**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Mulla ois LA jo 29.10 mutta kai saan tänne jäädä, ku tätä oon seurannu jo kauan? :) sairaalana K-PKS ja esikoinen tulossa. te kirjottelette vaan niin hirmu nopeeta ettei pysy kärryillä aina!

Miten millasia vaunuja/rattaita ootte hankkimassa? Ku itse haluaisin ehkä jotku vähän isommat ja tukevammat kuomurattaat yhdistelmien sijan mutta voiko ihan pientä vauvaa laittaa semmosiin?
 
Vaunuista/rattaista, meillä on esikoisen vanhat brion yhdistelmät jäljellä (ovat vuodelta 05 mutta hyvässä kunnossa ja oikeastaan käytetty vain vähän yli vuosi kun kuopuksen synnyttyä siirryttiin tupliin) joten niillä pärjäillään. Nienor kysyi kuomurattaista, eikös niihin saa kanssa jonkun kantokopan hommattua jolloin ne käy ihan vauvallakin? Muuten vähän jännittää miten liikkuminen mahtaa sujua kun tuolla 5v esikoisella kävely on vielä vähän niin ja näin, talvisaikaan vielä heikompaa. Hätätilanteita varten on vielä jäljellä nuo tuplat joihin toistaiseksi mahtuu kuitenkin hyvin, toivottavasti vielä toppavaatteidenkin kera... Ja seisomalautaa pitäisi alkaa treenata kanssa, normaalisti on hällä käytössä apuvälinerattaat jolloin vauvaa voisi viedä kantoliinassa. Vähän vaan arveluttaa se liinailu noin talvisaikaan, noiden vanhempien kanssa sitä harrastettiin lähinnä lumettomaan aikaan kun ei ollut kylmää eikä liukasta. No, onneksi ei tarvi yksin koko konkkaronkan kanssa kovin paljoa liikkua. :D Isommat jatkavat sitten päiväkodissa joten päivällä pääsee vauvan kanssa helposti kulkemaan.

Rakenneultraa neuvola veikkaili jonnekin kesäkuun loppupuolelle, viikkoja silloin taitaa olla jotain 18. Itse sitten mietin sitä 4d-ultraa, katselin jo jotain sivuja ja hintoja valmiiksi miehen ympäripuhumista varten. Uskoisin että neuvolasta tarjoavat vielä jotain ylimääräostä ultraa loppupuolelle raskautta kun esikoisella oli ongelmia istukan toiminnassa ja kakkosellakin lapsivedenmäärät heitteli ym. Molemmissa raskauksissa ultrattiin 7 kertaa vaikka normaalisti ei tarjota kuin pelkkä rakenneultra.
 
Pitkästä aikaa.. Ja ihan kysymysasiaa olis. Mun pitäs tänä vuonna saada jäykkäkouristustehoste, mutta miten on? Voiko sen raskaana oleva ottaa? Jossei niin onhan siinä loppuvuodesta vielä aikaa sitte.. :)

ziziz ja katkis 13+5
 
mibetsy: pitää käydä kurkkimas hobby hallin sivuilla ;) muoks. ihan näppärän oloiset vaunut ja makeen väriset :)

vaunut/rattaat:mua harmittaa vietävästi kun menin myymään ihan pilkkahintaan mun 05 ostetut teutonian vaunut viime syksynä, kun ei pitänyt enää lapsia tulla ja kuinkas kävikään :whistle: olin tosi tyytyväinen noihin mut nyt en raaskis ostaa enää noin hintavia menopelejä ja tyytyisin halvempiin..ajaa varmasti yhtä hyvin asiansa, ei se vielä ajankohtaista ole mut olishan se hyvä vähän vertailla, en sulje pois käytettyjäkään vaunuja..

kylläpäs se aika rientää..meidän kuopus täytti tänään 2v :heart:

kurpitsa rv14+5
 
Moikat kaikille, ei oo tullu kirjotettua ku ei mitään oikeen tapahdu.
Toki tuo pikkunen on alkanu liikkumaan ihan päivittäin silleen, että tuntuu =)
Masu on kasvanu ja käytän mammavaatteita + college housuja.

Tsempit Tereselle :hug:
Tervetuloa uusille :flower:

Nyt on vaunut tutkittu ja kyllä meille anoppilan vintiltä tulee ne viiniinpunaiset sametti ihanuudet =) On muuten renkaissa kokoa vähän enemmän ku nykyään :D
Sit mie ostan sen vanhanaikaisen sitterin ja ompelija tekee siihen uuden kankaan ku entinen on kulunu puhki =)

Pinnasängyn hioin jo viime kesänä melkeen valmiiks, että saan uuden lakan siihen päälle. Tuttava teki sen esikoiselle yli 9 vuotta sitten ja oli tullut jo aika tavalla jälkiä siinä =) se täytyy touhuta loppuun tässä kesän aikana vielä.

hoitopöydän lainaan tutultani ku menin sen hänelle antamaan, ku ei mulle enää pitäny lapsia tulla :D

Eli ostoslistalla taitaa olla lähinnä patja + petivaatteet sekä kylpyamme ja jalat ( jalat mun mielestä ehdottomat jos selkävaivoja vähänkään ) ja tietysti turvaistuin =)
Vaatteita uskallan alkaa keräileen sitten rakenneultran jälkeen :)

piprane ema ja Lotta 15+ ( laitan tolleen ku ultrassa vähän heitti se aika )
 
Eilen käytiin neuvolassa ja kaikki hyvin :heart:
Verikokeen tulokset oli kaikki ok, ja sydänäänet kuului oikein napakasti. Sykkeet oli siinä 150 kieppeillä. Paino oli -100g edelliskerrasta. Ihan hyvä noin kun on tosiaan ennestään muutama liikakilo.. Nyt jos osais olla noiden kivojen uutisten jälkeen hetken hieman levollisemmin mielin ;)
Meillä mies on ollut mukana ultrassa ja nyt tuolla neuvolassa. Ei varmaan joka neuvolakäynnille tule, mutta seuraavaksi sinne rakenneultraan ainakin. Rakenneultra on meillä heinäkuun alussa, eli silloin 20+1 menossa. Ja ihan kiva kun onkin mukana, meilläkin esikoinen tulossa niin molemmille on kaikki asiat niin uutta.

Me ajateltiin tutustua noihin vaunu yms. hankintoihin ehkä aikasintaan kesän kuluessa. Niistäkään ei kyllä ole minkäänlaista kokemusta, joten täytyy perehtyä hieman ensin vaihtoehtoihin. Autokin on tällä hetkellä aika pieni, joten sekin rajoittaa hieman, vaikka taitaa nuo nykyiset vaunut mennä aika pieneen tilaan..

Rintavarustus on jonkinverran kasvanut.. Normaalisti B-C kuppi, mutta nyt voi huoletta käyttää C-kuppia.. saa nähä vieläkö tästä turpoaa miten paljon :)
Mahakin alkaa pikkuhiljaa pullottamaan (jos ei tätä ainaista turvotusta lasketa..). Neuvolantätikin koklaili että kivasti on kohtu kasvanut ja noussut. Ilmeisesti isompi muutos mahan kasvussa voi tulla ihan pienessäkin ajassa..

katjuska 14+2

 
Tarvikkeista on ollut puhetta, ja meillähän kävi hyvä tuuri, kun saadaan miehen siskolta mm. turvaistuin, jaloillaan oleva amme, sitteri, hoitopöytä ja vaatteita =)
Vaunuja ja sänkyä meinataan alkaa katselemaan varmaan kesälomilla, eli juhannuksen jälkeen. Vaatteita sitten kolmen viikon kuluttua, kun saadaan kuulla kumpaa sukupuolta meille lupaillaan.
Edittiä: Tänään muuten laitoin Tapiolaan lapsivakuutushakemuksenkin =)
Ihana oli muuten kuulla, että Hipsu:n mieliala alkaa olemaan parempaan päin, terkkuja sinne :flower:
Tanya *poks* 17+0 (Hui kamala kuin aika rientää)
 
Hankinnoista sen verran,että vaikka kolme muksua jo on niin silti tuntuu,että hankittavaa riittää. Vaatteita ei ole juuri mitään ja vanha pinnasänky ehdittiin laittaa paloiksi. Turvakaukalon haluaisin jalustallisen. Vaunut onneksi on :LOL: Hoitopöytä on,mutta en tiedä minkälainen systeemi nyt kehitellään. Ajattelin tuonne pesuhuoneen pöytätasolle sellasta vauvan hoitonurkkausta niin ei tarvitsisi muutenkin ahtaisiin tiloihin sovittaa hoitopöytää. No,sen näkee sitten =)

Meidän keskimmäisellä pojalla on nenä ihan tukossa. Alkoi eilen ihan yhtäkkiä kun tulivat kalasta. Voipi olla,että siitepölynuhaa kun muutenkin on tuollainen herkkä allergikko. Mutta inhottavaa kun toinen aivan tukossa :/

Mutta nyt ruokaa laittamaan :wave:

LilliM ja manteli 12+5
 
Huh meikäläistä pelottaa jo valmiiksi tuo hankintojen määrä, kun mitään ei ole valmiiksi ensimmäistä odottaessa... vaatteista yms. en niinkään huolehdi, niitä tulee kumminkin äitiyspakkauksen mukana, lahjaksi, ja niitä on vielä suhteellisen helppo ostaa itse. Sen sijaan kaikki vaunut, pinnasängyt, kantokopat yms. tuntuu etten edes tiedä puoliakaan mitä vauvalle tarvitaan :D kaipa ne sitten pikku hiljaa selviää... tuskinpa mitään hankintoja tehdäänkään ennen kuin rakenneultrassa on käyty, isommat jutut ehkä vasta syksyn mittaan. Sen verran on pieni kämppä ettei täällä kannata kuukausitolkulla niitä etukäteen säilytellä, loppuu tila alkuunsa!

Minkäkokoisissa asunnoissa muut mammat asuu? Meillä tosiaan vasta esikoinen tulossa, nyt asutaan 50 neliöistä vuokrakaksiota. Ollaan kyllä laitettu hakemus vetämään, jos samalta alueelta lykästäisi kolmio, ihan että saisi vauvalle ja sen tavaroille oman huoneen. Meillä on jo nyt kaikki säilytystila käytössä ja kellari pursuilee, joten joko tulee iso kirppisurakka kesällä tai sitten täytyy lahjoitella tuota tavaraa vaikka kierrätyskeskukseen, että saadaan kaappeihin tilaa tulokkaan kamoillekin :D Toistaiseksi meinataan täällä pärjätä, mutta kyllähähän vähän isompikin olisi toiveissa. Saas nähdä.

Kiva oli yöllä herätä huonoon oloon, en onneksi oksentanut tai mitään, mutta aamulla olikin sitten vatsa aivan sekaisin :| Koko ajan mietin, että mitä outoa oisin eilen syönyt, mutta en keksi mikä ois voinut olla pilalla.. taitaa tulla etätyöpäivä tästä, en viitsi lähteä töihin jännäämään, että muuttuuko tää tästä vielä kunnon vessassa ramppaamiseksi vai ei..

Siilinlapsi+öttis 12+5
 
Maailman paras päivä tänään ikinä! Taysista soitettiin, meille tulossa kromosomeiltaan terve poika!! Oon niin helpottunut ja onnellinen! Poika oli kyllä vähän ylläri, olin ihan varma että tulee tyttö;) Hyvä luoja tätä helpotuksen määrää!

Terese 15+3
 
Onnea miljoonasti Terese:lle :flower:
Siilinlapsi me asutaan miehen kanssa kahdestaan "maalla" rivitalo kolmiossa, jossa on omat etu-takapihat, ja neliöitä 78. Haaveissa ois kyllä neliö, mutta eiköhän me seuraavaksi sitten rakenneta / osteta omakotitalo =)
 
Tereselle onnittelut hyvistä tuloksista! :flower: =) Ja nyt vaan rentoa loppuraskautta!

Hankinnoista, tavoitteena on päästä mahdollisimman vähillä hankinnoilla, niin monet jutut on jo vanhempien lasten myötä valmiina. Pinnasänky, hoitopöytä, vaunut, parikin kantoliinaa ja kantoreppu, turvakaukalo, vaatteita tytölle ja pojalle... Pari juttua on mistä olen haaveillut, eli äitiyspakkauksen hankkiminen (me kun asutaan ruotsissa niin ei kuulu meidän etuihin) ja sitten sellainen ruskovillan villahaalari. Noille vanhemmille sellaiset hankittiin vasta vähän isompina ja ovat olleet niin mahtavia käytössä että helpottaisi varmaan vauvankin pukemista. =) Niin, ja kestovaippoja olen alkanut miettiä kanssa, pitäisi tässä kesän myötä perehtyä tarkemmin että tietäisi kunnolla mitä noihin tarvii oikeasti hommata.

Asunnon koosta, eli asutaan yhä 77m2 kolmiossa ja tässä pystyttäneen siihen asti kunnes tämän tulevan kuopuksen jälkeen on molemmat takaisin työelämässä. Ei haluta isompia lainoja nyt ja kun pohjaratkaisu on ihan hyvä niin eiköhän tähän vielä hetki mahduta.

Pikkuveljeni tyttöystävä on muuten kanssa raskaana ja la olisi alustavasti noin viikkoa myöhemmin kuin meillä. Heillä on tänään np-ultra ja nyt jännittyneenä odottelen kuulumisia siitä... =)

Meillä oli kuopus kipeänä muutaman päivän ja tänään palasi päiväkotiin, ihanan ja ihmeellisenkin rauhalliselta tuntuu kämppä... Kohta lähden uimaan, vähän tyhjän tuntuinen vapaapäivä tämä on, odostan jo maanantaita kun pääsee töihin. :D

Liikkeitä alan jo miettiä koska voisi odottaa tuntuvan. Noilla edellisillä kun ovat tuntuneet vasta siinä rv19-20 paikkeilla, on niin pitkät viikot odotella sitä. Jos tämä kaveri olisi vaikka vähän reippaampaa sorttia! Jotenkin raskaus vaan konkretisoituu kun pystyy noin tuntemaan vauvan läsnäolon.

madicken rv12+4, vissiin...
 
Tereselle hirmuisesti onnea, oon jännänny täällä sun kanssa :flower:

Mie kävin tänään neuvolassa ja miisumin pieni sydän paukutteli menemään niin että huone raiku :heart: Aloin tietysti taas heti itkemään ilosta, oon kyl ihan mahoton itkupilli :) Syke oli kuulemma vahva ja sydän löi 155 kertaa minuutissa. Hemoglobiini oli laskenu 109:ään (jonka kyllä arvasinkin), joten sain rautakuurin. Paino oli yllättäen noussu viime kerrasta vaan 400g, vaikka oon syöny semmosia yheksän leivän välipaloja ja muutenkin ihan valtavia annoksia :LOL: Nyt onkin raskauden alusta tullu vasta 2,7kg.

Asuntona meillä on vanha maalaistalo isoine pihoineen. Ostettiin tää viime joulukuussa ja irtisanouduttiin työpaikoistamme kaupungissa. Paras ratkasu ikinä.

Ja tissit on mulla kasvanu jo reilut pari kuppia, saa nähä millaset niistä vielä tulee :LOL:

pnda ja miisumi 13+4
 
Onnea Tereselle! Varmasti helpotus. :)
Asuntona tällä hetkellä 58neliön kaksio joka älyttömän halpa. Kolmio on haaveissa ja hakemus laitettu, hirvittää vaan että kuinka monta sataa euroa enemmän joudutaan kuussa siitä maksamaan.. No, se on sen ajan murhe :LOL:
Tarvikkeita meillä on yllin kyllin. Vaatteita vaan hankintaan ja tosiaan ne tuplat ois mielessä myös..

ziziz ja katkis 13+6
 
Onnea Tereselle terveestä pojasta!! Ei vois paremmin viikonloppu varmastikaan alkaa!!

Muille myös onnea hyvistä ultra/neuvolakuulumisista.

Meninkin viimeksi kehumaan, kuinka pahoinvointi helpotti, niin eiköhän se tullut takaisin. Aamut alkaa pöntön kaulailulla. :x

Mulle on tullut yks huoli mieleen. Vaikka ei varmaan mitään aihetta, kun tuota pahoinvointiakin riittää. Mä nimittäin oon huolissani siitä, ettei mun maha oo kasvanu pitkään aikaan. Jos mahdollista, niin se tuntuu vaan pienentyvän. :( Aluksi huomasin itsekin, kuinka se kasvaa, mutta nyt ei mitään havaintoa siitä pitkään aikaan.

Toivottavasti masussa kasvetaan kuitenkin ihan normaalia vauhtia.

Bigwish 16+3
 
B) aurinkoista päivää kaikille tasapuolisesti =)

asunnoista.. me asutaan 91 neliöisessä paritalon puolikkaassa, periaatteessa neljä h + keíttiö, toi yks huone on kyllä takkahuone :D omakotitaloon jossain vaiheessa muutetaan, kun sopiva vastaan tulee, ei siis kiirettä kun tilaa kumminkin on. voi siis tapahtua tänä vuonna tai vaikka parin vuoden päästä :D

nyt on kiva kun on taas hiukset saanu väriä ja huomenna ystävän häihin ni tekemistä riittää!

tereselle onnittelut hyvistä tuloksista! :flower:

saana & 15+0 POKKSS :heart:
 
mibetsy: mäkin olen kattellu niitä hobbyhallin toffeen värisiä vaunuja. näyttää ainakin hyvältä.

Onko muilla kokemusta vaunujen ostosta netistä? jotenkin itseäni mietityttää tilata.. oletteko käyneet testailemassa liikkeessä saman tyylisiä ennen tilausta? voihan ne sitten aina palauttaa, mutta oma hommansa siinäkin on..

muutenkin oli tarvikkeista puhetta. vaunut, turvaistuin tullaan hommaamaan uutena. meiltä löytyi kotoa sitterin kehys joten olen tilannut siihen kankaat ja se tulee siitä. sänky on myös vanha, jossa itse olen aikoinani nukkunut, kunnostan sen ja eiköhän siitä saa oikein hyvän. vaatteista, ajattelin käydä lastenvaate kirpparilla kattelemassa. menevät kuitenkin äkkiä pieneksi ja ovat kuitenkin aivan hyväkuntoisia. joitakin uusia ostan kyllä. ja sitten on se pakkaus, josta tulee tavaraa jos jonkinlaista. hoitopöydästä en tiedä vielä. toisaalta ajattelen ettei tarvita, ja jos hommais sen tason jonka saa sängyn päälle, mutta uutena tuskin sitä ainakaan ostan jos pöytään päädyn. saas nyt nähdä sitten!

Mulla alavatsa tuntemukset taas hälventyneet. odotan niin maanantaita että pääsee neuvolaan kuulemaan ekaa kertaa sydänäänet. :heart:

Onnittelut kaikille jotka olivat hyviä uutisia saaneet!! ihanaa! :flower:

baby10 rv 14+3 =)
 
Ei ole taas vähään aikaan ehtinyt kirjottamaan, ollut niin paljon touhua vapaa-ajalla ja töissä. Ja niin ihanat kelit!

Paljon on tullut hyviä uutisia ja liittynyt uusia! Onnittelut erityisesti Teresalle, ihana uutinen!

Hankinnoista: ollaan tosiaan vaunut jo ostettu ja paljon suunniteltu. Pinnasänky tuli tädiltä ja se vaan maalataa uusiksi (jollain ihanalla värillä) ja sitten saadaan myös sitä kautta sellanen pieni pinnasänky, jossa vauva voi aluksi nukkua. Hoitopöytää ei sellasenaan osteta, vaan ikeasta sopivan korkunen lipasto, johon ostetaan päälle sellanen systeemi missä voi vaipat vaihtaa. Lipasto voi sitten olla vauvan kasvaessa käytössä. Ajateltiin sellanen vaal.puun värinen lipasto, johon maalataan sabluunoilla jotain perhosia yms. kuvioita. Sitten on vielä turvaistuin, joka yritetään saada käytettynä isofix-kiinnityksellä. Meillä ei oo kukaan ystävistä vielä saanut lapsia, joten aikalailla kaikki pitää itse hankkia.

Rinnat mulla on kasvanut kuppikoon, mutta vasta huomenna aion mennä ostamaan uusia liivejä. Sen verran on tukalaolo vanhoissa. Samalla sitten tarkotus muutakin vaatetta ostaa.

Oireista: väsymys on alkanut antaa periksi, kahvi maistuu taas, eikä ole enää oikeastaan iltapahoinvointia. Mutta iho on aivan hirveässä kunnossa. Akne ollut aikoinaan, mutta se on nyt jo pari vuotta ollut hyvin kurissa. Plussan jälkeen kasvoihin tullut näppyjä, mutta sitäkin enemmän selkään ja rintakehään (missä ei aiemmin ole ollut). Rintakehässä inhottava, kun ei haluis käyttää muutakun pooloja, ettei näpyt näy. Onko kellää muulla samaa?

Me asutaan paritaloyhtiössä, 75 neliön kolmiossa ja ihana pikkutakapihakin löytyy. eli vauvalla tulee olemaan oma huone. Haaveena olisi rakentaa/rakennuttaa parin vuoden päästä omakotitalo.

Birre86 ja Nyytti 15 + 4 :heart:
 
terese: voih, ihanaa! =)

bigwish: nää helteet tekee mulla tota pahoinvointia, iltasin on koko ajan tunne että laatta lentää ihan just, aamut menee viel hyvin, nyt kahtena peräkkäisenä iltana oksentanut taas, mut onneks on luvattu leudompaa, niin ihanaa jospa ei sit tarttis oksennella

asunto: asutaan 150 neliön omakotitalos, lapsil on yhteinen iso huone jonne sit mahtuu kolmaskin lapsi, sit myöhemmin voi tulla pikku ongelma kun kaikki haluaa oman huoneen mut se on sit sen ajan murhe, ne on vaan järjestelykysymyksiä..

nyt tuoksuu keittiöstä kakun tuoksu, pitihän sitä leipoo tyttärelle jotain hyvää :p pitää mennä ettei kärvenny..
 
baby10 mun mielest ne vaikuttaa tosi hyvältä ja ihanan kevyet, mä rakastuin niihin heti, nyt ne odottelee tuol uutta tulokasta :) Mun sisko tilas kans -05 vuonna vaunut hobby hallist ja siks uskalsin itsekki, ku oli todella hyvät ostokset, heillä vieläkin uusimmalla käytössä :)

mibetsy ja mara 16+0 *poks*
 
Mahan kasvusta mulla on minimaha, siis ehkä ihan vähän kasvanut, mutta ei oikeastaan edes huomaa, että olen raskaana.

Tarvikehankinnoista pitää hankkia turvakaukalo, olen katsellut maxi-cosin cabriofixiä alustalla, sitten tuplarattaat ja en tyydy muihin kuin niihin easywalkereihin :LOL: Minä olen valitettavasti vähän materialisti :ashamed:
Vuoden vanhan emmaljungan city crossit on tällä hetkellä, ja niihin ostan sen citykopan, kun edellisen kerkesin myydä. Oon tykännyt tosi paljon noista vaunuista.

Tissit kerkesi juuri vuoden imetyksen jäljiltä rupsahtaa, mutta nyt ne oon taas aika uhkeat :LOL:

Asuntona 82 neliön kolmio, omakotitalo juuri myytiin pois, koska musta ei ole omakotitalossa eläjäksi, olen niin mukavuudenhaluinen ja laiska :saint: jos sattuu joku sopiva 4-5 huoneen osake myyntävänä, niin ostetaan sitten sellainen, mutta ihan jees asua vuokralla, helppoa ja halpaa verrattuna omakotitaloon. vuokra meillä vaan 450e....

kirppunen 17+0 POKS


Ainiin Tereselle onnittelut :heart: varmasti oli helpotus kuulla hyviä uutisia!!!
 

Yhteistyössä