**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Tänään oli neuvola. Kuukauteen ei ole tullut yhtään kiloa lisää, johtuu kai pahoinvoinnista. Mutta hyvä ettei vielä ole tullutkaan lisäkiloja, kun on ylipainoa.

Pitkästä aikaa kävin kirpparilla tänään, kun vaikutti ettei tänään oksetuta. Löysin tosi paljon ihania vauvan vaatteita ja muutamat äitiysvaatteet, tuli niin hyvä mieli :)

15+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja LilliMenninkäinen:
Ekat ihan 100% varmat hipaisut tunnistettu :heart: :heart:

LilliM ja manteli 14+4
Onnittelut! :flower:

Olen viimepäivät aina aamuisin ja iltaisin sängyssä yrittänyt parhaani mukaan keskittyä "tunnustelemaan" tuntuisiko jotain. Tänään hetken tuntui kun jotain olisi hipaissut, mutten voi kyllä olla varma oliko se totta vai itseni psyykkaamaa kuvitelmaa. :D

Noista edellisistä liikkeet alkoivat tuntua vasta rv 19-20 eli voipi olla vielä monta pitkää viikkoa edessä...

Madicken 14+3
 
Huomenta!

Vapaat lusittu, ja työt alkaisi.... Onneksi viikonloppuna on viimeinen yövuoro, noi yöt ei oikeen ole mun juttu nykyään.

Oma vointi ok, ei erikoista, pientä kuvotusta aika ajoin ja väsymystä edelleen, muutoin kaikki ok.

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!

kirppunen 19+0 :heart:
 
Huomenta!
Päätettiin miehen kanssa eilen illalla, että vietetään tänään yhdessä vapaapäivää :heart:
Lenkkeillään, käydään puutarhaostoksilla, syödään pizzaa ym. herkkuja.

Hauskaa viikonloppua kaikille!
Tanya & hukkapätkä 19+0 :heart:
 
Rinja: Se on semmonen kuin ois vatsalihakset kipeenä jostain liikunnasta. Koko vatsan /kohdun alueella, mutta ei tosiaan mielestäni supista. jomotusta lähinnä.

Vaimo85: Raja-arvo oli 5.3 ja suoniverestä mulla 5.7...
tunnin arvo sais olla 10 ja mulla 12.6
eli nyt loppu kaikki herkuttelu.. harmittaa aivan sikana ku oon varma siitä et onnistuin viimesen vuoden aikana hankkimaan ylipainoa aika kivasti..
nyt alkaa sit sokereiden mittailu 2pv/Vkossa ja 6xpäivässä, pakko koittaa jotain kuria tähän syöntiin ettei tartte alkaa piikittään. Esikoisesta selvisin ruokavaliohoidolla, mutta sillon sitä oli muutenki into piukeena ja energiaa tehdä kaikki oikein, nyt vaan ärsyttää, mutta tehtävä se on..
Toisaalta sit toiveet katossa et jospa tässä taas tyttöä ooteltas kuten tuntuma ollutkin ku viimeksikin RD tuli tytöltä ei pojalta :D

kojootin siskolle täältäkin tsemppiä matkaan, että kaikki menis hyvin.

piprane ema ja Lotta rv 17 tai sinnepäin..
 
Heippatirallaa B)
Tänään vielä iltavuoroon ja sitten olisi viikon loma! Loma menee tosin harrastuksen parissa, joten ihan vain löhöilyyn ei ainakaan iltaisin jää aikaa... Toisaalta mies ja poikakin ovat ens viikon lomalla, joten jos sitä vaikka mökillä kävisi kesää laittamassa :heart:

Tuo aamuheräily vessaan on täälläkin joka öistä... Ja sitten ei tosiaan enää saa unta millään! 7.30 on pitänyt nousta poikaa laittamaan vasta kouluun, mutta heränny oon kuitenki jo ennen kuutta... Herääköhän vauva sitten tuohon aikaan kunhan ulostautuu masusta? :D

Maha alkaa oleen aikamoinen röllykkä jo... Mamma housuilla mennään ku muuhun ei enää mahdu! Mutta ihanaa kun tuo ylimääräinen läskimakkara osasto tasoittuu, eikä oo enää kahta makkaraa vaan yksi iso vauvamakkara :LOL:

Vaunuista toivoisin vinkkiä vielä. Oon ihan ulkona noista, kun ei ole tullut 10 vuoteen moisia seurattua... Kuulin siskolta että sellasia vanhanaikasia pelkkiä vaunuvaunuja ei enää taida edes saada!!! Oon kyllä niiiiiiin ulkona näistä! Mutta onhan tässä vielä aikaa :headwall: Tarkoitus olis hankkia nelirattaiset, joilla soralla ja lumella lykkääminen sujuisi keveästi. Asutaan täällä tosi korvessa, joten asfalttia ei muutaman kilometrin säteeltä löydy... Jos jollain on hyvistä maastovaunuista kokemusta niin vinkkiä otetaan vastaan!
 
Nopea kyssäri täältä töiden lomasta. Onko muilla näillä raskausviikoilla (rv 17+) alavatsa- ja selkäkipuja? Olin toissapäivänä hierojalla päänsäryn takia ja niskojen hieromisen lisäksi mulla hierottiin kevyesti myös ristiselkää. Eilen sitten pyöräilin töihin ja takaisin eka kerran raskauden aikana. Kun pääsin illalla kotiin, niin alkoi aikamoiset alaselkä- ja vatsakivut. Erityisesti selkää särkee. Makailin illan vaan sängyssä ja olin kahden vaiheilla tulenko töihin tänään. Täällä kuitenkin olen ja äsken oli pakko ottaa särkylääke, kun istuminen tuntuu inhottavalta.
Kivut ovat sellaisia menkkakipumaisia. Mietinkin nyt kuinka huolissaan noista pitäisi olla? Voisiko johtua tuosta hieronnasta+pyöräilystä?
 
Tanya, kiitos vastauksesta. Täytyykin yrittää kuunnella niitä sydänääniä aamulla kun normaalisti kuuntelen niitä vasta illalla.

Zaijuska, mä suosittelen Brio Happy vaunuja. Ovat hyvät maastossa kuin maastossa. Kulkevat metsässä tai lumihangessa erittäin hyvin ja ovat vakaat nelipyöräisyyden ansiosta. Tavaratila on näissä iso ja hyvin mahtuu kaksi isoa kauppakassia alle. Brion runko on myös kevyt ja siksi helppo nostaa esimerkiksi auton perään. Istuintila on iso, joten isompikin lapsi mahtuu toppavaatteissaan hyvin istumaan. Renkaissa on valinnanvaraa, joko puhkeamattomat Eva-renkaat tai ilmakumipyörät. Näitä Brioja saa myös pelkästää vaunukopalla varustettuna (eli sillä vanhanajan systeemillä mitä siskosi varmaan tarkoitti), mutta yleisemmin niitä kai ostetaan yhdistelminä.

Meillä on mustat Brio Happyt vuosimallia 2009 ja noilla Eva-renkailla. Näissä meidän Brioissa on juuri se erillinen vaunukoppa, josta sitten siirrytään ratasosaan kun vauva on noin 6 kuukauden ikäinen. Hyvin ovat Briot toimineet ja kovin tyytyväinen olen ollut.

Muista nelipyöräisistä hyvät ovat varmasti myös Emmaljungat, tosin itselläni ei niistä ole kokemusta.

Hyvää viikonloppu kaikille!

Katja-75, rv 16+2







 
Kiva kuulla kojootti, että siskon vauva voi hyvin!

Lumi-Marjalle tsemppiä täältäkin!

Voi että Nallua! Pian oot puolivälissä! Sitte skoolataan sulle porukalla!! :) Ja monella muullakin jo poksunu 19. Ihanaa.

Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin. Sydänäänetkin kuului oikein vahvoina. :heart: Ens kerralla sitten puhutaankin kuulemma kela-asioista! Uskomatonta tää ajan kuluminen.

En malta odottaa teidän muidenkaan rakenneultra-kuulumisia. Aika moni aikoo siis sukupuolen kysyä. Olishan se ihana ylläri tietää vasta synnärillä, mutta ei musta olis arvuuttelemaan niin pitkään. :)

Vessaan tosiaan herätään täälläkin joka yö.

Pakko mennä nyt kurkkaan Tanyan masua. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :flower:
 
täällä myös noustaan yöllä vessaan ja joinakin öinä pariin otteeseen, mulla ne ei haittaa uudelleen nukahtamista vaan raatona raahaudun takas petiin ja unes silmän räpäyksessä

tekipä terää kun sain tos nukuttua 3h pikkutirsat ja nyt on ruoka uunis, johan täs on jo kova nälkä :p

kurpitsa rv16+6
 
Mitähän Lumi-Marjalle on sanottu?

Sokeripala, mulla ei ole suonikohjupelkoa, mutta suonikohjuja kyllä. Viime raskaudessa ne tuli jo viikolla 16, nyt olen pitänyt tukisukkahousuja viikosta 11 alkaen eikä mitään pahaa räjähdystä ole vielä tapahtunut. Mulla menee lopulta jalkapöytäkin ihan sinisiksi niistä. Mulla on noita Instrun sukkahousuja, 40 euroa kappale eivätkä mahdottoman kauan kestä, joten tyyristä on. Mutta ainakin toistaiseksi suonikohjut ovat aina kadonneet raskauden jälkeen, tosin kaikilla eivät kuulemma katoa.

Tähän napaan ei kuulu mitään. Sukupuolta en haluaisi tietää, mutta luultavasti olen niin utelias, että sen kysyn. Ja kun kaikki edelliset ovat samaa sukupuolta, niin eiköhän tämäkin ole.

Mulla ollut muuten äitiyshousut jo viikosta 11.

Niin ja varmoja liikkeitä en vieläkään tunne.

Muari ja Sintti rv 17+6
 
Terese, mulla on aamuisin lähinnä yläserkäsärkyä. Kyllä selkäsäryt kuuluu asiaan, mitä pidemmälle mennään. Mutta sinuna silti varoisin pyöräilyä varsinkin, kun oli vatsakin kipeytynyt. Liika varovaisuus ei liene pahasta ainakaan.
Mun vasemmalla olevat kivut liki poistuneet. Eilen join lesejuomaa, itsetekemää. Sain käydä kaksi kertaa veskissä ja ei aika kovana olin silti. Eli tais olla ummetus, joka siellä kivisteli. Nyt juon sitä leseellä höystettyä vettä enemmän kuin aiemmin ja vettä muutenkin enemmän.
 
Kylläpä menee aika nopeeta, kohta enää puolet jäljellä!Vois varmaan pikkuhiljaa kertoa töissäki :LOL: jännittää vaan ku meidän pomo on puhunut aika pahaan sävyyn yhdestä työkaverista joka jäi sairaslomalle monta kuukautta ennen äitiysloman alkua supistuksien takia että mitä sanoo.. Me halutaan kyllä tietää sukupuoli jos vaan näkyy!
Miten nopeeta se vakuutuspäätös tulee, koska meillä on rakenneultra 14.6 että ehtiiköhän siihen mennessä jos maanantaina hakee sitä?

Nienor 19+0 :heart:
 
Minäkin toivoisin kokemuksia/mielipiteitä vaunuista. Onko kellään kokemusta Gessleinin vaunuista ja niiden tilaamisesta Saksasta? Katselin noita Gessleinin malleja, ja jossain olikin mainittu että babyonlineshop.de on toiminut mukavasti. Mitä eroa mahtaa olla suomessa olevilla malleilla noihin saksan verkkokaupassa myytäviin (onko ylipäätään mitään eroa)? Esim Vision Fi / Vision S.

Kiitti, jos jollain on antaa jotain vinkkejä!
katjuska 17+2
 
Heippa!

En ole ehtinyt kuin kerran täällä esittäytymään ja nytkin vaan pikaisesti laitan viestiä.

Ekaks Terese, en tiedä miten sua hierottiin, mutta mulle sanottiin neuvolassa, ettei jalkoja eikä alaselkää saa raskaana ollessa hierottaa. Kysyin vaan, kun käyn joka toinen viikko, ettei tule mitään ongelmia. Hieroja tosin (about 20 vee alalla ollut ) ei tiennyt asiasta mitään, joten luotan neuvolan asiantuntemukseen.

Ollaan kans katottu noita Gessleinin vaunuja, tai mies niihin ihastui ja haluaa ne. =) Mä olen niin päättämätön sen vaunuvalikoiman edessä että ihan hyvä jos joku sentään meillä päättää. Ja ollaan myös aika pihalla näiden ekojen vaunuostosten kanssa, että myyjä sai kyllä hyvin meidät´"haluamaan" mitä vaan ehdotti. No kuitenkin niistä gesslein vision vaunuista sanoi, että Saksan mallistossa ne on erilaiset, edessä oleva "lippa" on muovia ja kestää vähän huonommin Suomen pakkasia. Tiedä sitten varmuutta asialle...

Mukavaa viikonloppua kaikille!! Tuuttis 16+6
 
selkäsäryistä.. ensin.. mä olen nyt muutamana pvänä huomannu erilaista särkyä alaselän/oikean pakaran tietämillä, ei hankaloita liikkumista tms. mut ei oo sellaista aikaisemmin ollu. muuten ei selkäkipua ole ollu.

kojootti tsemppiä siskolle ja sulle, meillekin on tulossa serkuksille n. kk ikäeroa laskettujen aikojen perusteella :heart: paljonko teillä ikäeroa olisi tiedossa?

saana & 17+0 POKSS :heart:
 
No niin, nyt on kerrottu sitten esimiehelle raskaudesta.. jännitti ihan kauheasti, ja olin alun perin suunnitellut kertovani myöhemmin, mutta pyysi minut kahdenkeskiseen palaveriin, niin päätin sitten siellä kertoa, kun on kerta sopiva tilaisuus! Ihan hyvin tuo tuntui ottavan, vaikka olen määräaikainen ja tämä tulee vaikuttamaa minulle kaavailtuun toiseen määräaikaiseen jaksoon (olen siis mukana tutkimusprojektissa) ajallisesti. Totesi lopulta vaan, että täytyy nyt sitten hyödyntää tehokkaasti se aika kun olen käytettävissään. Oletan, että ei ollut sitten mitenkään pahana kun noin sanoi. Ei tietysti todennut vielä mitään, että kuinka käy sen toisen määräaikaisen työjakson, mutta sanoinkin itse, että tässä on nyt aikaa katsoa, että mikä on sitten projektin tarve, kuinka asia järjestetään. Helpottavaa kun olen sen nyt kertonut, voi ruveta relaamaan vähän. Tietysti pitää vielä jossain vaiheessa kertoa tiimin muille jäsenille, mutta tämä esimiehelle kertominen jännitti eniten, hän on kun vähän jäyhä tyyppi, en edes tiedä onko miehellä omia lapsia vai ei.. muille asian voi sitten esittää enemmän ilmoitusluontoisesti, kun esimiehelle on kerta kerrottu.

Huh, meni taas ihan oman navan ympärille vaan, mutta piti jakaa tämä :)

Siilinlapsi ja öttis 14+5

PS. nyt alkaa pinna mennä tämän ummetuksen kanssa!! moneen päivään ei ole vatsa toiminut, eilen ja tänään sitten jotain pientä saanut ulos. Kaikenlisäksi silloin kun jotain saan ulos, se on suhteellisen löysää, eli tuntuu että vatsa on ihan sekaisin! Tosi kummallista minusta, onko muilla esiintynyt samaa, että ummetus ja löysä vatsa yhdistyy näin tai vaihtelee jatkuvasti? Täytynee käydä ostamassa apteekista tänään jotain levolacia tms..
 
selkäsärky: mulla alaselkä puutuu mutta ei ole särkyä. varsinkin yöllä nukkuessa ja sit saa laitella tyynyä ja runnoa peittoa alaselän alle tueksi, mulla notkoselkä ja skolioosi. aiemmin ei ole vaivannut mut toisen lapsen syntymän jälkeen on alkanut vaivaamaan mut eipä tuo haittaa kun ei ole tosiaan särkyä. pitää sit tämän vauvan syntymän jälkeen alkaa jumppaamaan oikein kunnolla..

 
Tänään ollu karmea päivä.. autoilin 50 km ja muutenki jos istun kauan yhtäjaksoisesti ja nousen sit ylös on kävely tosi hankalaa?!?
Alapäähän noihin luihin tai johonki semmosiin sattuu aivan älysti. Mitä tää vois olla tässä vaihees raskautta ku tuskin liitoskivut vaivaa vielä?

Eilen kyllä sänkypuuhia oli ukon kanssa et johtuisko sit siitä?

kaikki nautinnot on kohta pannassa ku tänään meni suklaa ja muut herkut ( sitä ennen lonkero ja tupakka ) ni sit jos vielä menee seksikin niin JEE,, ärsyttää kovasti minua nyt.
 

Yhteistyössä