Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Moi,

tänne ei kummempaa. Istun töissä ja tylsistyn. :) Pikku L on liikkunu tänään jotenki vaisusti mut mun mielestä se teki eilen kiepin masussa ja näinpä ollen en aio tästä nyt ressiä vielä ainakaan vetää.

Tanya Toivottavasti ei tuu puheluita vieraista numeroista tänään. Peukut pystyyn.

Hankinnoista Musta tuntuu, et mä oon ostellu vaikka mitä mut silti kaikkee olis vielä ostamatta... Tällä hetkellä on ostettu:

- Brio Sleep sänky ja siihen kuuluva patja
- Brio hoitopöytä
- Vaunut (Emmaljunga Edge jotain)
- Matkarattaat ( Grago Mirage+)
- Turvakaukalo + telakka (Graco Logico S)
- Sitteri
- amme + kylvetystuki
- tutti + tuttinauha
- tuttipullo
- lakanoita + froteemuovia
- imetystyyny
- toppapussi turvakaukaloon
- rintapumppu
- maidonkerääjä
- lelukaarellinen leikkimatto
- vaatteita
- harsoja

ja mitähän vielä en ees muista kaikkee ku oon nyt töissä. Pikku juttuja siis ostamatta.

AaVee & pikku L 31+2
 
Nyt on neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa.
-Verenpaine 110/71
-Hemoglobiini 119 (aivan loistava mulla)
-paino 68,6kg (nousua 513g/vko) Viimeksi oli ihan sama nousu per viikko, eli tasaisesti mennään :) Nyt on alkupainoon tullut lisää 1,5kg
-sf-mitta 30cm eli hieman keskikäyrän alapuolella mennään
-syke 142
-pissa puhdas

Sokerirasitustestin tulokset olivat ok ja samoin viimeksi labraan viemäni pissanäyte.
Raivotarjonnassa tyyppi mitä ilmeisimmin on, mutta ei vielä kiinnittynyt. Kaverilla on la samaan aikaan ja sillä on jo kiinnittynyt ja lapsi todella alhaalla, joten saa nähdä kuinka aikaseen se syntyy, kun hänen ensimmäinen syntyi 2 viikkoa ennen laskettua aikaa ja mulla ei esikoinen kiinnittynyt koskaan ja syntyi 2 viikkoa lasketun ajan jälkeen :)

Mulla on nyt ihana hetken rauha, kun vein esikoisen isänsä luokse muutamaksi tunniksi ja haen sen sieltä sitten pois kolmen aikaan. Meillä on hetken edes vähän siistimpää, kun siivosin nuo legot ja kirjat lattioilta. Esikoisella on nyt joku ihme vaihe menossa, että legolaatikot pitää tyhjentää ja kirjahyllystäkin ottaa kaikki kirjansa lattialle, eli kaikki pitää vaan levitellä ympäriinsä.

shihtzu + poitsu 34+0
 
Tuosta maitohappobakteerista. Nyt on tullut myyntiin Gefilus-tippoja, joissa on d-vitamiini samassa. Mä ostin jo niitä valmiiksi vauvalle. Näppärästi saa molemmat yhdellä kertaa kitusiin :D Sopii kuulemma hyvin vastasyntyneestä alkaen. Tai siis siitä, kun d-vitamiini aloitetaan. Piti ihan kysyä, kun en ollut moista tuotetta ennen nähnytkään.

Muita hankintoja on ollut Emmaljungan vaunut ja niihin sisaristuin ja kantokoppa. Muutama kestovaippa pientä kokoa, muutama body, H&M matkapussi, Samsonite matkasänky (heräteostos, mutta maksoi vaan 15€), Ruskovillan villahaalari ja silkkimyssy käytettyinä huutiksesta, rintapumppu, tutteja, pullotutteja, keittisuolatippoja, kertisvaippoja ym. pientä sälää. Niin ja uuden patjan ostin pinnasänkyyn myös. Kuopukselta pääsi entiseen tuossa taaperoiässä parit pissat ja muutenkin se on jo aikansa elänyt, joten roskiin joutaa.

Tanyalle tsemppiä ja toivotaan, ettei puhelin soi. Ainakaan siitä väärästä numerosta.

Päänympäryksistä. Esikoisella ja kakkosella se oli 34cm ja kuopuksella 33,5cm. Kuopus tosin tuli peppu edellä, joten sillä ei hirveästi ollut merkitystä. Päätä mä en edes saanut itse ponnistaa vaan lääkäri kaivoi sen ulos |O Karmea tunne... Siinä pitää aina laittaa pari sormea vauvan suuhun ja vetää leukaa rintaa kohden, että pään saa tulemaan ulos. Perätilasynnytyksissä siis. Mieluummin kyllä ponnistan sen pään ihan itse.

Mä näin viime yönä unta, että olin metsäretkellä kuopuksen kanssa ja mulla sitten jossain vaiheessa poksahti vedet. Ihmettelin vaan märkää farkunlahjetta, että mitäs tämä on :D Farkkuja en ole pitänyt enää kuukausiin, joten hassulta tuntui unessakin. Unessa en edes päässyt sairaalaan asti, mutta toisaalta ei ollut kiirettäkään. Oikeassa tilanteessa olisi ollut kiire. Kaikkea sitä unessa näkeekin.

32+3
 
vaikka itsellä vauva onkin jo kiinnittynyt niin en silti usko sen merkkaavan mitään synnytyksen ajankohdan kannalta, toki se painaa ja ärsyttää tuota kohdunsuuta enemmän kun on niin alhaalla mut en tosiaankaan usko et täs lähiaikoina mitään tapahtuu.
toki jos yhtään liikun enempi tai touhuan vähänkin jotain niin sitkeetä limavuotoa ilmaantuu heti, mainitsinkin tuosta neuvolas ja th/kätilö sanoi et se tulee just sieltä kohdunkaulalta ja sen muutoksista..esikoinen kyllä kiinnittyi kans aika varhain ( ei kuitenkaan näin varhain ) ja syntyi 38+ viikoil mut kuopus ei kiinnittynyt, johtuniko siitä et napanuora oli kahdesti tiukasti kaulanympärillä ( syntyi käynnistyksellä 38+ viikoil )

mulla on alkanut taas särkeä ja jomotella tuo vasen jalka suonikohjujen takia, ärsyttävää mut minkäs teet..

kurpitsa ja "A" rv34+2
 
Moikka,

pitää kohta jatkaa siivoilua, tänään taas näyttö. Menisi jo kaupaksi...rasittavaa kidutusta tää myyntipuuha.

Mäkin tilasin Hobbarista Samsoniten PopUp-matkasängyn 15€, vaikka mummilasta löytyy Emman matkasänky. Aattelin, että tuo saa ajaa asiansa jos joudutaan vaikka viikon, pari asumaan vielä vanhassa kämpässä vaavin kanssa niin siksi ajaksi en ala edes pinnasänkyä kasaamaan. Ja varmaan sille löytyy jatkossakin käyttöä. Tilasin myös tänään Vauvattaresta Brion hoitolaukun 15€ + uuden petauspatjan pinnasänkyyn, patja meillä on käytetty, mutta petari kadonnut matkan varrella.

Mua on pari päivää vihlonut alakertaan, luulen, että tyttö alkaa vähän laskeutumaan kun viikko sitten neuvolassa killui tosi ylhäällä. Muutama viikko vielä synnytystapa-arvioon, sitten näkee miten päin tuolla oikeesti ollaan. Välillä tuntuu, että rt ja välillä pt. Eli mahtunnee kieppumaan vieläkin..

Maija 31+1
 
Mä lähden viikonloppuna viimeiset ostokset tekemään kaupungista :)

Mulla oli esikoinen jo tosi varhaisessa vaiheessa laskeutunut ja kiinnittynyt, muttei kyllä mitään merkannut. Viimeisellä neuvola käynnillä täti meinas, että mulla on jo sillä hetkellä synnytys käynnissä :O
vauva oli tosi alhaalla, kuten on nytkin, kun itse voi sormin tuntea sen alakautta, eikä tarvitse kurkoitella.. Välillä tuntuukin, että puskee kai se ittensä ulos, mutta eiköhän tuo vielä tuolla pysy aikansa..

puhnalle 32+0 POKS <3
 
nyt tuli ajatuksiin sellainen et johtuuko tuo jalan särky/jomotus tosiaankin noista suonikohjuista kun en voi kunnolla ottaa painoa tolle jalalle, ollut tollanen nyt eilisestä, en mä varmaan muuten murehtis mut kun on tuo apc-resistenssi ja 7 vuotta sitten ollut veritulppa..tekis mieli varmistua asiasta mut en haluis taas turhaan mihkään äitiyspolille moisesta soitella ja onhan nuo versuonet tos tosi koholla et sen puoleen johtus niistä, ääh en tiedä, murehdin nyt turhaan, katsellaan miltä näyttää huomenna ja jos jomottelu jatkuu niin kai se olis hyvä käydä varmistamas asia ja lisäähän nuo suonikohjut veritulppariskiä, eikös?!
 
POKS POKS 36+0 !!!

Vähiin käy ennenku loppuu !

Ihana aurinkoinen sää ja aamupv meni kaupungilla nauttien shoppailusta kera ystävän !
Nyt hakemaan esikoista tarhasta, sitte kauppaan ja ruoan laittoon !

Moon ja Pikkunen
 
Kurpitsa et sä muistais että sulla ois suonta vetänyt jalasta? Mulla voi jalka olla ihan älyttöämn kipeä jopa muutaman päivän ajan, jos on kunnolla vetänyt suonta. Tietysti jos huolettaa niin pirauta polille.

Tanya onkos soittoa tullut?

Arvatkaas nyt sitten kun Aavee ( jos muistan oikein) kertoi mitkä oireet on jos on vähän lapsivettä.. Enhän mä saanut ees unta viime yönä kun koko ajan koitin mahaa. Ja todella pinkeehän se on ollut jo jonkun aikaa, mä olen sitä miehelle ihmetellytkin, kun on niin pinkee. Ja siis tää oli ennen kun tiesin näistä "oireista". Nyt mun sit tekis mieli koko ajan soittaa polille ja kysyä tätä asiaa, kun on vasta maanantaina se ultra. Mutta tiedättekö, kun en mä kehtaa!! Tuntuu, et kun muutenkin käy siellä jatkuvalla syötöll, ni en mä sinne nyt tällaisen asian kanssa soita / mene käymään. On sitä ihminen hullu..

Laskeutumisesta meillä esikoinen pyöritteli kuulemma päätään vielä synnytyksen aikana, mutta ei kuitenkaan päässyt vaihtamaan asentoa koska oli niin alhaalla. Mä en siis usko, että pystyis vaihtaa rt vaikka pt jos on jo laskeutunut.

Päänympärys oli esikoisella 37 tai 38, en muista kumpi. Ja mä ponnistin sen 2h 15 min ja sisältä repesin pahasti + murtui se häntäluu. En edes muista kun vartalo tuli ulos, joten se päähän siinä se pahin on! Hyi, mä en halua edes ajatella synnyttämistä kun alkaa ahdistaa.

Liirah + Sissi 32+0
 
liirah: mulla ei ole vetänyt suonta aikoihin, eli ei ole sellaista kipua..mä soitin äitiyspolille ja juttelin päivystävän lääkärin kans ja se oli sitä mieltä että pitäis tutkia, sain itse päättää meenkö sinne jo nyt illalla vai vasta aamulla, ei sillain hätää kuulemma kun mulla on kuitenkin tuo klexane käytössä joten ehkäpä mä oottelen aamuun ja meen miehen kyydis sinne tyksiin..tuo sääri/polvi tuntuu omalle kädelle kuumemmalle kuin esim. saman jalan reisi, jalan kipu/jomotus helpottaa kun esim. istun sohvalle ja jalka jotenkin tuntuu viilenevän tai tulee sellainen hassu tuntemus jalan läpi ( en osaa selittää ) ja heti kun nousen liikkeeseen niin kipu palaa eikä voi ottaa kunnolla painoa jalalle..
 
Kurpitsa: Mulla särkenyt kanssa vasenta jalkaa nyt toista päivää. Mullahan on ilmestynyt tuota pienimuotoista turvotusta jalkoihin ja sormiin ja ajattelin itse, että särky johtuisi jotenkin siitä. Mene ja tiedä sitten. Mutta ihan särkylääkettä on tarvinnut ottaa. Mulla särky on ollut samanlaista kun ns. kasvukivut murkkuna.

Täytyy kyllä sanoa, että vaikka tuo synnytys pelottaa ihan hirmusesti, niin näiden kaikkien "ihanien" raskausoireiden vuoksi, olen kyllä reilun parin viikon päästä aika valmis synnyttämään. Tulisi vaan tuo 37 viikkoa täyteen..

Terese ja poitsu 34+2
 
Tanya onkos soittoa tullut?

Ei tullut soittoa, wippii



Maanantaina siis äippäpolille meno kello 12, lääkäri katsoo kuulemma vauvaa tarkemmin ultralla ja saan uuden kokoarvionkin :)
Kiinnostaisi kyllä tietää, että mikä se protskuarvo oli nyt, kun se oli sunnuntaina 350 jotain x yksikköä :confused: No maanantaina kysäsen sitäkin, oon nyt niin onnellinen tästä kotona olosta =)

Laskeutumisesta Viime perjantaina lääkäri sanoi, että poika on laskeutunut todella alas lantioon ja sen kyllä tunteekin kauheena paineena takapuolessa. Lisäksi poika heiluu välillä siihen malliin, että tuntuu kuin se pullahtaisi ulos itsestään hetkenä minä hyvänsä :D

Nyt lähden lepäämään taas sohvalle, tai siis mies antoi mulle tehtävänkin sinne, pitää kutoa sille koon 48 villasukat kun vauvan sukat + lapaset on valmiina :)

Tanya & herra hukkapätkä 35+6
 
Kurpitsa, hyvä kun soitit sinne äippäpolille ja pääset tarkistamaan asiaa. Mä muistan kans vain jostakin vauvakirjasta sen, että laskimotukoksen merkki on se kun jalkaa kuumottaa, on kipeä ja punainen. Itselläni ei ole sen kummemmin kokemusta moisista.

Tanya, hyvä kun soittoa ei kuulunut ja saat olla kotona rauhassa maanantaihin.

Aletheia, tuo olikin hyvä vinkki. Mä taidankin ostaa sitä sitten. Eipä tarvi sitten niin monen pullon kanssa sählätä. Olitko tänään siellä vaatekutsuilla Annikan luona? Mä en viitsinyt lähteä kun ollaan poikien kanssa tässä kunnossa. Ensi viikolla taas perhekerhoon, joten törmätään siellä. :wave:

Sitten neuvolakuulumisia.

Paino: 438g/viikko (eli edellisestä kerrasta 1kg lisää, ei yhtään hyvä: /) (Ei ihme kun olen taas syönyt kakkua ja pitsaa synttäreideni kunniaksi)
RR: 109/74 (terkka kysyi, että pyörryttääkö mua kun on niin alhaiset paineet => mä sanoin, etten ole huomannut että pyörryttäisi (ihmeen alhaiset paineet mulla kyllä nyt on kun ilman raskauttakin on korkeammat))
Pissa puhdas
Sf-mitta 34 eli reippaasti yli yläkäyrän (viimeksi 28,5 ja keskikäyrää meni). Terkka kyllä sanoi, että hän saa joka kerralla vähemmän mittaa kun mittaa uudelleen, joten kuinka luotettava tuo mitta nyt sitten on ?:confused:
Hb: ei mitattu tällä kertaa
Syke: 140
Liikkeet: ++
Tarjontaa: ei tarkistanut (ilmeisesti pt edelleen)

Kaikki oli siis neuvolassa hyvin. Seuraavan ajan sain taas kahden viikon päähän. Silloin mun oma terkkari on lomalla, mutta sijainen on paikalla.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 33+1
 
Katja-75, juu oltiin Annikan kutsuilla tänään ja :ashamed: tuli tilattua taas ihan tarpeeksi :D Ensi viikolla ollaan taas tulossa perhekerhoon, joten siellä nähdään :) Tällä viikolla ei neuvolan takia oltukaan. Mulla oli alunperin aika iltapäivälle vasta, mutta P soitteli neuvolasta maanantaina ja kysyi tultasko jo aamulla.

Tanya, hienoa! Toivottavasti menee loppuun asti hyvin, ettei tarvitse osastolle mennä ja vauva saa kasvaa rauhassa masun suojissa :)

Tänään on supistellut ihan liikaa eikä olo muutenkaan ole ollut hyvä olo. Sitten mua janottaa koko ajan hirveästi :confused: Mistä lie johtuu. Vettä menee ja vessassa saa ravata...
 
Katja-75: Aika hassua että sulla kysytään että pyöryttääkö kun on noin alhaiset, kun mulla on ollut tuotakin alhaisemmat ja terkat on vaan sanoneet, että erittäin hyvät ovat, ei voisi paremmat olla :)

Miten muitten yöt menee, joudutteko ravaamaan vessassa useamman kerran yössä, kun mulla terkka hämmästeli kun mun ei tartte käydä kuin kerran yössä vessassa, joinakin öinä ei kertaakaan :) Päivisin saakin sitten ravata useammin.
 
Hurjasti tullut tekstiä siitä kun viimeksi oon kirjotellut. En ihan keskittyneesti ehtinyt kaikkia lukemaan:ashamed: On ollut vähän kaikkea tässä kotona ja oon ollut vähän väsynyt. Nyt sopisi sellainen tekstipaita mulle ttä "äiti on vähän väsynyt".

Multa puuttuu vielä vaikka ja mitä hankittavaa! Ostoslistalla siis ainakin tuttipulloja (jotain on varmaan tallessa ),tutteja, imetysliivit, liivinsuojukset, vauvalle rasvat ym jutut, vaippoja, pyllypyyheitä, amme, verhokatokseen se tanko, joitain vaatteita vielä uupuu...siis tosi paljon vielä kaikkea. Tuleekohan mulle vielä kiire? Mutta kun mielessä vaan muutto ja kuinka mä sitten laitan kaiken valmiiksi jne. Niin ja se pinnasänkykin puuttuu. Kaverien pitäisi tuoda se meille.

Huomenna on jo lokakuu ja monilla teistä on laskettu aika lokakuussa. No,voin mäkin huomenna sanoa,että ensi kuussa laskettu aika:LOL: Mutta kyllä tämä aika menee niin armottoman nopeesti,että ihan hirvittää! Nyt siis oikeasti pitäisi saada tehtyä nuo kaikki hankinnat ja mun varmaan olisi järkevää suorittaa ne ennen muuttoa,koska siinä touhussa kyllä menee aika sitten ja pian saakin painella synnärille:confused:

(.) Olo on todella hyvä mitä nyt väsyttää välillä oikein kunnolla. Mutta siis mitään varsinaista vaivaa ei ole! Tuleekohan mulle ollenkaan närästystä tai liitoskipuja?? manteli liikkuu tasaiseen tahtiin,välillä reippaammin ja välillä hissukseen:heart: Niin ja vessassa ei tarvi rampata öisin.

LilliM ja manteli 31+4
 
Viimeksi muokattu:
Vauvan laskeutumisesta Mulla on maha todella alhaalla ja alakertaa vihloo ihan kamalasti. Sellasta kipua en osaa edes kuvailla. Ja välillä tuntuu pientä painetta takapuolessa (ei kovin kovaa). Silti lääkäri sanoi tiistaina, et vauva ei ole vielä laskeutunut. Mitäköhän tää on sitten kun vaavi laskeutuu? Huh..

shihtzu Ei munkaan tarvi käydä kun kerran yössä vessassa, tosin sit aamulla tarvii mennä heti. Jotenkin makuulla vauva ei vaan paina tuonne rakkoon niin paljoa, mut sit ku nousee ylös ni voi olla kovakin hätä.

Nallu ja Hattivatti 36+5
 
Tanyalle: sikäli kuin mä tiedän niin sitä proteiinin määrää pissassa mitataan yksiköllä mg/vrk ja pre-eklampsian rajana on jos ylittää 300 mg/vrk ja samaan aikaan paineet ylittää 140/90, eli sulla vois jo sen mukaan puhua pre-eklampsiasta mutta olis vielä ihan lievä, vaikeasta puhutaan (lunttasin mun vanhasta gynen kirjasta) kun paineet yli 160/110 ja proteiinia yli 5 g/vrk. En sit osaa tarkemmin sanoa millä arvoilla otetaan osastolle, kaikki tekijät yhdessä tietty ratkaisee ja ainakin varmaan otetaan jos on oireita tai verihiutalemäärä alkaa laskea tai maksa-arvot nousta. Onko sulla otettu verikokeita? Toivotaan joka tapauksessa että sun tauti on sitä lievää ja kilttiä lajia jota vaan seuraillaan ja sit vauva ehtiikin jo syntyä =) Hyvillä viikoilla olet ainakin, tossahan ei kauan mene niin on 37 vkoa täynnä!

Tuntuu siltä että toisilla on oman nyytin syliin saaminen jo hyvinkin lähellä, Nallulla ja Tanyalla siis ainakin mutta teitähän on paljon joilla on laskettu aika jo lokakuun puolella. Itsellä tuntuu olevan vielä hyvin kaukana, varsinkin kun yritän jo hyvissä ajoin asennoitua siihen että voi hyvinkin viihtyä yliaikaa masussa... Mut hei tässä vaiheessahan vois päättää että pidetään pinossa kilpailu, pinon voittaja on se joka pysyy pisimpään yhtenä kappaleena kun kaikki muut on jo poksahtaneet, eikö? :D Alkukuun odottajillahan ei kauheasti ole mahiksia mutta toisaalta voitto taitaisi olla aika laiha lohtu jos jossain joulukuun puolessa välissä vielä kärvistelisi :O No, toivotaan parasta, eiköhän me kaikki viimeistään jouluksi päästä kotiin :xmas:

Hankinnoista multa puuttuu vaikka mitä, esikoiselta on valmiina kaikki "isot" jutut kuten vaunut (Emmaljungan City Cross citykopalla), pinnis, turvakaukalo, kantoreppu ja -liina,vaatetta. Uusia hankintoja on tekemättä ainakin hoitotaso kylppäriin, sitteri, vielä jotain vaatetta, amme, vaippoja, voiteita yms pientä. Ja nuo vanhat pitäis kaivaa esiin ja kunnostaa/pestä. Mut onhan tässä aikaa...

Sokeripala ja huomenna poksahtaa 32+0
 
Liirah Ainahan sä voit soitella sinne polille ja kysellä. Sitä vartenhan ne on siellä, et tarkistavat tilanteen tarvittaessa. Mut etkös säkin ollu pieni ja siro rakenteeltasi? Kätilön mukaan pienillä ja hoikilla naisilla maha tuntuu piukealta kun ei oo fyllinkiä ympärillä niin kovasti. Kaikki on varmasti lapsiveden osalta sulla kunnossa ku etkös sä oo ultrassa ollu aika vasta Sissin munuaistilannetta seuraamassa? Kyllä siellä olis sanottu jos viitteitä vähäiseen lapsiveteen olis.

Sokeripala Mä voin lähtee sun kanssa tohon skabaan missä mittelöidään pisimpään siunatussa tilassa pysyvien leidien määrää. Kun LA 30.11. niin todennäköisyys sille, et synnyttäisin marraskuun puolella on aika mitätön. :)

Mut hei ajatelkaa nyt ensi kuu on meidän kuu ja osalla elämä muuttuu jo tän kuun puolella. Ihan uskomatonta. Kokoajan on tuntunu siltä niinku sinne synnytykseen olis "ainaki miljuuna vuotta" mutta nythän se kolkuttelee jo ovella. :)

Ensi viikko on sit mun osalta viimeinen kokonainen työviikko. Jee! Yhteensä 7 työpäivää jäljellä tän viikon jälkeen. 13. päivä olis taas neuvola ja 15. päivä päästään tutustumaan synnäriin. Siistiä. :)

Mut ei tässä muuta. Uutta lokakuun pinoa odotellessa toivottelen kaikille oikein hauskaa alkavaa viikonloppua.

AaVee ja pikku L 31+3
 
huh, viime öinen pelästytti..luulin jo et lähtö synnärille tuli..
nukkumaanmennessä sängyssä alko tulemaan suht kipeitä supistuksia tasaseen tahtiin, katselin et 3-5min välein, noita tuli tunnin ajan ja sit nousin ylös ja sit tuli tunne et isolle hädälle pitäs päästä ja kun olin saanut suolen tyhjäksi niin supistukset loppui kuin seinään..tuollaisilla supistuksilla lähdin aikoinani esikoispoikaa synnyttämään joten siksi todella pelästyin ja hiukan tuli paniikkia et eihän se vielä voi tulla, en oo valmis mut onneks ne loppui mut taidan pakata sen sairaalakassin kyl valmiiksi jos täs alkaa kohta pian tapahtumaan...

katselin täs mun mahaa et on selvästi laskeutunut viime päivistä ja jotenkin on joutunut eilisestä asti juoksemaan vessassa kun on koko ajan hätä ja vauva on ollut masussa paljon rauhallisempi viime päivinä..

jalka on paljon parempi tänään, yön aikana kipu hellittänyt ja turvotus laskenut joten en ainakaan vielä ole menossa näytille joten katsellaan ja tunnustellaan tuleeko säärikipu takasin kun olen liikenteessä. eilen mittailin tota jalkaa niin oli 1-1,5cm polvesta nilkkaan tasasesti paksumpi kuin oikea jalka

kurpitsa ja "A" rv34+3
 
Tuosta vähästä lapsivedestä. Noi kaikki oireet sopii minuunkin oikein hyvin, vaikken olekaan laiha. Mulla oli esikoisestakin maha aina ihan pinkeä, ja sama juttu nyttenkin. Siis niin pinkeä, että esimerkiksi anoppi aina päivittelee ettei hänen raskausvatsa koskaan ole tällainen ollut, samoin yksi entinen työkaveri. Maha on niin kova, että se tuntuu koko ajan siltä ku olisi supistus. Ja supistuksia tulee koko ajan, kivuttomia onneksi. Kuten esikoisestakin tuli. Liikkeissä on nyt tässä raskaudessa sellainen selkeä ero edelliseen, että ne tuntuu nyt tosi voimakkailta, ei kuitenkaan kivuliailta. Pystyn selkeästi käsillä tunnustelemaan missä on vauvan jalat ja missä peppu, ne siis heiluu tuossa ylävatsalla. Eilen just silittelin vauvan pebaa ja samalla otin monotukset toisella kädellä vastaan.
Jotenkin niin selvästi tunnen kaiken, että vähän ahistaa onko tämä enää normaalia. Olen kuitenkin ollut neuvolassa viimeksi viikko sitten, ja lapsivesimäärä tuntui terkan mielestä ihan normaalilta, joten luotan siihen. Kaiketi mulla tää eteenpäinkallistunut kohtu tekee sen, että vauva ja hänen liikkeet on tosiaan ihan tuossa pinnalla, mu rasvavarastot on varmaan sitten jossain kohdun ja selän välissä. Tai no, oikeasti meikäläisen rasvavarasto on kyllä takapuolessa ja reisissä ;)
 

Yhteistyössä