**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Pikalukaisulla onnittelut hyvistä ultrakuulumisista Tereselle, Pimpulalle ja Lumi-Marjalle! :flower: :flower: :flower: Eiköhän tässä todellakin mennä nyt loppuun asti onnellisesti. =)

Itsellä meneillään ennen juhannusta alkanut aika rankka työputki joka päättyy maanantai-aamuun jolloin sitten suunnataankin sinne rakenneultraan. Ja tässä vielä yövuorojen välissä tänään ja huomenna on pojun tutkimusten viimeiset osat läpikäytävänä ja torstaina sitten saadaan tulokset. Eli aikamoista menoa, sitten onneksi ensiviikko on vaapaata viikonloppuun asti. :D

Madicken 18+1
 
Poksuu taas viikot, 19+0!! :heart: Enää viikko, niin ollaan saavutettu maaginen puoliväli. :)

Onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista, varsinkin teille, joilla on nyt ollut vaikeaa raskaudessa. Paistaa se aurinko risukasaankin, asioilla on tapana järjestyä! :heart:

Seksistä sen verran, että me ollaan kyllä melkeinpä kerta viikkoon nyt harrastettu. Ennen np- ultraa en uskaltanut harrastaa, mutta kun siellä kaikki oli hyvin, niin uskaltauduin. Miehellä ei tuntuis olevan mitään pelkoja sen suhteen, itse otan aina vähän varttuen, ja kuuntelen kehoani, jos tuntuu oudolta, niin lopetetaan, mutta tähän asti ainakin kaikki mennyt hyvin, eikä ole ollut ees mitään vuotoja seksin jälkeen. Kuuden päivän päästä rakenneultrakin, missä selviää istukan sijainti, niin jos siellä kaikki hyvin, niin varmasti harrastamme seksiä tästä eteenpäinkin kerta viikkoon..

Raskausarpia ei ole tullut (uusia siis, teini-iässä tuli tisseihin ja reisiin mukavat jäljet) ja täytyis aina muistaa rasvaillakin muutakin kuin tuota mahaa, pitäis päästä ostelee kaikkia eri rasvoja / öljyjä, mutta kun tässä on vähän rahat tiukilla. Kohta pitäis ottaa lainaa uutta autoa varten, nykyinen ei ole oikein lapsi"ystävällinen", ei mahtuis vaunut konttiin yms..
 
Nopsa kommentointi...

Onnittelut Tereselle, Lumi-Marjalle ja Pimpulalle. :flower:

Seksiä meillä on n. kerta viikkoon, kun ne supparit ei kerta mitään aiheuta. Eikä ole suppareita seksin jälkeen tullut.

Raskausarpia on tullut edellisistä raskauksista jonkun verran kylkiin ja sisäreisiin, nyt en osaa sanoa onko tullut uusia. Rasvasin ekassa ahkerasti, ei mitään hyötyä, nahka venyy kuitenkin :/

Liitoskipuja on :(

Op ja Ti-Ti-Uuu 20+5
 
Onnea kaikille kivoja uutisia saaneille!


Rakenneultrassa eilen käyty ja niin osoittautui meikäläisen alkuraskauden tyttöolo poikaoloksi :D ei kuulemma epäilystäkään, kumpi siellä on. Meinas ultratätillä olla jo vaikee olla hiljaa, kun ei heti alussa kysytty mitään ja sitten sillä oli pakko kysyä että halutaanko tietää. :whistle: Niin miehiset elkeet pikkumiehellä kun vehkeitä vilautteli ja habaansa näytteli ja ojenteli käsivarsia.. :heart:

Täällä kaikki hyvin, ultratätin kanssa juteltu kivuista ja vaikuttaa vaan erittäin kovilta venymiskivuilta. Supistuksilta ei vaikuta, koska kipuilun kestot on ihan eri luokkaa kuin supistuksilla. Nyt on itselläkin paljon parempi olo taas vaihteeksi :) "kiva" että en ole ainoa näin kovien kipujen kanssa, vaikkei tätä toivo kellekkään.

Istukka on meillä etuseinässä, joten pikkasen vaimeampana on tuntunu liikkeet, mutta kyllä sen tuntee kun se siellä möyrii, ehkä ihan mukavakin että jättää ne isommat potkut sinne loppupäähän kun äiti painii jo nyt muiden kipujen kans.. :D

Arpia ei ole meillä näkynyt vielä missään, viikko painonnousu on ollu 200-300g:aa, nyt tuntuu että tissien kasvukin on laantunut hetketki ja mahakin saanut sen vauvapyöreyden :heart:

H3idi ja poikanen 21+1
 
Onnea H3idi ja muut iloisista rakenneultraäänikuulumisista :flower:
...meillä vasta 13.pv enskuuta, en malttais millään odottaa...no mutta täytyy ajatella positiivisesti, eihän tuohon enää niin pitkä aika ole ;)
Raskausarvista: itsellä ei ainakaan vielä *koputtaa puuta* ole ilmaantunut minkäänlaisia arpia, jonkun verran oon yrittänyt kroppaani rasvata mutta oon aika laiska siinä hommassa... |O
Seksistä: ihan nolottaa myöntää, mut täällä taas niinpäin, että mulla tuntuu olevan koko ajan hirveät himot päällä, miehellä ei... mutta niin se meillä taitaa yleensäkin olla ilman raskauttakin... :LOL:
 
Onnea H3idi hyvistä ultra kuulumisista ja poikalupauksesta :)

Raskausarpia ei ole vielä tullut, siis uusia. Rinnat ja reidet niitä on kerännyt jo teiniaikana. Mahassa ei ole yhtään, mahtanee johtua siitä että muutenkin iso maha niin on varaa kasvaa ennen kunnon venymisiä.

Liikkeitä on alkanut tuntua pitkin päivää silloin tällöin. Ei mitään säännöllistä. Mitenköhän kun istukka on edessä ja liikkeet muutenkin heikkoja niin koskahan pitäisi alkaa tuntea liikkeet "säännöllisesti"?

Mulla on sama tilanne kuin Lillimennikäisellä ja vaimo85:lla että haluja ei oikein ole ollut. Voi varmaan kahden käden sormilla laskea sekstailut plussan jälkeen. :/ Voi mies raukkaa. Onneksi se ei ainakaan ole valitellut.

Ihanan lämmin päivä!

Eveny ja rantapallopoju 21+6 (vai mitä se nyt on)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
sekstailu: meil on aika hiljasta sen suhteen ollut edellisissäkin raskauksissa..ollaan outoja kaiketi sen suhteen..kyllä sitä kerkiää sitten synnytyksen jälkeen harrastamaan ihan riittämiin :p
Kiitos kurpitsalle kokemusten jakamisesta :D
Oon kyllä päättänyt, etten enää kysele tuon miehen ajatusten juoksuista, vaan annan hään olla, kerkeehän sitä synnytyksen jälkeenkin jos niinkseen menee :) Ja ollaanhan me kerettykin köyriä 12-vuotta ihan kiitettävästi ennen tätä :D

H3idi:lle Onnittelut poikalupauksesta :flower:


Tänään aamulla heräsin kiinni miehen selkään liimautuneena, mies oli hereillä siinä ja kysyi mitä vatsalihasliikkeitä sä oikein teet, enhän mää mitään tehnyt, kun poitsu monotti isäänsä selkään :LOL:
Kiva kun mies on nyt ensimmäistä kertaa tuntenut lapsensa liikkeet :heart:

Aamulla käytiin yhdessä pyöräilemässä tunnin lenkki, tehtiin puutarhahommia ja nyt vois alkaa ruokaa laittelemaan :)

Tanya & herra hukkapätkä 22+4
 
Onnittelut ultrassa käyneille ja erityisesti Lumi-Marjalle ja Pimpulalle. Itsellä oli viime viikolla ultra ja viikon päästä sitten on 4d ultran vuoro. :) Sitä siis odotellessa.

Sekstailtu ollaan 1-2 kertaa viikossa. Aluksi miestä vähän pelotti ajatus ja olisi halunnut olla np-ultraan ilman seksiä, mutta kun selitin juurta jaksaen, että se ei vahingoita lasta mitenkään, niin mies on ollut ihan normaalisti. Itellä ei kyllä haluja ole kovasti.

Raskausarpia ei ainakaan vielä ole tullut. Mulla on atooppinen iho, joten oon aina joutunut rasvaamaan vähintään joka suihkukerran jälkeen ihon ja nyt raskauden aikana olen vielä erityisesti kiinnittänyt huomiota. Iho tulee myös kuorittua muutamaan kertaan viikossa. Vatsan ja rintojen alueelle oon käyttänyt Clarinsin arville tarkotettua voidetta, katotaan onko siitä mitään hyötyä. Mulla on myös alaselässä tatuointi, joten senkin takia vähän pelottaa, ettei se pääse repeämään.

Eilen töissä alkoi hirveä selkäkipu keskiselässä, kun pitkästä aikaa olin sairanhoitajan hommissa. Tänää taas istumatyössä ei ole vaivannut, mutta vähän pelottaa että mitä siitä tulee kun kesäloman jälkeen pitäisi 6 viikkoa tehdä sh:n hommia ennen kun jään äitiyslomalle. Vatsa oli työvuoron jälkeen myös tosi kipeä, samalla tavalla kun pitkien lenkkien jälkeen. Kipu tosin tuntuu enemmän tossa sivuilla ja vatsalihaksissa, eikä supistukset ole yhteydessä tähän.

Birre86 ja Nyytti 21 + 1
 
no niin, en lähteny ettimään sivua jonka olen viimeksi lukenut, joten luin sitten nämä pari viimeistä sivua.. :D

täällä juhannus meni rauhallisissa merkeissä, mies kun oli vko sitten jalan kanssa leikkauksessa niin ei tarvinnut :D hänenkään juoda kuin korkeintaan ykkösolutta muutama :LOL: mutta nyt käynnissä vika työ viikko ennen kesälomaa, huominen ja perjantai olis vielä tämän pvän lisäksi töitä.. ei paljoa! B)

noin vko ois rakenne ultraan.. tuntuu että moni teistä jo siellä käyny.

ja niin onnea monille hyvistä uutisista, niitä on kyllä mukava lukea! :heart:

liikkeistä vielä.. tunsin tosiaan ekat liikkeet noin vkolla 15+, vaikka esikoista odottelen, nyt kolmisen vkoa ne on ollut niin "selkeitä" että ei oo epäilystäkään mitä ne on. aikamoisia jumppatuokioita tänäänkin ollu. edellisvkolla näin ekaa kertaa liikkeen mahan päältä ja se oli kanssa jotenkin jännä hetki :heart: neuvolassa viime viikolla ihmetteli että olen tuntenut liikkeet jo näin kauan vaikka esikoista odottelen... mut se on tietysti niin yksilöllistä..

jatkaa työvuorokauden kuluttamista sohvalla... :whistle:

saana & 20+4
 
Paljon oli hyviä uutisia tullut. Lumi-Marjalle ja Pimpulalle erityisen hyviä. :flower:

Heidille onnittellut hyvin menneestä ultrasta ja poikalupauksesta. :flower:

Tosi moni on käynyt ultrassa jo. Itse odottelen omaa vuoroani ensi maanantaiksi. Silloinkin se on viimeinen aika eli 14.30. Mä muistan, että meitä oli aika moni menossa samana päivänä ultraan (olisiko ollut 5?). Mä sitten varmaan viimeisenä tulen kertomaan omat kuulumiset kunhan olen sieltä kotiin päässyt.

Birre, oletko menossa minä päivänä sinne Femedaan 4D-ultraan? Me ollaan menossa ensi viikon tiistaina, eli tasan viikon päästä. Mennään vasta ilta-aikaan, että miehen on helpompi päästä mukaan.

Tänne ei mitään ihmeempää kuulu. Elvis on tänään vähän hiljaiseloa pidellyt, mutta dopplerilla onneksi sain hyvät sykkeet kuuluviin. On vähän turhankin hiljainen kaveri välillä ja siksi äkkiä säikäyttää kun ei mahasta mitään liikettä tunnu. En muista, että kumpikaan pojista olisi näin rauhallinen tapaus ollut.

Nyt ulos aurinkoon! B)

Katja-75 ja Elvis rv 19+6 (huomenna poksuu rv 20+0!!)

 
Katja-75 mulla on ultra viikon päästä keskiviikkona, illalla myöskin mennään kyllä. Tuu sitten tiistaina heti kertomaan kokemuksia niin tiedän mitä odottaa! =)

Meillä on suunnitteilla häät (saatoinkin aikasemmin mainita) ensi vuodelle, mutta nyt en osaa päättää haluanko isot vain pienet esim. juuri kasteen yhteydessä. Olisiko teillä omakohtaisia kokemuksia? Ei haluaisi toisaalta käyttää hirveää määrää rahaa, mutta en myöskään ole valmis alkaa itse stressaamaan ja tekemään kaikkea (ruokia yms.). On kyllä vaikeaa.. :headwall:
 
Moikka kaikille, jospa sitä jo ilmoittautuisi pinoon =) . Toista odotellaan, esikoispoika 1v9kk. Kovin on ollut helpompi sekä henkisesti että fyysisesti tämä toinen raskaus, henkisellä puolella varmaan osaltaan vaikuttaa se että esikoinen sai alkunsa hoitojen avulla ja tämä toinen on ihan luomu. Muutenkin lapsettomuuden möröt on kaistettu kannoilta ja mieli aivan superhyvä. Tehdään parhaillaan talon ulkokuoriremonttia joten kiirettä piisaa, äsken kelkkasin liiteriin muutaman kottikärryllisen puita ja jos vielä illalla kävisi pyörälenkillä. Pittää nauttia liikkumisesta ja tekemisen ilosta niin kauan kun voi!

Täällä on myös istukka etuseinämässä ja se kyllä tällä kertaa vaimentaa liikkeitä hyvinkin tehokkaasti. Esikoisesta oli myös etuseinämässä, mutta hän oli niin kova potkunyrkkeilemään että varmasti kyllä tunsi liikkeet. Tämä kaveri on muutenkin aivan erilainen liikkuja, ei niinkään potki ja nyrkkeile vaan pyörii kuin mikäkin väkkärä. Rakenneultrassakin pyöri aivan mieletöntä ympyrää, hauska tyyppi tulossa.

Birre86, suosittelisin kyllä pitämään häät erikseen. Häät kastejuhlan yhteydessä vie kyllä huomion itse juhlakalulta ja itse olen näin myöhemmin todennut että olihan se ihan kiva pitää ne "oikeat" hääjuhlat, niistäkin kun voi tehdä omannäköiset eikä se tarkoita sitä että perinteisellä kaavalla pidetään 100 hengen kinkerit.

Mimskeli ja Joku rv 22+0
 
Raskausarvista Onhan se niin, ettei se rasvailu pelasta. Jos arpia on tullakseen niin sitten ne tulee. Itse rasvailen siksi, koska melko varmasti niitä tulee mulle ja tuon rasvaamisen toivon auttavan niin, että niitä tulisi vähemmän/olisivat vaaleampia ja pienempiä.. Eikä mitään ihmevoiteita kannata kauheasti ostella. Mulla ei esim. etanavoide tehnyt ollenkaan muutosta raskausarpiin, vaikka siitä niin lupailtiinkin :whistle: Joku mainitsi myös ihon kuorimisen, itse aloitin myös juuri kuorimaan ainakin kerran viikossa.. Ja toki rasvaan kaikki mahdollisesti kasvavat paikat :D

mimskeli Tervetuloa :flower:

Mullakin on istukka edessä, mutta tunnen liikkeet jo aika hyvin. En tietenkään kaikkia tunne vieläkään, mutta joka päivä vaan enemmän ja enemmän.. Hauskaa on kun liikkeet näkee mahan päältä ja pikkunen mönkertää puolelta toiselle. Mutta neuvolassa kun kuunneltiin sydänääniä viimeksi ja pikkunen oli liikkuvalla tuulella, en tuntenut mitään. Se riippuu niin paljon myös missä asennossa ja miten päin Hattivatti on. Nyt olen huomannut tuntevani jo sellaisia liikkeitä, mitkä tuntuu "syvemmällä" vatsassa, se tuntuu kuin pieni kupla puhkeaisi sisällä.

Nallu ja Hattivatti 23+3
 
Tervetuloa mimskeli !

Sekstailusta: ihan alkuun itsellä ei tehnyt mieli kun epäilytti miten vaikuttaa, alkuraskaudessa tuli vielä pariin kertaan jotain vuotoja, mitkä pisti hieman jännittämään ja vähensi kyllä seksielämää.. mutta ekan kolmanneksen jälkeen on kyllä petipuuhat maittaneet, mieli tekee enemmän kuin normioloissa suorastaan :D Miehellä ei onneksi ole ollut ongelmaa, vaan on suhtautunut raskaudenaikaiseen seksiin ihan luonnollisesti ja kuten ennenkin. Ainakin saa iloa tästä ronskisti kasvaneesta etuvarustuksesta ;)

Me käytiin tänään vakuutusyhtiössä tekemässä varaus lapsivakuutukseen vihdoin! Ei kait tässä vielä ihan viime tipassa oltu, mutta onpahan nyt hoidettu sitten. Vaikka vakuutuskäsittelijä oli niin sekaisin asioista, että unohti pyytää allekirjoituksen johonkin lisäpaperiin, nyt täytyy odotella, että postittaa sen vielä perään allekirjoitettavaksi niin homma on sitä myöten selvä! Otettiin nyt tää ennen lapsen syntymää saatava vakuutus vaikka maksaa enemmän, onpahan sitten korvaavuus eri jutuille mahdollisimman kattava! Vähän jännittää kun otettiin toi ennen rakenneultraa, jotenkin taikauskoisena jännäilen, että ei kai nyt tule jotain huonoja uutisia kun tällä tavalla "innostuttiin". Mitään muita hankintoja ei nimittäin olla tulokkaalle vielä tehty, vaan ollaan odotettu, että toi rakenneultra ois (toivon mukaan) onnellisesti ohi..

Hui! Alkaa kyllä jo jännittää, ens maanantaina klo 9 ois se H-hetki..

Siilinlapsi ja öttis 18+2
 
4 D ultra kuulumisia: varmistus rakenneultrassa kuullulle poikalupaukselle :) nyt näkyi tosi selkeesti pikku pippelikin. lapsen isä on ihan onnesta sekaisin, haluskin niin kovasti poikaa :D minä myös =) painoa potsulla oli 500g ja mittojen mukaan taas ois aikastunu la-mitä ei tietty enää muuteta kuiteskaan. ihanaa oli katella ku pieni oli niin vauvamainen ja suloinen :) kaikki sormet ja varpaatkin pystyi laskemaan ja kitalakihalkio sun muut poikkeavuudet pois sulkemaan :)

Eteisistukka tosiaan vaimentaa iskuja mutta mullakin silti tuntunu jo rv 18 alkaen :) kova liikkumaan ja potkimaan tää poitsu onkin.

raskausarpia ei vielä ainaskaan oo eikä mua haittaa yhtään vaikka niitä tuliskin, mä en oo mikään pinnallinen ihminen ja musta jokainen arpikin on vaan muisto eletystä elämästä. sitten vanhana mummonakin haluun olla mahollisimman mummomaisen ryppynen enkä mikään botoxi hirviö. luonnollisuus kunniaan arpineen kaikkineen!

seksiä tekee mieli yhtäpaljon kun ennenkin joten ei erikoista siinä rintamalla :)

MISTÄ SAIS HYVIÄ KESTOVAIPPOJA?! aattelin ruveta kohta hommaamaan niitä valmiiks joten hyväksi koetut nettifirmat sun muut mistä vois esim tilata yms. ois tarpeen :) :wave:
 
Me otettiin Tapiolasta, kun siellä on muutkin vakuutusasiat. Ennen syntymää otettu vakuutus varausmaksuineen on n. 460 euroa, mutta se tulee maksuun vasta kun lapsi syntyy, sitä ennen maksetaan vaan varausmaksu 80 euroa, joka vähennetään sitten tosta varsinaisesta vakuutusmaksusta lapsen synnyttyä. Ja vuosimaksu halpenee sitten sitä mukaan kun lapsi kasvaa.
 
Seksistä: ihan normimeiningillä mennään eli haluttaahan se :D

Raskausarvista: Ei uusia, mutta vanhat näkyy taas paremmin kuin vuosiin..

Vakuutuksesta: eilen käytiin tapiolasta tekeen se varaus juttu ja mun mielestä se summa on 426,90 ja siinä on tota varausmaksua se 80e ( meillä alennuksia niin 67e ).
Molemmilla muksuilla on samat vakuutukset otettu aikanaan ja todellakin ihan korvatulehduskierre tms. on jo sen verran arvokas juttu et kannattaa se ottaa.

istukka mulla tais olla takaseinämässä ja liikkeet onkin tuntuneet jo vkon 13 tienoilta ja nyt näkyy jo päällekin päin ku makaa selällään sängyllä =)

huomenna aamulla rakenneultra ja jännittää näkevätkö sukupuolta... muuten kaikki pitäs olla jo katottu ja kunnossa kun lääkäri ne asiat katsoi jo sillon pari-kolme viikkoa sitten.
Huomenna myös neuvola päivällä ja vähän mietityttää toi hemoglobiini kun on taas päänsärkyjä ja huimausta kuvioissa..

Sokerihommat suht ok, vaikka juhannuksena herkuttelin ja meinas jäädä se mässäilyvaihde aivan päälle, mutta nyt koitan taas ryhdistäytyä.

Tervetuloa mimskeli ja onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille =)
Gitta tais tänään olla käynyt ultrassa ja kuulumisia odotellaan.

Piprane ema ja Lotta 20+4 ( 21+2 )
 
vakuutus on ainakin toistaiseksi varattu pohjantähdestä, varausmaksu
502e sis. varausmaksun 127e. Tosin vakuutukset kilpailutuksessa kun niitä on todella monta ja parhaat asiakasedut tietty haluan :)

Jos joku on ottamassa Pohjantähdestä ( korvaa erikoismaitovalmisteet, puheterapeutit ym. mitä muut yhtiöt ei korvaa ) kannattaa muistaa, että heidän bonusjärjestelmänsä on ihan p*rseestä! Eli jos haet ja saat korvauksia alennusprosenttisi tippuu. Esim. meillä haettu pari kertaa koiuran vakuutuksesta ja kerran kotivakuutuksista korvauksia niin alennusprosentti on tippunut 18% -> 2% ja kuten sanoin meillä on paljon vakuutuksia, nyt menee vuositasolla n. 3000e pelkkiin vakuutuksiin ja alennus on 2% eli n. 60e vuodessa!!!
Muuten olen kyllä tyytyväinen korvauksiin ja yhtiöön.

Kestoja kannattaa hankkia www.kestovaippainfo.fi käytettynä ainakin aluksi kunnes löytää sopivan mallin :)

Katja-75; Täällä kanssa ultra 5.7 ja aika vasta 15.00 joten et varmasti ole viimeinen :)


Ja niin, onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!
 
Neuvolassa taas käyty ja verenpaineet kunnossa, mutta hemppa oli taas laskenut, oli nyt 104 ja pitäisi sitä rautaa nyt muistaa syödä, ja mä kun olen sen suhteen aika muistamaton, en vaan muista, vaikka ihan näkösällä ovat :)
Painoakin oli nyt pikkasen tullut 300g viikkoa kohden, että ihan hyvä.

Näin kesällä mun on neuvola on tietysti kiinni ja nyt jouduin käymään toisessa neuvolassa ja siellä oli kesätuuraaja terkkana tällä kertaa ja oli muuten todella ärsyttävä käynti, kun toinen puhui kuin aivoinvalidille, onneksi taas kohta pääsee omalle terkalle takaisin.

Huomenna olisi sitten se kauan odotettu rakenneultra, että saas nähdä kumpa meille olisi tulossa, mä niin haluan tietää :)

Mulla on mennyt nyt ilmeisesti iskiashermo jotenkin jumiin, kävely ja istuminen onnistuu, mutta paikallaan seisominen on yhtä tuskaa, särkee toista jalkaa ihan älyttömästi.

Seksistä on ollut puhe, niin pakko todeta, että haluja olisi vaikka kuinka, mutta kun ei ole sitä miestä :) Esikoisesta halut katosi, tosin mä luulen, että silloin osatekijä oli se, että mulle se koko raskaus oli eräänlainen kauhistus ja en jotenkin osannut suhtautua siihen missään vaiheessa kunnolla, mulle se oli jonkinlainen identiteettikriisin paikka silloin. Tähän raskauteen suhtautuu paljon luonnollisemmin ja varmemmin.

shihtzu + mönniäinen 20+5
 
shihtzu - meillä neuvolan"täti" tai oikeastaan tyttö on nuori varmaan juuri valmistunut tyttönen. Hän on todella epävarma ja lukee kaiken kirjasta. Kun kysyin onko mun veriryhmä (B+) yleinen, oli vastaus "En mä tiedä, kauhea kun sä kysyt vaikeita". Eikö terveyden hoitajan kuuluisi tietää edes tuollainen perus asia?? Mulla on seuraava neuvola 12.7. jolloin oma neuvolantäti on lomalla. Jos tämä toinen vaikutaa kokeneemmalta, meinasin kysyä jos saan vaihtaa. Näin esikoista odottaessa tarvitsisi vähän enemmän tukea.. :/

mimskeli - tervetuloa :wave:

H3idille onnea hienoista ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :heart:

Onnittelut myös Tereselle, Lumi-Marjalle ja Pimpulalle :D

Silent 20+1
 

Yhteistyössä