**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

piprane ema: Ne on niitä kohtua kannattelevien ligamenttien venymisestä johtuvia kipuja varmaankin, niitä on juuri tässä vaiheessa raskautta. Mulla välillä vihloo todella kivuliaasti kun sängystä yrittää nousta. Tässä vaiheessa kun kohtu kasvaa aika voimakkaasti, niin paikat venyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saana07:
selkäsäryistä.. ensin.. mä olen nyt muutamana pvänä huomannu erilaista särkyä alaselän/oikean pakaran tietämillä, ei hankaloita liikkumista tms. mut ei oo sellaista aikaisemmin ollu. muuten ei selkäkipua ole ollu.

kojootti tsemppiä siskolle ja sulle, meillekin on tulossa serkuksille n. kk ikäeroa laskettujen aikojen perusteella :heart: paljonko teillä ikäeroa olisi tiedossa?

saana & 17+0 POKSS :heart:
Meillä on siskon kanssa tasan viikko eroa lasketuissa ajoissa :) Mulla la 30.11. , ja siskolla 7.12. Tänään olin siskon kuskina, ja ei sen tarvinu pitkää matkaan kävellä kun vatsaan alkoi koskea :( Eli peukkuja saa kyllä edelleen pitää pystyssä.
 
En ole täällä palstaillut aikoihin mutta vointini on ollut ollut hyvä edelleen. Eipä valittamista. Viikkoja nyt 18+4 (neuvolan mukaan 19+1). Vauvan liikeitä oon tuntenut viikosta 16 alkaen mutta kovin hentoisia vielä ovat, eikä joka päivä tunnu. Seuraava neuvola on juhannuksen aatonaattona, jolloin Kela-asiat, sitä viikko ennen on rakenneultra. Tyttöolo mulla on ja unissakin synnytän vain tyttöjä, saa nyt nähdä sit kumpi tulee. Laskettu on menkkojen mukaan yhä 28.10. ei sitä korjattu vaikka np-ultras vastas pienempää. Oviksen perusteella La olisi 1.11.
 
Oli pakko soittaa sairaalan päivystykseen ja kysyä kannattaako tulla käymään. Alavatsa- ja selkäkipujen lisäksi huomasin vessassa käydessä, että valkovuodossa oli ihan hailakan hailakka vaaleanpunainen sävy. Siis pyyhkiessä huomasin, pikkuhousuihin ei ole mitää valunut. Kerroin tosta hieronnasta ja pyöräilystä ja sanoivat, että selkäkivut voivat johtua niistä. Eivät osanneet kyllä puhelimessa sanoa onko tarve tulla vai ei. Kovat jonot siellä on, joten ajettelin että jos vuoto ei lisäänny ja kivut kovene olisin kotona, koska tunnen vauvan liikkeet.
Itse epäilen, että kivut johtuu hieronnan ja pyöräilyn yhdistelmästä, mutta toivottavasti eivät nyt aiheuttaneet mitään vakavaa seurausta. Täytenee seurailla tilannetta ja olla sitten ma yhteydessä neuvolaan, mikäli olo ei pahemmaksi mene viikonlopun aikana.

Terese 17+3
 
Pitkästä aikaa tulin kirjoittelemaan. Kun pahaolo on nyt hellittänyt ja liikkeet ei vielä tunnu, niin tässä meinaa välillä unohtaa koko raskauden. Meillä on taloprojektin aktiivinen vaihe aluillaan, joten ei tässä oikein muuta kuin taloa ehdi stressaamaankaan.

Minä olen saksankielentaitoisena tilannut useammallekin kaverille vaunut saksalaisista nettikaupoista, ja kaikki on toiminu aina niin kuin pitääkin. Myös varaosia on saanut tarvittaessa, kun on vain osannut pyytää. Täältä http://www.kidsroom.de/ olen tilannut mm. Maxi Cosin turvaistuimia ja kaukaloita sekä Quinnyn vaunuja, ja aina kaikki on tullut ja palvelu pelannut (tosin tietenkin saksaksi).

Itse olen katsellut Joolzin Day vaunuja, ja toisena vaihtoehtona on Concord Neo Quantum. Ja tietenkin tilaan Saksasta :)

Lumia ja toukka 15+0 POKS
 
Sokeripala Mua pelottaa suonikohjujen tuleminen, mutta vielä enemmän pelottaa raskausarpien tuleminen. Mulla on muutenkin iho sellainen, että niitä tulee helposti. Eipä pari mitään haittane, mutta pelottaa että mahasta tulee jokin aarrekartta :(

Bigwish Aika uskomatonta, että huomenna oon puolessa välissä. Aika on menny nopeasti, vaikka alussa tuntukin että se matelee. Sullakaan ei enää pitkä aika ole puoleen väliin :)

Nallu ja Hattivatti 19+6
 
pelottaa :'( kertokaa onko jollain tietoa: Ultrassa ei siis näkyny jalkoja ja nyt vielä tuli eilen tieto neuvolasta ettei nenäluukaan ollu kehittyny. Mitäs nyt? Tuleeko meille nyt sitten dawn vauva? Vai mikä muu voi tuota nenättömyyttä aiheuttaa?? Miksi ei ole lähetetty jatkotutkimuksiin?? Eipä sillä olisinko edes mennyt. Voiskohan sitä varata ajan lääkärille ja pyytää ultraamaan, vai oottasko vaan sitä rakenneultraa. Taidan tulla hulluksi :'(
 
Justinde Mites ne neuvolassa selitti asian? eihän missään vaiheessa raskautta ole 100 varmaa, ettei mitään kehityshäiriötä ole, joten ei kannata lannistua :flower: Joskus vaan on todettu yhteys joillain seikoilla downhäiriöön, mutta niitä voi ilmetä ihan terveillä lapsilla.
Varmasti kauhea tunne, joten :hug: minä varmaan tilaisin ykstyisen ultran, jos kunnallisella jää asia tuohon.

Riikka & öttis 18+2
 
Nallu Mulla oli esikoisen odottaessa maha täynnä raskausarpia+ reidet. Varsinkin synnytyksen jälkeen maha oli ihan hirvittävän näköinen ja luulin, ettei ne koskaan lähdekkään, mutta nykyään melko huomaamattomia.. Suonikohjut mua myös pelottaa kun äidilläni niitä on ja itselle en kyllä niitä haluaisi ja toivon ettei arpiakaan lisää tule.. Toivossa on hyvä elää :D

puhnalle 15+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja justinde:
pelottaa :'( kertokaa onko jollain tietoa: Ultrassa ei siis näkyny jalkoja ja nyt vielä tuli eilen tieto neuvolasta ettei nenäluukaan ollu kehittyny. Mitäs nyt? Tuleeko meille nyt sitten dawn vauva? Vai mikä muu voi tuota nenättömyyttä aiheuttaa?? Miksi ei ole lähetetty jatkotutkimuksiin?? Eipä sillä olisinko edes mennyt. Voiskohan sitä varata ajan lääkärille ja pyytää ultraamaan, vai oottasko vaan sitä rakenneultraa. Taidan tulla hulluksi :'(


Voi justinde, uskon että pelottaa :hug: Valitettavasti mäkään en osaa sanoa näistä asioista mitään, mutta ehkäpä teidän tosiaan kannattaisi mennä yksityiselle niin pääsisitte nopeammin ultraan? Mun mielestä ihan käsittämätöntä, että odotuttavat rakenneultraan asti! Mikseivät voi ottaa tässä välissä ultraan vaan venyttävät noin pitkälle?
 
justinde:
http://verneri.net/yleis/index.php?id=1165&backPID=1165

Vierailen nyt tuolta tammikuisten puoletlta, mutta olen paljon tutkinut noita vernerin sivuja ja tuolta ainakin jotain vastauksia löytyi. Olet jo voinut siellä vieraillakin...
 
Vernerin sivuilla olen vieraillut, ja kiitos tuesta kaikille! Jospa päivä kerrallaan. Meinasin soitella aikaa rakenneultraan nyt kohtasillaan maanantaina. Eka aattelin että käyn siellä "loppupuolella" vko 22, mut nyt on vissiin mentävä heti kun huoliivat. Miehelle en ole asiasta pystynyt kertomaan, kun en jaksa häntä tukea, kerron siten raksa ultran jälkeen vasta....
 
Vaunuista meillä on Emmaljungan city crossit city kopalla, oon tykännyt tosi paljon, toisina rattaina on Emmaljungan city jetit, ei oo kyllä niin hyvät kun nuo city crossit ja natisevat ajoittain ärsyttävästi. Briot meillä on ollut ja Emmat myös, molemmista noista en tykännyt yhtään. Oran vaunut ei miellytä mun silmää ja kaverilla ne ainakin natisee hirveesti. Gessleineja oon joskus työnnellyt, niissä oli ainakin tosi pehmeä jousitus ja kivoja kuoseja tarjolla.
Kannattaa käydä kokeileimassa noita vaunuja liikkeissä ennekun ostaa/tilaa! Itse olen ollut tuohon erilliseen city koppaan tosi tyytyväinen on suojaisa talvivauvalle!

Minä ajattelin tilata turvakaukalon babycare.nl sieltä saa näköjään sen maxi-cosin uuden pebble kaukalon ja jalusta halvimmalla.

Jaahas, kauppaan ja töihin sitten....

kirppunen 19+1
:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja justinde:
Vernerin sivuilla olen vieraillut, ja kiitos tuesta kaikille! Jospa päivä kerrallaan. Meinasin soitella aikaa rakenneultraan nyt kohtasillaan maanantaina. Eka aattelin että käyn siellä "loppupuolella" vko 22, mut nyt on vissiin mentävä heti kun huoliivat. Miehelle en ole asiasta pystynyt kertomaan, kun en jaksa häntä tukea, kerron siten raksa ultran jälkeen vasta....
Oletko kirjautunut sinne verneriin? Kirjautumalla pääsee muilta suljettuihin keskusteluosioihin, joten kannattaa kirjautua.
 
Terese mun hieroja ainakin sanoi, että alaselkään ei saa koskea mikäli henkilö on raskaana, ja toinen oli noi hartioiden päälliset joita ei saanut hieroa. Mä meinaan mietin josko olisin vaihtanut ton hierojan "kovempi kouraisempaan" henkilöön, mutta en taida kun hän selkeesti tietää mitä tekee.
Itse käyn viikoittain hierojalla, ja pyöräilen paljon ilman ongelmia =)

justinde varmasti kamala elää epätietoisuudessa, ja pitää tietoja ominaan, voimia :hug:
Et pystyis varaamaan nopeammin aikaa yksityiselle, jollei rakenneultraan pääse hetimiten?

Omassa navassa ei ole mitään uutta. Kaveri on kova muksimaan mahassa iltaisin, päiväajat elelee hiljaiseloa :heart:
Huomenna kummipojan 1v synttärit, ja tänään alan valmistelemaan leipomuksia sinne, kummipojan lahjakin on jo valmiina paketissa :)
Nyt meinaan lähteä ajelemaan parinkymmenen kilsan lenkin maastoon pyörällä, ihana ilma ulkona.
Tanya & hukkapätkä 19+1 (5 yötä rakenneultraan)
 
Oran vaunut meiltä löytyy ja ihan hyvät on, kyllähän ne vähän natisee, mutta laittaa rasvaa joustoniveliin niin loppuu sekin. Tykkään siksikin, että ovat edulliset ja ajaa asiansa hyvin. Mutta makuasiota ei voi kiistellä :D

puhnalle 15+2
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Justinde Mitä oon noita eri palstoja lueskellu niin ei sitä nenäluuta ole edes mitattu/katsottu sen tarkemmin. Esim. mulle sanottiin et sitä ei meidän sairaalassa np-ultrassa katota ku siellä mitataan vaan se turvotus ja sit vasta rakenteessa katotaan tarkemmin. Noista jaloista en osaa sanoa mitään. Mut kuten kaikki muutkin, niin myös minä kehotan menemään vaikka yksityiselle ultraan. Jaksamisia. :heart:

Te ootte noista vaunuista jutellu. Mä oon himoinnu kokoajan jostain syystä Emmaljungan Cerox vaunuja sillä kovalla kantokassilla. Onko kellään niistä mitään kokemusta?

Istuskelen täällä töissä yksikseni ja odottelen kovasti, että työvuoro päättyy. Tänään on nimittäin tiedossa kummitytön 5-vuotissynttärit. :heart:

Oma napa on samanlainen ku ennenki. Turvonnu! :LOL: Väsy jatkuu ja odotan kuin kuuta nousevaa ensi viikolla alkavaa kesälomaa.

AaVee ja Baby 14+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanya 82:
Terese mun hieroja ainakin sanoi, että alaselkään ei saa koskea mikäli henkilö on raskaana, ja toinen oli noi hartioiden päälliset joita ei saanut hieroa. Mä meinaan mietin josko olisin vaihtanut ton hierojan "kovempi kouraisempaan" henkilöön, mutta en taida kun hän selkeesti tietää mitä tekee.
Itse käyn viikoittain hierojalla, ja pyöräilen paljon ilman ongelmia =)
Kiitos tiedosta. Jotenkin sitä vaan luottaa siihen, että kaikki hierojat tietää mitä saa tehdä ja mitä ei. Nyt täytyy vaan toivoa, ettei tästä seuraa särkyjä kummempaa ja että nekin menis pikkuhiljaa ohi.

Terese 17+5

 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
tulin poksumaan =)

justinde: jaksuja kovasti epätietoisuuteen :hug:

terese: supisteleeko sua? toivotaan nyt että lepo auttais särkyihin :hug:

kurpitsa rv17+0
Mistä supistukset tuntee? Mulla ei ole kokemusta niistä ennestään. Mutta mitään vatsan kivikovaksi muuttumista ei ole ollut. Mitä muuta suppareihin kuuluu?

 
terese: juuri tuollaista kuin kuvailit ja hyvä vaan jos ei ole ollut..
käy vaan herkästi näytillä päivystyksessä jos säryt ei tosiaan rauhoitu

viime yö oli yhtä pyörimistä tuon alaselän puutumisen takia kun etein parempaa asentoa, ens yöksi otan kyllä tuon petauspatjan pois ja yritän nukkua kovemmalla alustalla, jotain venytysliikkeitä pitäs varmaan tehdä mutta en oikein uskaltaisi niitä tehdä, vai ovatko turvallisia tehdä?
 

Yhteistyössä