*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

Hieno istuin =)

Mä suunnittelin vauvan "omaa nurkkaa" tänään. Ja totesin että lipasto on jo, ei tarvi ku naulakon ja sängyn sekä sängyn päälle vaipanvaihtopaikan =) . Lapsille hion tuolta yhden kaapin varastosta niin yksi vaatekaappi osa vapautuu, tällä hetkellä siellä on siis leluja vaatekaapissa, saavat sitten oman lelukaapin =) ja vauva vaatekaapin.
 
Onnittelut hyvistä neuvola ja ultrakuulumisista niitä saaneille! :flower:

Kaikkien muidenkin kuulumiset luettu. Itselläni on takana pari rankkaa työpäivää (pitkästä aikaa taas työmatkalla), joten väsyttää julmetusti. Parasta mennä lepäämään...

Esikko77 ja Möhköfantti 20+5
 
onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:


mulla on huomenna neuvola ja hieman jännittää et mitkä noi paineet nyt on kun viimeksi ultran yhteydessä oli korkeammat kuin aiemmilla kerroilla ja tuota turvotustakin aikalailla on :|
 
Kivoja ultra- ja neuvola kuulumisia taas saatu, onnittelut niistä! :flower: :heart:

Eipä tänne ihmeempiä, laitoin tänään vakuutushakemuksen sisään vauvalle - saas nähdä mitä sanovat...

Oletteko muuten seuranneet tuota Kätilöt -ohjelmaa? Herkistää mut niin pirusti aina. :ashamed:

thor ja prinsessa 23+5
 
thor muutaman jakson oon katsellut Kätilöistä, mut tykkään paremmin Nelosen Sairaala-sarjasta, kun siin on ennestään tuttu kätilökin.... jatkuu taas syksyllä. Ja kyllä herkistyy, kun näkeekin synnytyksiä... jokainen on ainutlaatuinen tapahtumansa.

Täällä pikkuveli möyrii jo tuntuvasti, ja oli vilkas ultrassakin :heart:
 
Heippa kaikille! Täällä kotiuduttu kreikasta, kuumaa oli, noin +35 astetta joka päivä. Ihan mukavakin palata suomeen noiden helteiden jälkeen vaikka kiva loma olikin.

Kaikkiken kuulumiset luettu, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

Gutupallolle suuren suuri :hug: :'( Itku tuli kun kuulumisesi luin. Suru ja tuska on varmasti nyt suunnatonta, mutta varmasti vielä ajan kanssa helpottaa. Hirveitä olette joutuneet kokemaan. Kaikkea hyvää teille ja jaksamista suuressa surussanne.

Omaan napaan ei ihmeempiä, vaavin liikkeet tuntuu päivittäin ja masu on kasvanu hetkessä tosi paljon, näyttää mielestäni jo tosi isolta :whistle: Varasin ajan hämeenlinnan 4d ultraan mutta ajat on niin kortilla et pääsee vasta joskus elokuun aikana. Noh, ompahan taas mitä odottaa.

Mua on jotenkin ruvennu ihan hirveesti jännittään vauvan tulo. Enää muutama kuukausi ja sit meillä on vauva! se tuntuu ihan uskomattomalta! Oon tosi innoissani, mut välillä jopa pelottaa se kuinka kaikki muuttuu. Kai nää on ihan normaaleita ajatuksia. Sit on tullu kauhee huoli siitä että onks vauva varmasti terve. Toivottavasti on. Täytyy vaan koittaa olla stressaamatta. Helpommin sanottu ku tehty.

Ihanat kaks ja puol viikkoo vielä kesälomaa jäljellä. Yritän nyt nauttia niistä..

Ellen ja vaavi 21+6
 
Onnittelut hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista :flower:

thor mä oon katsonut sitä Kätilöt ja Sairaala sarjaa monta jaksoa ja joka kerta tulee tippalinssiin, kun voi vaan kuvitella sen tunteen kun saa käärön syliin :heart: Nää ohjelmat toimii hyvänä valmentajana; yleensä aika rauhallisen näköisiä tapahtumia =)

Pakko mainostaa, että nyt on lopultakin liikkeet alkanut tuntumaan! :heart: :heart: Johan niitä on odoteltukin! Ei nyt sentään vielä mitään masun päällä tuntuvaa, mutta vähän väliä siellä kutittelee, just niin ku niitä perhosia vatsassa. Mulle tuli myös tänään ellen- samanlaisia tuntemuksia, kun olin katselemassa vaunuvaihtoehtoja. Siinä koeajaessani tuli just pohdittua, että ei sitä enää niin vaan hypätä autoon ja ajeta ostoskeskukseen shoppaan neljäksi tunniksi. Vaunukauppias kovasti tyrkytti mulle yhdistelmävaunujen lisäksi matkaratas ja turvakaukalo -yhdistelmää. Onko muilla suunnitelmissa hommata molemmat?

PlanBaBy 20+3
 
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!!

Omaan napaan ei mitään uutta. Maha sen kuin kasvaa ja vauva potkii masussa kovasti, niin että kädelle tuntuu. Olen kyllä niin onnellinen kun edelleen on liitoskivut pysyneet poissa (koputtaa puuta)! Edellisissä kun ne ovat melko aikaseen alkaneet ja ovat olleet aika kipeitä. Lähdetään huomenna miehen kanssa kahdestaan viettämään laatuaikaa yöksi hotelliin. Se on miehelle yllätys lähestyvän hääpäivän kunniaksi. En tiedä miten osaan olla yön ilman lapsia, koska edellisen kerran olen ollu ilman lapsia yön poissa kotoa kaksi vuotta sitte (paitsi toki synnytykset). En ole kokenut itselleni tarpeelliseksi olla yötä poissa, toki välillä olen päivän saattanu olla "huilaamassa" mut en kuitenkaan yötä. Jänskättää myös lasten (4.5v, 3v ja 1.5v) puolesta kuinka he suhtautuvat meidän poissaoloon, nuorimmalle kun tämä on ensimmäinen yö erossa. Eiköhän se hyvin mene, onhan lapsilla turvalliset ja tutut ihmiset hoitamassa. Sitä tuskin tulee sitte pitkiin aikoihin minnekään lähdettyä miehen kans kun tämä neljäs syntyy.

Säde ja masuasukki 23+3
 
Aamukastetta: ei meilläkään näkynyt, vaikka yksityisellä käytiin. Ja maksoi muuten 159e ihan tavallinen rakenneultra. Aion vielä käydä 4Dkin testaamassa ensi viikolla, kun taitaa olla viimeinen raskaus. Ei varmaan näy sielläkään. Salaperäisiä lapsia meillä, ei nimittäin ole näkynyt aiemmista kahdestakaan. Eihän sillä loppujen lopuksi ole merkitystä, nyt vaan olisi niin malttamaton "tutustumaan" vauvaan.

Vatsa on täällä jo aika iso. Nyt illalla (tuli kyllä syötyäkin) tuntuu jo painavan tuohon rinnan alle. Varmaan aika tuskaa loppuajasta. Lisäksi vielä selkäkin kenkkuilee :/ Liikkeitä myös tuntuu paljon. Viime yö oli rauhallisempi, mutta sitä edellisenä heräsin useamman kerran tunnustelemaan vauvan melskausta. Ihanaa :) Kyllä tämä taitaa olla raskauden parasta aikaa, vaikka huono olokin välillä vielä yllättää.

Kelan paperitkin laitoin muuten postiin, saa nähdä kauanko kestää pakkauksen saantiin. Kuukausi?

Emmama 23+1
 
Noniin nyt on rakenneultrassa käyty ja kaikki on hyvin! vauva liikkui niin vimmatusti, että kätilöllä oli paljon vaikeuksia pyörivän lapsen kanssa! enteileeköhän tuo vilkkaus jotain? tosi paljon tunnen liikkeitäkin, melkein päivittäin ja usein tuntuu kämmeneenkin. melko varmasti ne kätilöt veikkasivat tyttölasta! pikkuprinsessaa siis!! mä olen niin kärsimätön, että oli pakko saada tietää, jos se vaan näkyy! kävin ostamassa lakanakangasta pikkupätkän ainakin pussilakanaan, jos vaan saisi aikaseksi ommella! väsyttääkö teitä muita? johtuu ehkä hemoglobiinin laskusta (130:sta 110:een) että on veto pois.. mutta kun ne rauta tabletit ei oikein sovi mahalle, aina menee sekaisin! onko muilla samaa vaivaa, miten ootte ratkaissut?
täällä ollaan siis vk 20+1, kivaa illanjatkoa kaikille!!
 
Hyvää huomenta ja samalla poksista rv 21! :D

ellen, me ollaan myös menossa 4d-ultraan Hämeenlinnaan. :wave: Ajan varasin jo joskus yli kuukausi sitten. Meille suositeltiin, että kaksosraskauden ollessa kyseessä, ajankohta olisi hyvä olla tuossa rv 23 kieppeillä (normaalisti rv 25-30) ja se ajoittuu tuohon heinäkuun loppuun. Ihanaa! Ja jos siellä viimeistään saataisiin jotain vihiä sukupuolesta. Ja jos ei saada, jääköön salaisuudeksi. :)

thor, kerran olen kätilöitä katsellut. Ja vesiputoushan siitä oli seurauksena. :ashamed: Sen jälkeen olen yrittänyt vältellä koko sarjaa, katselen mielummin lapsityranneja. :LOL:
Hyvä kun mainitsit tuosta vakuutuksesta, pitäisi itsekin alkaa selvittää, millaisia vaihtoehtoja meidän vakuutusyhtiöllä on tarjota kaksosille.

Emmama, on kyllä salaperäisiä teidän jälkeläiset. :) Mä olen myös alkanut kallistua sille kannalle, ettei se ole niin tärkeää, vaikkei saataisi ollenkaan tietää vauvojen sukupuolta. Olisihan se aika ihana yllätys vasta synnärillä. :)

Nyt töiden pariin. Ihanan ukkosta enteilevä ilma!


 
Huomenta! Täällä ollaan jo paremmalla mielellä,eilen vaavelilla oli oikein kunnon jumppa-päivä :D ja potkuja ja möyrimistä tuntui useaan otteeseen!! No kaikki varmaan tietää miten hermostuttavalta se tuntuu kun ei mitään liikkeitä tunnu... :ashamed: Ja enää 4 päivää rakenneultraan B)

Ihana myrsky ilma,voi hyvällä omallatunnolla möllöttää kotona sisällä tytön kanssa,huomenna lähteekin taas hoitoon ja haetaan maanantaina kotiin ultran jälkeen,toivottavasti saadaan hyviä kuvia joita voi sitten tytölle esitellä :D

hannanmamma 20+5 :heart:
 
Hyvää sateista huomenta kaikille!

Mä haluisin mennä 4D:hen, mutta niin huono näkyvyys oli sairaalan 4D laitteella kun on istukka etuseinässä, että en tiedä viitsiskö maksaa hunajaa siitä jos ei kunnon kuvaa saatais :/

Mun äiti oli innostunut alennusmyynneissä, ja ilmoitti eilen että nyt ei tarvii tytön olla ilman vaatteita :D saas nähdä mitä on hankkinut kun tulevat esikoisen synttäreille tossa viikon päästä :)

Eipä tänne ihmeitä kuulu muuten, vietetään leppoista sadepäivää pojan kanssa. :wave:

Harhis ja pikkunöpö 20+5
 
Yö tuli nukuttua aika levottomasti kun heräsin tossa 2.00 aikaan kauheaan rätinään ja paukkeeseen kun ukkosti ja salamoin ja vettä tuli kaatamalla alas.Tuo poikakin heräs siihen ja mä luulin että tänä yönä ei sitte enää nukutakkaa mut onneksi nukahti uudestaan 2h valvomisen jälkeen.

Kuinkas moni on miettinyt jo vauvalle nimiä?Meillä on pojalle jo nimi valmiina.
 
Sateista huomenta.... ihanan raikasta!
Täällä ei tietoakaan nimestä... onhan tässä onneksi vielä aikaa miettiä =)
Omaan napaan ei mtn uutta, on vaan huojentunut ja rauhallinen mieli eilisestä, kun sain hyvät kuulumiset.

Kuiskaten 20+5
 
W09
Meillä on nimi ollut jo jonkin aikaa valmiina, niin pojalle kuin tytöllekin, tosin "julkistetaan" se vasta kun ollaan pieni prinsessamme nähty, että sopiiko nimi tytölle vai ei... mutta periaatteessa on nimi (ja lempinimi) jo valmiina odottamassa.

Mä myös heräsin viime yönä kamalaan sateenropinaan joskus 1 jälkeen ja en kyllä sen jälkeen oikein enää kunnolla unta saanutkaan, koska välillä oli liian kuuma, välillä nälkä ja välillä neiti potki... ei ole helppoa :LOL:

PlanBaby, me päädyttiin tilaamaan Teutonian Spirit S3 yhdistelmät, mihin siis saa adapterilla liitettyä turvakaukalon. Näitä on kovasti meille suositeltu ja ystäväpiirissä kehuttu toimiviksi, joten siksi päädyttiin näihin. Varsinkin kun Teutonian vaunuihin saa yhdistettyä Maxi Cosin ja Britax/Römerin kaukalot, teutonian oman lisäksi. Meillä hankittiin Maxi-Cosin Cabriofix-kaukalo ja siis vaunuihin sopiva adapteri... saa sitten nähdä onko kätevä vai ei, mutta me kun haluttiin että yhdistelmien runkoon saa kiinnitettyä kaukalon, juuri kaupassa yms shoppailukertoja silmällä pitäen...

W09 rv 22+6
 


neuvolassa käyty

rv 20+6
paino 54.0kg +550g/vko
RR 109/74
Hb 121
sf 19
syke +164
liikkeet ++
pissa puhdas

kaikki siis ok, lähtöpainoonkin päästy nyt takas. hemoglobiini oli ekassa neuvolassa 144 mut ei vielä kuitenkaan lisärautaa käsketty alottaa. ja sf oli jostain kumman syystä laskenut :eek: seuraava nla 4.8 rv 24+4 silloin sit vissiin saan vasta ne kelapaperit kun ei niistä nyt mitään puhuttu ja unohdin kysyäkin.
 
Mekin kaytiin vihdoin rakenneultrassa eilen. Kaikki oli kunnossa. Tytolla on ihan ylakayralla kasvava paa ja raajat, eli pitka neiti kyseessa, painoarvio 534g +-15%. Keskiruumis ihan normikokoa. Mitenhan siita noin iso on kasvanut kun mulle on tullut painoa vain 2kg, ja ihan hoikkana olen edelleen...? Onko teille kenellekkaan annettu noita kasvukayria, mua kiinnostais onko niiden luvut samoja Suomessa kuin taalla meidan asuinmaassa. Eli esim paan lapimitta oli meilla 60mm, jonka normikayra taalla on tasan rv22 valilla 46-60mm. Reisiluu oli 42mm, jonka normikayra rv22 on valilla 30-41mm. Onko kayrat Suomessa samoja? Suloiselta tytto naytti kasvoprofiilin perusteella :heart:

Taallakin on alkanut jannittamaan, enaa max nelja kuukautta ja sit tulis vauva perheeseen. Aikamoinen mullistus edessa :D Nimiehdotuksia on jo muutama, mutta viela ei olla kunnolla mietitty. Pitanee hankkia nimikirja ja alkaa selailemaan.

FinSki rv 22+4
 
thor, muutamia jaksoja olen tuosta Kätilöt sarjasta katsonut. Hyvin menneet synnytykset ovat herkistäneet minuakin. Tosin joissakin jaksoissa olevat asiat ovat panneet minut mietteliääksi - mitäs jos meille tapahtuu vastaavaa...

kaati ja Miyaki, onnea hyvistä uutisista! :flower:

taaperotx4, meillä ei ole vielä tiedossa tytölle eikä pojallekaan nimivaihtoehtoja. Kolme etunimeä lapselleni haluan, sen verran olen jo aikoja sitten päättänyt. Eiköhän se lopullinen nimi pulpahda mieleen vasta sitten, kun pienokaisensa näkee livenä. Jospa huomisessa ultrassa selviäisi kumpi on tulossa, niin voisi alkaa jo miettimään todenteolla joitakin nimivaihtoehtoja.

Esikko77 ja Möhköfantti 20+6
 
FinSki ja muut ultrassa käyneet onnee hyvistä kuulumisista :flower: B)

Taaperotx4, meillä on tytölle kumpikin nimi valmiina mutta pojalle vain toinen nimi. Meillä nimi on aina julkistettu vasta ristiäisissä vanhan tavan mukaan(vanhakansa sanoo, että tietää vauvalle huonoa onnea jos nimi kerrotaan ennakkoon:)), ei toki olla taikauskosia mutta näin meillä aina toimittu kaikkien suvun lasten kanssa =) Meillä kaikki lapset ovat saaneet ainakin toisen nimen suvusta ja niin tekee myös tämä tuleva. Tykätään vanhoista nimistä.

Itse sain tänään vihdoin soitettua työpaikalle ja kyllä helpotti kun olen niin jännännyt taas :ashamed: Mulla on vakipaikka isossa tavaratalossa mutta olen ollut 02/02 lähtien joko äippälomalla/hoitovapaalla enkä käynyt välillä töissä. Sanoin esikoista oottaessani vitsinä että teenkin kaikki lapset putkeen ja oon heti 10v pois ja se taitaakin toteutua :LOL: Siinä vaiheessa en ollut tosiaankaan tekemässä 5 lasta ja kaikkia vielä alle 2n vuoden ikäeroilla :eek: Ajattelin 3lasta kolmen vuoden ikäeroilla mutta kas kummaa mieli voi muuttua :D

Semmosta tänne, harvinaista että oon päivällä koneella...Nyt sopiva sauma kun pienimmät nukkuu harvinaisesti yhtä aikaa :)

Onni rv 23+2
 
FinSki, aika erilaisia taitaa olla mittataulukot, kun meillä oli vauvalla reisiluu 44 mm ja pään halkaisija taisi olla noin sen saman. Päänympärys oli 17 cm. Käytiin siis 19+6 ultrassa ja vastasi viikkoja mittojen perusteella 19+2. Toisaalta kun puhutaan milleistä, niin mittausvirheiden mahdollisuus on mielestäni kyllä aika iso, vaikka toki siinä ruudulla se vauva on iso, mikä mittausta helpottaakin tietty. Painoarvio taisi meillä olla noin 300 grammaa, oliskohan se annettu vartalonympäryksen perusteella. Ainoastaan tuo reisiluu merkittiin meille ylös neuvolakorttiin.
 
Tällainen utelu liittyen neuvolakäynteihin, eli montako käyntiä neuvolassa , ultrissa jne, eli montako merkintää löytyy neuvolakortista ja monesko rv?
Täällä 4 merkintää,
1 neuvola 9+3
nt-ultra 12+2
lääkäri-nla 13+6
rakenneultra 20+4

ja 20+5

tuntuu niin vähäisiltä nuo käyntikerrat, kun vertaa edellisiin odotuksiin.

 

Yhteistyössä