolimatta = kade x 2... :LOL:

Taaperotx4 syntymäpäiväonnittelut ja kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia. :flower:

Muidenkin kuulumisia odotellessa...

Poksumisiakin on taas, halit kaikille asianosaisille!

Omaan napaan ei ihmeempiä, viikonlopun kävelemiset näkyivät julmettuina liitoskipuina koko eilisen päivän ja tyttö on ollut melkoisen aktiivinen liikkuja. Masu on ihan käsittämättömän iso, vaapun täällä töissä sen näköisenä kun synnyttäisin minä hetkenä hyvänsä! :LOL:

Ihan kiva on ollut olla töissä pitkästä aikaa, lupauduin elokuun loppuun olemaan ainakin, syyskuussa katsotaan oman olotilan mukaan. Vanhempainvapaa mulla loppuu virallisesti syyskuun alussa ja äitiysloma alkaa syyskuun puolen välin jälkeen, joten palkkatoimistolla riittää ihmettelemistä miten pitkää päivää olen tehnyt sen parin viikon aikana, johon mun tunnit näiltä kuukausilta siirretään maksuun... :saint:

Voikaahan hyvin!

thor ja prinsessa 23+4
 
Mä kans kade noista voitoista, mulle ois kelvannu hienosti kotimaanlomakin, mä en kyl ikään onnistu voittamaan mistään mitään.. :ashamed:

Tuosta mahallaan nukkumisesta niin mä oon siis aina nukkunut ihan viimeseen asti jotenkin päin tuettuna jos ei muuten kyennyt niin mahallaan ja olen siitä lääkäriltä kysynyt että onko vauvalle haittaa, hänen mukaansa ei ainakaan ole koska vauva ei kuitenkaan pääse kohdussa "litistymään"...

Omaan napaan ei täällä mitään ihmeitä kuulu, joka päiväinen päänsärky kiusaa mutta muuten olo ihan hyvä, lasten kanssa olen täällä keskisuomessa äidin luona ja kyllä se vaan on huomattavasti helpompi olla kotona tuon pojan kanssa kun on koko ajan äidin tietokoneen tai telkkarin kimpussa, ja saa kamalat raivarit kun hänet pois ottaa ja koittaa omiin leikkihin ohjata, just taas tuli tuohon niin pakko lopettaa ku ei tästä kirjottamisesta tule mitään... :ashamed: Eli siis joo, ei ole lomailu lomailua -ainakaan täällä, täystyöllistetty ennemminkin olen, onneks 2.8. pääsee kotiin rentoutumaan... :xmas:

Ninnuli rv 21+1
 
Thor vai että kapia :LOL: Jos sun silmät vaan näkee väärin ;) :D

Soittelin just lääkäriin kun tänään tuntuu taas supistelevan vähän turhan paljon :kieh: Taitaa olla vähän tiivis tahti täällä töissä ja sit tietty kaikki kotopuuhailu ja viimeyönä vähän huonosti nukuttu yökin! Supistuksia oli kyllä viikonloppunakin.
Nooh, torstaina meen ja katotaan saanko saikkua, en pistäis kyllä hanttiin ;)
Samalla kysyn siitä Ameriikan matkasta ja lentämisestä...ei tosin ehkä paras mahdollinen hetki kun kerta menee supistuksia valittamaan muutenkin :whistle:

Ainiin...mies tunsi eilen myös oikein mojovat potkut masun päältä :heart: Potkut myös näkyvät kumpuilevina masulla joten kovasti on pikkukaveri kasvanut =) :heart:
 
Joku täällä niistä kaukaloista keskusteli ja meillä on myös Maxi-Cosi Cabriofix ja suosittelen kaikille! Meillä tyttö matkusti siinä 1,5 vuoden ikäiseksi eli on kaikkien muiden hyvien ominaisuuksien lisäksi myös todella tilava.

Täällä tänään 21 viikkoa täynnä! Neuvolakäynti takana ja kaikki kunnossa, tosin anti-d vasta-aine tuloksia ei ollut vielä tullut. Paino oli vieläkin -8kg alkuraskauden lukemasta eli mulle tuskin kovin montaa raskauskiloa jää synnytyksen jälkeen. Sain sokerirasituslähetteenkin, jota kauhulla odotan. Onneksi siihen on vielä 1,5 kk aikaa. :x

Liikkeet täälläkin tuntuu niin selvästi jo vatsan läpi. Hassua kun välillä miehelle huikkasen, että nyt tuntuu potkut selvästi kun tuntuu, että tulee kohta vatsan läpi koko vauva ja hän tulee kokeileen, masussa hiljenee välittömästi :D

Ja Jennylille onnea upeasta voitosta! Voi kun itsekin joskus jotain vastaavaa voittaisi.

 
Gutupallo Osanotto koko perheelle :'( Teitä on koeteltu ihan liikaa. Voimia surusta selviytymiseen :hug:

Onnittelut Jennylille matkasta! Ei tollasta tapahdu oikeesti koskaan, että voittaa jotain noin hienoa. Nauttikaa reissusta! Ja tsemppiä koiran luovutukseen. Se pääsee varmasti hyvään kotiin, jossa sille on enemmän aikaa.

Omaan napaan ei kuulu mitään erikoista. Huomenna on neuvola ja lääkäri. Potkut tuntuu tosi kovina ja maha pomppii välillä oikein kunnolla :D Saa nähdä, mikä yökukkuja meille on tulossa kun pahimmat potkusarjat ajottuu aina tonne klo 24 kieppeille.

Enää reilu viikkoa ja me lähdetään lomareissuun. Jos jollain on vinkkejä lentokoneessa matkustamiseen vilkkaan vähän alle 2 v kanssa, niin niitä vastaanotetaan mielellään. Onneksi on lyhyt lento ;)

Liina ja ötö 22+0 (POKS, taas alkaa uusi raskausviikko, kylläpä aika menee nopeasti)
 
Jennyli, onnea voitosta!! Et kyllä kysellyt vakuutuksesta matkalle, mutta kirjoitan siitä silti:) Meidän piti lähteä kesällä Jenkkilään, mutta matka peruuntui monestakin syystä. Ehdittiin selvitellä kuitenkin vakuutuksia. Tapiolasta muistaakseni lupailivat sellaista kunnon vakuutusta, joka kattaisi raskaudesta johtuvan sairaalahoidon (ei ehkä kuitenkaan mitään ihan pieniä supistusjuttuja). Jenkkilässähän voi sairaalamaksut nousta vaikka sataantuhanteen ilman vakuutusta, joten siksi kannattaa pyytää kunnolla paperilla mustaa valkoisella se, mitä valitsemanne vakuutusyhtiö kattaa. Joillain vakuutusyhtiöillä on se periaate, ettei korvaa raskausteen liittyviä juttuja ulkomailla.

Toivottavasti kaikki sujuu tietty hienosti! TUli vaan mieleen mainita asiasta, kun kaverilla oli kauheat taistelut yhden vakuutusyhtiön kanssa, kun eivät millään meinanneet korvata jotain juttuja, vaikka kaveri oli oikeasti tosi sairas.
 
Jennyli onnea voitosta. En mitenkään haluasi olla epäuskoinen, mutta onhan kilpailu varmasti sellainen, johon olette osallistuneet ja oikea. Noita voittoviestejä kun on kolahdellut omaankin sähköpostiin joskus, mutta ovatkin olleet virusviestejä...

Toukokuun lopulla itsekkin reissusta haaveilin (ja taisin tännekkin kirjoittaa), mutta kuoppasin ajatuksen, kun Eurooppalaisen matkavakuutus ei korvaa mitään raskauden kulkuun liittyviä komplikaatioita (ja niihin varmaan kaikki luetaan..) Muuten on kyllä ollut oikein hyvä vakuutus.

Jenkkilään uskaltaisin kyllä kohteena lähteä jos jonnekkin kauas. Ikinä ei ole tullut mitään vatsanväänteitä mistään ruuista ja kaikki on aina ollut siistiä ja toimivaa.

Olettehan te muutkin pikkuisten vanhemmat huomanneet hakea kotihoidon tukea? Itse ainakin pidän vähän lomia ennen äitiysloman alkua ja jos niitä muita lomia on yli kuukausi saavat kaikki alle 3 vuotiaitten vanhemmat kotihoidontukea vuosilomansa ajalle tuloista riippumatta :wave: Minä olin ainakin ihan innoissani siitä reilusta 300 eurosta jonka ajalta saan... äitiyslomalla ei sitten enää toisen hoidosta mitään maksetakkaan...
 
Hei taas kaikki, olen taas käynyt lukemassa kuulumiset, mutta arki kotona, lähinnä miehen kanssa on ollut sellaista aallokkoa ettei ole jaksanut kirjoitella mitään. En olisi koskaan uskonut että uusperhe luo tällaisia riitoja ja haasteita...

Gutupallo, osanottoni sinulle. Jotain käsittämättömän surullista luettavaa oli sinun tarinasi... Mitä tähän lisäämään, suuret virtuaaliset halit :hug:

Itse kävin tänään rakenneultrassa ja minun täysin satavarmalla tyttöolollani olikin pippeli =) Ihana, täydellinen pieni poika siellä esitteli äidille monta kertaa, että usko nyt, minä olen poika :heart: Ja minä itkin ja nauroin onnesta. Halasin ultraajan lähtiäiseksi, enkä meinannut saada kyyneliä loppumaan. Minä niin toivon, että saan tämän aarteen syliini loppuvuodesta. Pituusarvio oli 19,8 cm ja painoarvio 360 g, mitkä vastasivat viikkoja.
Vauvalta löytyi myös sydämen toisesta kammiosta ns. golfpallo, josta kehotettiin olemaan huolehtimatta, se on kuulema hyvin yleinen löydös ja normaalisti häviää raskauden aikana. Se voi olla merkki myös jostain viasta sydämessä ja esimerkiksi downin lapsilla sitä tavataan useammin, mutta päätin että tätä lasta en vapaaehtoisesti pois anna, joten tulee mitä tulee ja yritän tästä olla huolehtimatta sen enempää. Tässä vielä linkki Vernerin sivuille aiheesta, jos joku haluaa vilkaista asiantuntijan faktaa http://verneri.net/yleis/tietoa-odottajille/sikiodiagnostiikka/ultra-aani/golf-pallot.html.

Eipä muuta omaan oloon, masu kasvaa ja rakkaus lapseen sen myötä, vielä kun mieli tasoittuisi vähän ja suhde miehen kanssa myös, niin kaikki olisi vieläkin paremmin. Kaikille ihanille kanssasisarille mukavaa heinäkuuta :flower:

M. ja Poika-itu 20+2
 
Gutupallo, lammin osanotto taaltakin perheellenne :'(

Jennyli, tosiaan lentamista koskevat viikkorajoitukset on lentoyhtiokohtaisia. Finnairilla tarttee rv28 jalkeen laakarintodistuksen siita, etta raskaus on sujunut normaalisti ilman hankaluuksia. En tieda mita mielta laakari on supisteluista... Voithan yrittaa kayda eri laakarilla :D Useimmilla muilla lentoyhtioilla voi lentaa todistuksetta myohempaan. Kannattaa tarkistaa lentoyhtion nettisivuilta. Itse lentamisesta ei ole todistetusti mitaan vaaraa sinulle tai vauvalle - rajan ovat asettaneet lentoyhtiot, kun eivat halua synnytyksia lennoillaan. Sit tuo vakuutusasia kannattaa ehdottomasti tarkistaa. Matkavakuutuksen tulisi kattaa kaikki raskauden aiheuttamat kulut sun matkustusviikoilla. Kuulemma useimmat vakuutukset eivat korvaa rv26 jalkeisia kuluja. Mun vakuutuksessa rajana on rv28. Jenkeissa tosiaan esim ennenaikainen synnytys voi maksaa useita kymmenia tuhansia. Pari vuotta vanha passisi on varmasti normien mukainen, sormenjaljet otetaan sit siella USA:n kamaralla maahantuloviranomaisten toimesta. Ja netissa pitaa nykyaan tayttaa ennen matkaa ESTA-lomake, jonka myota saa matkustaa viisumitta. Suosittelen kovasti lahtemista matkalle, jos saatte nuo vakuutusasiat jne kuntoon. Olen asunut aikoinaan SF:ssa, joten voit kysella tarkempia tietoja, jos haluat.

Itsella on huomenna rakenneultra, toivottavasti kaikki on kunnossa. Pikkuprinsessan liikkeet on jo voimakkaita ja ne tuntuu paivittain. Meillä myös käy usein niin, että liikkeet loppuu kuin seinään, kun mies tulee tunnustelemaan. Taitaa olla kyseessä äidin tyttö :heart:
 

Yhteistyössä