Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Tanya: Hyvä, että sait vauvaan liikettä! Lepäile ja seuraile! :hug:

MoonVaan: Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin :hug:

Soikku: Hyvä, että selvisit säikähdyksellä kaatumisesta! :hug: Mulla edelleen vasen lonkka välillä vihoittelee mun ilmalennosta, joka tapahtu joskus elokuun alkupuolella.. : /

Crocus: Mulla on kanssa PCO ja tuntuu, että saa kyl nähdä monin verroin vaivaa, että saa painon tippumaan. Ja mulle ei tunnu myöskään sopivan hormonaaliset ehkäisyt. Nuorempana, kun olin käyttänyt muutaman vuoden e-pillereitä (joiden käytön aikana ei mitään ongelmaa ollut) ja lopetin ne, niin seurauksena oli puol vuotta kestävät lähes jatkuvat kuukautiset/vuotohäiriöt ja kymmenen kilon painonnousu. Terolutia kun käytin puol vuotta niin saatiin kuntoon. No sitten tän esikoisen syntymän jälkeen mä ajattelin, että en ota minipillereitä vaan kumin kanssa mennään. Kuitenkin sitten esikoisen ollessa 6 kk ajattelin, et jos sitä kumminkin kokeilis niitä ja seurauksena taas vuotohäiriöt ja hyvin vahvat raskausoireiden kaltaiset oireet heti ekan listan käytön jälkeen. Lääkäri totesi vaan, et ehkä mun ei kannata ihan heti kokeilla enää muuta hormonaalista ehkäisyä : / No sitten sain taas gyn.polilta 6 kk Terolutia, joiden käytön jälkeen raskaannuin heti ekasta kierrosta (ja tarkan päivänkin tiedän) :p Ja tätä lapsukaista nyt siis odotellaan. Saas nähdä miten palautuu hormonitoiminta sitten synnytyksen jälkeen... Mutta kondomia saa mies luvan ehkäisynä käyttää! Ja tiedän, että tiputtamalla painoa nuo vuodotkin pysyy mulla kohdillaan paremmin.

(.) Mulle tuli tänään postissa aika pelkopolille, joka on jo ensi viikolla keskiviikkona. Viime viikolla siitä terkkarille mainitsin, että voisin haluta sinne ja laittoi samaan lähetteeseen synnytystapa-arvion kanssa sitten pyynnön tuonnekin... Mitähän kaikkea siellä yleensä tehdään? Kätilön kanssa vissiin jutellaan ja tarvittaessa lääkärinkin, mutta ultraako ne aina vai onko se vain tunteiden läpikäymistä... Hmmm..?? Teresellä oli vissiin ainakin uä ja verenpaineitakin oli mitattu.. On mulla tuolla joku esitekin synnytyspelosta, joka tuli kirjeen mukana (just muistin). Pitää varmaan lukaista. Synnytystapa-arvio mulla on puolestaan varmaan joskus loka-marraskuun vaihteessa.

Eilen ja tänään on täälläkin vauva ollut jotenkin eri asennossa, kun liikkeet ei oo tuntunut yhtään niin voimakkaasti kuin ennen. Se aina pelästyttää vähän. Jotenkin vauva ollut aika alhaalla ja vissiin potkinut enempi sisälmyksiä päin. Tosin nyt illasta käänntynyt taas parempaan asentoon ja maha heiluu täs tälläkin hetkellä suht paljon :) Eipä tarvii enää olla huolissaan. Mut alamaha on nyt kipeytynyt liikkuessa ja kävelystä on muutenkin tullut ankkamaisempaa...

vaimo ja vaavi rv 31 POKS <3
 
Viimeksi muokattu:
Taiskin auttaa se päivällinen avautuminen tuosta kuopuksen nukkumisesta ainaki himpun verran, sillä olen täällä jo nyt!! :D
"Ihana" kuulla että muillakin on vähän samanlaista, olen jo itsekseni maalannut kaikenlaisia kauhikuvia miks poika ei nuku?? Ehkä se ois vaan ohimenevää (pikaisesti):kiss:

Synttäreitä on tosiaan monella ollu tässä kuussa, ketään en tietenkään ole muistanut onnitella, joten tässä nyt tulee tasapuolisesti kaikille syyskuussa juhlapäiviään viettäville ONNEA!! :flower:

Hermoja kiristellään täälläkin muttei ehkä niin kauheesti ku tuossa viime talvisessa hormonihoidoissa. Jos olen hiukkaakaan väsyneempi niin kyllä pinna katkeaa helposti.

Hurjia tapahtumia teillä monella ollut ku ovi on mennytki lukkoon!:hug: Mää oisin kyllä ollu aivan järkyssä paniikissa tuossa tilanteessa, mutta onneksi pystyn sen pitämään sisälläni ettei pikkuinen osapuoli sais sitä tietää...
Meillä on sitä varten varavara-avain tungettuna sellaseen paikkaan, josta sitä ei kukaan ulkopuolinen kyllä aivan äkkiä löydä. Miehellä ku on pari kertaa se avain unohtunu sisään..

Jos tässä nyt hetkeksi menis töllöä tuijottaan ku sitä nyt voi! :LOL:
 
Lista päivitetty!
MoonVaan, jos haluat kertoa tarkempia tietoja niin laitan nekin listalle=)

Ensi viikon maanantaina olisi ultra Koksissa, jännittää missä asennossa Leo on, saattaapi olla rt, mutta sitä ei tiedä mitä se on maanantaina:whistle:
Alakautta haluan synnyttää ja jos sattuu tulemaan pt synnytys, niin kuuntelen asiassa lääkäreitä ja edetään sitten sen mukaan.
Kuitenkin jos nyt syystä tai toisesta synnytys alkaa ja kun vauvan asennosta ei ole 100% varmuutta, niin laitokselle on lähdettävä hyvissä ajoin, vähänkin jos alkaisi säännöllisesti supistelemaan.
Kaikenlisäksi, kun tulen saamaan synnytyksen yhteydessä antibioottia, niin on hyvä olla ajoissa sairaalassa, että noi antibiootit ehtii vaikuttaa ennen vauvan syntymää.
Mutta, onneksi ei ole tullut kipeitä suppareita kuin kahtena päivänä, nyt ei taas ole niitä päiviin tullut, hyvä niin.

Kyllä mä sitten ma haluan, että lääkärit katsoo kohdunsuun tilanteen.

BV ja Leo 35+0 *poks*
 
Pakoilen koneella kun viimevuonna syntyneellä pojan nassikalla on tutista vieroitus meneillään ja mies kun on sen kanssa ei tuttia pyydä ollenkaan, mutta kun minä olen paikalla niin jo on toinen ääni kellossa...:D Nukkuu kyllä mutta jos sattuu heräämään, niin huuto on takuuvarmaa, jos minä olen sängyssä. Viime yö meni ilman yhtään huutoa kylläkin, että jospa se vaikka tästä.

Painon kanssa meinaa täälläkin olla ongelmia. Edellisessä raskaudessa tuli 30 kiloo, ja nyt oli tullut 4, paitsi että kolmen viime viikon aikana kilo/ viikko, eli 7 yhteensä. Ei vielä kovin paha, mutta jos samaan tahtiin jatkuu, niin huh huh...

Kestovaipoista oli puhetta... Meillä kestot käytössä, kaikki mahdolliset systeemit, mutta pääasiassa taskut ja aio:t. Ajattelinkin sisävaipat laittaa kiertoon jossain vaiheessa ja nyt osa niistä kavereilla lainassa. En muuta vaipatus-systeemiä osais meille edes kuvitella. Jotenkin mua puistattaa se kertakäyttövaipoista tuleva jätemäärä ja vaipat pesen muun pyykin kanssa, joten en koe että tulis yhtään sen kummemmin ylimääräistä pyykkiä tai turhia pesukustannuksia. Jokainen kuitenkin tavallaan.

ONNEA SYNTTÄRISANKAREILLE!!!:flower:

Mua painaa vauva kiitettävästi tohon ylämahaan, siis varmaan vatsalaukkuun, kun meinaa välillä sen liikkuessa oksennus tulla. Siis istumassa tuolla vauveli on ja pää tuntuu tossa tissien alapuolella. :whistle: Onko kenelläkään muulla vastaavaa?

Aurinkoista syksyn jatkoa teille mammoille!

Soikku ja Otso 32+4 (jos nyt oikein laskin)
 
aamu alkoi ainakin paremmin kun menin jo 20:30 nukkumaan, ei ainakaan nyt heti aamusta satu keuhkoihin, kylkiluihin yms. mut eilisestä on alapää krempannut..vieris viikot vaan reippaammin niin sais oman kropan takas...

tissiliivit: heitin illalla pois enkä päälle laita moisia enää..ennen kuin ostan ympärysmitaltaan isompia..kuppikoko ei kyl oo kasvanut senttiäkään, ahistaa moiset härpättimet...

en tie miten mulla kahden viikon aikana on sf-mitta kasvanut yli 3cm kun kerta vauvan pää on tosi alhaalla ja kiinnittynytkin ja silti painaa tonne yläkroppaan niin pirusti..ihan uskomatonta!

kurpitsa ja "A" rv34+0 poks, poks
 
Voi mahoton! Mulla on aivan jääny noi synttärisankareiden onnittelut! Suuren suuret onnittelut näin jälkikäteen siis synttärisankareille! =)

Eilisen neuvolan jälkeen supisteli ihan sikana koko eilisen päivän ja illan. Sit mua jäi kaivelemaan ihan sairaasti ku se neuvolan täti sanoi siinä kun tunnusteli vauvaa ja mahaa, et on tosi kova maha eli supistus päällä. Mä en ite tuntenu yhtään mitään.. Pikku L kun muutenkin pukkaa itseensä kokoajan tuohon ylävatsalle joten se on aina itse vauvasta johtuen suht piukee. Mä en siinä aluksi ajatellu siitä mitään kummempaa kunnes nlatäti heitti ihan puskista: "voi johtua vähäisestä lapsivedestä". Sit ku sanoin, et no sehän ei voi olla hyvä juttu niin se ei sit siihen kommentoinu oikein mitään...

Joten kysynpä nyt teiltä: Onko kenelläkään mitään tietoa vähäisestä lapsivedestä? Voiko sitä huomata ite mitenkään? Ei mulla ainakaan ole valunu/tiputellu mitään.. Pitääkö tässä nyt taas soittaa äitiyspolille ja pyytää päästä ultraan jotta tsekkaavat tilanteen vai pitääkö ne mua taas ihan vainoharhaisena?

Nyt musta vielä tuntuu, et vauva ei oo edes liikkunu kunnolla. Eilen se kyllä jumppaili mut nyt aamusta en oo vielä tuntenu mitään. Täytyy hakea jotain sokerista niin eiköhän se sieltä ala jumppaamaan. Mua ärsyttää ku ne heittää aina siellä neuvolassa jonku kommentin ja sen jälkeen eivät kuitenkaan perustele loppuun ja itelle jää tosi epävarma fiiis. :(

Mutta jos jotain ikävää niin myös jotain ihanaa. Tänään poksuu taas viikot. Nyt siis mittarissa 31+0! :heart:

AaVee ja pikku L
 
Suuren suuret onnittelut kaikille vuosia täyttäneille!

Ja paljon tsemppiä kaikille sitä tarvitseville, monellakin tuntui olevan vähän murheen tynkää oman tai vauvan voinnin suhteen :hug:

Täällä vaan tuskaisen väsynyt olo, ja takapuoli on hellänä työtuolilla könöttämisestä. Oikein häntäluuta juimii aina kun nousee ylös vessaan tai syömään tms.

Minäkin täällä ummikkona mietin, että minkälaiset imetysrintsikat olis hyvät? Elokuussa taisi olla puhetta jostain Carriwellin tai vastaavan imetysliiveistä, ja niitä googlailin. Tuntuvat olevan verkkokaupoissa aika edullisia, mutta en ole huomannut, että saisiko niitä täältä Helsingistä jostain liikkeestä, että voisi ihan kokeilla. Ymmärsin muiden puheesta, että ainakin yhdet kaarituettomat olis hyvä olla öitä varten, mutta onko muuten väliä onko tuelliset vai tuettomat? Entäpä tuo koko? Mulla on rinnat kasvaneet raskauden aikana ainakin yhden kuppikoon (tai puolitoista), ja epäilen, että toinen voi tulla kun maito nousee, mutten yhtään osaa arvailla, että mihin kokoon sitten ostaisi nuo, kun rintakehän ympärys on aika pieni, 70...
Entä kuinka monet liivit tarvitsee, riittääkö kahdet vai pitäiskö olla enemmän? Yhdet täytynee ainakin olla valmiiksi, että on sitten sairaalassa jo mitä käyttää.

Joku tiedusteli noita kestovaippajuttuja, minulla ei niistä kokemusta ole, mutta aiotaan ainakin yrittää osakestoilua. Toistaiseksi ei olla kyllä hommattu mitään, on vaan ne äitiyspakkauksen vaipat, mutta tarkoitus on pikku hiljaa ostella niitä ja samaa tahtia vähentää noiden kertisten käyttöä. Odotellaan ehkä vauvan syntymää ennen kun aletaan suuremmin noita hommailla, että näkee vähän millainen ruumiinrakenne meidän babella on, ettei tule vikaostoksia, kun ovat kumminkin aika kalliita noi kestot. Varmaan taskuilla ja all-in-one -vaipoilla mennään, sellaisilla, jotka muistuttaa tavallisia kertiksiä mahdollisimman paljon.

Olikos se muuten niin, että kertiksistä noi Pampersit olis sellaisia hoikalle vauvalle sopivia malleja? Muistan näin jostain lukeneeni!

Siilinlapsi+öttis 31+5
 
:( ikäviä uutisia täällä päin, ihan oli pakko tulla avautumaan kun oon niin huolissani, enkä täällä töissä voi oikein kellekään sanoa mitään.. sain jo eilen tietää, että mun isä joutuu tässä syksyllä vielä selkäleikkaukseen, mutta tänään sain kuulla, että se tehdään jo ens viikolla, kun pitävät sitä tilannetta niin vaarallisena. Tottahan siellä on varmaan hyvät lääkärit asialla, mutta ovat jo varoitelleet kaikenmaailman komplikaatioista, ja nyt oon vaan kauheen huolissani koko asiasta, et miten se leikkaus menee, ja saavatko kaiken kuntoon, vai tuleeko jotain ikävää vielä sen tiimoilta vastaan. Meni päivä ihan pilalle, kun huoli otti taas vallan :'(
 
Tän aamun neuvolakuulumiset:
Paino +800g/vko :((( ei kiva
Turvotukset: +
Verenpaine: 149/89 ELI KORKEET ON!! Seurantaan laitto kotona
Pissassa proteiinit + sokerit -
Hb: 138
Sf: 31
Tarjonta: rt
Sykkeet: ++ eli 144
Liikkeet+
Viikot 34+6

Nyt siivoilemaan.

Eveny ja poju
 
Siilinlapsi :hug: Kurja tilanne, mutta pidetään peukkuja että leikkaus menee hyvin!

Mulla on pää ihan tyhjä väsymyksestä. Herättiin aamuyöllä palovaroittimen huutoon, joka olikin onneksi väärä hälytys. Vaan kyllä siinä paskahalvauksen meinas saada |O Mistä lie meni sekaisin se varoitin, kun tolleen teki. Kuopusta saikin sitten pari tuntia tainnuttaa uudelleen uneen. Että vähän väsyttää...

Aamulla oli neuvola:

Paino: -100g/ 3 vkoa (johtunee siitä vatsataudista)
Turvotus: +/-
RR: 105/70
Hb: 129
Pissa puhdas
Sf: 30,5cm
Tarjonta: rt
Liikkeet: ++
Syke: 133-147

Oliskos vinkkejä, miten saada taapero syömään?? Otettiin tänään myös tuon kuopuksen mitat ja edelleen on laskussa pituuden ja painon suhde. Pituutta tulee, painoa ei. Tuntuu, että tuo tyttö elää pelkällä pyhällä hengellä... :headwall:

32+1
 
siilinlapsi: tsemppiä isäsi leikkaukseen :hug:

kävin sit ä-polilla kontrollissa taas noiden suppareiden vuoksi ja 3vkon päästä uudestaan..
Mikä parasta, tyttö on kääntynyt takas raivotarjontaan ja toivottavasti pysyykin siellä =) Eilen illalla varmaan pyörähti ku semmonen jumppatuokio oli päällänsä =)

kaikki muutenki ok, herkuttelusta huolimatta keskikäyrän tuntumassa menee vauvan koko ja arvio nyt 2350g. Pissa puhdas ja paikat lukossa ja säpissä toistaiseksi. Toki lääkäri jo sanoikin, että turvallisilla vkoilla jo mennään, että ei kannata huolehtia ja stressata kauheesti enää.

piprane ema ja Lotta 33+4 aika menee kuin siivillä...
 
Täältäkin onnitteluja synttärisankareille :flower:

kurpitsa - mullakaan ei ole kuppikoko kasvanut, mutta rinnanympärys on! Ennen raskautta oli 65-70 ja nyt 80. Palautuukohan se ikinä?

Aavee - no höh että jäi huono mieli neuvolan jälkeen :( mä en kyllä valitettavasti osaa sanoa mitään tosta lapsivedestä?

Siilinlapsi - mä ostin Prismasta Triumphin imetysliivit ja hyvältä on tuntunut! Oon pitänyt niitä nyt jo yöllä :) Samoja oon nähnyt myös Cittarissa. Hinta noin 25-30€. Toivotaan että isäsi leikkaus sujuu hyvin :hug:

(.) Vähän jännittää onkohan vauva kääntynyt mahassa ympäri! Hikka on aina aiemmin tuntunut alavatsalla, ja vauveli onkin joka tutkimuksessa ollut mahassa pää alaspäin. Nyt tänään aamulla hikka tuntui ekaa kertaa ihan ylävatsalla, jonka takia aloin miettimään olisiko kääntynyt perätilaan :/ Ei tarvitsisi kyllä tässä vaiheessa enää kääntyä, kun on tähän asti ollut niin nätisti oikeassa asennossa! Vai voikohan hikka muuten vaan tuntua eri paikassa vaikka vauva ei olisikaan kääntynyt..? :confused:
 
Hei kaikille!

Saanko liittyä joukkoon? Olen tähän saakka keskustellut Elleissä mutta täällä näköjään pukkaa tekstiä palstalle useammin kuin siellä.

Elikkä LA on 25.11 ja ensimmäinen lapsi kyseessä :D

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:

Paino: +367/vko
Turvotus: +/-
RR: 123/70
Hb: 113
Pissa puhdas
Sf: 30 cm
Tarjonta: rt
Liikkeet: ++
Syke: + 144

Linnna 31+5
 
Kiitoksia kovasti tsempeistä kaikille, mäkin alan olla ihan pikku hiljaa jo vähän paremmalla mielellä. Ei auta kuin toivoa kovasti, että kaikki menee niinkuin pitää!

Tervetuloa mukaan Linnna, meillä on näköjään sama LA ja esikoista mäkin odottelen :) Mihis oot menossa synnyttämään, jos vaikka törmätään laitoksella :) ?

Siilinlapsi ja öttis 31+5

PS. Silent whisper ostitko sellaiset, jotka on sopivat nyt, vai ostitko niin, että on vielä kasvunvaraa maidonnousua ajatellen? Mulla taitaa olla edessä loppua kohden noitten liivinsuojien käyttöönotto, kun nyt on jo ainakin kuukauden päivät tihkunut jo jonkinlaista esimaitoa molemmista rinnoista, rintsikoista tai yöpaidoista sen hyvin huomaa..
 
Viimeksi muokattu:
Siilinlapsi Toivottavasti Isäsi leikkaus menee hyvin. Pidetään peukut pystyssä.

Linnna Tervetuloa remmiin! :)

ON: Mä en saanu ketään kiinni sieltä äitiyspolilta mut soittelin sit omalle äitilleni joka on sairaalassa töissä ja se oli ottanu yhteyttä ä-polille ku sillä on jotain sisäisiä numeroita millä saa porukkaa kiinni. Sieltä oli sanottu, et mun kokoisella ihmisellä toi kuvailtu tilanne on normaali mutta jos haluan niin voin varata ajan ultraan. Joten uskon, et kaikki on ok ku liikkuminen vauvalla on normaalia enkä oo huomannu vesien tihkuvan. Mietin vaan, et varaisko sen ultra ajan ihan muuten vaan, et näkis vauvan... :)
 
Siilinlapsi Ajattelin mennä synnyttämään Naistenklinikalle kun oon siellä joutunut ravaamaan tutkimuksissa kun alunperin olin menossa Jorviin mutta rakenneultrassa epäiltiin että vauvalla olisi "kaksoiskupla" vatsalaukun vieressä joka saattaa joskus viitata Down syndroomaan. Lapsivesipunktio tehtiin Naikkarilla jossa kromosomit oli normaalit mutta olen sen jälkeen vielä käynyt 2 kertaa ultrassa jossa seurattiin näitä kuplia. Nyt epäillään että ne olisi kystia mutta varmaa tietoa ei saa vasta kun tyttö syntyy. Nyt joudun parin viikon päästä kasvukontrolliin kun sikiön painoarvio oli rv 29+5 vain 1245g! Vähän huolestuttaa että onko vauva terve ym. mutta se nähdään vasta kun vauva syntyy.

Imetysliiveistä Ostin kanssa ihan perus kaarituettomat imetysliivit kappahlista yökäyttöön kun esimaitoa tihkuttelee aika paljon rinnoista öisin nin yöpaidat on kans täpliä täynnä niin liivinsuojuksia käytän myöskin. Jos imetys lähtisi syntymän jälkeen hyvin käyntiin niin voisi panostaa hyviin imetysliiveihin ja jos silloin olisi kuppikoko muuttunut niin tietää ottaa sitten oikeaa kokoa :)
 
Aavee, minä varmaan varaisin ihan vaan siitä ilosta, että saisi nähdä vauvan, eikä sitten jää vaivaamaan mieltä, jos neuvolassa tulee jotain muuta vastaavaa eteen, kun tietää et on välillä ultrattu ja asiat olleet ok!

Linnna No meillä on sitten sama synnäri, Naikkarillehan minäkin olen tulossa! Toivottavasti vauvallasi on kaikki hyvin, pidetään kovasti peukkuja ettei ole mitään sen ikävämpää! Hyvä, että kontrolloivat tarkasti tuollaisten löydösten jälkeen asioita. Ties vaikka tosiaan siellä törmättäis sitten tositoimissa.
 
Viimeksi muokattu:
Siilinlapsi Ikävä tilanne, pidetään peukut pystyssä, hyvin kaikki varmasti menee :hug:

Eveny sullakin siis raskausmyrkytykseen viittavia oireita? Muuten samankaltainen tilanne kun mulla paitsi paino ei ole noin paljoa noussut mulla, turvotusta varmaan sulla (kunnon riimit) :D Mullahan on alapainekin heitellyt 100 tienoilla.

Linnna Tervetuloa joukkoon :wave:


Hyvä päivä taas tänäänkin, nukuin vaan hieman levottomasti, mutta johtuu varmaan ylenpalttisesta makaamisesta sängyssä. Kävin ihan pienellä kävelyllä päivällä kun piti hakea maitoa, muuten oon vaan elbaillut :)
Huomenna alkaa taas se iki-ihana pissan kerääminen kannuihin, sunnuntainakin vuorokaudessa tuli 3litraa ureaa, kiva kanniskella niitä sairaalaan mutta onneksi en liiku yleisillä :D
Poika liikkuu edelleen ihan normaalisti masussa, ja hikkailee entistä enemmän, 3-4 kertaa vuorokaudessa :)

Tanya & herra hukkapätkä 35+4
 
tervetuloa Linnna!

Neuvolassa käyty tänään, kaikki ok! Hb:kin oli noussut kahdessa vkossa 116 -> 125 vaikka en ole yhtään rautatblettia kahteen vkoon muistanu ottaa... hyvä näin :) raivotarjonnassa olisi ja kuulemma aika alhaalla tuntui jo pää olevan.. eivät sitä enempää kuitenkaan kommentoineet, oli siis opiskelija myös mukana, ihmettelivät vain.. no en tiiä meinaako tuo vielä mitään?? ens vkolla olisi ensimmäinen kahdesta valmennuksesta, ovatkin kesän jälkeen muuttuneet täällä niin, että neuvola hoitaa ne, ei enää synnäri/sairaala. mutta synnärillä on täällä aina avoimet ovet joka to ilta tunnin niin sinne voi mennä sitten tutustumaan kun itselle sopii.

veljen perheellä laskettu aika lähenee, 10.10 on heidän pikkukakkosen la.. jännittää tuleeko serkuksille monta vkoa ikä eroa ja muutenkin jännitän miten heillä synnytys sujuu :)

imetysliiveistä.. yritin tuossa yks päivä niitä katsella ja silmiini ei osunut kuin h&m:n liivejä.. prismastakin yritin löytää mut ei osunu silmiin, samoin anttilasta.. mut taidan huomenna mennä uudelle kierrokselle et saisin yhdet jo etukäteen hommattua.. kuppikoko ei ole mulla vielä kasvanut, saman kokoiset liivit menevät edelleen mitä ennen raskautta, mutta siis ymmärtääkseni kuppikoko taitaa jokaisella kasvaa ainakin yhdellä kun maito rintoihin nousee? mutta onko järkevä nyt ostaa sen kokoiset mitkä nyt hyvät vai ottaa yhden koon suuremmat?

nyt sitten vihdoin katsomaan turvakaukaloa.. tai voi jäädä kohta miehen harteille :D ei sentään..

saana & 33+4
 
tervetuloo linnna mukaan kirjoitteluihin ja toivotaan että vauvallasi on kaikki hyvin

sw: ikävä kyllä ei ainakaan mulla ole palautunut..ennen raskauksia ympärysmitta liiveis ollut 75 ja kolmen raskauden jälkeen mitta ollut 80 ja nyt tällä hetkellä nekin puristaa, pitäis varmaan marssia suoraan liiviliikkeeseen ja ostaa kunnolliset liivit, miksei tissitkin vois kasvaa samaa tahtia..

mulla on uusia vaivoja alkanut esiintymään.. viikonlopusta asti on lonkat ja ihan alaselkä tosta pakaroiden yläpuolelta alkanut kovasti puutumaan ihan pienestä ja alamahalla on välistä sellaista lievää menkkajomotusta joka onneksi sit loppuu levolla, tänäänkin en pystynyt kuin siivomaan keittiön ( pöydiltä putsasin likaastiat koneeseen ja pesin pöydät ) niin sai sen jälkeen kävellä vääräs..kivaa jos tää loppuodotus on tällaista, joko muilla on näitä vaivoja?

kurpitsa ja "A" rv34+0
 
Tervetuloa joukkoon Linnna! :)

Kurpitsa, mulla on ollut juuri noita vaivoja jo pitkään |O Yöt on ihan syvältä, jos en tankkaa särkylääkettä illalla enkä muutenkaan kykene enää paljon mitään tekemään. Ärsyttää! Kävely on jo yhtä vaappumista kipujen takia.
 

Yhteistyössä