**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

No niin..uusiki meni...tekstit hävisi jonnekin bittiavaruuteen :headwall:

Justinde: Minä varaisin ajan yksityiselle,maksoi mitä maksoi. Tuo epätietoisuudessa eläminen on kauheinta mitä voi olla :hug: Uskon,että on raastavaa! Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin :hug: Mutta tuota en käsittänyt,että eikö niitä jalkoja ole näkynyt missään vaiheessa??

Lumi-Marjan tilanne huolettaa myös :/

Tänään taas heräsin 5.45 eikä uni tullut enää |O paitsi siinä vaiheessa kun oli herätys |O Menin aamulla esikoisen kevätjuhlaan kirkkoon =) Olin niin ylpeä kun hällä oli todistus parantunut tosi paljon tammikuun välitodistuksesta =) Ihme kun nyt ei väsytä vaikka oltiin vielä yksissä valmistujaisissakin.


 
Heipsistä!

Minäkin tulin vaan pikaisesti moikkaamaan ja poksumaan eli rv 15+0 POKS :heart:

Kävin keskiviikkona siellä äitipolilla ja kyllä se lääkäri oli sitä mieltä että ihan normaalia hormoneista johtuvaa päänsärkyä. Sitä kyllä itsekin ajattelin kun ei sitä enää ole niinkään ollut, töissä välillä. Määräsi grammasia panadoleja ja käski ottaa niitä noiden 500mg sijasta.. sanoi myöskin että toisella kolmanneksella voi satunnaisesti ottaa myös buranaa, mutta en mä silti taida.. Pikkuisen näin ultralla ja siellähän se taas kovasti liikuskeli.. nyt on vihdoin tullut sellainen luottavainen mieli tähän raskauteen, enkä ole jaksanut tuolla kotidopplerilla paljoakaan kuunnella..

Kesälomaa odotellessa aika menee.. heinäkuulla olisi neljä viikkoa ja juuri suunniteltiin miehen kanssa että varataan naantalin kylpylästä huone ja mennään sinne ja muumimaailmana lomailemaan, kun tuo esikoinen (2v) on ihan hurahtanut muumeihin tällä hetkellä :)

No ei tästä nyt niin kauhean pikainen tullutkaan mutta omanapainen kylläkin :D

T. Juli ja nupsukka
 
Taisin äsken tuntea ensimmäisen potkasun, sellainen pieni pulpahdus tuntui. Kaverilla on la samoihin aikoihin ja sillä kuulemma vauva pitää kunnon tsembaloita mahassa, kun taas minä en vielä ole tuntenut mitään paitsi nyt yhden pulpahduksen. Tosin meillä esikot suht samanikäisiä ja silloinkin kaverilla oli oikein vauhdikas kaveri mahassa ja mulla rauhallinen, mutta real life toi meidän poitsu on vauhdikkaampi :)

shihtzu + mönniäinen 17+2
 
Onpa inhottava tilanne justindellä, kovasti jaksuja ja kyllä minusta olisi kunnallisella puolella pitänyt jo uusi ultra varata, toivottavasti asia selviää pian!!

Uskomatonta, että joillakin jo poksuu 20 viikot, hui :) itsestäkin tuntuu, että alku etanaviikkojen jälkeen aika menee nyt tosi nopsaan. Pitäisi varmaan jo uskaltaa rueta miettimään tarvikkeita vauvalle ja kaikkea. Jännä miten nyt toisen kohdalla on jotenkin niin paljon varovaisempi olo mitä ekasta tosin silloin varmaan ei osannut pelätä mitään sattuvaksi.

Pari päivää on nyt tuntunut liikkeet voimakkaammin, esikoinen odottaa milloin liikkeet tuntuisivat mahan päälle, muistaako joku miltä viikoilta näin pitäisi tuntua?

Liongirl poks! 15+0
 
Onnea Nallulle puolenvälin saavuttamisesta!! Mulla siihen on viel matkaa.. :p

Kojootin siskolle jaksamisia matkaan! Toivotaan kaiken kumminkin etenevän hyvin! :) Mulla oli aikoinaan esikoisesta la 27.11. ja ystävällä kuopuksesta la 8.12. ja kävi lopulta niin, että meidän poika syntyi 8.12. ja ystävän poika 9.12 ja oltiin yhtä aikaa synnärillä ;) Jospa teillekin kävisi samoin :)

Lumi-Marjan tilanne mietityttää täälläkin... Toivottavasti pärjäilee ja vauvalla kaikki hyvin..

Pirpane ema: Kurja juttu, kun pitää sokereita alkaa mittailee :hug: Mä yritän kanssa kovasti katsoa mitä suuhuni laitan, että ne sokerit olis hyvät viel siin seuraavassakin rasituksessa. Mullakin kun niin suuri riski saada se diabetes, kun ylipainoa, sukurasitetta ja vielä PCO:kin (polykystiset munasarjat) on. :ashamed: Tsemppiä ja toivotaan, että insuliineilta säästyisit! =) Btw, noi sun kivut alapään luissa kuulostaa hyvin samalta kuin munkin. Mulla se on jatkuvaa ja pahenee pidempään seistessä tai kävellessä. Kirjoitinkin tuolla aiemmin, että esikoisesta häpyluukipuilu alkoi rv 25 eteenpäin ja nyt ne on alkanut jo tässä vaiheessa. Itse oon tulkinnut ne liitoskivuiksi, mutta kun jo tässä vaiheessa ovat alkaneet niin tiedä sitten mitä on :kieh: Mutta en usko, että poistuvat ennen kuin oon synnyttänyt... Mutta toivossa on hyvä elää :/

(.) Neuvola oli eilen =) Sydänäänet kuulin hyvin pienen hetken aikaa kaksi kertaa ja tosi himmeinä, mutta kuulin kumminkin :heart: Dobbleri näytti sykkeeksi jotain 150. Mulla kun tuossa vatsalla on tuota rasvakerrosta, niin ei kuulu viel niin hyvin. Mutta sit ens kerralla =) Paino oli tippunut edelliskerrasta 700 g, eli tähän mennessä sitä on tippunut n. 3 kg :p Ihan hyvä niin. Maha on kumminkin jo aika iso, kun tänään yhdissä ylppäreissä emäntä kysyi milloin mulla on la ja kun kerroin, niin kysyi ihmetellen, että onko sieltä varmasti tulossa vain yksi vauva :whistle: jepjep.. Hb mulla oli neuvolassa yllätteän parempi kuin aiemmin, oli noussut 135->138. Kun mulla tuota huimausta on ollut jonkin verran. No verenpaine olikin sit puolestaan 107/75, että jospa se huippaus tulis noista paineista sittenkin. Th käski muistaa juoda tarpeeksi, niin se auttaa alhaiseen verenpaineeseenkin.

Alamahakipuilua on mullakin, varsinkin jos harrastan enempi ja pidempään jotain liikunnallista (kuten vaunulenkkejä tai seksiä :p ). Ei tunnu kivalta. Välillä se on myös supistustyyppistä kipuilua, mutta ei kovin kivuliasta. Pitänee ottaa rauhallisemmin :)

Öitä kaikille!

vaimo rv 14+5
 
Luen ketjus väliin jääneet viestit paremmalla aikaa, nyt ei jaksa.

Vielä ainakin on vaavi kyytissä. Vuoto oli tosiaan aika rajua jo, mutta saatiin loppumaan lääkityksellä. Ihmettelen kyllä, kuin näillä viikoilla asiaan tartuttiin suhteellisen helposti. Lääkäri oli sitä mieltä, että luovuteta ei, kun katto mun historiaa. Vuoto loppu ja nyt kotona hoidetaan caprilonilla. Vuoto on loppunu, mitä nyt sitä ruskeeta tietysti vielä tulee. Hyytymä on olemassa, joka vuotaa pois. Pahinta tässä on, että ennustetta raskauden jatkumiselle ei ole. Joko jatkuu tai ei. Luoja yksin tietää. Istukan alaosa, joka on lähellä kohdunsuuta, on repsahtanut vähän irti. Juhannuksen jälkeen on kontrolli ja jos sinne asti selviän, on sekin jo pieni edistysaskel parempaan suuntaan. Mitään en saa oikeastaan tehdä, olla vain hissukseen ja elää tunti kerrallaan, kun päivän ajatteleminen tuntuu liian pitkältä. Vaaavi on ainakin liikkunut, joten se on hyvä merkki se. Kotidobblerista loppu patteri, joten isäntä saa huomenna metsästää lähimarketista uuden. Mut nyt vain voi toivoa, että kaikki sujuis kuitenkin hyvin. Vaikka toivoa ei olis, toivon silti. Jos tämä vauva menetetään, ei enää jatketa yritystä. Mies haluais, mutta mun henkinen jaksaminen ei kestä enää menetyksiä.

Kaikkea hyvää teille raskauksiinne, minä nyt vain lepäilen ja käyn täällä silloin, kun uskaltaa nousta ja jaksan.

Lumi-Marja ja rakas pieni Nuppunen 14+5
 
Lumi-Marja :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin! Mun siskolla on ilmeisesti sun kanssa tosi samanlainen tilanne. Mitään lääkettä ei kyllä saanut, mutta kotona on ja levossa niin plajon ku pystyy. Lyhyetkin kävelymatkat aiheuttavat heti vatsakipua :( Kerrottiinko sulle, että jos ja kun se istukka irtoaa jostain nurkasta, niin voiko se kiinnittyä uudelleen vai jääkö se repsottamaan? Onko sulla vatsa kosketusarka? Siskolle oli kovin huonosti kerrottu asioista ja tuli tämmösiä kysymyksiä mieleen.
 
Lumimarjalle paljon jaksamista ja onnea matkaan!

Justindelle samoin tsemppiä ja tosiaan minäkin menisin kyllä yksityiselle, tai jos ei olisi varaa niin varmaan yrittäisin päästä julkiselle ultraan. Tuo nenäluuhan on aika epävarma kun ei aina terveelläkän näy mutta jalkojen näkemisen nyt ei luulis olevan vaikeeta pikaisemmallakaan ultrauksella ainakin jos vauva liikkuu. Miten pitkään sulla olis rakenneultraan?

Täällä ei erikoista, huomenna töihin, plääh. Mutta 3 viikkoa enää ja sit lomalle ja Kreikkaan! Kovasti sitä ollaankin odoteltu! 2 viikkoa lomaa juhannuksesta ja sit 3 viikkoa töitä ja sit taas 2 viikon loma B) ja sit alankin laskea päiviä äitiyslomaan =) Kun vaan jatkuis tämä raskaus yhtä hyvin kuin tähänkin asti, toivossa eletään! Hyviä vointeja kaikille muillekin toivottelee
Sokeripala 15+1
 
Justindelle ja Lumi-Marjalle paljon tsemppiä ja toivottavasti teillä molemmilla asiat kääntyy parhain päin! :heart:

Eilen oltiin ylppärijuhlissa ja sen jälkeen kun tultiin niistä pois niin tunsin selvästi kunnon potkuja. Niitä oli sen verran monta, ettei enää erehtyä voinut. Tämän lisäksi niitä tuli muutamaan eri otteeseen. Heti tunnistin, että näitä ne nyt on. =) Kyllä niitä olin odottanutkin jo. Aikaisemmat kun olivat niin hentoja ja nopeasti ohimeneviä, etten niitä oikein kunnon liikkeiksi laskenut. Varmaan hiljaisia päiviä tulee edelleen, mutta nyt ne ekat kunnon liikkeet on täälläkin bongattu. Nyt niitä osaa jo jatkossa odotellakin. :)

Katja-75, rv 16+4 (enää kuukausi rakenneultraan)

 
heipparallaa! =)
tulin taas pitkästä aikaa kahtelemaan mitä tänne kuuluu ja ihan hyvältä näyttää. mites muut esikoisen odottajat on tuntenu liikkeitä? mä olin ihan varma et perjantaina tuli ekat ja viime yönä tokat pulpahdukset :) kasvais nyt vaan vauhdilla ja tulis maailmaan =) mä en millään jaksais olla näin kauaa raskaana kun marraskuu tuntuu olevan vielä niin kaukana. kohdun kasvusta johtuvia vihlasuja ja repäily kipuja on ollu mulla koko raskauden ajan joten kai ne kulkee mukana loppuun saakkakkin. mitään ihmeitä muita ei sit ookkaan joten aikas tylsää tää odottelu on kyl ollu ja nyt noi liikkeet alkaa vasta tehä tätä todeks. jos tää raskaana oleminen on aina näin helppoo niin tätähhän voi suositella kaikille :D mut nyt mä häippäsen etsimään jätskiä pakkasesta joten ihunoita aurinko päiviä kaikille marrasmasuille tältä erää! :heart:
hipsu86 18+2
 
LUMI-MARJA :hug: sinun tilanteesi kuulostaa suht samalta kuin omani joka tapahtui rv 12+2 minä vuodin todella runsaasta verta ja olin 100%varma keskenmenosta mutta pikkuinen selvisi.nyt on ollut 3päivää ilman mitään vuotoja siis ei edes sitä ruskeeta röppöä (vanhaa verta) sitä siis kestäny likimain 4viikkoa KOVASTI JAKSUJA SULLE!!!!!!

on.eli siis vuoto toistaiseksi poissa =) ja tirri on ruvennut potkutreeneihin
mennään ens torstaina käväseen brunon pakeilla ultrassa,katsomassa oisko se istukka noussut jo pois kohdunsuulta ja jos saisin luvan rupee elämään normaalisti :ashamed:
JA SIT JOS SE SUKUPUOLI NÄKYIS :D :D :D

kaikille ihanaa odotusta :heart:
pimpula ja tirri 17+3
 
Kummipojan 1-vuotis synttärit on vietetty, ja mun tekemät leipomuksetkin näytti maistuvan kaikille :)
Anoppi oli innoissaan mun mahan kasvusta, ja sanoi mua kauniiksi pikku-äidiksi :heart:
Kuinkakohan se on, kun vau:n sivun laskurin mukaan tämä vauva kuulisi vasta 2.7, mutta eilen päivällä ollessani kummipojalla- ja tytöllä niin näiden metelöidessä kokoajan maha-asukki oli erittäin levoton, liikkui ja potki siis kokoajan. Normaalisti liikkuu vähäsen ja myöhemmin illalla, niin kuulikohan hää ääniä vai mitä se oli?

Tanya & hukkapätkä 19+2 , neljä yötä rakenneultraan <3
 
Lumi-marjalle ISO :hug: ja paljon tsemppiä. Saako kysyä että mikä on teidän tausta..? Mulla on mennyt ihan ohi, vai oletko edes kertonut. Nyt laitetaan kaikki toisillemme varpaat ja peukut pystyyn että jokainen äiti saa vauvan syliin turvallisilla viikoilla.

Mulla alkaa aina töissä ja muutenkin iltaisin sattumaan maha ( jos on ollut kiireinen päivä) ja selkä. Ne on vähän sellasia menkkakivun tyylisiä, mutta jotenkaan en oo saanut aikaiseksi että jäis sairaslomalle. Kun ei kuitenkaan vielä ole se pää kainalossa. Tyhmästi ajateltu, mutta minkäs teet.. Mulla on 15.6 lääkäri ja siltä meinaan kysyä tätä asiaa, että mitä mieltä se on. Ja muahan kanssa supistaa selvästi jo, mutta ne on sellaisia ei niin kipeitä. Tuntuu hiukan, mutta ei tee kipeetä kunnolla. Ja vertahan tulee aina välillä, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Toisaalta luotan Sissiin, mutta toisaalta vasta kun olen saanut nyytin syliin, uskon että asiat meni hyvin.

Uskomatonta, että jollain on menossa jo melkein puoliväli! Ja Tanyallakin on pian jo rakenneultra. :)

Tosta nenäluusta ollut puhetta, meillä sitä ei edes katsottu. Katottiinko Kojootilla? Ja tsemppiä Kojootin siskolle ja vauvalle!

Liirah + Sissi :heart:
 
Mulla on ollut aika vauhdikas päivä taas tänään ja nyt kun kotiin pääsin ja rentouduin tähän koneen äärelle, niin alkoi mahassa muksiminen, joten nyt voin varmasti sanoa, että mä tunnen liikkeet. Ei tarvitse niin kauheasti miettiä että onkohan kaikki hyvin, kun tuntee muksahduksen, niin tietää että elämää siellä on.
Näin taas tänään kaverin, jolla on suht sama la ja me ollaan kuin yö ja päivä, pituutta meillä on saman verran, mutta mun maha on todella pieni, jos vertaa kaverin mahaan, joka on aika iso jo, ei epäilystäkään että on raskaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Tosta nenäluusta ollut puhetta, meillä sitä ei edes katsottu. Katottiinko Kojootilla? Ja tsemppiä Kojootin siskolle ja vauvalle!

Liirah + Sissi :heart:
Mulla Heikki mainitsi sivulauseessa että "tässä näkyy nenä". Ja näin sen kyllä itsekin. En usko, että siitä yleensä sen kummemmin mainitaan jos kaikki näyttää tavanomaiselta. Mutta koska tuo raskaus on np-ultrassa vielä niin alussa, niin uskon että se nenä voi hyvinkin näkyä tulevassa ultrassa kun kehitys on pidemmällä.
 
Halauksia tarvitseville.

Kysyisin sellaista et onkohan jotain rajoituksia et kuka pääsee ultraan mukaan. Siis meinaan että kun mun veljen tyttö ois meillä kun mulla on rakenneultra niin saako se sit tulla mun ja miehen kanssa sinne. Teini ikäinen tyttö on jo. Ei viitsis tyttöö meille jättää kun kuitenki ultraus tapahtuu toisella paikkakunnalla ja matkoihin menee yhteensä 2 h ja sit vielä se ultraus aika. Kannattaisikohan mun soittaa sinne äippäpolille ja kysyä asiaa vai mennäänkö vain sinne ja jätetää tyttö odotus huoneesee tunniksi jos ei pääse sisää. :/ Hankalaa!

Mä en millää malttaisi odottaa et haetaan sukulaisilta vaunut, sänky, vaate/tavara laatikoita ym muut vauvan tavarat. Ainut hankinta mitä piti tehdä oli matkasänky ja seki on jo ostettu. Kaikki muu tarpeellinen tulee suvulta.

Te jotka odotatte esikoista, kuinka moni on miettinyt miten suhde mieheen muuttuu vauvan tulon jälkeen. Itsellä tämä käynyt tälläviikolla usein mielessä.

Eveny ja rantapallo (hanke sai uuden kutsuma nimen) 18+4
 
hei tämmönen tuli mieleen onko kellään tietoa. Eli vaunujen sisaristuimesta, onko semmosia olemassa jotain standardimallia? Muistelin että mä istuin aikoinaan semmosessa kun veli oli pieni mutta siitähän on tietenki aikaa.. Semmonen ois niin kätevä ku nuo olemassaolevat vaunut on niin hyvät ja uskon että seisomalaudalla ei tuo esikko kovinkaan kauaa jaksa..
Uutena riesana on kamalat liitoskivut! Häpyluuta juilii jatkuvalla syötöllä enkä saa edes kenkiä jalkaan! |O toivon mukaan hellittäis jossain välissä..
Hyvää alkavaa viikkoa marrasmasuille!! :flower:

ziziz ja katkis 16+1 (pitäs varmaan uus lempinimi keksiä, ei taida asukki enää paljoa katkarapua muistuttaa) :D
 

Yhteistyössä