Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Terkkuja töistä!

Mä seison 10 tuntia päivässä, töissä ei ole kunnollista tuolia, vain jakkara. Alkaa jo tuntumaan jaloissa...

Vauvalle ostettu uutena:

Quinny zapp-rattaat Maxi Cosin kaukaloa varten
Tutteja
Eisbärchen kaukalo/lämpöpussi
vaatetta jonkun verran
kylpyamme

Käytettynä ostettu / edellisiltä lapsilta säilynyt:

turvakaukalo, ostettu esikoiselle -06
uudinverhoteline kirppikseltä 2€, verhot löytyy mun äidin tekemät esikoiselle
pinnasänky, ostin käytettynä kun kuopus vielä pinniksessä myös.
Itkuhälytin Philips, käytettynä omasta liikkeestä
Rintapumppu Avent Isis, käytettynä omasta liikkeestä
paljon vaatteita saatu ja ostettu käytettyinä
Hartan Skater yhdistelmät sain vaihdossa vanhoista Emmaljungan Scootereista.
Tuplat saatu käytettyinä kaverilta
Seisomalauta saatu käytettynä
Lakanat, harsot, tuttipullot, makuupussi, peitto, kynsisakset löytyy entuudestaan
Hoitopöytä saatu käytettynä + pehmuste ostettu Ikeasta ja hoitopöytään muovilaatikot
Kestoliivinsuojia ostettu käytettynä

Ostoslistalla vielä:

Ruskovillan rinnanlämmittimet
Sitteri joko uutena tai käytettynä
Imetyspaitoja pari
Vaippoja ostan sitten kun sairaalassa testannut eri merkeillä, mikä on meidän vauvalle sopiva. Ekalle sopi Pampersit, tokalle Liberot, myös halpamerkit ovat kelvanneet mm. Rainbow.
Liivinsuojia, kertakäyttöisiä.
Peräpukamavoide (ihan must)
Lisää yösiteitä
Itselleni uudet kotivaatteet jo sairalaan mukaan

Lainaksi saan:

pienen toppahaalarin
kantoliinan (möin kuopuksen vanhan pois enkä raaski ostaa nyt uutta ennen kuin näen tuleeko tämän kanssa käytetyksi)
Korisängyn

Vauvalle olen ajatellut kotiintulovaatteiksi:
body, potkuhousut, 2-osainen blyysiasu, villahaalari ja ruskovillan myssy. Näissä kamppeissa vauva kaukaloon ja kaukalossa tuo Eisbärchen-kaukalopussi. Villahaalarikin saattaa olla liikaa..
 
Tosta lapsivedestä ja sen vähyydestä mulle sanottiin, et vauvan liikkeet vähenee ja ovat "kovia/teräviä", vauva tuntuu selkeästi "käteen". Vatsa tuntuu pinkeältä ja ahdistavalta. Eikä tuo tunne poistu (vrt. supistus). Sf-mitta ei kasva = vauvan kasvu hidastuu. Hitsi ku mä en muista mitä kaikkee se sano.. Niin ja äidin ruumiinrakenteella on merkitystä. Hoikilla, siroilla äideillä vettä ei kerry niin paljon kuin äideillä joilla on "fyllinkiä" omasta takaa. Ja luonnollisesti hoikalla äidillä tuo maha tuntuu paljon kovemmalta kun ei ole ylimääräisyyksiä kohdun päällä. Käsikopelolla tuota ei kuulemma mitenkään voi tietää varmaksi ellei ole joku super hoitsu mut viitteitä siihen kylläkin mutta silloin lähetteet jatkotutkimuksiin kuulemma laitetaan heti.

Kätilö sanoi, että mikäli vauvan liikkeet on normaalit ja kasvun nähdään olevan normaali eikä maha "ahdista" äitiä (ahdistaahan se pakosta ku haittaa hengitystä mut tarkoitetaan siis sitä, et jos maha on kokoajan häiritsevästi kovana eikä laukea lainkaan) niin ei ole mitään hätää. Ainahan sitä voi käydä tsekkauttaan tilanteen. :)

Hitsi kun en osannu tarkemmin ja paremmin kertoa... Mut jos näillä päästään johonki suuntaan.
 
vaimo85 joku tuollanen tarjous oli täälläkin, pääasia et ees hiukan halvemmalla :D mut siis väri tais olla nimeltään lion, muuten musta mut "aurinkolipassa" ferrarin punainen reunus ja vauvan "vöissä" samaa punaista.. mies sai päättää värin, mulla ei ollu väliä.. mies valitsi tuon koska oli kuulemma "sporttisin" :D

nyt löysin noita imetysliivejä, ostin h & m:ltä yhdet ja lisäksi sokokselta triumphin liivit.. totesin ne henkka maukan liivit tässä vaiheessa ainakin mukavammiksi, olin jo harmikseni ehtiny ostaa triumphit.. mut katsellaan, toisissa on sitten vähän kasvutilaa :)

ompas paljon syyskuussa syntyneitä, onnittelut kaikille vuosia täyttäneille :flower:, itsellä sitten marraskuussa, katsotaan meneekö kuinka lähelle omia synttäreitä tämän pikkuisen maailmaan tulo :) yliaikaiseksi täytyisi tosin mennä jos meinaisi parhaan mahdollisen lahjan saada :)

saana & 33+5
 
Hankitut tarvikkeet: Pinnasänky, patja, petauspatja, peitto, vilttejä 2kpl, 4 kpl pisulakanoita, 4 kpl pussilakanoita, päiväpeitto, reunapehmusteet, uudinverhot, mobile, nalle-helistimiä, uniriepu, recaro turvakaukalo, brion yhdistelmävaunut, hoitopöytä, sähkökäyttöinen keinu, emma sitteri, kylpyamme + teline, 12kpl kuviollisia harsoja, pieniä pehmeitä pyyhkeitä 4kpl, hupullinen kylpytakki, 50-56cm toppahaalari, riittävästi 50cm vaatteita, kuin myös 56cm vaatteita, avent tuttipulloja 4kpl, tutteja 3kpl, äidinmaidonkorviketta, libero 1 koon vaippoja, pampers 1 koon vaippoja, natusan pesuneste, natusan sinkkivoide, ceridal kylpyöljy, septidiniä, vanupuikkoja, bepanthenia.
Itselleni oon ostanut 2kpl imetysliivejä, liivinsuojia, nännivoide, siteitä paljon ja luumuja :)

Hankintalistalla olisi vielä brion sadesuoja vaunuihin, pari kappaletta imetyspaitoja ja pähkinäsuklaata sairaalaan :)
Mielestäni mulla on nyt kaikki vauvaa varten ostettuna, varmasti listaamistani tarvikkeista osa puuttuukin =)

Edit: Kotiintulovaatetukseksi meinaan: kokonaiset fleecepotkarit, pitkähihaisen bodyn, pipon, tumput, kevyttoppahaalarin ja pieni viltti turvakaukaloon :)

Tanya & herra hukkapätkä 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Siilinlapsi - otin yhtä kokoa isommat liivit ihan varmuuden vuoksi :)

Zaijuska - kiva kuulla että siellä ollaan RT:ssä vaikka hikka tuntuukin missä sattuu :) toivottavasti täällä on sama tilanne!

Saana - mulle taas H&M:n imetysliivit ei käynyt ollenkaan, niitäkin testasin : /

Mä ajattelin katsoa vauvan kotiintulovaatteet valmiiksi kun pääsen mammalomalle. Ja samoin myös sairaalakassin. Vielä 7 päivää pitäisi töissä painaa :whistle:

Onko muilla niin, että illalla on ihan loppu ja joka paikkaan särkee, mutta aamulla kun herää on olo mitä mainioin. Joka ilta päätän että huomenna en kyllä mene töihin jos on tällainen olo, mutta aamulla taas kaikki krempat kadonneet! Kumma vaikutus noilla yöunilla :p

SW 33+2
 
linnna mä täällä jo aiemmin kerroinkin, etten laita mitään valmiiksi. En Sissin vaatteita, en sairaalakassia, en sänkyä, en mitään. Esikoisen kaikki vaatteetkin ajattelin myydä kirpparilla ja vaunut on jo viety pois silmistä. Mä siis varaudun pahimpaan, jollei silloin sitten tilanne oiskaan niin paha.

Ja HIP HEI HURRAA, mun hb on 89!!! =)

Mä tarviin sit taas ehdottomasti imetysliivit, missä on kaarituet. Viime kerralla mä ainakin inhosin imetysliivejä ja käytinkin niitä varmaan kaikki 2 kertaa. JOspas tällä kertaa löytäis jostain paremmat.

Liirah + Sissi
 
Mullakin ihan noita perusjuttuja hankittuna, lähes kaikki on siis kasassa. Vaippoja ja korviketta varaltapitää vielä hakea, mutta muuten siis homma hanskassa:whistle: Tuo terkka mua pelotellut että voi tulla millon vaan, niin oon sitten laittanut hommiin vauhtia ja kattellu tavaraa kasaan. Häkkärin pehmusteet tosin haen vasta huomenna... Just siskon kanssa puhuttiin tuosta sairaalakassin sisällöstä. Hän anto vinkkinä, että ostaa pillimehuja sinne kassiin muutama. Sairaalassa tosiaan ei ole ku sitä sekamehua kannussa, niin esim. appelsiini täysmehu pillimehu purkissa on aika nam ponnistusten kaverina:vampire: Oletteko kukaan miettiny haluatteko jotain musiikkia mukaan? Mua ärsytti esikoiselta, kun radiosta tuli koko ajan jotain huonoa poppista, ettei voinut laulaa ja keskittyä siihen kivun sijasta. Ja sitten kun poika synty, ni tuli Eppu Normaalia, jota inhoan aivan yli kaiken!!! Mies mulle taisi siitä jotain irvistelläkkin, että iskän poika tulee kun tällainen on maailmaantulo musiikki... Oon katellu sitten vähän levyjä siihen malliin, että muutaman voisin ottaa mukaan, jos sitten jää kuuntelematta ni jää, mutta varautunut ainakin olisin!

Ja avautumista... Mulle terkka laitto kiireellisenä sen ajanvarauksen sinne äippäpolille ultraan ja synnytystapa arvioon. Ajatus oli terkalla, että aika ois ennen vko 38, jolloin täällä ne nykyään tehdään. Sf.mitta on ollut kuitenki yli käyrien ja kun tämä tyyppi voi luultavasti tulla ulos hetkenä minä hyvänsä, ni tietäis etukäteen myös kasvua seurata sillä silmällä... No, nyt tuli aika ja se on viikolla 37+6!!! Että silleen täällä... Voi että mua ottaa pattiin! En tiedä auttaako tuosta edes terkalle soittaa ja itkee, ku minkäs se sille voi? Keskussairaalahan noita aikoja antaa, eikä tk niihin voi kauheesti vaikuttaa. Esikoinen oli kuiteski viikolla 38+5 syntyessään sen 3600g, eli jos ois mennyt sinne laskettuun tai yli, ni luku ois alkanut nelosella. Ja kun katoin esikoisen neuvolakortista, ni sf-mitta häneltä meni tasasesti 2cm pienempänä ku nyt!!! Ja silti repesin jo silloin II-repeämille ja ponnistin sen 45minuuttia:mad: Eli nyt ois toiveissa, ettei ainakaan isompaa sieltä tulis...

Mikä muuten teillä muilla "lapsellisilla! on ollut lasten päänympärys syntyessä? Kun tuossa ylempänä oli puhetta siitä, ettei pää jousta eli on se vaikein kohta. Meillä esikoisen päänympärys oli 35.5 syntyessään ja mietin että eikö se kuiteski oo aika keskiverto mitta?

Huoh mitä vuodatusta...
Zaijuska ja Saappi 34+4
 
Moiks!

No niin pikkaisen vaatteet lipastoon valmiiksi viikattuna ja tulinpa samalla toteamaan että pelkkiä 65-62 cm vaatteita on jo ihan liikaa ;) Mut ihana niitä oli hypistellä :heart:
Pakkasin samalla vauvan sairaalakassin valmiiksi johon laitoin pari settiä bodyja ja plyyssihousuja (haluan sairaalaan omat vaatteet vauvalle) sitte kotiutumiseen kypärämyssy, itse kudottu lakki, tumput ja toppapuku. Vauvan kassiin päätyi myös tutti, swadle me kapalo, pari harsoa ja pehmolelu.

Joku kyseli kivoista harsoista, itse ostin värikkäitä harsoja NameIt myymälästä, tosi sööttejä. Valkoisia harsoja voi myös värjätä ite tekstiilivärillä.

Ja mulla on oikeastaan enää pikkulista, mitä vielä hankkimatta:
-pari imetystoppia
-siteitä sairaalaan
-hyviä pikkuhousuja
-uudet, mukavat vaatteet kotia paluuseen.
-vauvalle pikkusia sukkia (h&m on parhaita) ja sukkahousuja
-sairaalaan suklaata ja luumuja
-joku ihana muistiovihkonen

Eli täällä alkaa vauvaa varten olla kaikki reilassa =)
Luulin et jättäydyn viimetinkaan, mut en sitten kuitenkaan.
Viikonloppuna petasin vauvalle sängynkin valmiiksi ja yläkesta pitää kehto kantaa vielä alas ja pedata (kehto tulee meille siis olkkariin, pinnis on makkaris) Tänään hain myös turvakaukalon varastosta ja pesin sen päälliset.

Harkitsen vielä mobilen ja leikkimaton ostoa, mut ne hankinnat ennätän tehdä sitten vauvan synnyttyä ja niitä vois pyytää joltain lahjaksikin!

Varasin myös Ristiäiset 10.12 :heart:
Ajattelimme tarjoilla siellä pikkujouluruokaa ja siis ristiäiset pidetään kotona niinkuin esikoisellakin! Vieraita tulee about 30hlöä.

Tajusin että eilen oli 28.9 joten laskettuun aikaan onkin enää VAJAA KUUKAUSI, HUIIIII =)
 
Tervetuloa mukaan lonkkis!

Kiitos kaikille tsempeistä!

Painoarviosta Lääkäri sanoi meillä, et arvio saattaa olla hieman reilu. Sanoi, et ennemmin yllättyy niin että tulee pienempi vauva kuin että arvio olisikin ollut liian pieni. Kahden viikon päästä selviää lisää ja voipi olla että saan sillon myös tietää totuuden!

vaimo85 Mulla on sama huolen aihe, siis tuo hikka. Olen tunnistanut vain pari kertaa vauvan hikan. Mutta vauva näyttäisi voivan ihan hyvin, joten tuskin syytä huoleen.. Niin ja mulla on myös ehdoton ei tuon petidiinin suhteen!

Hankinnoista Vauvalle on hankittu jo kaikki, ihan pienetkin hankinnat on jo tehty. Mulle tarvis ostaa vielä imetyspaitoja ja -liivejä lisää. Sit onkin kaikki :)

Kotiintulovaatteet vauvalle on näillä näkyminin pitkähihainen body, housut, sukat, kypärämyssy, tumput ja topattu matkapussi. Sitten turvakaukaloon vielä huopa.

Zaijuska Mulla oli myös sf-mitta yli käyrien, ja sain kokoarvioon ajan 36+3. Tosin lääkärin mielestä tuo oli liian aikainen aika ja siksi mulla on kontrolli 38+3, jonka jälkeen ehkä käynnistetään. Tosin jos sulla on mahdollisuus, että vauva lähtee kovin aikasin syntymään niin soita ihmeessa terkkarille ja kysy asiasta.

Tänään on parempi päivä kuin eilen. Pelottaa vieläkin ihan kamalasti käynnistetty synnytys ja ison vauvan synnyttäminen. Pelottaa myös jos synnytys johtaakin sektioon, sitä en todellakaan halua. Mutta nyt odotan jo ihan innolla seuraavaa aikaa. Olen niin asennoitunut samaan vauvan kotiin jo silloin, että taidan pettyä pahasti jos asiaa lykätään vielä. Vähän samanlainen tunne kun lapsena odotti joulua! Mutta todella todella paljon suurempi odotus on nyt..

Nallu ja Hattivatti 36+4
 
päänympärys syntyessä: esikoisella 35cm eikä ilman välilihan leikkuuta mahtunut tulemaan ja kuopuksesta 33,5cm ja ihan hilkulla oli ettei jouduttu siinäkin synnytyksessä tekemään joten pelottaa jos tällä tulevalla on yhtään isompi pää kuin esikolla..th/kätilö taas lohdutteli alkuviikosta että pään mitasta ei tarvi olla huolestunut koska se antaa niin paljon myöten synnytyksessä mut enpä sit tiedä..: /
 
Päänympäryksestä: Mä en tiedä mitä se esikoisella oli syntymähetkellä, kun siinä kiireessä sen mittaaminen oli toisarvoista. Pituuskin mitattiin vasta 4 vrk:n ikäisenä.. Mutta 2 viikon iässä oli 36,7, et oiskos se ollut tuota 35:n luokkaa..?

Saana: Mä tykkään kanssa tuosta lion -väristä, mutta mies taas enempi vissiin siitä jupiterista ;) Tuo lion maksoi tällä hetkellä 168e tos meidän kaupungin liikkeessä.. Katsotaan mikä matkaan sit lopulta tulee :p
 
Mä en niinkää hermoile vauvan kokoa. Enempi mua jännittää jos vauva onkin vaikka ihan vähänkin pää väärässä asennossa tulossa.Kun silloin se jumittaa.Niin moni kaveri on tuosta puhunut.Mulla nää edelliset on tulleet kyllä ihan helpolla ponnistamisella ja varmaan tulis isompikin jos vaan ei ole otsa edellä tulossa. Tämäkään ku ei ole laskeutunut vaan heiluu niinku edellisetkin. Muuten synnytykset on ollut ihan yhtä tuskaa mut ponnistamman kun on päässyt niin tietää et kohta se on ohi.

Jollain oli aivan ihana ajatus :) Pikkujoulu kastejuhla t:xmas: Saataiskohan mekin järkättyy sellaiset.Se kuullostaa niin tunnelmalliselta ja tuoksuu piparilta:p Ja mä tykkään muutenkin joulusta.

Sintsu 35+1
 
Hankinnoista juuri pistin tilaukseen easywalkerin tuplat, joihin samaa sarjaa hoitolaukku, vaunukoppa ja jalkapeite. Vielä puuttuu vanna, vaipat ja jotain pikkutarvikkeita mm. tutteja varalle, vaikka meinasin tästäkin vauvasta "tutittoman" tehdä jos vaan onnistuu.

Hommattuna Maxi-Cosin cabriofix turvakaukalo jalustalla, ticketin toppapuku ja muutakin syysvaatetta, uniliina, Amazonasin riippukeinu. Valmiina löytyykin leikkimatto, sitteri, Becon kantoreppu, hoitopöytä ym...

kotiintulovaatteet vauvalle on body, puolipotkarit, kypärämyssy +pipo ja sellainen paksu pörröhaalari. Ehkä myös vielä viltin otan varmuudeksi turvakaukaloon mukaan, vaikka lämminhän se autossa on, meillä on synnärille matkaa about 90km.

Sairaalaan otan vauvalle mukaan ruskovillan myssyn ja uniliinan, muuten saa olla sairaalanvaatteissa se aika mikä siellä ollaan.

Mulle parhaat imetysliivit on Triumphin kaarituelliset sellaiset pitsiliivit.

Jaahas, nyt vipinää töppösiin, jotta keritään kerhoon.

kirppunen 35+6:heart:
 
Minuakaan ei jännitä niinkään ponnistaminen kuin se avautumisvaihe, jos vauva on oikeassa asennossa. Mulla on isoin vauva ollut 4270g ja tuli yhdellä ponnistamisella pihalle. Siitä tosin tuli I-asteen repeämä, mut ei siis paha kuitenkaan. Kuopus tuli yhdellä ponnistamisella pihalle ilman minkäänlaisia repeämiä ja kokoa silläkin oli 4020g.
Tuskaisinta oli se avautumisvaihe, mikä on ollut synnytys synnytykseltä hankalampi....
 
Sama homma muuten täällä, 32+0 POKS! :wave:

Sain eilen kuulla, et miehelle oli soitettu Vaunuaitasta, meidän Gessleinit on tulleet niitten varastoon!! Jei! Tosi nopeesti tulivat, kun puhuttiin, että on 6-8 vko toimitusaika, ei menny kun neljä viikkoa tai vähän alle ja nyt ovat jo noudettavissa. Päästään hakemaan ne aivan lähipäivinä, en malta oottaa, vaikka säilytystilaa niille ei ookaan. Täytyy istuttaa ne olkkariin parvekkeen oven eteen, kun muuta ei keksitty :D

Mitä tulee noihin imetysliiveihin, niin mä alan kans kallistua sille kannalle, että tilaan ihan ekaks ne Carriwellin Comfort-mallin imetysliivit, ja menen sitten sairaalaankin niine hyvineni. Jos tuntuvat koot ym. sopivilta, niin sitten tilaan ehkä ne uudistuneet Drop Cup Bra:tkin. Noissa kun oli vaan neljä kokoluokkaa, niin vaikka tulis kaks kuppikokoo lisää, niin se ns. oma taulukon mukainen koko pysyis samana. Eli ei tartte sit murehtia siitä, että onko koko oikee vai ei. Noissa kait voi sitten nukkua ja kaikkea. Aika monen sorttisia mielipiteitä tuntui nettikeskusteluissa ihmisillä olevan niistä, mutta ainakin ne on sen verran edulliset, ettei varmaan harmita, vaikkei just täydellisesti istuisikaan. Ei olleet useimmissa verkkokaupoissa kun vaan 13 euroa ja risat! Käyn sitten synnytyksen jälkeen jossain vaiheessa kokeilemassa kaupoilla muita, kun se pahin turvotus laskee ja asettuu se kuppikokokin johonkin.

Siilis ja öttiäinen 32+0
 
Poks 34+0.

Hankinnoista on ollut puhe. Mulla on aika paljon tallessa esikoisen ajalta tavaraa, joten ihan kaikkea ei ole tarvinnut hankkia. Tuplarattaat on hankinnassa tutulta ja turvakaukalo on vielä hankkimatta ja sitten jotain pientä tilpehööriä, kuten tutti. Esikoisella olisi pitänyt olla tutti jo laitoksella mukana, kun siellä meni jo peukku suuhun.

Vaipoista ostin Pampersin 2-koon vaippoja, kun nekin alkaa jo 3 kilosta ja eiköhän tää vauva tule olemaan sen kolmisen kiloa syntyessään, niin ostin suoraan noita 2-kokoisia. kestovaippoja pitäisi vielä kyllä hankkia, mutta ihan aluksi mennään noilla kertiksillä ekat viikot varmaan pitkälti.

3 viikon päästä olisi sitten synnytystapa-arvio ja tässä olen jo pähkäillyt, että mitäköhän siellä sanotaan. Mulle tehtiin tuo esikoisen kohdalla yliaikaistarkastuksessa ja silloin jo lääkäri totesi, että häntäluu vähän taipuu eteenpäin, mutta antaa se periksi ja kuitenki päädyttiin hätäsektioon, että miten sitten tällä kertaa. Mä jotenkin olen jo asennoitunut sektion puolella.

Vaikka noita varusteita on jo kasassa, niin mitään en ole vielä oikeastaan valmiiksi laittanut, en ole pessyt äitiyspakkauksen vaatteita ja esikoisen vauvavaatteet, mitä on säästetty, niin nekin vielä lojuu laatikossa, pitäisi ne käydä läpi ja katsoa tarviiko mitään enää.

Parin tunnin päästä olisikin neuvolareissu, joten palaan illemmalla kertomaan ne kuulumiset :)

shihtzu + poitsu 34+0
 
Tulin juuri äippäpolilta kotiin, vein vuorokauden pissat, kävin verikokeissa, istuin puoli tuntia käyrillä ja mitattiin verenpaineita. Käyrä oli ok, verenpaineet luokkaa 145/95, laskivat kotiin mut, mutta lääkäri soittaa mikäli protskut on nousseet paljon pissassa, jolloin ottavat mut osastolle sisään.
Toivon siis, ettei puhelin soi tänään vieraista numeroista :)

Tanya & herra hukkapätkä 35+6 <3
 
Onnittelut täältäkin synttärisankareille!:flower: Meitä on tässä kuussa monta.

Lasten päänympärykset ovat olleet meillä esikoisella 37 cm ja kuopuksella 39 cm. Ovat tulleet isäänsä, jolla myös isompi "pipokoko".

Kokoarviot ovat mulla heittäneet ihan samana päivänä kun lapsi syntyi niin sen noin 700g ylöspäin molemmista. Esikoisesta veikattiin nelikiloista (painoi 3350g) ja kuopuksesta neljä ja puolikiloista (painoi 3720g). Esikoisesta alettiin käynnistely 41+5 (syntyi 41+6) ja kuopuksesta 41+6 (syntyi 42+2). Mulla kuopuksen kohdalla kuvattiin magneettikuvauksella lantio, koska olin huolissani tuosta kuopuksen suuruudesta. Tulokset olivat erinomaiset alatiesynnytystä ajatellen, mutta sektioon silläkin kerralla lopulta taas mentiin.

Hankinnat:
Uusia hankintoja ovat kehto + patja, uudinverho kehtoon, pinnasängyn pehmuste, pussilakanoita 3 kpl, vaatteita, tutteja, 2 kpl tuttinauhoja, kuvioharsoja, Britax römer babysafe plus turvakaukalo + jalusta, vastasyntyneen vaippoja, 1 pahviloota Nan-äidinmaidon korviketta, 2 ruokalappua, pesulappuja, siteitä itselleni, 2kpl Triumph imetysliivejä, 1 Boob-imetyspaita, 50-senttinen pinkki fleesehaalari tytölle, Ticket to heaven 62 cm välikausihaalari (alennnusmyynneiltä) ja vaaleanpunainen Ticket to heaven talvihaalari kokoa 80 cm sekin alennuksella. *Muoks* ostin kesällä myös kylvetystuen.

Vanhastaan löytyy:Brio basic pinnasänky (uusi patja pitää ostaa myöhemmin siihen), amme, Emma sitteri, Philips itkuhälytin, Tripp Trapp -syöttötuoli, Brio Happy vaunut -09 (varusteineen) + uudet vaaleanpunaiset kankaat ja vaunukoppa siihen (ennestään siis mustat ja vaaleansiniset käytössä), Peg Perego Pliko P3-matkarattaat -09, Childwheels kaksostenrattaat + Emmaljunga duolift kantokassi, Carena matkasänky, pinnasängyn päälle laitettava Brion hoitoalusta, lipasto vauvanvaatteille, Baby Björn rintareppu + rintarepun päällinen, Manduca kantoreppu, Hug-a-bub trikooliina, tuttipullojen sterilointikone, tuttipulloja, imetysliivejä, 3kpl Boob-imetyspaitaa, sähkökäyttöinen rintapumppu, kertakäyttöiset- ja kestoliivinsuojat (usempi pari kun olen itse niitä tehnyt), rintakumit, maidonkerääjä, harsoja, Ruskovillan kapalovaate, Beboliinan uniliina, 3 erikokoista unipussia, pussilakanoita ja lakanoita, sängyn suojalakanoita, vauvan huppupyyhkeitä, useampia vauvan ensilusikoita, leikkimatto, vauvaleluja, puruleluja, nokkamukeja, ruokalappuja, kestovaippoja (mm. Swaddlebees, Fuzzi bunz, Bumgenius, Cuddlebuns), pumpulipuikkoja, NenäFriida ja kuumemittari. Siinä mitä nyt äkkiä tulee mieleen. ;) *Muoks* Ammejalat ja imetystyyny löytyy entuudestaan myös.

Täytyy vielä ostaa: Cuplatonta, keittosuolatippoja ja Rela maitohappobakteeritippoja. Uusi hoitoalusta tytölle. Korvatulpat itselleni sairaalaan vietäväksi. Muutakin omaa evästä sairaalakassiin.

Näin aamusta mulle ei nyt juolahda muuta mieleen. Muutenkin mä olen ollut koko viikon flunssassa. Nenä tukossa ja vuotaa, kurkku on ollut karheana ja ääni käheänä, yskää on, kuumettakin mulla oli maanantai-iltana. Meillä pojatkin ovat enemmän tai vähemmän nuhassa ja yskässä. Jätin perhekerhonkin väliin tiistaina, että saisin kunnolla levätä. Täytyyy vain toivoa, että tämä menee nopeasti ohi.

Kotiintulovaatteeksi olen ajatellut, body, puolipotkarit, sukat, tumput, myssy ja fleesehaalari tai talvihaalari riippuen kelien kylmyydestä. Sairaalakassiin otan vauvalle lisäksi ensitutin, tuttinauhan, harson ja ainu pehmopupun.

Itselleni otan mahdollisimman mukavat ja ei puristavat vaatteet päälle, sillä leikkaushaava ei siedä yhtään mitään kosketusta mihinkään vaatteeseen. Sairaalassaolon ajan käytän sairaalan vaatteita, verkkoalushousuja ja siteitä. Vauvakin saa käyttää sairaalassaolon ajan niiden vaatteita.

Mulla on tänään vielä neuvola, joten lopetan tähän ja tulen vielä myöhemmin kertomaan tuoreet kuulumiset sieltä.

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 33+1 (POKS! eillisen kunniaksi)

 
Viimeksi muokattu:
Onnea täältäkin kaikille sankareille :flower:
Tänne ei mitään uutta, tai no jotain kyllä. Hosuli on tainnu kääntyä johki suuntaan, kun potkut tuntuu ihan eri paikassa kuin ennen ja oon nukkunu kaksi yötä käyden vaan kerran yössä vessassa (aikaisemmin tahti oli kahden tunnin välein). Tämä ei välttis ole hyvä asia, koska Hosulihan oli viimeksi raivotarjonnassa. Elän toivossa, että hän olis edelleen rt, ja olisi vaan tullut alaspäin. Neukkatädin mukaan Hosuli majaili viimeksi hyvin, hyvin ylhäällä. Olen onnekas kun mua ei närästä, ei sitten niin millään :)
Mä taidan tästä pikapuoliin lähteä tuhlailemaan huimia kotihoidontukia uuteen pyykkitelineeseen kun vanha sanoi sopimuksen irti.
 
Päänympäryksestä. Piti luntata vauvakirjoista, mutta tässä olis nämä mitat. 1. 35cm poika, (enkelityttö 29cm) 2. 35.5cm, 3. 36.7cm, 4. 38cm oli tiukassa ja lisäksi hartioista jumissa, 5. 38cm ja onneks sektio. hirvittää kyllä mitä nytten on tulossa.

Vauvan varusteista:
on uudet hankinnat
-pinniksen reunapehmuste ja uudinverhotanko
-turvakaukalo ja jääkarhupussi
-vaunut
-matkarattaat + kantokoppa niihin
-tuttipakkaus
-joitain vaatteita, mitä ei nyt vaan voinut vastustaa kaupassa :)
-pari kuviollista harsoa
-jalallinen amme

on valmiina
-trip trap syöttötuoli, on kyllä käytössä muokattuna isommalle ja pitää ehkäpä hommata toinen
-scootter rattaat ja city crossit ilman koppaa
- pinnis
-vuodevaatteita paljon
-vaatteita ehkä liikaakin
- makuupusseja muutama
- itkuhälytin
- rintapumppu (tahtoo uuden, toi on ihan kulahtanu ja valskaa jo)
- tuttipulloja
- harsoja
- hoitolaukkuja pari
- tuttinauha/nauhoja
- leluja ja kirjoja
- kynsisakset
-kylpylämpömittari
-lelukaarellinen leikkimatto
-matkasyöttötuoli
-kaikenlaista pikkutilpehööriä hiusharjasta pumpulipuikkoon

ajatellut vielä hankkia jossain vaiheessa
-sangenic vaipparoskis
-sitteri
-ehkä sänkyyn mobile
-tarpeen mukaan sitten muuta

(.) Olo on erittäin kömpelö ja mahasta taitaa tulla jotain järjetöntä. Alkaa tämän kokoisella ihmisellä olla jo tuskaa kantaa tätä lastia, mutta vielä on viikkoja edessä, jotta ei auta kuin kitua. Alkaa tästä raskaudesta olla kyllä kaikki mukavuus tipotiessään. Sf oli viimeviikolla 36 ja viikkoja silloin 30+3. vähän on hurjat lukemat menossa ja lisää tulee. Huomenna äitipolille. Aika tiukkaan nyt seuraavat tämän loppuajan.

Lumi-Marja ja Nuppunen 31+3
 
Duhainen huomen! :snotty:

Tuo päänympärys muakin "kiinnostaa"! Esikoisen pää oli 35,3cm (muut mitat 3075g ja 48cm), ja tuo ympärysmitta suht sama kuin monen yli 4-kiloisena syntyneen vauvan. Mä myös repesin aika pahasti, ja synnytyksestä muistan kyllä sen, että se pää oli pahin. Loppu kroppa tuli siinä imussa :D mä en henk.koht. pelkää vauvan isoa kokoa, vaan isoa päätä! :)

Hankintoja
oon tehnyt aika laiskasti... tietysti kaikki isot jutut on jo valmiina esikoiselta, mutta oikeastaan kaikki pienet hankinnat on tekemättä. Oon aatellut ne tehdä nyt kun äippäloma alkaa.

Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin. Vauva oli rt:ssa, mutta th sanoi, että tuntuu omaavan vielä paljon tilaa, joten ei ihme, että kääntyilee. Mutta antoi seuraavan ajan vajaan parin vkon päähän, että saadaan sitten samana päivänä aika vielä kontrolliultraan, jos tuntuu, että olisi perätilassa. Ja niinhän se oli, että yön aikana on kaveri taas kääntynyt perätilaan, joten katsotaan miten tässä käy..
Laskeutunutkin oli, mitä esikoinen ei tehnyt kuin vajaa vko ennen syntymää. Mutta nyt sen kyllä tunteekin, sukkapuikkokipuja alakerrassa esiintyy vähän liikaakin..

Tanyalle ja muille tsempit, uutisia odotellaan!

Nyt kahvihetki päivän lehtien parissa..

suhveli 34+2
 
Mulla oli eilen ihan hirveät kivut nivusissa. Itketti joka askel ja en meinannu päästä sänkyyn makaamaan. Kääntyminen oli yhtä tuskaa. Yöllä kun heräsin vessareissulle niin kivut oli onneks helpottanu jo.

Terkkariin en saanut yhteyttä vaikka yritin monta kertaa soitella ja pyytää josko joku kattoisi kohdunsuun tilanteen.

Nallu ja Hattivatti 36+5
 

Yhteistyössä