*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - HEINÄKUUSSA ***

mere, kiitos vinkistä! Täytyneekin pistää aika ylös, jos sitä taas altistaisi itsensä mielenliikutuksille...
Sairaala-sarjassa tuntui olevan ihan hirveesti kaksossynnytyksiä ja kaksosia tehohoidossa sen jälkeen, kun saatiin omasta tuplaonnestamme tieto. Tai sitten musta vaan tuntui siltä. Mutta silloinkin tuli itkettyä harvase ilta ruudun ääressä. :ashamed:

Hyvinkäällä mielestäni tietokone laskee painoarvion yhdistäen pään- ja vartalonympäryksen sekä pään halkaisijan (?) ja reisiluun mitan. Meillä siis molemmilla päänympärys täsmälleen samat ja vastaa täsmälleen viikkoja, muutoin sitten A saa pienemmät mitat ja sitä myötä myös pienemmän painoarvion. B taas vastaavasti on muissa mitoissa edellä viikkoja. Hitto, kun en muista mittoja... Tiedä näistä sitten.

Ihanaa, mä lähden vanhan hyvän ystävän kanssa ulos syömään. :p Kunnon pihvi, here I come! :D


muoks. Kuiskaten, meillä käyntikertoja yhteensä 9 rv 21 mennessä. Muttei meitä voikaan mihinkään verrata, paitsi ehkä neuvoloiden suhteen. Niitä on ollut kolme ja neljäs on rv 22 tasan.
 
Täällä rakenneultrassa vihdoin käyty. Vahva poikaolo ollut koko alkuraskauden ajan, mutta ultran mukaan tyttö tulossa :heart: Rakenteet kunnossa, painoa vauvalla hurjat 408g :D
ellen- / Valkolilja Minkähän hintainen mahtaa 4-d ultra olla hämeenlinnassa? Olen pohtinut josko ajan tilaisin... mikäli sopivia aikoja vielä löytyy..
Vatsa kasvaa hurjaa vauhtia ja potkut tuntuvat jo kovin selvästi. Vatsanahkaa kiristää ajoittain kovasti. Supisteluja tulee edelleen päivittäin vaikka lomalla olenkin. Saas nähdä kuinka jaksaa loman jälkeen raskasta työtä.

Nennii 22+0
 
Poksista!

Täällä poksuu viikot 22+0 tänään :)

Eilen jälleen yks päämäärä saavutettu: mies tunsi vaavin potkut ekaa kertaa. Istuin sohvalla kun vaavi alotti kovan potkusarjan ja laitoin sit heti miehen käden masun päälle ja sit vaavi potkas kunnolla kolme kertaa ja mies tunsi liikkeet. Oli tosi kiva :heart:

Nimistä sen veraan et meillä ois ollu tytölle nimi valmiina (mutta todennäkösesti nyt siis poika tulos) mut pojalle on mun mielestä hirveen vaikee keksiä. Muutamaa vaihtoehtoo on tässä pyöritetty mut ei olla viel päätetty. Onneks on aikaa miettiä viel.

Masun koosta kyselisin. Musta tuntuu et mun maha on ollu ihan alusta asti hirveen iso ja on nyt sen näkönen et oisin jo pidemmälläkin. Välillä vähän jopa nolottaa sanoo kyselijöille millon laskettu aika on kun masu näyttää siltä kun olisin jo rv 30 tai jotain :snotty:

Nopeesta painonnousust joku myös aikaisemmin valitteli. Mä järkytyin eilen kun kävin vaalla ja painoo on tullu reilussa kolmessa viikossa neljä kiloo!!! Siis miten voi olla mahollista. Mulla on tiistaina neuvola ja oikein hävettää nousta sillon puntariin |O Viime viikkona tuli kyllä syötyä miten sattuu, vedin kyllä kreikkalaista oliiviöljyssä lilluvaa ruokaa niin paljon ettei vissiin mikään ihme et paino on noussu. Mutta että noin paljon...Nyt täytyy ruveta tarkkaileeen mitä suuhunsa pistää.

Nennii, 4d tais maksaa joku 150 euroo hämeenlinnas jos oikein muistan. On ainakin halempi ku esim helsingis tai muualla...

Ellen ja vaavi 22+0
 
Mul on ollu kolme käyntiä,
neuvola 8+1
nt-ultra 12
rakenneultra 19+4

ja nyt mua on mietityttänyt kun mulla ei ole ollenkaan tehty sisätutkimusta, ei sillä että siitä niin pitäisin mutta kaikilla muilla kai tuo lääkärikäynti on ollut?? Taisi mennä neuvolassa jotenkin sekasin mun ajat kun osan käyn naistenklinikalla ja siellä mulla on nyt seuraava aika synnytyslääkärille 17.8. jos sillon sit lääkäri tekee sisätutkimuksen.. Neuvola mulla on 3.8. seuraavan kerran niin täytyy siellä sit vaikka kysellä...
Jonkun verran ollut supistuksia mutta varmaan herkemmin supistaa kun on jo neljäs raskaus ja edellisestä ei niin kauaa ole, aiemmin en muista et ois supistellut ainakaan niin että tuntuu.
Varsinkin iltaisin ja öisin poitsu on kova keikkumaan, ulospäinkin jo myllerrystä näin :heart: on se vaan aina niin yhtä ihanaa :D

Ninnuli rv 21+3
 
mulla ollu näin
neuvola 8+1
ultra 12+4
neuvolalääkäri 12+5
neuvola 16+3
neuvola20+3
ultra 21+2

kysyisin neuvolakortista mihin ultraaja kirjottaa ne istukan paikan ja muut niin mitä se tarkoittaa se kohta jossa on mm???siis jos se nt ultran mm mitta on pää-perämitta niin mikä tämän rakenneultran B-mitta on?? :headwall: tyhmä :headwall:
 
loveangel, mun kortissa ainakin siinä ensimmäisessä kohdassa on raskauden keston määrityksessä (rv7+1) mitatut pää-perämitat ja toisessa (B-mitta) on nt-ultrassa mitatut päiden koot (oliko nyt sitten halkaisija).

Nennii, mäkin olen jostain saanut käsityksen, että 4D Hämeenlinnassa olis ollut 150 ? luokkaa. Jos soittelet sieltä aikaa, kysäisepä hinta ja tule kertomaan sitten mullekin. ;)
 
7 käyntiä ollut täällä..
tosin eka oli se kun ei tienny monenellako viikolla olen..
seuraava oli ultra kun katottiin se kesto
ja sit ollut normaalit neuvolat ja ultrat

Edellisessä kortissa on 15 käyntiä ..eka rv 9+3 ja vika 40+5
 
Kuiskaten
täällä näin:
rv 8 nvla
rv 11 nt-ultra
rv 14 lääkärinvla
rv 18 nvla
rv 20 rakenne ultra
rv 22 nvla
tulossa viel rv 26 nvla ja rv 29 lääkärinvla, mitkä tiedän.. :)

:attn: missä olette käyneet vaunuja katsomassa? mitä kannattaa ottaa huomioon? yleisesti vinkkejä näin ensikertalaiselle vaunujen ostoon.. :) kiitos jo etukäteen niille jotka jaksaa vastailla.. :)

TB 22+3

 
mulla on käyntejä

9+6 neuvola
15+6 lääkäri
21+0 neuvola

sitte on äippäpolilla np-ultra ja rakenneultra mutta niistähän ei oo mitään merkintää muutako nuo pität tuossa. esikoisestä oli yhteensä 16 käyntiä ja tähän mennessä neljä. että aikalailla samaan tahtiin mutta silti tuntuu että ei niin välitetä kun on jo toinen, "kyllähän sää nämä jutut tiijät"

 
W09
Mulla käyntejä yhteensä 6, eli

8+4 nla
11+3 nt-ultra
14+6 nla lääkäri
19+6 nla
20+4 rakenne ultra
22+4 nla

Ja ensi tiistaina olisi 4D (omakustanteisesti tosin ...tietenkin) ja seuraava nla 26+4 ja sitä ennen toinen sokerirasitus noin rv 24+

W09 tänään 23+0!
 
Huomenta!! :wave:

Tiärätteks...tää likka on nyt sitte 4vkoa kotosalla,jiha!!! :D
Kävin tosiaan eilen lääkärissä supistelujen takia (joita kyllä on hirmu vaihtelevasti ) ja samalla kyselin myös USA:n matkaan liittyviä asioita. Sairaslomaa sain tämän ja ensiviikon (sit alkaa kesäloma ) vaikka kaikki hyvin ja kohdunsuu napakasti kiinni/pitkä! Ehkäpä hieman liioittelin tätä supistusasiaa :whistle: :saint:
Nojuuh...reissuun lääkäri ei nähnyt kuitenkaan mitään estettä ;) Käski varailla seuraavan lääkärineuvolan ennen matkaa jotta näkee taas alakerran tilanteen sekä lääkäri voi kirjoittaa todistuksen matkaa varten.
Tuntuu että tää matkainnostus on lähentäny hirveesti myös mua ja isäntää kun yhdessä tutkitaan ja pohditaan matkaa :heart:
Mulla on käyny myös pienoinen ajatus mielessä siitä että jos mentäiski kihloihin tuolla matkalla :D
Tai mehän kyllä ollaan 'kihloissa' oltu jo 4-vuotta kun otimme tatuoinnit nimettömiimme mutta ollaan puhuttu, ihan tässä hiljattain josko sormukset vielä hommattais ja minusta olis älyttömän hieno idea sormustautua tuolla San Franciscossa :heart:
Mut pitäiskö ne sormuksetkin sitte ostaa sieltä...vai täältä?!!?

Neuvolakäyneistä oli galluppia. Ite oon käyny seuraavasti...
Rv 10+4 neuvola
Rv 12+2 np-ultra
Rv 14+1 neuvolalääkäri
Rv 17+1 neuvola
Rv 20+2 rakenneultra
Rv 21+1 neuvola

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: Ja ihanaa odotella vielä tulevia 4D-ultria ym. =)
Hämeenlinnassa onkin edullinen tuo 4D!! Tampereella kun saa kuulemma pulittaa n. 300e :eek: Mulla jäi ne haaveet sitten siihen vaikka niin piti mennä ja ikuistaa pieni dvd:lle :ashamed:
Nähtiinhän sentään pätkä 4D:tä rakenneultrassa ja sukupuolikin selvästi joten kaippa se riittänee ;)

Tässä sitä nyt mietitään miten kuluttaa aikaa :whistle: Ehkäpä sitten perinteisesti siivoamalla,plaah :kieh:
Meidän koira lähti keskiviikkona uuteen kotiin ja vähän on sellainen outo tää kotikin :'( Eilenkin olin monta kertaa lähdössä lenkille ja monissa tilanteista puuttui jotain kun koiraa ei enää olekaan :ashamed:
Mutta niin reippaana ja iloisena koira lähti ja NIIN ihanaan kotiin että sen puolesta hyvä mieli...kyse kun ei oo elämän päättymisestä kumminkaan!

Illalla pojat lähtee mummulaan yökylään ja me suunnataan isännän kanssa Tammerfesteille Viikatetta ja Kotiteollisuutta katsomaan :heart:
Kunpa tuo ilma alkais vähän kirkastua!!! Eilenki tuli kun Esterin p.... vettä! :kieh:




 
Heippa! Käyn tässä vaan pikaisesti kertomassa ultrakuulumiset.
Eli kaikki ok ja tyttö olisi tulossa. Näki kuulemma kaksi valkoista viivaa, jotka olisi häpyhuulet. Kolmen pojan jälkeen olisi ihanaa saada tyttö! Arvioi painoksi 350g ja yleensä näillä viikoilla on sikiö on n.250g. Tuumas vaan että onpas hyvän kokoinen. Kovin hyviä kuvia ei saatu kun liikkui niin kovasti kokoajan. Onko kellään tietoa Lahden 4D-ultrista? Taitais meillä lähin mahd.paikka mennä.

T: Peggy +Rusina
 
Mulla käyntejä seuraavasti:
Rv 7+6 nla
Rv 11+4 ultra
Rv 11+6 nla + lääkäri
Rv 15+5 nla
Rv 18+5 nla
Rv 20+6 ultra ja seuraava neuvola Rv 21+6

ellen-, mullakin vatsa jokeenkin suurempi kuin yleensä vissiin näillä viikoilla.. Työkaverit on päivitelleet jo tovin ja moni muukin ihmetellyt. Silti ultran mukaan lapsivettäkin ihan normaalisti, joten en tiedä mistä johtuu moinen kun vielä ensikertalainen olen.. Paino on noussut muutamilla kiloilla kyllä, mutta kaikki ilmeisesti enemmän tai vähemmän vatsan seudulle tulleet, koska muuten en ole lihonut... MOnet kyselijät ovat nolostuneet kun ovat kyselleet h-hetken ajankohtaa ja olen vastannut, että vasta marraskuun puolivälissä :LOL: No, eiköhän se kasvu jossain vaiheessa tasaannu, eihän se voi nyt loppuun asti tätä menoa venyä :D (toivottavasti :whistle: )

Milliz + toukka 21+1
 
W09
Heippa,

meillä rakenne ultrassa annettiin arvio että neiti olisi 369g rv 20+4 ja oli kuulema ihan normi painoinen. tämä arvio laskettiin siis kaikista silloin otetuista mitoista (kone sen teki automaattisesti kun mitat oli otettu)

mulle on myös tullut lisää painoa ihan kauheesti (noin 1kg/vk) tässä parin viime viikon aikana, ja kun asiasta neuvolassa kyselin, niin sanoivat että on normaalia ja oletettavasti vaavi on ottanut kunnon kasvupyrähdyksen ja siis siksi painoakin tullut lisää huomattavasti aikaisempia viikkoja enenmmän (aikaisemmin tullut noin 200g/vk). Lähinnä mulla on maha kasvanut, muualta en oikeastaan olekaan lihonut...
 
Huomenta kaikille!
Täällä todella huonosti nukuttu yö takana.. |O Mua on alkanu närästään ihan älyttömästi, siis joka ilta niin paljon, et on aivan huono olo.. Nyt sitte yöllä herään siihen, ja koitin juoda maitoakin , et helpottas.. Vaan ei, kun oon päässy vihdoin uneen klo:03.15, herään siihen ku suu tulee täyteen vatsahappoja!! |O Ei muutaku vessaan yökkimään.. Tietääkö kukaan mitä lääkettä saa käyttää närästykseen raskaana? No, sit tuo kuopus tuli noin neljä kertaa yön aikana sanomaan (nenäliina kädessä) : "Äiti, tulee räkää.." Ja huopasi edestakas meidän ja oman huoneen väliä.. Raukalla kova timotei ja pujo allergia, eikä näytä lääkkeet juuri auttavan.. :(
Joo, joku kyseli noista neuvolakäynneistä, meillä näin:
nl 7+4
np ultra 13+1
lknl 14+3
nl 18+3
äitipoli + ultra 21+2
Ja maanantaina lknl 24+0
Seuraava neuvola sitte taas elokuussa, ja syyskuussa rv 34 päätetään äitipolilla se leikkauspäivä! :heart:

Sellasta tänne, palaan viim. maanantaina neuvolakuulumisten kera!
:wave: Pikkuruinen + poitsu 23+4
 
Jennyli, yksi kaveri oli ainakin ostanut Vegasista aika hulppean timangisormuksen jollain parilla sataa. :whistle: Menivät siis siellä naimisiinkin samalla reissulla.
Siellä sillalla sitten kihlaudutte tai Alcatrazissa, siinä olis jo jälkipolville kertomista. Ja olishan se vertauskuvallista, kun kuitenkin siinä tulee samalla elinikäinen tuomio. ;)

PeggyBundylle onnittelut tyttölupauksesta! :heart: Meillä painoarviot oli rv 20+5 410/310 grammaa ja ihan mittavirheen rajoissa molemmat menee viikkoihin.

( . ) Piru kun ei mitään pysty tekemään, kun kaikki ottaa tonne masuun. Ihan jo pelkää sängystä nouseminen saa aikaan kipua, en muista tehdä sitä tarpeeksi hitaasti ja harkiten. |O Töissä ei tarvitse kuin kiivetä kaksi kerrosta rappusia ja jo taas joutuu puhkumaan ja puhisemaan hetken. :whistle: Kai se on kohta sitä sairaslomaa harkittava, jos tää ei ala helpottamaan. Onneksi on perjantai...


 
pikkuruinen Närästykseen suositellaan apteekista RENNIEitä, joita oon ottanut iltaisin ennen nukkumaanmenoa, ja yksikin riittää... saa toki ottaa enemmänkin, mut mulle on toistaiseksi riittänyt se yksi helpottamaan närästystä. Makuina ainakin: spearmint ja lakritsi.
 
pikkuruinen rennietä saa käyttää raskaana närästykseen.toivottavasti on apua,esikoisesta mulla oli niin kovaa närästystä että korvat vaan paukku :| onneksi tässä raskaudessa on ainakin toistaiseksi pysynyt poissa!
 
Tulin vain päivittämään kuulumisemme tänne.

Meilläkin oli se rakenneultra eilen, ja jotenkin olin tsempannut itseni uskomaan vain parasta ja että kaiken täytyisi kuitenkin olla hyvin. Ei ollut, matto taas jalkojen alta... :'(
Meidän pienellä tytöllä näkyi vain yksi kammio sydämessä, sen normaalin kahden sijaan. Mikä shokki. Ja silti lähettivät vielä kotiin pyörimään tuskissamme ja pohtimaan eettisesti oikeaa, mutta niin helvetin vaikeaa päätöstä jatkaako vaiko eikö raskautta. Ensi viikolla spesialisti vielä antaa lopullisen tuomionsa, joka on joko huono tai erittäin huono. Parhaassa tapauksessa pieni sinnittelee synnytykseen ja aloittaa siitä ainakin 3 rankan ja vaativan leikkauksen sarjan..

Miksi?! Miksi näin paljon tuskaa pitää antaa kannettavaksi!? Miten voin ikinä tehdä oikeaa päätöstä toisen pienen ihmisen puolesta!? Elämä ei todellakaan ole reilua... :ashamed:

Mikään ei tunnu miltään. Ei auringonpaiste ulkona, ei nauravat ihmiset kadulla, ei lohduttavan koiran lipaisu...kaikkein pahinta on teeskennellä suht normaalia esikoiselle,vaikka oma sydämeni itkee verta ja samaan aikaan tunnen pienet potkut mahan läpi koko ajan.... :'( :'(

Nauttikaa rakkaat ystävät masuistanne ja pienistä ihmeistä niiden sisällä. Pienet & terveet vauvelit mahan sisällä ovat suuren suuri ihme! :heart:

äärettömän surullinen caribbee ja pieni sinni 20+5
 

Yhteistyössä